Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
13 ώρες πριν, Droulas13 είπε

20230128_212955.jpg.4a6dbe56b8d70afa3d42c73c4bad5301.jpg

έλα @INSOMNIA ξύπνα!!! 

τσάμπα σας δίνουμε εδώ ρεπορταζ κι εσείς κοιμάστε!!!

αν αυτό δεν είναι νούμερο 1 είδηση, δεν ξέρω ποιο είναι!!!

  • Thanks 1
  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Συνολικες πωλησεις ανα αυτοκινητοβιομηχανια το 2022.

Θα μας χρειαστει τα επομενα χρονια.... Ηδη βλεπω στο κατω μερος ποιους θα καταπιει η Tesla σε 1-2-3 χρονια....

 

2022 global car sales.jpg

  • Like 3
Δημοσ.
Στις 28/1/2023 στις 4:06 ΜΜ, Droulas13 είπε

Ενδεικτικά:

VW: Τραπεζικά χρέη 204 δις, ρευστό 33 δις, καθαρός δανεισμός -171 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 12 δις

BMW: Τραπεζικά χρέη 106 δις, ρευστό 25 δις, καθαρός δανεισμός -81 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 6 δις

 

Οπως το υποπτευθηκα, για αλλη μια φορα δεν εχεις ιδεα. Και θα ηταν οκ να μην εχεις ιδεα, αλλα εσυ πρεπει να το παιξεις και ξερολας και να κανεις μακροσκελεις αναρτησεις πανω σε δεδομενα που αποδεδειγμενα δεν καταλαβαινεις. Τα βλεπουν και οι υπολοιποι ασχετοι εδω μεσα που ζουνε για να σου βαζουν καρδουλα στα ποστ μιας και ανηκετε στο ιδιο cult και καπως ετσι 5-6 ατομα τωρα οντως πιστεουν οτι η VW εχει καθαρο δανεισμο -171 δις και βρισκεται ενα βημα απο τη χρεωκοπια. 😂

Για οποιον εχει διαθεση λοιπον, να πουμε οτι οι περισσοτερες εταιριες στο χωρο της αυτοκινητοβιομηχανιας, εχουν και πολυ μεγαλα Captive Finance Units, τα οποια ανηκουν εξολοκληρου στο καθε group (VW, BMW, Ford etc.) και λειτουργουν ουσιαστικα σαν τραπεζες: δανειζουν χρηματα σε dealers, importers αλλα και στον απλο retail πελατη που θελει να χρηματοδοτησει την αγορα αυτοκινητου. Για να δωσουν τετοια δανεια, πρεπει να εχουν και μεγαλη πσοοτητα ρευστου το οποιο το δανειζονται με καποιο επιτοκιο. Στην συνεχεια χρεωνουν τον πελατη τους ενα επιτοκιο μεγαλυτερο απο αυτο που δανειστηκαν οι ιδιοι, με αποτελεσμα να βγαζουν και κερδος οπως μια κανονικη τραπεζα.

Τα 204 δις του VW Group, κατα ενα μεγαλο ποσοστο ΔΕΝ ειναι χρεη που πηρε η εταιρεια για να επενδυσει σε ερευνα και αναπτυξη ή κατι αλλο. Ειναι λεφτα που της αποφερουν ΑΜΕΣΟ κερδος καθως οι πελατες της πληρωνουν τη μηνιαια δοση τους.

Παραδειγματα για οσους θελουν λεπτομερειες:

https://stockdividendscreener.com/auto-manufacturers/ford-total-debt-and-leverage-ratio-analysis/

https://seekingalpha.com/article/3979003-ford-and-misunderstood-debt-ever

https://seekingalpha.com/article/4417862-captive-financing-arms-avoiding-pitfalls-in-comparing-teslas-balance-sheet-to-those-of-auto-oems

 

 

Δημοσ.

Σου εξήγησα και δεν λες να καταλάβεις

Όταν θα πανε αυτές οι εταιρείες (vw, ford κλπ) στον προμηθευτή και θα του πούνε για φέτος τελικά δεν θέλουμε 1.000.000 ανταλλακτικά όπως πέρυσι αλλά 900.000 και την ίδια ώρα η Τέσλα θα πάει και θα του πει αντί για πέρυσι που σου ζήτησα 1.000.000 φέτος θέλω 1.500.000 μάντεψε ποιος θα πετύχει καλή έκπτωση και ποιος θα πληρώσει παραπάνω για τα ανταλλακτικά.

Τώρα βάλε στις εταιρείες αυτές εκτός από τα αυξημένα κόστη και μειωμένη ζήτηση, βάλε και ότι τα εργοστάσια θα κάνουν πλέον απόσβεση των επενδύσεων σε λιγότερα αυτοκίνητα, βάλε ότι οι μισθοί των υπαλλήλων θα αντιστοιχούν σε λιγότερα αυτοκίνητα, βάλε τα αυξημένα επιτόκια και έχεις τον τέλειο συνδυασμό που σε σπρώχνει προς την καταστροφή.

Και συνυπολόγισε και το άλλο. Τα μεγαλύτερα κέρδη αυτές οι εταιρείες τα βγάζουν από τα ακριβά τους μοντέλα, ακριβώς δηλαδή εκεί που στοχεύει η Τέσλα.

Μέχρι τώρα μέσα έχω πέσει. Θα δεις σε 3-4 χρόνια τον πόνο που θα έχουν βιώσει όλες αυτές οι εταιρείες.

Στοιχήματα έβαζα και πριν 3-4 χρόνια και έχουν εξαφανιστεί οι παλιοί.

Θα σε κάνω quote σε 3-4 χρόνια, ελπίζω μόνο να μην μου εξαφανιστείς όπως εξαφανίστηκαν τα παλιά μου φιλαράκια εδώ μέσα.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, shikabalas είπε

Οπως το υποπτευθηκα, για αλλη μια φορα δεν εχεις ιδεα. Και θα ηταν οκ να μην εχεις ιδεα, αλλα εσυ πρεπει να το παιξεις και ξερολας και να κανεις μακροσκελεις αναρτησεις πανω σε δεδομενα που αποδεδειγμενα δεν καταλαβαινεις. Τα βλεπουν και οι υπολοιποι ασχετοι εδω μεσα που ζουνε για να σου βαζουν καρδουλα στα ποστ μιας και ανηκετε στο ιδιο cult και καπως ετσι 5-6 ατομα τωρα οντως πιστεουν οτι η VW εχει καθαρο δανεισμο -171 δις και βρισκεται ενα βημα απο τη χρεωκοπια. 😂

Για οποιον εχει διαθεση λοιπον, να πουμε οτι οι περισσοτερες εταιριες στο χωρο της αυτοκινητοβιομηχανιας, εχουν και πολυ μεγαλα Captive Finance Units, τα οποια ανηκουν εξολοκληρου στο καθε group (VW, BMW, Ford etc.) και λειτουργουν ουσιαστικα σαν τραπεζες: δανειζουν χρηματα σε dealers, importers αλλα και στον απλο retail πελατη που θελει να χρηματοδοτησει την αγορα αυτοκινητου. Για να δωσουν τετοια δανεια, πρεπει να εχουν και μεγαλη πσοοτητα ρευστου το οποιο το δανειζονται με καποιο επιτοκιο. Στην συνεχεια χρεωνουν τον πελατη τους ενα επιτοκιο μεγαλυτερο απο αυτο που δανειστηκαν οι ιδιοι, με αποτελεσμα να βγαζουν και κερδος οπως μια κανονικη τραπεζα.

Τα 204 δις του VW Group, κατα ενα μεγαλο ποσοστο ΔΕΝ ειναι χρεη που πηρε η εταιρεια για να επενδυσει σε ερευνα και αναπτυξη ή κατι αλλο. Ειναι λεφτα που της αποφερουν ΑΜΕΣΟ κερδος καθως οι πελατες της πληρωνουν τη μηνιαια δοση τους.

Παραδειγματα για οσους θελουν λεπτομερειες:

https://stockdividendscreener.com/auto-manufacturers/ford-total-debt-and-leverage-ratio-analysis/

https://seekingalpha.com/article/3979003-ford-and-misunderstood-debt-ever

https://seekingalpha.com/article/4417862-captive-financing-arms-avoiding-pitfalls-in-comparing-teslas-balance-sheet-to-those-of-auto-oems

 

 

ok, φιλε shikabala, ας πουμε οτι εσυ εχεις δικιο γιατι ειναι η δουλεια σου τα οικονομικα, και εμεις το καταλαβαμε λαθος για τις αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες.

Για το γεγονος οτι η Tesla αυξανει με αλματωδεις ρυθμους εχεις να σχολιασεις κατι? Για το γεγονος οτι καθε χρονο καταπινει και απο μια αυτοκινητοβιομηχανια οπως ειχαμε σχολιασει εμεις τα προηγουμενα χρονια και εσυ το αρνιοσουν πεισματικα?

Στις 2/1/2021 στις 7:03 ΜΜ, shikabalas είπε

Απο τα ουτε 500 κανουμε μια αναγωγη που μας βολευει και ΤΣΟΥΠ! Ειναι 720 τελικα οποτε ξεπερασε τη Βολβο και τη Σεατ. 500>570, τι δεν καταλαβαινεις.

Δεν μου λετε, απο αυτα ποσα ειναι στο στολο των robotaxis που πλημμυριζουν τους αμερικανικους δρομους οπως ειχε υποσχεθει η Αυτου Μεγαλειοτης?

Επισης, καπου καποιος το 2017 δηλωνε:

During the call, Musk was asked if the company still expects to produce 500,000 vehicles per year by 2018 and one million vehicles per year by 2020. 

Musk said yes, but added that the company first needs to get the Model Y into production. 

"Yeah I do, I think we need to come out with the Model Y sometime in 2020 or aspirationally in late 2019, and I think one million units is quite likely or maybe more,"

 

εδω ας πουμε κοροιδευες τις αναγωγες μας. Τελικα ομως καθε 4μηνο η Tesla συνεχισε αλματωδως. Και τα 500k περασε και τα 700k και τα 950k και τα 1,3εκ τωρα 

Στις 2/1/2021 στις 7:38 ΜΜ, shikabalas είπε

 

Αναφορά σε κείμενο

 

sattack:

Το είχα πει ότι θα συγκρίνω την tesla με το πότε θα ξεπερνάει κάποια άλλη γνωστή αυτοκινητοβιομηχανια). 

(Η Seat με 570χιλ ουσιαστικά είναι ηδη πισω).

 

 

 

Για ξεχωρισε μου εδω τον μελλοντα και τον αοριστο, να δουμε ποιος καταλαβαινει τι διαβαζει τελικα. Εδω θα ειμαι σου υποσχομαι να μην εξαφανιστω οτι και αν γινει παντως. Για σενα δεν παιρνω και ορκο.

.....

Για την ταμπακιερα τωρα θα πεις τιποτα ή πιστευεις μετα απο τοσον καιρο οτι η τακτικη πεταω την μπαλα στην εξεδρα πιανει σε μενα? Και ενα ακομα ερωτημα, πιστευεις οτι ειναι τυχαιο οτι η Τεσλα εβγαλε αυτη την ανακοινωση Σαββατο 6 το πρωι ωρα Αμερικης?

Kαλο ειναι που ουτε εγω εξαφανιστηκα, ουτε εσυ. Βεβαια δεν θυμαμαι τι ελεγε εκεινη η ανακοινωση ενα Σαββατο πρωι, ουτε τι εγινε μετα , αλλα δεν πειραζει. 

Τελικα ομως, το συμπερασμα σου ποιο ειναι, για αυτα που εγιναν τα τελευταια χρονια?

 

Στις 14/1/2023 στις 4:15 ΜΜ, sattack είπε

Καθε χρονο τετοιες μερες ....  :D

Tesla 2022 1.3 εκ πωλησεις. ετησιοποιημενη παραγωγη του Q4 περιπου 1,6εκ , που σημαινει οτι το 2023 λογικα θα πουλησει παραπανω απο τοσα (αφου συνεχως αυξανει την παραγωγη της).

 

image.png.9210baeb43f26efbef986bd48f665585.png

 

BMW sold a total of 2,100,692 units around the globe last year, which represents a decrease of 5.1 percent compared to last year.

Mercedes, in turn, reports 2,043,900 sales, down 1.0 percent compared to the previous year.

Λογικα το 2024 η Tesla θα ξεπερασει τα 2εκ και τις Merc/BMW/Audi σε παγκοσμιες πωλησεις.

 

 

  • Like 2
Δημοσ.

από τις λίγες φορές που διαβάζεις εβα άρθρο και βρίσκεις μέσα τόσες πολλές διαφορετικές επισημάνσεις που κάθε μία αξίζει από μονη της να γίνει quote και στο τέλος καταλήγεις να κάνεις quote όλο το άρθρο. 

https://thedriven.io/2023/01/30/toyota-faces-disaster-unless-new-ceo-performs-miracle-pivot-to-electric-vehicles/

 

Screenshot_20230131_002906_Chrome.jpg

"In December, fully electric vehicles made up 33% of all new car sales in Germany and the UK, up from less than 10% in both markets just 2 years earlier.

In China BEVs made up 25% of the market in December 2022. Up from just 5% in 2020.

What these numbers reflect is that technology shifts don’t happen in a linear fashion and that once certain market thresholds are reached, growth can accelerate dramatically. In the case of Germany and the UK, EV share was below 5% for ten years but once that share reached 5-10%, it then grew rapidly to a 33% in just 2 years."

 

 

....

 

"One third of new car sales in Germany and the UK  are now fully electric vehicles. That equates to Toyota losing almost a third of its addressable market in those countries in just a few years. This could climb towards 50% by the end of this year.

BEV sales in Norway went from 30% market share in 2018 to 80% in 2022. That’s 50% of the market in just 5 years. If the global EV market share follows a similar S-curve, by the time Toyota launch its EV range in 2027-28, over 50% of the world’s car sales will be BEVs and virtually none of those will be coming from Toyota."

 

....

 

"Tesla is the fastest growing car company in history.

In 2013 Tesla produced 22,477 electric vehicles which is roughly the same number of BEVs Toyota produced in 2022.

When discussing production growth during an interview with Financial Times in May 2022, Tesla CEO Elon Musk said “Our growth rates are faster than any large manufacture production in the history of the earth, We're faster than the (Ford) Model T

Scaling automotive production is hard. Even with record production growth rates it took Tesla 9 years to go from 22,000 to 1 million EVs per year.

So even if Toyota is somehow able to match Tesla's production growth rate on BEVs, it would only hit 1 million EVs by 2031, by which time many analysts believe the global car market will be 100% electric.

Toyota currently produce around 10 million petrol and diesel cars per year.

If the predictions about EV market share growth are accurate and if Toyota is somehow able to reach an annual production rate of 1 million EVs by 2031, it would still result in a 90% drop in sales for Toyota."

  • Like 2
Δημοσ.

Έκανα ένα έλεγχο να δω σε τι τιμές πρωτοήρθε η tesla στην Ελλάδα τέλος του 2020 να συγκρίνω με τις τωρινές μετά την μεγάλη μείωση (οι τιμές είναι μαζί με κόστος παράδοσης):

Το model 3 SR ήρθε στα 46.000 ευρώ και τώρα η τιμή έπεσε και πάλι στα 46.000 ευρώ.

Το model 3 LR ήρθε στα 55.000 ευρώ και τώρα η τιμή έπεσε λίγο πιο κάτω στα 54.000 ευρώ.

Το model 3 Performance ήρθε στα 61.000 ευρώ και τώρα η τιμή έπεσε και πάλι στα 61.000 ευρώ.

Άρα οι τιμές έσβησαν ουσιαστικά τις ενδιάμεσες αυξήσεις.

Τι άλλαξε στο ενδιάμεσο;

Αρνητικά: έχουν αυξηθεί οι πρώτες ύλες

Θετικά: 1) Τα model 3 τότε ερχόντουσαν από Αμερική, ενώ τώρα έρχονται από Κίνα, δηλαδή από πιο αποδοτικό εργοστάσιο, 2) Το 2020 η τέσλα παρήγαγε 500.000 αυτοκίνητα ενώ το 2023 θα παραγάγει 2.000.000 αυτοκίνητα, άρα η διαπραγματευτική της δύναμη με τους προμηθευτές έχει βελτιωθεί δραματικά.

Αυτά τα θετικά είναι για το model 3, γιατί για το model y (το οποίο έχει μεγαλύτερη τιμή πώλησης) υπάρχει το θετικό, ότι το εργοστάσιο model y στην Κίνα είναι ακόμα πιο αποδοτικό από το κινέζικο εργοστάσιο model 3. Για αυτό άλλωστε και παραγάγει περίπου τα διπλάσια αυτοκίνητα ενώ τα δύο εργοστάσιο έχουν σχεδόν το ίδιο footprint. Επίσης το model y έχει το θετικό ότι κατά ένα μέρος παράγεται στην Ευρώπη, οπότε εξοικονομούνται οι φόροι εισαγωγής και τα έξοδα αποστολής με πλοίο, ενώ το εργοστάσιο στο Βερολίνο ως μεταγενέστερο, προφανώς θα είναι και πιο αποδοτικό.

Επαναλαμβάνω, θεωρώ δεδομένο ότι το πρώτο τρίμηνο θα είναι πολύ καταστροφικό για το gross margin στα αυτοκίνητα, αλλά είμαι πολύ περίεργος πως θα εξελιχθεί μέχρι το τέλος του έτους/αρχές του επόμενου.

  • Like 2
Δημοσ.
34 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

 

Επαναλαμβάνω, θεωρώ δεδομένο ότι το πρώτο τρίμηνο θα είναι πολύ καταστροφικό για το gross margin στα αυτοκίνητα, αλλά είμαι πολύ περίεργος πως θα εξελιχθεί μέχρι το τέλος του έτους/αρχές του επόμενου.

O γνωστός Sandy Munro λέει ότι το gross profit της Tesla είναι πολύ περισσοτερο από ότι νομίζουν όλοι, είναι εξωφρενικό, το υπολογίζει ότι μπορεί να φτάσει ακόμα και 40% , και γι αυτό έχει τρελλά περιθώρια να ρίξει τις τιμές εκεί που τις έριξε και πάλι να μην υποφέρει καθόλου αυτή, αλλά να υποφέρουν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές...

 

 

πχ η Ford, μολις αναγκαστηκε να ρίξει 6k την τιμή του Mustang mach-e , το οποίο πουλάει μόλις 30-40k το χρόνο.... και να ομολογήσει κι ολας ότι έτσι για κάποια αυτοκίνητα δεν θα βγάζει καθόλου κέρδος....

μιλάμε τους έχει αλλάξει τα φώτα όλους ο Musk....

  • Like 2
Δημοσ.

1ον, το αμάξι γ@#€% ! 😁  στα πρώτα 50 πραγματικα χλμ του "ήπια" 100χλμ range. Ευτυχως που δεν πήρα το performance. 😁

2ον, θα πρέπει να σκιστω στο διάβασμα τώρα... ούτε φοιτητής σε εξεταστική να ήμουνα...

3ον, ευτυχώς που ειχα ήδη συνηθίσει να οδηγώ κοιτώντας και πατώντας ένα σωρό οθόνες και κινητά στο πλάι. Ελπιζω οι άλλοι που θα το οδηγήσουν να μην τα βρουν σκούρα...

  • Like 5
  • Thanks 2
Δημοσ.

Λίγα "ήπιες" (για τον ενθουσιασμό της πρώτης μέρας), αν συμπεριλάβεις και το λίγο παραπάνω κρύο που έχει!

Καλορίζικο και καλά χιλιόμετρα!

  • Thanks 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Droulas13 είπε

Η Τέσλα στην Κίνα αυξάνει πωλήσεις 20% yoy όταν όλοι (ηλεκτρικά και μη) κινούνται στο -40%.

20230208_135100.jpg.4c8b84859d7e2ee5c336446fb15c92eb.jpg

Ο μονος λογος που δεν τους εχει κλεισει ολους ειναι επειδη 1. Δεν εχει αυτοκινητο στην compact κατηγορια 2. Δεν εχει αρκετα εργοστασια να πιασει την παραγωγη που χρειαζεται για το 1.

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...