Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Γενικά η Tesla δεν είναι κακή, για startup στην αυτοκινητοβιομηχανία τα πάει καλά. Οι μέθοδοι όμως που χρησιμοποιεί ο Elon Musk (παπάτζα τονε λέω εγώ).

Σήμερα διάβασα άρθρο με δηλώσεις του, ότι με την αυτόνομη οδήγηση και τα ρομποταξί, δεν θα μπορούν σε λίγο καιρό να αγοράσουν Tesla οι επίδοξοι ιδιοκτήτες και τώρα είναι η ευκαιρία. Κλασσικό marketing trick που πάει ύπουλα να σου αποσπάσει το κλείσιμο της πώλησης ο πωλητής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την έχω διαβάσει και εγώ αυτή τη δήλωση, δεν έχει την έννοια ότι μπορεί να σταματήσουμε να πουλάμε το επόμενο τρίμηνο. Καμία σχέση. Αυτό είναι σε βάθος πολλών ετών και αφού πρώτα καταφέρει το FSD. Σκέψου πρέπει πρώτα να καταφέρει το FSD, μετά να το επιτρέψει μια χώρα με οδηγό μέσα, μετά να το επιτρέψει και χωρίς οδηγό, μετά να πάρει άδεια να διοχετεύει στην αγορά αυτοοδηγούμενα και μετά να αποφασίσει ότι σε αυτήν την χώρα δεν θα πουλήσω ξανά αυτοκίνητο και θα τα λειτουργώ μόνη μου. Και αυτό τώρα κάνε το για όλες τις χώρες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκέψου ενα μέλλον οπου η αυτοκίνηση με FSD ειναι προνόμιο μονο των εταιρειών που θα απορροφούν όλη την παραγωγή ωστε να διοχετεύουν αυτοκίνητα με το κιλό.

Οσα περισσότερα, τόσο μεγαλύτερο και γρηγορότερο κέρδος. Κανείς δεν θα φτιάχνει αυτοκίνητο για ανθρώπους, και αν το κάνει θα είναι πολλαπλάσια ακριβότερο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Off Topic Mode ON :

Όσο και να μου αρέσουν τα Tesla, η ύπαρξη FSD μου είναι, όχι απλώς αχρείαστη, αλλά και deal breaker εάν .ήταν «επιβεβλημένη».

Η οδήγηση είναι από τις χαρές της ζωής. Δεν την παραχωρώ σε κανέναν. Είναι το μοναδικό feature που δεν θα επέλεγα.....

Οπότε το αν είναι σε alpha  ή beta στάδιο με αφήνει αδιάφορο. Αδυνατώ να καταλάβω πως κάποιος επιλέγει να το χρησιμοποιεί ακόμη και αν δεν είχε τα προβλήματα του.

Τέλος, θεωρώ αποπροσανατολισμό να συνδέονται όλα τα θετικά που φέρνει η ηλεκτροκίνηση με την «επιτυχία» ή ‘όχι του FSD.

Off topic mode OFF

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

56 λεπτά πριν, Jiakometi είπε

Οπότε το αν είναι σε alpha  ή beta στάδιο με αφήνει αδιάφορο. Αδυνατώ να καταλάβω πως κάποιος επιλέγει να το χρησιμοποιεί ακόμη και αν δεν είχε τα προβλήματα του.

 

Προφανως λογω ασφαλειας? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Προφανως λογω ασφαλειας? 

Αλέξανδρε,

Αυτό μένει να αποδειχθεί. 

Αλλά και έτσι να είναι, για μένα προσωπικά αφαιρεί μιά χαρά της καθημερινότητας, που είναι η οδήγηση ....
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Αλέξανδρε,

Αυτό μένει να αποδειχθεί. 

Αλλά και έτσι να είναι, για μένα προσωπικά αφαιρεί μιά χαρά της καθημερινότητας, που είναι η οδήγηση ....
 

ειναι χαρα σε αλλες χωρες...Στην Ελλαδα και ειδικα στην Αθηνα δυσκολευομαι να το αντιληφθω...Οταν πηρα το διπλωμα ειχα αυτη την χαρα που περιγραφεις, οταν πηγα τις διακοπες μου φετος και εκανα 500χλμ πηγαινε και αλλα τοσα ελα ειχα αυτη την χαρα,οταν θα βγω εκτος αττικης οντως χαιρομαι.Αλλα στο 95% της ζωης μου με το αμαξι μου δυσκολευομαι να πω οτι χαιρομαι που οδηγαω. Σιγουρα ομως εχω παει να σκοτωθω 3-4 φορες και θα προτιμουσα να μην γινει...Οποτε εγω προσωπικα θα θυσιαζα την ελαχιστη χαρα μου με την ασφαλεια της ζωης μου και της οικογενειας μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειμαστε πανω στο ρευμα των κοσμογονικων αλλαγων. (Να μην ξαναλεω για την επιταγχυνομενη εξελιξη...) Αλλα καποιος πρεπει να τα κανει ολα αυτα που θα γινουν. Δεν θα γινουν απο μονα τους. Δεν θα διανυσεις μια αποσταση μαγικα αν δεν κανεις το καθε βημα απο μονο του ενα τη φορα. Το θεμα ειναι καποιος να προσπαθει να τα κανει αυτα τα βηματα. Καποιοι προσπαθουνε και καποιοι (εμεις) ειναι απεξω και χαζευουν, σχολιαζουν, χτυπιουνται...

Εγω χαιρομαι να παρακολουθω τον Musk. Eχει πιασει 2 διαφορετικα πεδια, πολυ δυσκολα και τα δυο, και απο το μηδεν τους εχει αλλαξει τα φωτα σε ολους... Απιστευτα πραγματα. Και περιμενω την συνεχεια.

ΥΓ. αυτα που θεωρουμε δεδομενα, πριν ελαχιστα χρονια ηταν αδιανοητα. Δε θα πω για το ιντερνετ και τα smartphones κλπ. Eγω εχω ζησει, οχι τα μοντεμ... οχι τα cd στα περιοδικα... ξεκινησα να αγοραζω το Pixel που ειχε λιστες BASIC για να τις πληκτρολογησεις στο 8bit spectrum/dragon/oric atmos... 

Οι αλλοι λενε, πώς θα επαρκουν οι θεσεις φορτισης και πώς θα καταφερουν να γινουν αυτονομα τα οχηματα... Xα. Σε dt θα γινουν αυτα. Δηλ. dt θα μας φαινεται οταν θα κοιταμε πισω...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χτες βράδυ έκανα το update σε v10 ( το 1ο μου update ). Παίρνει αρκετή ώρα. Επίσης επιλέγεις σε πόση ώρα θέλεις να το κάνει από τη στιγμή που θα τελειώσει το download. Στα αρνητικά πήρε κάποια ώρα (20-25 λεπτά). Επίσης μου έβγαλε alerts για τα Tyre pressures τα οποία ήταν στα 37 PSI και μου έγραψε ότι θα έπρεπε να ήταν 42. Περίεργο αφού η ίδια η Tesla που το άφησε στα 37, και δεν φοράω τα winter tyres ακόμα. Θα το ψάξω, ίσως να πρέπει να βάλω 42 ποιός ξέρει. Για την ώρα έκανα reset τα sensors να δέχονται τα 37 ως την κανονική πίεση στα ελαστικά.

Επίσης θα ήθελα να μελετήσω πως η Tesla διαχειρίζεται τα incoming connections και την ασφάλεια του αυτοκινήτου σε κυβερνοεπιθέσεις γενικά.

Η συμπεριφορά του Tablet μου δείχνει ότι δεν έχει ούτε ένα incoming connection. Είναι όλα outbound προς την Tesla, και αν θέλει η Tesla να σου στείλει κάτι χρησιμοποιεί τα outbound connections για να σου στειλει return traffic. Κάτι σαν αυτό που κάνει και η Apple με τα push notifications δηλαδή. Πολύ καλή προσέγγιση αφού δεν αφήνει ports ευάλωτα. Επίσης αυτό εξηγεί εν μέρει και το ότι το phone app θέλει μερικά δευτερόλεπτα να αποκτήσει επικοινωνία με το αυτοκίνητο αν είσαι εκτός εμβέλειας bluetooth.

Πιθανολογώ ότι η επικοινωνία του Tablet με τους server της Tesla γίνεται με Certificate Pinning για να μην μπορεί κάποιος να κάνει Man in the Middle. Στο phone app το κάνουν σίγουρα αφού δοκίμασα να κάνω MITM και να κάνω present δικό μου trusted certificate μέσω ενός reverse proxy αλλά δεν έπιασε. Ένας εδώ γράφει τι είδε από τον λίγο κώδικα που μπόρεσε να κάνει decompile από το app. Αν πάντως υπάρχει certificate pinning, προφανώς μέσα στο software / hardware της Tesla υπάρχει κάποιο certificate το οποίο είναι trusted από τους servers της Tesla και προφανώς γίνεται certificate authentication. Αυτό σε κάνει να αναρωτιέσαι πόσο καλά είναι αποθηκευμένο το private key αφού πιθανό extraction θα επέτρεπε σε κάποιον να κάνει MITM.

Θα μπορούσε πχ κάποιος να ανοίξει το tablet του αυτοκινήτου και να "τραβήξει" το Private key από τη RAM π.χ. ή χρησιμοποιεί η Tesla κάποιου είδος Hardware HSM Module και βάζει το private key εκεί; Ή π.χ. ίσως και να έχει TPM Chipset το tablet για την αποθήκευση του private key το οποίο είναι πιο προσιτό από πλευράς κόστους. Προσωπικά θα ήθελα το tablet να έχει και κάποιο tamper proof functionality. Αν πάει κάποιος να το ανοίξει δεν θα με ένοιαζε να το κατέστρεφε το private key και ας σήμαινε ότι το αμάξι θα ακινητοποιούταν μέχρι να πάει αντιπροσωπεία να του περάσει κάποιος private key μέσα.

Το OS είναι βασισμένο σε Linux (κάποιο variant του Ubuntu) που σημαίνει ότι μια απλή software αποθήκευση του κλειδιού θα ήταν ευάλωτη. Από την άλλη το Ubuntu είναι πλήρως συμβατό και με HSM και με TPM οπότε υποθέτω ότι θα το έχουν φροντίσει αυτό το κομμάτι.

 

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Ολοκληρώθηκε το τρίμηνο, ανέβηκαν και τα τελευταία δεδομένα για τις πωλήσεις σε Νορβηγία, Ολλανδία και Ισπανία εδώ.

Από την ανάλυσή τους κατέληξα, ότι κατά το πρώτο πλήρες τρίμηνο διάθεσης του SR+ (οι πωλήσεις ξεκίνησαν τον Ιούνιο), το SR+ έπιασε ποσοστό μόλις 35%, το LR AWD 57%, το Performance 7%, ενώ υπήρχαν και μερικά LR RWD στο 1%. Σε απόλυτα νούμερα τα LR AWD μαζί με τα Performace κράτησαν ίδια νούμερα (7.112 το Q3 vs 7.025 το Q2) και σε αυτά προστέθηκαν 3954 SR+.

Προσωπικά τα βρίσκω πολύ καλά νούμερα για αρχή.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του insideevs οι πωλήσεις της Tesla στην Αμερική (χωρίς Καναδά) διαμορφώθηκαν για το Q3 ως εξής:

- Model 3: 46.850 (έναντι 45.225 το Q2 και 22.425 το Q1)

- Model S: 3.125 (έναντι 3.600 το Q2 και 3.625 το Q1)

- Model X: 4.725 (έναντι 5.150 το Q2 και 3.850 το Q1)

- Συνολικά: 54.700 (έναντι 53.975 το Q2 και 29.900 το Q1)

Παρατηρείται μια σχετική σταθερότητα στα τελευταία δύο τρίμηνα.

  • Μέχρι τώρα στην Ευρώπη έχουν βγει οι πωλήσεις σχεδόν από όλες τις χώρες (εκκρεμεί μόνο ο Αύγουστος για Αγγλία και Πορτογαλία, ενώ για Γαλλία ξέρουμε για Αύγουστο μόνο για Model 3) και τα αποτελέσματα είναι: 26.051 (έναντι 21.609 το Q2 και 21580 το Q1). Από την Αγγλία αναμένονται πολύ καλά νούμερα τον Αύγουστο. Ενδεχομένως οι πωλήσεις στην Ευρώπη να ξεπεράσουν τις 30.000 το Q3, όσες δηλαδή όλο το 2018.
  • Εχθές η θυγατρική της Tesla στην Κίνα ανακοίνωσε στα social media, ότι θα σταματήσει να δέχεται παραγγελίες του αμερικάνικου SR+ μετά τις 13 Οκτωβρίου.
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ανακοινώθηκε ότι η Tesla κυκλοφορεί ξανά το key fob για τα Model 3, αι αυτή τη φορά υποστηρίζει passive entry. 

Επίσης σε διάστημα ελάχιστων ημερών κυκλοφορεί ήδη η έκδοση 2019.32.11.1 χωρίς να αναφέρεται τι ακριβώς φτιάχνει. Άλλοι λένε ότι φτιάχνει τα "πηδήματα " στο streaming music (όντως το v10  μου το κάνει περιστασιακά και εμένα στο TuneIn), άλλοι λένε ότι διορθώνει θέματα του smart summon. Θα το δοκιμάσω αύριο να δω αν φτιάχνει το θεμα του streaming τουλαχιστον. 

Screenshot_20191002-222559_Tesla.jpg

Screenshot_20191002-223900_Gallery.jpg

 

edit : Το jumping έστρωσε δεν το κάνει πια. Επίσης είδα μικρή βελτίωση στην ποιότητα του audio που φαίνεται να βελτιώθηκε, στο TuneIn τουλάχιστον.

Επεξ/σία από Paladin-}LoA{-
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

97.000 deliveries σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Νέο ρεκόρ. Για να φτάσουν τον ακριβή αριθμό πρόβλεψης που είχε κάνει ο Musk πρέπει να πουλήσουν τουλάχιστον 105.000 στο Q4. Εξαιρετικά δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Βέβαια οι "κακόπιστοι" θα βγουν να πούν ότι είχε πει ότι θα παραδώσει το λιγότερο 360.000 αυτοκίνητα το 2019 και τελικά θα παραδώσει 350-355.000 άρα άλλη μία πρόβλεψη του πέφτει έξω.🤣 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 25/9/2019 στις 7:51 ΜΜ, Droulas13 είπε

Θα σου κάνω εγώ μια πρόβλεψη για τις πωλήσεις. Από 95.000 έως 105.000 για όλα τα μοντέλα.

  • Ανακοινώθηκαν εχθές βράδυ οι πωλήσεις. 79.600 (από 77.500 το Q2) το model 3 και 17.400 (από 17.650 το Q2) τα model s/x, σύνολο 97.000 (από 95.200 το Q2). Τα ακριβή νούμερα μπορεί να διαφέρουν μέχρι 0,5%, δηλαδή από 96.500 έως 97.500, και θα τα ανακοινώσει αργότερα μέσα στο μήνα, όταν θα παρουσιάσει τον ισολογισμό.
  • Μεγαλύτερη διαφορά είχαμε στην παραγωγή όπου κατασκευάστηκαν 79.837 (από 72.531 το Q2) model 3 και 16.318 (από 14.517 το Q2) model s/x, σύνολο 96.155 (87.048 το Q2).
  • Το gross profit του model 3 από την μία μεριά θα βελτιωθεί λόγω αύξησης της αποδοτικότητας της παραγωγής και της μέσης τιμής πώλησης από την άλλη μεριά θα μειωθεί λόγω αύξησης του κόστους μεταφοράς των εκτός Αμερικής πωλήσεων (συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2.000 ενώ μόνο στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 8.000). Πιστεύω, ότι η ζυγαριά έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι προς τα πάνω, παρά προς τα κάτω. Περίπου +50 εκ gross profit.
  • Το gross profit των S/X στο προηγούμενο τρίμηνο είχαν πατώσει λόγω ξεσκαρταρίσματος inventory ενόψει αναβάθμισης των raven, για αυτό και πούλησαν 17.650 ενώ είχαν παράξει μόλις 14.500. Πιστεύω, ότι το ξεσκαρτάρισμα συνεχίστηκε και στο Q3 αλλά σε σημαντικά μικρότερο βαθμό. Για αυτό σε συνδυασμό, ότι σχεδόν σε όλο το Q3 δέχονταν παραγγελίες μόνο για τα long range μοντέλα με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, πιστεύω ότι οι πιθανότητες να ανέβει το gross margin των S/X είναι μεγάλο. Περίπου +100 εκ gross profit.
  • Σε αυτά προσθέτω περίπου 100 καθαρό gross profit από την αναβάθμιση του V10.
  • Αν το κομμάτι της ενέργειας και του σερβις παραμείνει συνολικά σταθερό, τότε το συνολικό gross profit μπορεί να καταλήξει κοντά στα 1.150 εκ (από 921 εκ).
  • Τα operating expanses πιστεύω θα είναι κοντά στα 1.050 (από 1088).
  • Με αυτά τα δεδομένα περιμένω περίπου 0 έως 200 εκ προ φόρων και τόκων (από ζημίες 167 εκ) και τελικά -200 έως 0 (από ζημίες 408 εκ)
  • Τα αποτελέσματα του Q4 2019 και Q1 2020 αναμένεται να επιβαρυνθούν από το πρώτο στάδιο της παραγωγής της Κίνας (όπως αντίστοιχα είχαν επιβαρυνθεί τα πρώτα τρίμηνα που άρχισε η παραγωγή του model 3 στο Fremont). Κέρδη από Κίνα θα αρχίσουμε να βλέπουμε στον ισολογισμό από το Q2 (λίγα) και μετά (αρκετά).

Εδώ η τελευταία φωτογραφία μέσα από το εργοστάσιο της Κίνας:

EF5xqbAVAAAZtFR?format=jpg&name=4096x409

Το δούλεμα συνεχίζεται κανονικά από ότι φαίνεται. Βάφουν αυτοκίνητα στο χέρι για να μας κοροϊδέψουν, ενώ ξέρουμε πολύ καλά, ότι το εργοστάσιο δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα λασπωμένο χωράφι ή στην καλύτερη περίπτωση ένα κέλυφος για να κρύβουν μέσα την απούλητη παραγωγή του Fremont.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...