Ntinaras Δημοσ. 23 Αυγούστου Δημοσ. 23 Αυγούστου 11 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε Το BYD δεν έχει one pedal drive αλλά έχει ανάκτηση... Είναι πιο λογικό να μην έχουμε την ανάκτηση μόλις αφήνουμε γκάζι; Η ανακτηση δεν επιστρεφει πισω ολη την ενεργεια. Σου επιστρεφει περιπου το 25-30%. Το υπολοιπο χανεται. Απλα στα θερμικα χανεται κατα 100%. Οποτε το ιδανικο θα ηταν να πηγαινεις με σταθερη ταχυτητα. Αναλογα την αεροδυναμικη του καθε μοντελου ,τις λοιπες απωλειες απο τριβες και την αποδοτικοτητα του κινητηρα, η πιο οικονομικη ταχυτητα ειναι γυρω στα 80 σταθερα. Οποτε η ανακτηση εχει νοημα αν θες να κοψεις η να σταματησεις. Αν θες απλα να ρολαρεις, δεν εχεις λογο να κανεις ανακτηση, απλα δεν αφηνεις τοσο το γκαζι. 1
sndev Δημοσ. 23 Αυγούστου Δημοσ. 23 Αυγούστου (επεξεργασμένο) 48 minutes ago, @pnea1973 said: Το BYD δεν έχει one pedal drive αλλά έχει ανάκτηση... Είναι πιο λογικό να μην έχουμε την ανάκτηση μόλις αφήνουμε γκάζι; κοιτα θα σου πω τη γνωμη μου βαση λογικης πανω στο δικο μου όχημα που το εχω ξεψαχνίσει διαβάζοντας Live στατιστικά κ καταγραφοντας ιστορικο. καταρχας η τεσλα εχει επιλογή να μη κανει ανάκτηση τι συμβαίνει στη πράξη. η τεσλα στην ανάκτηση φορτίζει πισω μεχρι 80kwh. απο αυτο θα μπορουσαμε να βγαλουμε το συμπερασμα οτι οι 50ριδες στο δρομο απλα είναι χαδι για τη μπαταρία οταν καθε 3ς κ λίγο το ιδιο το οχημα ρουφάει 80 εστω κ στιγμιαία. δεν τραβαει παντα 80. οσο πιο γεματη ειναι η μπαταρια τοσο λιγοτερο πχ στο 90-100% δεν κανει ανακτηση στο 70% τραβάει 80αρια κ απο 90 κ κατω ξεκιναει σταδιακα κ ανεβαινει απο 30 κ οσο πεφτει το ποσοστο το ανεβάζει εως 80. τωρα εαν δεν κανεις ανάκτηση καταναλώνεις σε μια διαδρομη στο σύνολο σημαντικά λιγότερες kwh απο την μπαταρία με το να εκανες ανάκτηση. απο την αλλη στα 5mwh που εχω καταναλωσει το 30% είναι απο ανάκτηση..! παραληλα εαν δε φρενάρεις με την ανακτηση πατας φρενο πολυ πιο συχνα οποτε θα χρειαστει αλλαγη φρενων τακακια ξερω γω πολυ πιο σύντομα δε ξερω τι ειναι λογικο. εγω κοιτάω την ανεση πρωτα οποτε ανακτηση one pedal drive κ αγιος ο θεος. Επεξ/σία 23 Αυγούστου από sndev 1
sattack Δημοσ. 23 Αυγούστου Δημοσ. 23 Αυγούστου Μισο λεπτο γιατί πάμε να τα μπερδέψουμε εδώ. Είναι άλλο πράγμα σε ένα θερμικό ή γενικά σε ένα αυτοκίνητο χωρίς ανάκτηση να πηγαινεις με σταθερή ταχύτητα και αλλο πράγμα να αφήσεις το γκάζι και αυτό να τσουλάει μέχρι να σταματήσει απο τις τριβές. Μόνο τα διαστημοπλοια δεν χάνουν ταχύτητα όταν κόψουν το "γκαζι". Στα αυτοκίνητα, όταν αφήσεις το γκάζι και δεν πατάς τίποτα και δεν υπάρχει ανάκτηση, θα χάσει την ταχύτητα του από τις τριβές. Οπότε δεν μπορεί κάποιος να λέει ότι με την ανάκτηση χάνεις ενέργεια ενώ αν αφήνεις το γκάζι χάνεις λιγότερη. Ούτε μπορεί κάποιος να λέει ότι αν έχεις την ανάκτηση πρέπει να κρατάς πατημένο σταθερά το πεταλ του γκαζιού. Μα και χωρίς ανάκτηση, αν αφήσεις το γκάζι, πάλι χάνει ενέργεια το όχημα από τις τριβες και θα σταματήσει σε μια προκαθορισμενη απόσταση, και πάλι πρέπει να το κρατάς πατημένο σε μια σταθερή θέση για να πηγαίνει με σταθερή ταχύτητα.
sndev Δημοσ. 23 Αυγούστου Δημοσ. 23 Αυγούστου (επεξεργασμένο) 9 minutes ago, sattack said: Οπότε δεν μπορεί κάποιος να λέει ότι με την ανάκτηση χάνεις ενέργεια θα σε στεναχωρησω αλλα τα νουμερα αλλα λενε, βαλε ενα obd πανω κ θα το δεις βασικα με αλλα λογια με την ανακτηση καταναλώνεις περισσοτερη ενεργεια στο συνολο. κανε ενα τεστ κ στις ευθειες ψιλο κατηφορες που θα αφηνες το γκαζι αρα θα ειχες ανακτηση με προσοχη σηκωνε το μοχλο να τσουλαει με νεκρα κ αντι να φρεναρει ο ηλεκτροκινητηρας να φρεναρεις εσυ σαν σε θερμικο, προσεκτικα μη στουκαρεις. μετα δες τη καναλωση χωρις να το εκανες κ την καταναλωση με το πηγαινεις με νεκρα ( δλδ χωρις ανακτηση ) στην ιδια διαδρομη με παρομιες συνθηκες στην οθονη και προφανως θα χασει ενεργεια στη νεκρα οσο τσουλαει η αφηνοντας το γκαζι λογου βαρους κ καποια στιγμη θα σταματησει αυτο δε συμαινει οτι δε πρεπει να πατησεις φρενο Επεξ/σία 23 Αυγούστου από sndev 1
sattack Δημοσ. 24 Αυγούστου Δημοσ. 24 Αυγούστου (επεξεργασμένο) Στις 23/8/2024 στις 1:27 ΜΜ, sndev είπε θα σε στεναχωρησω αλλα τα νουμερα αλλα λενε, βαλε ενα obd πανω κ θα το δεις βασικα με αλλα λογια με την ανακτηση καταναλώνεις περισσοτερη ενεργεια στο συνολο. κανε ενα τεστ κ στις ευθειες ψιλο κατηφορες που θα αφηνες το γκαζι αρα θα ειχες ανακτηση με προσοχη σηκωνε το μοχλο να τσουλαει με νεκρα κ αντι να φρεναρει ο ηλεκτροκινητηρας να φρεναρεις εσυ σαν σε θερμικο, προσεκτικα μη στουκαρεις. μετα δες τη καναλωση χωρις να το εκανες κ την καταναλωση με το πηγαινεις με νεκρα ( δλδ χωρις ανακτηση ) στην ιδια διαδρομη με παρομιες συνθηκες στην οθονη και προφανως θα χασει ενεργεια στη νεκρα οσο τσουλαει η αφηνοντας το γκαζι λογου βαρους κ καποια στιγμη θα σταματησει αυτο δε συμαινει οτι δε πρεπει να πατησεις φρενο Λοιπόν, αν καταλαβαίνω καλά, αυτό που λες είναι ότι αν έχει ψιλοκατηφορα, εκεί που χωρίς ανάκτηση απλώς θα το άφηνες για λίγο να κυλήσει, όταν έχεις επιλεξει ανάκτηση "μπερδεύεται" λίγο το ηλεκτρονικό σύστημα και κάνει ταυτόχρονα και λίγο "γκαζι" και λίγο ανάκτηση, με αποτέλεσμα να καταναλώνει λίγο περισσότερο ενέργεια. Ακομα κι έτσι, αυτό αφορά πολύ περιορισμένες περιπτώσεις, και βεβαια δεν είναι λογικό να κάθεται κάποιος να ασχολείται με τη ρύθμιση της ανάκτησης κάθε τρεις και λίγο, ακόμα κι αν έχει άλλη μαρκα με μοχλακια πάνω στο τιμόνι για να το κάνει εύκολα. Η λογική λεει να το αντιμετωπίσεις το θέμα όλο μαζί σαν πακέτο, να βάλεις μια ρύθμιση που σε βολεύει και να οδηγεις συνεχώς έτσι. Και το προφανές είναι με φουλ ανάκτηση, που έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα στο σύνολο και δεν πειράζει αν χάνεις λίγο σε κάτι τέτοιες οριακές περιπτώσεις. Επεξ/σία 24 Αυγούστου από sattack
jaguara5 Δημοσ. 26 Αυγούστου Δημοσ. 26 Αυγούστου Στις 23/8/2024 στις 1:08 ΠΜ, sattack είπε Επίσης αυτό που λες για την οθόνη, επίσης ξέχνα το. Δηλαδή σε ένα θερμικό αν μπλοκάρει ο εγκέφαλος, θα μπορέσεις να εκκινήσεις και να οδηγησεις το αυτοκίνητο? Έχοντας ρίξει αρκετό διάβασμα σε διάφορα φόρουμ βρήκα τελικά και κάποιον που του είχε καεί η οθόνη. Το αμάξι λειτουργούσε κατά τα λοιπά κανονικά (λαμβάνοντας βέβαια υπόψη πόσο σημαντική είναι αυτή από λειτουργική άποψη πρέπει να αλλαχθεί το ταχύτερο δυνατό). 1
cthulhucarbide Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου https://www.facebook.com/share/r/acentWQN4cwkTReR/
malakudi Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου Στις 23/8/2024 στις 12:29 ΜΜ, Ntinaras είπε Σου επιστρεφει περιπου το 25-30%. Το υπολοιπο χανεται. Απλα στα θερμικα χανεται κατα 100%. Σε μία διαδρομή 320 km χθες, σε εθνική οδό με 110km/h αλλά και ανηφόρα - κατηφόρα σε Χορτιάτη και Καβάλα, ισχύουν τα παρακάτω νούμερα (ID3 58ρη) Εκφόρτιση 58,93 KWh Φόρτιση (από ανάκτηση) 10,74 KWh Τελική κατανάλωση 48,19 KWh. Δηλαδή η ανάκτηση έδωσε 19% Αν λοιπόν εννοείς 25-30% στο σύνολο, μάλλον λες πολύ. Αν όμως εννοείς 25-30% σε ένα σετ ανηφόρας - κατηφόρας, ή σε ένα σετ επιβράδυνσης - επιτάχυνσης, λες πολύ λίγο. Για παράδειγμα ανεβαίνοντας στο Χορτιάτη από Θέρμη η κατανάλωση φτάνει και 40KWh/100km, όμως όταν κατέβεις από την άλλη πλευρά στον Άγιο Βασίλη, τελικά φθάνεις με 14-15 KWh/100km, ένα 10-15% πάνω δηλαδή απ' όσο θα είχες αν πήγαινες ευθεία με 60-70km/h. Η ανάκτηση δηλαδή στον κύκλο ανηφόρας - κατηφόρας ή επιβράδυνσης - επιτάχυνσης είναι πολύ πιο πάνω από το 30%, κατά τη δική μου εκτίμηση είναι κοντά στο 85 με 90%.
Ntinaras Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 7 λεπτά πριν, malakudi είπε Σε μία διαδρομή 320 km χθες, σε εθνική οδό με 110km/h αλλά και ανηφόρα - κατηφόρα σε Χορτιάτη και Καβάλα, ισχύουν τα παρακάτω νούμερα (ID3 58ρη) Εκφόρτιση 58,93 KWh Φόρτιση (από ανάκτηση) 10,74 KWh Τελική κατανάλωση 48,19 KWh. Δηλαδή η ανάκτηση έδωσε 19% Αν λοιπόν εννοείς 25-30% στο σύνολο, μάλλον λες πολύ. Αν όμως εννοείς 25-30% σε ένα σετ ανηφόρας - κατηφόρας, ή σε ένα σετ επιβράδυνσης - επιτάχυνσης, λες πολύ λίγο. Για παράδειγμα ανεβαίνοντας στο Χορτιάτη από Θέρμη η κατανάλωση φτάνει και 40KWh/100km, όμως όταν κατέβεις από την άλλη πλευρά στον Άγιο Βασίλη, τελικά φθάνεις με 14-15 KWh/100km, ένα 10-15% πάνω δηλαδή απ' όσο θα είχες αν πήγαινες ευθεία με 60-70km/h. Η ανάκτηση δηλαδή στον κύκλο ανηφόρας - κατηφόρας ή επιβράδυνσης - επιτάχυνσης είναι πολύ πιο πάνω από το 30%, κατά τη δική μου εκτίμηση είναι κοντά στο 85 με 90%. Εχει μεγαλη σημασια η ταχυτητα. Αν η ανακτηση ειναι σε μικρη ταχυτητα, τοτε εχεις μεγαλυτερο ποσοστο που κερδιζεις. Αν ειναι σε μεγαλη ταχυτητα, πχ εθνικη με κατηφορα, τοτε ειναι πολυ μικροτερη, γιατι σε φρεναρει ο αερας πολυ περισσοτερο και χανεται και εκει ενεργεια. Επισης εξαρταται και απο το αμαξι. 2
malakudi Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 1 λεπτό πριν, Ntinaras είπε Εχει μεγαλη σημασια η ταχυτητα. Αν η ανακτηση ειναι σε μικρη ταχυτητα, τοτε εχεις μεγαλυτερο ποσοστο που κερδιζεις. Αν ειναι σε μεγαλη ταχυτητα, πχ εθνικη με κατηφορα, τοτε ειναι πολυ μικροτερη, γιατι σε φρεναρει ο αερας πολυ περισσοτερο και χανεται και εκει ενεργεια. Επισης εξαρταται και απο το αμαξι. Συμφωνώ σε αυτό. Όμως την ανάκτηση την θέλεις κυρίως στη κίνηση σταμάτα ξεκίνα, όπου αν έχεις μαλακό πόδι μπορείς να πετύχεις πολύ χαμηλή κατανάλωση και στις επαρχιακές ορεινές διαδρομές. Τώρα αν πηγαίνεις 5% ανηφόρα με 110 και παραπάνω km/h και μετά 5% κατηφόρα με την ίδια ταχύτητα δε θα έχεις καμία σπουδαία ανάκτηση.
Vagosman Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου Στην ανάκτηση παιζει τεράστιο ρόλο η ταχύτητα οπως σωστά προαναφέρθηκε αλλα κ ο χρόνος. Θέλεις να γίνει η ανάκτηση οσο πιο αργά ωστε να μειώσεις απώλειες προς μπαταρίες και βεβαια την όποια εμπλοκή των φρένων. Μαλακό προοδευτικό γκάζι και φρένο είναι το κλειδί σε όλα τα υψηλότερης απόδοσης οχήματα. 2
gbras Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου (επεξεργασμένο) Πειτε μου κατι στο M3 οχι LR τι αυτονομια εχετε μεσα στην πολη ? γιατι διαβαζω για 350 -400 χιλιομετρα για προσεκτικη οδηγηση το καλοκαιρι και μου φαινεται πολυ λιγο, τουλαχιστον σε σχεση με το δικο μου hyundai kona που εχει μικροτερο WLTP. Επεξ/σία 17 Σεπτεμβρίου από gbras
Jordan1972 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου Καλησπερα, ο αδερφος μου σκεφτεται να παρει τεσλα model Y για ταξι. Δεν μπορει να βρει πληροφοριες για συνεργεια και φυσικες φθορες στην θεσσαλονικη. Υπαρχει καποιος που μπορει να βοηθησει; Οι εξυπνοι στο booth χαμογελουσαν και λεγανε οτι δεν χαλαει τιποτα και ποτε, μονο οτι θελουν αλλαγη τα λαστιχα. Προφανως αυτο που ειναι σημαντικο ειναι να μην χασει μια εβδομαδα δουλειας για ενα ανταλλακτικο, οσο και να συμφερει φορολογικα η αγορα με επιδοτηση, μια εβδομαδα χωρις δουλεια ειναι πολυ μεγαλη ζημια απο οτι λεει. Ξερουμε περιπτωση απο εναν που κολλησαν τα φρενα και εστειλε το αυτοκινητο στην Αθηνα για επισκευη, προφανως κατι τετοιο ειναι απαγορευτικο. Εχετε καμια αλλη προταση για ηλεκτρικο αυτοκινητο που τα ανταλλακτικα του μπορεις να τα βρεις ευκολα στα περισσοτερα συνεργια; Σκεφτειτε πως κανει περιπου 200 χλμ την ημερα. Συγνωμη αν καταχραστηνα το συγκεκριμενο νημα.
sattack Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου Αυτο που γραφεις ειναι πολυ σωστο. Εγω μπορει να πιστευω οτι το model Y ειναι το καλυτερο αυτοκινητο για τα λεφτα του αλλα φυσικα οποιος το χρειαζεται για επαγγελματικη χρηση πρεπει να ειναι σιγουρος οτι θα μπορει να λυσει ενα θεμα αμεσα εκει που μενει. Για τη Θεσσαλονικη κατι ακουσα οτι εκτος απο το mobile θα ανοιξει εκει και μονιμο service, αλλα καλυτερα: Θα σας ελεγα να μπειτε στα facebook groups "Hλεκτροκινηση στην Ελλαδα" και "Tesla Fans Greece" και να απευθυνετε εκει αυτους τους προβληματισμους. Υπαρχουν παρα πολλοι που εχουν παρει ηλεκτρικο για ταξι (που φυσικα ειναι και η καλυτερη επιλογη, ασυζητιτί αυτο), και Tesla και αλλες μαρκες, και επισης και πολλοι κατοχοι Tesla που μενουν Θεσσαλοκινη. Απο ολους αυτους θα μπορεσετε να παρετε πολλες πληροφοριες για τη συγκεριμενη περιπτωση και να αποφασισετε καταλληλα. 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα