Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 11/2/2018 στις 3:52 ΜΜ, defacer είπε

Από τη στιγμή που το οποιοδήποτε κράτος δίνει επιδοτήσεις για οποιοδήποτε πράγμα, ο επιχειρηματίας που τις λαμβάνει υπόψη όταν σκέφτεται τα οικονομικά της μπίζνας του κάνει κάτι κακό; Το ίδιο επιδοτείται αυτός και όλοι οι υπόλοιποι. Δε μιλάμε εδώ για κάποια πολύ συγκεκριμένη υπηρεσία όπως αυτές που παρέχει η SpaceX, για την οποία θα μπορούσε κανείς να πει (χωρίς να λέω ότι θα είχε δίκιο) πως ο βασικός τους πελάτης είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και χωρίς αυτή για πελάτη δε θα μπορούσαν να υπάρχουν, εξού και η λέξη "κρατικοδίαιτος".

 

Δέν υπάρχει κάτι μεμπτό στο να δίνονται επιδοτήσεις για κάποια πράγματα, όμως στην αγορά των ηλεκτρικων αυτοκινήτων υπάρχει η εξής ιδιαιτερότητα: Σε όσες χώρες δίνανε καλά incentives και υπήρχαν καλές πωλήσεις, μόλις κόπηκαν τα incentives κόπηκαν και οι πωλήσεις μαχαίρι (Δανία και Hong Kong). Σε όσες χώρες δέν δίνανε ποτέ incentives δέν είχαν ποτέ και σοβαρές πωλήσεις.

Επομένως μιλάμε για ένα προιόν που δέν μπορεί να σταθεί καθόλου απο μόνο του χωρίς κρατική παρέμβαση. Λόγω κρατικής παρέμβασης σπεύδουν και όλοι οι κατασκευαστές να παρουσιασουν κάποια ηλεκτρικά μοντέλα στο line-up τους. Δέν έχουν σκοπό να ξοδέψουν εκατομμύρια για την εξέλιξη τους όταν δέν υπάρχει πραγματική ζήτηση.

Εδώ απο μία συνέντευξη του προέδρου της Toyota: https://www.cnbc.com/2017/09/06/cnbc-exclusive-cnbc-transcript-toyota-chairman-takeshi-uchiyamada-speaks-with-cnbcs-akiko-fujita-on-the-cnbc-conversation.html

TU: That is a question I get asked a lot. I must say upfront, that we are not against electric vehicles.

But in order for electric vehicles to cover long distances, it currently needs to be loaded with a lot of batteries that take a considerable amount of time to charge.

There's also the issue of battery life.

We are moving forward in our development efforts with this in mind. New laws and regulations are actively encouraging development of electric vehicles, with little regard for customer convenience.

But as those laws and regulations come into effect in places like China and the US, carmakers will have no choice but to roll out electric vehicles or risk going out of business. Toyota is no exception, but we are skeptical there will be a rapid shift to pure electric vehicles, given questions over user convenience.

Περίπου ένα μήνα μετά, η Toyota ανακοίνωσε σχέδιο για νέα ηλεκτρικά μοντέλα

Αυτό πιστέυω απαντά και στην ερώτηση του @theoritikos σχετικά με τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πιστεύω οτι μόλις διαπιστώσει ο κόσμος ποιό είναι το πραγματικό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε χρηματικό κόστος, περιορισμούς, ταλαιπωρία, κτλ, οι πωλήσεις θα πέσουν ακόμα και αν οι κυβερνήσεις συνεχίσουν δίνουν incentives.

Αυτά όσον αφορά το πόσο κρατικοδίαιτη είναι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γενικότερα. Σε επόμενο post θα γράψω και κάποια πραγματα για την Tesla ειδικότερα.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Be like Elon λοιπόν..
Αν θες να δουλεύεις 20 ώρες τη μέρα και να μην έχεις προσωπική ζωή. Κοίτα τη δική του ας πούμε και θα καταλάβεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

funbar, ότι δίνεις τη συνέντευξη του προέδρου της μεγαλύτερης ανταγωνιστικής εταιρείας για τα τεσλα,  με τα πρίουσ, νομίζω πως δεν ειναι ιδιαίτερα αντικειμενικό. 

Απο εκεί και πέρα, γιατί δε μας λες τι κάνει το leaf της Nissan; 

Τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια επένδυση για ηλεκτροκίνηση που ανακοίνωσε αρχές του έτους η φόρου, μάλλον δείχνουν ότι η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει.

Και τα δυο παραπάνω παραδείγματα, μάλλον δείχνουν πως το μεγαλύτερο πρόβλημα ειναι η αυτοματοποίηση της παραγωγής της τέσλα. Επίσης, η μη κινηση εξαγοράς της τέσλας από κάποιο μεγαλο όμιλο, δείχνει πως ή Τεσλα δε θα μπει στη διαδικασία να γίνει κομμάτι κάποιας αυτό βιομηχανίας (που δεν ξέρω το λόγο, ο Ελον στο παρελθόν έχει πουλήσει πολλά από τα δημιουργηματά του) ή ότι περιμένουν να αποτύχει λόγω τεχνικών δυσκολιών. 

Σε κάθε περίπτωση, η  τεσλα έδειξε ότι υπάρχει χώρος για ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν πελάτες και ότι ο κόσμος γουστάρει την πολυτέλεια της.

Το έχεις γράψει αρκετές φορές, δεν ξέρω τι εννοείς με τον όρο επιδότηση, αλλά στις ΗΠΑ σε πολιτειακό επίπεδο, οι αγοραστές παίρνουν φόροελαφρυνση που τα οχήματα τους ειναι φιλικά προς το περιβάλλον, δεν επιδοτούνται.

Επεξ/σία από Ψιτ
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/2/2018 στις 7:19 ΜΜ, Ψιτ είπε

funbar, ότι δίνεις τη συνέντευξη του προέδρου της μεγαλύτερης ανταγωνιστικής εταιρείας για τα τεσλα,  με τα πρίουσ, νομίζω πως δεν ειναι ιδιαίτερα αντικειμενικό. 

Απο εκεί και πέρα, γιατί δε μας λες τι κάνει το leaf της Nissan; 

Τα ίδια ακριβώς έχουν δηλώσει κατα καιρούς υπεύθυνοι και απο όλες τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Νομίζεις οτι το κάνουν επειδή φοβούνται την Τεσλα?

Ούτε το Nissan Leaf φαίνεται να βγάζει κέρδη, στην καλύτερη βγάζει θετικό gross margin, το οποίο δέν σημαίνει τίποτα, και η Tesla έχει θετικά gross margin.

Ο λόγος που κανένας δέν μπορεί να βγάλει κέρδη απο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι το μεγάλο κόστος παραγωγής. Όλα τα στοιχεία (και σε αντίθεση με το τι πιστεύουν πολλοί) δείχνουν οτι ένα ηλεκτρικό drivetrain χωρίς την μπαταρία είναι πιό ακριβό απο τον κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό ενός συμβατικού. Αν βάλουμε και την μπαταρία, ξεφεύγει εντελώς το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου.

Οπότε αυτή τη στιγμή υπάρχει επιδότηση απο τους κατασκευαστές που τα πουλάνε στο κόστος ή κάτω απο αυτό, υπάρχει επιδότηση και απο τα κράτη, και παρόλα αυτά οι πωλήσεις παραμένουν εξαιρετικά χαμηλες.

Μολις σταματήσουν οι επιδοτήσεις, οι πωλήσεις θα τείνουν στο μηδέν, καθώς λίγοι είναι αυτοί που θέλουν ένα πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο, με πολλούς περιορισμούς στη χρήση του και περιορισμένο χρόνο ζωής, όσο καλό 0-100 και αν κάνει.

Και τότε και οι κυβερνήσεις θα αναγκαστούν για άλλη μία φορά να αναθεωρήσουν τους στόχους τους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, όπως είχε γίνει και τη δεκαετία του 90, με το CARB mandate το οποίο ζητούσε 10% πωλήσεις ηλεκτρικών μέχρι το 2003. Καταργήθηκε γιατι και τότε τα ηλεκτρικά δέν ήταν βιώσιμα.

 

Στις 16/2/2018 στις 7:19 ΜΜ, Ψιτ είπε

Και τα δυο παραπάνω παραδείγματα, μάλλον δείχνουν πως το μεγαλύτερο πρόβλημα ειναι η αυτοματοποίηση της παραγωγής της τέσλα. Επίσης, η μη κινηση εξαγοράς της τέσλας από κάποιο μεγαλο όμιλο, δείχνει πως ή Τεσλα δε θα μπει στη διαδικασία να γίνει κομμάτι κάποιας αυτό βιομηχανίας (που δεν ξέρω το λόγο, ο Ελον στο παρελθόν έχει πουλήσει πολλά από τα δημιουργηματά του) ή ότι περιμένουν να αποτύχει λόγω τεχνικών δυσκολιών. 

Η Tesla αν ήθελε να λύσει το πρόβλημα παραγωγής θα το έλυνε. Αλλα το θέμα είναι οτι δέν τους νοιάζει να φτιάχνουν αυτοκίνητα, αυτό το κάνουν σαν βιτρίνα. Η πραγματική μπίζνα είναι το φούσκωμα της μετοχής, με το να δείχνουν προς τα έξω οτι έχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες και τεχνολογία απ ότι έχουν πραγματικα. Και αυτό το κάνουν με τόσο συστηματοποιημένο και επιστημονικό τρόπο που θα γραφτούν βιβλία πάνω στο θέμα.

Επειδή τωρα δέν έχω χρόνο, θα γράψω συγκεκριμένα παραδείγματα αργότερα.

Στις 16/2/2018 στις 7:19 ΜΜ, Ψιτ είπε

Το έχεις γράψει αρκετές φορές, δεν ξέρω τι εννοείς με τον όρο επιδότηση, αλλά στις ΗΠΑ σε πολιτειακό επίπεδο, οι αγοραστές παίρνουν φόροελαφρυνση που τα οχήματα τους ειναι φιλικά προς το περιβάλλον, δεν επιδοτούνται.

 

Αντί να κόψει τα λεφτά απο την τιμή του αυτοκινήτου κατα την αγορά, τα κόβει στο τέλος της χρονιάς απο τα λεφτά που θα πλήρωνες στη εφορία. Δέν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά σε αυτό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το 2013 η Tesla έκανε την παρακάτω παρουσίαση για να δείξει τη δυνατότητα γρήγορης αλλαγής μπαταριών στα αυτοκίνητα της:

 

Η Tesla διαβεβαίωνε πως όλοι οι σταθμοί Supercharger σε κάποιους βασικούς οδικούς άξονες θα έχουν και τη δυνατότητα battery swapping. Τελικά, το 2015 ο Musk σε δήλωση του είπε πως βάζει στον πάγο το πρόγραμμα γιατι οι πελάτες του προτιμούν τη φόρτιση στους Superchargers και δέν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για το battery swapping.

Αν πάρουμε τοις μετρητοίς αυτές τις δηλώσεις, τότε το battery swapping ήταν απλά ένα αποτυχημένο πείραμα που τελικά δέν έπιασε. Όμως υπάρχει αρκετό (βρώμικο) παρασκήνιο:

Analysis: Understanding Tesla’s Potemkin Swap Station

Το άρθρο είναι μεγάλο, αλλά αναλυτικό και αξίζει να διαβαστεί.

Συνοπτικά: H Tesla είχε ήδη απο το 2009 ανακοινώσει οτι το Model S έχει τη δυνατότητα για battery swapping, όμως για κάποιο λόγο κουβέντα για αυτό, μέχρι ξαφνικά το 2013 κάνουν την παρουσίαση του παραπάνω βίντεο.

Τί έγινε το 2013 και ξαφνικά ξαναθυμήθηκαν το battery swapping? Άλλαξε το σύστημα με το οποίο αποδίδονται τα ZEV credits. Σύμφωνα με την CARB:

Αναφορά σε κείμενο

“…the ZEV’s refueling system has been demonstrated to the satisfaction of CARB’s Executive Officer as having the potential, with appropriate infrastructure or other equipment, to accumulate the miles required under this subdivision within the given time period for the claimed ZEV type.”

Οπότε αυτή η επίδειξη αλλαγής μπαταρίας αρκούσε για την CARB ωστε να αποδίδονται παραπάνω ZEV credits, που μεταφράζονται σε αρκετές χιλιάδες δολάρια όφελος για την Tesla για κάθε αυτοκίνητο που πουλούσε.

Όμως η Tesla, πέρα απο το να ανοίξει κανα δυο σταθμούς battery swapping (οι οποιοι μάλιστα δέν λειτουργούσαν) και να στείλει κάποιες προσκλήσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα, δέν το προχώρησε άλλο.

Η CARB το πήρε χαμπάρι οτι όλο αυτό είναι βιτρίνα και άρχισε να ζητάει καταγραφή των αλλαγών μπαταριών ανα αυτοκίνητο. Η Tesla θεώρησε πως η καταγραφή των battery swaps είναι αδικαιολόγητη επιβάρυνση.
 

Αναφορά σε κείμενο

 

“The purpose of modifications to the fast refueling definition was to prevent gaming and awarding credit for technology not in actual use. The Board agreed, and directed staff to ensure all fast refueling credits are given based on usage, rather than mere capability. This direction makes sense as it provides for a technology neutral approach to awarding fast refueling designation.”

 

Οπότε με αυτή την αλλαγή στους κανόνες απόδοσης των ZEV credits, η Tesla θα έπρεπε να κάνει τις αλλαγές μπαταριών στην πράξη για να πάρει τα credits. Αυτό φυσικά θα είχε τεράστιο κόστος, καθώς εκτός απο τις υποδομές των εκατοντάδων σταθμών, θα έπρεπε να υπάρχει και ικανό απόθεμα πανάκριβων μπαταριών σε κάθε σταθμό.

Οπότε μόλις κόπηκαν οι επιδοτήσεις, η Tesla τα γύρισε οτι δήθεν οι πελάτες της προτιμούν να περιμένουν για πάνω απο μισάωρο να φορτίσει η μπαταρία αντί να την αλλάξουν με ήδη φορτωμένη σε 3 λεπτά. Στην ουσία οι πελάτες ποτέ δέν είχαν την επιλογή για battery swapping.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

TESLA_GREECE_NEWSAUTO-750x528.jpg

Δεν ειναι για εργοστασιο αλλα hub σε χωρο του Δημόκριτου για  Ερευνα και Ανάπτυξη (R&D) 

http://www.mononews.gr/business/apoklistiko-tesla-stini-hub-stin-ellada-oles-leptomeries

http://www.fortunegreece.com/interview/o-promitheas-tis-tesla-motors/

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ

Επικεφαλής Έρευνας και Σχεδιασµού Ηλεκτρικών Κινητήρων της Tesla

 

Επεξ/σία από kage
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, kage είπε

Μιλάμε για επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, studiokristo είπε

Μιλάμε για επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας!!

Μεχρι να κανει καταληψη το ΠΑΜΕ :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Μερικά ευτράπελα:

Hatchet-Wielding Man Allegedly Driven to Crime by Hatred of Teslas

Όχι, δέν ήμουν εγώ :lol:

 

The factory where Tesla makes its zero-emissions vehicles just got fined for polluting
 

Αναφορά σε κείμενο

 

The fines relate to “several pieces of malfunctioning equipment” which emitted “elevated levels of smog-forming nitrogen oxides from 2013 to 2016,” according to the SF Chronicle.

Tesla said in a statement that the old equipment was inherited from NUMMI, and that the company “proactively brought the issue to the attention of the District.”

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλά αρνητικά νέα μαζεμένα τις τελευταίες ημέρες

Αποχώρησε ο Chief Accounting Officer για "προσωπικούς λόγους".  https://www.bloomberg.com/gadfly/articles/2018-03-09/tesla-chief-accounting-officer-eric-branderiz-leaves-bonds-shrug

Δύο ενδιαφέροντα σημεία. Το ένα είναι οτι δέν ανακοινώθηκε αντικαταστάτης του, όπως συνηθίζεται. Και στην τελευταία αποχώρηση του Jon McNeil πάλι δέν υπήρξε αντικαταστάτης και δήλωσε ο Musk οτι θα αναλάβει ο ίδιος τα καθήκοντα του.

Το δεύτερο σημείο είναι πως άφησε πίσω του εκτός του μισθού των $300K και ένα πακέτο μετοχών αξίας 5 εκατομυρίων, απο τα οποία είχε ήδη εισπράξει ένα μέρος, αλλά τα υπόλοιπα θα εισέπραττε στα επόμενα 4 χρόνια

Brevity, the soul of wit, is perhaps the specter of foreboding in this case. Branderiz was hired from SunPower Corp. in October 2016 to be Tesla's corporate controller and chief accountant. His base salary was $300,000 a year, but the real draw was a $5 million equity grant to vest over four years. To be clear, I don't know what his personal reasons are. Regardless, that vesting schedule suggests he's leaving a chunk of money on the table.

 

Το άλλο νέο είναι οτι η Tesla ανέβασε τις τιμές κιλοβατώρας για τη φόρτιση στους superchargers: Tesla increases cost of using its Supercharger stations, still says it ‘will never be a profit center’

Πλέον μέχρι και ένα απο τα μεγαλύτερα fanboi της Tesla, ο Fred Lambert αρχίζει και αμφιβάλει για τα 7 λεπτά που υποσχέθηκε ο Musk για τους Megachargers των φορτηγών

In general, I don’t have an issue with Tesla increasing the rates here, but it does raise some questions about Tesla’s promised $0.07 per kWh for Tesla Semi customers at the upcoming Megachargers.

 

Άλλο νέο: Tesla CEO Elon Musk: ‘self-driving will encompass all modes of driving by the end of next year’

Όλοι οι τίτλοι των ειδήσεων του Electrek έχουν ένα θετικό spin, όμως η είδηση είναι οτι το Full Self Driving θα αργήσει κι άλλο. Πόσο? O Musk είπε κάτι για 18 μήνες, αλλά με τόσο ξεκάθαρο τρόπο όσο και οι χρησμοί της Πυθείας. Να θυμηθούμε οτι κάποιοι πελάτες της Tesla το έχουν ήδη προ-αγοράσει με την αγορά του αυτοκινήτου ή συμπεριλαμβάνεται στις δόσεις του leasing. Έτσι όπως το πάνε θα λήξει σε κάποιους το τριετές leasing και δέν θα έχουν πάρει ακόμα το FSD update.

 

Άλλο νέο: Tesla Temporarily Suspended Model 3 Production in Late February

 

Και τελος, στείλανε δύο Semi απο το Gigafactory στο Fremont. Απο τις φωτογραφίες φαίνεται οτι ήταν τα ίδια δύο φορτηγά που είχαν και στην παρουσίαση το Νοέμβριο του 2017. Το περίεργο είναι οτι φαίνεται πως σταμάτησαν στο Sacramento για φόρτιση. Αφενός η απόσταση μεταξύ Sparks και Fremont είναι μικρή, οπότε και η μικρή μπαταρία των 300 μιλίων θα την κάλυπτε, αφετέρου η διαδρομή είναι κατα βάση κατηφορική, οπότε τα φορτηγά θα ανακτούσαν περίπου 100ΚWh ενέργειας ή το 20% της χωρητικότητας της μπαταρίας.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...