Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Υπαρχει λογος που δεν το κανουν ομως?Που δεν δινουν αυτα τα ωφελη και στο υδρογονο?Υπαρχει μια κλικα θεωρεις που ευνοει τα ηλεκτρικα μονο?Υποθετω πως οχι και οτι δεν γινεται για λογους που ισως δεν μπορουμε καν να φανταστουμε γιατι ειμαστε τυχαιοι τυποι που γραφουμε αρλουμπες σε ενα φορουμ...

Δεν είναι θέμα κλίκας. Είναι θέμα μαρκετινγ που ξεκίνησε από την Τεσλα στην άλλη μεριά του ατλαντικού. 

Η τέσλα πουλά μόνο BEV. Δεν έχει εναλλακτική. Για να επιζήσει, πρέπει να γίνει το βασικό μοντέλο κίνησης. Δεν μπορεί να περιμένει, και δεν θέλει να περιμένει να ξεκαθαρίσει η τεχνολογία και να φανεί ο καλύτερος. ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να προωθήσει τα BEV. Γι αυτό και ο φιλειρηνιστής Musk, πρωτεργάτης του καθαρού περιβάλλοντος, χλευάζει με κάθε ευκαιρία και επιτίθεται στο υδρογόνο (και ακολουθούν και οι υπόλοιποι φυσικά). Τα ακριβή του λόγια:  "mind-bogglingly stupid," "incredibly dumb" and "fool cells." Αντίθετα όλες οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολήθηκαν και ασχολούνται με το υδρογόνο. Τα BEV που βγάζουν είναι απλά για να επωφεληθούν από την μόδα που ξεκίνησε ο Musk, γιατί είναι εύκολα εφαρμόσιμη. Πρίζες έχουν όλοι. Αυτό το είπαν ξεκάθαρα σε έρευνα με τα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών που έγινε πέρσι. Θεωρούν ότι το μέλλον είναι το υδρογόνο, παρ, όλα αυτά σήμερα βγάζουν BEV και PHEV (για να καλύψουν βασικά τις ανάγκες για τους ρύπους με το EURO 7, αλλά είναι άλλη ιστορία)

Αντίθετα με την εκεί κατάσταση, η Ιαπωνία το πάει στο υδρογόνο. Hydrogen society, hydrogen Olympics. Η Γερμανία έχει τον μεγαλύτερο ρυθμό κατασκευής σταθμών υδρογόνου. Όλα αυτά φυσικά, δεν τα βλέπεις ούτε στο insomnia, ούτε σε άλλα παρεμφερή μαρκετιστικα sites. Η Τεσλα παίρνει 20 παραγγελείες για το ηλεκτρικό Semi, γίνεται χαμός. Πρωτοσέλιδα παντού. Στη Nikola παραγγέλνουν 800 για τα Semi υδρογόνου, τσιμουδιά. Τσιμουδιά όταν και και η Hyundai έκλεισε συμφωνία με την Ελβετία για 1000 φορτηγά υδρογόνου. 

Στην Καλιφόρνια  η Toyota, κατασκευάζει σταθμό παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρισμού από bio-gas από τοπικές φάρμες. Δλδ 100% ανανεώσιμο. Αρχή μεν, για 1500 αυτοκίνητα, αλλά πόσες αυτοκινητοβιομηχανίες με BEV είδες να παράγουν "ανανεώσιμο" ηλεκτρισμό για τα αυτοκίνητα που πωλούν και να μεταφέρουν την τιμή στους πελάτες τους? 

 

 

8 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Εδώ βλέπουμε έναν κάτοχο model x που μετά βίας κάλυψε την βασική του ανάγκη να διανύσει 4,637 km μέσα σε 3,5 ημέρες:

Όταν μπορέσει να καλύψει random 4637km, και όχι με σχεδιασμό πού υπάρχουν ελεύθερα charging stations, το ξανασυζητάμε για το κατόρθωμα αυτό. 

Btw, ο χάρτης διαδρομής που βάζει με τον γύρο της Αμερικής (προφανώς για εντύπωση) γράφει πάνω 18608km

Επεξ/σία από Whargoul
  • Like 1
  • Απαντ. 5,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Το παραλογο με τις παραδοχες που κανεις ειναι το να συγκρινεις καταστασεις ασυγκριτες. Πριν 100 χρονια τα αυτοκινητα ηταν κατι το πραγματικα νεο και φτιαχτηκαν εκ νεου υποδομες για να υποστηρηξουν αυτη τη νεα τεχνολογια που ανοιγε νεους οριζοντες στις μεταφορες, ηταν κατι ακριβο και εκανε παρα πολλες δεκαετιες για να ειναι το mainstream μεσο μεταφορας για ολους. Αντιθετα τα ηλεκτρικα δεν φερνουν κατι νεο στο παιχνιδι των μεταφορων. Οποτε αυτο μας δινει το περιθωριο σαν κοινωνια να μπορεσουμε να περιμενουμε να δουμε ποια κατευθηνση ειναι πραγματικα προς το συμφερον μας. Επισης εκτος του οτι τα ηλεκτρικα δεν φερνουν κατι το συνταρακτηκα καινουργιο εχουν επιπλεον και αρκετες ελειψεις σε σχεση με αυτο που θελουν να αντικαταστησουν οποτε τη δεδομενη στιγμη κρινονται ακαταληλα για μαζικη υιοθετηση τους. Εχουμε σαν κοινωνια την ευχερεια να περιμενουμε να δημιουργηθουν πρωτα οι καταλληλες υποδομες ωστε να μπορεσουν να γινουν καποια στιγμη πραγματικα mainstream χωρις να πρεπει να θυσιασουμε πρωτα αρκετες ευκολιες.

Τελος για τα πρωτυπα διασυνδεσης επιτιδες εγραψα τα 2 αυτα πρωτυπα. Και απαντα ο αλλος οπως και στα κινητα,γιατι ειναι ακριβως το ιδιο με το τι συνδεεις το iphone η το android τηλεφωνο σου στη ν πριζα του σπιτιου σου με τους φορτιστες στο δρομο. Ελεος δηλαδη, κριτικη σκεψη λιγο. Δεν γινετε να σπαταλαμε ετσι ασκοπα εκτασεις για να εχουμε 2 -3-4 τυπους διασυνδεσεων με αυτους αναλογα τα κεφια των εταιρειων. Θα πρεπει να γινει ενα πρωτυπο (εστω και αν major region πχ, ευρωπη,ασια,αμερικη κλπ κλπ) για να εχει νοημα και συνεχεια το θεμα.

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, primeragt είπε

Τελος για τα πρωτυπα διασυνδεσης επιτιδες εγραψα τα 2 αυτα πρωτυπα. Και απαντα ο αλλος οπως και στα κινητα,γιατι ειναι ακριβως το ιδιο με το τι συνδεεις το iphone η το android τηλεφωνο σου στη ν πριζα του σπιτιου σου με τους φορτιστες στο δρομο. Ελεος δηλαδη, κριτικη σκεψη λιγο

actyally θα γινει το ιδιο...ακριβως!Με ενα ανταπτορακι θα μπαινει οτι θες οπου θες...Η πιστευεις οτι θα αργησει αυτο?
 

12 λεπτά πριν, primeragt είπε

Αντιθετα τα ηλεκτρικα δεν φερνουν κατι νεο στο παιχνιδι των μεταφορων

Το εξηγεις λιγο αυτο?Οχι μονο για τα ηλεκτρικα αλλα για καθε ειδους ενναλακτικο καυσιμο...Τι νεο θα ηθελες να φερουν στο παιχνιδι για να το θεωρησεις αρκετα σημαντικο ωστε να χτιστουν υποδομες γυρω απο αυτο...?Μιλαμε ισως για μια τεχνολογια που η μονη της εξελιξη επαναστατικη ουσιαστικα θα ειναι τα ιπταμενα αυτοκινητα...

 

14 λεπτά πριν, primeragt είπε

αρκετες ελειψεις σε σχεση με αυτο που θελουν να αντικαταστησουν οποτε τη δεδομενη στιγμη κρινονται ακαταληλα για μαζικη υιοθετηση τους

Απαριθμησε μου τις αρκετες ελλειψεις σε παρακαλω...Περα απο charging stations και ποσο γρηγορα φορτιζουν που με το που θα πωλουνται μαζικα θα εχουν λυθει και τα 2...

 

19 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Δεν είναι θέμα κλίκας. Είναι θέμα μαρκετινγ που ξεκίνησε από την Τεσλα στην άλλη μεριά του ατλαντικού. 

 

Οτι ολος ο πλανητης καθεται στο twitter του και περιμενει να δει τι θα γραψει ο Μασκας για να γινει fanboy και να το υοθετησουν με μιας...???Δεν νμζ οτι ειναι ακριβως ετσι...

 

20 λεπτά πριν, Whargoul είπε

χλευάζει με κάθε ευκαιρία και επιτίθεται στο υδρογόνο (και ακολουθούν και οι υπόλοιποι φυσικά)

Επιχειρηματιας ειναι τι θες να κανει?να λεει τι καλα ειναι τα ανταγωνιστικα προιοντα?Το θεμα ειναι εμεις να κρινουμε τον εναν και τον αλλον και να αποφασισουμε τι θελουμε και τι μπορουμε...

 


Τα υπολοιπα που γραφεις ειναι θεμα trend...Και η Tesla Αυτη τη στιγμη καλως η κακως για καλους και κακους λογους ειναι το no1 brand ενναλακτικων καυσιμων...Επισης το οτι αναπτυσσεται μια τεχνολογια δεν σημαινει οτι μια αλλη ειναι αχρηστη!Ας πουμε πως εχουμε τωρα την Βενζινη και το πετρελαιο? Ναι μεν εχουν ΑΠΕΙΡΑ κοινα ομως εχουν και διαφορετικες χρησεις ουσιαστικα...Ετσι μπορει να παει το υδρογονο με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα...Μπορει το ενα απο τα 2 να αποδειχθει μουφα στο τελος και οσοι εχουν επενδυσει να κλαινε...ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΟΜΑ (το τονιζω για 1000στη φορα στο παρον νημα...Υποθεσεις κανουμε ολοι)

23 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Όταν μπορέσει να καλύψει random 4637km, και όχι με σχεδιασμό πού υπάρχουν ελεύθερα charging stations, το ξανασυζητάμε για το κατόρθωμα αυτό. 

 

Εχεις απολυτο δικιο σε αυτο...

Δημοσ.
52 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Τότε μπορείς να μας το εξηγήσεις αυτό?

Chinese companies to build 700 coal plants in and outside China

To άρθρο το διάβασες η έμεινες στον τίτλο;

Επίσης οι κινέζοι αυτή τη στιγμή κατέχουν τις καλύτερες τεχνολογίες στην εκμετάλλευση κ καύση άνθρακα/λιγνίτη με τους ρύπους να ειναι σε αρκετές περιπτώσεις κάτω και απο καύση φυσικού αερίου. Η τεχνολογία αντιρύπανσης επιτρέπει ακόμα και δέσμευση CO2 και εναπόθεση του στο χώμα.

Σχετικά με τα παρακάτω πολλαπλά ποστ δεν εχω λόγια, δεν καταλαβαίνω πραγματικά τι εχει γίνει στο κεφάλι σας, γιατι τέτοιο μένος για την εξέλιξη. Νομιζω οτι σε ότι συμμετέχει ο Μασκ απλά ταφόπλακα, δεν εξηγείται αλλιώς. Παρωπίδες απο νέους ανθρώπους οχι απλά δεν κατανοώ αλλα είναι στενάχωρο να βλέπεις.

Ειπε κανεις μονο BEV; Είπε κανείς μονο H2; Θέλουμε και απο τα δύο. Γνωρίζεται οτι προς το παρόν η πλειοψηφία του H2 φτιάχνεται με ΦΑ; Ο Καλογεράκης είναι ο μόνος που φτιάχνει πραγματικό δωρεάν και σχετικά φτηνό σε κατασκευή Η2 τουλάχιστον σε οικιακή κλίμακα να καλύψει τις ανάγκες του. Το ΚΑΠΕ ακόμα παλεύει με τις ανεμογεννήτριες στο Λαύριο. Ας λύσουν και το προβλήματα με τα ευγενή μέταλλα και τη χαμηλή απόδοση. Θα φτιάξουν όμως και αυτά κάποτε.

Νέα δίκτυα δεν θα χρειαστούν, εχουν βγεί οι διαχειριστές δικτύων διαφόρων κρατών και δηλώνουν προετοιμασμένοι. Δεν θα υπάρξουν peaks ζήτησης ισα ισα που αν ξεκινήσει και το load sharing, το δίκτυο θα γίνει ευθεία γραμμή. Τα ανανεώσιμα εντός των πόλεων θα βοηθήσουν/βοηθάνε ήδη στη μείωση του φορτίου και στην μειωμένη ανάγκη δικτύων.

Σε άλλα παράλληλα νέα, η Ευρώπη γιατι επενδύει σε εργοστάσια μπαταριών; Οι Γερμανοί επίσης που διαχρονικά κοιτάζουν την πάρτη τους γιατι φτιάχνουν μπαταρίες;

Diesel μικρού κυβισμού πάνε ήδη στο χρονοντούλαπο. Η Κίνα με το τεράστιο R&D γιατι μπαταρίες; Γιατι θέλει άμεσα τα πάντα να γίνουν ηλεκτρικά; ΑΝνοίγει το ένα Gigafactory πίσω απο το άλλο. Βλάκες είναι; Εμείς ξέρουμε καλύτερα; Τι εχουν δει που δεν βλέπουμε;

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει, ισως να μείνουν ακόμα καποιοι ICE για λόγους range extender, σύντομα όμως θα χαθούν απο την αυτοκίνηση. Το επόμενο στοίχημα ειναι οι αερομεταφορές.

  • Like 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, Αλεξανδρος A.92 είπε

Οτι ολος ο πλανητης καθεται στο twitter του και περιμενει να δει τι θα γραψει ο Μασκας για να γινει fanboy και να το υοθετησουν με μιας...???Δεν νμζ οτι ειναι ακριβως ετσι...

Αυτό είναι το θέμα. Δεν είναι όλος ο πλανήτης. Είναι αυτοί που διαβάζουν το twitter (γι αυτό και έχει απήχηση στην Αμερική) και νομίζουν και πείθουν και τους υπόλοιπους ότι είναι όλος ο πλανήτης.

Σου ανάφερα για παράδειγμα την Ιαπωνία. Είναι η πιο τεχνολογικά εξελιγμένη χώρα. Η Panasonic που κατασκευάζει μπαταρίες για την Tesla, είναι Γιαπωνέζικη. Η Toyota, η εταιρεία που ουσιαστικά ξεκίνησε την όλη ιστορία περί μπαταριών και οικολογίας με τα υβριδικά της πριν 20 χρόνια, είναι Γιαπωνέζικη. Παρ, όλα αυτά σαν χώρα έχουν σχεδιασμούς για το υδρογόνο. Δεν έκατσαν να σχεδιάσουν το μέλλον τους με βάση μπαταρίες και powerwall. Η Κορέα, άλλη τεχνολογικά εξελιγμένη χώρα με Samsung κλπ που κατασκευάζουν μπαταρίες, πάλι χτίζει σταθμούς υδρογόνου. Σχεδιάζει 310 σταθμούς για μέχρι το 2022. 

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

actyally θα γινει το ιδιο...ακριβως!Με ενα ανταπτορακι θα μπαινει οτι θες οπου θες...Η πιστευεις οτι θα αργησει αυτο?
 

Το εξηγεις λιγο αυτο?Οχι μονο για τα ηλεκτρικα αλλα για καθε ειδους ενναλακτικο καυσιμο...Τι νεο θα ηθελες να φερουν στο παιχνιδι για να το θεωρησεις αρκετα σημαντικο ωστε να χτιστουν υποδομες γυρω απο αυτο...?Μιλαμε ισως για μια τεχνολογια που η μονη της εξελιξη επαναστατικη ουσιαστικα θα ειναι τα ιπταμενα αυτοκινητα...

Απαριθμησε μου τις αρκετες ελλειψεις σε παρακαλω...Περα απο charging stations και ποσο γρηγορα φορτιζουν που με το που θα πωλουνται μαζικα θα εχουν λυθει και τα 2...

Οτι ολος ο πλανητης καθεται στο twitter του και περιμενει να δει τι θα γραψει ο Μασκας για να γινει fanboy και να το υοθετησουν με μιας...???Δεν νμζ οτι ειναι ακριβως ετσι...

Επιχειρηματιας ειναι τι θες να κανει?να λεει τι καλα ειναι τα ανταγωνιστικα προιοντα?Το θεμα ειναι εμεις να κρινουμε τον εναν και τον αλλον και να αποφασισουμε τι θελουμε και τι μπορουμε...


Τα υπολοιπα που γραφεις ειναι θεμα trend...Και η Tesla Αυτη τη στιγμη καλως η κακως για καλους και κακους λογους ειναι το no1 brand ενναλακτικων καυσιμων...Επισης το οτι αναπτυσσεται μια τεχνολογια δεν σημαινει οτι μια αλλη ειναι αχρηστη!Ας πουμε πως εχουμε τωρα την Βενζινη και το πετρελαιο? Ναι μεν εχουν ΑΠΕΙΡΑ κοινα ομως εχουν και διαφορετικες χρησεις ουσιαστικα...Ετσι μπορει να παει το υδρογονο με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα...Μπορει το ενα απο τα 2 να αποδειχθει μουφα στο τελος και οσοι εχουν επενδυσει να κλαινε...ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΟΜΑ (το τονιζω για 1000στη φορα στο παρον νημα...Υποθεσεις κανουμε ολοι)

Εχεις απολυτο δικιο σε αυτο...

Προς το παρον ομως δεν ισχυε αυτο με τα ανταπτωρακια, δες παραδειγματα δειχνουν ενα παρκινγκ με διαφορετικους φορτιστες αναλογα το τι εχεις. Απλα τραγικο, αυτο θα επρεπε να λυθει day 1 αν θελουν να τους παρουν σοβαρα σε μεγαλη κλιμακα (ασχετως μαρκας).

2ον. Αυτο λεω, δεν φερνουν κατι το επαναστατικο στο παιχνιδι ωστε να πρεπει να τρεξουμε να τα υιοθετησουμε πασι θυσια τωρα. Εχουμε το περιθωριο να δουμε που θα παει το πραγμα και να κινηθουμε αναλωγα θετοντας παραληλα και καποιες βασεις. Δεν γινεται να εχουμε απο τη μια τον εναν με αυτο το συστημα τον αλλον με το αλλο και τον τριτο με το παραλλο και να τρεχουμε για ολους αυτους. Ας κατσουν στο τραπεζι να συνομιλησουν με μια επιτροπη να φτιαξουν κοινα προτυπα που να ειναι ευκολα διαχειρησημα απο ολους, καταναλωτες-εταιρειες-κρατη.

3ον. Καλως η κακως οι περισσοτεροι υποστιρικτες των bev ειναι αποκλειστηκα φαν της τεσλα και οχι την ιδιας της τεχνολογιας αυτης καθε αυτης. Αυτοι ειναι η φωναζουσα ταξη τοσο μεσα στους ιδιοκτητες bev οσο και των υποστηρικτων αυτης.

Τουλάχιστον στο τελος συμφωνεις με τον @Whargoul οτι προς το παρον το που και πως θα κινηθεις με ενα bev περιοριζεται απο το που και ποσο συχνα υπαρχουν ταζηφορτιστες.

Δημοσ.

@Whargoul Κανεις δεν λεει οτι το υδρογονο δεν ειναι το μελλον...Απλα ειπαμε,ο Musk ειναι καλυτερος στο marketing...Αν μπορει η Ιαπωνια και η Κορεα λοιπον μεσα στα επομενα χρονια ας αποδειξει οτι το υδρογονο ειναι το μελλον...Ποιος θα πει "τιιιιιιιιιι λετεε?Musk για παντα και ας πεθανω απο φωτια στο γεματο μπαταριες αμαξι μου" ή "Δεν με νοιαζει να περιμενω και μια ωρα να φορτισω και να πληρωνω και την φορτιση"? Μεχρι τοτε ειμαστε μονο λογια...

5 λεπτά πριν, primeragt είπε

Προς το παρον ομως δεν ισχυε αυτο με τα ανταπτωρακια, δες παραδειγματα δειχνουν ενα παρκινγκ με διαφορετικους φορτιστες αναλογα το τι εχεις. Απλα τραγικο, αυτο θα επρεπε να λυθει day 1 αν θελουν να τους παρουν σοβαρα σε μεγαλη κλιμακα (ασχετως μαρκας).

Δεν καταλαβαινω γιατι  ειναι κακο να εχεις ανταπτορακια...Εδω τοσα χρονια και ακομα δεν εχουμε κοινες πριζες στα σπιτι μας ανα τον κοσμο...Δεν εχουμε καν ολοι  τις ιδιες λωριδες για οδηγηση! Δεν εχουμε αλλα και αλλα...Στον ανταπτορα για τα αυτοκινητα που ειναι λιγοτερο απο το 1% της παραγωγης αυτοκινητων θα κολλησουμε?

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Vagosman είπε

To άρθρο το διάβασες η έμεινες στον τίτλο;

Επίσης οι κινέζοι αυτή τη στιγμή κατέχουν τις καλύτερες τεχνολογίες στην εκμετάλλευση κ καύση άνθρακα/λιγνίτη με τους ρύπους να ειναι σε αρκετές περιπτώσεις κάτω και απο καύση φυσικού αερίου. Η τεχνολογία αντιρύπανσης επιτρέπει ακόμα και δέσμευση CO2 και εναπόθεση του στο χώμα.

Σχετικά με τα παρακάτω πολλαπλά ποστ δεν εχω λόγια, δεν καταλαβαίνω πραγματικά τι εχει γίνει στο κεφάλι σας, γιατι τέτοιο μένος για την εξέλιξη. Νομιζω οτι σε ότι συμμετέχει ο Μασκ απλά ταφόπλακα, δεν εξηγείται αλλιώς. Παρωπίδες απο νέους ανθρώπους οχι απλά δεν κατανοώ αλλα είναι στενάχωρο να βλέπεις.

Ειπε κανεις μονο BEV; Είπε κανείς μονο H2; Θέλουμε και απο τα δύο. Γνωρίζεται οτι προς το παρόν η πλειοψηφία του H2 φτιάχνεται με ΦΑ; Ο Καλογεράκης είναι ο μόνος που φτιάχνει πραγματικό δωρεάν και σχετικά φτηνό σε κατασκευή Η2 τουλάχιστον σε οικιακή κλίμακα να καλύψει τις ανάγκες του. Το ΚΑΠΕ ακόμα παλεύει με τις ανεμογεννήτριες στο Λαύριο. Ας λύσουν και το προβλήματα με τα ευγενή μέταλλα και τη χαμηλή απόδοση. Θα φτιάξουν όμως και αυτά κάποτε.

Νέα δίκτυα δεν θα χρειαστούν, εχουν βγεί οι διαχειριστές δικτύων διαφόρων κρατών και δηλώνουν προετοιμασμένοι. Δεν θα υπάρξουν peaks ζήτησης ισα ισα που αν ξεκινήσει και το load sharing, το δίκτυο θα γίνει ευθεία γραμμή. Τα ανανεώσιμα εντός των πόλεων θα βοηθήσουν/βοηθάνε ήδη στη μείωση του φορτίου και στην μειωμένη ανάγκη δικτύων.

Σε άλλα παράλληλα νέα, η Ευρώπη γιατι επενδύει σε εργοστάσια μπαταριών; Οι Γερμανοί επίσης που διαχρονικά κοιτάζουν την πάρτη τους γιατι φτιάχνουν μπαταρίες;

Diesel μικρού κυβισμού πάνε ήδη στο χρονοντούλαπο. Η Κίνα με το τεράστιο R&D γιατι μπαταρίες; Γιατι θέλει άμεσα τα πάντα να γίνουν ηλεκτρικά; ΑΝνοίγει το ένα Gigafactory πίσω απο το άλλο. Βλάκες είναι; Εμείς ξέρουμε καλύτερα; Τι εχουν δει που δεν βλέπουμε;

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει, ισως να μείνουν ακόμα καποιοι ICE για λόγους range extender, σύντομα όμως θα χαθούν απο την αυτοκίνηση. Το επόμενο στοίχημα ειναι οι αερομεταφορές.

Κανενας εδω μεσα δεν ειναι κατα των ηλεκτρικων αυτοκινητων ουτε της τεχνολογικης εξεληξης. Απο κει και περα ομως εχει τεραστια διαφορα το υιοθετω μια τεχνολογια απλα και μονο γιατι ειναι νεα και ωραια απο το υιοθετω μια νεα τεχνολογια γιατι με συμφερει σαν κοινωνια σε ολα τα επιπεδα. Αυτο που λεμε οι περισοτεροι ειναι οτι τη δεδομενη στιγμη αυτη η τεχνολογια δεν ειναι ετοιμη για μια μαζικη οριζοντια υιοθετηση της. Ας οριμασει και εδω ειμαστε ολοι μας.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Whargoul μιας και φαινεται να έχεις ασχοληθει με το θεμα του Υδρογόνου ποιο ειναι το κυριο μειονέκτημα του ως καινουρια τεχνολογια; Είναι το δικτυο μεταφορας και οι σταθμοι ανεφοδιασμου; Δεν μπορει να χρησιμοποιηθει το υπαρχων δικτυο των προιοντων του πετρελαιου; Ειναι κατι άλλο;

Επεξ/σία από Choulio
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Επίσης οι κινέζοι αυτή τη στιγμή κατέχουν τις καλύτερες τεχνολογίες στην εκμετάλλευση κ καύση άνθρακα/λιγνίτη με τους ρύπους να ειναι σε αρκετές περιπτώσεις κάτω και απο καύση φυσικού αερίου. Η τεχνολογία αντιρύπανσης επιτρέπει ακόμα και δέσμευση CO2 και εναπόθεση του στο χώμα.

Περιμένω στοιχεία πως οι ρύποι είναι αρκετά χαμηλότερες από το το φυσικό αέριο.

Επίσης λες για CO2 capture (btw, δεν είναι στο χώμα, αλλά σε συγκεκριμένες γεωλογικές δομές, δεν μπορεί να γίνει παντού), αλλά από την άλλη λες ότι το υδρογόνο παράγεται από Φυσ, Αεριο. Το οπίο παράγει μόνο CO2, και πάλι γίνεται capture εαν

7 λεπτά πριν, Vagosman είπε

Νέα δίκτυα δεν θα χρειαστούν, εχουν βγεί οι διαχειριστές δικτύων διαφόρων κρατών και δηλώνουν προετοιμασμένοι. Δεν θα υπάρξουν peaks ζήτησης ισα ισα που αν ξεκινήσει και το load sharing, το δίκτυο θα γίνει ευθεία γραμμή. Τα ανανεώσιμα εντός των πόλεων θα βοηθήσουν/βοηθάνε ήδη στη μείωση του φορτίου και στην μειωμένη ανάγκη δικτύων.

Περιμένω και για αυτά αναφορές. Μπορείς να ψάξεις να τις βρεις στα Future Energy Scenarios του Ην. Βασιλείου, και να τους πεις ότι τα κάναν όλα λάθος

Spoiler

image.png.0dc2487c4e8fb0a32d0f524675b1060b.png

image.png.59f498624949c5ee58967e00d54fa30e.png

 

15 λεπτά πριν, Vagosman είπε

 

Σε άλλα παράλληλα νέα, η Ευρώπη γιατι επενδύει σε εργοστάσια μπαταριών; Οι Γερμανοί επίσης που διαχρονικά κοιτάζουν την πάρτη τους γιατι φτιάχνουν μπαταρίες;

Ψάξε να δεις και ταυτόχρονα πόσες επενδύσεις γίνονται για το υδρογόνο. Και μιας και θα ψάχνεις, κοίταξε να βρεις την μελέτη της Ολλανδίας σε σχέση με την εκμετάλλευση του αιολικού δυναμικού της βόρειας θάλασσα. (hint, δεν είναι με μεταφορά ηλεκτρισμού)

  • Like 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

@Whargoul Κανεις δεν λεει οτι το υδρογονο δεν ειναι το μελλον...Απλα ειπαμε,ο Musk ειναι καλυτερος στο marketing...Αν μπορει η Ιαπωνια και η Κορεα λοιπον μεσα στα επομενα χρονια ας αποδειξει οτι το υδρογονο ειναι το μελλον...Ποιος θα πει "τιιιιιιιιιι λετεε?Musk για παντα και ας πεθανω απο φωτια στο γεματο μπαταριες αμαξι μου" ή "Δεν με νοιαζει να περιμενω και μια ωρα να φορτισω και να πληρωνω και την φορτιση"? Μεχρι τοτε ειμαστε μονο λογια...

Δεν καταλαβαινω γιατι  ειναι κακο να εχεις ανταπτορακια...Εδω τοσα χρονια και ακομα δεν εχουμε κοινες πριζες στα σπιτι μας ανα τον κοσμο...Δεν εχουμε καν ολοι  τις ιδιες λωριδες για οδηγηση! Δεν εχουμε αλλα και αλλα...Στον ανταπτορα για τα αυτοκινητα που ειναι λιγοτερο απο το 1% της παραγωγης αυτοκινητων θα κολλησουμε?

Ξεπερασες βεβαια το να φτιαξουμε προτυπα εστω ανα major region που εγραψα και εμεινες μονο στα ανταπτορακια.  Θα το πω στη γλωσσα σου. Γιατι ειναι αντιοικολογικο να φτιαξεις κατι για χιλιαδες ή εκκετομυρια οχηματα απο το να φτιαξεις εξ αρχης ενα κοινο προτυπο διασηνδεσης.

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, primeragt είπε

Γιατι ειναι αντιοικολογικο να φτιαξεις κατι για χιλιαδες ή εκκετομυρια οχηματα απο το να φτιαξεις εξ αρχης ενα κοινο προτυπο διασηνδεσης.

Αντιοικολογικο η οικολογικο ετσι συμβαινει...Καταλαβαινω το σκεπτικο σου αλλα δεν νομιζω οτι μπορουμε απο εδω να κανουμε κατι εμεις!

Δημοσ.

Σύντροφοι γεια σας. Μόλις διάβασα το πρώτο πρώτο post του thread. Προτείνω να το διαβάσετε και εσείς πριν γράψετε κάποιο καινούριο post.-

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Whargoul είπε

Τότε μπορείς να μας το εξηγήσεις αυτό?

Chinese companies to build 700 coal plants in and outside China

Αυτα που ειπα πιο αναλυτικα:

Η Κινα ειναι ενα δικτατορικο καθεστως που προσπαθει με σουπερ ταχυτητα να βγει απο τον μεσαιωνα του Μαο προς την παγκοσμια ηγεμονια χρησιμοποιωντας καθε θεμιτο και αθεμιτο μεσο και χωρις ηθικους φραγμους.

Στο θεμα EV η στρατηγικη τους ειναι να κερδισουν στο τριπτυχο:

-Περιβαλλον: με πρωτη προτεραιοτητα την ατμοσφαιρικη ρυπανση στις πολεις τους οι οποιες ειναι οι χειροτεροι θαλαμοι αεριων του κοσμου. Αυτο τους καιει αυτη τη στιγμη, γι αυτο και νεες αδειες κυκλοφοριας δινουν αμεσως σε EV αλλα σχεδον με τιποτα σε ICE. Ταυτοχρονα μειωνουν και τα ρυπογονα εργοστασια λιγνιτη και χαλυβα (που καινε καρβουνο) στις πυκνοκατοικημενες περιοχες, αλλα δεν εχουν κανενα ηθικο φραγμο να αντιμετωπισουν προσωρινες ελλειψεις με μερικα νεα εργοστασια στην επαρχια. Η προτεραιοτητα τους ειναι η νεα υπερπολυαριθμη αστικη ταξη στις υπερμεγαλουπολεις.

-Οικονομια: ξερουν οτι δεν μπορουν να ανταγωνιστουν Ευρωπαιους και Αμερικανους στα παλαια ICE  αυτοκινητα και αποφασισαν οτι με τα EV θεωρητικα ξεκινανε ολοι απο παρομοια αφετηρια.

-Ενεργεια: ο πρωταρχικος τους σκοπος ειναι η απεξαρτηση απο το πετρελαιο. Εγκαθιστουν μεν σαν τρελλοι solar και wind αλλα δεν εχουν κανενα ηθικο φραγμο να φτιαξουν και μερικα λιγνιτικα για προσωρινες αναγκες. Σε βαθος χρονου ομως και σε αυτους η καταναλωση λιγνιτη εχει μειωθει.

Αλλωστε και το παραπανω αρθρο αναφερει οτι η κινεζικη κατασκευαστικη που ετοιμαζει μερικα λιγνιτικα στην Κινα, ετοιμαζει 10πλασια τετοια σε Αιγυπτο-Ιραν-Πακισταν...

Επεξ/σία από sattack
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

@Whargoul Κανεις δεν λεει οτι το υδρογονο δεν ειναι το μελλον...Απλα ειπαμε,ο Musk ειναι καλυτερος στο marketing...Αν μπορει η Ιαπωνια και η Κορεα λοιπον μεσα στα επομενα χρονια ας αποδειξει οτι το υδρογονο ειναι το μελλον...Ποιος θα πει "τιιιιιιιιιι λετεε?Musk για παντα και ας πεθανω απο φωτια στο γεματο μπαταριες αμαξι μου" ή "Δεν με νοιαζει να περιμενω και μια ωρα να φορτισω και να πληρωνω και την φορτιση"? Μεχρι τοτε ειμαστε μονο λογια...

ΤΟ θέμα όμως είναι να μην παραγκωνίσεις το υδρογόνο ή οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία, επειδή με το marketing τα κράτη ήδη αρκετά δις για μπαταρίες, και δεν μπορούν να το αλλάξουν. 

3 λεπτά πριν, Choulio είπε

@Whargoul μιας και φαινεται να έχεις ασχοληθει με το θεμα του Υδρογόνου ποιο ειναι το κυριο μειονέκτημα του ως καινουρια τεχνολογια; Είναι το δικτυο μεταφορας και οι σταθμοι ανεφοδιασμου; Δεν μπορει να χρησιμοποιηθει το υπαρχων δικτυο των προιοντων του πετρελαιου; Ειναι κατι άλλο;

Στα αυτοκίνητα, το μεγάλο μειονέκτημα είναι το κόστος των fuel cell, αλλά σύμφωνα με την Toyota που είναι top σε αυτό, θα πέσει σημαντικά μέχρι το 2025. Υποθέτει ότι το 2020 που θα βγει η δεύτερη γενιά θα είναι ακόμα πιο ακριβά από τα ICE, αλλά σε λογικό επίπεδο, και το 2025 που θα βγει η τρίτη γενιά θα είναι κάτι σαν τα υβριδικά τώρα σε διαφορά τιμής. Επιπρόσθετα, όπως και με τις μπαταρίες, δεν είναι πλήρως ελεγμένα σε πραγματικές συνθήκες για την μακροβιότητά τους. Επίσης οι σταθμοί υδρογόνου έχουν ένα Α κόστος, κάτι εκατομμύρια, αλλά πέφτει συνεχώς καθώς χτίζονται καινούργοι και τα σχέδια και οι άδειες σταθεροποιούνται (μερικές εκατοντάδες υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο, οπότε ότι είναι ακριβοί αυτή τη στιγμή, είναι αναμενόμενο). Φυσικά ένας σταθμός υδρογόνου, μπορεί να γεμίζει πολλά περισσότερα αυτοκίνητα από ένα supercharger γιατί 5 λεπτά χρειάζεται. Δεν χρειάζονται μεγάλα νούμερα και να βρίσκονται στην κυριολεξία παντού, πάρκινγ πεζοδρόμια κλπ.  Παρ όλα αυτά, το κόστος καυσίμου είναι ανάλογο της βενζίνης, οπότε και σήμερα ο καταναλωτής, αν και "ακριβό", δεν θα επιβαρυνθεί περισσότερο. 

Σε σχέση με την παραγωγή, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ουσιαστικά η έλλειψη καταναλωτών, + τα οικονομικά. Αυτά όμως βελτιώνονται με το εξάμηνο καθώς σε αντίθεση με τις μπαταρίες, γίνονται πολλά επιστημονικά breakthrough στον τομέα αυτό. Ακόμα και οι πυρηνικοί αντιδραστήρες 4η γενιάς σχεδιάζονται με την παραγωγή υδρογόνου σαν χρήση. Η μεταφορά είναι ένα πρόβλημα αλλά λύνεται σχετικά εύκολα. Η Kawasaki σχεδιάζει tanker για μεταφορά υδρογόνου πχ.  Σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι υπάρχων αγωγοί φυσικού αερίου. Η αποθήκευση είναι μικρό πρόβλημα, το οποίο βελτιώνεται συνεχώς. Ειδικά σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να αποθηκευτεί και σαν αμμωνία. Γενικά η διαχείριση και μεταφορά του είναι ανάλογη του φυσικού αερίου, πράγμα στο οποίο υπάρχει μεγάλη εμπειρία. 

Γενικά είναι ένα θέμα που τα τελευταία 2 χρόνια άρχισε να έχει τρομερά breakthroughs και να γίνονται μεγάλες επενδύσεις. Οπότε ουσιαστικά το 2020 θα φανεί η πραγματική του δύναμη. Πχ ξεκίνησαν ήδη μεταφορές με τρένα υδρογόνου στη Γερμανία για να αντικαταστήσουν τους συρμούς πετρελαίου, σχεδιάζονται ερευνητικά πλοία, κρουαζιερόπλοια κλπ. Ακόμα και μικρά αεροπλάνα και πολεμικά υποβρύχια, ενώ πλέων μεγάλο ενδιαφέρον έδειξε και ο Αμερικανικός στρατός για UAV με υδρογόνο που η αυτονομία τους είναι τεράστια σε σχέση με τις μπαταρίες.  Η για αναγνωριστικά οχήματα.

Αυτά τρέχει να προλάβει ο Musk με τα BEV του γιατί μετά απλά μπορεί να χάσει το παιχνίδι σε μια νύχτα. Πχ στις ΗΠΑ η Nikola άρχισε να στήνει σταθμούς υδρογόνου σε κύρια σημεία για τις πωλήσεις των φορτηγών της, σε συνεργασία με top εταιρείες του κλάδου, όχι μόνη της σαν την Tesla. Φυσικά οι σταθμοί αυτοί είναι προσβάσιμοι από όλους, καθώς σε αντίθεση με τα BEV που ο καθένας κάνει ότι θέλει, το πρότυπο και ο τρόπος γεμίσματος είναι σταθερός. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...