Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

@Whargoul Κάποιοι έχουν ως κριτήριο το απόλυτο μέγεθος, κάποιοι άλλοι για τις μεγάλες εταιρίες τα ποσοστά πχ https://www.kiplinger.com/slideshow/investing/T052-S001-10-of-the-market-s-most-shorted-stocks/index.html Άλλος θα μπορούσε να μετρήσει των απόλυτο αριθμό μετοχών. Αν θες να ισχυρίζεσαι ότι η apple έχει πρόβλημα με 1% shorted μετοχές ενώ η tesla με 20 βάλε % όχι πάω πάσο, απλά να ξέρεις δε συμφωνούν όλοι με αυτή τη λογική. Ειλικρινά εσύ ποιο κριτήριο δέχεσαι;  Οι short κοιτάζουν το κέρδος τους, όπως και οι περισσότεροι που ασχολούνται με το χρηματιστήριο. Και ορισμένες φορές κάνουν κάτι καλό..... αποτρέπουν μία μετοχή που έχει πρόβλημα να παραφουσκώσει και να διαλυθεί το σύστημα. Όμως αυτή η φύση του χρηματιστηρίου οδηγεί τους CEO να φουσκώσουν τις προσδοκίες για την εταιρία τους ενώ οι short sellers μπορούν να χρησιμοποιήσουν κανάλια επικοινωνίας για το αντίθετο. Οπότε εδώ έρχεται το πρόβλημα, κάποιοι ασχολούνται με αριθμό πωλήσεων αξία μετοχών αποπληρωμή χρέους, κάποιοι μόνο με την τεχνολογία ενώ είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Στην Αμερική οι μετοχές (στις μεγαλύτερες εταιρίες που έχω δει) δίνουν μέρισμα από ελάχιστο εώς και καθόλου, σε σχέση με το πόσο αυξάνει η τιμή της μετοχής. Αλλα νομίζω το thread πάλι ξέφυγε.

 

  • Απαντ. 5,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
27 λεπτά πριν, Ather είπε

Αν θες να ισχυρίζεσαι ότι η apple έχει πρόβλημα με 1% shorted μετοχές ενώ η tesla με 20 βάλε % όχι πάω πάσο, απλά να ξέρεις δε συμφωνούν όλοι με αυτή τη λογική. Ειλικρινά εσύ ποιο κριτήριο δέχεσαι;  

Δεν είπα ότι η Apple θα έχει πρόβλημα με το 1% shorted μετοχών. Ανάφερες ότι οι short δεν θα κάτσουν να ασχοληθούν με την Apple, και απλά ανάφερα ότι η Apple θεωρείτε από τους αναλυτές η πιο shorted εταιρεία, άρα ασχολούνται μαζί της οι short. Μπορεί όχι στο σημείο να την βλάψουν άμεσα (αυτό είναι άλλη ιστορία) αλλά ασχολούνται μαζί της έντονα. Κατ αρχήν δεν υπάρχουν καν τα λεφτά για να σορταρουν το 20% της Apple (200+δις) εάν υπήρχαν μπορεί και να το έκαναν. Όπως και με την άμαζον, 2η ποιο σορταρισμένη, πάλι με αξία 1τρις σχεδόν. 

 

20 ώρες πριν, Ather είπε

[...] Οι σορτάκιδες χτυπάνε τους ευαίσθητους, ακόμη και καλό προϊόν να βγάζει κανείς, δε θα ασχοληθούν με την apple που έχει ένα σκασμό κέρδος

14 ώρες πριν, Whargoul είπε

S3 Partners says Apple was the most shorted company at $9.8 billion, ahead of Amazon, Tesla, and Alphabet

Δημοσ.

Στο shorting δανείζεσαι μετοχές και υπόσχεσαι να τις επιστρέψεις πίσω με κάποιο τόκο σε μετοχές. Δε χρειάζεται να τις έχεις, χρειάζεται να έχεις μία εγγύηση για αυτό που δανείζεσαι. Όταν τις δανειστείς τις πουλάς κατευθείαν και εύχεσαι να πέσει η τιμή για να τις ξανα αγοράσεις φτηνότερα μετά.  Αντίστοιχα λειτουργεί και το δάνειο από τράπεζα. Παίρνεις δάνειο πχ 100000 με εγγύηση 10000 και υπόσχεσαι να τα επιστρέψεις πίσω με τόκο. Απλά η Tesla είναι πολύ πιο πιθανό να χρεωκοπήσει οπότε πέφτει σορτάρισμα το οποίο κατεβάζει παρακάτω τη μετοχή. Απλά η apple είναι apple πώς να το κάνουμε;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
28 minutes ago, Ather said:

Στο shorting δανείζεσαι μετοχές και υπόσχεσαι να τις επιστρέψεις πίσω με κάποιο τόκο σε μετοχές. Δε χρειάζεται να τις έχεις, χρειάζεται να έχεις μία εγγύηση για αυτό που δανείζεσαι. Όταν τις δανειστείς τις πουλάς κατευθείαν και εύχεσαι να πέσει η τιμή για να τις ξανα αγοράσεις φτηνότερα μετά.  Αντίστοιχα λειτουργεί και το δάνειο από τράπεζα. Παίρνεις δάνειο πχ 100000 με εγγύηση 10000 και υπόσχεσαι να τα επιστρέψεις πίσω με τόκο. Απλά η Tesla είναι πολύ πιο πιθανό να χρεωκοπήσει οπότε πέφτει σορτάρισμα το οποίο κατεβάζει παρακάτω τη μετοχή. Απλά η apple είναι apple πώς να το κάνουμε;

Eνας αλλος βασικος λογος που οι σορτακιδες αγαπανε Tesla ειναι πως η μετοχη της ειναι rollercoaster λογω του CEO που την επηρεαζει με καθε δηλωση/tweet του (σε αντιθεση με της apple που εχει πολυ πιο σταθερη συμπεριφορα). Οπως ειπε κι ενας long στο twitter του Λοννυ μετα τις προχθεσινες ομορφιες, η μετοχη κινειται μεταξυ των καλων νεων της εταιρειας (ο θεος να τα κανει λεω εγω) και των tweets του, παρακαλωντας τον φυσικα να λογικευτει.

Επισης υπαρχουν πολλοι λογοι που εντος μιας ημερας μπορει να βυθισουν τη μετοχη (τα πολυ ασχημα νεα ειναι ολο και συχνοτερα πλεον), ενω λογω της μετοχικης της βασης (που αποτελειται σε μεγαλο βαθμο απο fanboys του CEO) ανεβαινει και για πλακα, αρκει ο Musk να δηλωσει οτι ξυπνησε καλα μια μερα κι οτι σκεφτεται να κατασκευασει ενα πυραυλο μεχρι το τελος του ετους για να παμε σε αλλο γαλαξια. Ε μετα απο 2 μερες, ειτε θα τουιταρει out of control (βλεπε προχθεσινα), ειτε θα βγουν νεα για καποιον executive που παραιτηθηκε (βλεπε Morton), ειτε θα αποκαλυφθει καποια απατη που διερευναται σε βαρος της εταιρειας (βλεπε 420), ειτε θα προκυψει οτι καποιος στοχος χαθηκε και η μετοχη θα καταρρακωθει.

Και καπως ετσι -οχι αδικως- τραβαει την προσοχη των σορτακηδων που πλουτιζουν ευκολα και ακοπα και με χαμηλο ρισκο. Το οποιο δεν ειναι καθολου κακο, ειναι καθολα νομιμο και ο Λοννυ αντι να κλαψουριζει σαν μαυρη χηρα επρεπε, αφ'ενος μεν να το γνωριζει ως CEO εισηγμενης, αφ'εταιρου να μην παιζει το παιχνιδι τους, αμα χαλιεται. Αλλα αυτος ειναι που τους feedαρει σε μεγαλο βαθμο, μεγαλυτερο κι απο την ιδια την tesla, τα κακα νεα της και τις πιθανοτητες bankruptcy της. Προσωπικα πιστευω οτι απο ολη αυτην την ιστορια με τα χειραγωγημενα σκαμπανεβασματα της μετοχης κερδιζει πολυ πολυ περισσοτερα απο ολους τους σορτακηδες μαζι. Αλλιως θα ειχε παρει το μαθημα του πια και θα σταματαγε την αλλοπροσαλη συμπεριφορα.

Επεξ/σία από YourTrueLegend
Δημοσ.

Θα συμφωνήσω με τα παραπάνω εκτός από ένα πράγμα. Αν κερδίζει ο ίδιος, ακόμη και αν θέλει να την  κάνει ιδιωτική με δικά του κεφάλαια από τις άλλες εταιρίες, τότε μιλάμε για εγκληματική πλέον συμπεριφορά. Θέλω να πιστεύω ότι απλά έχει εμμονή. Κατά τα άλλα thats life αν κλείσει δε θα είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία εταιρία. Στο κάτω κάτω έχει τόσα άλλα για να ασχοληθεί.

  • Like 1
Δημοσ.
21 ώρες πριν, Whargoul είπε

Μια χαρά μπορεί να φτάσει να πουλιέται κοντά στις 35-40. Μην ξεχνάς ότι αλλάζει group οικονομικών δυνατοτήτων. Αυτός που μπορούσε να δώσει 10k έξτρα στις 50 000, δλδ +20%, το αντιστοίχο ποσό είναι 6-7000 + σε τέτοιο επίπεδο δεν δίνεις 20% της αξίας σε έξτρα. Πλέων δεν προορίζεται για πωρωμένους που θα βάλουν και υποθήκη το σπίτι τους για να το πάρουν. Εάν δεν πουλιέται κοντά στις 35, τότε απλά δεν είναι ένα φτηνό αμάξι που προορίζεται για "όλους" όπως πλασαρίστηκε, οπότε απέτυχε εξ ορισμού σε αυτό το κομμάτι.

Αν κάναμε αντίστοιχη κουβέντα το 2008 για τα κινητά και σου έλεγα ότι η apple θα φτάσει να πουλάει 200 εκ κινητά κάθε χρόνο με μέση τιμή 800-900 ευρώ θα μου παρουσίαζες αντίστοιχα επιχειρήματα.

Δεν ξέρω αν το βρίσκεις αποτυχία να πουλάει 500.000 model 3 στα 50.000 και αργότερα (με το εργοστάσιο της Κίνας που θα έχει ανταγωνιστικές τιμές και όχι 60% καπέλο) πάνω από 1 εκ οχήματα σε αυτές τις τιμές. Άλλοι πάντως το βρίσκουν επιτυχία.

 

Δημοσ.

Προς το παρόν κανένας δεν το βρίσκει επιτυχία γιατί η μετοχή της κατακρημνίζετε. Το 2018 ήταν χειρότερο από πέρσι. Όλα αυτά που λες βασίζονται πάνω σε άπειρα IF που απλά δεν υπάρχει ο χρόνος να γίνουν μέχρι το επόμενο εξάμηνο. Αν σε 10 χρόνια ο μέσος άνθρωπος μπορεί να αγοράσει το αυτοκίνητο των $50000, δεν θα μπορέσει να το αξιοποιήσει το model 3 γιατί θα έχει ήδη παροπλιστεί. Δεν μπορείς να λες το αυτοκίνητο είναι φθηνό με τις τιμές που ίσως έχουν το 2028 οπότε θα έχει μεγάλη τιμή πώλησης! Το iphone το 2008 πουλιόταν $500 retail και ήταν και κάτι το "μοναδικό".  + δεν χρειαζόσουν δάνειο για να το αγοράσεις.

+Αφού όπως λες και πάλι η μέση τιμή του model 3 θα είναι 50k+ γιατί "ακύρωσε" προς το παρόν κάθε τι σχετικό με την έκδοση των $35k? Αν δεν το διάβασες ή άκουσες από κάπου αλλού, η Τεσλα δεν σου δίνει καν ένδειξη ότι θα υπάρξει κάποτε φθηνό μοντέλο. Αν δεν το έτασσε και να πιάσει προ-παραγγελίες, το πιο πιθανό δεν θα έβγαινε ποτέ σε παραγωγή.

+Το πιο πιθανό σε 10χρόνια ο μέσος άνθρωπος στις ΗΠΑ δεν θα μπορεί καν να αγοράσει αυτοκίνητο των $25000+πληθωρισμός, όχι των 50 γιατί τώρα βρίσκεται πάνω σε οικονομικό booming και όλοι υπερξοδεύουν. 

Δημοσ.

Θα συμφωνήσω οτι εχασε το στοίχημα του αυτοκινήτου του "λαού", οι καλόπιστοι θα περιμένουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας, φτηνότερη παραγωγή και πρώτη ύλη, φτασμένο R&D, ολοκληρωμένο δίκτυο φορτιστών που θα αποδίδει και κέρδος μόνο του, φτηνότερες και μεγαλύτερες μπαταρίες κτλ.

Προς το παρόν εργοστάσια, γραμμές παραγωγής, R&D, δίκτυο φορτιστών, εκπαιδεύσεις, νέα μοντέλα όλα είναι με αρνητικό πρόσημο γιατι ειναι σε μοντέλο αρκετά επιθετικής ανάπτυξης.

Οι υπόλοιποι ή και η ίδια η Τεσλα πιστεύουν οτι μπορει να καταλήξει MegaCorp με υπερκέρδος, στόλο αυτοκινήτων προς ενοικίαση με Face ID εντός του αυτοκινήτου (εξου και η εσωτερική κάμερα του Μdl3)

Η VW για αυτοκίνητο του λαού ξεκίνησε το λέει και το όνομα της βέβαια, και μονο του λαού δεν είναι με τις τιμές τους. (Πόσο μάλλον με το κόστος των βλαβών τους)

 

Δημοσ.
20 ώρες πριν, Whargoul είπε

Affordable δεν σημαίνει ποιο φθηνό σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά αλλά affordable για τις οικονομικές δυνατότητες του πληθυσμού

Τι οποιες δεν τις καθοριζεις ουτε εσυ ουτε εγω ουτε κανεις...
Αυτη την στιγμη στην Αμερικη (που πουλιεται το Model 3) εχουν ενα μεσο ορο 32.000 δολλαριων τον χρονο κατ'ατομο! Αν υποθεσουμε οτι δουλευουν 2 ατομα στην οικογενεια παμε στα 70.000. Φυσικα αυτο ειναι το Μεσο ορο(συμφωνα με το WIKI δεν το εψαξα παραπανω) υπαρχουν ανθρωποι που θα παιρνουν παραπανω και ανθρωποι που θα παιρνουν παρακατω... Αρα θεωρεις οτι τα 50.000-60.000 ειναι πολλα για μια οικογενεια στην Αμερικη? Προσεξε...οχι μια πλουσια, αλλα ουσιαστικα το μεσο ορο...

Σε τιμες Ελλαδας ας υποθεσουμε οτι δουλευουν 2 ατομα σε ενα σπιτι και ενας οκ μισθος ειναι 1000 ευρο αρα αυτο μας παει στα 24.000 τον χρονο. Αρα με αυτη την λογικη θα παιρναν ενα αυτοκινητο των ~20.000. Δεν ειναι τοσο κουφο αν το καλοσκεφτεις, και μην αρχισουμε την συζητηση γιατι δεν αγοραζουν στην Ελλαδα αυτοκινητα των 20.000, γιατι θα μπουν αλλα ζητηματα στην μεση, οικονομικη κριση, αβεβαιοτητα στην δουλεια,δανεια κτλπ....

Η Αμερικη ομως δεν εχει αυτα τα προβληματα,αρα ανετα μια οικογενεια χωρις υποχρεωσεις και δανεια μπορει να πει ναι ας το παρουμε...Με εναν διακανονισμο θα το εξοφλησουμε ευκολα σε 2-3 χρονια...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, Vagosman said:

Θα συμφωνήσω οτι εχασε το στοίχημα του αυτοκινήτου του "λαού", οι καλόπιστοι θα περιμένουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας, φτηνότερη παραγωγή και πρώτη ύλη, φτασμένο R&D, ολοκληρωμένο δίκτυο φορτιστών που θα αποδίδει και κέρδος μόνο του, φτηνότερες και μεγαλύτερες μπαταρίες κτλ.

Προς το παρόν εργοστάσια, γραμμές παραγωγής, R&D, δίκτυο φορτιστών, εκπαιδεύσεις, νέα μοντέλα όλα είναι με αρνητικό πρόσημο γιατι ειναι σε μοντέλο αρκετά επιθετικής ανάπτυξης.

Οι υπόλοιποι ή και η ίδια η Τεσλα πιστεύουν οτι μπορει να καταλήξει MegaCorp με υπερκέρδος, στόλο αυτοκινήτων προς ενοικίαση με Face ID εντός του αυτοκινήτου (εξου και η εσωτερική κάμερα του Μdl3)

Η VW για αυτοκίνητο του λαού ξεκίνησε το λέει και το όνομα της βέβαια, και μονο του λαού δεν είναι με τις τιμές τους. (Πόσο μάλλον με το κόστος των βλαβών τους)

Εκτος απο το αρνητικο προσημο που αναφερεις, οι περισσοτεροι απο αυτους τους νευραλγικους τομεις πανε ολο και χειροτερα αντι να βελτιωνονται, κι αυτο ειναι που εχει πεισει πολυ κοσμο οτι η κατασταση ειναι μη αναστρεψιμη. Βρηκα ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο που καταγραφει χαμμενους στοχους, υποσχεσεις κ.ά που απανταει στην πιθανη ερωτηση που θα μου γινει να αναφερω παραδειγματα.

Ενδεικτικα μερικα πολυ προσφατα και χαρακτηριστικα της καταστασης:

87. Gross profit is expected to grow more than operating costs in Q4 compared to Q3. Gross profit actually declined, while operating costs rose by $52 million.

94. Service and Other gross margin should improve in each subsequent quarter in 2018. Actually worsened from -30.75% to -44.63%.

95. Also, we are focused on achieving our target of 25% gross margin for Model 3 after our production stabilizes at 5,000 cars per week. Company has backed out that for the "medium term", hopes to be around 20% by end of 2018.

97. "With increasing capacity for Powerwall and Powerpack products at Gigafactory 1, energy generation and storage revenues should continue to grow significantly throughout the year." - Sequentially, revenues were down by about $36 million, or around 9%.

98. "Losses attributable to non-controlling interest should remain in line with the last quarter." - Actually decreased by roughly $50 million, meaning net loss to common stockholders actually rose despite overall GAAP loss improvement.

 

Αν δεν ειχε προλαβει ο Λοννυ να στησει ολο αυτο το marketing hype γυρω απο το ονομα του και των εταιρειων του, η Tesla θα ειχε απωλεσει προσβαση σε κεφαλαια πολυ νωριτερα. Μολις ξεθωριασει το hype που πρακτικα ειναι αυτο που την κραταει ζωντανη, παρά η απόδοσή της , τοτε θα βρεθει αντιμετωπη με την πραγματικοτητα. Παραθετω σε spoiler το συνολο των καταγεγραμμενων failures που παρουσιαζει το συγκεκριμενο αρθρο για να μη γκρεμιστει το thread απο τον ογκο. Πρακτικα ειναι πολυ περισσοτερα απο αυτα τα 125:

 

From quarterly investor letters:

2011 Q3 letter:

1. "Since we are leveraging the Model S architecture and powertrain for Model X, we continue to anticipate that Model X can be brought to production quickly for first customer deliveries in late 2013, with volumes ramping to 10,000 - 15,000 units per year beginning in 2014"

2011 Q4 letter (includes full year guidance):

2. Deliver 5,000 Model S in 2012 (actual 2,650)

3. Revenues of $550-$600 million in 2012 (actual $413 million)

4. Q1 gross margin in high 30% range (actual 34%)

5. Q2 gross margin of around 30% (actual 18%)

6. Q3 gross margin to be positive (actual negative 17%)

7. Q4 gross margin tracking towards 25% target (actual 8%)

8. Stock-based compensation of $40-$45 million (actual $50.15m)

2012 Q1 letter:

9. Yearly revenue guidance raised to $560-$600m (see above)

10. Q2 revenues comparable to Q1 level (Q1 was $30.2m, Q2 was $26.7m)

11. Gross margin guidance trends reiterated (see above)

2012 Q2 letter:

12. Yearly revenue guidance maintained (see above)

13. Model S delivery forecast reiterated (see above)

14. 500 deliveries in Q3 (actual "above 250")

15. R&D spending will be flat in Q4 (actually rose 11.2%)

2012 Q3 letter:

16. Q4 deliveries of 2,500 to 3,000 (actual about 2,400)

2012 Q4 letter (includes full-year guidance):

17: "Longer term, regulatory credit revenue should decline relative to our automotive sales as we grow our sales outside the United States and earn fewer credits on the smaller battery packs. While we will pursue opportunities to monetize the credits we earn from the sales of our vehicles, we do not need to rely on such sales to be a significant contributor to gross margin, and our business model is not predicated on such credits." Without sales of credits, Tesla would have lost hundreds of millions more and burned through even more cash, necessitating additional capital raises.

2013 Q1 letter:

18. Expect to be roughly breakeven in operating cash flow in Q2 (actual was negative $38.2 million)

2013 Q3 letter:

19. Expect SG&A expenses to rise sequentially by about 20% in Q4 (actual was 31.7%)

2013 Q4 letter (includes full year guidance):

20. Expect to deliver 35,000 vehicles in 2014 (actual under 32,000)

21. Expect gross margins to hit 28% in Q4 (actual 26.7% non-GAAP and 27.4% GAAP, but 22.0 when excluding ZEV credits)

22. Operating expenses in Q1 to grow 15% (actual 17.2%)

23. "With this facility (The "gigafactory"), we feel highly confident of being able to create a compelling and affordable electric car in approximately three years." 4.5 years later, the affordable vehicle still did not exist.

2014 Q1 letter:

24. Expect to be slightly free cash flow negative for year before considering equity required for leasing (yearly free cash flow was negative $1.03 billion)

25. Expect to lease about 200 vehicles in Q2 (only leased 158)

2014 Q2 letter:

26. Provided that we execute well and there are no serious macroeconomic shocks, Tesla’s annualized delivery rate should exceed 100,000 units by the end of next year. (Quarterly deliveries in Q4 2015 were less than 17,500)

27. China has almost 10 times as many cities with more than 1 million people compared to the United States, so we believe the opportunity is substantial. (4 years later, deliveries to Asia remain a fraction of US deliveries)

28. R&D expenses to grow about 20% sequentially (actually 26.1%)

2014 Q3 letter:

29. "Investing to increase production to 2,000 vehicles a week by end of 2015." (Only produced 14,000 in Q4 2015)

30. Expect to deliver 33,000 vehicles in 2014 (see above)

31. Expect to earn $0.30 to $0.35 per share, non-GAAP (actual was a $0.13 per share loss)

32. ZEV credit revenue expected to be quite minimal (actual was $66 million, nearly 7% of total GAAP revenue for quarter)

33. Q4 non-GAAP operating expenses are expected to grow sequentially by just under 10% for R&D and SG&A as we wind down Dual Motor development. (Actually rose by 15.5%)

2014 Q4 letter (includes full-year guidance):

34: Expect 55,000 S and X deliveries in 2015 (actual just over 50,000)

35: Target of 30% gross margin for Model S in Q4 (target eventually pushed back a year)

36. Expect operating expenses to grow 40%-50% (actual 53.5%)

37. Expect a significantly higher level of non-GAAP profitability (actually lost $2.30 per share)

2015 Q1 letter:

38: Expect Q2 non-GAAP automotive gross margin excluding SBC just under 25% (actual 23.9%)

39. Expect Q4 services and other gross margin to be slightly better than breakeven (actual was negative 2.1%)

40. We expect to sell about $15 million of our regulatory credits in Q2, including about $5 million of ZEV credit sales. (Actual was $27 million and $14 million, respectively)

2015 Q2 letter:

41: Production and demand of 1,600 to 1,800 units per week in 2016 (fell short on demand by quite a bit)

42. $30 million of ZEV credit sales in Q3 (actual was $39 million)

2015 Q3 letter:

43: Expect Q4 automotive gross margin, non-GAAP, to decline just slightly from Q3 (actually declined 280 basis points)

44: Expect Q4 services and other gross margin to remain positive (see above)

45: Operating expenses in Q4 should increase slightly (actually increased by $63.7 million or 15.4%)

46. Expect to produce 15,000 to 17,000 vehicles in Q4 (actual 14,037)

47. Do not expect to sell any ZEV credits in Q4 (actual $8 million)

2015 Q4 letter (includes full-year guidance):

48. Expect to generate positive net cash flow (actual was negative $1.4 billion)

49. Expect to achieve non-GAAP profitability for year (actual was a $2.87 per share loss)

50. Expect to fund capex without accessing any outside sources other than those that support leasing and financing activities (company raised $1.7 billion alone from stock sales)

51. Expect to open 80 retail locations and service centers (actual 55)

52. Expect to energize about 300 new supercharger locations (actual 208)

53. Plan to deliver 80,000 to 90,000 Model S and X (guidance later reduced for second time)

54. Expect to deliver 16,000 vehicles in Q1 (actual 14,820 at initial delivery announcement)

55. By year end, Model S gross margin to approach 30% and Model X to approach 25% (Actual automotive gross margin was 22.6% in Q4, 22.2% excluding SBC and ZEV)

56. Total operating expenses should increase by 20% (actual increase was 38.1%, despite above mentioned cutbacks to supercharger locations, retail/service locations)

Q1 2016 letter:

57. Expect Q2 deliveries to be 17,000 vehicles (actual was 14,402)

58. Expect to produce 20,000 vehicles in Q2 (actual was 18,345)

59. Maintain full year delivery guidance (see above)

60. Maintain gross margin guidance for end of year (see above)

61. Operating expenses to rise by 20%-25% for year (see above)

62. Expect capex to be 50% higher than previous $1.5 billion target (actual $1.28 billion)

Q2 2016 letter:

63. 50,000 deliveries for second half of year (actual 47,073)

64. Plan to exit Q3 at production of 2,200 per week (for S/X), increase to 2,400 per week in Q4 (did not reach either, still have not hit 2,400 a week even in Q2 2018 and using just 12 weeks in quarter)

65. Expect GAAP and non-GAAP automotive gross margins to increase by 2-3 percentage points through Q3/Q4 (actual was a decline of 0.5 points for GAAP, increase of 0.3 points for non-GAAP)

66. Operating expenses to rise about 30% (see above)

67. Reiterating capex guidance for $2.25 billion (see above)

Q3 2016 letter:

68. Q4 plan of just over 25,000 vehicles to meet second half target (actual was 22,252)

69. Reiterate gross margin guidance (see above)

70. Reiterate operating expense guidance (see above)

71. Reduce capex guidance to $1.8 billion (see above)

72. "With the previously announced plan to acquire SolarCity, we look forward to making solar as compelling as electric vehicles." (Less than two years later, solar deployments are plunging and massive reorganization was completed)

Q4 2016 letter:

73. GAAP gross margins should recover in Q1 2017 to Q3 2016 levels (actually declined by 200 basis points)

74. Non-GAAP automotive gross margins to expand further in Q2. (Actually declined by almost 300 basis points)

75. As this transition progresses, we see a return to growth of MW deployed later this year to help us generate the cash and realize the cost synergies we projected prior to the acquisition. As TeslaCharts has graphed here, MW deployed plunged in every quarter in 2017.

Q1 2017 letter:

76. Non-GAAP gross margins to be 250 basis point decline - (actual was 285 basis points)

Q2 2017 letter:

77. Consequently, we expect non-GAAP automotive gross margin to temporarily dip below 20% in Q3, before recovering in Q4 and beyond. (At Q3 2017 report, company now expects 15% margin in Q4).

78. For the second half of 2017, we expect strong improvement in operating leverage as revenue should significantly increase in the second half of the year as compared to the first half, while operating expenses should remain essentially flat. (In the second half, operating expenses were more than $188 million higher than the first half).

79. Company expects to hit production run rate of 5,000 units of Model 3 per week in late Q4 2017. (At Q3 2017 report, timeline pushed back by 3 months.)

80. Company states that standard battery Model 3, featuring a $35,000 starting price and 220 miles of range, should be available in November. As 2018 started, production will start sometime in "early 2018". Further pushed back after Q4 2017 earnings report. Still waiting as of August 2018.

81. Consequently, Model 3 is designed with greater simplicity and fewer components to reduce cost, improve ease of manufacturability and further enhance reliability. This significantly reduces manufacturing complexity and streamlines the purchasing process for our customers. Musk has admitted automation was a problem, and company has continually missed targets.

82. This year, we plan to add nearly 100 retail, delivery and service locations globally, representing an approximately 30% increase in facilities. Company ended year with 330, after finishing 2016 with 265.

83. We also continue to plan on increasing Model 3 production to 10,000 vehicles per week at some point in 2018. Target pushed back to 2019.

84. Model 3 non-GAAP gross margin to be positive in Q4 (did not turn positive until Q2 2018)

Q3 2017 letter:

85. Model 3 production to hit 5,000 per week by end of Q1 2018. When Q4 2017 deliveries and production announced, timeline pushed back 3 months.

86. Non-GAAP automotive gross margin to decline to about 15%. Actually declined to 13.8%.

87. Gross profit is expected to grow more than operating costs in Q4 compared to Q3. Gross profit actually declined, while operating costs rose by $52 million.

88. Operating costs are expected to be flat to up slightly in Q4. Up $52 million, or more than 5.3%.

89. We expect Service and Other revenue to increase further in Q4. Actually declined by more than $16.2 million, more than 5%.

90. Service and Other losses are expected to reduce substantially in each subsequent coming quarter as our fleet grows and service centers become more utilized. Service and Other gross loss increased to $89 million, a decline of roughly 1000 basis points.

91. Consequently, we expect Model S and Model X gross margin to improve in upcoming quarters. Model S and Model X gross margin in Q4 declined very slightly compared to Q3.

92. "Between cash on hand, future cash flows and available lines of credit, we believe that we are well capitalized to accommodate the revised ramp of Model 3 production to 5,000 per week." (Company raised nearly $550 million in Q1 2018 auto ABS deal)

Q4 2017 letter:

93. Continue to target weekly Model 3 production of 2,500 per week by end of Q1 2018. Company only got to 2,020 in one final burst production effort.

94. Service and Other gross margin should improve in each subsequent quarter in 2018. Actually worsened from -30.75% to -44.63%.

95. Also, we are focused on achieving our target of 25% gross margin for Model 3 after our production stabilizes at 5,000 cars per week. Company has backed out that for the "medium term", hopes to be around 20% by end of 2018.

Q1 2018 letter:

96. "We expect Service and Other losses to reduce substantially in the coming quarters." - Q2 loss was only about a 1% improvement.

97. "With increasing capacity for Powerwall and Powerpack products at Gigafactory 1, energy generation and storage revenues should continue to grow significantly throughout the year." - Sequentially, revenues were down by about $36 million, or around 9%.

98. "Losses attributable to non-controlling interest should remain in line with the last quarter." - Actually decreased by roughly $50 million, meaning net loss to common stockholders actually rose despite overall GAAP loss improvement.

Conference call quotes / Musk tweets:

Q4 2011:

1. Elon Musk - "Well, I feel confident saying that Tesla does not need to ever raise another financing round."

2. Elon Musk - "And so we'll be able to go to our third-generation pricing kind of $30,000 range."

Q1 2012:

3. Elon Musk (regarding Model 3 launch): "2016 is probably most likely, but something like that."

4. Elon Musk (regarding Model X launch): "Get your car in two years (which implies mid 2014)."

Q1 2013:

5. Elon Musk: "In the U.S. you'll maybe save $200 to $300 a month in gasoline relative to electricity cost if it's your daily driver."

6. Elon Musk (regarding Model X): "We are expecting to start production of Model X towards the end of the next year [2014]."

Q3 2013:

7. Elon Musk: "I think for the X, we are aiming for maybe a few units at the end of next year, but volume production is - it's a high volume production is probably Q2 2015."

Q2 2014:

8. Elon Musk: "But it's, you know, yeah, certainly more than 60,000 I would think." - talking about deliveries for 2015.

Q2 2015:

9. Elon Musk: "I mean if you just take the reservations that have been made thus far, it's well over $1 billion worth of Powerpacks and Powerwalls.

So were looking at maybe, again, just to preface with meaningful uncertainty, $40 million to $45 million in stationary storage in Q4 and maybe as much as 10 times that number in for next year. So it's $40 million to $50 million that this year and 10x of that next year. And I mean that growth rate is probably going to just, keep going at quite a nutty level. It's probably at least a few billion dollars in 2017, somewhat speculative at this point, but I think that's likely.

So, yeah, that's what leads us to think $40 million to $50 million, Q4, maybe 10x that number next year. And then 5x to 10x that number in 2017."

(Actual, after subtracting out SCTY revenues for the year was $97.3 million.)

Q3 2015:

10. Elon Musk: "Well, our goal is to steadily improve gross margin and hopefully exceed 30% on the Model S and Model X vehicles within 18 months, hopefully sooner than that. But it is - it does require quite an intense effort to - for every fractional point of gross margin. So - and that assumes current, there's not some radical shift in currencies that happens again. So the - so if - according to our plans, at least, we would exceed 30% gross margin within 18 months on the S and X line."

11. "Yeah, I think it's likely that we could be in that 1,600 vehicles to 1,800 vehicles range, per week range, in Q1 [2016]."

Q4 2015:

12. Elon Musk: "But nonetheless, despite the lease accounting stuff, we anticipate it being profitable by GAAP standards in Q4 of this year." - Company reached it in Q3, but due to massive ZEV credit sales, and has since profitability has turned quite negatively again.

Q1 2016:

13. Elon Musk: "So as a rough guess, I would say we would aim to produce 100,000 to 200,000 Model 3s in the second half of next year. That's my expectation right now. Yeah, so that's the thing." - Musk has since tweeted production goal for perhaps 40,000 in 2017.

April 2017:

14. Elon Musk: Tesla semi-truck will be unveiled in September 2017 - Date later announced as October 26th. Citing Model 3 unveil and Puerto Rico hurricane rebuild, event pushed back again until November 16th.

15. Musk details he will announce two to four new gigafactories before the end of the year. None were announced in 2017.

July 2017:

16. Musk calls for over 1,630 units of Model 3 production in Q3. At Q2 2017 earnings report, management guides for 1,500 or so - Company only produces 260.

November 2017:

17. Musk says Model 3 production will be in "the thousands" at the end of 2017. Company didn't even build 800 of these vehicles in final work week of the year.

April 2018:

18. Musk admits via tweet that relying on excessive automation for the Model 3 was a mistake, his mistake.

Tesla / SolarCity:

June 26th, 2014, regarding Buffalo plant - "At a targeted capacity greater than 1 GW within the next two years, it will be one of the single largest solar panel production plants in the world. This will be followed in subsequent years by one or more significantly larger plants at an order of magnitude greater annual production capacity." - Tesla and Panasonic now targeting 1 GW of module production in 2019.

November 8th, 2016 - Tesla announces Grohmann Engineering acquisition, and says that under the leadership of Klaus Grohmann, "several critical elements of Tesla's automated manufacturing systems will be designed and produced in Prüm to help make our factories the most advanced in the world.". - Less than two months after deal closes, Klaus Grohmann retires amidst worker concerns about Tesla's plans for the business.

June 2017 - Solar roof installations will begin in June. Did not happen.

July 2nd, 2017 - Musk tweets that he expects completion of first Model 3 production unit Friday. Did not happen, and as of Saturday night company was still doing final checkout.

Other items / broken promises:

October 2013 - Musk eyes annual sales of 10,000 in Germany by 2015. In that country in 2015, total was just 1,582 according to TMC, and by the end of 2017 still was only at 1/3 that amount.

November 2016 - Musk promises free long distance charging for Model 3. Nearly a year later, as the vehicle starts with its first few hundred deliveries, company confirms to electrek that no credits will be given for supercharging.

April 2017 - Tesla issues blog post detailing charging plans, including guidance to hit 10,000 superchargers by end of year. According to one leading Tesla watching site, the end of year number did not even hit 8,400.

2017 Shareholder meeting - Elon says "I think we’re on track to be less than half the injury rate of the automotive industry." Comments about improving injury rates each month. End of year data showed this did not happen and was not actually the case.

2017 - Musk promises coast to coast autonomous drive by end of year. Did not happen that year, or in first half of 2018 either.

2018 - Musk promises major autopilot and self-driving feature update in August. Did not come during the month.

Final tally:

More than 125 total failures, and that's just the ones I've detailed here.

Βλεπουμε λοιπον πως οχι απλα δεν κρατα σταθερα καποια απο τα κακα νουμερα, αλλα υποσχεται βελτιωση και στο επομενο Q καταφερνει ακριβως το αντιθετο.

Πχ:

94. Service and Other gross margin should improve in each subsequent quarter in 2018. Actually worsened from -30.75% to -44.63%.

95. Also, we are focused on achieving our target of 25% gross margin for Model 3 after our production stabilizes at 5,000 cars per week. Company has backed out that for the "medium term", hopes to be around 20% by end of 2018.

97. "With increasing capacity for Powerwall and Powerpack products at Gigafactory 1, energy generation and storage revenues should continue to grow significantly throughout the year." - Sequentially, revenues were down by about $36 million, or around 9%.

98. "Losses attributable to non-controlling interest should remain in line with the last quarter." - Actually decreased by roughly $50 million, meaning net loss to common stockholders actually rose despite overall GAAP loss improvement.

 

Επεξ/σία από YourTrueLegend
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Τι οποιες δεν τις καθοριζεις ουτε εσυ ουτε εγω ουτε κανεις...
Αυτη την στιγμη στην Αμερικη (που πουλιεται το Model 3) εχουν ενα μεσο ορο 32.000 δολλαριων τον χρονο κατ'ατομο! Αν υποθεσουμε οτι δουλευουν 2 ατομα στην οικογενεια παμε στα 70.000. Φυσικα αυτο ειναι το Μεσο ορο(συμφωνα με το WIKI δεν το εψαξα παραπανω) υπαρχουν ανθρωποι που θα παιρνουν παραπανω και ανθρωποι που θα παιρνουν παρακατω... Αρα θεωρεις οτι τα 50.000-60.000 ειναι πολλα για μια οικογενεια στην Αμερικη? Προσεξε...οχι μια πλουσια, αλλα ουσιαστικα το μεσο ορο...

Σε τιμες Ελλαδας ας υποθεσουμε οτι δουλευουν 2 ατομα σε ενα σπιτι και ενας οκ μισθος ειναι 1000 ευρο αρα αυτο μας παει στα 24.000 τον χρονο. Αρα με αυτη την λογικη θα παιρναν ενα αυτοκινητο των ~20.000. Δεν ειναι τοσο κουφο αν το καλοσκεφτεις, και μην αρχισουμε την συζητηση γιατι δεν αγοραζουν στην Ελλαδα αυτοκινητα των 20.000, γιατι θα μπουν αλλα ζητηματα στην μεση, οικονομικη κριση, αβεβαιοτητα στην δουλεια,δανεια κτλπ....

Η Αμερικη ομως δεν εχει αυτα τα προβληματα,αρα ανετα μια οικογενεια χωρις υποχρεωσεις και δανεια μπορει να πει ναι ας το παρουμε...Με εναν διακανονισμο θα το εξοφλησουμε ευκολα σε 2-3 χρονια...

Αναλύσαμε παλαιότερα αν θυμάσαι τις οικονομικές δυνατότητες των Αμερικάνων, με τον τύπο που ανάφερε ότι στην μεσαία εισοδήματος εταιρεία που δουλεύει βλέπει Model S και Leaf κλπ κλπ, και στο τέλος αφού του κατέβασα τα εισοδήματα και μας είπε είναι ότι σε τεχνολογική εταιρεία, στην Ουάσινγκτον  που πληρώνονται πολύ πάνω από τον μέσο όρο κλπ κλπ.

Για να μην το ψάχνεις, η μέση αγοράς αυτοκινήτου στις ΗΠΑ εκτινάχθηκε τα τελευταία χρόνια στις $33-34 000, και θεωρείτε πολύ παράλογη καθώς το μέσο δάνειο αυτοκινήτου είναι $30000. Και αυτό είναι μέση τιμή και όχι το Median, που αν κάνεις αναλογία με τη διαφορά του Median και της Μεσης τιμής στο μισθολόγιο των ΗΠΑ που έχουν μεγάλη διαφορά, μπορείς να υποθέσεις ότι το median θα είναι κάτω από τις $30 000. Αλλά ακόμα και αυτό να μην υποθέσουμε, όχι, οι 50+ 000 δεν είναι affordable για τη μέση οικογένεια όταν η μέση τιμή αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων είναι <$35000. 

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Αλλά ακόμα και αυτό να μην υποθέσουμε, όχι, οι 50+ 000 δεν είναι affordable για τη μέση οικογένεια όταν η μέση τιμή αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων είναι <$35000.

Δεν με βρισκεις συμφωνω με αυτο...αλλα ετσι και αλλιως δεν μπορουμε να αποδειξουμε τιποτα, ο χρονος θα δειξει πως θα πανε τα MODEL 3.Γιατι προς το παρον τα παιρνουν λεφταδες και utubers...Αν και θεωρω πολυ σημαντικο οτι οσοι τα ειχαν παραγγειλει με το εισοδημα που αναφερουμε παραπανω και ειχαν δωσει τα λεφτα για την κρατηση, τοσους μηνες μαζευαν. Ειχαν μαζεψει και απο πριν για αυτοκινητο ξερω γω οποτε δεν τους φαινεται τοσο τρομακτικη η διαφορα για κατι τοσο "απο το μελλον"

Δημοσ.
28 λεπτά πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Δεν με βρισκεις συμφωνω με αυτο...

Μα δεν είναι θέμα συμφωνίας. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι το median πέφτει πάνω στην μέση τιμή (που αποκλείεται σύμφωνα με τη διαφορά median - mean value στο μισθολόγιο των ΗΠΑ) αυτομάτως σημαίνει ότι το 50% των νέων αυτοκινήτων ήταν κάτω από τις $33-34000 (τελική τιμή αγοράς, όχι αρχική), οπότε εξ ορισμού ένα αυτοκίνητο με $35000 (+ εξτρα κιόλας) δεν είναι affordable για την μάζα του πληθυσμού. Γίνεται affordable για την upper middle class και πάνω. Πόσο μάλλον ένα της τάξης των $50000. Και από αυτά πρέπει να βγάλεις κιόλας Jeep, SUV και αγροτικά κλπ που είναι τεράστια αγορά στις ΗΠΑ

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πρωτοι στανταρ αεροσακοι σε αυτοκινητο παραγωγης ξεκινησαν με την Mercedes S class. Το ιδιο και οι ζωνες παραμορφωσης, η κολωνα τιμονιου που υποχωρει. Απο τα πρωτα αυτοκινητα παραγωγης που προσφεραν ABS επισης. Τωρα ολα τα παραπανω ειναι στανταρ υποχρεωτικα ακομα και στo Kia piccanto. 

Μην παμε μακρια, η nvidia η Intel η Αpple και ολοι οι κατασκευαστες τεχνολογιας, πρωτα φερνουν τις νεες τεχνολογιες στα μεγαλα ακριβα μοντελα και μετα οταν οι οικονομιες κλιμακος το επιτρεψουν, και στα μικροτερα και φτηνοτερα.

Ειναι ο τροπος που λειτουργει ο κοσμος, ο τροπος που δουλευει η παραγωγη. Η αληθινη παραγωγη πραγματικων προιοντων.

Εκτος αν εισαι hater, οποτε η Tesla ειναι αχρηστη που δεν πουλαει ακομα φτηνα EV. Διοτι για σενα η παραγωγη εκατονταδων σελιδων αερα κοπανιστου δεν ειναι κατι δυσκολο.

Επεξ/σία από sattack
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 minutes ago, sattack said:

 

Εκτος αν εισαι hater, οποτε η Tesla ειναι αχρηστη που δεν πουλαει ακομα φτηνα EV. Διοτι για σενα η παραγωγη εκατονταδων σελιδων αερα κοπανιστου δεν ειναι κατι δυσκολο.

Ο ιδιος ο Λοννυ ηταν αυτος που ελεγε οτι αυτη τη στιγμη η Tesla θα παρηγαγε Model 3 με τιμη πωλησης $35.000.

Συμφωνα λοιπον με την λογικη σου οποιος πιστεψε (και πιστευει) αυτα που λεει ο Elon Musk ειναι hater, αχρηστος και αργοσχολος ;) Συ ειπας.

 

Επεξ/σία από YourTrueLegend

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...