Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Nissan πραγματοποιεί τα πρώτα της βήματα για να παρέχει στο μέλλον υπηρεσίες μεταφοράς από αυτόνομα οχήματα, στοχεύοντας έτσι να διεκδικήσει ένα μερίδιο από την αγορά στην οποία θέλουν να πρωταγωνιστήσουν η Uber και άλλες εταιρείες τεχνολογίας.

Την ώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα στήριξε τα επιχειρηματικά της μοντέλα στην ιδιωτική κατοχή των οχημάτων, η δεύτερη τη τάξει κατασκευάστρια οχημάτων στην Ιαπωνία και οι ανταγωνιστές της προετοιμάζονται για ένα μέλλον στο οποίο τα αυτόνομα οχήματα δημόσιας χρήσης θα ανταγωνίζονται την πρακτική των ιδιόκτητων αυτοκινήτων.

Σε συνεργασία με την ιαπωνική πλατφόρμα οnline gaming DeNA, τον ερχόμενο μήνα η Nissan θα ξεκινήσει τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες της υπηρεσίας της Easy Ride στην πόλη Yokohama. Έτσι, θα γίνει μια από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες του κλάδου που θα τεστάρει ένα λογισμικό παροχής μεταφορικών υπηρεσιών που ανέπτυξε η ίδια, χρησιμοποιώντας το δικό της στόλο από αυτόνομα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Η Easy Ride, την οποία η Nissan σχεδιάζει να διαθέσει εμπορικά στην Ιαπωνία αρχές του 2020, θα προφέρει μία μεγάλη γκάμα υπηρεσιών. Έτσι, το όχημα θα έχει περισσότερο τον ρόλο ενός κινούμενου ρεσεψιονίστ, ώστε για παράδειγμα να μπορεί να κάνει προτάσεις για εστιατόρια στους πελάτες που επιβαίνουν σε αυτό. Έχει προηγηθεί η συμφωνία της Nissan με τους συνεργάτες της Renault και Mitsubishi Motors, νωρίτερα το Φεβρουάριο, προκειμένου να εξετάσουν μελλοντική συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο μεταφορικών υπηρεσιών Didi Chuxing.

Reuters


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Το αστείο είναι ότι μας "ενημερώνουν" συνεχώς για τις πρωτότυπες future-changing ιδέες, συνεχείς δοκιμές και την ανωτερότητα των αυτόνομων οχημάτων στις US of A, και τελικά απ' ότι φαίνεται είναι στην χειρότερη κατάσταση από όλους. 

Δημοσ.

ποιός ο λόγος για αυτόνομα ταξί όταν υπάρχουν αυτόνομα αυτοκίνητα; 

θεωρώ πως φοβούνται την ιδιωτική οικονομία (δηλαδή όταν το "δικό μου" αυτόνομο αυτοκίνητο κάθεται να μπορεί να δίνει και 4-5 κούρσες μέσα στη μέρα και να βγάζω χρήμα (airbnb στυλ))

 

 

  • Thanks 1
Δημοσ.
21 hours ago, Whargoul said:

Το αστείο είναι ότι μας "ενημερώνουν" συνεχώς για τις πρωτότυπες future-changing ιδέες, συνεχείς δοκιμές και την ανωτερότητα των αυτόνομων οχημάτων στις US of A, και τελικά απ' ότι φαίνεται είναι στην χειρότερη κατάσταση από όλους. 

ΤΙ εννοεί ο ποιητής; Ποιά κατάσταση;

Δημοσ.
6 ώρες πριν, zousgr είπε

ΤΙ εννοεί ο ποιητής; Ποιά κατάσταση;

Στην αυτόνομη οδήγηση. Εδώ και πόσα χρόνια βλέπουμε μηνιαίος άρθρα και ανακοινώσεις για αυτόνομα αυτοκίνητα, φορτηγά, "ελικόπτερoειδή" από google, uber, tesla, GM και στο τέλος θα τα εφαρμόσει πρώτη η Nissan που αμφιβάλλω αν άκουσε ποτέ κανένας ότι ασχολείται με αυτόνομη οδήγηση. 

Δημοσ.
Στις 2/28/2018 στις 3:06 ΜΜ, koeltzakoatl είπε

ποιός ο λόγος για αυτόνομα ταξί όταν υπάρχουν αυτόνομα αυτοκίνητα; 

θεωρώ πως φοβούνται την ιδιωτική οικονομία (δηλαδή όταν το "δικό μου" αυτόνομο αυτοκίνητο κάθεται να μπορεί να δίνει και 4-5 κούρσες μέσα στη μέρα και να βγάζω χρήμα (airbnb στυλ))

 

Δέν υπάρχουν (πλήρως) αυτόνομα αυτοκίνητα και δέν θα υπάρξουν για πολλά χρόνια ακόμα.

Αυτή τη στιγμή, όλα τα μερικώς αυτόνομα αυτοκίνητα που έχουν βγεί στους δρόμους, βασίζονται σε ενα πακέτο πανάκριβων αισθητήρων (LIDAR, laser, κάμερες, ραντάρ) και σε πολύ ακριβή τρισδιάστατη χαρτογράφηση της περιοχής στην οποία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Γι αυτό το λόγο είναι και geo-fenced, δεν μπορούν να δουλέψουν σε οποιαδήποτε περιοχή.

Σε αυτό το άρθρο λέει κάποιες απο τις δυσκολίες που υπάρχουν: Nissan says autonomous cars still have a long way to go

Μερικά ενδιαφέροντα σημεία απο το άρθρο:

 

 Τα ταξί  για την ώρα θα λειτουργούν μόνο όταν ο καιρός είναι καλός:

Αναφορά σε κείμενο

 

“How we can secure the safety in such an environment with an unmanned vehicle is really the key. The weather condition is another challenge for the technologies. We use laser, LIDAR, camera, but none of the sensors can cover every condition.

“For example, a camera can’t work in the dark, a radar can’t work in the rain or snow, but unfortunately a customer wants to take a taxi in rain or snow conditions. The system just works on a sunny day so it cannot make a business. So that is really the challenge — how do we expand the use case?”

 

 

Θα χρειαστούν ειδικές θέσεις στάθμευσης για τα αυτόνομα ταξί:

Αναφορά σε κείμενο

 

Nissan notes autonomous vehicles can’t yet navigate public pick-up and drop-off zones as a human driver would be able to do, given many people stop illegally to drop off or pick up passengers _ and that’s something an autonomous vehicle isn’t programmed to do. Instead dedicated parking bays will be needed.

 

 

Θα υπάρχουν τεχνικοί οι οποίοι θα επιτηρούν τα ταξί και θα μπορούν να αναλάβουν τον έλεγχο απομακρυσμένα όταν τα βρεί σκούρα:

Αναφορά σε κείμενο

 

Redzig says robo-taxis will be remotely monitored by humans who can take over the vehicle if required.

“For example, if there is a crash, cars just behind may have to do a U-turn or drive on the wrong side of the road to avoid the scene and autonomous vehicles won’t do that,” he says.

 

 

Αυτή τη στιγμή τα αυτόνομα ταξί δέν έχουν κανένα οικονομικό όφελος, ίσα ίσα είναι πολύ πιό ακριβά για μία εταιρία διαχείρισης στόλου σε σχέση με τα συμβατικά. Οι εταιρίες τα βγάζουν στο δρόμο για επίδειξη τεχνολογίας, δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες και βολιδοσκόπηση της αγοράς.

 

Οπότε και το autonomous ride-sharing, οπου δηλαδή το ιδιωτικό αυτοκίνητο θα μπορεί να κάνει μόνο του κούρσες όταν δέν το χρειάζεσαι, είναι επιστημονική φαντασία επι του παρόντος

Δημοσ.

Τα radar δεν λειτουργούν στην βροχή και το χιόνι μας ενημερώνει η Nissan! Κάποιος να ενημερώσει τον στρατό και το ναυτικό ρε παιδιά ότι τα ραντάρ τους είναι άχρηστα!

Η Nissan είναι πολύ μακριά, το leaf θα είναι στο επίπεδο του πρώτου tesla autopilot το 2020 (στο επόμενο leaf που θα βάλουν highway mode που θα μπορεί να αλλάζει λωρίδες), ενώ στο πειραματικό αυτόνομο της που πλησιάζει στις δοκιμές τα σημερινά tesla τα ηλεκτρονικά γεμίζουν όλο τον αποθηκευτικό χώρο και περιορίζουν την αυτονομία λόγω κατανάλωσης στο μισό.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Τα radar δεν λειτουργούν στην βροχή και το χιόνι μας ενημερώνει η Nissan! Κάποιος να ενημερώσει τον στρατό και το ναυτικό ρε παιδιά ότι τα ραντάρ τους είναι άχρηστα!

Λεπτομέρεια ότι τα randar εκπέμπουν σε διάφορα μήκη κύματος(από χιλιοστά μέχρι αρκετά μέτρα) , ανάλογα με το τι θέλεις να ανιχνεύσεις, και ότι υπάρχουν μετρολογικά ραντάρ, και ραντάρ στο ρύγχος των αεροπλάνων συγκεκριμένα για την ανίχνευση και μέτρηση της κατακρήμνισης που δουλεύουν σε μερικά GHz  -μήκος κύματος χιλιοστά - εκεί δλδ που χρειάζονται να δουλεύουν τα ραντάρ αυτόνομης οδήγησης για να έχουν ικανοποιητική ευκρίνεια.  

Επίσής ακόμα μια μικρή ανούσια λεπτομέρεια το size των στρατιωτικών ραντάρ, το κόστος τους και η εκπεμπόμενη ενέργεια, που ίσως τα κάνουν δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα αντί σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

Αλλά οκ. Η Nissan δεν ξέρει. Ξέρει ο omnigeek. Που επίσης ξέρει και τις εσωτερικές δοκιμές της Nissan και γνωρίζει ότι δεν θα μπορεί να βγάλει αυτόνομο επαγγελματικό ταξί στην Ιαπωνία το 2020 αλλά θα μπορεί μόνο να αλλάζει λωρίδες επειδή έτσι θα είναι το leaf στην Αμερική. 

Α ναι. και το ultimate tesla autopilot. Τόσα χρόνια μπροστά... που δεν μπορεί να ανιχνεύσει ολόκληρο φορτηγό επειδή είναι άσπρο και έχει ήλιο και ολόκληρο πυροσβεστικό. 

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.
12 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Τα radar δεν λειτουργούν στην βροχή και το χιόνι μας ενημερώνει η Nissan! Κάποιος να ενημερώσει τον στρατό και το ναυτικό ρε παιδιά ότι τα ραντάρ τους είναι άχρηστα!

Ο Redzic προφανώς εννοεί το LIDAR, η εναλλακτική ονομασία του είναι Laser RADAR ή Light RADAR.

Τα radar που χρησιμοποιούνται σήμερα στα αυτοκίνητα λειτουργούν τυπικά στα 77 GHz (απο τα 24 που ήταν λίγα χρόνια πρίν) και υπάρχουν σχέδια για χρήση radar στα 100-150 GHz. Οι μεγάλες συχνότητες επιτρέπουν τη χρήση μικρότερων κεραιών, χαμηλότερης ισχύος και το μικρό μήκος κύματος δίνει καλύτερη ανάλυση.

Τα ραντάρ  τα πάνε καλύτερα απο το LIDAR, αλλά και αυτά δέν είναι εντελώς αναίσθητα στον καιρό, όσο αυξάνεται η συχνότητα τόσο αυξάνεται το attenuation λόγω ατμόσφαιρας και οι επιστροφές λόγω βροχής (rain clutter).

Απο εδώ: A Radar in Every Bumper

millimeter-wave signal propagation severely limits range and decreases in range as frequency increases. Tiny millimeter-wave signals are susceptible to attenuation by virtually anything in front of them, from rain and snow and even fog, to foliage and any solid structure. Even with a clear line of sight, range is much less than at the lower frequencies used by applications such as wireless communication and radio and television broadcast.

Η συχνότητα των 77 GHz έχει επιλεγεί γιατι εππηρεάζεται συγκριτικά λιγότερο απο άλλες συχνότητες στο millimeter band, αλλά πάλι, επηρρεάζεται αρκετά σε σχέση με χαμηλότερες συχνότητες

Αυτό δέν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα στα αυτοκίνητα, γιατι η απόσταση που θέλουμε να βλέπει δέν είναι μεγάλη (τυπικά 200 μέτρα), και το attenuation είναι και εν μέρει επιθυμητό γιατι δέν θέλουμε να κάνει παρεμβολές στα ραντάρ των άλλων αυτοκινητων:

Reduced absorption increases usable range -- but not so much as to cause widespread interference

Η αύξηση των συχνοτήτων πέρα απο τα 100 GHz θα δώσει ακόμα καλύτερη ανάλυση με μικρότερους αισθητήρες. Μέχρι τώρα ο περιορισμός είναι στα ηλεκτρονικά. Είναι δύσκολο να φτιαχτούν solid state ηλεκτρονικά που να μπορούν να διαχειριστούν την απαιτούμενη ισχύ και συχνότητες. Τα στρατιωτικά ραντάρ και όλα τα μεγάλα ραντάρ γενικότερα χρησιμοποιούν λυχνίες.

Όμως οι αισθητήρες στα αυτοκίνητα δέν αρκούν. Πρέπει να υπάρχουν και σταθερές υποδομές στους δρόμους, καθώς και επικοινωνία μεταξύ των ίδιων των αυτοκινήτων:

One of the least developed but critical elements necessary to make autonomous vehicles a reality is their ability to communicate with other vehicles and to networks such as Wi-Fi and cellular systems. No type of sensor, RF or optical, has the range or field of view needed to locate the car you’re riding in from ten cars ahead or behind, so vehicle-to-vehicle (V2V) and vehicle-to-infrastructure (V2I) systems will be essential to achieving true autonomy.

Απέχουμε πολλά χρόνια απο την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

 

Δημοσ.
9 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Ο Redzic προφανώς εννοεί το LIDAR, η εναλλακτική ονομασία του είναι Laser RADAR ή Light RADAR.

Τα radar που χρησιμοποιούνται σήμερα στα αυτοκίνητα λειτουργούν τυπικά στα 77 GHz (απο τα 24 που ήταν λίγα χρόνια πρίν) και υπάρχουν σχέδια για χρήση radar στα 100-150 GHz. Οι μεγάλες συχνότητες επιτρέπουν τη χρήση μικρότερων κεραιών, χαμηλότερης ισχύος και το μικρό μήκος κύματος δίνει καλύτερη ανάλυση.

Τα ραντάρ  τα πάνε καλύτερα απο το LIDAR, αλλά και αυτά δέν είναι εντελώς αναίσθητα στον καιρό, όσο αυξάνεται η συχνότητα τόσο αυξάνεται το attenuation λόγω ατμόσφαιρας και οι επιστροφές λόγω βροχής (rain clutter).

Απο εδώ: A Radar in Every Bumper

millimeter-wave signal propagation severely limits range and decreases in range as frequency increases. Tiny millimeter-wave signals are susceptible to attenuation by virtually anything in front of them, from rain and snow and even fog, to foliage and any solid structure. Even with a clear line of sight, range is much less than at the lower frequencies used by applications such as wireless communication and radio and television broadcast.

Η συχνότητα των 77 GHz έχει επιλεγεί γιατι εππηρεάζεται συγκριτικά λιγότερο απο άλλες συχνότητες στο millimeter band, αλλά πάλι, επηρρεάζεται αρκετά σε σχέση με χαμηλότερες συχνότητες

Αυτό δέν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα στα αυτοκίνητα, γιατι η απόσταση που θέλουμε να βλέπει δέν είναι μεγάλη (τυπικά 200 μέτρα), και το attenuation είναι και εν μέρει επιθυμητό γιατι δέν θέλουμε να κάνει παρεμβολές στα ραντάρ των άλλων αυτοκινητων:

Reduced absorption increases usable range -- but not so much as to cause widespread interference

Η αύξηση των συχνοτήτων πέρα απο τα 100 GHz θα δώσει ακόμα καλύτερη ανάλυση με μικρότερους αισθητήρες. Μέχρι τώρα ο περιορισμός είναι στα ηλεκτρονικά. Είναι δύσκολο να φτιαχτούν solid state ηλεκτρονικά που να μπορούν να διαχειριστούν την απαιτούμενη ισχύ και συχνότητες. Τα στρατιωτικά ραντάρ και όλα τα μεγάλα ραντάρ γενικότερα χρησιμοποιούν λυχνίες.

Όμως οι αισθητήρες στα αυτοκίνητα δέν αρκούν. Πρέπει να υπάρχουν και σταθερές υποδομές στους δρόμους, καθώς και επικοινωνία μεταξύ των ίδιων των αυτοκινήτων:

One of the least developed but critical elements necessary to make autonomous vehicles a reality is their ability to communicate with other vehicles and to networks such as Wi-Fi and cellular systems. No type of sensor, RF or optical, has the range or field of view needed to locate the car you’re riding in from ten cars ahead or behind, so vehicle-to-vehicle (V2V) and vehicle-to-infrastructure (V2I) systems will be essential to achieving true autonomy.

Απέχουμε πολλά χρόνια απο την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

Σωστά. Βασικά πράγματα που θα'πρεπε να γνωρίζει ένας senior vice-president of connected vehicles and mobility services και να μην λέει ανοησίες για τυφλά radar στην βροχή και κάμερες που δεν δουλεύουν στο σκοτάδι. Για τα αυτόνομα γενικά πιθανόν να έχεις δίκιο, όταν όμως η Nissan που είναι 3-4 χρόνια πίσω από την Tesla (χωρίς να υπολογίζουμε το AI neural net με εκατομμύρια μίλια εμπειρία, αν και τα 3/4 από αυτά τα πήρε μαζί της φεύγοντας η mobileye για την BMW) πουλάει φύκια για φουλ αυτόνομα σε 2 χρόνια δεν βλέπω να της επιτίθεσαι όπως κάνεις στην Tesla.

Δημοσ.

@Omnigeek

Απο πού προκύπτει οτι η Nissan είναι 3-4 χρόνια πίσω απο την Tesla στην αυτοοδήγηση?

Tesla placed dead last in self-driving race by Navigant, GM and Waymo top list

 

Leaderboard for Automated Driving Systems by Navigant

  1. GM
  2. Waymo
  3. Daimler-Bosch
  4. Ford
  5. Volkswagen (VW) Group
  6. BMW-Intel-FCA
  7. Aptiv
  8. Renault-Nissan Alliance
  9. Volvo-Autoliv-Ericsson-Zenuity
  10. PSA
  11. Jaguar Land Rover
  12. Toyota
  13. Navya
  14. Baidu-BAIC
  15. Hyundai Motor Group
  16. Honda
  17. Uber
  18. Apple
  19. Tesla

LB-ADV-18-LB-pic.jpg

Απο τα δεδομένα που κατατέθηκαν στο California DMV:

Nissan 2014-2015: 1485 μίλια με 106 disengagements

Nissan 2016: 4099 μίλια με 28 disengagements

Nissan 2017: 5007 μίλια με 24 disengagements

Αυτό σημαίνει ένα disengagement κάθε 67 μίλια συνολικά, ή για το 2017 ένα disengagement καθε 208 μίλια

H Tesla απο την άλλη έχει καταγράψει μίλια μόνο το 2016

Tesla 2016: 550 μίλια με 180 disengagements

Ή ένα disengagement κάθε 3 μιλια

 

17 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Βασικά πράγματα που θα'πρεπε να γνωρίζει ένας senior vice-president of connected vehicles and mobility services και να μην λέει ανοησίες για τυφλά radar στην βροχή και κάμερες που δεν δουλεύουν στο σκοτάδι.

Ο υπεύθυνος της Nissan εκφράζει τους ίδιους προβληματισμούς που έχουν και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Ο Musk δέν έχει προβληματισμούς, μόνο βεβαιότητα για όλα. Τα fanboy sites όπως Electrek, cleantechnica κτλ ερμηνεύουν αυτό ώς ανωτερότητα της τεχνολογίας της Tesla και οτι όλοι οι άλλοι κατασκευαστές κολλάνε μπρίκια. Τα δεδομένα όμως δείχνουν οτι στην πραγματικότητα οι άλλοι κατασκευαστές είναι μπροστά και ο Musk πάσχει απο το Dunning–Kruger effect

 

 

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

@Omnigeek

Απο πού προκύπτει οτι η Nissan είναι 3-4 χρόνια πίσω απο την Tesla στην αυτοοδήγηση?

Tesla placed dead last in self-driving race by Navigant, GM and Waymo top list

Leaderboard for Automated Driving Systems by Navigant

  1. GM
  2. Waymo
  3. Daimler-Bosch
  4. Ford
  5. Volkswagen (VW) Group
  6. BMW-Intel-FCA
  7. Aptiv
  8. Renault-Nissan Alliance
  9. Volvo-Autoliv-Ericsson-Zenuity
  10. PSA
  11. Jaguar Land Rover
  12. Toyota
  13. Navya
  14. Baidu-BAIC
  15. Hyundai Motor Group
  16. Honda
  17. Uber
  18. Apple
  19. Tesla

LB-ADV-18-LB-pic.jpg

Απο τα δεδομένα που κατατέθηκαν στο California DMV:

Nissan 2014-2015: 1485 μίλια με 106 disengagements

Nissan 2016: 4099 μίλια με 28 disengagements

Nissan 2017: 5007 μίλια με 24 disengagements

Αυτό σημαίνει ένα disengagement κάθε 67 μίλια συνολικά, ή για το 2017 ένα disengagement καθε 208 μίλια

H Tesla απο την άλλη έχει καταγράψει μίλια μόνο το 2016

Tesla 2016: 550 μίλια με 180 disengagements

Ή ένα disengagement κάθε 3 μιλια

Ο υπεύθυνος της Nissan εκφράζει τους ίδιους προβληματισμούς που έχουν και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Ο Musk δέν έχει προβληματισμούς, μόνο βεβαιότητα για όλα. Τα fanboy sites όπως Electrek, cleantechnica κτλ ερμηνεύουν αυτό ώς ανωτερότητα της τεχνολογίας της Tesla και οτι όλοι οι άλλοι κατασκευαστές κολλάνε μπρίκια. Τα δεδομένα όμως δείχνουν οτι στην πραγματικότητα οι άλλοι κατασκευαστές είναι μπροστά και ο Musk πάσχει απο το Dunning–Kruger effect

Τα στοιχεία που δίνεις είναι για πειραματικά αυτοκίνητα γιαυτό και τόσα λίγα μίλια. Εγώ λέω για τα συνολικά μίλια που έχουν τα Tesla με τον ενσωματωμένο autopilot.

teslaautopilotmiles.jpg.6017f0d8d6e9cd1a06351b0ccbe319e9.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=SCDLdPRtWMk

Εσύ προσωπικά πιστεύεις δηλαδή ότι μια εταιρία που έχει πραγματικά συστήματα στον δρόμο να συλλέγουν εκατομμύρια μίλια δεδομένα για ένα γενικής χρήσης autopilot σύστημα είναι πίσω από εταιρίες με 1 αυτοκίνητο με μερικά μίλια γύρω γύρω από μια καλά χαρτογραφημένη πλατεία επειδή έτσι νομίζει μια άλλη κερδοσκοπική εταιρία με συνεργασίες στον χώρο (που παραδέχεται ότι δεν έχει πρόσβαση σε κανένα από τα απόρρητα προγράμματα άλλων εταιριών);

Δημοσ.
Στις 3/3/2018 στις 7:36 ΜΜ, Omnigeek είπε

Τα στοιχεία που δίνεις είναι για πειραματικά αυτοκίνητα γιαυτό και τόσα λίγα μίλια. Εγώ λέω για τα συνολικά μίλια που έχουν τα Tesla με τον ενσωματωμένο autopilot.

teslaautopilotmiles.jpg.6017f0d8d6e9cd1a06351b0ccbe319e9.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=SCDLdPRtWMk

 

Ο Nerdy Engineer στο βίντεο υποθέτει οτι η Mobileye πήρε μαζί της τα δεδομένα που περισυνέλεγαν απο το AP1, και γι αυτό η Tesla έπρεπε να τα μαζέψει πάλι απο την αρχή για να εκπαιδεύσει το AP2.

Δέν στέκει απο καμία άποψη. Καταρχάς, σύμφωνα με το πινακάκι, αυτή τη στιγμή εχουν τα τριπλάσια μίλια με το AP2 σε σχέση με όταν το AP1 έγινε πλήρως λειτουργικό (Τέλη 2015 - αρχές 2016).

Δεύτερον, η αυτοοδήγηση δέν είναι μόνο θέμα μιλίων, αλλά και αλγοριθμικό. Μαζί με τα δεδομένα χάσανε και τους αλγόριθμους?

Τρίτον, το EyeQ3 που χρησιμοποιούσε η Tesla στο AP1 δέν συλλέγει δεδομένα. Αυτό το κάνει η επόμενη γενιά τσίπ της Mobileye και μόνο για λόγους χαρτογράφησης, οπου εντοπίζει διάφορα landmarks και τα ανεβάζει σε cloud για να τα χρησιμοποιήσουν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ο όγκος των δεδομένων είναι μηδαμινός,της τάξης των 10KB ανα χιλιόμετρο. Οπότε ότι δεδομένα μάζευε το AP1 αφορούσαν καθαρά την Tesla και δέν μπορούσε η Mobileye να τους τα πάρει.

 

Στις 3/3/2018 στις 7:36 ΜΜ, Omnigeek είπε

Εσύ προσωπικά πιστεύεις δηλαδή ότι μια εταιρία που έχει πραγματικά συστήματα στον δρόμο να συλλέγουν εκατομμύρια μίλια δεδομένα για ένα γενικής χρήσης autopilot σύστημα είναι πίσω από εταιρίες με 1 αυτοκίνητο με μερικά μίλια γύρω γύρω από μια καλά χαρτογραφημένη πλατεία

Αυτό που αποδείχθηκε περίτρανα μετά το διαζύγιο Tesla-Mobileye είναι οτι όλη τη δουλειά την έκανε το EyeQ3 με μηδαμινή συμμετοχή της Tesla στην εν λόγω τεχνολογία. Γι αυτό βρέθηκαν με τα βρακιά κατεβασμένα μόλις η Mobileye τους παράτησε.

Η Tesla ήθελε να πάρει τη δόξα για το Autopilot λέγοντας οτι συλλέγει δεδομένα και με αυτά εκπαιδεύει τα οχήματα της, αλλά είναι σαν αυτούς που πάνε και αγοράζουν ψάρια απο την ψαραγορά, και μετά περηφανεύονται στην παρέα τους οτι τα ψαρέψανε μόνοι τους

.

Στις 3/3/2018 στις 7:36 ΜΜ, Omnigeek είπε

επειδή έτσι νομίζει μια άλλη κερδοσκοπική εταιρία με συνεργασίες στον χώρο (που παραδέχεται ότι δεν έχει πρόσβαση σε κανένα από τα απόρρητα προγράμματα άλλων εταιριών);

Είναι αλήθεια οτι τα προγράμματα ανάπτυξης είναι μυστικά, όμως υπάρχουν διάφορες ενδείξεις για το που βρίσκεται η κάθε εταιρία. Πχ δημοσιεύσεις paper, συνεργασίες με εταιρίες που έχουν  αποδεδειγμένη εμπειρία στο χώρο, δημόσιες επιδείξεις οπου αφήνουν τους δημοσιογράφους να χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητα κτλ.

Η Tesla δέν κάνει τίποτα απο τα παραπάνω.

Και εδώ μία ένδειξη του πόσο πίσω βρίσκεται η Tesla σε σχέση με τους άλλους. To AP2 βλέπει αυτό:

AP2.thumb.JPG.a11bd038e5dd9eb1449c5c9edbfc8858.JPG

Απλά δηλαδή βάζει bounding boxes γύρω απο τα οχήματα, χωρίς όπως φαίνεται να καταλαβαίνει τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

 

Το τελευταίο σύστημα της Mobileye κάνει 3D detection και μπορεί να ξεχωρίσει το μπρός-πίσω-αριστερα και δεξιά του αυτοκινήτου, κάτι που όπως εξηγεί ο CEO της Mobileye είναι απαραίτητο για την πλήρη αυτοοδήγηση.

 

Δημοσ.

Τα αυτοκίνητα με autopilot1 άλλαξαν σε AP2 μόλις έφυγε η mobileye; Εσύ ποια εξήγηση δίνεις ότι το AP2 ήταν χειρότερο του 1 και τώρα αρχίζει να το φτάνει αν τα data και το ΑΙ παρέμειναν ιδιοκτησία της Tesla; Η Mobileye ΑΙ πουλάει, μετά την διάλυση της συνεργασίας με την tesla (για οικονομικούς κυρίως λόγους όπως παραδέχτηκαν οι ίδιο μετά) άρχισε να ζητάει τα 10KB ανα χιλιόμετρο από τους άλλους κατασκευαστές.

Το θέμα μας είναι όμως το deep learning δουλεύει χωρίς big data; Πιστεύεις ότι η εταιρία με χιλιάδες φορές περισσότερα χιλιόμετρα data είναι τελευταία και με διαφορά στο autonomous driving;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...