Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Tesla δήλωσε ότι βρισκόταν σε λειτουργία αυτόματης οδήγησης το όχημα το οποίο ενεπλάκη σε δυστύχημα, με θύμα τον οδηγό του στην Καλιφόρνια την προηγούμενη εβδομάδα.

Το περιστατικό της 23ης Μαρτίου στην περιοχή Mountain View είναι το τελευταίο σε μία σειρά ατυχών συμβάντων με αυτόνομα οχήματα. Λίγο νωρίτερα τον ίδιο μήνα, ένα αυτόνομο SUV της Volvo, κατά τη διάρκεια δοκιμών από την Uber, προκάλεσε τον θάνατο γυναίκας στην Αριζόνα.

Οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ ερευνούν το περιστατικό στην Καλιφόρνια, καθώς και ένα αντίστοιχο περιστατικό με ένα Model S της Tesla, που επίσης βρισκόταν σε λειτουργία αυτόματου πιλότου. Σε μία δημόσια ανάρτησή της, η Tesla δήλωσε ότι ο οδηγός του Model X στο δυστύχημα στο Mountain View, ο μηχανικός λογισμικού της Apple Wei Huang, «έλαβε αρκετές οπτικές προειδοποιήσεις και μία ηχητική να αναλάβει τον έλεγχο. Αυτό δεν συνέβη έως και 6 δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση».

«Ο οδηγός είχε περίπου πέντε δευτερόλεπτα και 150 μέτρα απρόσκοπτης θέας στο διαχωριστικό του δρόμου… αλλά τα στοιχεία του οχήματος δείχνουν ότι δεν αναλήφθηκε κάποια πρωτοβουλία». Σύμφωνα με την Tesla, το τσιμεντένιο διαχωριστικό είχε προσφάτως υποστεί ζημιές, αυξάνοντας έτσι την ισχύ της πρόσκρουσης του οχήματος. Επίσης, σημειώνεται ότι ο αυτόματος πιλότος έχει τη δυνατότητα να διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος, να αλλάζει λωρίδες και να παρκάρει, αλλά απαιτείται ο οδηγός να παρακολουθεί τον δρόμο με τα χέρια στο τιμόνι, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα.

Ο αυτόματος πιλότος δεν καθιστά απίθανα τα ατυχήματα, αλλά μειώνει τις πιθανότητες να συμβούν. «Οι συνέπειες για το κοινό από τη μη χρήσης της λειτουργίας, εξαιτίας της εσφαλμένης πεποίθησης ότι είναι λιγότερο ασφαλής, θα έχει εξαιρετικά σημαντικές συνέπειες», υπογραμμίζεται. «Για περίπου 1,5 εκατομμύριο θανάτους παγκοσμίως ευθύνονται τα αυτοκινητικά δυστυχήματα. Το σημερινό επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων της Tesla συνεπάγεται μείωση των θυμάτων κατά 900.000», σημειώνει η Tesla.

The Guardian


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 162
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δε γινεται να αποκαταστησει η μηχανή τον ανθρωπο παντου και παντα. Επισης τα warnings ποσο εξακριβωμενο ειναι οτι συνεβησαν?

 

Γιατι ή τα warnings δε συνεβησαν οπως αναφερθηκε, ή ο δεικτης νουμοσυνης ανθρωπων που ειναι μηχανικοι, ειναι τελικα περιορισμενος και δε λειτουργει out of the box ο εγκεφαλος τους.

Επεξ/σία από plpapadopoulos
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, plpapadopoulos είπε

Δε γινεται να αποκαταστησει η μηχανή τον ανθρωπο παντου και παντα. Επισης τα warnings ποσο εξακριβωμενο ειναι οτι συνεβησαν?

Γιατι ή τα warnings δε συνεβησαν οπως αναφερθηκε, ή ο δεικτης νουμοσυνης ανθρωπων που ειναι μηχανικοι, ειναι τελικα περιορισμενος και δε λειτουργει out of the box ο εγκεφαλος τους.

Καλά μπορεί απλά να κρατάει στην μνήμη κάποια warnings  πριν ενα τρακάρισμα  ας πούμε αυτό δεν είναι δύσκολο 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο αποθανών - οδηγός ήταν μηχανικός λογισμικού της Apple...

Απ' ότι φαίνεται έδειξε «τυφλή» εμπιστοσύνη στο Software/Hardware όπως συμβαίνει με τα OS/HW της Apple γιατί δεν είναι συνηθισμένοι και να είναι απαλλαγμένοι από «κρασαρίσματα»... Ξανά... Crashαρίσματα... μμμ;;

Ευχαριστούμε τη Microsoft όλα αυτά τα χρόνια, που με τα OS της δεν μάς εξάλειψε το αίσθημα της καχυποψίας...

Επεξ/σία από Manos Petrucci
  • Like 3
Δημοσ.

Μας είπαν γιατί προειδοποιούσε τον οδηγό; Επίσης γιατί δεν φρέναρε και να πιάσει δεξιά αφού δεν αντιδρούσε ο οδηγός; Δεν το έχουν ενσωματώσει ακόμη το fail safe αυτό;

  • Like 4
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, plpapadopoulos είπε

Δε γινεται να αποκαταστησει η μηχανή τον ανθρωπο παντου και παντα. Επισης τα warnings ποσο εξακριβωμενο ειναι οτι συνεβησαν?

Γιατι ή τα warnings δε συνεβησαν οπως αναφερθηκε, ή ο δεικτης νουμοσυνης ανθρωπων που ειναι μηχανικοι, ειναι τελικα περιορισμενος και δε λειτουργει out of the box ο εγκεφαλος τους.

Αποκαθιστώ.

Αντικαθιστώ.

  • Like 1
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, plpapadopoulos είπε

Δε γινεται να αποκαταστησει η μηχανή τον ανθρωπο παντου και παντα. Επισης τα warnings ποσο εξακριβωμενο ειναι οτι συνεβησαν?

Γιατι ή τα warnings δε συνεβησαν οπως αναφερθηκε, ή ο δεικτης νουμοσυνης ανθρωπων που ειναι μηχανικοι, ειναι τελικα περιορισμενος και δε λειτουργει out of the box ο εγκεφαλος τους.

Μπορεί να μην είναι αλάνθαστο το σύστημα αλλά αν διαβάσεις μπορεί να μειώσει τους 1.500.000 θανάτους ετησίως κατά 900.000.

Δηλαδή δεν γίνεται να καταργούμε την μηχανή επειδή κάνει λάθη αλλά τα λάθη αυτά είναι λιγότερα από τον άνθρωπο. Αφού ο άνθρωπος κάνει περισσότερα λάθη αυτόν πρέπει να καταργήσουμε.

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, firewalker είπε

Μας είπαν γιατί προειδοποιούσε τον οδηγό; Επίσης γιατί δεν φρέναρε και να πιάσει δεξιά αφού δεν αντιδρούσε ο οδηγός; Δεν το έχουν ενσωματώσει ακόμη το fail safe αυτό;

Το σύστημα προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό σε διάφορες περιπτώσεις, όπως για αιφνιδιαστικές καταστάσεις στον δρόμο ή υπερβολική έλλειψη προσοχής του οδηγού. Επίσης το δυστύχημα έγινε όταν έπεσε σε διαχωριστικό του αυτοκινητοδρόμου, ο δρόμος ευθεία ανέβαινε σε γέφυρα και δεξιά είχε λωρίδες με κίνηση που κινούταν προς τα κάτω.

image.png.92ebb2481615b40bda3550562dfbef74.png

Από εκτιμήσεις διαφόρων το tesla κινούταν μαζί με άλλα αυτοκίνητα στην μεσαία λωρίδα που διαχωρίζεται απότομα στο σημείο αυτό. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Tesla μέχρι την ημέρα του δυστυχήματος είχαν περάσει από το ίδιο επικίνδυνο σημείο 85000 αυτοκίνητά της με ενεργοποιημένο το autopilot, ~200/μέρα, άρα δεν φαίνεται να υπάρχει θέμα ικανότητας του συστήματος να αναγνωρίσει τον κίνδυνο και να τον αποφύγει. Το τι έγινε ακριβώς θα είναι δύσκολο να το μάθουμε λόγω του μεγέθους της ζημιάς (άλλα 2 αυτοκίνητα έπεσαν πάνω του ακολουθώντας ακριβώς από πίσω).

Στο παρακάτω βίντεο στο 3:39 το σημείο ακριβώς

 

Επεξ/σία από Omnigeek
αφαίρεση λάθος βίντεο
  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Μπορεί να μην είναι αλάνθαστο το σύστημα αλλά αν διαβάσεις μπορεί να μειώσει τους 1.500.000 θανάτους ετησίως κατά 900.000.

Δηλαδή δεν γίνεται να καταργούμε την μηχανή επειδή κάνει λάθη αλλά τα λάθη αυτά είναι λιγότερα από τον άνθρωπο. Αφού ο άνθρωπος κάνει περισσότερα λάθη αυτόν πρέπει να καταργήσουμε.

Αν αυτές οι εκτιμήσεις είναι απο την εταιρία τους πιστεύω,  όπως τους πιστεύω για της δικαιολογίες που είπαν για το ατύχημα.  

 

Βιάζονται να το βγάλουν στην κυκλοφορία γιατι είναι πολλά τα λεφτά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, firewalker είπε

Μας είπαν γιατί προειδοποιούσε τον οδηγό; Επίσης γιατί δεν φρέναρε και να πιάσει δεξιά αφού δεν αντιδρούσε ο οδηγός; Δεν το έχουν ενσωματώσει ακόμη το fail safe αυτό;

Σε βιντεακι εχω δει οτι τα τεσλα καθε τοσο "γκρινιάζουν" αμα μετα απο καποια δευτερόλεπτα δεν αντιδρας, ακομα και αν δεν υπαρχει κινδυνος φρεναρει και δεν μπορεις να ενεργοποιήσεις τον αυτόματο ξανά για καποιες ωρες

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, Omnigeek είπε

 Στο βίντεο παρακάτω φαίνεται το σημείο ακριβώς.

 

Δεν είναι το ίδιο σημείο. Αυτό εδώ βρίσκεται στην Indiana (ταμπέλες). Είναι παρόμοιο όμως σημείο, 4 λωρίδες που χωρίζουν στα δυο, που δείχνει ότι το πρόβλημα είναι γενικό, και όχι συγκεκριμένα ένα σημείο στην Καλιφόρνια. 

Από αυτό το βίντεο φαίνεται ξεκάθαρα ότι όταν οι γραμμές  δεν είναι καθαρές, μπορεί να ακολουθήσει άλλες γραμμές με αποτέλεσμα να βγει εκτός λωρίδας (πχ στη διαχωριστική νησίδα), και δεν υπάρχει backup σύστημα, ΑΙ, οπτικό, GPS κλπ να του πει ότι κινείται εκτός δρόμου. Ακόμα και όταν εμφανίστηκαν οι διαγώνιες γραμμές της νησίδας (ξεκάθαρο σήμα ότι κινείτε εκτός λωρίδας), το όχημα δεν αντέδρασε.

Στην κυριολεξία ακολουθεί τυφλά όποια γραμμή θεωρήσει ότι καθορίζει λωρίδα οδήγησης. 

 

19 λεπτά πριν, niksor είπε

Αν αυτές οι εκτιμήσεις είναι απο την εταιρία τους πιστεύω,  όπως τους πιστεύω για της δικαιολογίες που είπαν για το ατύχημα.  

Βιάζονται να το βγάλουν στην κυκλοφορία γιατι είναι πολλά τα λεφτά.

 

"Εκτιμήσεις" της εταιρείας, για να προλάβουν τις ανακοινώσεις της NTSB και να περιορίσουν την ζημιά και τα αρνητικά σχόλια. Δεν νομίζω να είναι τυχαία που βιάστηκαν να ανακοινώσουν ότι ήταν ενεργοποιημένο το Autopilot, ενώ ακόμα η NTSB ερευνά το θέμα, με αποτέλεσμα τον αρνητικό σχολιασμό των "διαρροών" από την NTSB.

"...However, the NTSB is unhappy with the release of investigative information by Tesla.”

Επεξ/σία από Whargoul
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κε Δεληγιάννη, 

συγχωρέστε με άλλα οι ειδήσεις, τουλάχιστον αυτές που ενδιαφέρουν το Insomnia, πρέπει να μεταδίδονται συντομότερα αν όχι αμεσα. Σε κάποια στιγμή νόμισα ότι πρόκειται για άλλη περίπτωση απο αυτή που διάβασα πριν από 10 μέρες και λέω "κι άλλο ατύχημα με αυτόνομο όχημα". 

Με το συμπάθιο... 

 

Επεξ/σία από nhzt
  • Thanks 1
Δημοσ.

Λογικό είναι αν είναι στον αυτόματο ο άλλος να μην έχει την προσοχή του και να χρειάζεται κάποιον χρόνο μέχρι να αντιδράσει.

Είτε πρέπει να είναι αρκετά σίγουρο το σύστημα ώστε να μπορεί να αντιδρά σε κάθε περίπτωση είτε να οδηγάει ο άνθρωπος και το σύστημα να λειτουργεί συνοδευτικά. Νομίζω είμαστε ακόμα σε αυτό το στάδιο προς το παρόν, αλλά σίγουρα σε μερικά χρόνια η κατάσταση θα είναι πολύ διαφορετική.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...