deligkos Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Αν και κατά την προηγούμενη πενταετία οι μπαταρίες λιθίου κατέγραψαν σημαντική βελτίωση, ωστόσο εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ορισμένα προβλήματα. Το σημαντικότερο, ιδιαίτερα για τις μπαταρίες για ηλεκτροκίνητα οχήματα, είναι ο μεγάλος χρόνος φόρτισης που απαιτείται. Εντούτοις, επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Warwick ανέπτυξαν ένα νέο τύπο αισθητήρα που καταγράφει τις εσωτερικές θερμοκρασίες στην μπαταρία. Όπως ανακάλυψαν, χάρις στον σένσορα, πιθανότατα μπορούν να μειώσουν κατά πέντε φορές τον χρόνο φόρτισης, χωρίς προβλήματα υπερθέρμανσης. Η υπερφόρτιση της ανόδου μιας μπαταρίας λιθίου μπορεί να οδηγήσει σε συσσώρευση του λιθίου, με συνέπεια να δημιουργηθεί βραχυκύκλωμα με καταστροφικό αποτελέσματα. Έτσι, καθώς είναι πιθανό να παραχθούν εύφλεκτα αέρια από τον ηλεκτρολύτη, η μπαταρία μπορεί κυριολεκτικά να ανατιναχθεί. Οι κατασκευαστές επιβάλλουν αυστηρά όρια στην ταχύτητα φόρτισης, προκειμένου να αποτρέψουν αυτό το ενδεχόμενο. Τα όρια υπολογίζονται με βάση τις εσωτερικές θερμοκρασίες της μπαταρίας, που είναι δύσκολο να μετρηθούν. Ένα εμπόδιο που ξεπέρασαν οι επιστήμονες, καθώς ο αισθητήρας οπτικών ινών που ανέπτυξαν, ο οποίος προστατεύεται από ένα στρώμα χημικών ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί μέσα στην μπαταρία, δίνει μετρήσεις υψηλής ακρίβειας της θερμοκρασίας. Η ομάδα δοκίμασε τον αισθητήρα στην μπαταρία λιθίου 18650, που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στα μοντέλα S και Χ της Tesla. Πέτυχαν πενταπλασιασμό του χρόνου φόρτισης, χωρίς κίνδυνο βλάβης. Αυτή η ταχύτητα μειώνει τον χρόνο ζωής της μπαταρίας, ωστόσο εάν χρησιμοποιείται με μέτρο θα ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές συνέπειες, επισημαίνουν οι επιστήμονες. Εngadget Δείτε ολόκληρο το άρθρο
discoboyminimal Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 μακαρι να πιασει τοπο η τεχνολογια γιατι με τις 18650 και της 20700 , μας βλεπω για καμια 30ετια ακομα. θα ηταν ασυλληπτο να φορτιζεις το αυτοκινητο σου σε ενα 30λεπτο απο 0% σε 100%. εννοειτε οτι μπορουν να επωφεληθουν και αλλες συσκευες που κανουν χρηση τετοιου ειδους μπαταρεις , αλλα το μεγαλο μπαμ θα γινει εκει νομιζω
Retromaniac Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Μειώνει την διάρκεια ζωής της μπαταρίας οπότε η χρήση του θα ήταν ιδανική μόνο για φόρτιση κατά την διάρκεια του ταξιδιού ή σε επείγουσα κατάσταση. 2
Fubar.gr Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Διάβασα εντελώς διαγώνια το paper, θα το διαβάσω καλύτερα όταν θα έχω παραπάνω χρόνο. Όμως χοντρικά και με επιφύλαξη κατάλαβα το εξής: Οι μπαταρίες λιθίου τυπικά φορτίζονται στην αρχή με Σταθερό Ρεύμα (Constant Current) και στο τελείωμα της φόρτισης με Σταθερή Τάση (Constant Voltage). Αυτός ο τρόπος φόρτισης είναι και ο πιό ασφαλής αλλά στο τελείωμα παίρνει δυσανάλογα πολύ ώρα για το τελευταίο 10-20% της χωρητικότητας. Αυτό που κατάφεραν είναι να ενσωματώσουν έναν αισθητήρα θερμοκρασίας μέσα στη μπαταρία, ο οποίος δέν επηρρεάζει με κάποιο τρόπο τη λειτουργία της. Οπότε με το να έχουν ακριβή εικόνα της θερμοκρασίας, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα πιό επιθετικό τρόπο φόρτισης για το τελείωμα, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος να σκάσει η μπαταρία. Αυτό σημαίνει οτι ναι μέν θα πέσει ο συνολικός χρόνος φόρτισης, όταν θέλουμε να φορτίσουμε μέχρι το 100%, αλλά θα έχει απο καθόλου εώς ελάχιστη αλλαγή στο χρόνο μερικής φόρτισης.
chrisSerres Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Όποιος βρει την σωστή πατέντα, ανοίγει "βενζινάδικο" tesla στη Μακεδονία.
Silverage Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Γρήγορη φόρτιση χωρίς μείωση ζωής της μπαταρίας δεν γίνεται;
aposporis Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Στη τελευταία παράγραφο λέει " Πέτυχαν πενταπλασιασμό του χρόνου φόρτισης, ". Μήπως θέλει διόρθωση; 2
csontheline Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 1 ώρα πριν, discoboyminimal είπε εννοειτε οτι μπορουν να επωφεληθουν και αλλες συσκευες που κανουν χρηση τετοιου ειδους μπαταρεις , αλλα το μεγαλο μπαμ θα γινει εκει νομιζω I saw what you did there... 5
panosveto12 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 38 λεπτά πριν, chrisSerres είπε Όποιος βρει την σωστή πατέντα, ανοίγει "βενζινάδικο" tesla στη Μακεδονία. Στα Σκοπιά θέλεις να πεις .
Nikolo1991 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 39 λεπτά πριν, Silverage είπε Γρήγορη φόρτιση χωρίς μείωση ζωής της μπαταρίας δεν γίνεται; Ισως να ειναι και αδυνατο. Ακομα και η απλη/αργη φορτιση ζοριζει τη μπαταρια και τη φθείρει, αλλα πολυ πιο αργα. 1
chrisSerres Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 10 λεπτά πριν, panosveto12 είπε Στα Σκοπιά θέλεις να πεις . Δεν το κατάλαβα αυτό, όταν οι Έλληνες χρησιμοποιούμε τον όρο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αναφερόμαστε στα Σκόπια? Εγώ το'πα για Θεσσαλονίκη μεριά γιατί ήδη 2 σταθμοί υπάρχουν στην Αθήνα και πρέπει να έρθουν και εδώ σ'εμάς. 2
chrispap95 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε Αυτό που κατάφεραν είναι να ενσωματώσουν έναν αισθητήρα θερμοκρασίας μέσα στη μπαταρία, ο οποίος δέν επηρρεάζει με κάποιο τρόπο τη λειτουργία της. Οπότε με το να έχουν ακριβή εικόνα της θερμοκρασίας, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα πιό επιθετικό τρόπο φόρτισης για το τελείωμα, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος να σκάσει η μπαταρία. Αυτό σημαίνει οτι ναι μέν θα πέσει ο συνολικός χρόνος φόρτισης, όταν θέλουμε να φορτίσουμε μέχρι το 100%, αλλά θα έχει απο καθόλου εώς ελάχιστη αλλαγή στο χρόνο μερικής φόρτισης. Αυτό που λές που ακριβώς το στηρίζεις? Δεν αναφέρουν πουθενά το τελευταίο συμπέρασμα. Ορίστε και μια παράθεση από το paper:
panosveto12 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 3 λεπτά πριν, chrisSerres είπε Δεν το κατάλαβα αυτό, όταν οι Έλληνες χρησιμοποιούμε τον όρο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αναφερόμαστε στα Σκόπια? Εγώ το'πα για Θεσσαλονίκη μεριά γιατί ήδη 2 σταθμοί υπάρχουν στην Αθήνα και πρέπει να έρθουν και εδώ σ'εμάς. Έγω το είπα γιατί αναφέρθηκες μόνο στην Μακεδονία που δεν είναι το μόνο μέρος της Ελλάδας που δεν έχει σταθμό τεσλα
nectons Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2018 1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε Διάβασα εντελώς διαγώνια το paper, θα το διαβάσω καλύτερα όταν θα έχω παραπάνω χρόνο. Όμως χοντρικά και με επιφύλαξη κατάλαβα το εξής: Οι μπαταρίες λιθίου τυπικά φορτίζονται στην αρχή με Σταθερό Ρεύμα (Constant Current) και στο τελείωμα της φόρτισης με Σταθερή Τάση (Constant Voltage). Αυτός ο τρόπος φόρτισης είναι και ο πιό ασφαλής αλλά στο τελείωμα παίρνει δυσανάλογα πολύ ώρα για το τελευταίο 10-20% της χωρητικότητας. Αυτό που κατάφεραν είναι να ενσωματώσουν έναν αισθητήρα θερμοκρασίας μέσα στη μπαταρία, ο οποίος δέν επηρρεάζει με κάποιο τρόπο τη λειτουργία της. Οπότε με το να έχουν ακριβή εικόνα της θερμοκρασίας, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα πιό επιθετικό τρόπο φόρτισης για το τελείωμα, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος να σκάσει η μπαταρία. Αυτό σημαίνει οτι ναι μέν θα πέσει ο συνολικός χρόνος φόρτισης, όταν θέλουμε να φορτίσουμε μέχρι το 100%, αλλά θα έχει απο καθόλου εώς ελάχιστη αλλαγή στο χρόνο μερικής φόρτισης. Αρκετά ενδιαφέρον. Εγώ πάλι είχα την εντύπωση ότι την έχουν ήδη αυτή την ιδιότητα τα τεσλα.. Η κάνω λάθος? Είτε αγοράζοντας το έτοιμο είτε με update (μου φαίνεται δεν είμαι σίγουρος) με Supercharger δυνατότητα σε σταθμούς με Supercharger φορτιστές η φόρτιση των t;esla από μια ώρα φόρτισης για 40κάτι χιλιόμετρα σε νορμάλ σταθμούς φόρτισης, εκτοξεύετε σε μια ώρα φόρτισης για περίπου 500 χιλιόμετρα... Γιατί αν δεν είναι σωστό αυτό που λέω τότε με μείωση 5 φορές όπως λέει το άρθρο του χρόνου φόρτισης θα φορτίζει ποιο γρήγορα από το να βάλει βενζίνη !!! Το επόμενο βήμα (και το ποιο ονειρικό θα έλεγα) είναι να μην χρειάζονται καθόλου φόρτιση τα αυτοκίνητα και να φορτίζονται από τον Ήλιο, από την ίδια την κίνηση (σε κατηφορική κλήση ας πούμε) καθώς και από την θερμοκρασία (συνδυασμός όλων) κλπ αλλά κυρίως από τον Ήλιο... Η ακόμη με ποιο πλούσια φαντασία ασύρματη φόρτιση σε συγκεκριμένες λεωφόρους από το ίδιο το έδαφος... Που το πήγα τώρα.. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα