Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Στις 13/1/2023 στις 12:24 ΜΜ, Droulas13 είπε

Μόνο ο "Νορβηγός" φίλος μας εδώ μέσα μπορεί να μας το περιγράψει αυτό!

Ο αριθμός Tesla αυτοκινήτων που βλέπεις ανά λεπτό φτάνει και διψήφιο συχνά πυκνά :) 

Στις 13/1/2023 στις 12:27 ΜΜ, sndev είπε

Πάλι δεν είναι το ίδιο ,δεν έιχα δει στη Νορβηγία ταρίφα με μουστάκι να πουλάει μούρη κ να χωνετε. Καταλαβαίνεις τι έχει να γίνει στα φανάρια κ τι μούτζες θα φεύγουν έτσι όπως οδηγούν εδώ σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του οχήματος;

Ισχύει. Ελάχιστοι ταξιτζήδες το κάνουν αυτό, και συνήθως δεν είναι Νορβηγοί.

Στις 13/1/2023 στις 12:44 ΜΜ, Droulas13 είπε

Επειδή είναι γνωστή η τρέλα μου με ηλεκτρικά και ειδικά Τέσλα, έχω κάνει πολλές συζητήσεις τα τελευταία χρόνια με ταξιτζήδες και όλοι τα ίδια μου λένε, ότι δηλαδή "και τι θα κάνω που σε 5 χρόνια θα πρέπει να αλλάξω μπαταρία, θα σκάσω 10.000?"

Μιλάμε για τύπους που χαλάει στο diesel η εξάτμιση και αντί να δώσουν 2.000 για ένα καινούριο φίλτρο dpf, αυτοί το αφαιρούν τελείως και ντουμανιαζει μετά το σύμπαν.

Υπάρχουν θετικά και αρνητικά, αλλά το θέμα της μπαταρίας σίγουρα δεν είναι στα αρνητικά. Αντε να τους το εξηγήσεις όμως. :)  Αν δεν κάνω λάθος τα standard range δεν τα δίνουν με LFP και σου λένε να το φορτίζεις στο 100% άφοβα αφού δεν έχει φθορά; Και στο long range νομίζω σου δίνουν την επιλογή αν θες να βάλεις αυτές τις μπαταρίες. Έχω μιλήσει με ταξιτζήδες που το έχουν. Αρνητικοί είναι όσοι κάνουν πολλά χλμ. τη μέρα και θεωρούν ότι και ο χρόνος που θα χρειαστούν να κάνουν τις 2 φορτίσεις είναι πολύτιμος.

 

Στα της πτώσης της τιμής δεν με πείραξε, αφενώς γιατί θα χαρώ να κατέβω Ελλάδα και να δω πληθώρα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφετέρου προσωπικά το αυτοκίνητό μου είχε πάρει μεγάλη αξία σαν μεταχειρισμένο, ειδικά μετά την αύξηση φορολογίας εδώ (σε κάποια φάση ενώ το είχα 2+ χρόνια μπορούσα να το δώσω και να πάρω σχεδόν όλα τα χρήματά μου πίσω). Και τώρα ακόμα μετά την πτώση, μπορώ άνετα να το πουλήσω και να πάρω το 80% της αξίας του πίσω. Το οποίο δεν με ενδιαφέρει φυσικά γιατί δεν το αλλάζω με τίποτα (ίσως με ένα plaid μόνο :) ).

Αλλά φυσικά αν το χα παραγγείλει με την παλιά τιμή και λίγες μέρες μετά την παραλαβή έβλεπα την πτώση αυτή, θα με πείραζε.

  • Like 2
  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Paladin-}LoA{- είπε

Υπάρχουν θετικά και αρνητικά, αλλά το θέμα της μπαταρίας σίγουρα δεν είναι στα αρνητικά. Αντε να τους το εξηγήσεις όμως. :)  Αν δεν κάνω λάθος τα standard range δεν τα δίνουν με LFP και σου λένε να το φορτίζεις στο 100% άφοβα αφού δεν έχει φθορά; Και στο long range νομίζω σου δίνουν την επιλογή αν θες να βάλεις αυτές τις μπαταρίες. Έχω μιλήσει με ταξιτζήδες που το έχουν. Αρνητικοί είναι όσοι κάνουν πολλά χλμ. τη μέρα και θεωρούν ότι και ο χρόνος που θα χρειαστούν να κάνουν τις 2 φορτίσεις είναι πολύτιμος.

Αυτοί που το δουλεύουν με άλλον και το αυτοκίνητο είναι στο δρόμο σχεδόν 24/7 δεν τους βολεύει.

Όσοι όμως το δουλεύουν μόνοι τους και κάνουν πχ 2 6ωρες βάρδιες και στο ενδιάμεσο γυρίζουν σπίτι τους, τότε με φόρτιση τότε και το βράδυ βγαίνει. Θέλουν (12Χ20χλμ/ώρα ) φόρτιση για 240 χλμ την ημέρα (χ330), δηλαδή κοντά 80.000 τον χρόνο, 16.000 kwh τον χρόνο (με 20kwh/100). Αν μάλιστα έχουν την δυνατότητα να βάλουν 10kw φωτοβολταικά σπίτι τους, τότε το ρεύμα θα τους έρχεται (16.000*0,06) κοντά 1.000 ευρώ ενώ για πετρέλαιο θέλουν πάνω από 11.000 ευρώ. Τα 10kw κοστίζουν πια κοντά στα 15.000 ευρώ, άρα τα κάνεις απόσβεση σε 1,5 χρόνο και θες άλλα 3 χρόνια για το αυτοκίνητο. Σε 4,5 χρόνια τα έχουν βγάλει τα χρήματά τους. Χώρια όσα θα γλυτώσουν από λάδια, τακάκια κλπ...

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 13/1/2023 στις 4:23 ΜΜ, sattack είπε

εχουμε recession και η Κινα εχει παλι τρελλά Covid lockdown, και η Tesla αυξανει συνεχεια την παραγωγη της, εχει φτασει ποσο? 1,5 εκ το ετος ειναι τωρα η ετησιοποιημενη παργωγικη ικανοτητα της? και συνεχως την αυξανει.

Ε, εκει που οι αλλοι θα πουλανει λιγοτερα, η Tesla θα πουλαει ολο και περισσοτερα μεσα σε τετοια καταιγιδα. Ας βγαζει και λιγο μικροτερο κερδος ανα αυτοκινητο δεν πειραζει. (και παλι μια κατηγορια μονη της θα ειναι, αναμεσα στη Ferrari και σε ολους τους αλλους).

https://electrek.co/2023/01/20/tesla-started-ev-price-war-win/

 

Screenshot_20230121_120914_Chrome.jpg

Δημοσ.

Ωπ! να, έσκασε μύτη το model Y και στο 2022 top-3 μιας σημαντικης αγοράς αυτοκινήτων, συγκεκριμένα στην Αγγλία. Top 3 ανάμεσα σε όλα, όχι μόνο ηλεκτρικά. 

Να δούμε πότε θα γινει πραγματικότητα η πρόβλεψη του Musk ότι το model Y θα γίνει το νο1 μοντέλο σε πωλήσεις παγκοσμίως. No1 από όλα, όχι μόνο ηλεκτρικά. Προσωπικα πιστεύω και ότι θα γίνει και ότι δεν θα αργήσει πολύ. 

Screenshot_20230122_210654_Chrome.jpg

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το toyota corolla είναι 1ο με 1.1εκ πωλήσεις παγκοσμίως. Το Rav4 δεύτερο με 1εκ και το Ford F150 (pickup truck) τρίτο με 850k.

H Τesla από S και X πουλάει μόνο 50-100k το χρόνο δηλαδή τίποτα. Αρα όλη η παραγωγή της είναι 3 και Y και μπορούμε να υποθέσουμε 50-50 ή πιθανοτατα κάτι παραπάνω για το Y, ας πούμε 60-40. 

Φέτος η Tesla πουλησε 1.32εκ σύνολο, οπότε πρέπει να περάσει τα 2εκ σύνολο για να χτυπήσει το model Y το 1.1εκ και την 1η θέση παγκοσμίως. 


Ίσως το πετύχει στο τσακ στο τέλος του 2023, αλλιώς έχει όλα τα φόντα να το πετύχει το 2024.

Παντως άνετα φαίνεται να χτυπάει την τριαδα!

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Δημοσ.

Η παραγωγή του model 3 είναι μαξ κοντά στις 650.000 (φρεμοντ 250.000 και Κίνα 400.000).

Άρα αν πουλήσει 1.800.000+ model 3/y το 2023, αυτό σημαίνει ότι το model y πάει σίγουρα για 1.150.000+ πωλήσεις.

  • Like 2
Δημοσ.
5 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Η παραγωγή του model 3 είναι μαξ κοντά στις 650.000 (φρεμοντ 250.000 και Κίνα 400.000).

Άρα αν πουλήσει 1.800.000+ model 3/y το 2023, αυτό σημαίνει ότι το model y πάει σίγουρα για 1.150.000+ πωλήσεις.

👍

Ο Musk δεν πετάει αρλούμπες! Αυτα τα έχει υπολογίσει στο μυαλό του εδώ και χρόνια. Εμεις τα συνειδητοποιουμε τώρα. Και κάποιοι άλλοι ακόμα δεν μπορούν να τα συλλάβει το μυαλό τους, και πάλι θα φάνε το καπέλο τους με το πέρασμα του χρόνου! 😂

  • Like 2
Δημοσ.

Tesla revenue  EVERY HOUR

2022: $9,299,315

2021: $6,144,178

2020: $3,600,000

2019: $2,805,708

2018: $2,449,886

2017: $1,342,352

2016: $799,087

2015: $435,149

2014: $365,068

2013: $229,909

2012: $47,146

2011: $23,288

2010: $13,356

2009: $12,785

2008: $1,712

2007: $8

  • Like 1
Δημοσ.

Το πρώτο τρίμηνο του 2023 θα είναι ίσως το χειρότερο των τελευταίων χρόνων όσον αφορά στα margins. Θα θυσιαστεί σχεδόν το μισό gross profit ενώ την ίδια στιγμή θα έχει 3 εργοστάσια σε διαδικασία ramping up production. Τα δύο γνωστά εργοστάσια σε Βερολίνο και Τέξας που παράγουν model y και ένα λιγότερο γνωστό που παράγει megapack στη Νεβάδα. Σε λίγους μήνες θα έχει και 4ο εργοστάσιο, πάλι στο Τέξας που θα αρχίσει να παράγει το cybertruck. Το εργοστάσιο που παράγει τα megapack δεν είναι κάτι ασήμαντο. Στοχεύει σε 10.000 megack το χρόνο, δηλαδή σε έσοδα κοντά 20 δις, σχεδόν όσα δις θα αντιστοιχούν οι πωλήσεις του εργοστασίου στο Βερολίνο.

image.png.60a1226d3db9c6389946335edc5ea3f9.png

Η αγορά αυτοκινήτου εισέρχεται σε μια περίοδο ύφεσης. Το 2020 και το 2021 υπήρχε η δικαιολογία με τα τσιπάκια. Τώρα τα τσιπάκια δεν δικαιολογούν την πτώση που παρατηρείται. Σε αυτό λοιπόν το περιβάλλον ύφεσης η τεσλα θέλει να εξασφαλίσει "απεριόριστη" ζήτηση για να καλύψει με το παραπάνω την αύξηση στη παραγωγή των επομένων 2 ετών και από τα 1.3εκ πωλήσεις model 3/y/s/x να τα διπλασιάσει, όταν οι άλλοι θα μειώνουν.

Σε αυτή τη συγκυρία έχει δύο μεγάλους άσσους στο μανίκι. Ο ένας είναι τα μεγάλα margins κοντά στο 30% που δίνουν μεγάλο περιθώριο μείωσης και ο δεύτερος είναι ο μηδενισμός του τραπεζικού χρέους με τη παράλληλη διόγκωση του ρευστού τα τελευταία χρόνια. Πάμε να δούμε πως εξελίχθηκαν αυτά τα δύο μεγέθη της τελευταία 6ετία:

image.png.ecc99e00758ec856d701c23a656d9160.png

Είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται σε αυτή τη θέση.  Όλες οι άλλες εισέρχονται σε αυτή την ύφεση με το ένα πόδι στο χρεοκοπικό τάφο. Βρες πως αλλάζουν οι καιροί...

Αυτή η θέση της τέσλα θα της δώσει μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη να ρίξει το κόστος των προμηθευτών. Όταν όλοι οι προμηθευτές θα παίζουν το κεφάλι τους κορώνα γράμματα με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν θα ξέρουν ποια θα ρίξει κανόνι και θα τους αφήσει με το ..... στο χέρι, με την τέσλα θα έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, ότι μπορεί να βγάλουν λιγότερα αλλά αυτά τα λιγότερα θα είναι σίγουρα και δεν θα ρισκάρουν.

Αυτά τα συμβόλαια δεν αλλάζουν βέβαια από την μια μέρα στην άλλη, θέλουν το χρόνο τους. Για αυτό λοιπόν θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πως θα εξελιχθεί η χρονιά, ίσως και η επόμενη. Το Q1 2023 μπορεί να είναι "καταστροφικό" για το gross profit των πωλήσεων αυτοκινήτου, αλλά τα επόμενα θα βλέπουμε συνεχώς βελτίωση, η οποία θα έχει να κάνει και με το επιτυχημένο ramping της παραγωγής σε Βερολίνο και Τέξας και με την μείωση του κόστους από τους προμηθευτές.

Επίσης σιγά σιγά φαίνεται να ξυπνάει ο κοιμώμενος γίγαντας της ενέργειας, ο οποίος είχε μείνει "στο ράφι" τα τελευταία χρόνια γιατί είχαν δώσει το μεγαλύτερο κομμάτι της προσοχής σε model 3/y. Η χρονιά έκλεισε με 288εκ gross profit σε σχέση με -129εκ το 2021.Επίσης για πρώτη φορά έκλεισαν θετικά και τα "services and other" με 211εκ από -104εκ το 2021, εκεί μπαίνουν τα 42.000 superchargers στα οποία έχει δώσει πρόσβαση και στις άλλες εταιρείες. Στις ώρες αιχμής (16 ώρες) το κόστος φτάνει κάπου 0,45 δολάρια ανά kwh. 16 ώρες X 70 kwh Χ 0,45 Χ 365 μας δίνει 184.000 δολάρια ανά supercharger Χ 40.000 μας δίνει 7,7 δις, με 20% gross profit μας δίνει 1,5 δις. Η τεσλα το 2022 αύξησε τα superchargers κατά 11.000, έναντι 8.000 αύξησης το 2021 και 7.000 αύξησης το 2020. Αρχές του 2021 είχε εγκαινιάσει εργοστάσιο στην Κίνα, στο οποίο παράγει 10.000 superchargers το χρόνο.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.
11 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται σε αυτή τη θέση.  Όλες οι άλλες εισέρχονται σε αυτή την ύφεση με το ένα πόδι στο χρεοκοπικό τάφο. Βρες πως αλλάζουν οι καιροί...

 

Κλασσικες υπερβολες. Ποιος ειναι ο "χρεοκοπικος ταφος" και σε ποιες εταιριες αναφερεσαι? Με νουμερα αν σου ειναι ευκολο.

Δημοσ.

Ενδεικτικά:

VW: Τραπεζικά χρέη 204 δις, ρευστό 33 δις, καθαρός δανεισμός -171 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 12 δις

BMW: Τραπεζικά χρέη 106 δις, ρευστό 25 δις, καθαρός δανεισμός -81 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 6 δις

Έχασες το point με τους προμηθευτές

Ακόμα και αν ΔΕΝ κινδυνεύσουν άμεσα με χρεοκοπία λόγω μείωσης πωλήσεων, ακόμα και αν πληρώνουν άμεσα τους προμηθευτές τους και πάλι οι προμηθευτές τους κινδυνεύουν γιατί θα δέχονται συνεχώς μικρότερες παραγγελίες, κάτι που θα τους θέτει σε κίνδυνο επιβίωσης.

Αντιθέτως από την τέσλα θα κλείνουν συμφωνίες για μεγαλύτερες παραγγελίες.

  • Like 3
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Ενδεικτικά:

VW: Τραπεζικά χρέη 204 δις, ρευστό 33 δις, καθαρός δανεισμός -171 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 12 δις

BMW: Τραπεζικά χρέη 106 δις, ρευστό 25 δις, καθαρός δανεισμός -81 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 6 δις.

ποιος ειναι ο ορισμός του "μικτού" κέρδους?

έχεις και τα νούμερα της Mercedes?

βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα τη σύγκριση κυρίως με τη BMW και επίσης και τη Mercedes, γιατί είναι σε παρόμοιες τιμές αυτοκινήτων, και πλεον θα είναι και σε παρόμοιες πωλήσεις μονάδων. (Αν και όχι για πολύ γιατί μετά η Tesla θα συνεχίσει να "πατάει γκαζι"  και θα τους αφήσει πίσω...)

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μικτό κέρδος είναι το gross profit, δηλαδή έσοδα revenue μείον cost of sales.

Mercedes: 120 δις τραπεζικά χρέη, ρευστό 15 δις, καθαρός δανεισμός -105 δις, με μικτό κέρδος τριμήνου 9 δις.

image.png.a6adea1645ed617e6688b479af2be861.png

Πόσο βελτιώθηκε το FSD μέσα σε 26 μήνες; Η απάντηση στο βίντεο.

 

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...