CyanBlue Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Υπάρχουν πολλοί άλλοι "πράσινοι" τρόποι για την παραγωγή ενέργειας. Η ομορφιά των ελληνικών νησιών (που είναι και η αιτία επίσκεψης χιλιάδων τουριστών αλλά και μαζικών αγορών ακινήτων) και ειδικά όσων δεν έχουν ορεινούς όγκους νομίζω πως διαταράσσεται δραματικά με την τοποθέτηση των ψηλών ανεμογεννητριών. Για δεκαετίες πολλά πράγματα γίνονται "στο πόδι" για την επίτευξη κερδών βραχυπρόθεσμα. Νομίζω πως τον πρώτο λόγο πρέπει να έχουν οι τοπικές κοινωνίες, που έτσι κι αλλιώς δεν επωφελούνται από την ύπαρξη "σύγχρονων ανεμόμυλων" και να μη χαρακτηρίζονται αβίαστα οπισθοδρομικές και τροχοπέδη στην... ανάπτυξη.
bilya Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, Omnigeek είπε Επιτέλους ένα σωστό βήμα (χάρις στην ΕΕ για άλλη μια φορά). Βρετανικά νησιά στην θυελλώδη παγωμένη Βόρειο Θάλασσα είναι 100% αυτόνομα και εμείς πηγμένοι στις εύκολες ανανεώσιμες αγοράζουμε ακόμη ακριβά ορυκτά καύσιμα. Ένα έξυπνο δίκτυο με πλωτές ανεμογεννήτριες, ηλιακά, βιομάζα, γεωθερμία και μπαταρίες φτάνει να κάνει όλα τα νησιά ενεργειακά αυτάρκη και φθηνά μάλιστα. Η μπαταρία της Tesla για ολόκληρη την Νότιο Αυστραλία θα κάνει απόσβεση σε λιγότερο από 1 χρόνο (link) και τώρα σχεδιάζουν ένα νέο έξυπνο δίκτυο με την Tesla 650MWH! Ελπίζω να μην εννοείς το eigg γιατι μιλαμε για νησι με λιγοτερο απο 100 κατοίκους οπου με χρήματα απο την ΕΕ (1,5 εκ περίπου) εγιναν ανεξάρτητοι. Υγ το νησακι αυτο ειναι ανοιχτά της δυτικής Σκωτίας. Η βόρεια θάλασσα ειναι στα ανατολικά. Υγ 2 έκαναν κ στην Σκωτία πλωτές ανεμογεννήτριες αλλα τις έβαλαν ανοιχτά του Ασπρόπυργου της Σκωτίας, ουτε στα Shetlands, ούτε ανοιχτά του Εδιμβούργου. Επεξ/σία 2 Μαρτίου 2018 από bilya
SilverMachine Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 21 ώρες πριν, DaRkAnGeL999 είπε Αν θέλουμε να πάμε μπροστά θα πρέπει να δαμαστεί... είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο και όχι με θεσούλα στο δημόσιο. Και αυτό δε πάει μόνο στους νησιώτες αλλά σε όλη την Ελλάδα. Αυτη η κολωνια φιλε δεν θα φυγει ποτε απο τον τοπο μας. Οι μισοι την εχουμε την αρρωστια κ αν δεν γινει κανας εμφυλιος/ βαρια αιματοχυσια, δεν προκειται να δουμε ασπρη μερα (οτι μερα τελος παντων μπορεις να δεις μετα απο μια καταστροφη...). Παραγκα θα μεινουμε δυστυχως, οπως μας εχουν οι "μεγαλοι" απο τον καιρο της επαναστασης. Οταν θα αποφασισουμε να βγαλουμε τρελο για πρωθυπουργο, θα δουμε κατι διαφορετικο. Μεχρι τοτε μιζα, ρεμουλα, βισμα, βολεμα, χρεος κ αγορες απο εξω. 16 ώρες πριν, Omnigeek είπε Επιτέλους ένα σωστό βήμα (χάρις στην ΕΕ για άλλη μια φορά). Φυσικα. Δανειζουν λεφτα που θα ξοδεψουμε σε δικες τους εταιριες κ θα τους πληρωσουμε τα ηδη υπερ-κοστολογημενα επι 3, σε καμια εκατοστη χρονια, ενω θα συνεχισουμε να ειμαστε πολιτικο προτεκτορατο στον αιωνα τον απαντα! Θαταν εντελως βλακες να μην κανουν την κινηση. 16 ώρες πριν, dragvirusnet είπε μάλλον ένας βασικός λόγος που θα επενδύσει η Tesla εδώ ΛΟΛ- γιατι, υπηρχε ποτε περιπτωση να δεις Ελληνα να παιρνει την δουλεια??? χαχαχαχαα!!!!! 1
Fubar.gr Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 16 ώρες πριν, Omnigeek είπε Η μπαταρία της Tesla για ολόκληρη την Νότιο Αυστραλία θα κάνει απόσβεση σε λιγότερο από 1 χρόνο (link) και τώρα σχεδιάζουν ένα νέο έξυπνο δίκτυο με την Tesla 650MWH! Η νότια Αυστραλία είναι παράδειγμα οπου οι τραγικές δήθεν οικολογικές πολιτικές έχουν φύγει εντελώς εκτός ελέγχου και έχουν κάνει την αγορά ενέργειας μπάχαλο. Απο εδώ: https://www.insomnia.gr/forums/topic/659284-γερμανία-πληρωμή-της-κατανάλωσης-ρεύματος-λόγω-υπερπαραγωγής-των-αιολικών-πάρκων/?page=7&tab=comments#comment-56062308 Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτυχίας είναι τα blackout του καλοκαιριού του 2016 στην Νότια Αυστραλία. Έχουν πολύ μεγάλη ενσωμάτωση wind power που πλησιάζει το 50%. Το καλοκαίρι του 2016 (δικό τους καλοκαίρι, δηλαδή Σεπτέμβριο-Δεκέμβριο) έπιασαν θυελλώδεις άνεμοι οι οποίοι είχαν ώς αποτέλεσμα απο τη μία ζημιές στους πυλώνες διασύνδεσης, απο την άλλη οι ανεμογεννήτριες σταμάτησαν να λειτουργουν για λόγους προστασίας. Οπότε με το 50% της παραγωγής εκτός λειτουργίας και χωρίς δυνατότητα να εισαχθεί ρεύμα απο γειτονικές περιοχές, το δίκτυο κατέρρευσε. Αυτό το μεγάλο blackout ακολούθησαν και άλλα μικρότερα τους επόμενους μήνες. Αρχικά οι αρμόδιοι φορείς για θέματα ενέργειας εβγαλαν ανακοίνωση οτι δέν ευθύνονταν οι ΑΠΕ για το συγκεκριμένο blackout, όμως στη συνέχεια παραδέχτηκαν οτι οι ΑΠΕ αποσταθεροποιούν το δίκτυο και θα πρέπει να ληφθούν μέτρα: AEMO releases final report into SA blackout, blames wind farm settings for state-wide power failure Australia's power grid weakened by wind, solar generation, AEMC calls for plan for security Και η πανέξυπνη λύση που βρήκαν για να μπαλώσουν τα προβλήματα του δικτύου που οι ίδιοι δημιούργησαν είναι να βάλουν μπαταρίες! Οι μπαταρίες ποτέ δέν κάνουν οικονομικό νόημα γιατι είναι ακριβές και έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής, οπότε έχουν πεθάνει πρίν βγάλουν τα λεφτά του κόστους τους. Επιπλέον λόγω απωλειών κατα τη φόρτιση-εκφόρτιση, αυξάνουν τη συνολική κατανάλωση στο δίκτυο. Όμως η αγορά της Νότιας Αυστραλίας είναι τόσο στρεβλή που είναι ίσως το μοναδικό μέρος στον πλανήτη που οι μπαταρίες μπορουν να βγάλουν κέρδος. Απο τη μία η πανάκριβη τιμή της κιλοβατώρας, απο την άλλη οι αρνητικές τιμές ρεύματος, που όπως έχουμε δεί και στη Γερμανία, είναι ένδειξη αποτυχίας της αγοράς, και όντως όπως φαίνεται θα καλύψουν το κόστος τους σε ελάχιστο χρόνο. Εντωμεταξύ, οι πολίτες της Νότιας Αυστραλίας υποφέρουν απο τις υψηλές τιμές: Food handouts increasing with skyrocketing power bills in South Australia The number of South Australians requiring assistance to access food has increased by 21 per cent over the past year, a charity says, with electricity prices largely to blame. SA households not using heating because of electricity costs, says survey Και όπως όλα δείχνουν, επειδή κανείς δέν αγοράζει τα Powerwall, η Tesla θα φτιάξει το "virtual grid" με κρατικές επιδοτήσεις στην πλάτη του φορολογούμενου Τα ίδια και στη Γερμανία, που ακολουθεί αντίστοιχες πολιτικές: Germany's Runaway Power, Pollution Bills Haunt Merkel's New Term Οι τιμές ηλεκτρικού έχουν εκτοξευτεί λόγω των επιδοτήσεων προς τις ανεμογεννήτριες, ενώ οι εκπομπές CO2 παραμένουν στάσιμες. 1
Omnigeek Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 18 ώρες πριν, bilya είπε Ελπίζω να μην εννοείς το eigg γιατι μιλαμε για νησι με λιγοτερο απο 100 κατοίκους οπου με χρήματα απο την ΕΕ (1,5 εκ περίπου) εγιναν ανεξάρτητοι. Υγ το νησακι αυτο ειναι ανοιχτά της δυτικής Σκωτίας. Η βόρεια θάλασσα ειναι στα ανατολικά. Υγ 2 έκαναν κ στην Σκωτία πλωτές ανεμογεννήτριες αλλα τις έβαλαν ανοιχτά του Ασπρόπυργου της Σκωτίας, ουτε στα Shetlands, ούτε ανοιχτά του Εδιμβούργου. Μιλάω για τις νήσους Oarkney στα ανατολικά στην Β.Θάλασσα Orkney 2. Building the Future | Fully Charged Και οι πλωτές ανεμογεννήτριες πορούν να είναι offshore δεν χρειάζεται να είναι δίπλα στις ακτές, π.χ. κάτι τέτοιο North Sea wind power hub: A giant wind farm to power all of north Europe
kriosgr Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 19 ώρες πριν, CyanBlue είπε Υπάρχουν πολλοί άλλοι "πράσινοι" τρόποι για την παραγωγή ενέργειας. Η ομορφιά των ελληνικών νησιών (που είναι και η αιτία επίσκεψης χιλιάδων τουριστών αλλά και μαζικών αγορών ακινήτων) και ειδικά όσων δεν έχουν ορεινούς όγκους νομίζω πως διαταράσσεται δραματικά με την τοποθέτηση των ψηλών ανεμογεννητριών. Για δεκαετίες πολλά πράγματα γίνονται "στο πόδι" για την επίτευξη κερδών βραχυπρόθεσμα. Νομίζω πως τον πρώτο λόγο πρέπει να έχουν οι τοπικές κοινωνίες, που έτσι κι αλλιώς δεν επωφελούνται από την ύπαρξη "σύγχρονων ανεμόμυλων" και να μη χαρακτηρίζονται αβίαστα οπισθοδρομικές και τροχοπέδη στην... ανάπτυξη. Ακριβώς έτσι. Θέλουν να μετατρέψουν τουριστικά νησιά σε βιομηχανικές περιοχές λες και είναι τίποτα ακατοίκητες απομακρυσμένες βραχονησίδες. Οι κάτοικοι δεν είναι οπισθοδρομικοί που διαμαρτύρονται. Ξέρουν πολύ καλύτερα το συμφέρον τους από τον κάθε ανίδεο κάτοικο τη ηπειρωτικής Ελλάδος που τα ξέρει όλα. Όποιος θέλει ανεμογεννήτριες να τις βάλει στο σπίτι του , για να μην πω πουθενά άλλου. 1
Omnigeek Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 @Fubar.gr Το blackout όπως γράφουν τα link που έβαλες οφειλόταν σε λάθος ρυθμίσεις " Overly sensitive protection mechanisms in some South Australian wind farms are to blame " Τα υπόλοιπα προβλήματα όπως γράφει το αλλο link που έβαλες οφείλονται σε κακή τεχνολογία και υλοποίηση With the right technology, wind turbines can be synchronous, but most of Australia's installed wind and solar systems are not considered to be. Η λύση για το πρόβλημα "inertia and fast-frequency response" που πρότεινε τότε η ρυθμιστική αρχή και υλοποίησε η Tesla είναι οι μπαταρίες, και όπως αποδείχθηκε όχι μόνο σταθεροποίησαν το δίκτυο αλλά θα κάνουν απόσβεση πολύ νωρίτερα από'οτι περίμεναν.
Whargoul Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 19 λεπτά πριν, Omnigeek είπε Μιλάω για τις νήσους Oarkney στα ανατολικά στην Β.Θάλασσα Orkney 2. Building the Future | Fully Charged Και οι πλωτές ανεμογεννήτριες πορούν να είναι offshore δεν χρειάζεται να είναι δίπλα στις ακτές, π.χ. κάτι τέτοιο North Sea wind power hub: A giant wind farm to power all of north Europe και μετά διάβασε αυτό: Hydrogen is key to unlocking the full offshore wind potential of the North Sea από το World energy Counsyl, και όλη την μελέτη του 2017 60 σελίδες (BRINGING NORTH SEA ENERGY ASHORE EFFICIENTLY) που ουσιαστικά λέει, χωρίς μετατροπή της ενέργειας σε υδρογόνο, δεν μπορεί να να εξαχθεί οικονομικά το αιολικό δυναμικό της περιοχής. Υ.Γ. Οποιοσδήποτε εκτιμήσεις σου του στυλ το υδρογόνο είναι άχρηστο, πανάκριβο, επικίνδυνο, λαγός κλπ, να τις στείλεις στο world energy counsyl της Ολλανδίας που έκανε τη μελέτη για να προχωρήσουν σε αναθεώρηση και διόρθωση, παρά εδώ
Omnigeek Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 20 λεπτά πριν, Whargoul είπε και μετά διάβασε αυτό: Hydrogen is key to unlocking the full offshore wind potential of the North Sea από το World energy Counsyl, και όλη την μελέτη του 2017 60 σελίδες (BRINGING NORTH SEA ENERGY ASHORE EFFICIENTLY) που ουσιαστικά λέει, χωρίς μετατροπή της ενέργειας σε υδρογόνο, δεν μπορεί να να εξαχθεί οικονομικά το αιολικό δυναμικό της περιοχής. Υ.Γ. Οποιοσδήποτε εκτιμήσεις σου του στυλ το υδρογόνο είναι άχρηστο, πανάκριβο, επικίνδυνο, λαγός κλπ, να τις στείλεις στο world energy counsyl της Ολλανδίας που έκανε τη μελέτη για να προχωρήσουν σε αναθεώρηση και διόρθωση, παρά εδώ Το υδρογόνο σαν μια από τις επιλογές για αποθήκευση ενέργειας για τις ανανεώσιμες στο μυαλό σου είναι το ίδιο ακριβώς με την χρήση του στα αυτοκίνητα;
bilya Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 2 Μαρτίου 2018 1 ώρα πριν, Omnigeek είπε Μιλάω για τις νήσους Oarkney στα ανατολικά στην Β.Θάλασσα Orkney 2. Building the Future | Fully Charged Και οι πλωτές ανεμογεννήτριες πορούν να είναι offshore δεν χρειάζεται να είναι δίπλα στις ακτές, π.χ. κάτι τέτοιο North Sea wind power hub: A giant wind farm to power all of north Europe καταρχήν μάθε ποια είναι η βόρεια θάλασσα. Με το κόκκινο είναι τα νησιά που λες (καμία σχέση με ανατολή δλδ). Δεύτερον πότε έγιναν 100% ανεξάρτητα? ούτε στην ιστοσελίδα τους δεν κάνουν τέτοιο claim.
Whargoul Δημοσ. 3 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 3 Μαρτίου 2018 4 ώρες πριν, Omnigeek είπε Το υδρογόνο σαν μια από τις επιλογές για αποθήκευση ενέργειας για τις ανανεώσιμες στο μυαλό σου είναι το ίδιο ακριβώς με την χρήση του στα αυτοκίνητα; Δεν είναι μόνο για τη χρήση στα αυτοκίνητα, αλλά γενικά για τις απόψεις η ηλεκτρόλυση είναι μη αποδοτική, η αποθήκευση σε μπαταρίες είναι το must, powerwalls κλπ κλπ. Παραθέτεις λινκς για χρήση μπαταριών, που απλά δεν είναι για μαζική - στρατηγική αποθήκευση ενέργειας, αλλά για σταθεροποίηση στην καλύτερη περίπτωση. Ακόμη και 650MWh (6500 τόνους μπαταριών, υποθέτοντας 100kwh = 1 τόνος όπως αυτές περίπου στα αυτοκίνητα) να έχεις σε ένα νησί, αυτές απλά θα σου προσφέρουν ρεύμα και θέρμανση για μερικές ώρες, όχι για μήνες, άρα στο τέλος θα πρέπει να έχεις πολύ περισσότερες ανεμογεννήτριες - φωτοβολταϊκά για να κρατήσεις ψηλή βάση, ακόμα και στη βαρυχειμωνιά. Αντιθέτως, μακροχρόνια αποθήκευση τεράστιου ποσού ενέργειας μπορείς να κάνεις με το υδρογόνο (αποθήκευση της περίσσιας ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά την άνοιξη - καλοκαίρι, όταν φυσάει κλπ, για παροχή ενέργειας - θέρμανσης τον χειμώνα ή όταν χρειάζεται), και ακόμη μπορείς να το εξάγεις, εάν όλα πάνε κάποια χρονιά ευνοϊκά, σε γειτονικά νησιά ή άλλες περιοχές. Όσο για τα αυτοκίνητα, το "πρόβλημα" είναι η παραγωγή - τιμή υδρογόνου, πράγμα που (και) η συγκεκριμένη μελέτη δείχνει ότι δεν θα ισχύει αφού θα υπάρχει άπλετο "πράσινο" υδρογόνο από περιοχές που δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για συμβατική ηλεκτροδότηση γιατί θα ήταν οικονομικά ασύμφορες. Τα αιολικά δυναμικά γύρω από τις χώρες στη μέση της θάλασσας, υπερκαλύπτουν τις ανάγκες τους. Για να φορτίσει από την παραγόμενη ενέργεια στη συγκεκριμένη περιοχή ένα BEV, η ενέργεια θα περάσει ήδη από τη φάση της υδρογονοποίηση. Οπότε γιατί να μην μπεί απευθείας στο αυτοκίνητο χωρίς να επιβαρύνει δίκτυα σταθμούς κλπ κλπ, και χωρίς να χρειαστεί να παραχθούν τόνοι μπαταριών? Επίσης μπορείς να περάσεις και στην επόμενη φάση - χρησιμοποίηση των υφιστάμενων σωληνώσεων φυσικού αερίου, και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης στα σπίτια, γραφεία μέσω microCHP δημιουργώντας mini-grids (στόχος Ιαπωνίας) μειώνοντας τις απώλειες (>7%) κατά τη μεταφορά και διαχείριση του ηλεκτρισμού. Η ακόμη καλύτερα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το αυτοκίνητο που έχεις και κάθετε στο γκαράζ όταν είσαι στο σπίτι, για να παράγεις ηλεκτρισμό για το σπίτι - περιοχή - νησί σου.
Omnigeek Δημοσ. 3 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 3 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) 21 ώρες πριν, bilya είπε καταρχήν μάθε ποια είναι η βόρεια θάλασσα. Με το κόκκινο είναι τα νησιά που λες (καμία σχέση με ανατολή δλδ). Δεύτερον πότε έγιναν 100% ανεξάρτητα? ούτε στην ιστοσελίδα τους δεν κάνουν τέτοιο claim. Δεν καταλαβαίνω τον τόνο σου, τις προσταγές κράτα τες για τον εαυτό σου. Για τα άλλα που λες αρκούν 10 δευτερόλεπτα googling να σου λυθούν οι απορίες: A Guide to Vacationing on the Orkney Islands Stuck in the North Sea just beyond the tip of Scotland, the Orkney Islands often fail to register with tourists. Orkney’s Energy In 2013, Orkney produced 103% of its total electricity needs through renewable energy sources upping this figure to 104% in 2014. At first glance, it might seem remarkable that a small group of islands lies at the cutting edge of renewable energy development and implementation in the UK. Perhaps the clue that explains why Orkney is playing a world leading role in the adoption and development of renewables lies in the word “islands”. Standing between the Atlantic and the North Sea, Orkney is home to some of the most energy-rich waters in Europe, some of the strongest winds, and a community that have embraced the potential of the islands with open arms. 16 ώρες πριν, Whargoul είπε Δεν είναι μόνο για τη χρήση στα αυτοκίνητα, αλλά γενικά για τις απόψεις η ηλεκτρόλυση είναι μη αποδοτική, η αποθήκευση σε μπαταρίες είναι το must, powerwalls κλπ κλπ. Παραθέτεις λινκς για χρήση μπαταριών, που απλά δεν είναι για μαζική - στρατηγική αποθήκευση ενέργειας, αλλά για σταθεροποίηση στην καλύτερη περίπτωση. Ακόμη και 650MWh (6500 τόνους μπαταριών, υποθέτοντας 100kwh = 1 τόνος όπως αυτές περίπου στα αυτοκίνητα) να έχεις σε ένα νησί, αυτές απλά θα σου προσφέρουν ρεύμα και θέρμανση για μερικές ώρες, όχι για μήνες, άρα στο τέλος θα πρέπει να έχεις πολύ περισσότερες ανεμογεννήτριες - φωτοβολταϊκά για να κρατήσεις ψηλή βάση, ακόμα και στη βαρυχειμωνιά. Αντιθέτως, μακροχρόνια αποθήκευση τεράστιου ποσού ενέργειας μπορείς να κάνεις με το υδρογόνο (αποθήκευση της περίσσιας ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά την άνοιξη - καλοκαίρι, όταν φυσάει κλπ, για παροχή ενέργειας - θέρμανσης τον χειμώνα ή όταν χρειάζεται), και ακόμη μπορείς να το εξάγεις, εάν όλα πάνε κάποια χρονιά ευνοϊκά, σε γειτονικά νησιά ή άλλες περιοχές. Όσο για τα αυτοκίνητα, το "πρόβλημα" είναι η παραγωγή - τιμή υδρογόνου, πράγμα που (και) η συγκεκριμένη μελέτη δείχνει ότι δεν θα ισχύει αφού θα υπάρχει άπλετο "πράσινο" υδρογόνο από περιοχές που δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για συμβατική ηλεκτροδότηση γιατί θα ήταν οικονομικά ασύμφορες. Τα αιολικά δυναμικά γύρω από τις χώρες στη μέση της θάλασσας, υπερκαλύπτουν τις ανάγκες τους. Για να φορτίσει από την παραγόμενη ενέργεια στη συγκεκριμένη περιοχή ένα BEV, η ενέργεια θα περάσει ήδη από τη φάση της υδρογονοποίηση. Οπότε γιατί να μην μπεί απευθείας στο αυτοκίνητο χωρίς να επιβαρύνει δίκτυα σταθμούς κλπ κλπ, και χωρίς να χρειαστεί να παραχθούν τόνοι μπαταριών? Επίσης μπορείς να περάσεις και στην επόμενη φάση - χρησιμοποίηση των υφιστάμενων σωληνώσεων φυσικού αερίου, και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης στα σπίτια, γραφεία μέσω microCHP δημιουργώντας mini-grids (στόχος Ιαπωνίας) μειώνοντας τις απώλειες (>7%) κατά τη μεταφορά και διαχείριση του ηλεκτρισμού. Η ακόμη καλύτερα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το αυτοκίνητο που έχεις και κάθετε στο γκαράζ όταν είσαι στο σπίτι, για να παράγεις ηλεκτρισμό για το σπίτι - περιοχή - νησί σου. Η κατανάλωση των νησιών είναι πολύ μικρότερη από ότι λες. Π.χ 2013 Αμοργός 9129MWh/365=~25MWh, Αστυπάλαια 6670/365=~18MWh, Πάτμος 17000/365=~46MWh, Σκυρος 14782/365=~40MWh, Σύμη 14662/365=~40MWh. Αν αποθηκεύουν π.χ. το 1/5 τότε με 5-6MWh καλύπτονται. Για το υδρογόνο για τα αυτοκίνητα ξεχνάς μερικά βήματα ενδιάμεσα. Ας πούμε π.χ. ότι περισσεύουν 100 μονάδες ενέργειας από τις ΑΠΕ και θέλεις να τις αποθηκεύσεις προσωρινά (buffer) για να καλύψεις έκτακτες ανάγκες του δικτύου. Από ρεύμα σε υδρογόνο σε ρεύμα ξανά, το roundtrip efficiency (RHFC) αυτής της διαδικασίας σήμερα είναι το πολύ 30%, άρα από τις 100 έχασες τις 70. Το roundtrip efficiency των li-ion είναι >90% οπότε έχασες μόλις 10. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι για αυτήν την χρήση το κόστος εγκατάστασης των 2 συστημάτων (RHFC - μπαταρίες) είναι παραπλήσιο (που δεν είναι πλέον) και το υδρογόνο είναι ευκολότερα scalable (σχετικά, οι δεξαμενές και οι αγωγοί δεν είναι φθηνοί) , οι μπαταρίες φθηναίνουν με τέτοιο ρυθμό (90%/8ετια) που δεν υπάρχει σύγκριση. Αυτά για τοπική εγκατάσταση. Αν θέλεις να μεταφέρεις το υδρογόνο για απευθείας κατανάλωση το κόστος και οι απώλειες πολλαπλασιάζονται δραματικά. Αντί για ένα απλό καλώδιο ρεύματος πας σε pipelines ή/και πανάκριβα ειδικά πλοία μεταφοράς, τεράστιες και πανάκριβες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, τεράστια πανάκριβα δίκτυα διάθεσης (πολύ ακριβότερα από την βενζίνη), και εξειδικευμένα οχήματα και άλλες συσκευές για την κατανάλωσή του. Καταλαβαίνω γιατί μια εταιρία πετρελαιοειδών να ενδιαφέρεται και να πουλάει μανιωδώς ένα τέτοιο σύστημα αφού έτσι μπορεί να διατηρήσει την ίδια πάνω κάτω δραστηριότητα παραγωγής - διάθεσης με περιορισμένο ρίσκο και κόστος αλλαγής αν οι κοινωνίες επωμιστούν το κόστος άμεσα ή έμμεσα όπως σήμερα με τις πραγματικά γιγαντιαίες επιδοτήσεις που παίρνουν για τα ορυκτά καύσιμα. Εσένα όμως σου φαίνεται λογική λύση; Επεξ/σία 3 Μαρτίου 2018 από Omnigeek
Whargoul Δημοσ. 4 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2018 5 ώρες πριν, Omnigeek είπε Η κατανάλωση των νησιών είναι πολύ μικρότερη από ότι λες. Π.χ 2013 Αμοργός 9129MWh/365=~25MWh, Αστυπάλαια 6670/365=~18MWh, Πάτμος 17000/365=~46MWh, Σκυρος 14782/365=~40MWh, Σύμη 14662/365=~40MWh. Αν αποθηκεύουν π.χ. το 1/5 τότε με 5-6MWh καλύπτονται. Δεν μπορείς να κάνει αυτονόμηση αποθηκεύοντας μόνο το 1/5 της ημερήσια μέσης κατανάλωσης. Καταρχήν πρέπει να έχεις σαν βάση την μέγιστη κατανάλωση και όχι τη μέση τιμή. Πχ τον χειμώνα με τη θέρμανση, και το καλοκαίρι με τα AC, οι ανάγκες θα είναι σίγουρα μεγαλύτερες από τη μέση τιμή. Πρέπει να είσαι έτοιμος να καλύψεις την ζήτηση στη βαρυχειμωνιά και στον κάυσωνα. Αν τα νησιά θα είναι πλήρως αυτόνομα, χωρίς καμιά εξωτερική σύνδεση τότε θα θές backup για τουλάχιστο ένα τριήμερο. Όχι μερικές ώρες. Οπότε στην Αμοργό με 2000 άτομα πληθυσμός θα θες τουλάχιστο 75ΜWh αν όχι τις διπλάσιες. 5 ώρες πριν, Omnigeek είπε Για το υδρογόνο για τα αυτοκίνητα ξεχνάς μερικά βήματα ενδιάμεσα. Ας πούμε π.χ. ότι περισσεύουν 100 μονάδες ενέργειας από τις ΑΠΕ και θέλεις να τις αποθηκεύσεις προσωρινά (buffer) για να καλύψεις έκτακτες ανάγκες του δικτύου. Από ρεύμα σε υδρογόνο σε ρεύμα ξανά, το roundtrip efficiency (RHFC) αυτής της διαδικασίας σήμερα είναι το πολύ 30%, άρα από τις 100 έχασες τις 70. Το roundtrip efficiency των li-ion είναι >90% οπότε έχασες μόλις 10. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι για αυτήν την χρήση το κόστος εγκατάστασης των 2 συστημάτων (RHFC - μπαταρίες) είναι παραπλήσιο (που δεν είναι πλέον) και το υδρογόνο είναι ευκολότερα scalable (σχετικά, οι δεξαμενές και οι αγωγοί δεν είναι φθηνοί) , οι μπαταρίες φθηναίνουν με τέτοιο ρυθμό (90%/8ετια) που δεν υπάρχει σύγκριση. Καταρχήν το paper είναι λίγο παλιό (2014), και δεν λαμβάνει υπόψη brakethroughs στην ηλεκτρόλυση (Efficiency of water electrolysis doubled -2016) ή ηλεκτρόλυση με τη τεχνολογία PEM. Επίσης το roundtrip των μπαταριών δεν είναι όπως λές 90%+ αλλά 75-90% σύμφωνα με αυτό το paper. Παρόλα αυτά, δεν ανέφερες το σημαντικό κομμάτι στο paper, το coclusion του author. α) We find that, for the same quantity of manufacturing energy input, hydrogen storage provides more energy dispatched from storage than does a typical lithium ion battery over the lifetime of the facility. β)On the other hand, energy storage in hydrogen has a much lower round-trip efficiency than batteries, resulting in significant energy losses during operation. (όπως λές και έσυ) Even at its present-day round-trip efficiency of 30%, however, it can provide the same overall energy benefit as batteries when storing overgeneration from wind farms. (EROI = Energy return on Investment) γ) (αυτό που κάνεις και εσύ) Because of its low round-trip efficiency, it may be overlooked in spite of its potential advantages, such as high energy density and low rate of self-discharge δ) We find that the reference case RHFC system has a higher ESOIe ratio than lithium ion battery storage. This indicates that the hydrogen storage system makes more efficient use of manufacturing energy inputs to provide energy storage Επίσης το paper, δεν λαμβάνει ρόλο ένα σημαντικό μέρος της συνολικής αναγκαίας ενέργειας (όχι απλά ρεύματος) που είναι η θέρμανση και στην οποία τα fuel cells, μπορούν αγγίξουν απόδοση combined heat and power >90%. οπότε μιλάμε και για ταυτόχρονη αντικατάσταση και των παραδοσιακών καυσίμων για θέρμανση. Όχι απλά ηλεκτρισμό. Αν βάλεις και αυτό, τότε η roundtrip efficiency ανεβαίνει σημαντικά. Επίσης η εταιρεία πετρελαιοειδών τη σχέση έχουν? Δεν μιλάμε για πετρέλαιο και παράγωγα που είναι "ρυπογόνα", αλλά για καθαρό πράσινο υδρογόνο. Αν τα κέρδη θα πάνε σε εταιρείες μπαταριών, ή σε πρώην εταιρείες πετρελαιοειδών που θα διαθέσουν μέρη τον εγκαταστάσεων, ή σε νέες εταιρείες πράσινου υδρογόνου είναι λεπτομέρεια που δεν έχει ιδιαίτερο περιβαλλοντικό ή οικονομικό νόημα για τον καταναλωτή.
Fubar.gr Δημοσ. 4 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2018 Στις 3/2/2018 στις 8:55 ΜΜ, Omnigeek είπε @Fubar.gr Το blackout όπως γράφουν τα link που έβαλες οφειλόταν σε λάθος ρυθμίσεις " Overly sensitive protection mechanisms in some South Australian wind farms are to blame " Τα υπόλοιπα προβλήματα όπως γράφει το αλλο link που έβαλες οφείλονται σε κακή τεχνολογία και υλοποίηση With the right technology, wind turbines can be synchronous, but most of Australia's installed wind and solar systems are not considered to be. Η λύση για το πρόβλημα "inertia and fast-frequency response" που πρότεινε τότε η ρυθμιστική αρχή και υλοποίησε η Tesla είναι οι μπαταρίες, και όπως αποδείχθηκε όχι μόνο σταθεροποίησαν το δίκτυο αλλά θα κάνουν απόσβεση πολύ νωρίτερα από'οτι περίμεναν. Το βασικό πρόβλημα της Νότιας Αυστραλίας έχει ώς εξής: Η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνεται και προσπαθούν να την καλύψουν αυξάνοντας τα ΦΒ και τις ανεμογεννήτριες. Παράλληλα κλείσανε το εργοστάσιο ανθρακα του Port Augusta, οπότε έχουν ελάχιστη παραγωγή βάσης και για να καλύψουν τις ανάγκες τους εισάγουν κατα κύριο λόγο απο τη γειτονική Victoria. Στο συγκεκριμένο περιστατικό, προηγήθηκαν άλλα σφάλματα στο δίκτυο που αποσταθεροποίησαν την τάση. Οι ανεμογεννήτριες απο μόνες τους δέν μπορούν να κάνουν διόρθωση των χαρακτηρηστικών της τάσης, απλά προσθέτουν ενέργεια στην τάση που ήδη υπάρχει. Οπότε μόλις οι διαταραχές ξεπέρασαν κάποια όρια, βγήκαν εκτός λειτουργίας. Η AEMO αφήνει να εννοηθεί οτι ήταν θέμα λάθος ρυθμίσεων, και πιθανόν εν μέρει να είναι αλήθεια αυτό, όμως η πραγματικότητα είναι οτι χρειάζονται μπαταρίες ή synchronous condensers για να αποφευχθεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον. Η ΑΕΜΟ (σε αντίθεση με την AEMC που είναι υπο κρατικό έλεγχο) έχει ως μετόχους τις ίδιες τις εταιρίες που εγκαθιστούν τις ανεμογεννήτριες, οπότε της είναι δύσκολο να βγεί και να πεί οτι αυτές φταίνε. Αλλά ούτε με τις μπαταρίες λύνεται το πρόβλημα, γιατι αν για παράδειγμα προηγούνταν οι ίδιες ζημιές στο δίκτυο και παράλληλα υπήρχε άπνοια, θα καταλήγαμε πάλι σε blackout. Οι μπαταρίες δέν μπορούν να παρέχουν ενέργεια για πάνω απο μερικές ώρες. Η μπαταρία της Tesla αφορά ένα συγκεκριμένο αιολικό πάρκο, είναι μία σταγόνα στον ωκεανό. Εδώ έχει ένα timeline: http://www.abc.net.au/news/2017-03-14/south-australias-electricity-timeline/8312062 SA sets renewable target July 3, 2007 The Rann government introduces the SA Climate Change and Green House Reduction Act sets a state renewable generation target of 20 per cent by 2014. That's been exceeded and the target revised upwards. Furnaces go cold May 9, 2016 The last coal-fired generator at Port Augusta shuts down. The Northern station had been essentially operating as a part-time generator to meet higher demand during summer. It's owner, Alinta, decided the station was no longer economically viable. Despite long-standing concerns in Port Augusta over the potential health impacts of the plant, it's closure was met with dismay by workers and residents Statewide power blackout September 28, 2016 The entire state loses power, some regions for days on end, in the aftermath of a severe storm. The blackout sparks a fury of claim and counter claim between state and federal governments, as well as partisans in both the fossil fuel and renewable energy sectors. SA Government announces $500m power plan March 15, 2017 The SA Government announces a $500-million power plan, which included owning and operating a $360-million gas-fired plant and building a 100MW battery before summer. Tesla to build world's biggest lithium ion battery in SA July 7, 2017 Premier Jay Weatherill announces the world's largest lithium ion battery will be installed in South Australia under an agreement between Tesla, Neoen and the State Government. Tesla will build the battery which will store energy from French renewable company Neoen's Hornsdale Wind Farm, which is still under construction. Back-up power stations August 1, 2017 The South Australian Government announces it will bring temporary back-up power generators online to prevent blackouts ahead of the summer. The hybrid turbines will be initially installed at Lonsdale and Elizabeth and there is an option for the Government after two summers to relocate the generators to create a power station at another site. The state-owned generators will be tested monthly and only used when required to prevent an electricity supply shortfall. Αυτό που λείπει απο το timeline είναι οτι το 2017 έκλεισε το εργοστάσιο του Hazelwood στη γειτονική Victoria. Το κλείσιμο είχε ανακοινωθεί απο το 2016. Αυτό σημαίνει οτι η Victoria δέν έχει πλέον μεγάλα πλεονάσματα για να πουλάει προς τη Νότια Αυστραλία, επομένως γι αυτό αγοράσανε το εργοστάσιο αερίου και τις τουρμπίνες πετρελάιου, ενω έχει ανακοινωθεί και αγορά δέυτερης μπαταρία της Tesla. Οι νοτιοαυστραλοί, αντί να φτιάξουν νέα εργοστάσια βάσης, στο όνομα της οικολογίας έχουν κάνει το δίκτυο έναν αχταρμά απο μεσοβέζικες, πανάκριβες και αναξιόπιστες λύσεις, που αμφιβάλλω μάλιστα αν μειώνουν και τις εκπομπές Co2.
Omnigeek Δημοσ. 4 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) 21 ώρες πριν, Whargoul είπε Δεν μπορείς να κάνει αυτονόμηση αποθηκεύοντας μόνο το 1/5 της ημερήσια μέσης κατανάλωσης. Καταρχήν πρέπει να έχεις σαν βάση την μέγιστη κατανάλωση και όχι τη μέση τιμή. Πχ τον χειμώνα με τη θέρμανση, και το καλοκαίρι με τα AC, οι ανάγκες θα είναι σίγουρα μεγαλύτερες από τη μέση τιμή. Πρέπει να είσαι έτοιμος να καλύψεις την ζήτηση στη βαρυχειμωνιά και στον κάυσωνα. Αν τα νησιά θα είναι πλήρως αυτόνομα, χωρίς καμιά εξωτερική σύνδεση τότε θα θές backup για τουλάχιστο ένα τριήμερο. Όχι μερικές ώρες. Οπότε στην Αμοργό με 2000 άτομα πληθυσμός θα θες τουλάχιστο 75ΜWh αν όχι τις διπλάσιες. Στα αυτάρκη Orkney που αναφέρω παραπάνω έχουν παραγωγή 77MW και μόλις 2ΜW/50KWh μπαταρία (link) Αναφορά σε κείμενο Καταρχήν το paper είναι λίγο παλιό (2014), και δεν λαμβάνει υπόψη brakethroughs στην ηλεκτρόλυση (Efficiency of water electrolysis doubled -2016) ή ηλεκτρόλυση με τη τεχνολογία PEM. Για PEM μιλάει η μελέτη, "We examine the most widely installed RHFC configuration, containing an alkaline water electrolyzer and a PEM fuel cell" που όπως λέει απλά είναι φθηνότερα στην κατασκευή με αντάλλαγμα την μειωμένη απόδοση: The significant research effort focused on reducing PEMFC catalyst loadings,28,51 motivated primarily by cost considerations, is consistent with increasing the ESOIe ratio of a PEMFC-based RHFC system, since lower platinum loadings will reduce the energy intensity of the cell stack. Αναφορά σε κείμενο Επίσης το roundtrip των μπαταριών δεν είναι όπως λές 90%+ αλλά 75-90% σύμφωνα με αυτό το paper. εννοεί γενικά οι μπαταρίες όχι μόνο οι li-ion, παρακάτω γράφει round-trip efficiencies (90% for lithium ion; 80% for NaS56) Αναφορά σε κείμενο Παρόλα αυτά, δεν ανέφερες το σημαντικό κομμάτι στο paper, το coclusion του author. α) We find that, for the same quantity of manufacturing energy input, hydrogen storage provides more energy dispatched from storage than does a typical lithium ion battery over the lifetime of the facility. β)On the other hand, energy storage in hydrogen has a much lower round-trip efficiency than batteries, resulting in significant energy losses during operation. (όπως λές και έσυ) Even at its present-day round-trip efficiency of 30%, however, it can provide the same overall energy benefit as batteries when storing overgeneration from wind farms. (EROI = Energy return on Investment) γ) (αυτό που κάνεις και εσύ) Because of its low round-trip efficiency, it may be overlooked in spite of its potential advantages, such as high energy density and low rate of self-discharge δ) We find that the reference case RHFC system has a higher ESOIe ratio than lithium ion battery storage. This indicates that the hydrogen storage system makes more efficient use of manufacturing energy inputs to provide energy storage Τα συμπεράσματα βασίζονται στις παραδοχές της μελέτης. Π.χ. αυτοί εκτιμούν την διάρκεια ζωής των μπαταριών 6000 μέρες ενώ άλλοι τουλάχιστον 40% παραπάνω με έξυπνη διαχείριση. Οι ίδιοι γράφουν προς υπεράσπιση του RHFC ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστικό (για windfarms) "The cost of energy storage in a regenerative hydrogen fuel cell is already potentially competitive with batteries in an optimized energy arbitrage system Και άλλες μελέτες λένε τα ίδια: A recent GCEP analysis finds that hydrogen is just as energy-efficient as batteries when storing wind power, but significantly less efficient than batteries when storing solar photovoltaic power. As a result, hydrogen is as effective as the most efficient batteries when storing wind power -- and considerably better than lower cost lead-acid batteries -- when considering both manufacturing and round-trip efficiency. The overall energy return on investment (EROI) of a storage-equipped wind farm using hydrogen storage would be significantly higher than one that uses lead-acid batteries (widely deployed for grid storage), and similar to lithium-ion batteries. However, hydrogen is less effective than even the least efficient batteries for storing solar power. Its low round-trip efficiency significantly degrades the overall energy performance of the facility. In this application, battery technologies with higher round-trip efficiencies, such as lithium-ion batteries, are much more attractive. https://gcep.stanford.edu/news/hydrogenorbatteries.html Και όλα αυτά με σοβαρές υποεκτιμήσεις της διάρκειας ζωής των μπαταριών, δεκτό βέβαια αφού η τεχνολογία των μπαταριών και της έξυπνης διαχείρισης είναι πρόσφατη και δεν υπάρχουν ακόμα πλήρη παραδείγματα για να βγάλουν σίγουρα συμπεράσματα Αναφορά σε κείμενο Επίσης το paper, δεν λαμβάνει ρόλο ένα σημαντικό μέρος της συνολικής αναγκαίας ενέργειας (όχι απλά ρεύματος) που είναι η θέρμανση και στην οποία τα fuel cells, μπορούν αγγίξουν απόδοση combined heat and power >90%. οπότε μιλάμε και για ταυτόχρονη αντικατάσταση και των παραδοσιακών καυσίμων για θέρμανση. Όχι απλά ηλεκτρισμό. Αν βάλεις και αυτό, τότε η roundtrip efficiency ανεβαίνει σημαντικά. Σε αυτή την πιο πρόσφατη μελέτη του Stanford παίρνουν υπόψιν όσα λες για θέρμανση κτλ και πάλι βρίσκουν ότι οι μπαταρίες υπερτερούν Beyond transportation, could hydrogen technology also provide clean energy for heating and lighting buildings, as some research suggests? The new study is the first to address both questions. The results were definitive. “In terms of overall costs, we found that battery electric vehicles are better than fuel cell vehicles for reducing emissions,” Felgenhauer said. “The analysis showed that to be cost competitive, fuel cell vehicles would have to be priced much lower than battery vehicles. However, fuel cell vehicles are likely to be significantly more expensive than battery vehicles for the foreseeable future. Another supposed benefit of hydrogen – storing surplus solar energy – didn’t pan out in our analysis either. We found that in 2035, only a small amount of solar hydrogen storage would be used for heating and lighting buildings.” https://news.stanford.edu/2016/11/14/battery-electric-cars-better-choice-reducing-emissions-fuel-cell-vehicles/ Άρα για grid storage σε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις το υδρογόνο να πλησιάζει την απόδοση των μπαταριών (που φτηναίνουν και βελτιώνονται συνεχώς αντίθετα με το υδρογόνο). Για αυτοκίνητα όμως όπως έγραψα προηγουμένως που μεσολαβούν άλλα 10 στάδια ούτε καν πλησιάζει. Αναφορά σε κείμενο Επίσης η εταιρεία πετρελαιοειδών τη σχέση έχουν? Δεν μιλάμε για πετρέλαιο και παράγωγα που είναι "ρυπογόνα", αλλά για καθαρό πράσινο υδρογόνο. Αν τα κέρδη θα πάνε σε εταιρείες μπαταριών, ή σε πρώην εταιρείες πετρελαιοειδών που θα διαθέσουν μέρη τον εγκαταστάσεων, ή σε νέες εταιρείες πράσινου υδρογόνου είναι λεπτομέρεια που δεν έχει ιδιαίτερο περιβαλλοντικό ή οικονομικό νόημα για τον καταναλωτή. Οι πετρελαϊκές σπρώχνουν το υδρογόνο, μια ακριβή λιγότερο αποδοτική λύση ακόμα και για grid storage όπως βλέπεις ακόμα και αν παράγεται μόνο από ανανεώσιμες, γιατί ξέρουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία του θα παράγεται από το φυσικό τους αέριο και θα διατίθεται από τα πανάκριβα δίκτυα τους. Θα αλλάξουν απλά δηλαδή τα ορυκτά καύσιμα για άλλα ορυκτά καύσιμα που θα τα βαφτίσουν πράσινα (ακόμα καλύτερα επιδοτούμενα αφού θα είναι οικολογικά και καλά) και θα συνεχίσουν ακάθεκτες εις βάρος της κοινωνίας που θα συνεχίσει να πληρώνει τα neg. externalities για να βγάζουν αυτές τρισεκατομύρια για άλλα 100 χρόνια. 7 ώρες πριν, Fubar.gr είπε Το βασικό πρόβλημα της Νότιας Αυστραλίας έχει ώς εξής: Η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνεται και προσπαθούν να την καλύψουν αυξάνοντας τα ΦΒ και τις ανεμογεννήτριες. Παράλληλα κλείσανε το εργοστάσιο ανθρακα του Port Augusta, οπότε έχουν ελάχιστη παραγωγή βάσης και για να καλύψουν τις ανάγκες τους εισάγουν κατα κύριο λόγο απο τη γειτονική Victoria. Στο συγκεκριμένο περιστατικό, προηγήθηκαν άλλα σφάλματα στο δίκτυο που αποσταθεροποίησαν την τάση. Οι ανεμογεννήτριες απο μόνες τους δέν μπορούν να κάνουν διόρθωση των χαρακτηρηστικών της τάσης, απλά προσθέτουν ενέργεια στην τάση που ήδη υπάρχει. Οπότε μόλις οι διαταραχές ξεπέρασαν κάποια όρια, βγήκαν εκτός λειτουργίας. Η AEMO αφήνει να εννοηθεί οτι ήταν θέμα λάθος ρυθμίσεων, και πιθανόν εν μέρει να είναι αλήθεια αυτό, όμως η πραγματικότητα είναι οτι χρειάζονται μπαταρίες ή synchronous condensers για να αποφευχθεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον. Η ΑΕΜΟ (σε αντίθεση με την AEMC που είναι υπο κρατικό έλεγχο) έχει ως μετόχους τις ίδιες τις εταιρίες που εγκαθιστούν τις ανεμογεννήτριες, οπότε της είναι δύσκολο να βγεί και να πεί οτι αυτές φταίνε. Αλλά ούτε με τις μπαταρίες λύνεται το πρόβλημα, γιατι αν για παράδειγμα προηγούνταν οι ίδιες ζημιές στο δίκτυο και παράλληλα υπήρχε άπνοια, θα καταλήγαμε πάλι σε blackout. Οι μπαταρίες δέν μπορούν να παρέχουν ενέργεια για πάνω απο μερικές ώρες. Η μπαταρία της Tesla αφορά ένα συγκεκριμένο αιολικό πάρκο, είναι μία σταγόνα στον ωκεανό. Εδώ έχει ένα timeline: http://www.abc.net.au/news/2017-03-14/south-australias-electricity-timeline/8312062 SA sets renewable target July 3, 2007 The Rann government introduces the SA Climate Change and Green House Reduction Act sets a state renewable generation target of 20 per cent by 2014. That's been exceeded and the target revised upwards. Furnaces go cold May 9, 2016 The last coal-fired generator at Port Augusta shuts down. The Northern station had been essentially operating as a part-time generator to meet higher demand during summer. It's owner, Alinta, decided the station was no longer economically viable. Despite long-standing concerns in Port Augusta over the potential health impacts of the plant, it's closure was met with dismay by workers and residents Statewide power blackout September 28, 2016 The entire state loses power, some regions for days on end, in the aftermath of a severe storm. The blackout sparks a fury of claim and counter claim between state and federal governments, as well as partisans in both the fossil fuel and renewable energy sectors. SA Government announces $500m power plan March 15, 2017 The SA Government announces a $500-million power plan, which included owning and operating a $360-million gas-fired plant and building a 100MW battery before summer. Tesla to build world's biggest lithium ion battery in SA July 7, 2017 Premier Jay Weatherill announces the world's largest lithium ion battery will be installed in South Australia under an agreement between Tesla, Neoen and the State Government. Tesla will build the battery which will store energy from French renewable company Neoen's Hornsdale Wind Farm, which is still under construction. Back-up power stations August 1, 2017 The South Australian Government announces it will bring temporary back-up power generators online to prevent blackouts ahead of the summer. The hybrid turbines will be initially installed at Lonsdale and Elizabeth and there is an option for the Government after two summers to relocate the generators to create a power station at another site. The state-owned generators will be tested monthly and only used when required to prevent an electricity supply shortfall. Αυτό που λείπει απο το timeline είναι οτι το 2017 έκλεισε το εργοστάσιο του Hazelwood στη γειτονική Victoria. Το κλείσιμο είχε ανακοινωθεί απο το 2016. Αυτό σημαίνει οτι η Victoria δέν έχει πλέον μεγάλα πλεονάσματα για να πουλάει προς τη Νότια Αυστραλία, επομένως γι αυτό αγοράσανε το εργοστάσιο αερίου και τις τουρμπίνες πετρελάιου, ενω έχει ανακοινωθεί και αγορά δέυτερης μπαταρία της Tesla. Οι νοτιοαυστραλοί, αντί να φτιάξουν νέα εργοστάσια βάσης, στο όνομα της οικολογίας έχουν κάνει το δίκτυο έναν αχταρμά απο μεσοβέζικες, πανάκριβες και αναξιόπιστες λύσεις, που αμφιβάλλω μάλιστα αν μειώνουν και τις εκπομπές Co2. Η SA ανακοίνωσε το νέο (μικρότερο πλέον The $295 million, 210-megawatt power station) εργοστάσιο φυσικού αερίου για να μειώσει το κόστος του ρεύματος και να εξασφαλίσει επιπλέον redundancy "We're introducing a new generator into the system, and the key to putting downward pressure on prices is more generation," Mr Koutsantonis said. (link) εν μέσω αντιδράσεων από φορείς και εταιρίες που ζητάνε να συνεχίσει να επενδύει μαζικά στις ανανεώσιμες και την αποθήκευση. "More renewable energy means cheaper power for South Australians," "I think it's great that South Australia is moving in this direction, it's definitely what the market needs," Οπότε επενδύει ακόμα περισσότερα σε renewables + 44 MW solar farm and 21 MW/26 MWh battery + The pumped hydro venture — 300 MW/1350 MWh + το νέο έξυπνο δίκτυο της Tesla 650MWh More battery power on the way for South Australia following Elon Musk announcement Επεξ/σία 4 Μαρτίου 2018 από Omnigeek
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα