YourTrueLegend Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 (επεξεργασμένο) Παει το 'χασε: “We are very close to achieving profitability and proving the naysayers wrong, but, to be certain, we must execute really well tomorrow (Sunday),” Musk wrote in the email to staff. “If we go all out tomorrow, we will achieve an epic victory beyond all expectations.” Ουτε σε sites ψεκασμενων δεν βλεπεις τετοια φρασεολογια, ποσο δε μαλλον σε internal mail CEO προς υπαλληλους μιας εταιρειας που θελει να λεγεται πρωτοπορος και μεγαλη. Αφου τα βαζει παλι με τους εξωγηινους, τους ενδογηινους και λοιπες ορατες κι αορατες δυναμεις που τον πολεμανε, παρακαλαει σαν CEO τους υπαλληλους του με "plz plz δουλεψτε καλα αυριο για να βγουν τα νουμερα και παρουμε το epic victory εναντια στους κακους". Επεξ/σία 1 Οκτωβρίου 2018 από YourTrueLegend
Fubar.gr Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Μέλος Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Μερικά σχόλια: Στις 30/9/2018 στις 12:41 ΜΜ, sattack είπε Τα 2 μεγαλα του πλεονεκτηματα απο την αρχη ηταν πρωτα οι μπαταριες και μετα το δικτυο Super Chargers. Αυτος επελεξε τον δυσκολο δρομο με τις μικρες κυλινδρικες μπαταριες ωστε να εχει συστημα ψυξης και μετα προσαρμοσε το σχεδιο των αυτοκινητων πανω στο battery pack που προεκυψε. Και εφτιαξε απο την αρχη το δικο του εργοστασιο για να τα παραγει σε τεραστιες ποσοτητες ωστε να χαμηλωσει το κοστος σε ασυναγωνιστα επιπεδα. Χαρη σε αυτη τη στρατηγικη, εχει το πλεονεκτημα στην αποδοση της μπαταριας, στην ταχυτητα φορτισης, και στη διαρκεια ζωης (πολυ βασικο και αυτο το τελευταιο, καθως μετα απο πολλα χρονια και ακομα και με 200.000χλμ οι Tesla μπαταριες δεν πεφτουν κατω απο το 90%). Ο λόγος που επιλέχθηκαν τα κελιά 18650 ήταν πολύ απλά γιατι εκείνη τη στιγμή ήταν ευρέως διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες, καθώς τα ίδια κελιά χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες για μπαταρίες λάπτοπ και άλλες φορητές συσκευές. Η ψύξη τους είναι προβληματική, καθώς τα cooling tubes κάνουν επαφή με το κάθε κελί σε μικρό σημείο της επιφάνειας τους μόνο. Τα κελιά 21700 που φτιάχνει η Panasonic στο GF δέν έχουν καμια διαφορά απο τις 18650 παρα μόνο στο μέγεθος, πράγμα που κάνει τη συναρμολόγηση του pack λίγο πιό εύκολη. Όσο για τη μακροζωία, η χημεία των κελιών της Tesla δέν έχει κάποιο τεχνολογικό breakthrough όπως πιστεύεται ευρέως. Τα κελιά είναι ίδια με αυτά που υπάρχουν διαθέσιμα στο εμπόριο, σε λάπτοπ και άλλες συσκευές. Όπως στο λάπτοπ η μπαταρία πεθαίνει μετά απο μερικά χρόνια, όσο ελαφριά χρήση και αν γίνει, το ίδιο και εδώ. Το γνωστό διάγραμμα που δείχνει την πολύ χαμηλή φθορά της μπαταρίας αναφέρεται στο range και όχι στην πραγματική ζωή της μπαταρίας. Υπάρχουν πάρα πολλές αναφορές οπου η μπαταρία ενώ φαινομενικά δείχνει ελάχιστη μείωση του range, μια μέρα πεθαίνει ξαφνικά και απροειδοποίητα. Απλά η τεράστια μπαταρία των S/X οπου υπάρχει και ένα buffer αχρησιμοποίητης χωρητικότητας περίπου 10-20 KWh κουκουλώνει το πρόβλημα της φθοράς και δέν το κάνει εμφανές στις πιό πολλές περιπτώσεις. Στο Model 3 όμως που η μπαταρία είναι και μικρότερη, και χωρίς buffer, οι πεθαμένες μπαταρίες θα ξεκινήσουν πολύ πιό νωρίς. Γι αυτό άλλωστε μείωσαν και την εγγύση απο απεριόριστα μίλια στα 120 χιλιάδες. Τα παραπάνω (κακή ψύξη, φθορά) είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουν και όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές και δέν λύνονται. Για παράδειγμα, αν θέλεις καλύτερη ψύξη, πρέπει το pack να γεμίσει επιπλέον σωλήνες και ψυκτικό υγρό, πράγμα που αυξάνει το βάρος και μειώνει τον αριθμό των cells. Πιστεύω γενικά οτι τα αυτοκίνητα με μπαταρίες είναι κακή ιδέα με την παρούσα τεχνολογία. Στις 30/9/2018 στις 12:41 ΜΜ, sattack είπε Τα ιδια αντιμετωπιζουν και οι αλλοι που αναγκαστηκαν τωρα να μπουν στο παιχνιδι. Πχ το jaguar i-pace που ειναι ολοκαινουργιο, εχει λιγοτερο αποδοτικη μπαταρια και φορτιζει πιο αργα απο τα Tesla που εχουν βγει χρονια πριν, κι αυτο στους ελαχιστους ionity superchargers που υπαρχουν τωρα, σε σχεση με το εκτεταμενο δικτυο Tesla SC. Δέν προκύπτει απο πουθενά οτι το i-pace έχει λιγότερο εξελιγμένη μπαταρία. Μήν συγκρίνεις το 120KW της Tesla με το 100KW του i-pace, γιατι και τα δύο είναι ονομαστικά νούμερα. Στην πράξη η φόρτιση των 120KW είναι μόνο για λίγα λεπτά στην αρχή, όσο είναι άδεια η μπαταρία, και μετά πέφτει δραματικά, μπορείς να δείς τα διαγράμματα εδώ: https://abetterrouteplanner.com/blog/index.php/2018/06/09/tesla-battery-charging-data/ H Jaguar ισχυρίζεται οτι το i-pace μπορεί να φορτίζει σταθερά με 100KW μέχρι 80% SoC. Αν ισχύει αυτό, τότε το ipace φορτίζει σημαντικά γρηγορότερα, ειδικά όταν η μπαταρία είναι ήδη πάνω απο τη μέση και θέλεις να τη συμπληρώσεις.
Ather Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 https://www.nasdaq.com/symbol/tsla/premarket $309.62* +44.85 +16.94% Για να ανακοινώσει και τα αποτελέσματα τριμήνου. Θρίλερ για όλους.
Droulas13 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε Η ψύξη τους είναι προβληματική, καθώς τα cooling tubes κάνουν επαφή με το κάθε κελί σε μικρό σημείο της επιφάνειας τους μόνο. Δεν είναι πολύ ακριβές αυτό. Μας ενδιαφέρει η συνολική επιφάνεια που καλύπτει το σύστημα ψύξης. Πχ έστω ότι στην Α περίπτωση έχεις μια ενιαία μπαταρία σε σχήμα κύβου 1Χ1Χ1 και ένα σύστημα ψύξης που καλύπτει το 100% της εξωτερικής επιφάνειας και στην Β περίπτωση έχεις ένα pack σε σχήμα κύβου 1Χ1Χ1, που μέσα του περιέχει 10.000 μπαταρίες που την ΚΑΘΕ μια την διατρέχει σύστημα ψύξης, το οποίο καλύπτει έστω ένα μικρό ποσοστό της μπαταρίας της τάξεως του 20%. Σε ποια περίπτωση θα ψυχθεί καλύτερα η συνολική μπαταρία; Χωρίς να είμαι ειδικός, διαλέγω την Β περίπτωση. Το παρακάτω άρθρο εξηγεί την εξέλιξη του συστήματος ψύξης: https://insideevs.com/tesla-model-3-battery-cooling-track-mode/ Τα κυριότερα σημεία: Ο αρχικός σχεδιασμός περιείχε 16 ξεχωριστά συστήματα ψύξης, ένα για κάθε ένα από τα 16 modules, στα οποία χωριζόταν η συνολική μπαταρία. Με αυτό τον τρόπο το κάθε σύστημα ψύξης έτρεχε και τα 444 cell από τα οποία αποτελούνταν το κάθε module και είχε ως αποτέλεσμα τα τελευταία cell να μην ψύχονται το ίδιο αποτελεσματικά με τα πρώτα. Στη συνέχεια προσέθεσαν ένα ακόμα σύστημα ψύξη σε κάθε ένα module, με αποτέλεσμα το κάθε σύστημα να ψύχει πια 258 cell. Το σύστημα ψύξης του model 3 έχει πάει ένα βήμα παραπέρα και ο κάθε σωλήνας ψύξης τρέχει μόλις 164 cell. Αναφορά σε κείμενο Τα κελιά 21700 που φτιάχνει η Panasonic στο GF δέν έχουν καμια διαφορά απο τις 18650 παρα μόνο στο μέγεθος, πράγμα που κάνει τη συναρμολόγηση του pack λίγο πιό εύκολη. Εκτός από το μέγεθος έχουν διαφορά και στη χημική σύσταση. 1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε H Jaguar ισχυρίζεται οτι το i-pace μπορεί να φορτίζει σταθερά με 100KW μέχρι 80% SoC. Αν ισχύει αυτό, τότε το ipace φορτίζει σημαντικά γρηγορότερα, ειδικά όταν η μπαταρία είναι ήδη πάνω απο τη μέση και θέλεις να τη συμπληρώσεις. Μέχρι το 75% της φόρτισης το ipace είναι σαφώς πιο αργό. Σε σύστημα φόρτισης 350ΚW έφτασε μόλις τα 83-84KW σε σχέση με τα 110-115 που φτάνουν τα 5ετίας SC της tesla. Μετά το 75% έχει πράγματι μια μικρή υπεροχή. Να δούμε όμως πόσο θα κρατήσει, γιατί έρχεται η επόμενη γενιά SC. https://insideevs.com/jaguar-i-pace-tested-350-kw-fast-charger/ Επεξ/σία 1 Οκτωβρίου 2018 από Droulas13 1
Vagosman Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 2 ώρες πριν, Fubar.gr είπε Μερικά σχόλια: Ο λόγος που επιλέχθηκαν τα κελιά 18650 ήταν πολύ απλά γιατι εκείνη τη στιγμή ήταν ευρέως διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες, καθώς τα ίδια κελιά χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες για μπαταρίες λάπτοπ και άλλες φορητές συσκευές. Η ψύξη τους είναι προβληματική, καθώς τα cooling tubes κάνουν επαφή με το κάθε κελί σε μικρό σημείο της επιφάνειας τους μόνο. Τα κελιά 21700 που φτιάχνει η Panasonic στο GF δέν έχουν καμια διαφορά απο τις 18650 παρα μόνο στο μέγεθος, πράγμα που κάνει τη συναρμολόγηση του pack λίγο πιό εύκολη. Όσο για τη μακροζωία, η χημεία των κελιών της Tesla δέν έχει κάποιο τεχνολογικό breakthrough όπως πιστεύεται ευρέως. Τα κελιά είναι ίδια με αυτά που υπάρχουν διαθέσιμα στο εμπόριο, σε λάπτοπ και άλλες συσκευές. Όπως στο λάπτοπ η μπαταρία πεθαίνει μετά απο μερικά χρόνια, όσο ελαφριά χρήση και αν γίνει, το ίδιο και εδώ. Το γνωστό διάγραμμα που δείχνει την πολύ χαμηλή φθορά της μπαταρίας αναφέρεται στο range και όχι στην πραγματική ζωή της μπαταρίας. Υπάρχουν πάρα πολλές αναφορές οπου η μπαταρία ενώ φαινομενικά δείχνει ελάχιστη μείωση του range, μια μέρα πεθαίνει ξαφνικά και απροειδοποίητα. Απλά η τεράστια μπαταρία των S/X οπου υπάρχει και ένα buffer αχρησιμοποίητης χωρητικότητας περίπου 10-20 KWh κουκουλώνει το πρόβλημα της φθοράς και δέν το κάνει εμφανές στις πιό πολλές περιπτώσεις. Στο Model 3 όμως που η μπαταρία είναι και μικρότερη, και χωρίς buffer, οι πεθαμένες μπαταρίες θα ξεκινήσουν πολύ πιό νωρίς. Γι αυτό άλλωστε μείωσαν και την εγγύση απο απεριόριστα μίλια στα 120 χιλιάδες. Τα παραπάνω (κακή ψύξη, φθορά) είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουν και όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές και δέν λύνονται. Για παράδειγμα, αν θέλεις καλύτερη ψύξη, πρέπει το pack να γεμίσει επιπλέον σωλήνες και ψυκτικό υγρό, πράγμα που αυξάνει το βάρος και μειώνει τον αριθμό των cells. Πιστεύω γενικά οτι τα αυτοκίνητα με μπαταρίες είναι κακή ιδέα με την παρούσα τεχνολογία. Δέν προκύπτει απο πουθενά οτι το i-pace έχει λιγότερο εξελιγμένη μπαταρία. Μήν συγκρίνεις το 120KW της Tesla με το 100KW του i-pace, γιατι και τα δύο είναι ονομαστικά νούμερα. Στην πράξη η φόρτιση των 120KW είναι μόνο για λίγα λεπτά στην αρχή, όσο είναι άδεια η μπαταρία, και μετά πέφτει δραματικά, μπορείς να δείς τα διαγράμματα εδώ: https://abetterrouteplanner.com/blog/index.php/2018/06/09/tesla-battery-charging-data/ H Jaguar ισχυρίζεται οτι το i-pace μπορεί να φορτίζει σταθερά με 100KW μέχρι 80% SoC. Αν ισχύει αυτό, τότε το ipace φορτίζει σημαντικά γρηγορότερα, ειδικά όταν η μπαταρία είναι ήδη πάνω απο τη μέση και θέλεις να τη συμπληρώσεις. Οι μπαταρίες μπορούν να κρατηθούν στη ζωή για το σύνολο της ζωής του αυτοκινήτου λόγω των μικρών κύκλων φόρτισης. Στα κινητά/λαπτοπ πάμε 0, 5-100% συχνά. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παίζουν 50-90, 60-90% Επίσης η θερμοκρασία τους συνήθως ειναι στο ιδανικό, ενω στις ηλεκτρονικές συσκευές όχι. Κατ' επέκταση η διάρκεια τους εκτοξεύεται. 2
Ather Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Bloomberg έλεγε για 2000 ανά εβδομάδα, electrec δίνει αυτό https://electrek.co/2018/10/01/tesla-production-record-q3-deliveries-crazier/ 80000 ανά τρίμηνο περίπου 6000 ανά εβδομάδα. Εγώ τι να πιστεύω πια;
Αλεξανδρος A.92 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 4000 για να εισαι μεσα! 6k με τιποτα παντως
YourTrueLegend Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 26 minutes ago, Ather said: Bloomberg έλεγε για 2000 ανά εβδομάδα, electrec δίνει αυτό https://electrek.co/2018/10/01/tesla-production-record-q3-deliveries-crazier/ 80000 ανά τρίμηνο περίπου 6000 ανά εβδομάδα. Εγώ τι να πιστεύω πια; Ξεκινα με την εις ατοπον απαγωγη. electrek=ανεπισημο γραφειο τυπου της Tesla
Ather Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 (επεξεργασμένο) Έψαχνα για απάτες... Άσχετο: https://www.theguardian.com/business/2018/sep/19/danske-bank-chief-resigns-over-money-laundering-scandal "Danske Bank chief resigns over €200bn money-laundering scandal Thomas Borgen admits most of £180bn that passed through Estonian branch was fraudulent" electrek έχω προσέξει ότι έχει bias. Επεξ/σία 1 Οκτωβρίου 2018 από Ather
Droulas13 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 43 λεπτά πριν, Ather είπε Bloomberg έλεγε για 2000 ανά εβδομάδα, electrec δίνει αυτό https://electrek.co/2018/10/01/tesla-production-record-q3-deliveries-crazier/ 80000 ανά τρίμηνο περίπου 6000 ανά εβδομάδα. Εγώ τι να πιστεύω πια; Το bloomberg επηρεάζεται πολύ από τα καταχωρημένα vins. Τα vins όμως η tesla δεν τα καταχωρεί με τον ίδιο ρυθμό κάθε μήνα. Στο γράφημα του bloomberg όσο λάθος είναι αυτό που δείχνει τώρα, δηλαδή 2000/εβδομάδα, το ίδιο ήταν και όταν έδειχνε 6000/εβδομάδα. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Όλο το τρίμηνο κυμάνθηκε περίπου στα 4.000/εβδομάδα.
Ather Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Ωραία ανατολίτικα παζάρια! 2 ο ένας 6 ο άλλος. Ας το πάμε 4 για να είμαστε μέσα.
Droulas13 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Σημείωσε, ότι τα 80.000 του electrec στο παραπάνω άρθρο αναφέρονται στο σύνολο της παραγωγής, δηλαδή model s+x+3. Τα model 3 τα προσδιορίζει σε 53.000, δηλαδή περίπου 4.000/εβδομάδα.
Ather Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 @Droulas13 Έχεις δίκιο.... 4000 model 3 και στόχος ήταν τα 6000
Droulas13 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Το guidance αρχές Αυγούστου έλεγε για κατασκευή 50.000 έως 55.000.
YourTrueLegend Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2018 (επεξεργασμένο) 3 hours ago, Ather said: Ωραία ανατολίτικα παζάρια! 2 ο ένας 6 ο άλλος. Ας το πάμε 4 για να είμαστε μέσα. Το 80.000 αφορα ολα τα μοντελα. Το νουμερο που ειδες απο το Bloomberg αφορα τα Model 3 μονο και ουσιαστικα λεει αυτο που λεει και το electrek, δηλαδη 53.000 Model 3. Oπως σωστα αναφερθηκε το bloomberg tracker καταγραφει VINs, αλλά τα VINs τα καταχωρει η Tesla οποτε θελει, με οτι ρυθμο θελει και εφοσον κρινει οτι θελει. Παραδειγμα, τις 2 πρωτες εβδομαδες του Αυγουστου εδωσε 30.000 VINs για Model 3 κι απο τοτε δεν εχει δωσει αλλο, οποτε ολοι μαντευουν νουμερα απο το 15γουστο κι επειτα. Αν θες να βγαλεις μεσους ορους απο δημοσιευματα μπορεις να δεις εδω περισσοτερες εκτιμησεις απο αναλυτες και εταιρειες που ασχολουνται με το ζητημα, παντα μιλωντας για το Model 3: Χοντρικα συμπεραινουμε οτι η παραγωγη υπολογιζεται γυρω στα 4.000 M3/week. To milestone για το Q3 ηταν τα 5.000 M3/week. Aπο εκει και περα τιθενται ερωτηματα, οπως, σε τι κατασταση ειναι αυτα τα M3, τι QA/QC υπηρξε ωστε να επιτευχθει εστω και αυτος ο εκτος στοχων ρυθμος, ποσο θα κοστισουν αυτα τα 53.000 στην Tesla μετα την πωληση τους αν ισχυουν οι ισχυρισμοι πολλων πελατων οτι ουσιαστικα παρελαβαν χρεπια που θελαν rebuild κλπ κλπ. Διοτι στο τελος της ημερας, ελαχιστοι νοιαζονται για τον ρυθμο παραγωγης του M3, αλλα για το αν το M3 φερνει κερδη. Αν λοιπον το πουλας με ενα κερδος Χ ευρω αλλα ειναι σε τετοια κατασταση που θελει επισκευη, τοτε ολοι καταλαβαινουμε οτι αυτα τα φαινομενικα κερδη των Χ ευρω εξανεμιζονται την ιδια μερα που το αμαξι θα μπει συνεργειο για επισκευες. Αρα δεν αρκει ο ρυθμος παραγωγης ως νουμερο απο μονος του. Επεξ/σία 1 Οκτωβρίου 2018 από YourTrueLegend
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα