Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ήταν Φεβρουάριος του 2008, όταν ο Ρομπ Πάρντο, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Blizzard, απαντώντας σε ερώτηση που του έγινε έπειτα από ομιλία του στο πλαίσιο της GDC, δήλωνε βέβαιος πως η εταιρεία του δεν επρόκειτο να εισάγει μικροσυναλλαγές στο World of Warcraft. “Είμαστε κάθετοι ως προς αυτό.

Οι μικροσυναλλαγές θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό την αγορά gold εκτός παιχνιδιού και πιστεύω ότι οι παίκτες μας θα ένιωθαν προδομένοι από την ύπαρξή τους”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μια πενταετία αργότερα και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2013, η Blizzard ανακοίνωνε ένα in-game κατάστημα, μέσω του οποίου οι παίκτες θα ήταν σε θέση να αγοράζουν mounts αλλά πλήθος αντικειμένων “προς διευκόλυνσή τους” προκειμένου να επιταχύνουν την πρόοδό τους στο παιχνίδι. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η εταιρεία προσέφερε απλά mounts κι αυτά ήταν διαθέσιμα προς αγορά εκτός του περιβάλλοντος του World of Warcraft –μέσω του Battle.net.

Fast forward στον Φεβρουάριο του 2018 με την Activision Blizzard να ανακοινώνει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2017. Σε έναν χρόνο λοιπόν που τα συνολικά έσοδα ήταν $7,16 δισ., τα $4 δισ. προήλθαν από συνδρομές και in-game αγορές και σύμφωνοι, μπορεί ένα μεγάλο ποσοστό εξ αυτών να οφείλεται στους τίτλους της King –η οποία και ανήκει πια στην Activision- όμως η μετάλλαξη (έστω κι αν πλέον έχουμε να κάνουμε με την Activision Blizzard και όχι τη Blizzard ως αυτόνομο οργανισμό) είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακή.

large.dlc-1.jpg.4c1777168947062dbdb6bcfa

Το κατόρθωμα των μικροσυναλλαγών

Αν αναλύσουμε πιο προσεκτικά την ενημέρωση της Activision Blizzard, θα δούμε ότι η King ήταν υπεύθυνη για τα $2 από τα $7 δισ. που εισέρευσαν στα ταμεία της εταιρείας. Δεδομένου ότι η τίτλοι της King, τώρα, διανέμονται δωρεάν, ο τζίρος των $2 δισ. που έκανε αυτή, αποτελεί το 50% του συνόλου των εσόδων της Activision Blizzard από συνδρομές και in-game πωλήσεις. Αφαιρέστε τα $505 εκατ. του merchandise και μένουν γύρω στα $4,5 δισ. από τα οποία όμως τα $2 δισ. είναι το υπόλοιπο DLC και οι συνδρομές.

TLDR: Για τίτλους αξίας $2,5 δισ. οι Blizzard και Activision πούλησαν DLC αξίας $2 δισ.!

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε βέβαια πως το εν λόγω DLC (τα λεγόμενα “in-game net bookings”) δεν αφορά μόνο κυκλοφορίες του 2017 αλλά και παλαιότερων ετών. Σε περίπτωση που δεν το αντιληφθήκατε, η Activision Blizzard κατόρθωσε αυτό που μέχρι πριν λίγα χρόνια θα έμοιαζε ανέφικτο: να πετύχει αναλογία αξίας πωλήσεων τίτλων/DLC που προσεγγίζει το 1:1! Δεν το έφτασε το 2017, θα το κάνει όμως κατά πάσα πιθανότητα το 2018, χρονιά κατά την οποία η εταιρεία εκτιμά ότι οι καθαρές πωλήσεις της σε in-game αντικείμενα και συνδρομές θα φτάσουν τα $7,45 δισ..

large.dlc-2.jpg.f12e09f41f325495ad7d636a

Games as a service

Έχουμε γράψει αρκετές φορές στο Insomnia για το games as a service, την τάση που προσπαθεί εδώ και χρόνια να επιβάλλει η βιομηχανία στην αγορά και το καταναλωτικό κοινό. Τα στοιχεία της Activision Blizzard δείχνουν το πόσο ευεργετική μπορεί να είναι αυτή για τα ταμεία μίας εταιρείας, ακόμα κι όταν αυτή είναι ένα από τα μεγαλύτερα, ισχυρότερα και πλουσιότερα της βιομηχανίας. Οι εποχές που το παιχνίδι κόστιζε 40-50€, με την πληρωμή των οποίων ολοκληρωνόταν η σχέση καταναλωτή-εταιρείας, έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Οι περιπτώσεις που η συνολική τιμή ενός τίτλου αγγίζει τα διπλά σε σχέση με το κόστος αγοράς του δεν είναι πλέον σπάνιες: κάποτε ήταν μόνο τα Forza με τα αλλεπάλληλα πακέτα που κυκλοφορούσε η Turn 10, τώρα όμως τα παραδείγματα είναι πολύ περισσότερα.

Σε ό,τι αφορά τους τίτλους με ισχυρό online περιεχόμενο, οι παίκτες τους βλέπουν ως “επενδύσεις”, επενδύσεις χρόνου που θα τους κρατήσουν συντροφιά για μήνες. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουν πρόβλημα να ενισχύσουν την αρχική τους αγορά με επιπλέον προσθήκες: τα χρήματα που θα δαπανούσαν για να αγοράσουν π.χ. ένα παιχνίδι τον μήνα, τα επενδύουν σε αυτό/α που παίζουν ήδη. Ας μην ξεχνάμε ότι τα ίδια τα PS Plus και Xbox LIVE Gold –που έτσι κι αλλιώς θα χρειαστούν για να παίξουν online- θα τους τροφοδοτήσουν έτσι κι αλλιώς με νέα παιχνίδια, οπότε για πολλούς δεν συντρέχει λόγος περαιτέρω αγορών.

Ο συνδυασμός ενός ποιοτικού single player τμήματος και online περιεχομένου με βάθος είναι ιδανικός για ένα παιχνίδι σήμερα, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι οι εταιρείες κάνουν πάντα τη χάρη στο κοινό. Μέσα στο 2017 είδαμε ουκ ολίγους τίτλους να υιοθετούν στις single player campaigns τους πρακτικές που ταιριάζουν σε multiplayer –βλ. loot crates. Μετά τα όσα έγιναν με το Star Wars: Battlefront II πάντως και τις συνέπειες που είχε ο θόρυβος που προκλήθηκε από το “κλειδωμένο” του περιεχόμενο στον τζίρο του, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως η βιομηχανία θα είναι πιο προσεκτική –και λιγότερο άπληστη.

large.dlc-3.jpg.c1a7d37d99a2299ef135dafd

Αν υπάρχει μία επιτυχημένη “συνταγή” με βάση τα παραπάνω (θεωρητικά θα μπορούσαμε να μιλήσουμε και για τα Call of Duty, μόνο που η σειρά εστιάζει παραδοσιακά στο multiplayer, ενώ αν μας ενδιαφέρει αποκλειστικά το online περιεχόμενο, δεν θα πρέπει να κοιτάξουμε πιο μακριά από τα PUBG και Fortnite) αυτή είναι το δίχως άλλο εκείνη του Grand Theft Auto V –όσοι έχουν αμφιβολίες επ’ αυτού, μπορούν να κοιτάξουν τις 90 εκατ. πωλήσεις του και τη σταθερή του παρουσία στα charts της GfK και NPD σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Κατά τα φαινόμενα, η Rockstar θα επιλέξει ανάλογη προσέγγιση και για το Red Dead Redemption 2 (πριν λίγες μέρες διέρρευσε εξ άλλου πως το παιχνίδι θα έχει και battle royale mode) στοχεύοντας σε τζίρο επιπέδου GTA.

Αντίστοιχες IP που μπορούν να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο κάνοντας παράλληλα “γκελ” σε μεγάλο κοινό υπάρχουν, το ερώτημα είναι κατά πόσο οι κολοσσοί που έχουν τα δικαιώματά τους είναι σε θέση να ελιχθούν, συνδυάζοντας το “fan service” με φρέσκιες και προσοδοφόρες ιδέες. Να μια καλή ερώτηση…


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 2
  • Απαντ. 61
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πριν 10-15 χρονια επερνα games με το που εβεναν, τωρα δεν αγοραζω ουτε με "σφαιρες" day 1, αλλα και πειρατικο να βρω ενα game που μου αρεσει ουτε αυτο το κατεβαζω αν δεν περασει 6 μηνο. Και παλι πολλα δεν εχουν ολοκληρωθει η εχουν λυσει τα προβληματα τους. Ειναι λυπηρο για τον δρομο που εχει παρει η βιομηχανια. Και τωρα τα εξτρα ειναι πιο σημαντικα και ακριβα απο τον τιτλο τον ιδιο.

Επεξ/σία από Karnival Sin
  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ.

Τα κατέστρεψαν τα παιχνίδια. Όλοι χρήμα θέλουν και γρήγορα να βγαίνει, όπως και τα παιχνίδια γί ´αυτο σου λέει dlc μετά. 

Κριμα τουλάχιστον έζησα τις καλές εποχές.

Baldurs gate και τα συναφή...

  • Like 9
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επαιζα 1942 στο πρασινο μονιτορ στον amstrad 6128.... τετοιους ανθρωπους σαν και μενα θα τους σεβεστε εμεις δεν ξερουμε απο dlc παρα μονο επομενη πιστα.... ;)

Επεξ/σία από bilios40
  • Like 17
  • Thanks 2
Δημοσ.

Μια χαρα παιχνιδια βγαινουν,δεν ειναι ολοι Activision/EA/Ubisoft να εχουν στα παντα microtransactions. Δεν ειναι και τυχαιο οτι τα περισσοτερα microtransactions ειναι σε multiplayer παιχνιδια.

  • Like 2
Δημοσ.

Κάτι σαν τους πολιτικούς ένα πράμα,άλλα έλεγαν 5 χρόνια πρίν και εντελώς άλλα έκαναν (μόνο που οι πολιτικοί πολύ πιο γρήγορα άρχιζαν της κολοτούμπες και τις αλλαγές πολιτικής και ιδεολογίας τους..)και απο τήν Blizzard και απο τις περισσότερες μεγάλες εταιρίες,στο Warcraft έγω βέβαια παρόλο που είχα καεί για αρκετά χρόνια εώς και το Burning crusade (που ήταν κατ εμέ το καλυτερότερο expansion)μετά σταμάτησα, ευτυχώς πρίν δούνε τα ματάκια μου να έχουμε φτάσει σε αυτό το χάλι με τα micro transactions.

Τα βλέπουμε όμως δυστυχώς πως το έχουν ξεφτυλίσει το θέμα και έχουν ξεφύγει τα τελευταία χρόνια,όμως κάνουνε και βήματα πίσω όταν τους παρακράζουνε όπως πρόσφατα η EA,θα πρέπει να υπάρξουν σαφείς κανόνες σχετικά με το πως επιρεάζουν τα transactions το balance και τους μηχανισμούς του παιχνιδιού και μεγάλος σεβασμός σε κάποιον που έχει πληρώσει ενα Full price game και έχει δώσει πχ 60 ευρώ και μπορεί να του κάνουν αφαίμαξη κάθε τρείς και λίγο και να "ματώνει"για να μπορέσει να συναγωνιστεί κάποιους άλλους με πιο χοντρά πορτοφόλια.

  • Like 1
  • Confused 1
Δημοσ.

Καρκινος του gaming αλλά και μια πολυ ακομψη μεθοδος αυξησης των εσοδων των εταιρειων, στην προσπαθεια  αντιμετωπισης των διαρκως αυξανομενων εξοδων παραγωγης θα ελεγα εγω.

Δημοσ.

Λειπουν οι καλες εποχες PS2 που αγοραζες ενα παιχνιδι και ηξερες οτι ειναι το ΤΕΛΙΚΟ προϊον χωρις να σου πετανε τα DLC και τα updates συνεχως. Δυστυχως αυτη ειναι η βιομηχανια πλεον, αλλα τουλαχιστον κυκλοφορουν (ακομα) πολλα ποιοτικα παιχνιδια. 

  • Like 1
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, kostiger είπε

Καρκινος του gaming αλλά και μια πολυ ακομψη μεθοδος αυξησης των εσοδων των εταιρειων, στην προσπαθεια  αντιμετωπισης των διαρκως αυξανομενων εξοδων παραγωγης θα ελεγα εγω.

Δεν νομίζω. Λιγότερα έξοδα έχουν πια. Λιγότερο προσωπικό, καλύτερα λογισμικά, πιο αποδοτικά, καλά για hardware δεν το συζητάμε.Ούτε ορχήστρα ηχογραφούν για κανένα final fantasy. Παρόλα αυτά δεν πιάνουν την ποιότητα των παλιών. Έτσι και ο Ταραντίνο χρησιμοποιεί 65mm film για τις ταινίες του (και) του σήμερα, όχι πράσινο πανί.

Στα μπαμ γίνονται όλα με έτοιμες μηχανές γραφικών, σενάρια από το μυαλό 20χρονων, παιχνίδια προχειρογραμενα, με bugs, ατέλειες κτλπ. 

Έχουν ανταγωνισμό το καταλαβαίνω αλλά παντα υπήρχε ανταγωνισμός από την εποχή των μόνοκυττάρων οργανισμων.

Αντ´ αυτού γνωστή η τακτική. 2 ψωμάκια ένα μπιφτέκι στη μέση (main game) και προσεχώς το τυρί, το αυγό, το μπέικον, οι μουστάρδα/κέτσαπ, το κρεμμύδι, οι πατατες και το αναψυκτικό στο τέλος με την μορφή dlc.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

καπου προσφατα διαβασα ενα αρθρο στο οποιο ειχαν παρει συνεντευξη απο developers επερχομενων τιτλων, και οι περισσοτεροι απο αυτους δηλωσαν οτι θα τα κυκλοφορησουν με μικροσυναλλαγες που θα αφορουσαν κυριως loot boxes.

εκει πλεον οδευει η βιομηχανια, η εταιρεια να βγαζει ενα "μονιμο" παιχνιδι που θα συντηρειται μακροπροθεσμα απο το εξτρα περιεχομενο που θα πουλαει στους παικτες του. το οποιο δεν αποτελει και μεγαλη εκπληξη, θυμαμαι απο εποχης XBOX360 οπου προσφερε microtransactions μεσω του Live Marketplace του, εκρουαν το κωδωνα του κινδυνου οτι αυτο το επιχειρηματικο μοντελο θα εδραιωθει για τα καλα παντου. και να που το ζουμε σημερα στην ολοτητα του.

το βασικο προβλημα ειναι οτι δεν υπαρχει και η αναλογη νομοθεσια για να προστατεψει τον τελικο καταναλωτη απο αυτο τον νεο τροπο συναλλαγων. και χρειαζεται να προστατευθει διοτι παιζει πολλες φορες τεραστια απατη με τις μικροσυναλλαγες, ειτε εμμεσα, ειτε αμεσα απο τις εταιρειες που τις προωθουν. παραδειγματα:

το social engineering που πεφτει στην κινητη πλατφορμα και ξεγελαει τον πιτσιρικα να αγοραζει dlc, ο τζογος που ειναι κυριολεκτικα τα loot boxes και η ελλειψη διαφανειας για το πως δουλευει το randomness τους, ολοκληρη η μαυρη αγορα στοιχηματων και παραπλανητικης διαφημισης που εχει στηθει γυρω απο τα vanity items απο διασημους streamers, κοκ.

το θεμα με τα microtranscations ειναι πολυ σοβαρο και μολις τωρα προσφατα υποπεσε στην αντιληψη της ΕΕ. στην Κινα βγηκαν καποιοι νομοι ενω στην Αμερικη το αγνοουν τελειως, αλλα τουλαχιστον οι καταλανωτες εκει αντιδρουν δυναμικα οπως εγινε και με το Battlefront 2.

γενικα, θα εχουμε πολλες εξελιξεις σοτ μελλον με αυτο το θεμα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Evil Corps οι Activision/EA/Ubisoft αλλά τη blizzard προσκυνάμε και γαργάρα έτσι ; :P Πανάθεμα τους είχα πάρει και το D3 D1 πεταμένα λεφτά .... Στο US κάνουν κουμάντο οι εταιρες και το κουκούλωσαν ότι και καλά δεν είναι gambling αλλά εδώ θα τη φάνε

Επεξ/σία από Damachi
Δημοσ.

Και να φανταστεί κάνεις πως όλα ξεκίνησαν από ένα horse armour.... Όλα προς τα εκεί πάνε δυστυχώς άρμεγμα μέχρι τελικής πτώσης.

  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...