Vagosman Δημοσ. 18 Αυγούστου Δημοσ. 18 Αυγούστου Η αλήθεια είναι ότι πολλά μπορούν να πάνε στραβά στα νέα αυτοκίνητα που δεν έχουν μηχανικές δικλείδες. Ερώτηση στις νέες μπαταρίες λιθίου έχουν εμφανιστεί προβλήματα με φλατ 12v;
sattack Δημοσ. 18 Αυγούστου Δημοσ. 18 Αυγούστου 20 λεπτά πριν, Vagosman είπε Η αλήθεια είναι ότι πολλά μπορούν να πάνε στραβά στα νέα αυτοκίνητα που δεν έχουν μηχανικές δικλείδες. Ερώτηση στις νέες μπαταρίες λιθίου έχουν εμφανιστεί προβλήματα με φλατ 12v; Μηχανικές δικλείδες υπάρχουν πάντα, αλλά πρέπει να τις ξέρεις ή να διαβάσεις το manual. Για 12v λιθιου δεν έχω ακούσει κάτι και είναι λογικό. Σκέψου μια μπαταρία λιθιου η οποία τροφοδοτείται πάντα από την HV (High Voltage) μπαταρια λιθιου του αυτοκινήτου. Θα κρατιέται πάντα στην ιδανική κατάσταση. Οπότε δεν περιμένεις να χαλάσει τόσο εύκολα όπως χαλάνε οι μπαταρίες lead acid που έχουν και τα κανονικά αυτοκίνητα και που όσο και καλά να την φροντίζεις, μετά από κάποιο χρόνο χαλάει.
kostasgr78 Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου 10 ώρες πριν, sattack είπε Καποο λάκκο έχει η φάβα. Αν χαλάσει η 12V μπαταρία δεν λειτουργούν τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου και μένει κλειδωμένο. Ομως αυτή είχε ήδη βάλει μέσα το παιδάκι. Οπότε το αυτοκίνητο ήταν ήδη ξεκλείδωτο. Ακόμα κι αν ήταν τόσο άτυχη που εκείνη τη στιγμή βρήκε να "πεθάνει" η 12V μπαταρία, γιατί μετά το αυτοκίνητο να κλείδωσε? Δεν γίνεται αυτό. Το λογικό ήταν να παραμείνει ξεκλείδωτο. Σε κάθε περίπτωση, οι 12V μπαταρίες της Tesla ήταν lead acid (οπως στα κανονικά αυτοκίνητα) στα οχήματα που βγήκαν από Σαγκάη μέχρι Oκτωβριο του 21. Από εκεί και μετά είναι λιθίου, οι οποίες πρακτικά δεν χαλάνε. Το ίδιο και από Βερολίνο που ξεκίνησε παραδόσεις το 2022. 51 λεπτά πριν, sattack είπε Μηχανικές δικλείδες υπάρχουν πάντα, αλλά πρέπει να τις ξέρεις ή να διαβάσεις το manual. Για 12v λιθιου δεν έχω ακούσει κάτι και είναι λογικό. Σκέψου μια μπαταρία λιθιου η οποία τροφοδοτείται πάντα από την HV (High Voltage) μπαταρια λιθιου του αυτοκινήτου. Θα κρατιέται πάντα στην ιδανική κατάσταση. Οπότε δεν περιμένεις να χαλάσει τόσο εύκολα όπως χαλάνε οι μπαταρίες lead acid που έχουν και τα κανονικά αυτοκίνητα και που όσο και καλά να την φροντίζεις, μετά από κάποιο χρόνο χαλάει. Προσωπικά όσο ασχολούμαι με θέματα ασφαλείας σε σειρά θεμάτων τα τελευταία χρόνια, το ερώτημα δεν πηγαίνει ποτέ στο πόσο πιθανό είναι να συμβεί κάτι (π.χ. μια βλάβη), αλλά ποιές οι ενέργειες ανάνηψης από το πρόβλημα και πόσο εύκολες είναι αυτές, με το δεδομένο ότι έχει τύχει το πρόβλημα. Στα Model 3 και Y τί ενέργειες χρειάζονται, αν π.χ. όπως παραπάνω παγιδευτεί παιδί μέσα και πεθάνει η μπαταρία των 12V ή όποιο άλλο κύκλωμα; Υπάρχει απ' έξω μηχανικός μοχλός ή απαιτούνται επιπρόσθετες ενέργειες π.χ. με βραχυκυκλώματα ή κοψίματα κυκλωμάτων; Πόσος χρόνος απαιτείται για να γίνουν όλα αυτά; Χρειάζονται εξειδίκευση/εκπαίδευση ή μπορεί να τα κάνει ο καθένας; Αυτά είναι τα ερωτήματα όταν μιλάμε για θέματα ασφάλειας. Όποιος γνωρίζει τη διαδικασία, θα ήθελα να την ακούσω, γιατί αξιολογώ την αγορά ηλεκτρικού και θα ήθελα να γνωρίζω επειδή έχω παιδιά. 1
teodor_ch Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου (επεξεργασμένο) Στο tesla απο όσο έχω διαβάσει βγάζεις μία τάπα μπροστά, και συνδέεις 12ν τάση στα δύο καλώδια που έχει για να "ξυπνήσει". jump start δηλαδή Στο πχ. ioniq5 οι χειρολαβές έχουν και κλασσική τρύπα για κλειδί και ξεκλειδώνεις σε <1' Δε μιλάμε για διαδικασία που δεν θα τύχει ποτέ. Σε όλα τα αυτοκίνητα τυχαίνει εκτός αν κάποιος αλλάζει προληπτικά 12v μπαταρίες. Επεξ/σία 19 Αυγούστου από teodor_ch
kostasgr78 Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου 1 ώρα πριν, teodor_ch είπε Στο tesla απο όσο έχω διαβάσει βγάζεις μία τάπα μπροστά, και συνδέεις 12ν τάση στα δύο καλώδια που έχει για να "ξυπνήσει". jump start δηλαδή Αυτό δεν ακούγεται και τόσο εύκολο και γρήγορο για τον καθένα. Αν ισχύει, είναι σημαντικό θέμα ασφάλειας, ειδικά αν έχει κανείς παιδιά που δεν μπορούν να αντιδράσουν μέσα από το αυτοκίνητο. Σημαντικό φάουλ.
sattack Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, kostasgr78 είπε Αυτό δεν ακούγεται και τόσο εύκολο και γρήγορο για τον καθένα. Αν ισχύει, είναι σημαντικό θέμα ασφάλειας, ειδικά αν έχει κανείς παιδιά που δεν μπορούν να αντιδράσουν μέσα από το αυτοκίνητο. Σημαντικό φάουλ. Ξανά, αυτό υποθέτει να έχεις παιδιά (ή σκυλια) μέσα στο αυτοκίνητο ηδη κλειδωμένα. Δηλαδή να έχεις βάλει το σύστημα της Tesla που κρατάει τη θερμοκρασία χαμηλα, να τα κλειδωσες μέσα και να πηγές να κάνεις μια δουλειά. Όπως πιθανότατα έκανε αυτή. (Εκτός αν είσαι τελείως ανεύθυνος και τα κλειδωσες μεσα χωρίς αυτο το συστημα....). Αλλιώς, δεν γίνεται την ώρα που τακτοποιεις τα παιδιά και τα πράγματα να συμβεί αυτό, γιατί το αυτοκίνητο είναι ήδη ξεκλείδωτο. Και μια 12V λιθιου που τροφοδοτειται από τη HV δεν πρόκειται ποτέ να "πεθανει" όπως πεθαίνουν οι lead acid. Οι lead acid "καταστρεφονται" και δεν λειτουργούν. Μια λιθιου, και στο 20% να πέσει που λέει ο λόγος, αν συνεχίζει να τροφοδοτειται με ρεύμα δεν πεθαίνει εντελώς. Οπότε θα δώσει ένδειξη για αλλαγη πολύ νωρίτερα Επεξ/σία 19 Αυγούστου από sattack
kostasgr78 Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου Ok, απλά σε ένα αυτοκίνητο που σού δίνει εναλλακτική πρόσβαση σε κλειδαριά με μηχανικό κλειδί, είναι η ταχύτερη και η πιο ασφαλής μέθοδος μακράν. Μια φορά θα γίνει η στραβή. 1
sattack Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου 14 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε Ok, απλά σε ένα αυτοκίνητο που σού δίνει εναλλακτική πρόσβαση σε κλειδαριά με μηχανικό κλειδί, είναι η ταχύτερη και η πιο ασφαλής μέθοδος μακράν. Μια φορά θα γίνει η στραβή. Τα έχουμε πει επανειλημμένα, δεν είναι για σένα τα Tesla. 3
kostasgr78 Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου Ανεξάρτητα από μένα, συζητήσεις γίνονται και για να ενημερώνονται όλοι. Είμαι σίγουρος ότι ένα ποσοστό ιδιοκτητών δεν ξέρουν τί να κάνουν αν πέσουν σε ένα τέτοιο περιστατικό να έχει πέσει η μπαταρία και να μην ανοίγει με τον ηλεκτρονικό τρόπο η πρόσβαση στο αυτοκίνητο. Τουλάχιστον διαβάζοντας κάποια συζήτηση, μαθαίνεις λεπτομέρειες και είσαι πιο έτοιμος στη σπάνια περίπτωση. 2
teodor_ch Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου 3 ώρες πριν, sattack είπε Τα έχουμε πει επανειλημμένα, δεν είναι για σένα τα Tesla. Εσύ δηλαδή δεν θα ήθελες κλειδαριά αν είχες την επιλογή σωστά? Κάπως ονομάζεται αυτό αλλά μου διαφεύγει τώρα...
SV1EOD Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, teodor_ch είπε Εσύ δηλαδή δεν θα ήθελες κλειδαριά αν είχες την επιλογή σωστά? Δεν έχει και πολύ σημασία τι θα ήθελε ο οποιοσδήποτε. Αν αρχίσουμε να λέμε να έχει κλειδαριά θα συνεχίσουμε λέγοντας να βάλει και αυτό που είναι πολύ χρήσιμο στην τάδε περίπτωση και μετά να βάλει και εκείνο που είναι χρήσιμο στην δείνα περίπτωση και πάει λέγοντας και το αποτέλεσμα εφόσον εισακουγόμασταν θα ήταν: 1) Το προϊόν να μην βγει ποτέ στην αγορά 2) Αν ποτέ βγει να είναι ένα τελείως διαφορετικό προϊόν σε τελείως διαφορετική τιμή. Αυτός που αποφασίζει το ήθελε έτσι. Χωρίς να το γνωρίζω πιστεύω πως και πιο φθηνό να του έβγαινε με κλειδαριά πάλι έτσι θα το έβγαζε. Και η γνώμη μου είναι ότι με κλειδαριές θα χάλαγε η αισθητική του αυτοκινήτου από την στιγμή που έχει τόσο ιδιαίτερες χειρολαβές. Ναι το μειονέκτημα σε περίπτωση ανάγκης μπορεί να αποβεί πολύ σοβαρό και είναι καλό που το μάθαμε. Αλλά αυτό είναι, take it or leave it και τώρα που ξέρεις δεν μπορείς να πεις δεν ήξερα. Άσε που κανονικά δεν μπορείς να πεις δεν ήξερα σε καμία περίπτωση. Το βιβλιαράκι για αυτό τον λόγο το δίνουν για να το διαβάσουμε άλλο που ελάχιστοι το κάνουν. Και αν και δεν απευθύνθηκες σε εμένα σου απαντώ στο σχόλιο ότι δεν θα το ήθελα με κλειδαριά, το θέλω όπως είναι. Αυτό που έχει κάποιο νόημα συζήτησης είναι ποιά είναι η προσέγγιση σε ανάλογες καταστάσεις από άλλους κατασκευαστές, π.χ. την VW ή την BYD και όχι μόνο. Αν έχουν κάποιο πιο ασφαλές σύστημα καλό είναι και να το γνωρίζουμε και να μάθουμε πως δουλεύει. Για κάποιους μπορεί να είναι κριτήριο και μάλιστα σημαντικό. Επεξ/σία 19 Αυγούστου από SV1EOD
teodor_ch Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου 56 λεπτά πριν, SV1EOD είπε Αυτός που αποφασίζει το ήθελε έτσι. Χωρίς να το γνωρίζω πιστεύω πως και πιο φθηνό να του έβγαινε με κλειδαριά πάλι έτσι θα το έβγαζε. Και η γνώμη μου είναι ότι με κλειδαριές θα χάλαγε η αισθητική του αυτοκινήτου από την στιγμή που έχει τόσο ιδιαίτερες χειρολαβές. και στο ioniq5 πετάγονται οι χειρολαβές και έχει κλειδαριά όλα τα υπόλοιπα είναι για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα για τον χψ λόγο δεν έβαλαν και φτάσαμε στο σημείο να σπάμε τα τζάμια για να μπούμε μέσα σε έκτακτες καταστάσεις ΥΓ. και το βιβλιαράκι να διαβάσεις, εάν μείνεις απο μπαταρία και δεν έχεις άλλη μπαταρία μαζί σου πώς θα ανοίξεις? κάνανε άλλη μία πατάτα και ελπίζω να τη φτιάξουν στην επόμενη έκδοση
sattack Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου Και άμα μείνεις από λάστιχο γιατί να μην έχεις μια ρεζέρβα?
teodor_ch Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου Μόλις τώρα, sattack είπε Και άμα μείνεις από λάστιχο γιατί να μην έχεις μια ρεζέρβα? δίνουν κιτ που είναι ευκολότερο και πιο γρήγορο απο το να αλλάξεις ρεζέρβα δεν δουλεύει σε τραβηγμένες περιπτώσεις που προσωπικά δεν μου έχει τύχει ποτέ, εκεί καλείς οδική βοήθεια αλλά είναι το ίδιο να μείνεις έξω απο το αμάξι ή και μέσα κλειδωμένος με το να μείνεις απο λάστιχο?
sattack Δημοσ. 19 Αυγούστου Δημοσ. 19 Αυγούστου Και για να τελειώνουμε, οι μπαταρίες λιθιου 12v που έχουν όλα τα Tesla από Κίνα τέλος του 2021 και όλα από Βερολίνο, είναι σχεδιασμένες για να κρατήσουν όσο και η ζωή του οχήματος. https://insideevs.com/news/546087/tesla-liion-12v-auxiliary-battery/ https://thedriven.io/2023/09/26/ev-explainer-tesla-12v-battery-maintenance/ Case closed. 7 λεπτά πριν, teodor_ch είπε αλλά είναι το ίδιο να μείνεις έξω απο το αμάξι ή και μέσα κλειδωμένος με το να μείνεις απο λάστιχο? Δεν μένει κάνεις κλειδωμένος μέσα μάνα μου, έχει λεβιέ απο μέσα. 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα