Προς το περιεχόμενο

Πρώτος θάνατος πεζού εξαιτίας αυτόνομου οχήματος


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, logistoulis είπε

Και κάποιοι είναι απλά τελείως ανίκανοι να κάνουν ακόμα και αυτό το απλό

Αλήθεια με τι ασχολείται ένας έξυπνος άνθρωπος που δεν μπορεί να πάει σχεδόν όπου θέλει όταν θέλει;

Εξυπνοτεροι άνθρωποι από εσένα είχαν σωφερ και στον πολύτιμο χρόνο τους  σχεδίασαν τον υπολογιστή που γράφεις, την φωτογραφική που έχεις για τις διακοπές σου, τον πίνακα που θαυμάζεις στον Λούβρο. 

Δυστυχώς δεν μπορείς ακόμα να πας οπότε θες όπου θες. Πχ αν είσαι τυφλός, ανήλικος ή υπεργυρος. Δεν μπορείς να πας νέα Υόρκη αν δεν έχεις 600€ και 12 ώρες από την ζωή σου. 

Οπότε όχι ΔΕΝ μπορείς να πας όπου θες οπότε θες. Ευτυχώς Εξυπνοτεροι άνθρωποι δεν χάνουν τον χρόνο τους σε καθημερινές αγγαρείες όπως η οδήγηση για να βελτιώσουν και να κάνουν ασφαλέστερα όλα αυτά τριγύρω μας 

Επεξ/σία από karaLRS
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 357
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

58 λεπτά πριν, andreasb72 είπε

Για όσους θέλουν να δουν ακριβως τι έγινε για να καταλάβουν και να βγάλουν οποία γνώμη θέλουν απλά μπορούν να διαβάσουν ένα σχετικό άρθρο στο οποίο υπάρχει και τα video από τις κάμερες πορείας αλλά και του εσωτερικού του αυτοκινήτου.

Δεν νομίζω ότι ακόμα και αν η οδηγός που όντως εκείνη τη στιγμή έκανε κάτι άλλο θα το είχε αποφύγει...

https://www.nytimes.com/interactive/2018/03/20/us/self-driving-uber-pedestrian-killed.html

Το άρθρο λέει "How a Self-Driving Uber Killed a Pedestrian in Arizona" αλλά το θέμα μας είναι το why.

Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω πως έβγαλες το συμπέρασμα που σου έχω με bold.Από που προκύπτει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, logistoulis είπε

Εσύ που τα λες όλα αυτά οδηγείς ή πας με λεωφορείο;

Για σωφέρ δεν το συζητώ , αν είχες σωφέρ δεν θα έγραφες εδώ με τη μουργα του ίντερνετ

Πάω με ότι είναι το καλύτερο για μένα την δεδομένη στιγμή. Αν υπήρχε λεωφορείο που φεύγει μπροστά από το σπίτι μου την ώρα που ήθελα εννοείται ότι θα προτιμούσα αυτό. 

Δυστυχώς δεν έχω αυτόνομο αμάξι. 

Ελπίζω σε μερικά χρόνια να τελειώνουμε με την αγγαρεία της μετακίνησης και τις ορδές των μεθυσμενων και τους wannabe Schumacher με ibiza με 100 άλογα και σκαστρα.   

 

Ειλικρινά ρε logistoulis. Αν είχες στο γκαράζ σου ένα suv που σε πάει με ασφάλεια όπου θες και εσύ πχ μπορείς να κοιμάσαι ή να βλέπεις μια ταινία δεν θα το προτιμουσες; 

Επεξ/σία από karaLRS
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, karaLRS είπε

Έχεις δίκιο το αεροπλάνο δεν έχει 300 επιβάτες μέσα ούτε πετάει πάνω από πόλεις....

Ναι μόνο που το αεροπλάνο απλά ακολουθεί μια κατεύθυνση που έχει καταχωρηθεί από τους πιλότους.

Ο αυτόματος πιλότος δε θα κάνει μανούβρα αποφυγής εμποδίου...Κάτι που το αυτόνομο αυτοκίνητο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κληθεί να κάνει...

1 ώρα πριν, karaLRS είπε

Εξυπνοτεροι άνθρωποι από εσένα είχαν σωφερ και στον πολύτιμο χρόνο τους  σχεδίασαν τον υπολογιστή που γράφεις, την φωτογραφική που έχεις για τις διακοπές σου, τον πίνακα που θαυμάζεις στον Λούβρο. 

Δυστυχώς δεν μπορείς ακόμα να πας οπότε θες όπου θες. Πχ αν είσαι τυφλός, ανήλικος ή υπεργυρος. Δεν μπορείς να πας νέα Υόρκη αν δεν έχεις 600€ και 12 ώρες από την ζωή σου. 

Οπότε όχι ΔΕΝ μπορείς να πας όπου θες οπότε θες. Ευτυχώς Εξυπνοτεροι άνθρωποι δεν χάνουν τον χρόνο τους σε καθημερινές αγγαρείες όπως η οδήγηση για να βελτιώσουν και να κάνουν ασφαλέστερα όλα αυτά τριγύρω μας 

Δηλαδή το macbook μου το σχεδίασε ο ίδιος ο Cook; Πολύ αμφιβάλλω...

Όλα αυτά που γράφεις τα έφτιαξαν απλοί άνθρωποι σαν εμένα και εσένα που ακόμα χάνουν τον πολύτιμο χρόνο τους στην οδήγηση..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικη αποψη, πολυς ντορος για το τιποτα. Το γεγονος ειναι τοσο λυπηρο οσο και οποιοδηποτε αλλο τροχαιο και τιποτα παραπανω...

Και για να μην παρεξηγηθω, δεν σχολιαζω το οτι ενας ανθρωπος σκοτωθηκε αλλα το οτι εμπλεκεται αυτονομο οχημα και τι μας λεει αυτη η πληροφορια απο μονη της. Γιατι σε εμενα δεν λεει κατι. Ενα στατιστικο πχ (οταν με το καλο βγουν σε κανονικη κυκλοφορια) που να δειχνει αν πραγματικα εμπλεκονται σε λιγοτερα ατυχηματα σε σχεση με το μεσο οδηγο (αναλογικα παντα) θα μας εδειχνε αν συμβαλλουν στην μειωση των ατυχηματων και θα ισχυροποιουσε η οχι την λογικη πισω απο την χρηση τους και το κατα ποσο ειναι ωριμη η τεχνολογια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Jimmy08 είπε

Ναι μόνο που το αεροπλάνο απλά ακολουθεί μια κατεύθυνση που έχει καταχωρηθεί από τους πιλότους.

Ο αυτόματος πιλότος δε θα κάνει μανούβρα αποφυγής εμποδίου...Κάτι που το αυτόνομο αυτοκίνητο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κληθεί να κάνει...

Δηλαδή το macbook μου το σχεδίασε ο ίδιος ο Cook; Πολύ αμφιβάλλω...

Όλα αυτά που γράφεις τα έφτιαξαν απλοί άνθρωποι σαν εμένα και εσένα που ακόμα χάνουν τον πολύτιμο χρόνο τους στην οδήγηση..

Λοιπόν πρέπει να διαβάσεις για την δυνατότητα που έχουν οι αυτόματοι πιλότοι για να κάνουν κάθοδο(holding, procedure turn, κοκ) καθώς και για το tcas. Οι εποχές που τρακαρουν αεροσκάφη στον αέρα ή που βρίσκουν σε βουνό γιατί δεν έκαναν σωστά την procedure turn έχουν περάσει. Και αυτό γιατί η τεχνολογία βελτιώθηκε από τα τόσα ατυχήματα που έγιναν. 

1 ώρα πριν, Jimmy08 είπε

 

Δηλαδή το macbook μου το σχεδίασε ο ίδιος ο Cook; Πολύ αμφιβάλλω...

Όλα αυτά που γράφεις τα έφτιαξαν απλοί άνθρωποι σαν εμένα και εσένα που ακόμα χάνουν τον πολύτιμο χρόνο τους στην οδήγηση..

Δεν νομίζω ότι αυτός που σχεδίασε το MacBook είναι απλός άνθρωπος. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, karaLRS είπε

Λοιπόν πρέπει να διαβάσεις για την δυνατότητα που έχουν οι αυτόματοι πιλότοι για να κάνουν κάθοδο(holding, procedure turn, κοκ) καθώς και για το tcas. Οι εποχές που τρακαρουν αεροσκάφη στον αέρα ή που βρίσκουν σε βουνό γιατί δεν έκαναν σωστά την procedure turn έχουν περάσει. Και αυτό γιατί η τεχνολογία βελτιώθηκε από τα τόσα ατυχήματα που έγιναν. 

Τα αεροπλάνα καμιά σχέση δεν έχουν με τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Μην τα αναφέρνετε για σύγκριση δήθεν και τα οχήματα θα βελτιωθούν από τα ατυχήματα όπως τα αεροπλάνα. Άλλες προδιαγραφές, άλλο σκεπτικό βιομηχανίας, άλλες τεχνικές δυσκολίες και ανάγκες, άλλη η οικονομική ζημιά μετά από ένα ατύχημα και πιο σημαντικό ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ. Όλα τα 787 dreamliner καθηλώθηκαν καινούργια για μήνες λόγω προβλημάτων στις Li-On μπαταρίες στοιχίζοντας δισεκατομμύρια στις εταιρείες. Εδώ μετά το ατύχημα δεν έγινε επίσημη ανάκληση από την πολιτεία, και αφέθηκε στην εταιρεία να κάνει το αυτονόητο, και αυτό για όσο καιρό γουστάρει. Η UBER έφυγε από την Καλιφόρνια γιατί τις κάναν πρόβλημα που τα οχήματα τις περνούσαν με κόκκινο και πήγε στην Αριζόνα.  Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για το ποιος βγάζει αυτόνομο στο δρόμο, την κατάσταση και τις ικανότητες του, ούτε και για τις παρλαπίπες των CEO ότι θα είναι έτοιμα σε 2 χρόνια. Η UBER ανακοίνωσε πριν 6 μήνες πως θα βγάλει 24000 αυτόνομα ταξί, volvo, ίδια με αυτό του ατυχήματος μέχρι το 20-21. Βλέπεις να είναι έτοιμα?? 

Εξάλλου τα αεροπλάνα δεν είναι αυτόνομα. Είναι ανθρωποκεντρικά. Οι αυτοματισμοί μπήκαν για να βοηθούν τους πιλότους κάνοντας την πτήση ασφαλέστερη. Δεν μπήκαν για να τους αντικαταστήσουν και ούτε θα αντικατασταθούν στο κοντινό μέλλον. Είναι βοηθήματα ρουτίνας. Δεν προσγειώνουν αεροπλάνα (αν και μπορούν υπο ορισμένες συνθήκες - αεροδρόμια), δεν πετούν αεροπλάνα με δομικά προβλήματα, και προβλήματα κινητήρων, δεν πετούν σε έντονες καταιγίδες.  Ανάλογο με τα βοηθήματα - αυτοματισμούς στα αεροπλάνα είναι τα emergency brakes, pedestrian recognition, line guidence κλπ κλπ πού όντος βοηθούν και περιορίζουν ατυχήματα. Σοβαρά και μικρά. Όχι τα αυτόνομα. 

Η αυτονομία με ΑΙ, δεν υπάρχει πουθενά εκτός από έρευνες και στο σκάκι. Δεν έχει αποδειχθεί πουθενά ότι κοντεύει να φτάσει έστω και κοντά στις ανθρώπινες ικανότητες, παρ' όλα αυτά αυτόνομα οχήματα start-up και μη εταιρειών για "διάφορους" λόγους, αλωνίζουν σε δημόσιους δρόμους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Whargoul είπε

Τα αεροπλάνα καμιά σχέση δεν έχουν με τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Μην τα αναφέρνετε για σύγκριση δήθεν και τα οχήματα θα βελτιωθούν από τα ατυχήματα όπως τα αεροπλάνα. Άλλες προδιαγραφές, άλλο σκεπτικό βιομηχανίας, άλλες τεχνικές δυσκολίες και ανάγκες, άλλη η οικονομική ζημιά μετά από ένα ατύχημα και πιο σημαντικό ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ. Όλα τα 787 dreamliner καθηλώθηκαν καινούργια για μήνες λόγω προβλημάτων στις Li-On μπαταρίες στοιχίζοντας δισεκατομμύρια στις εταιρείες. Εδώ μετά το ατύχημα δεν έγινε επίσημη ανάκληση από την πολιτεία, και αφέθηκε στην εταιρεία να κάνει το αυτονόητο, και αυτό για όσο καιρό γουστάρει. Η UBER έφυγε από την Καλιφόρνια γιατί τις κάναν πρόβλημα που τα οχήματα τις περνούσαν με κόκκινο και πήγε στην Αριζόνα.  Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για το ποιος βγάζει αυτόνομο στο δρόμο, την κατάσταση και τις ικανότητες του, ούτε και για τις παρλαπίπες των CEO ότι θα είναι έτοιμα σε 2 χρόνια. Η UBER ανακοίνωσε πριν 6 μήνες πως θα βγάλει 24000 αυτόνομα ταξί, volvo, ίδια με αυτό του ατυχήματος μέχρι το 20-21. Βλέπεις να είναι έτοιμα?? 

Εξάλλου τα αεροπλάνα δεν είναι αυτόνομα. Είναι ανθρωποκεντρικά. Οι αυτοματισμοί μπήκαν για να βοηθούν τους πιλότους κάνοντας την πτήση ασφαλέστερη. Δεν μπήκαν για να τους αντικαταστήσουν και ούτε θα αντικατασταθούν στο κοντινό μέλλον. Είναι βοηθήματα ρουτίνας. Δεν προσγειώνουν αεροπλάνα (αν και μπορούν υπο ορισμένες συνθήκες - αεροδρόμια), δεν πετούν αεροπλάνα με δομικά προβλήματα, και προβλήματα κινητήρων, δεν πετούν σε έντονες καταιγίδες.  Ανάλογο με τα βοηθήματα - αυτοματισμούς στα αεροπλάνα είναι τα emergency brakes, pedestrian recognition, line guidence κλπ κλπ πού όντος βοηθούν και περιορίζουν ατυχήματα. Σοβαρά και μικρά. Όχι τα αυτόνομα. 

Η αυτονομία με ΑΙ, δεν υπάρχει πουθενά εκτός από έρευνες και στο σκάκι. Δεν έχει αποδειχθεί πουθενά ότι κοντεύει να φτάσει έστω και κοντά στις ανθρώπινες ικανότητες, παρ' όλα αυτά αυτόνομα οχήματα start-up και μη εταιρειών για "διάφορους" λόγους, αλωνίζουν σε δημόσιους δρόμους.

Οι πιλότοι θα αντικατασταθουν στο μέλλον γιατί είναι πολλά τα λεφτά που θα γλυτώσουν οι αεροπορικές εταιρίες. Ήδη στο στρατό τα αυτόνομα drone κάνουν την εμφάνισή τους. 

Η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον και εκεί οδηγούμαστε 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
42 λεπτά πριν, karaLRS είπε

Οι πιλότοι θα αντικατασταθουν στο μέλλον γιατί είναι πολλά τα λεφτά που θα γλυτώσουν οι αεροπορικές εταιρίες. Ήδη στο στρατό τα αυτόνομα drone κάνουν την εμφάνισή τους. 

Η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον και εκεί οδηγούμαστε 

Ο μισθός των πιλότων είναι μηδαμινός μπροστά στα υπόλοιπα έξοδα, ακόμα και στου υπόλοιπους μισθούς που πληρώνει μια αεροπορική εταιρεία. Και πολλά τα λεφτά που θα χάσουν από ασφάλειες κλπ σε περίπτωση ατυχήματος όταν δεν θα μπορούν να δηλώσουν ανθρώπινο σφάλμα. Υπάρχει ρίσκο, υπάρχει υπαιτιότητα, υπάρχει ευθύνη έναντι 300+ τρίτων. Καμιά σχέση η αεροπλοΐα με τα αυτοκίνητα ή τα ταξί.  

Τα στρατιωτικά drones οδηγούνται από το έδαφος, παρακολουθούνται από το έδαφος ή κάνουν απλή περιπολία ακολουθώντας συντεταγμένες στο GPS. Τίποτα το περίπλοκο και δεν μεταφέρουν επιβάτες για να έχουν ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.  

Τίποτα δεν υπάρχει που να δείχνει ή να δηλώνει ότι η αυτονομία είναι το μέλλον (πόσο ακόμα το άμεσο) στις μετακινήσεις, είτε στα αυτοκίνητα είτε στα αεροπλάνα είτε σε οτιδήποτε έχει μια περιπλοκότητα μεγαλύτερη από του τρένου, για να δηλώνετε με τόση βεβαιότητά ότι είναι το μέλλον  και ότι οδηγούμαστε εκεί. Το μόνο που υπάρχει σήμερα είναι υποσχέσεις και μπλα μπλα μπλα από CEO εταιρειών που το μόνο που βλέπουν είναι δολλάρια, και αρκετούς παθιασμένος που φαντασιώνονται με τις υποσχέσεις τους ένα futuristiko, άμεσο μέλλον που ο άνθρωπος δεν θα κάνει απολύτως τίποτα το οποίο οι ίδιοι θεωρούν βαρετό. Φαντασιώσεις Ιούλιου Βερν, συνδεδεμένες με μαρκετινγ και κέρδη δισεκατομύριων.

Το μέλλον πρέπει να πάει όπου θέλει να το πάει η επιστήμη και η τεχνολογία με τον ρυθμό που χρειάζονται, και όχι εκέι που θέλει να το πάει το άμεσο κέρδος. 

Επεξ/σία από Whargoul
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Whargoul είπε

Τίποτα δεν υπάρχει που να δείχνει ή να δηλώνει ότι η αυτονομία είναι το μέλλον (πόσο ακόμα το άμεσο) στις μετακινήσεις, είτε στα αυτοκίνητα είτε στα αεροπλάνα είτε σε οτιδήποτε έχει μια περιπλοκότητα μεγαλύτερη από του τρένου, για να δηλώνετε με τόση βεβαιότητά ότι είναι το μέλλον  και ότι οδηγούμαστε εκεί. Το μόνο που υπάρχει σήμερα είναι υποσχέσεις και μπλα μπλα μπλα από CEO εταιρειών που το μόνο που βλέπουν είναι δολλάρια, και αρκετούς παθιασμένος που φαντασιώνονται με τις υποσχέσεις τους ένα futuristiko, άμεσο μέλλον που ο άνθρωπος δεν θα κάνει απολύτως τίποτα το οποίο οι ίδιοι θεωρούν βαρετό. Φαντασιώσεις Ιούλιου Βερν, συνδεδεμένες με μαρκετινγ και κέρδη δισεκατομύριων.

Το μέλλον πρέπει να πάει όπου θέλει να το πάει η επιστήμη και η τεχνολογία με τον ρυθμό που χρειάζονται, και όχι εκέι που θέλει να το πάει το άμεσο κέρδος. 

Εγώ πάντως βλέπω όλες σχεδόν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κ.α. να επενδύουν δις. και να το θεωρούν αναπόφευκτο την επόμενη δεκαετία:

The Self-Driving Car Timeline – Predictions from the Top 11 Global Automakers

GM – Rumors of Self-Driving by 2018
1 Δις σχεδόν στην Lyft και Cruise

Ford – True Self-Driving by 2021 (Lvl4)
$1 billion in Argo AI

Honda – Self-Driving on the Highway by 2020
Waymo self-driving technology in their vehicles.

Toyota – Self-Driving on the Highway by 2020
investing $1 billion over five years in the Toyota Research Institute to develop robotics and AI technology.

Renault-Nissan – 2020 for Autonomous Cars in Urban Conditions, 2025 for Truly Driverless Cars

Volvo – Self-Driving on the Highway by 2021
$300 million joint venture with Uber

Hyundai – Highway 2020, Urban Driving 2030
investing 2 trillion won ($1.7 billion) and hiring over 3,000 employees for its self-driving car program.

Daimler – Nearly Fully Autonomous by Early 2020’s

Fiat-Chrysler – CEO expects there to be some self driving on the road by 2021
teamed up with Waymo

BMW – Fully self-driving possible by 2021
with Intel and Mobileye

Intel $250 million of additional new investments over the next two years to make fully autonomous driving a reality.
Uber $680 million to purchase Otto
Intel $15.3 billion to buy Mobileye
Hyundai $1.7 billion in R&D

Το ίδιο συμβαίνει και στα αεροπλάνα, που ήδη είναι ικανά να κάνουν αυτόματα τα πάντα από την απογείωση μέχρι την προσγείωση (πολλές Ασιατικές εταιρίες υποχρεώνουν τους πιλότους τους να κάνουν αυτόματη προσγείωση (link), με την Airbus και Boeing να ηγούνται της προσπάθειας για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία στο προσεχές μέλλον.

Προφανώς εσύ πάλι ξέρεις καλύτερα από όλους για να κάνεις τόσο απόλυτες δηλώσεις και να λοιδορείς όσους κάνουν το λάθος να διαφωνούν με σένα σαν φαντασιόπληκτα κορόιδα.

 

 

Επεξ/σία από Omnigeek
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, karaLRS είπε

Λοιπόν πρέπει να διαβάσεις για την δυνατότητα που έχουν οι αυτόματοι πιλότοι για να κάνουν κάθοδο(holding, procedure turn, κοκ) καθώς και για το tcas. Οι εποχές που τρακαρουν αεροσκάφη στον αέρα ή που βρίσκουν σε βουνό γιατί δεν έκαναν σωστά την procedure turn έχουν περάσει. Και αυτό γιατί η τεχνολογία βελτιώθηκε από τα τόσα ατυχήματα που έγιναν. 

Δεν νομίζω ότι αυτός που σχεδίασε το MacBook είναι απλός άνθρωπος. 

Το οτι τρακάρουν στον αέρα ουδεμία σχέση έχει με τον αυτόματο πιλότο, αλλά σχετίζεται με το TCAS που αναφέρεις. 

Και το ότι μπορούν να κάνουν μια κάθοδο, ή να στρίψουν ή να διατηρήσουν σταθερή πορεία σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι μπορούν να πετάξουν χωρίς πιλότο.

Δε μιλάμε για αυτονομία εδώ, τουλάχιστον όπως την εννούμε για τα αυτοκίνητα.

52 λεπτά πριν, Omnigeek είπε

Εγώ πάντως βλέπω όλες σχεδόν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κ.α. να επενδύουν δις. και να το θεωρούν αναπόφευκτο την επόμενη δεκαετία:

The Self-Driving Car Timeline – Predictions from the Top 11 Global Automakers

GM – Rumors of Self-Driving by 2018
1 Δις σχεδόν στην Lyft και Cruise

Ford – True Self-Driving by 2021 (Lvl4)
$1 billion in Argo AI

Honda – Self-Driving on the Highway by 2020
Waymo self-driving technology in their vehicles.

Toyota – Self-Driving on the Highway by 2020
investing $1 billion over five years in the Toyota Research Institute to develop robotics and AI technology.

Renault-Nissan – 2020 for Autonomous Cars in Urban Conditions, 2025 for Truly Driverless Cars

Volvo – Self-Driving on the Highway by 2021
$300 million joint venture with Uber

Hyundai – Highway 2020, Urban Driving 2030
investing 2 trillion won ($1.7 billion) and hiring over 3,000 employees for its self-driving car program.

Daimler – Nearly Fully Autonomous by Early 2020’s

Fiat-Chrysler – CEO expects there to be some self driving on the road by 2021
teamed up with Waymo

BMW – Fully self-driving possible by 2021
with Intel and Mobileye

Intel $250 million of additional new investments over the next two years to make fully autonomous driving a reality.
Uber $680 million to purchase Otto
Intel $15.3 billion to buy Mobileye
Hyundai $1.7 billion in R&D

Το ίδιο συμβαίνει και στα αεροπλάνα, που ήδη είναι ικανά να κάνουν αυτόματα τα πάντα από την απογείωση μέχρι την προσγείωση (πολλές Ασιατικές εταιρίες υποχρεώνουν τους πιλότους τους να κάνουν αυτόματη προσγείωση (link), με την Airbus και Boeing να ηγούνται της προσπάθειας για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία στο προσεχές μέλλον.

Προφανώς εσύ πάλι ξέρεις καλύτερα από όλους για να κάνεις τόσο απόλυτες δηλώσεις και να λοιδορείς όσους κάνουν το λάθος να διαφωνούν με σένα σαν φαντασιόπληκτα κορόιδα.

Ναι και όλα αυτά τα "rumored" και τα "true self driving" θα έρθουν σε μορφή beta και με disclaimer τύπου "ναι πάει μόνο του αλλά πρέπει να είστε συνεχώς σε εγρήγορση".

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι βρισκόμαστε μακριά από την πραγματικότητα στην οποία απλά θα μπαίνουμε μέσα και θα μας πηγαίνει το όχημα μόνο του χωρίς απολύτως καμία παρέμβαση από εμας.

Υ.Γ: Και τα ιπτάμενα αυτοκίνητα κάπου γύρω στα '20s δεν τα περιμένουμε;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Jimmy08 είπε

Το οτι τρακάρουν στον αέρα ουδεμία σχέση έχει με τον αυτόματο πιλότο, αλλά σχετίζεται με το TCAS που αναφέρεις. 

Και το ότι μπορούν να κάνουν μια κάθοδο, ή να στρίψουν ή να διατηρήσουν σταθερή πορεία σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι μπορούν να πετάξουν χωρίς πιλότο.

Δε μιλάμε για αυτονομία εδώ, τουλάχιστον όπως την εννούμε για τα αυτοκίνητα.

Ναι και όλα αυτά τα "rumored" και τα "true self driving" θα έρθουν σε μορφή beta και με disclaimer τύπου "ναι πάει μόνο του αλλά πρέπει να είστε συνεχώς σε εγρήγορση".

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι βρισκόμαστε μακριά από την πραγματικότητα στην οποία απλά θα μπαίνουμε μέσα και θα μας πηγαίνει το όχημα μόνο του χωρίς απολύτως καμία παρέμβαση από εμας.

Υ.Γ: Και τα ιπτάμενα αυτοκίνητα κάπου γύρω στα '20s δεν τα περιμένουμε;

Τα σύγχρονα αεροπλάνα καταρχήν μπορούν να κάνουν τα πάντα, άλλο τι επιτρέπεται. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα είναι υποχρεωτική η αυτόματη προσγείωση (autoland) όταν οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες ή επικίνδυνες για να μπορέσει να το κάνει ένας πιλότος. Η πλειοψηφία των αεροπορικών ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος (somewhere between 60% and 80% of aviation accidents are attributable, at least in part, to human error - link).

Το πόσο μακριά είμαστε από τα αυτοδηγούμενα αυτοκίνητα (Level 4 και πάνω) το ξέρουν οι ειδικοί και αυτοί που βάζουν τα λεφτά τους. Η Intel π.χ. δεν έριξε 15.5 δις για να κάνει marketing.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Omnigeek είπε

Τα σύγχρονα αεροπλάνα καταρχήν μπορούν να κάνουν τα πάντα, άλλο τι επιτρέπεται. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα είναι υποχρεωτική η αυτόματη προσγείωση (autoland) όταν οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες ή επικίνδυνες για να μπορέσει να το κάνει ένας πιλότος. Η πλειοψηφία των αεροπορικών ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος (somewhere between 60% and 80% of aviation accidents are attributable, at least in part, to human error - link).

Το πόσο μακριά είμαστε από τα αυτοδηγούμενα αυτοκίνητα (Level 4 και πάνω) το ξέρουν οι ειδικοί και αυτοί που βάζουν τα λεφτά τους. Η Intel π.χ. δεν έριξε 15.5 δις για να κάνει marketing.

Εξαρτάται με το τι εννοείς "τα πάντα".

Το να ακολυθήσουν συγκεκριμένο heading που έχει οριστεί, να στρίψουν 3 μοίρες αρίστερά ή δεξιά ή να κατέβουν 1.000 πόδια, δεν το λες και "τα πάντα".

Επίσης η αυτόματη προσγείωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα αντίστοιχα συστήματα που υπάρχουν στο έδαφος (αεροδρόμιο). Χωρίς αυτά, το αεροπλάνο που κάνει "τα πάντα", δεν μπορεί ούτε να δει το αεροδρόμιο. Ή μήπως θεωρείς ότι η αυτόματη προσγείωση είναι πλήρως αυτόνομη; Γιατί δεν είναι.

Επίσης βεβαίως και η πλειοψηφία των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, γιατί μάντεψε, άνθρωποι πιλοτάρουν τα αεροπλάνα. Και οι αριθμοί που παραθέτεις περιλαμβάνουν μέσα και περιστατικά όπου οι πιλότοι ήταν ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας και κλήθηκαν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.

Τέλος το μέγεθος της επένδυσης δεν είναι αντιστρόφως ανάλογο με το χρόνο που χρειάζεται για να εξελιχθεί μια τεχνολογία. Σίγουρα βοηθάει τους ερευνητές να έχουν ισχυρό κεφάλιο για τις έρευνές τους αλλά δε σημαίνει ότι επειδή η Intel επένδυσε 15,5 δις σε 2 χρόνια θα έχουμε level 4 ούτε αν επένδυε 31 δις θα τα είχαμε σε 1 χρόνο... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, Omnigeek είπε

Τα σύγχρονα αεροπλάνα καταρχήν μπορούν να κάνουν τα πάντα, άλλο τι επιτρέπεται. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα είναι υποχρεωτική η αυτόματη προσγείωση (autoland) όταν οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες ή επικίνδυνες για να μπορέσει να το κάνει ένας πιλότος. Η πλειοψηφία των αεροπορικών ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος (somewhere between 60% and 80% of aviation accidents are attributable, at least in part, to human error - link).

Το πόσο μακριά είμαστε από τα αυτοδηγούμενα αυτοκίνητα (Level 4 και πάνω) το ξέρουν οι ειδικοί και αυτοί που βάζουν τα λεφτά τους. Η Intel π.χ. δεν έριξε 15.5 δις για να κάνει marketing.

Ο αριθμός αυτών που δυσκολεύονται να καταλάβουν την διαφορά μεταξύ αυτοματισμών - βοηθημάτων και πλήρους αυτονομίας σε όλες τις συνθήκες και στιγμές είναι μεγάλος.

Η αυτόματη προσγείωση γίνεται όταν υπαρχή χαμηλή ορατότητα και οι συνθήκες το επιτρέπουν, από qualified πληρώματα με κατάλληλη καθοδήγηση από συγκεκριμένα αεροδρόμια που έχουν τις κατάλληλες υποδομές. Δεν είναι standart procedure η αυτόματη προσγείωση, και δεν βασίζεται σε ΑΙ για να πάρει αποφάσεις. Αν δεν λειτουργεί το ground guidence του συγκεκριμένου διαύλου του συγκεκριμένου αεροδρομίου πχ, απλά δεν γίνεται. Και σίγουρα δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα. Έλεος. Καταρχήν δεν μπορούν να κάνουν απογείωση. Μήπως θεωρείς κιόλας ότι μπορούν να πάρουν απόφαση και να προσγειώσουν αεροπλάνο μέσα σε ποτάμι στο κέντρο της Νέας Υόρκης χωρίς κινητήρες (US Airways Flight 1549)? Είναι βοηθητικοί αυτοματισμοί. Σταματάτε να λέτε αρλούμπες περί πλήρους ΑΙ αυτονομίας. 

Μου αρέσει που βάζεις και link, τα οποία δεν έχεις καν διαβάσει (όχι πως είναι η πρώτη φορά). Από το Link σου: Pilot Still Required (επικεφαλίδα), The Human Stays (επικεφαλίδα), Rest assured, fellow travelers—you'll remain under the watchful eye of an actual pilot, as well as an autopilot, for the foreseeable future (επίλογος).

Το ότι εταιρείες επενδύουν δεν σημαίνει ότι κατ' ανάγκη θα πετύχει το εγχείρημα στον βαθμό που φαντάζεσαι, και δεν σημαίνει ότι θα γίνει σύντομα κιόλας. Πόσα project ξεκίνησαν και σταμάτησαν? Εσύ ο ίδιος λες συνέχεια ότι το υδρογόνο είναι βλακεία, και λαγός κλπ κλπ. Δεν επενδύουν πάνω του εταιρείες δισεκατομμύρια εδώ και 50+ χρόνια? Άρα και κίνηση με το υδρογόνο θα έπρεπε να υπήρχε μέχρι τώρα. Με τη λογική σου φάσκεις και αντιφάσκεις με ότι σε βολεύει. Και όπως λες, το ξέρουν οι ειδικοί. Οπότε πόσο ειδικοί είσαστε για να μιλάτε για σίγουρη εφαρμογή, στο άμεσο μέλλον κιόλας? 

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...