Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 214
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Στις 12/3/2018 στις 6:23 ΜΜ, Nikolas7_7 είπε

Όταν έχω μέση στα 4 λίτρα με το yaris και επιδόσεις μια χαρά, ναι το πετρέλαιο ακόμα είναι καλύτερη επιλογή, ειδικα αν υπολογίσεις τα 30 cents διαφορά τιμής.. 

Όσο για την οικολογία, όλα δημιουργούν πρόβλημα. 

αν σου ειναι ευκολο να πεις δυο λογια για τις μια χαρα επιδοσεις και την ηλικια σου για να παρω μια εικονα επειδη θελω να παρω ενα τετοιο στην κορη μου που το ζηταει γιατι τις αρεσει, ευχαριστω

Δημοσ.
3 ώρες πριν, NT1G είπε

Μπορείς να πεις ότι λόγω του turbo έχεις καλύτερο τελικό efficiency στον κινητήρα;

ναι, αφου ο εισερχομενος αερας εχει ηδη συμπιεστει εν μερει απο την τουρμπινα που παιρνει "τσαμπα" ενεργεια απο τα καυσαερια...

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

ναι, αφου ο εισερχομενος αερας εχει ηδη συμπιεστει εν μερει απο την τουρμπινα που παιρνει "τσαμπα" ενεργεια απο τα καυσαερια...

 

Οπότε για την ίδια ισχύ μεταξύ των δύο κινητήρων θα καταναλώσεις λιγότερο καύσιμο;

Δημοσ.

Πολλές σελίδες να τα διαβάσω όλα..Προσωπική άποψη ότι όλα είναι παιχνιδάκια των εταιριών και των χωρών και οικονομιών από πίσω.

Να το πω ίσως λαϊκά με μια αναδρομή και με δόση υπερβολής αλλά η ουσία δεν αλλάζει.

Το 2010 (μόλις 8-9 χρόνια πριν όχι αιώνες) οι ίδιοι "ειδικοί" μας ζάλιζαν το κεφάλι πόσο γαμάτο είναι το ντίζελ και οι "νέοι" κινητήρες καθαρότεροι από βενζίνη και πως έφτασαν σε επιδώσεις την βενζίνη σε ρεπριζ κτλ και τι τέλεια. Λες και το 2010 δεν ξέραν το διοξήδιο του αζώτου/θείου/μπάρμπα (όπως το λένε) ως ρύπο αλλά μόνο το CO2..

Τότε ήθελαν να πουλήσουν ντιζελ να κινήσουν τις αγορές τους. Η Αθήνα γιατί όχι μόλις είχε μπει στα μνημόνια επέτρεψε τα ντιζελ για καθαρά στις πόλεις γιατί το ήθελε η (κάθε) Γερμανία. Τα ντίζελ όμως δεν χαλάνε (πάνε 10000000 χλμ) και οι Γερμανοί θα έπρεπε να γίνουν κλέφτες για να ζήσουν όσοι δουλεύουν σε αυτοκινητοβιομηχανίες. Και αμέσως θυμήθηκαν τους "κακούς" ρύπους που δεν ήξερα το 2010 και το 2018 τους έμαθαν (οι ίδιοι άλλα λένε αναλογα την εποχή). 

Βλέπεις είναι και το καύσιμο. Το μαζούτ (αυτό βγαίνει από τη γη) δίνει ποσοστώσεις σε όλα τα είδη παραγώγων του (βενζίνη, ντιζελ, νέφτι κτλ). Αν πάνε όλοι ντιζελ τι θα γίνει η βενζίνη; Αλλάζει το ισοζύγιο πρέπει να σπρώξουμε στο άλλο καύσιμο αλλιώς έχουμε θέμα. 

Οπότε έβγαλαν καινούριο φασούλι τα υβριδικά.. και πόσο αποδοτικά είναι. Που όμως; Λίγο στην πόλη. Για όσους κινούνται στην εθνική που δεν έχει φρεναρίσματα τι μπορεί να κάνει ο υβριδικός για οικονομία; Γελάει ο κόσμος!!! Σε 5 χρόνια οι μπαταρίες που θα είναι άχρηστες και θα θέλει 8000€ να τις αλλάξεις θα σου λένε άλλαξε αμάξι. Και αυτό ισχύει και για τα ηλεκτρικά (που σήμερα δεν κάνουν και λόγω χρόνου φόρτισης θα μένουν στις εθνικές και θα κάνουν το ταξίδι Θεσσαλονίκη Καλαμάτα σε 2 μέρες λόγω ανεφοδιασμού). Και το οικολογικό πρόβλημα με τα βαρέα/ευγενή και δεν ξέρω γω μέταλλα των μπαταριών που δεν φτάνουν για αυτοκίνητα για 7,300,000,000 ανθρώπους που θα τα βρούμε; Και αν τα βρούμε, για πόσες γενιές επαρκούν; Τα λένε αυτά σήμερα; Όχι αυτά θα τα θυμηθούν το 2028 όπως θυμήθηκαν ότι ασυντήρητοι disel κινητήρες ρυπαίνουν περισσότερο από ασυντήρητους βενζίνης.. (λες και δεν το βλέπαμε στα ταξί μέχρι τότε).

Το παραμυθάκι της ηλεκτροκίνησης μπάζει από παντού προς το παρόν. Η τεχνολογία δεν είναι καθόλου έτοιμη. Και οικολογικά πάσχει (πως φτιάχνει τις μπαταρίες με τι ήχνος για το περιβάλλον) και σε πόρους (δεν φτάνει το υλικό του πλανήτη να παραχθούν μπαταρίες για όλους μας για αυτοκίνητα) και τεχνικά (ακόμα από το 2000 περιμένω τις μπαταρίες που θα φορτίζουν σε < 5 λεμπτά) και και...

Μόλις οι Γερμανοί (και λοιποί) κάνουν την κονόμα τους σε 10 χρόνια ΑΛΛΑ θα σου λένε για το τι είναι καλό για να ξαναπουλήσουν. Εδώ να ήμαστε να τα λέμε να μην έχει χαθεί η βάση του φόρουμ να ξεθάβουμε τις ενθουσιώδεις δηλώσεις κάποιων για ηλεκτροκίνηση κτλ. 

Υ.Γ. Το ντιζελ δεν πέθανε και ούτε θα πεθάνει.  Και η τογιότα εδώ θα ήμαστε αύριο (πχ το 2028 που θα έχει πέσει η ζήτηση για ντίζελ και θα περισσεύει έναντι της βενζίνης) θα ξαναβγάλει τέτοια με την δικαιολογία ότι ΤΩΡΑ είναι καλά και τώρα η αγορά είναι έτοιμη κτλ κτλ (ξέρουν αυτοί τι παραμυθάκι θα πούνε).

Υ.Γ. 2 Προσωπικά σήμερα μόνο ντίζελ θα έπαιρνα.. ειδικά όσο έχει την διαφορά 0.30 (που η ΕΕ θα μας αναγκάσει να αφαιρέσουμε) αλλά και χωρίς αυτή ανάλογα τα χιλιόμετρα/χρόνο και διαφορά τιμής αγοράς σε σχέση με βενζίνη.

  • Like 2
  • Thanks 2
Δημοσ.
20 ώρες πριν, opcorsa είπε

τυπε αν επερνες χαμπαρι θα ηξερες πως και ποτε ξεκινησαν οι Κινητηρες εσωτερικης καυσης και το έργο του rudold diesel..

άσε τύπε τις μπαρούφες και κάτσε διάβασε λίγο πριν ανοίξεις το στοματάκι σου. λοιπόν λίγο πριν τελειώσει ο 19ος αιώνας(5-6 χρόνια) πατεντάρισε τις ιδέες του και από εκεί και πέρα ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω στα σχέδια του. κατά τ'άλλα οι έμποροι τότε μετέφεραν με τα επαγγελματικά τους αυτοκίνητα (κατά δήλωση σου υπήρχαν τότε) τα προϊόντα τους... δες και στο wikipedia πληροφορίες. δε χρειάζεται να αναφέρουμε πιο εξειδικευμένες πηγές

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, keysmith είπε

Πολλές σελίδες να τα διαβάσω όλα..Προσωπική άποψη ότι όλα είναι παιχνιδάκια των εταιριών και των χωρών και οικονομιών από πίσω.

.....

Γι αυτό και η ΤΟΥΟΤΑ και η Ιαπωνία γενικά, που δεν έχει μεγάλα αποθέματα και δεν είναι μεγάλος παίχτης στους υδρογονάνθρακες, ποντάρει στο υδρογόνο σαν μελλοντική τεχνολογία. 

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, malmsteen1984 είπε

άσε τύπε τις μπαρούφες και κάτσε διάβασε λίγο πριν ανοίξεις το στοματάκι σου. λοιπόν λίγο πριν τελειώσει ο 19ος αιώνας(5-6 χρόνια) πατεντάρισε τις ιδέες του και από εκεί και πέρα ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω στα σχέδια του. κατά τ'άλλα οι έμποροι τότε μετέφεραν με τα επαγγελματικά τους αυτοκίνητα (κατά δήλωση σου υπήρχαν τότε) τα προϊόντα τους... δες και στο wikipedia πληροφορίες. δε χρειάζεται να αναφέρουμε πιο εξειδικευμένες πηγές

χμμ ναι ... μπαρουφες μπορει να λενε αλλοι ..οχι εγω...

ειπες κατι διαφορετικο σε σχεση με εμενα? και γω τελη 1800 εννοουσα για την εξελιξη του ντιζελ...

τι επαγγελματικα να ειχαν το 1890 ρε τυπε? που κυκλοφορουσε μονο το τριτροχο της daimler , κατι καροτσακια του  φορντ (προ Τ) Και κατι αλλα απο πεζω, οπελ και laurin and klement...

pro tip για εσενα.. ψαξε να βρεις ποια ειναι πλεον η τελευταια μαρκα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
43 λεπτά πριν, NT1G είπε

Οπότε για την ίδια ισχύ μεταξύ των δύο κινητήρων θα καταναλώσεις λιγότερο καύσιμο;

 

Η λογική πολύ χοντρικά λέει .

 

1) Μικρό μοτέρ = μικρό βάρος.

2) Μικρό μοτέρ = μεγάλη ευστροφία (μικρότερη μάζα αδράνειας)

3) Μικρό μοτέρ = μικρή κατανάλωση στο ρελαντί.

 

Σε σχέση με το τούρμπο έχει καλύτερη συμπεριφορά από τον κομπρέσσορα γιατί παίρνει ισχύ από τα καυσαέρια και όχι από το μοτέρ. Δεν χάνεις ισχύ από κάπου.

Ο μοναδικός περιορισμός σε σχέση με την τουρμπίνα είναι το μέγεθος που θα χρησιμοποιήσεις σε σχέση με τα κυβικά του αυτοκινήτου.

 

Αρα με το turbo μπορείς να αυξήσεις την ποσότητα του αέρα στο θάλαμο καύσης και άρα να αυξήσεις την ποσότητα του μείγματος αέρα καυσίμου , αυξάνοντας την ιπποδύναμη κρατώντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά των μικρών κινητήρων.

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.

Σίγουρα , αλλά δεν ρώτησα αυτό.

Τώρα το μικρό μοτέρ μεγαλύτερη ευστροφία παίζεται. Δεν βλέπω πολλά μικρά 1500 π.χ. turbo να στροφάρουν 7000 σαν π.χ. κάποια δίλιτρα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, NT1G είπε

Σίγουρα , αλλά δεν ρώτησα αυτό.

Τώρα το μικρό μοτέρ μεγαλύτερη ευστροφία παίζεται. Δεν βλέπω πολλά μικρά 1500 π.χ. turbo να στροφάρουν 7000 σαν π.χ. κάποια δίλιτρα.

 

Η ευστροφία δεν φαίνεται μόνο στις μαξ στροφές αλλά και στον ρυθμό μεταβολής τους . ;)

 

Βασικά να το πω καλύτερα . Λάθος λέξη έβαλα. Ελαστικότητα είναι η σωστή.

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.
19 λεπτά πριν, NT1G είπε

Σίγουρα , αλλά δεν ρώτησα αυτό.

Τώρα το μικρό μοτέρ μεγαλύτερη ευστροφία παίζεται. Δεν βλέπω πολλά μικρά 1500 π.χ. turbo να στροφάρουν 7000 σαν π.χ. κάποια δίλιτρα.

 

Γενικα αυτη ειναι η ιδεα ενος υπερτροφοδοτουμενου κινητηρα,να παρεις τη μεγιστη ισχυ απο χαμηλα.Οπως πολυ καλα θα ξερεις,οσο πιο νωρις αρχισεις να παιρνεις την δυναμη,τοσο πιο νωρις τη χανεις.Ολα τα τουρμπισια μοτερια εχουν χαμηλα τον κοφτη(κατω απο 7000 στροφες),δεν εχει νοημα σε συμβατικο αυτοκινητο να παιζει ο κινητηρας σε μεγαλο αριθμο στροφων.Αν τουρμπατο μοτερ(για συμβατικα αυτοκινητα μιλαω) μπορουσε να στροφαρει 7000 και πανω(δεν παιζουν ρολο τα κυβικα) θα επρεπε να εχει μεγαλυτερη τουρμπινα και αυτο σημαινει lag,ρελαντι πανω απο 2000 στροφες και αλλα πολλα.Αλλιως επρεπε να παιξει λυση twin turbo(μια μικρη για χαμηλες και μια μεγαλη για ψηλα) ή κατι σε Koenigsegg variable turbo,λυσεις που δεν εχουν καμια σχεση με συμβατικο αυτοκινητο.Δεν γινεται δλδ σε ενα κινητηρα με μια τουρμπινα να εχεις διαθεσιμη την δυναμη απο 2000 στροφες μεχρι 7000 στροφες.Η ξεκινας απο χαμηλα και σταματας χαμηλα ή ξεκινας ψηλοτερα(με οτι αυτο συνεπαγεται) και τελειωνεις ψηλοτερα.

Ευστροφια ο adtakhs εννοει (μαλλον) οτι οι μικροτεροι σε κυβικα κινητηρες εχουν την δυναμη διαθεσιμη απο πιο χαμηλα κατι που δεν ειναι απολυτο.Ολα εχουν να κανουν με το τι θα επιλεξει ο κατασκευαστης(υπερτετραγωνο ή υποτετραγωνο κινητηρα,εισαγωγη,εξαγωγη κτλ).

  • Like 1
Δημοσ.
49 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Η λογική πολύ χοντρικά λέει .

1) Μικρό μοτέρ = μικρό βάρος.

2) Μικρό μοτέρ = μεγάλη ευστροφία (μικρότερη μάζα αδράνειας)

3) Μικρό μοτέρ = μικρή κατανάλωση στο ρελαντί.

Σε σχέση με το τούρμπο έχει καλύτερη συμπεριφορά από τον κομπρέσσορα γιατί παίρνει ισχύ από τα καυσαέρια και όχι από το μοτέρ. Δεν χάνεις ισχύ από κάπου.

Ο μοναδικός περιορισμός σε σχέση με την τουρμπίνα είναι το μέγεθος που θα χρησιμοποιήσεις σε σχέση με τα κυβικά του αυτοκινήτου.

Αρα με το turbo μπορείς να αυξήσεις την ποσότητα του αέρα στο θάλαμο καύσης και άρα να αυξήσεις την ποσότητα του μείγματος αέρα καυσίμου , αυξάνοντας την ιπποδύναμη κρατώντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά των μικρών κινητήρων.

Παίζουν αρκετά πράγματα ρόλο στην απόδοση. Δεν πάει τελείως έτσι. Πιο μικρό σε κυβικά μοτέρ έχει περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον όγκο στον κύλινδρο, άρα και περισσότερες απώλειες λόγο τριβής και θερμικές απώλειες, ανα όγκο μείγματος καυσίμου. Η τριβή στον κίλυνδρο είναι σχετικά μεγάλο χάσιμο ενέργειας. Από την άλλη, πιο μικρός όγκος σημαίνει και γρηγορότερη καύση αν υποθέσουμε και μειωμένο bore, άρα και περισσότερο χρόνο για την καύση να παράγει έργο και να πιέζει το πιστόνι. 

Το Turbo, δεν είναι πλήρως free ενεργεία. Δημιουργεί backpressure + πρέπει να απομακρύνεις τα καυσαέρια με πίεση από τον κύλινδρο. Στον ατμοσφαιρικό τα καυσαέρια δεν χρειάζονται να βγαίνουν με μεγαλύτερη πίεση άρα μπορείς να αφήσεις την καύση περισσότερο στον κύλινδρο. Θερμοδυναμικά, μέγιστη απόδοση στη μηχανή θα έχεις όταν τα καυσαέρια βγαίνουν με σχεδόν μηδενική ταχύτητα, άρα έχουν δώσει όλη την ενέργεια τους. Επίσης τα turbo δουλεύουν σε χαμηλή συμπίεση στο κύλινδρο για να περιοριστεί το knocking. Οπότε, αφού δεν μπορείς να αλλάξεις μηχανικά την συμπίεση, όταν δεν δουλεύει σε πλήρη πίεση, δεν δουλεύει στο optimum η μηχανή, γι αυτό είναι και το μείγμα καυσίμου rich στις χαμηλές στροφές, να δημιουργεί καυσαέρια να σπουλάρι γρήγορα το turbo. Κάποια από αυτά, μπορούν φυσικά να βελτιωθούν με μεταβλητές βαλβίδες και timing, σχήμα turbo, χταποδιών και το πρόγραμμα το ECU κλπ,  γι αυτό και εξελίσσονται συνεχώς τα turbo οχήματα.

 

Γενικά δεν υπάρχει άσπρο και μαύρο, όλα εξαρτώνται από τη συγκεκριμένη μηχανή, και κυρίως από τη χρήση της. 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Παίζουν αρκετά πράγματα ρόλο στην απόδοση. Δεν πάει τελείως έτσι. Πιο μικρό σε κυβικά μοτέρ έχει περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον όγκο στον κύλινδρο, άρα και περισσότερες απώλειες λόγο τριβής και θερμικές απώλειες, ανα όγκο μείγματος καυσίμου. Η τριβή στον κίλυνδρο είναι σχετικά μεγάλο χάσιμο ενέργειας. Από την άλλη, πιο μικρός όγκος σημαίνει και γρηγορότερη καύση αν υποθέσουμε και μειωμένο bore, άρα και περισσότερο χρόνο για την καύση να παράγει έργο και να πιέζει το πιστόνι. 

Το Turbo, δεν είναι πλήρως free ενεργεία. Δημιουργεί backpressure + πρέπει να απομακρύνεις τα καυσαέρια με πίεση από τον κύλινδρο. Στον ατμοσφαιρικό τα καυσαέρια δεν χρειάζονται να βγαίνουν με μεγαλύτερη πίεση άρα μπορείς να αφήσεις την καύση περισσότερο στον κύλινδρο. Θερμοδυναμικά, μέγιστη απόδοση στη μηχανή θα έχεις όταν τα καυσαέρια βγαίνουν με σχεδόν μηδενική ταχύτητα, άρα έχουν δώσει όλη την ενέργεια τους. Επίσης τα turbo δουλεύουν σε χαμηλή συμπίεση στο κύλινδρο για να περιοριστεί το knocking. Οπότε, αφού δεν μπορείς να αλλάξεις μηχανικά την συμπίεση, όταν δεν δουλεύει σε πλήρη πίεση, δεν δουλεύει στο optimum η μηχανή, γι αυτό είναι και το μείγμα καυσίμου rich στις χαμηλές στροφές, να δημιουργεί καυσαέρια να σπουλάρι γρήγορα το turbo. Κάποια από αυτά, μπορούν φυσικά να βελτιωθούν με μεταβλητές βαλβίδες και timing, σχήμα turbo, χταποδιών και το πρόγραμμα το ECU κλπ,  γι αυτό και εξελίσσονται συνεχώς τα turbo οχήματα.

Γενικά δεν υπάρχει άσπρο και μαύρο, όλα εξαρτώνται από τη συγκεκριμένη μηχανή, και κυρίως από τη χρήση της. 

 

Υπάρχουν υποτετράγωνοι, υπερτετράγωνοι και τετράγωνοι κινητήρες. Από εκεί μπορείς να τα ρυθμίσεις και αυτά.

Επεξ/σία από adtakhs

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...