Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

On 2/10/2018 at 12:21 PM, Fubar.gr said:

Ο λόγος που ασχολούμαι τόσο πολύ με την Tesla είναι οτι με έχει εντυπωσιάσει το πώς ο Elon Musk, ο CEO μιας κατα τα άλλα unremarkable αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει καταφέρει να πείσει όλο τον κόσμο οτι κατέχει εξωτική τεχνολογία και οτι θα καταφέρει να κάνει ταυτόχρονα disrupt σε τουλάχιστον 3-4 διαφορετικές βιομηχανίες.

Και ένας απο αυτούς που είχε καταφέρει να πείσει ήμουν και εγώ στην αρχή. Μέχρι που σιγά-σιγά άρχισαν τα διάφορα παρατράγουδα, που θα αναλύσω αργότερα. Για τη βιωσιμότητα επίσης θα το αναλύσω.

Δέν θέλω απαραίτητα να αποτύχει η Tesla, όμως σίγουρα θέλω να τιμωρηθεί ο Musk (και όποιος άλλος είναι συνυπεύθυνος) για τους δύο θανάτους και τα δεκάδες ατυχήματα που έχουν προκαλέσει τα ανασφαλή αυτοκίνητα του (Autopilot). Αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, για την εξαπάτηση που κάνει σε καταναλωτές και επενδυτές.

Είναι σίγουρο οτι η Tesla και ο Musk θα μείνουν στην ιστορία αλλά όχι για καλό.

Μήν φοβάσαι για τη SpaceX, όπως όλα δείχνουν έχει ένα προιόν που λειτουργεί. Αν και αυτή χάνει λεφτά, δέν πρέπει να είναι η μαύρη τρύπα που είναι η Tesla, οπότε έχει δυνατότητες για κερδοφορία στο μέλλον.

Βέβαια η ειδικότητα μου είναι στα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρονικά, οι γνώσεις μου στα του διαστήματος είναι σχεδόν μηδενικές, οπότε μπορεί να κάνω λάθος.

Αφότου σταμάτησα να γελάω με το "μιας κατά τα άλλα unremarkable αυτοκινητοβιομηχανίας", το οποίο δεν έχει καμία αξία σαν τοποθέτηση πέρα από το να υπογραμμίζει τι κόλλημα έχεις φάει, αναρωτιέμαι ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημά σου.

Ότι "σε έπεισε" για κάτι που δεν ισχύει (κάτι που για να είμαι ειλικρινής μάλλον μόνος σου πείστηκες μιας και π.χ. εμένα δε μου πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό πως "κατέχει εξωτική τεχνολογία"? εσύ δηλαδή ποιά πίστευες πως είναι αυτή η εξωτική τεχνολογία που κανείς άλλος δεν έχει?); Μάλλον αλλού πρέπει να κοιτάξεις για τα αίτια αυτού του προβλήματος, όχι στην Tesla.

Ότι τα αυτοκίνητά του έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα; Πού ακούστηκε αυτοκίνητο σε ατύχημα έτσι;

Ότι τα αυτοκίνητά του πολύ εσκεμμένα χρησιμοποιούνται με τρόπο που δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται; (autopilot tricks και βλέπω ταινία όπως το θανατηφόρο με το φορτηγό?)

Ότι εξαπατάει καταναλωτές; Πώς τους εξαπατεί ακριβώς; Δηλώνοντας χρονικούς στόχους που δεν πετυχαίνει; Αν είναι έτσι τότε περίπου όλες οι εταιρίες στις οποίες έχω εργαστεί είναι εξίσου απατεώνες, μιας και π.χ. είπαν στους πελάτες (που πληρώνουν ήδη συνδρομή κιόλας!) ότι η νέα έκδοση θα βγει τον Ιανουάριο αλλά τελικά βγαίνει τον Απρίλιο.

Ότι εξαπατάει επενδυτές; Σ' αυτό έχεις δίκιο, πρέπει όλοι να πάρουμε τις τσουγκράνες και να λιντσάρουμε τους απατεώνες που προκαλούν τέτοιο κακό στην κοινωνία. Φωνή λαού οργή θεού. Τώρα με την ευκαιρία που είσαι εδώ, έχω να σου πω κάτι που δεν το ξέρουν πολλοί, είναι ένα altcoin που θα κάνει ICO και προβλέπονται ΜΕΓΑΛΑ ΚΕΡΔΗ. Καλύτερα να μπεις όσο είναι καιρός.

 

On 2/10/2018 at 1:10 PM, Anastazio said:

Δεν ειπα οτι ειναι η μονη που επιδοτείται,απλα εχει αναφερθει κατα καιρους οτι βασίζεται στο κρατικο δανεισμο και γιαυτο ειπε ο μασκ οτι προσπαθούν να τον μειωσουν.

Από τη στιγμή που το οποιοδήποτε κράτος δίνει επιδοτήσεις για οποιοδήποτε πράγμα, ο επιχειρηματίας που τις λαμβάνει υπόψη όταν σκέφτεται τα οικονομικά της μπίζνας του κάνει κάτι κακό; Το ίδιο επιδοτείται αυτός και όλοι οι υπόλοιποι. Δε μιλάμε εδώ για κάποια πολύ συγκεκριμένη υπηρεσία όπως αυτές που παρέχει η SpaceX, για την οποία θα μπορούσε κανείς να πει (χωρίς να λέω ότι θα είχε δίκιο) πως ο βασικός τους πελάτης είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και χωρίς αυτή για πελάτη δε θα μπορούσαν να υπάρχουν, εξού και η λέξη "κρατικοδίαιτος".

 

 

 

On 2/10/2018 at 1:17 PM, giwrgos555 said:

1)Την επιδότηση την λαμβάνει αυτός που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι αυτός που τα πουλάει και ναί το ξέρω οτι υπάρχει χρόνια αυτό και οτι υπάρχουν και άλλες εταιρείες οπως η GM και η Ford που παίρνουν τέτοιες επιδοτήσεις.Τι να λέει τώρα αυτό ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες φωτοβολταικών έχουν στήσει πάρτυ με κρατικά χρήματα  ή οτι αυτό σε μια ελεύθερη αγορά είναι αδικό αφού δίνει πλεονεκτήματα στις επιδοτούμενες εταιρείες έναντι των υπολοίπων?

2)Πόσο ειρωνικό ο ίδιος επιχειρηματίας να έχει παράλληλα εταιρεία αεροναυτική που λαμβάνει χρήματα απο Nasa ενώ παράλληλα διοικεί την εταιρεία φωτοβολταικών  SolarCity και την Tesla μαζί λαμβάνοντας πακτωλό χρημάτων απο το φορολογούμενο.

3)περιμένω να μου παραθέσεις την εννοιολογική σημασία του όρου σε παρακαλώ το έχω ανάγκη γιατί εμείς οι υπόλοιποι τα κατώτερα όντα θεωρούμαι κρατικοδίαιτο τον επιχειρηματία που βγάζει μεγάλο μέρος του εισοδήματος του απο κρατικές επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις και ο τύπος βγάζει επιδοτήσεις και στις 3 εταιρείες του.Εκεί στην Γερμανία τι θεωρείται κρατικοδίαιτος?

Eσένα μπορεί να σου φαίνεται οκ άλλα για ρώτα τον αμερικανό φορολογούμενο που φορολογείται για να παίρνει τα λεφτά ο αποτυχημένος επιχειρηματίας και να πλουτίζει εις βάρος του.Να λέγες οτι παράγει και πλούτο για τους μετόχους και ότι μέσω της φορολόγησης θα αντισταθμίσει την χασούρα του φορολογούμενο πάει στο διάολο ζημιές 1,4 δις το προηγούμενο 3μηνο και 276 εκατομμύρια το τρέχον τρίμηνο που μας πέρασε.

Δεν μιλάμε για κρατικό δανεισμό αλλά για επιδοτήσεις δανεικές και αγύριστες και ναί τερματίστηκαν απο το Τράμπ με εκτελεστική απόφαση στα τέλη του 2017 (η ισχύς απο το 2018 και μετά)

Η εταιρεία έτσι κι αλλιώς δανείζεται απο το junk bond market με αρκετά φθηνό βέβαια επιτόκιο 5,30% σε σχέση με την οικονομική της κατάσταση.Οταν υπογράφτηκε η απόφαση Τράμπ τον περασμένο Νοέμβριο η μετοχή έπεσε 6,80% σε μία συνεδρίαση του χρηματιστηρίου.

Ας ξεκινήσουμε με τον ορισμό της λέξης "κρατικοδίαιτος". Φαίνεται πως γνωρίζεις τι σημαίνει:

 

Quote

 

κρατικοδίαιτος, -η, -ο

  1. (μειωτικά) κάποιος (πρόσωπο, φορέας, επιχείρηση κ.λπ.) που αποκτά το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του από την οικονομική σχέση του με το κράτος

 

Παρόλο που γνωρίζεις μάλλον τι σημαίνει όμως, στη συνέχεια χρησιμοποιείς τη λέξη όπως σου αρέσει. Εδώ είναι π.χ. τα οικονομικά της Tesla για το 17Q3, υποθέτω έχεις κάποια νούμερα τα οποία δείχνουν πως η Tesla έχει σημαντικά περισσότερα από αυτά τα εισοδήματα λόγω "οικονομικής σχέσης με το κράτος";

Δηλαδή θέλω να πω, είμαι σίγουρος ότι έχεις τέτοια στοιχεία να ρίξουμε μια ματιά και δε λες ιστορίες για αγρίους και υπόλοιπα κατώτερα όντα απλά για να περνάει η ώρα έτσι; Και θα μας τα δείξεις και μας τώρα για να με βάλεις στη θέση μου έτσι; Ε; Έτσι;

Εν συνεχεία, δεν ξέρω αν είσαι από αυτούς που ακούνε το απόγευμα "ελεύθερη αγορά" και το βράδυ έχουν ονείρωξη, πραγματικά ελπίζω να μην είσαι, αλλά σίγουρα στην αρχή μιλάς σαν τέτοιος. "Αυτό σε μια ελεύθερη αγορά είναι άδικο!"

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ναι και; Είναι κάπου γραμμένο ότι η ελεύθερη, ελεύθερη όμως τελείως, αγορά, είναι κάτι επιθυμητό; Θα προτιμούσες να ελευθερώσουμε τελείως την αγορά; Μήπως θέλεις να πας να διαβάσεις καθόλου για το τι γινόταν στην ελεύθερη αγορά πριν π.χ. θεσπιστούν νομοθεσίες υγειονομικού ενδιαφέροντος στο δυτικό κόσμο; Μήπως θες να πάμε να ρίξουμε μια ματιά στα άπειρα θρεντ που γκρινιάζει ο κόσμος για καρτέλ και να συζητήσουμε μετά περι του τι γίνεται σε μια πραγματικά ελεύθερη αγορά; Μήπως θες να απελευθερώσουμε την αγορά τελείως μηδενίζοντας τους δασμούς εισαγωγής για να δεις πώς είναι το να μην υπάρχει manufacturing δουλειά ούτε για δείγμα επειδή την κάνουν κινέζοι και ρομπότ κάπου στην Ασία;

Θα μπορούσα να συνεχίσω, αλλά νομίζω έγινα κατανοητός. Όταν κάποιος λέει "ελεύθερη αγορά" χωρίς να εξηγήσει ακριβώς τι είναι αυτό που πλήττεται πέρα από τη φαπ φαπ φαπ αξίας της έκφρασης, σόρι αλλά δε μπορώ να τον πάρω στα σοβαρά. Ίσως θα προτιμούσες μια κοινωνία όπου το κράτος δε μπορεί να παρέμβει στην "ελεύθερη αγορά" για να δεις ποιά θα ήταν η θέση σου εκεί ως καταναλωτής και να το συζητήσουμε πάλι αργότερα;

Αυτά. Περιμένω απάντηση με περισσότερα στοιχεία και λιγότερο drama queening.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Fubar.gr, φιλικά κι καλοπροαίρετα, θέλω να σε ενημερώσω πως δεν έχεις ιδέα για το πως λειτουργεί η οικονομία και οι επενδύσεις εδώ στις ΗΠΑ. 

Ειναι ένας συνδυασμός ιδιωτικών κεφαλαίων, δημοσίων επενδύσεων σε federal, state μέχρι και city level που μπορεί να εκφραστεί σε grants, solicitation, partnerships, darpa etc, φοροαπαλλαγές σε οποιοδήποτε επίπεδο, δανεισμό με τρίτο εγγυητη και πολλά άλλα. Τα ιδιωτικά κεφάλαια μπαίνουν αν υπάρχει περιθώριο κέρδους και υπάρχουν πολλές διαφορετικές επενδύσεις. 

Για να φτάσουμε το spacex, o musk και πολύς κόσμος έχει φάει σκατα, έχει δουλέψει ατελειωτεσ ώρες, έχει μπει μέσα οικονομικά, έχει απορριφθεί σε δεκάδες/ εκατονταδεσ προτάσεις, αλλά έφτιαξε κάτι το οποίο πια το έχει επεκτείνει στον να στέλνει πυραύλους στο διάστημα με ένα αυτοκίνητο μέσα.

Ποιοι μπορούν να πληρώσουν ένα πύραυλο, οι ίδιοι που πληρώνουν σήμερα τους Σογιούζ και τους Ariadne.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, raptorx είπε

Πραγματικά είμαι ο μόνος πραγματικά που ότι είδηση σχετικά με Tesla και Elon υπάρχουν τις θεωρώ τελείως αδιάφορες??

Όχι φίλε μου!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/9/2018 στις 12:36 ΜΜ, defacer είπε

Ή δεν έχεις καταλάβει τι είναι ponzi scheme, ή έχεις τέτοιο θέμα με την Tesla που δε συνειδητοποιείς πως καμία σχέση. Με τη δική σου λογική έχοντας αποφασίσει μόνος σου ότι "χωρίς προοπτική για κερδοφορία" (δε ρωτάω καν σε τι το βασίζεις αυτό πέρα από την κρυστάλλινη σφαίρα σου, εμένα μου φαίνεται πως όταν έχεις ένα προϊόν και το πουλάς η προοπτική της κερδοφορίας είναι αν μη τι άλλο δεδομένη) μπορούμε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση επάνω στον πλανήτη να τη βάλουμε στην ίδια κατηγορία.

Αν δηλαδή έχεις τέτοιο θέμα με την Tesla τότε φαντάσου τι θα έπρεπε να λες για το Twitter.

Όπως και να χει είναι δύσκολο να συζητήσει κανείς σε αυτό το πλαίσιο, καλή τύχη.

 

Θα ξεκινήσω για την προοπτική κερδοφορίας. Το να έχεις προιόν για πούλημα δέν σου εγγυάται αυτόματα την κερδοφορία.

Η Tesla

1) πουλά τα προιόντα της πολύ κοντά ή κάτω απο το κόστος υλικών και παραγωγής,

2) έχει πολλά έξοδα που σχετίζονται με την εγγύηση και τις επισκευές γιατι τα αυτοκίνητα της είναι παρτάλια

3) έχει άλλα έξοδα, όπως τα Superchargers και τα ιδιόκτητα showrooms - repair centers.

 

To 1) επιβεβαιώνεται απο το γεγονός οτι όσο αυξάνονται οι πωλήσεις αυξάνεται και το COGS, πράγμα που δείχνει οτι υπάρχουν μεγάλα φίξ κόστη στην κατασκευή του κάθε αυτοκινήτου 

5a6b0ac504545_TeslaCOGS.png.0c673b8c35b2facfed68eb9949a3701a.png

Αυτό επιβεβαιώνεται ανεξάρτητα και απο δηλώσεις άλλων κατασκευαστών, πχ Fiat-Chrysler και GM οπου συμφωνούν οτι επι του παρόντος δεν είναι δυνατόν να φτιαχτεί επικερδές ηλεκτρικό όχημα.

 

Όσον αφορά το 2) τα Tesla είναι στον πάτο της αξιοπιστίας

5a80a81a7bbd5_teslareliability.JPG.bba4ecba1fd18a79c69f9086a2f1366f.JPG

Το παραπάνω διάγραμμα όμως δέν δείχνει απο μόνο του την πλήρη έκταση του προβλήματος. Πολλές απο αυτές τις επισκευές που χρειάζονται αυτά τα αυτοκίνητα είναι πανάκριβες, όπως για παράδειγμα τα αχρείαστα gimmicky και πολύπλοκα χερούλια και πόρτες που χαλάνε συνεχώς.

Τα Model 3 πρέπει να είναι ακόμα χειρότερα παρτάλια. Ανεπίσημα στοιχεία δείχνουν οτι το 30-40% των Model 3 έχουν ήδη επισκευθεί το συνεργείο τουλάχιστον μία φορά.

Και κανείς δέν ξέρει ακόμα το κόστος των αλλαγμένων μπαταριών ούτε πόσες αλλαγές μέσα στην εγγύηση έχουν γίνει (η Tesla δέν δημοσιεύει στοιχεία).

 

Όσον αφορά το 3), εκτός του οτι η Tesla έχει ένα αρκετά εκτεταμένο δίκτυο Superchargers, μέχρι πολύ πρόσφατα έδινε το ρεύμα της φόρτισης τζάμπα. Το κόστος του ρεύματος στα επίπεδα KW-KWh που απαιτούνται για τα Superchargers μπορούν να ξεπεράσουν το αντίστοιχο κόστος γεμίσματος με βενζίνη:

Αναφορά σε κείμενο

RMI’s study found that, under certain electricity tariffs, current demand charges can make up as much
as 90 percent of the monthly bill of operational public DC fast chargers, driving the cost of delivered
electricity as high as $1.96 per kilowatt-hour (kWh) during summer months in some locations. These
charges are nearly seven times as high as the current gasoline equivalent cost of $0.29/kWh, meaning it
is difficult for DC Fast charging providers like EVgo to remain competitive with the costs of operating
petroleum-fueled vehicles.

Ακόμα και τώρα μετά τις αλλαγές στο fair use policy, κάποιοι χρήστες θα συνεχίσουν να έχουν τζάμπα ρεύμα για πάντα, κάποιοι θα έχουν δωρεάν ένα μέρος της φόρτισης (τα πρώτα KWh), αλλά και οι υπόλοιποι χρήστες θα το πληρώνουν σε τιμές κάτω του κόστους.

 

Όσον αφορά το ponzi scheme, αντιγράφω απο την απάντηση που έδωσα στον omnigeek:

Η Tesla δέν είναι απαραίτητα ponzi scheme με την αυστηρή νομική έννοια του όρου, όμως σίγουρα λειτουργεί σαν τέτοιο. (Ή μπορεί και να είναι. Υπάρχουν ενδείξεις οτι υπάρχει ανοιχτό SEC probe αυτή τη στιγμή:  But the regulator’s refusal, on law enforcement grounds, to provide certain other records suggested that “there is at least one other unresolved SEC probe” into Tesla )

Μια νορμάλ εταιρία παίρνει χρηματοδότηση, παράγει προιόντα, τα πουλά, βγάζει κέρδη. Με τα κέρδη εξυπηρετεί τα δάνεια και σχεδιάζει τα μελλοντικά προιόντα και έτσι συνεχίζει να λειτουργεί.

Η Tesla δέν επενδύει τα κέρδη της γιατι ποτέ δέν είχε (εκτός απο δύο quarters, οπου το θετικό πρόσημο οφειλόταν σε εξαργύρωση ZEV credits)

Αντί αυτού, βασίζει τη λειτουργία της στις συνεχείς ενέσεις ρευστότητας που προέρχονται απο αυξηση μετοχικού κεφαλαίου, έκδοση junk bonds. Επίσης χρησιμοποιεί τις προκαταβολές απο τα μελλοντικά προιόντα για να χρηματοδοτήσει τα τωρινά της.

Η Tesla (όπως και πολλές άλλες εταιρίες με σαθρό business plan) μέχρι τώρα είχε εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση λόγω του φτηνού χρήματος απο τα χαμηλά επιτόκια και το QE (Quantitative Easing). Όμως απο δώ και πέρα ζορίζουν τα πράγματα. Τα επιτόκια ανεβαίνουν και η FED θα αρχίσει να εφαρμόζει Quantitative Tightening (το αντίθετο του QE). Μέσα στο 18 ωριμάζουν περίπου μισό δίς απο τα ομόλογα που έχει εκδώσει και άλλες υποχρεωσεις που σχετίζονται με το leasing των οικοπέδων που βρίσκονται τα Superchargers. Το αμερικάνικο χρηματιστήριο (το οποίο αυτή τη στιγμή έχει φουσκώσει σε επίπεδα ακόμα μεγαλύτερα απο αυτά προ της κρίσης του 2008) έχει πτωτικές τάσεις και μεγάλο volatility.

Μέσα σε αυτό το κλίμα θα πρέπει να βρεί πάλι χρηματοδότηση ωστε να ολοκληρώσει την παραγωγή του Model 3 και να αρχίσει να φτιαχνει το Semi. Θα είναι πολύ δύσκολο. Η Moody's μάλιστα είχε δηλώσει οτι αν δεν πιάσει τους στόχους παραγωγής για το Model 3 θα κάνει downgrade το ήδη χαμηλού rating χρέος της Tesla.

 

7 ώρες πριν, defacer είπε

Αφότου σταμάτησα να γελάω με το "μιας κατά τα άλλα unremarkable αυτοκινητοβιομηχανίας", το οποίο δεν έχει καμία αξία σαν τοποθέτηση πέρα από το να υπογραμμίζει τι κόλλημα έχεις φάει, αναρωτιέμαι ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημά σου.

Ότι "σε έπεισε" για κάτι που δεν ισχύει (κάτι που για να είμαι ειλικρινής μάλλον μόνος σου πείστηκες μιας και π.χ. εμένα δε μου πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό πως "κατέχει εξωτική τεχνολογία"? εσύ δηλαδή ποιά πίστευες πως είναι αυτή η εξωτική τεχνολογία που κανείς άλλος δεν έχει?); Μάλλον αλλού πρέπει να κοιτάξεις για τα αίτια αυτού του προβλήματος, όχι στην Tesla.

Εδώ φάσκεις και αντιφάσκεις . Απο τη μία δεν συμφωνείς με το unremarkable, απο την άλλη δέν συμφωνείς ούτε με την "εξωτική τεχνολογία". Αν θέλεις κάποια ουσιαστική απάντηση διευκρίνησε τί ακριβώς εννοείς. Και με την ευκαιρία να διευκρινήσω και εγώ οτι το "unremarkable" το εννοώ απο καθαρά τεχνικής-τεχνολογικής αποψης.

 

7 ώρες πριν, defacer είπε

Ότι τα αυτοκίνητά του έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα; Πού ακούστηκε αυτοκίνητο σε ατύχημα έτσι;

Ότι τα αυτοκίνητά του πολύ εσκεμμένα χρησιμοποιούνται με τρόπο που δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται; (autopilot tricks και βλέπω ταινία όπως το θανατηφόρο με το φορτηγό?)

 

Εκτός απο το ατύχημα με το φορτηγό στην Αμερική, υπάρχει άλλο ένα θανατηφόρο στην Κίνα και δεκάδες αναφορές για close calls, όπως εδώ: http://bgr.com/2017/03/27/tesla-model-x-crash-autopilot/

Και εδώ πάλι θα αντιγράψω απο την παραπάνω απάντηση προς τον omnigeek:

Στις 2/9/2018 στις 7:42 ΜΜ, Omnigeek είπε

Το Self driving θα είχε τελέιωσει τώρα αν δεν γινόταν τα περίεργα με την Mobileye και την BMW/Intel που ανάγκασαν την Tesla να αναπτύξει πλήρως inhouse και αυτή την τεχνολογία.

Όλη η "περιέργεια" όσον αφορά τη σχέση της Tesla με την Mobileye είναι απο την πλευρά της Tesla.

Η Tesla έχτισε ένα σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης γύρω απο το EyeQ3 SoC της Mobileye το οποίo όμως ήταν φτιαγμένo μόνο για AEB (Automatic Emergency Braking). Το σύστημα μέσω καμερών αντιλαμβάνεται το πίσω μέρος των προπορευόμενων αυτοκινήτων και τα φώτα φρένων τους και ενεργοποιεί το φρενάρισμα πανικού όταν χρειαστεί. Το σύστημα αυτό δέν μπορούσε να εντοπίσει οχήματα απο το πλάι, πχ όταν κινούνται κάθετα ως προς την πορεία του οχήματος, όπως έγινε στο δυστύχημα με το φορτηγό. Αυτό θα μπορεί να το κάνει το EyeQ4 που θα βγεί το 2018 (Vehicle detection from any angle)

Σύμφωνα με την αναφορά της NTSB: https://www.ntsb.gov/news/press-releases/Pages/PR20170912.aspx

Αναφορά σε κείμενο

The Tesla’s automated vehicle control system was not designed to, and could not, identify the truck crossing the Tesla’s path or recognize the impending crash. Therefore, the system did not slow the car, the forward collision warning system did not provide an alert, and the automatic emergency braking did not activate.

Το σύστημα δέν είδε κάν το φορτηγό (εφόσον δέν ήταν σχεδιασμένο για κάτι τέτοιο) και ως εκ τούτου ούτε φρέναρε αλλά ούτε έβγαλε κάποια ειδοποίηση στον οδηγό.

O Musk και εδώ είπε πολλές ψευτιές:

Αναφορά σε κείμενο

"the high, white side of the box truck" — that apparently failed to cause an interruption of the ground plane as mentioned above — "combined with a radar signature that would have looked very similar to an overhead sign, caused automatic braking not to fire."

Το ραντάρ που χρησιμοποιεί το Tesla μπορεί να εντοπίσει απόσταση με μεγάλη ακρίβεια αλλά όχι ακριβή θέση, αλλά ούτε και το σχήμα του αντικειμένου . Αν το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο μόνο με ραντάρ, θα νόμιζε πχ οτι ένα αυτοκίνητο στη διπλανή λωρίδα έρχεται κατα πάνω σου και θα έδινε συνεχώς false positive σήματα για φρενάρισμα. Γι αυτό το λόγο, το σήμα του ραντάρ φιλτράρεται έντονα και η απόφαση για φρενάρισμα παίρνεται σε συνδυασμό με το σήμα απο τις κάμερες.

Οπότε εδώ το ραντάρ σίγουρα είδε το φορτηγό, αλλά οι κάμερες οι οποίες δέν μπορούν να το εντοπίσουν απο το πλάι δέν έδωσαν σήμα. Έτσι το σήμα του ραντάρ αγνοήθηκε και το αυτοκίνητο συνέχισε να κινείται με το γνωστό αποτέλεσμα.

Αντίστοιχα, το σύστημα δέν μπορεί να εντοπίσει ακίνητα αντικείμενα μέσα στη λωρίδα. Έτσι έγινε άλλο ένα θανατηφόρο δυστύχημα στην Κίνα που έπεσε σε σταματημένο φορτηγό, αλλά και το πρόσφατο ατύχημα με το πυροσβεστικό.

Οπότε η Tesla πάσαρε σαν ημιαυτονομο σύστημα οδήγησης το SoC της Mobileye ενώ δέν είναι. Η Mobileye πολύ σωστά θεώρησε οτι η Tesla το χρησιμοποιεί ανεύθυνα και διέκοψε τη συνεργασία. Σε αντίθετη περίπτωση θα ήταν συνυπεύθυνη για περαιτέρω ατυχήματα.

Η Tesla κατηγορεί τους οδηγούς οτι δέν χρησιμοποιούν το σύστημα όπως πρέπει, όμως η αλήθεια είναι οτι αυτό το σύστημα είναι εγγενώς ανασφαλές. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, αυτά τα συστήματα αποβλακώνουν τον οδηγό, με αποτέλεσμα να μήν είναι σε θέση να αναλάβει γρήγορα τον έλεγχο όταν χρειαστεί:

Αναφορά σε κείμενο

Ιn this study we found that the range of time in which drivers resume control from the automated driving system was between 1.9 and 25.7 s depending on task engagement.

Η Google κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα (οτι είναι ανασφαλές) πολύ γρήγορα στο δικό της πρόγραμμα αυτοοδήγησης, και γι αυτό στοχεύουν απευθείας στο Level 4 και πάνω:

Αναφορά σε κείμενο

Their decision was based on research indicating that semi-autonomous systems short of Level 4 led to atrophying skills. As cars march up the SAE/DOT Level definitions, drivers pay less attention—and place more faith in technology—than they should. Waymo's test drivers began falling asleep when using semi-autonomous systems, and were unresponsive to transition warnings alerting them to resume control. Studies have suggested that unprepared passengers might need as long as thirty seconds to do so, and Waymo concluded that no transition warning system would be sufficient to make a semi-autonomous car safe.

Η Tesla μέχρι τώρα έχει αλλάξει 5-6 υπεύθυνους ανάπτυξης του Autopilot. Απ ότι φαίνεται κανένας δέν θέλει στα χέρια του την καυτή πατάτα της ευθύνης όταν τα πράγματα πάνε στο δικαστήριο.

7 ώρες πριν, defacer είπε

Ότι εξαπατάει καταναλωτές; Πώς τους εξαπατεί ακριβώς; Δηλώνοντας χρονικούς στόχους που δεν πετυχαίνει; Αν είναι έτσι τότε περίπου όλες οι εταιρίες στις οποίες έχω εργαστεί είναι εξίσου απατεώνες, μιας και π.χ. είπαν στους πελάτες (που πληρώνουν ήδη συνδρομή κιόλας!) ότι η νέα έκδοση θα βγει τον Ιανουάριο αλλά τελικά βγαίνει τον Απρίλιο.

Μία μικρή λίστα:

1) Δέν θα παραδώσει ποτέ το FSD, το οποίο κάποιοι πελάτες έχουν προπληρώσει, γιατι εκτός άλλων απαιτεί LIDAR με το οποίο δέν είναι εξοπλισμένα τα αυτοκίνητα και επίσης έχει σταματήσει την εξέλιξη του συστήματος.

2) Παρουσιάζει το AP ώς πολύ πιό ικανό απ όσο είναι στην πραγματικότητα με ολέθρια αποτελέσματα όπως έδειξα πιό πάνω.

3) Αφήνει υπόνοιες μεσω φιλικών media οτι οι μπαταρίες έχουν πολύ μεγαλύτερη ζωή (και χρονική και σε χιλιόμετρα) απο την πραγματική.

4) Κάνει throttling της ταχύτητας φόρτισης αλλά και της ισχύος του αυτοκινήτου.

5) Ανέφερε στα διαφημιστικά σαν ισχύ του αυτοκινήτου τη μέγιστη ισχύ των μοτέρ, χωρίς να αναφέρει οτι η μπαταρία δέν μπορεί να δώσε την αντίστοιχη ισχύ

6) Όσον αφορά το Powerwall, διάφορες μαιμουδιές με την εγγύηση, παραπλάνηση όσον αφορά το πραγματικό κόστος και το πόση οικονομία μπορεί να κάνει.

 

 

 

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα τα λες να βγει και να σου ζητησει γονατιστος συγνωμη που ασχολειται με κατι που του αρεσει και το ψαχνει (ανεξαρτητα απο το αν συμφωνω ή οχι στο συγκεκριμενο θεμα). Ειδικα οταν θα μπορουσε απλα να ειναι στο καφενειο αραχτος και να κανει το αγαπημενο χομπι του Ελληνα, την ξερολιαση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, shikabalas είπε

Καλα τα λες να βγει και να σου ζητησει γονατιστος συγνωμη που ασχολειται με κατι που του αρεσει και το ψαχνει (ανεξαρτητα απο το αν συμφωνω ή οχι στο συγκεκριμενο θεμα). Ειδικα οταν θα μπορουσε απλα να ειναι στο καφενειο αραχτος και να κανει το αγαπημενο χομπι του Ελληνα, την ξερολιαση.

Το ιδιο ακριβως κανει,απλα το κανει εδω μεσα.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, webparts είπε

Το ιδιο ακριβως κανει,απλα το κανει εδω μεσα.

Στο καφενείο δεν πας με τόσα στοιχεία είναι η αλήθεια...:P

Κι εμένα μ'αρέσει που το ψάχνει τόσο πάντως, φαίνεται ότι και το γουστάρει και το κατέχει το θέμα. Δεν μπορώ να κρίνω αν τα συμπεράσματά του είναι σωστά όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, webparts είπε

Ρε μλκ με παρακολουθεις;;;;

Εγω βλεπω οτι δεν το γουσταρει και παρ'ολα αυτα το ψαχνει.

Τοση ερευνα για κατι που μισεις ( αγνωστο γιατι ) μου θυμιζει κατι βαζελους που μαθαιναν την ιστορια του γαυρου καλυτερα απο τους γαυρους ( και αντιστροφα ) , απλα για να εχουν κατι να πουν. Αντι να χρησιμοποιειτε την τοση ενεργεια σας σε κατι χρησιμο,τη σπαταλατε σε μαλακιες.

 

Ο λόγος που το ψάχνω τόσο πολύ είναι γιατι πραγματικά με ενδιαφέρει και η τεχνολογία των αυτοκινήτων και τα ηλεκτρονικά, όπως μπορείς να δέις και απο το κανάλι μου στο Youtube.

Παλιότερα μάλιστα σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο Peugeot 106 Electrique που είχα βρεί σε αγγελία.


 

Αναφορά σε κείμενο

 

In 1995, Peugeot launched an electric powered version of the 106, called the 106 Electrique. This was offered in a number of European countries including France, Belgium, The Netherlands, Norway and the United Kingdom.

The electric powertrain was developed and built by French engineering company Heuliez. The car used Nickel-cadmium battery technology manufactured by Saft Groupe S.A., had a top speed of 56 mph (90 km/h) and had an official range of 100 km (62 mi).

Despite the high price of the vehicle, Peugeot anticipated demand for around 15,000 to 20,000 Peugeot 106 Électriques each year, with an expected total production run of 100,000 vehicles. In the end, only 6,400 Peugeot 106 Électriques were sold between 1995 and 2003, most purchased by the French Administration.

 

Ήταν απο μια εποχή που τα ηλεκτρικά είχαν γίνει πάλι της μόδας. Μερικά κομμάτια βρέθηκαν και στην Ελλάδα, νομίζω κάποια κρατική υπηρεσία είχε αγοράσει μερικά και στη συνέχεια τα πούλησαν σε ιδιώτες μέσω ΟΔΔΥ.

Το αυτοκίνητο ήταν χωρίς μπαταρία, έτσι κι αλλιώς μετά απο τόσα χρόνια είχε πεθάνει. Όμως υπάρχουν retrofit σύγχρονες μπαταρίες λιθίου για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (μαζί με το BMS), που δίνουν υπερδιπλάσια εμβέλεια.

Τα ηλεκτρικά της εποχής εκείνης δέν χρησιμοποιούσαν ενέργεια απο την μπαταρία για τη θέρμανση, όπως τα σύγχρονα, γιατι η ήδη μικρή εμβέλεια θα μίκραινε ακόμα πιό πολύ. Αντι αυτού είχαν μικρούς λέβητες πετρελαίου. Απορρώ γιατι δέν το κάνουν και σήμερα αυτό. Η κατανάλωση του πετρελαίου και η ρύπανση που προκαλεί σε σχέση με τα οφέλη είναι απειροελάχιστη.

Τελικά επικράτησε η λογική και δέν το πήρα. Έχω ήδη δύο αυτοκίνητα και μηχανή σύν ένα με ιστορικές πινακίδες. Το ηλεκτρικό 106 θα ήταν απλά ένα πανάκριβο παιχνίδι, άλλος ένας λάκος για να πετάξω χρήματα!

Ειναι εντυπωσιακό παντως πώς με την αρχαίας τεχνολογίας μικρή μπαταρία και αρχαία ηλεκτρονικά μπορεί να έχει εμβέλεια σχεδόν όσο ένα σύγχρονο Nissan Leaf. Όπως έχω πεί και παλιότερα, θα ήταν απείρως πιο οικολογικό να γυρίσουμε σε ελαφρύτερα, μικρότερα και πιό barebones οχήματα, με σύγχρονους συμβατικούς κινητήρες, παρά να φτιάχνουμε ηλεκτρικά τανκ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλέπω μια μέρα στο δρόμο, ένα αυτοκίνητο με βουλγάρικες πινακίδες να έρχεται από απέναντι, χωρίς τις γνωστές εισόδους αέρα στη μάσκα και ένα Τ στο κέντρο.

Μετά από αρκετή ώρα κατάλαβα τι είδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...