Alithinos Δημοσ. 21 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2018 Η ερώτηση απευθύνεται κυρίως σε developers που δεν φτιάχνουν κάτι κατά παραγγελία, αλλά ως προϊόν δικής τους έμπνευσης. Κάποια στιγμή φτάνει που πρέπει να πάρεις την απόφαση να αφαιρέσεις μια ιδέα η περισσότερες από το project για τον χ η ψ λόγο. Πχ επειδή ίσως έχεις ξεπεράσει το αρχικό χρονικό περιθώριο που έθεσες, και θες να μη ξεφύγεις ακόμα περισσότερο απ το χρονοδιάγραμμα. Καλείσαι λοιπόν να αποφασίσεις πως ένας αριθμός ιδεών που είτε δεν έχεις ξεκινήσει ακόμα νανα υλοποιεις, είτε είναι ημιτελής, πρέπει να κοπούν. Αυτό όμως μπορεί να είναι δύσκολη απόφαση, γιατί το τελικό προϊόν δεν θα είναι όσο πλήρες όσο θα ήθελες, θα απέχει απ το αρχικό σου όραμα. Σε μια τέτοια φάση βρίσκομαι και εγώ αυτή τη στιγμή. Νοιώθω πως η παρούσα φάση της ανάπτυξης έχει κρατήσει σημαντικά παραπάνω από ότι θα έπρεπε και αρχικά φανταζόμουν, και επιπλέον έχω αρχίσει να έχω burnout, και θέλω επιτέλους να κλείσω τη τρέχουσα φάση για να προχωρήσω στη κύρια φάση του testing, το καλλωπισμό του gui, κτλπ. Νοιώθω οτι το απλά να κόψω κάποια features, και να ολοκληρώσω ορισμένα που είναι στη μέση, τα πιο σημαντικά, είναι αυτό που πρέπει να κάνω, η σωστή επιλογή. Αλλά ταυτόχρονα έχω και αμφιβολίες του τύπου <<μήπως η έλλειψη αυτού του feature ρίξει τη συνολική άποψη που θα σχηματισθεί για το προϊόν με αποτέλεσμα να μην είναι και τόσο επιτυχημένο;>> Εσείς πως αντιμετωπίζετε το κόψιμο χαρακτηριστικών ; Έχετε να μοιραστείτε ενδιαφέρουσες ιστορίες η συμβουλές πάνω στο θέμα;
ZauZ Δημοσ. 21 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) Το να κόψεις features τα οποία φαντάστηκες «ότι θα βοηθήσουν να κατακτήσεις τον κόσμο» είναι μια από τις πιο δύσκολες διαδικασίες και αυτό γιατί το προϊόν σου , στα δικά σου μάτια θα μοιάζει πάντα ημιτελές. Στη πραγματικότητα οι χρήστες κατά 99% δεν θα το δουν έτσι και αν κάτι τους λείπει το πιο πιθανό είναι να το ζητήσουν. Η έλλειψη ενός feature ή η παρουσία κάποιου από μόνη της λίγο επηρεάζει τη συνολική εικόνα ενός ολοκληρωμένου προϊόντος. Η ουσία είναι όμως ότι όσο και να έχεις σχεδιάσει την εφαρμογή σου, όσα features και αν έχεις φανταστεί και έχεις υλοποιήσει το πραγματικό πανηγύρι ξεκινάει όταν πραγματικοί χρήστες αρχίσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Θα ζητήσουν πράγματα που δεν φαντάστηκες ποτέ, θα χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή επίσης με τρόπους που δεν φαντάστηκες και θα εμφανιστούν προβλήματα χρήσης ή λογικής που κατά τη διάρκεια της σχεδίασης και της κατασκευής δεν τα είχες σκεφτεί. Η άποψη μου είναι ότι πρέπει να σταματήσεις την ανάπτυξη των features και να βγεις στην αγορά όσο πιο νωρίς γίνεται με ένα προϊόν το οποίο να μπορεί να σταθεί και τα επιπλέον features τα αναπτύσσεις στη συνέχεια ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών σου. Edit : Επίσης αυτό που εσύ θεωρείς πολύ σημαντικό δεν είναι βέβαιο ότι θα το θεωρούν και οι χρήστες σου. Επεξ/σία 21 Μαρτίου 2018 από ZauZ 4
Επισκέπτης Δημοσ. 21 Μαΐου 2018 Δημοσ. 21 Μαΐου 2018 Στις 21/3/2018 στις 8:02 ΠΜ, Alithinos είπε Η ερώτηση απευθύνεται κυρίως σε developers που δεν φτιάχνουν κάτι κατά παραγγελία, αλλά ως προϊόν δικής τους έμπνευσης. . . Εσείς πως αντιμετωπίζετε το κόψιμο χαρακτηριστικών; Έχετε να μοιραστείτε ενδιαφέρουσες ιστορίες η συμβουλές πάνω στο θέμα; Η τεχνική της αποχής Κάνε αν θέλεις ένα πείραμα... Πάρε ένα μαύρο στυλό (όχι μολύβι), και ξεκίνα να σχεδιάζεις σε λευκό χαρτί Α4 βάρκες, λουλούδια, βουνά και θάλασσες. Μερικά από τα σχέδια που θα κάνεις, θα σου αρέσουν και μερικά όχι. Δυστυχώς δεν μπορείς να τα διορθώσεις, ας πούμε «δεν έχεις το δικαίωμα» για χάρη του πειράματος. Σ' εκείνα που σου αρέσουν βάλε «ναι» και σ' εκείνα που δεν σου αρέσουν βάλε «όχι», σε μια γωνία του χαρτιού και μετά τσάκισε τη γωνία για να μη φαίνεται η εκτίμηση σου. Μην τα πετάξεις όμως, κράτησε όλα σου τα χαρτιά με τα σχέδια σε κάποιο ντοσιέ, ανάποδα για να μην βλέπεις τα σχέδια όταν θ' ανοίγεις το ντοσιέ. Αν μπορείς φτιάχνε καθημερινά δύο ή τρία τέτοια σχέδια ακολουθώντας πάντα την ίδια διαδικασία, δηλαδή όταν θα έχεις ολοκληρώσει ένα σχέδιο, γράψε σε μια άκρη την εκτίμηση σου με ένα «ναι» ή ένα «όχι», τσάκισε την γωνία του χαρτιού για να μη φαίνεται η εκτίμηση που έκανες, βάλε το χαρτί μέσα στο ντοσιέ μαζί με τ' άλλα, ανάποδα για να μην βλέπεις το σχέδιο. Όταν κάνεις αυτή την εργασία για δέκα ημέρες, σφράγισε το ντοσιέ και βάλτο σ' ένα ράφι για να μην το βλέπεις επίσης. Την ίδια στιγμή, βάλε και μια υπενθύμιση στο ημερολόγιο σου, για ν' ανοίξεις το ντοσιέ μετά από ένα μήνα. Συνολικά για το πείραμα αυτό θα χρειαστείς σαράντα ημέρες. Όταν έρθει η ώρα ν' ανοίξεις το ντοσιέ, κάθισε κάπου αναπαυτικά κι απόλαυσε το! Το να κόψεις ένα χαρακτηριστικό από ένα πρόγραμμα, ισοδυναμεί με το να διορθώσεις ένα σχέδιο που «τώρα» δεν σου αρέσει. Το γνωρίζω εκ πείρας, από τη ζωγραφική και την ξυλογλυπτική (τα χόμπι μου), και ειδικά γι αυτή την δεύτερη όπου το λάθος δεν επιτρέπεται, ή να το πω διαφορετικά δεν συγχωρείται, ακριβώς επειδή δεν διορθώνεται. Εάν βρίσκεσαι λοιπόν σ' ένα σχεδιαστικό δίλημμα, υπάρχουν δύο επιλογές. Α) Αφήνεις το έργο σου σε μια άκρη, το σκεπάζεις για να μη το βλέπεις και το ξεσκεπάζεις μετά από μερικές ημέρες, ιδανικά σε ένα μήνα. Β) Φτιάχνεις ένα αντίγραφο ασφαλείας, αποθηκεύεις το κυρίως έργο για να μη χάσεις τον κόπο σου, κι αρχίζεις να παίζεις μ' ένα δίδυμο έργο που θα έχει απλώς διαφορετικό όνομα. Εντελώς συμπτωματικά, άνοιξα σήμερα το δικό μου φάκελο έργων, μετά από ένα μήνα περίπου. Είχα ξεχάσει τα περισσότερα, σε τέτοιο βαθμό, που αν δεν είχα γράψει τα ενημερωτικά σχόλια που συνοδεύουν τα προγράμματα μου, δεν θα ήξερα τι κάνει το καθένα. Αλλά ας πάμε καλύτερα στα γενικά χαρακτηριστικά και στην εξωτερική εμφάνιση των προγραμμάτων. Είχα κάνει τόση πολύ δουλειά, και είχα κουραστεί σε τέτοιο βαθμό, που ότι κι αν έκανα μου φαινόταν λίγο. Δεν έβρισκα την ικανοποίηση που αναζητούσα. Τελικά αποφάσισα να ενεργοποιήσω την τεχνική των καλλιτεχνών, δηλαδή την αποχή από τα έργα που με προβλημάτιζαν, και να τα δω μετά από κάποιο χρονικό διάστημα με ηρεμία. Το αποτέλεσμα με δυο λέξεις... έμεινα έκπληκτος!
SouLSLayeR Δημοσ. 26 Μαΐου 2018 Δημοσ. 26 Μαΐου 2018 Για μένα, ρωτάς λάθος ερώτηση. Αυτό που θες είναι καλύτερο project management. Εγώ πχ για projects στα οποία ξέρω ότι θα δουλέψω μόνος και θα πάρουν πάνω από 2-3 μέρες, έχω βολευτεί με το trello. Σε αναγκάζει να σπάσεις τη δουλειά σε τόσο μικρά κομμάτια που σε βοηθάει να το δουλεύεις λίγο λίγο, δίνοντάς σου κάθε φορά την ευχαρίστηση να βλέπεις ότι να, αυτό τώρα πάει τελείωσε, κάνοντας πολύ εμφανή την πρόοδό σου και αποτρέποντας να το παρατήσεις. Έτσι επιστρέφουμε στην ερώτηση. Για μένα δεν υπάρχει "κόβω feature" αλλά "δεν είναι αρκετά σημαντικό για να το υλοποιήσω ακόμα". Αν βλέπεις ότι έχεις πιο σημαντικά πράγματα να κάνεις πριν από αυτό, παρ' όλο που ίσως να μην έχουν τόση πλάκα να τα φτιάξεις/βαριέσαι, τότε μόνο εσύ μπορείς να αποφασίσεις. Γενικά, καν' το να δουλέψει πρώτα. Χρησιμοποίησέ το, στείλ' το σε άλλους, πάρε feedback. Όσο γαμάτο και να είναι ένα x feature που ανήκει σε προτεραιότητα "optional" ή "luxury", αν το υπόλοιπο είναι τίγκα στο bug και δεν κάνει τη δουλειά που θα έπρεπε, κανείς δε θα σου κάνει τη χάρη.
Lanike71 Δημοσ. 27 Μαΐου 2018 Δημοσ. 27 Μαΐου 2018 To όλο πρόβλημα συνοψίζεται σε μία φράση δικιά σου, άρα την έχεις δώσει την απάντηση ήδη. Burn out και πάμε στην επόμενη φάση. Όσο ορεξάτα και με ζωντάνια ξεκινάς ένα project, τόσο περισσότερο πέφτεις όσο συνεχίζεις. Ίσως να χρειάζεσαι απλά την επιβεβαίωση ότι "ναι, το έχω", χωρίς να σε νοιάζει να το τελειοποιήσεις. Ίσως το προηγούμενο ποστ, να είναι κάποια λύση.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα