Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Zerg13 είπε

🤔

Για το λινκ που ποσταρες λέω!

Οι παλιές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν για διαφήμιση. Η Τέσλα έχει τζάμπα διαφήμιση παντού. "Ο τάδε διάσημος εμφανίστηκε με tesla model 3" 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα EV  θα επικρατήσουν. Όμως προς το παρόν οι υπόλοιποι κατασκευαστές έχουν μειονέκτημα απέναντι στην Tesla και ο λόγος φυσικά είναι ο Musk ο οποίος είχε σκεφτει και αναλύσει διεξοδικά το θέμα εκ των προτέρων και έχει ήδη το ιδιοκτητο δίκτυο των SC. (Και μπαταρίες και και και...)

 

 

Επεξ/σία από sattack
Δημοσ.

Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία από τα αποτελέσματα:

- Το 4ο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2018 πούλησε 30% λιγότερα model S/X και 46% περισσότερα model 3 (37% αν αφαιρέσουμε τα leasing) και με αυτά τα δεδομένα κατάφερε να μαζέψει σχεδόν το ίδιο gross profit (1.391 milions vs 1.443 πέρυσι). Τελικά μάλλον είχατε άδικο όσοι λέγατε, ότι τα περσινά καλά τρίμηνα (q3 και q4) θα είναι και τα τελευταία λόγω της εξαντλήσεως των ακριβών trims και της επιδότησης των 7.500 και ότι με την έλευση του φθηνού SR/SR+ και την επιδότηση σε φθίνουσα πορεία το model 3 θα έμπαινε μέσα.

- Για 3ο συνεχόμενο τρίμηνο η τέσλα τελειώνει με ρεκόρ μετρητών. Έφτασε αισίως τα 6,3 δις (vs 3,7 δις το Q4 2018). Την ίδια ώρα τα current liabilities ανέβηκαν μόλις κατά 700 μύρια στα 10,7 δις (vs 10 δις το Q4 2018). Βρε βρε βρε. Και όλα αυτά τα κατάφερε ενώ αφενός δεν πούλαγε πια αποκλειστικά τα ακριβά trims του model 3 και αφετέρου υπέστη και σοβαρότατο πλήγμα από την πτώση των πωλήσεων των S/X κατά 35%.  Κοίτα να δεις που τελικά η tesla δεν είναι μια "μηχανή που καίει χρήμα" αλλά μια "μηχανή που παράγει χρήμα"!

- Και επίσημα πια ανακοινώθηκε αυτό που είχαμε καταλάβει, ότι δηλαδή η παραγωγή του model y έχει ξεκινήσει και οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν από το τέλος του πρώτου τριμήνου. Υποθέτω, ότι οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του model y θα είναι συμβολικές, όπως συμβολικές ήταν και οι πωλήσεις του κινέζικου model 3 στο Q4 2019, προκειμένου να μην δεχθεί μεγάλο πλήγμα ο ισολογισμός του Q1 2020.

- Λόγω της πολυπλοκότητας που δημιουργεί το ramping up της παραγωγής του model y στο fremont, πιστεύω, ότι θα χαθούν 1-2 εβδομάδες παραγωγής του model 3. Η παραγωγή του model 3 στο fremont θα πέσει από τις 86.000 στα 80.000 και οι πωλήσεις αντίστοιχα θα πέσουν στις 75.000. Θα αντισταθμιστούν μεν με τις 15.000 του κινέζικου αλλά αυτό το αντιστάθμισμα δεν θα φανεί χρηματοοικονομικά (βαριέμαι να εξηγώ και πάλι το γιατί, το έχω γράψει παλιότερα) με αποτέλεσμα (σε συνδυασμό με μια μικρή εποχιακή πτώση και στις πωλήσεις των s/x) το αποτέλεσμα προ φόρων και τόκων να βγει ίσα βάρκα ίσα πανιά (από +360μύρια το Q4 2019) και το net income με ζημιά κοντά στα 250 εκ. Υπάρχει μια μικρή ελπίδα για ισορροπία στον ισολογισμό λόγω των ρύπων που έχει συμφωνήσει να αγοράσει η FCA αλλά δεν υπάρχουν περισσότερες σχετικές πληροφορίες. Η κατάσταση θα βελτιωθεί στο Q2 λόγω Κίνας αλλά η βελτίωση θα περιοριστεί λόγω του ramping των πωλήσεων του model y. Το πάρτι θα αρχίσει ξανά από τα δεύτερο μισό του 2020. Είμαι πεπεισμένος, ότι το 2020 θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρονια της tesla. Ίσως το net income του 2020 να κλείσει με κέρδη πάνω και από 500μύρια (vs ζημίες 862μύρια το 2019).

- Για 3ο συνεχόμενο τρίμηνο η τέσλα κάνει ρεκόρ storage deployed στα 530 MWh. (vs 410 MWh ΟΛΟ το 2017!!) Ξεκίνησαν οι εγκαταστάσεις των νέων megapack (μέχρι και 3 MWh έκαστο!)

- Για 2ο συνεχόμενο τρίμηνο ανεβάζει τα solar deployed στα 54MW. Ίσως τα ηλιακά κεραμίδια δεν είναι και τόσο νεκρά...

- Το range του model y στην long range AWD εκδοχή του ανεβαίνει από τα 280 miles στην παρουσίαση του  prototype στα 315 miles στην τελική έκδοση παραγωγής, διαλύοντας τον σχετικό ανταγωνισμό.

  • Like 3
Δημοσ.

Σύγκριση των current liabilities (βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, δηλαδή των υποχρεώσεων που πρέπει να πληρωθούν μέσα στους επόμενους 12 μήνες), των μετρητών στο τέλος του τριμήνου και των εσόδων του επόμενου τριμήνου της tesla με τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού (στον ανταγωνισμό για έσοδα επόμενου τριμήνου βάζω του τελευταίου, γιατί δεν μπορώ να προβλέψω).

Η τέσλα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, χρηματοοικονομικά, είναι κατά μέσο όρο δύο φορές πιο στέρεη.

 

             
  Tesla total current liabilities Cash Next Q revenue Total: Cash + Next Q rev Total Cash/ total current  
  Q4 2014 2.100 1.900 900 2.800 133%  
  Q4 2015 2.800 1.200 1.200 2.400 86%  
  Q4 2016 5.800 3.400 2.700 6.100 105%  
  Q4 2017 7.700 3.400 3.400 6.800 88%  
  Q1 2018 8.700 2.700 4.000 6.700 77%  
  Q2 2018 9.100 2.200 6.800 9.000 99%  
  Q3 2018 9.800 3.000 7.200 10.200 104%  
  Q4 2018 10.000 3.700 4.500 8.200 82%  
  Q1 2019 9.200 2.200 6.400 8.600 93%  
  Q2 2019 9.600 5.000 6.300 11.300 118%  
  Q3 2019 10.200 5.300 7.400 12.700 125%  
  Q4 2019 10.700 6.300 6.600 12.900 121%  
               
               
  BMW            
  Q3 2019 80.600 13.000 26.700 39.700 49%  
               
  VW            
  Q3 2019 166.000 31.000 61.400 92.400 56%  
               
  Ford            
  Q3 2019 99.100 20.500 37.000 57.500 58%  
               
  GM            
  Q3 2019 84.300 20.100 35.500 55.600 66%  
               
  • Like 3
Δημοσ.

Μειον 862 εκ. το 2019 η "μηχανη που παραγει χρημα" 😂 Τι ειναι αυτα που γραφεις? Θα μου πεις ειναι και growth company δεν εχουν σημασια οι ζημιες..

*checks YoY revenue growth*: 1%.

Η ειδηση της βραδιας βεβαια χτες ηταν αλλη, σχετικα με το FSD:

Αναφορά σε κείμενο

Feature complete just means like it has some chance of going from your home to work with no interventions. So that's, doesn't mean features are working well.

Μεταφραση: Το FSD το οποιο εχω ταξει οτι θα ειναι ετοιμο συντομα και τα προβατα πληρωνουν 7 χιλιαρικα για να το εχουν απο τωρα, εχει πιθανοτητα 99,9% να μη δουλευει σωστα.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, shikabalas είπε

Μειον 862 εκ. το 2019 η "μηχανη που παραγει χρημα" 😂 Τι ειναι αυτα που γραφεις? Θα μου πεις ειναι και growth company δεν εχουν σημασια οι ζημιες..

Ποιο σημείο του ξεκίνησε τη χρονιά με 3,7 δις ρευστό και την τελείωσε με 6,3 δις δεν καταλαβαίνεις;

Και για να σε βοηθήσω λίγο ακόμα.

- Το 2018 είχε cash flow from operating activities (λειτουργικές ροές) 2,1 δις και το 2019 2,4 δις. Για να έχεις εικόνα να συγκρίνεις, κατά μέσο όρο τα τελευταία δύο χρόνια 2017/2018 η VW είχε αντίστοιχα 6,1 δις και η BMW 5,5 δις.

- Το 2019 είχε free cash flow (δηλαδή λειτουργικές ροές μείον επενδύσεις) 1 δις. Δηλαδή έχει φτάσει στο σημείο να μπορεί να αυτοχρηματοδοτεί τις επενδύσεις της. Αυτό είναι το definition του παράγω χρήμα. Για να έχεις και εδώ εικόνα να συγκρίνεις, κατά μέσο όρο τα τελευταία δύο χρόνια 2017/2018 η VW είχε αντίστοιχα -16 δις και η BMW -1,3 δις. Αυτό από την άλλη πλευρά είναι το definiton του καίω χρήμα.

Ο μόνος λόγος που βλέπεις αυτό το -862 εκ είναι γιατί οι αποσβέσεις το 2019 έφτασαν τα 2,2 δις. Οι αποσβέσεις όμως δεν είναι χρήμα. Είναι λογιστικός υπολογισμός. Είναι το χρήμα που έχεις ήδη δώσει τα προηγούμενα χρόνια για να κάνεις επενδύσεις και τώρα λογιστικά το χρεώνεις στις πωλήσεις σου.

Και για να σου δώσω και εδώ μια εικόνα. Η τεσλα είχε το 2019 είχε 2,2 δις αποσβέσεις σε 24,6 δις έσοδα (9%) ενώ η bmw το 2018 είχε 5.1 δις αποσβέσεις σε 97.5 δις έσοδα (5%) και η vw είχε 7,7 δις αποσβέσεις σε 235,9 δις έσοδα (3%).

Ίσως όλα τα παραπάνω σε βοηθήσουν να καταλάβεις γιατί αυτήν την ώρα η μετοχή παίζει πριν αρχίσει η συνεδρίαση με 10% άνοδο:

image.png.7fc7f1b91573981b115856e78097929d.png

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται, να βρει κάτι να πει... Τώρα που τα εργοστάσια πολλαπλασιάζονται και τα αυτοκίνητα πουλάνε πολλαπλάσια από BMW/merc/audi, τι να πούνε, λένε για το πότε θα είναι έτοιμο το autopilot...

Η tesla δεν κανει διαφημισεις, αλλα θα ήθελα να φτιάξει ενα διαφημιστικο κλιπακι που να δειχνει εναν να βλέπει το γείτονα του που αγόρασε ένα Tesla και μετά από 1 χρόνο να τον βλέπει να πατάει στο κινητό και το ίδιο παλιό tesla να ξεπαρκαρει μόνο του και να έρχεται να τον πάρει. Και μετά από άλλο 1 χρόνο το ιδιο παλιο tesla να προχωράει και να μιλάει στους πεζούς (το tesla, όχι ο άνθρωπος :) ) . Στο σλογκαν μονο λιγο δυσκολευομαι. Να λεει: old dog, new tricks :) ?  You can buy the future now? :)

Δηλαδή, για ποιο λόγο κάποιος να αγοράσει οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο εκτός από tesla τωρα; 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Δημοσ.

Μα το free cash flow εφτασε να ειναι 1 δις κυριως επειδη μειωθηκε το Capex (περιεργο, εγω νομιζα μιλαμε για growth company με επενδυσεις και νεα εργοστασια παντου!) και οχι επειδη αυξηθηκαν οι λειτουργικες ροες. Αυτες το λες και μονος σου οτι αυξηθηκαν ελαχιστα απο 2,1 σε 2,4 δις, της πλακας δηλαδη.

Οποτε το ρευστο που λες εφτασε εκει που εφτασε οχι γιατι "παραγει χρημα", αλλα γιατι α) μειωσε το capex και β) σηκωσε 1,5 δις απο financing activities. Απο την κυρια δραστηριοτητα της εταιριας, που ειναι να πουλαει αμαξια, εβαλε στο ταμειο της το φοβερο ποσο των 0.3 δις. Που αν δεν κανω λαθος σε αυτα συμπεριλαμβανονται και η πωληση regulatory credits, δηλαδη απο πωληση αυτοκινητων εβαλε ακομα λιγοτερα.

Τελος για τη μετοχη, η τιμη της ειναι προϊον speculation και το γνωριζεις καλα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, shikabalas είπε

Αυτες το λες και μονος σου οτι αυξηθηκαν ελαχιστα απο 2,1 σε 2,4 δις, της πλακας δηλαδη.

Εταιρίες με 4πλάσιο και 10πλάσιο revenue έχουν μόλις διπλάσιες λειτουργικές ροές και εσύ μιλάς για "της πλάκας δηλαδή".

I rest my cash!

Αναφορά σε κείμενο

περιεργο, εγω νομιζα μιλαμε για growth company με επενδυσεις και νεα εργοστασια παντου!

Έφτιαξε από το μηδέν εργοστάσιο σε ένα χρόνο με αποδοτική χρήση κεφαλαίων και αυτό είναι αρνητικό; Από πότε;

Ή μήπως το εργοστάσιο στη σανγκάη είναι μια οφθαλμαπάτη του μεγάλου και τρανού απατεώνα;

Δεν ξέρω αν το πληροφορήθηκες αλλά πριν 3 χρόνια η tesla αγόρασε εταιρεία που κατασκευάζει ρομπότ για τα εργοστάσιά της. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα ρομπότ με τα οποία εξόπλισε το εργοστάσιο της σανγκάης τα πλήρωσε τσάμπα σε σχέση με αυτά που εξόπλισε το fremont για να παράξει τα model 3 εκεί. Οι επενδύσεις στο fremont και στο giga1 της στοίχισαν 5+ δις για να μπορεί να παράγει 400.000 model 3/y το χρόνο ενώ για το αντίστοιχο νούμερο παραγωγικής δυνατότητας στην Κίνα θα της στοιχίσει 2 δις (μέχρι τώρα για το μισό εργοστάσιο πρέπει να έχει επενδύσει κάτι λιγότερα από 1 δις.) Αυτό δεν είναι απλώς καλό. Αυτό είναι τέλειο. Τα παλιά της λάθη της κόστισαν πολύ. Έμαθε από αυτά και μάλιστα έμαθε πολύ γρήγορα.

Αναφορά σε κείμενο

Που αν δεν κανω λαθος σε αυτα συμπεριλαμβανονται και η πωληση regulatory credits, δηλαδη απο πωληση αυτοκινητων εβαλε ακομα λιγοτερα.

Έχει φτύσει αίμα για να έχει την δυνατότητα να πουλάει στον ανταγωνισμό (ναι αυτόν που αν το πάρει απόφαση, θα της κλ@σει τελικώς μια μάντρα) 400-500 εκ το χρόνο σε zev. Και που και χωρίς αυτά πάλι 2 δις λειτουργικές ροές έχει με 25 δις πωλήσεις ενώ η μεγάλη και τρανή VW έχει μόλις 6,1 με ...230 δις πωλήσεις!!

Αναφορά σε κείμενο

Τελος για τη μετοχη, η τιμη της ειναι προϊον speculation και το γνωριζεις καλα.

Η μετοχή ενσωματώνει το γεγονός, ότι ο μεγάλος και τρανός ανταγωνισμός στηρίζεται σε σαθρά πόδια και μια βιομηχανία του 1 τρις πωλήσεων και πολλαπλάσιας μετοχικής αξίας είναι στα πόδια της τεσλα. Η οποία μέχρι αρχές 2019 έψαχνε χρήματα για να τα επενδύσει και τώρα έχει τόσα που ψάχνει που ακόμα μπορεί να επενδύσει.

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, shikabalas είπε

Μειον 862 εκ. το 2019 η "μηχανη που παραγει χρημα" 😂 Τι ειναι αυτα που γραφεις? Θα μου πεις ειναι και growth company δεν εχουν σημασια οι ζημιες..

*checks YoY revenue growth*: 1%.

Η ειδηση της βραδιας βεβαια χτες ηταν αλλη, σχετικα με το FSD:

Μεταφραση: Το FSD το οποιο εχω ταξει οτι θα ειναι ετοιμο συντομα και τα προβατα πληρωνουν 7 χιλιαρικα για να το εχουν απο τωρα, εχει πιθανοτητα 99,9% να μη δουλευει σωστα.

Ειναι κριμα που επενδυτες δεν βλεπουν αυτα που βλεπεις και εσυ:

image.png.a20867636ba518eebb2904eb34116800.png

Επεξ/σία από haHa

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...