Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο ίδιος που αφορά στην εκμάθηση οποιασδήποτε γλώσσας.

Διάβασμα, μελέτη σύνταξης (το πιο απλό μέρος), μετά κατανόηση real κώδικα άλλων (https://github.com/search?utf8=✓&q=assembly&type=) και πολλαπλάσιο χρόνο στην τριβή και τα λάθη πάνω σε προσωπικά σου dummy projects.

Φυσικά προϋποθέτει να κατανοήσεις τη μηχανή (άλλου είδους μελέτη), δηλαδή τον τρόπο λειτουργίας των φυσικών μονάδων και της αρχιτεκτονικής ενός υπολογιστή, δυαδικό/δεκαεξαδικό σύστημα αρίθμησης κ.α. αν δε θες να μείνεις απλά στη γνώση της σύνταξης που δε θα σου χρησιμεύσει σε κάτι από μόνη της.

Από βιβλία σου προτείνω τα

  1. Computer System Architecture
  2. Assembly Language Step-by-Step: Programming with Linux

Γρήγορα δεν υπάρχει, αν βιάζεσαι μάθε Ιταλική γλώσσα, πιο γρήγορα θα σου πάρει από Assembly καθώς μιλάμε για έτη.

Επεξ/σία από The King
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για ποια αρχιτεκτονική μιλάς;

Αν σε ενδιαφέρει η x86 μπορείς να ρίξεις μια ματιά σε αυτό το free book: https://pacman128.github.io/pcasm/
Τα intel manuals επίσης είναι top αλλά άστα για αργότερα.

Ένας "fun" τρόπος για να μάθεις επίσης είναι να γράφεις μικρά προγραμματάκια σε C και να βλέπεις την assembly που παράγει ο compiler ή να προσπαθήσεις μόνος σου να κάνεις reverse μικρά binaries.

Επεξ/σία από Ilias95
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, Ilias95 είπε

Ένας "fun" τρόπος για να μάθεις επίσης είναι να γράφεις μικρά προγραμματάκια και να βλέπεις την assembly που παράγει ο compiler ή να προσπαθήσεις μόνος σου να κάνεις reverse μικρά binaries.

Η μπορείς να παίξεις με τη VGA  όπως έκαναν παλιά στη demoscene

 

Αναμνήσεις :wub:

 

Επεξ/σία από becoming_I
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

RosAsm (είχε ένα ρόδο για εικονίδιο). Assembler με λίγο ιδιότυπη σύνταξη, αλλά παρακολουθείς με ευκολία το πρόγραμμα, επειδή μπορείς άνετα να το σταματάς όπου θέλεις, να εκτελείς βήμα προς βήμα και τελικά βγάζει επιτόπου τελικό πρόγραμμα exe. Σε μαθαίνει και πώς να χρησιμοποιείς στοιχεία του λειτουργικού με κλήσεις μέσα από το πρόγραμμα σε assembly.

Ο αρχικός σχεδιαστής ήθελε όλα να είναι σε ένα, πηγαίος  και εκτελέσιμος κώδικας. Έδινε όμως και ένα τρόπο να διαγραφεί η πηγαίος κώδικας. Τον πηγαίο τον ήθελε για να μπορεί κανείς να ανοίγει το exe, να το διορθώνει και να το κλείνει σαν να ήταν doc. Αλλά μιλάμε για φουλ ταχύτητα. Κάποιοι είχαν φτιάξει και παραδείγματα με DX7 (τότε).

https://github.com/yeohhs/rosasmlatest

Επεξ/σία από solarpower

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...