Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2019/juni-2019/historisk-god-luftkvalitet/

Στην Νορβηγία έχουν αρχίσει να απολαμβάνουν τα αποτελέσματα της πολιτικής τους υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο αέρας το 2018 στις μεγάλες πόλεις ήταν πιο καθαρός από ποτέ. Για πρώτη φορά από το 2002 που έθεσαν τον στόχο, κατάφεραν όλες οι πόλεις να μείνουν κάτω από το όριο των 40 mg/m3 για το ΝΟ2 (διοξείδιο του αζώτου).

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=bmw+fire+

το τι γραφεται στα media παιζει μεγαλο ρολο στο τι αντιληψη εχει κανεις στο μυαλο του, αλλα πολλες φορες αλλα ισχυουν στα αληθεια...

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 4/6/2019 στις 7:24 ΠΜ, Fubar.gr είπε

Ας δούμε και το Ηνωμένο Βασίλειο: https://www.mygridgb.co.uk/are-britains-coal-free-days-a-completely-good-thing/

coalReduction-1.png.2082b5edaf83b7febb7bc0e1eb38da16.png

Η συρρίκνωση του άνθρακα οφείλεται κατα κύριο λόγο στην αύξηση του αερίου.

Επίσης, ορισμένες μονάδες άνθρακα μετατράπηκαν ωστε να καίνε βιόμαζα:  https://poweringpastcoal.org/insights/policy-and-regulation/uk-retreats-coal-helped-along-by-drax-plant-conversion-to-biomass

Η βιόμαζα θεωρείται και αυτή ανανεώσιμη οπότε μπαινει και αυτή στο πράσινο.

Απο το γραφημα που εβαλες εχουμε: Ο συνδυασμός wind+solar αυξήθηκε περιπου κατα 13% ενω το αεριο αυξηθηκε περιπου κατα 14%. Όποτε η συρρικνωση του ανθρακα οφειλεται σχεδον κατα το ημισυ στην αυξηση του αεριου και άλλο τοσο στην αυξηση των wind and solar.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 7/6/2019 στις 10:10 ΠΜ, Droulas13 είπε

171.500 φωτιές αυτοκινήτων στους αυτοκινητοδρόμους κάθε χρόνο στην Αμερική, αλλά για κάποιο μυστήριο λόγο οι μόνες που γίνονται πρωτοσέλιδα είναι αυτές της tesla.

 

Και θα συνεχίσουν να γίνονται πρωτοσέλιδα για τους εξής λόγους:

1. Η φωτιά για να σβήσει θέλει τόνους νερού και το αυτοκίνητο μπορεί να ξαναπάρει φωτιά μέρες μετά απο μόνο του. Σε ένα αυτοκίνητο ICE, αν προλάβεις τη φωτιά έχεις πιθανότητες να τη σβήσεις και με ένα φορητό πυροσβεστήρα. Και δέν χρειάζεται μετά να το βάλεις σε κουβά με νερό για τις επόμενες ημέρες.

2. Η φωτιά εξαπλώνεται τόσο γρήγορα που σε τουλάχιστον 3 καταγεγραμμένες περιπτώσεις έχουν καεί ζωντανοί άνθρωποι πρίν προλάβουν να τους βγάλουν έξω.

3. Το πρόβλημα με τις φωτιές φαίνεται οτι είναι αποκλειστικό της Tesla μόνο. Άλλα ηλεκτρικά και υβριδικά δέν έχουν τέτοια θέματα. Για την ακρίβεια, έχουν αναφερθεί περιπτώσεις Leaf και BMW i3 τα οποία κάηκαν απο εξωγενείς παράγοντες, όμως οι μπαταρίες τους έμειναν ανέπαφες.

4. Στα ICE ένας σημαντικός αριθμός των φωτιών οφείλεται σε διαρροή καυσίμου, είτε απο ατύχημα, ελλειπή συντήρηση, κατα τον ανεφοδιασμό κτλ. Οι φωτιές των ηλεκτρικών δέν είναι αναμενόμενες, καθώς ο σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου ανάφλεξης απουσιάζει.

23 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Η tesla μέχρι και το 2018 είχε πουλήσει 300.000 αυτοκίνητα στην Αμερική (μόνο). Τα οχήματα στην Αμερική είναι 300 εκ. Δηλαδή κάθε 1000 οχήματα έχουμε 1 tesla. Οι φωτιές στους αμερικάνικους αυτοκινητοδρόμους κατά μέσο όρο (που δεν σχετίζονται με ατύχημα) είναι 170.000. Δεν θα έπρεπε να έχουμε λοιπόν 170 φωτιές των tesla στους αυτοκινητοδρόμους της Αμερικής κάθε χρόνο που δεν συνδέονται με ατύχημα; Δηλαδή 1 φωτιά κάθε δύο μέρες. Έχουμε; Οέο;

Το ίδιο ισχυρίστηκε και η BMW για τις δικές της φωτιές:

...with approximately 4.9 million BMW vehicles on U.S. roads, fire incidents involving BMWs are very rare...

Όμως αυτές οι συγκρίσεις καινούριων αυτοκινήτων με το γενικό στόλο (μέσος όρος 11+ χρόνια) είναι άκυρες, γιατι τα παλιά αυτοκίνητα για διάφορους λόγους έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να πάρουν φωτιά.

Για να μήν ξαναγράφω, δές εδώ την απάντηση που έδωσα στον @Paladin-}LoA{-

https://www.insomnia.gr/forums/topic/706653-η-tesla-σκοπεύει-να-έχει-στους-δρόμους-έναν-στόλο-από-ρομποταξί-μέχρι-το-2020/page/4/?tab=comments#comment-57171045

 

20 ώρες πριν, Droulas13 είπε

https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2019/juni-2019/historisk-god-luftkvalitet/

Στην Νορβηγία έχουν αρχίσει να απολαμβάνουν τα αποτελέσματα της πολιτικής τους υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο αέρας το 2018 στις μεγάλες πόλεις ήταν πιο καθαρός από ποτέ. Για πρώτη φορά από το 2002 που έθεσαν τον στόχο, κατάφεραν όλες οι πόλεις να μείνουν κάτω από το όριο των 40 mg/m3 για το ΝΟ2 (διοξείδιο του αζώτου).

Δέν προκύπτει απο πουθενά οτι η βελτίωση της ατμόσφαιρας οφείλεται στα ηλεκτρικά:

ev.png.08f8f7c563909d48c1ce9411be4cf4e5.png

 

1764086118_ev2.JPG.eb662846b7e7060c51bdfd0cdc0f33ac.JPG

Οι αριθμοί των ηλεκτρικών άρχισαν να αυξάνονται σημαντικά απο το 13-14, όμως το trend μείωσης του NO2 έχει ξεκινήσει απο το 2007-2008

Ίσα ίσα, αυτό που δείχνει το διάγραμμα είναι οτι απο το 2015 έχει μείνει σταθερο το NO2, παρά τη δραματική αύξηση των EV.

Υπόψιν οτι παρόμοια trends μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης υπάρχουν σε όλες τις ευρωπαικές πόλεις, είτε έχουν EV, είτε όχι. Τα αυτοκίνητα δέν είναι η μοναδική πηγή ρύπανσης, και τα ICE γίνονται συνεχώς όλο και πιό καθαρά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγκρίνεις συνολικές πωλήσεις χώρας με τάση μείωσης ρύπανσης συγκεκριμένης πόλης; Μάιστα.

Το ότι για πρώτη φορά από το 2002 κατάφεραν όλες οι μεγάλες πόλεις της Νορβηγίας να πέσουν κάτω από το όριο, μάλλον τυχαίο θα είναι.

Κουτορνίθια είναι σαν χώρα. Για αυτό εμείς αφήνουμε 300+ δις χρέος για τις επόμενες γενιές ενώ αυτοί αφήνουν 1 τρις επενδυτικό κεφάλαιο για τις επόμενες γενιές.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Droulas13 μην ασχολείσαι. Ο συγκεκριμένος έχει φάει τόσο κουβά στις προβλέψεις του που από τον πανικό του αναμασαει όσα έγραψε παρόλο  τον εξέθεσαν και πλήρως. 🤣 Είναι hater τέλος. Στου κουφού την πόρτα...😉

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

49 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Κουτορνίθια είναι σαν χώρα. Για αυτό εμείς αφήνουμε 300+ δις χρέος για τις επόμενες γενιές ενώ αυτοί αφήνουν 1 τρις επενδυτικό κεφάλαιο για τις επόμενες γενιές.

Φοβερή σύγκριση (εμπεριέχει ειρωνεία). 

Νορβηγία Μια χώρα που εχει τεράστια έσοδα από αντληση και εξαγωγή πετρελαίου και για τις δικές τις αναγκες παραγει ρεύμα σχεδόν ολοκληρωτικά από υδροηλεκτρικά (έχει άπειρα νερα), δηλαδή φθηνή, καθαρή και ελεγχόμενη ενέργεια. Τυχερή σαν χώρα και μπράβο που εκμεταλεύονται τους φυσικούς της πόρους για βελτίωση του οικονομικού και βιοτικού επιπέδου. 

Ελλάδα : Μπορούμε να παραγουμε κάρβουνο για ρεύμα ΑΛΛΑ επιδοτούμε πολύ ακριβά ανεμιστήρες και καθρέπτες για να λέμε οτι κάνουμε οικολογία ΚΑΙ παραλληλα συνεχιζουμε να καίμε κάρβουνο και εισαγώμενο φυσικό αεριο για να μη καταρρεύσει το σύστημα. Ουτε εμένα μου αρέσει το κάρβουνο ΑΛΛΑ από το να πληρώνω ΚΑΙ κάρβουνο ΚΑΙ αιολικά/φωτοβολταικά με ελάχιστο όφελος στην ποιότητα του περιβάλλοντος ... προτιμώ μόνο το κάρβουνο. Η αλήθεια ειναι οτι θα προτιμούσα ακομα περισσότερο 1-2 πυρηνικούς αντιδραστήρες σκεπτόμενος το κόστος του ρευματος που ειναι κοινωνικο αγαθό και στυλοβάτης αναπτυξης. 

Κάνω μια διαφορετική σύγκριση βασιζομενος καθαρά στο δικό σου τρόπο προσέγγισης. Γιατί δε συγκρίνεις τα οικονοικά Νορβηγίας και Κατάρ (ή Σ.Αραβία). Εκει να δεις χρήμα και ποιότητα ζωής.

Πως ολο αυτό δένει την ηλεκτροκίνηση και την καθαρότητα των πόλεων; Με κάτι παρα πολύ απλό. Αν εχεις υδροηλεκτρικά και χρήμα ΝΑΙ αξίζει να επενδύσεις στην ΑΤΟΜΙΚΗ ηλεκτροκίνηση ΑΛΛΑ αν ΔΕΝ εχεις η βεβιασμένη επιβολή της ΑΤΟΜΙΚΗΣ ηλεκτροκίνησης ειναι το λιγοτερο φασιστική γιατί πρωτίστως  "μεταφέρεις" την παραγωγή "καπνού" σε συγκεκριμένα σημεία (άντε μείνε στην Κοζάνη ή τη Μεγαλόπολη). Μπορείς όμως σαν χώρα (μιλώ για την Ελλάδα μας) να χώσεις επενδύσεις για ΜΑΖΙΚΗ ηλεκτροκίνηση (εντός και εκτός πόλης) και να πετάξεις έξω από το ευρύτερο κέντρο ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Παράδειγμα η Αθήνα, οπου Μετρό, ηλεκτρικός, τραμ εχουν μειώσει δραστικά του ρύπους και εχουν βελτιώσει δραστικά τους χρόνους μετακίνησης. Ζω σε πόλεις (γιατί λογω δουλειάς κινουμαι συχνά σε γειτονικές πολεις) οπου η δημοσια μετακίνηση ειναι αστεία, ασύμφορη και χρονοβόρα, οποτε αναγκάζομαι να χρησιμοποιώ το αμαξι μου. Το να αλλαξω το ice μου με ev (και ΔΕΝ θα ειναι tesla, τα λεφτουδάκια μου βγαίνουν με κοπο) δεν θα αλλάξει πρακτικά τιποτα στην καθημερινότητα μου. Αν όμως υπήρχε ηλεκτρικό τρένο αναμεσα στις πόλεις και μεσα στις πόλεις ηλεκτρικά λεωφορεία, τραμ και απαγορευση των αυτοκινητων (ΟΛΩΝ) μια χαρα θα εκανα τη δουλειά μου ΣΥΝ οτι πραγματικά θα εβλεπα βελτίωση και στο περιβάλλον από την υποχρεωτική μαζική μετακίνηση. 

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και να αντικαταστήσει την εσωτερική καυση αλλά το οτι κάτι δουλευει αλλου δε σημαίνει οτι ειναι εφαρμοσιμο κάπου αλλου με διαφορετικές συνθήκες.

Droulas να σε ρωτήσω κάτι πιο προσωπικό; Αφου σου αρέσει η ηλεκτροκίνηση (εδώ δε με βρίσκεις αντιθετο, συμπνέουμε), εχεις σκεφτεί να μεταπηδήσεις και να υποστηρίζεις κάποια αλλη πιο σοβαρή εταιρεία; Δηλαδή εταιρεία με ποιοτικό προϊόν, σοβαρό customer care, δίκτυο υποστηριξης, σεβασμό στον πελάτη/συνεργάτη/προμηθευτη, πραγματική οικολογική συνείδηση (και οχι παιρνω το jet για αποσταση 50 χιλιομέτρων) και το κυριότερο με ηγέτες που δεν ειναι ψυχοπαθείς και απατέωνες. Το έχεις σκεφτεί;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και η Ελλάδα είναι πολύ τυχερή χώρα αλλά δεν το εκμεταλλεύεται. Αν αναδεικνύαμε τα αρχαία που μας άφησαν οι πρόγονοί μας (είχα διαβάσει την ιστορία ενός Κινέζου που έχει έρθει 4 φορές στην Ελλάδα και δεν έχει καταφέρει να δει την Ακρόπολη γιατί κάθε φορά πέφτει σε απεργία) θα είχαμε λύσει τα προβλήματά μας μόνο από τον τουρισμό.

38 λεπτά πριν, isay είπε

Droulas να σε ρωτήσω κάτι πιο προσωπικό; Αφου σου αρέσει η ηλεκτροκίνηση (εδώ δε με βρίσκεις αντιθετο, συμπνέουμε), εχεις σκεφτεί να μεταπηδήσεις και να υποστηρίζεις κάποια αλλη πιο σοβαρή εταιρεία; Δηλαδή εταιρεία με ποιοτικό προϊόν, σοβαρό customer care, δίκτυο υποστηριξης, σεβασμό στον πελάτη/συνεργάτη/προμηθευτη, πραγματική οικολογική συνείδηση (και οχι παιρνω το jet για αποσταση 50 χιλιομέτρων) και το κυριότερο με ηγέτες που δεν ειναι ψυχοπαθείς και απατέωνες. Το έχεις σκεφτεί;

https://insideevs.com/news/353679/jaguar-i-pace-recalled-needs-software-update/

Τα φρένα του i-pace έχουν θέμα και θέλουν αναβάθμιση και αντί μια σοβαρή εταιρεία να μπορεί να σου προσφέρει OTA update σε υποχρεώνει εν έτη 2019 να πας από τις αντιπροσωπείες της. Αυτό εσύ το θεωρείς σοβαρό; Και μάλιστα από μια σοβαρή εταιρεία;

Συνεχίζω να μην θεωρώ τον Musk ούτε ψυχοπαθή ούτε απατεώνα. Δεν το αποκλείω 100% να με διαψεύσει στο μέλλον. Αλλά αυτό συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους. Ασχολείται ίσως με τον πιο απαιτητικό επιχειρηματικό τομέα και προσπαθεί να επιβιώσει ενώ παράλληλα αναπτύσσεται με ραγδαίο ρυθμό. Και αυτό με κάνει να δικαιολογώ πολλά πράγματα που δεν θα δικαιολογούσα σε "σοβαρές εταιρείες" του χώρου.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το εχω ξαναγραψει. Πολυ πιθανον ειναι οτι τα αυτοκινητο που πιο πολυ χρειαζεται και που ισως στο μελοον πιο πολυ θα πουλιεται να ειναι ενα μικρο ηλεκτρικο τυπου leaf για τις καθημερινες μετακινησεις μεσα στην πολη. 

ΟΜΩΣ, το ιδιο το leaf δεν επροκειτο ποτε να το καταφερει αυτο. Οποιος σκεφτεται ή ονειρευεται να παρει ηλεκτρικο αυτοκινητο το κανει επειδη εχει δει τα Tesla, ασχετα αν μετα αγορασει ενα τυπου leaf γιατι αυυο τον βολευει ή αυτο μπορει. Στο Top Gear οδηγουσαν ηλεκτρικες μοτοσυκλετες κρος και ελεγαν οτι η Tesla εδειξε στον κοσμο οτι τα ηλεκτρικα μπορουν να ειναι πολυ γρηγορα. Σε αλλα επεισοδια οδηγουν ακριβα σπορ ICE αυτοκινητα και λενε οτι οκ ολοι ξερουμε που θα παει το μελλον.

Ειναι το halo effect που εμεις το ειχαμε μαθει απο τις GPU, τις CPU και τα κινητα. Και ο Musk ηταν αρκετα εξυπνος για να καταλαβει οτι μονο ετσι θα αλλαξει η αντιληψη του κοσμου. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, sattack είπε

Το εχω ξαναγραψει. Πολυ πιθανον ειναι οτι τα αυτοκινητο που πιο πολυ χρειαζεται και που ισως στο μελοον πιο πολυ θα πουλιεται να ειναι ενα μικρο ηλεκτρικο τυπου leaf για τις καθημερινες μετακινησεις μεσα στην πολη. 

ΟΜΩΣ, το ιδιο το leaf δεν επροκειτο ποτε να το καταφερει αυτο. Οποιος σκεφτεται ή ονειρευεται να παρει ηλεκτρικο αυτοκινητο το κανει επειδη εχει δει τα Tesla, ασχετα αν μετα αγορασει ενα τυπου leaf γιατι αυυο τον βολευει ή αυτο μπορει. Στο Top Gear οδηγουσαν ηλεκτρικες μοτοσυκλετες κρος και ελεγαν οτι η Tesla εδειξε στον κοσμο οτι τα ηλεκτρικα μπορουν να ειναι πολυ γρηγορα. Σε αλλα επεισοδια οδηγουν ακριβα σπορ ICE αυτοκινητα και λενε οτι οκ ολοι ξερουμε που θα παει το μελλον.

Ειναι το halo effect που εμεις το ειχαμε μαθει απο τις GPU, τις CPU και τα κινητα. Και ο Musk ηταν αρκετα εξυπνος για να καταλαβει οτι μονο ετσι θα αλλαξει η αντιληψη του κοσμου. 

Δηλαδή το δίλημα ειναι leaf ή tesla; Στην κατηγορία Tesla εχουμε ήδη μπολικες εναλλακτικές και έρχονται συνεχεια νεα μοντέλα. Ενδεικτικά :

  • vw e-Golf
  • Hyundai Ioniq
  • jaguar i-pace
  • audi e-tron
  • hyundai kona ev
  • kia niro ev
  • bmw 530e
  • κ.α.

Η βασική διαφορά ειναι οτι αυτές οι εναλλακτικές προτάσεις γίνονται από σοβαρές εταιρίες, με σοβαρό δικτυο διανομής και υποστηριξης που οι πελάτες δε χρειάζεται να φτιάχνουν twitter accounts και να γκρινιάζουν για να τους παραδοθεί το αμαξι ή να επισκευαστεί. Για το CEO δεν χρειάζεται να σχολιάσω. 

Οταν έρθει η ώρα να μεταπηδήσω σε ev, και θα το κάνω βάση αναγκών και οφέλους, οχι γιατί ειναι μόδα, ειναι σιγουράκι οτι η tesla δεν θα ειναι στη λιστα επιλογών μου (αν βεβαια υπάρχει τοτε ή αν εχει τον ιδιο τρόπο λειτουργίας και σεβασμου προς τους πελατες)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Το βασικό είναι ότι όλες αυτές οι προτάσεις υπάρχουν λόγω τεσλα. 

Οτι μπορει να επιτάχυνε τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής ειναι εν μέρη σωστό, αλλά οχι οπως το παρουσιάζεις, οτι αν δεν υπηρχε η tesla δεν θα υπήρχε η ηλεκτροκίνηση. Μπορει να αργουσε λίγα χρόνια, αλλά σιγουρα θα έρχονταν σαν προταση από αλλη (γνωστή ή άγνωση εταιρεία). Η ολη ιστορία θυμίζει το μυθο με το δρομέα και τη χελώνα και αν το θες και με "εταιρικό" παραδειγμα η ολη φάση μου θυμίζει πολύ την ιστορία των blackberry. Εβγαλε πιο γρήγορα ενα διαφορετικό προϊόν, αλλά όταν ήρθαν οι σοβαρές εταιρίες με καλύτερο προϊόν και υποστήριξη, έσβησε η blackberry. 

Πραγματικά δεν θα με ένοιαζε αν ο supreme leader έκανε καραγκιοζιλικια ΑΝ παραλληλα έκανε σοβαρή δουλεια και σέβονταν τον πελάτη/προμηθευτή/εργαζόμενο/περιβάλλον, αλλά επειδή τον νοιάζει μονο η εγωπάθεια και το χρήμα (χεσμένα έχει το περιβάλλον και το χρήμα των άλλων) κάνει καραγκιζιλικια για να κρύψει την ανικανοτητα του να κάνει σοβαρή και αξιοσέβαστη δουλεια. Σε τέτοιους ηγέτες οι άνθρωποι χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες. 

  • Α.Τους αυλοκόλακες, που γλύφουν και εκθειάζουν τον ηγέτη γιατί έχουν όφελος απο την προώθηση του (πχ εργαζόμενοι στο τμήμα marketing)
  • Β.Τους αφελείς που θα δώσουν τα λεφτουδάκια τους και μετά "πέσουν από τα σύννεφα" (οι κλασσικοί I love my car but .... 6 months service problem)
  • Γ.Τους σκεπτικιστές που βλέπουν ξεκάθαρα το παιχνίδι και νοιώθουν την υποχρεωση να ενημερώσουν τους γύρω τους για το λάκο στη φάβα

Επιτηδες δεν ενσωμάτωσα τους καθαρά μεγάλους επενδυτες και τους επαγγελματίες σορτάκηδες γιατί και αυτοί χεσμένο εχουν το περιβάλλον και τον κοσμάκη και τους νοιάζει μονο το χρήμα. 

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα ηλεκτροκίνητα δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ήρθαν για να μείνουν.

Ήδη οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν στην παραγωγή plug-in μοντέλων, και αρκετά εξ αυτών είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Η Tesla σίγουρα καινοτόμησε στη συγκεκριμένη κατηγορία και για να βοηθήσει σε αυτή τη κατεύθυνση έβγαλε επίσης μεγάλο μέρος της τεχνολογίας της σαν open-source, έτσι ώστε να βοηθήσει και άλλες εταιρίες στο να ακολουθήσουν.

Και εκεί που κάποτε ακουγόταν σαν ανέκδοτο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τώρα όλες οι εταιρίες μία-μία βγάζουν πολλά μοντέλα, και κάποιες επισπεύδουν το πρόγραμμά τους για να μη  μείνουν πίσω. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η Toyota.

Σε μία τέτοια συγκυρία η Tesla φέρνει ένα πιο οικονομικά προσιτό μοντέλο, προσπαθώντας να ικανοποιήσει τη ζήτηση σε φθηνότερα μοντέλα, αφού βλέπει ότι άλλες εταιρίες έχουν σοβαρό θέμα στο να ικανοποιήσουν τη ζήτηση. Για παράδειγμα το Kia Niro EV έχει υπερκαλύψει παραγγελίες για τα επόμενα δύο χρόνια και τώρα δεν μπορείς να το παραγγείλεις καν! Παρομοίως η VW είχε τεράστιο θέμα στο να καλύψει τη ζήτηση του e-Golf. Το Hyundai Kona επίσης 12-18 μήνες για παράδοση.

Υπάρχουν δε αμέτρητα άρθρα που εξηγούν πως η Tesla τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή έχει το πάνω χέρι σε τεχνολογία, αφού ακόμα και τώρα που εταιρίες όπως η Jaguar με το i-Pace αλλά και η Audi με το e-Tron βγαίνουν στη αγορά, βγαίνουν ταυτόχρονα και προβλήματα άμεσα συσχετιζόμενα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως π.χ. η υπερθέρμανση μπαταριών την ώρα της φόρτισης, μειωμένο mileage για το μέγεθος των μπαταριών που κουβαλάνε, μεγάλος χρόνος φόρτισης κλπ. Οπότε βλέπεις εξαιρετικά πολυτελή αυτοκίνητα με πολύ καλό εσωτερικό χώρο (αναμφισβήτητα ανώτερο των Model S/X π.χ. τα οποία όμως είναι μοντέλα του 16), αλλά από την άλλη τεχνολογικά πίσω στο θέμα ηλεκτροκίνησης, που ενδιαφέρει τους περισσότερους πρωτίστως. Και έρχονται νέα S/X που ακούγεται ότι θα έχουν π.χ. 3 κινητήρες, με μεγάλο facelift, μεγάλες βελτιώσεις σε θέματα μπαταρίας και φόρτισης, κλπ. Το θέμα της Tesla είναι κάποια στιγμή να καταφέρει να βελτιώσει το service της και να ασχοληθεί ίσως αμιγώς με την βελτίωση του αυτοκινήτου πρωτίστως,  και μετά να ασχοληθεί με άλλες παράπλευρες υπηρεσίες. Από οδηγική συμπεριφορά πάντως τα αυτοκίνητα της πραγματικά σε αφήνουν άφωνο. Δύσκολα γυρίζεις σε συμβατικό αυτοκίνητο μετά (βέβαια γούστα είναι αυτά....).

Όσον αφορά το αν τα αυτοκίνητα μειώνουν το CO2, φυσικά και το μειώνουν και κανένας δεν το αμφισβητεί αυτό. Όμως θα πάρει πάνω από δεκαετία για να δει κάποιος αποτελέσματα. Στη Νορβηγία π.χ. που πάνω από το 50% των πωλήσεων είναι plug-in, δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι έχουν μειωθεί τα CO2 emissions λόγω των ηλεκτρικών, πρώτον διότι έχουν αυξηθεί από άλλες πηγές, και δεύτερον διότι έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί από αυτούς που αγοράζουν ηλεκτρικό, κρατάνε και το Diesel αυτοκίνητο. Το οποίο έχει λογική καθότι οι Νορβηγοί έχουν εξοχικά 4-5 ώρες κατά μέσο όρο απόσταση από εκεί που μένουν και γενικά τους αρέσουν τα road trips οπότε με ένα e-Golf π.χ. ή με το Renault Zoe που υπάρχουν αρκετά, ή με κάποιο Nissan Leaf, δεν βολεύει να  κάνεις αποστάσεις. Αυτοί που έχουν Tesla S/X/3 με αξιοπρεπές range συνήθως ξεφορτώνονται το παλιό τους αυτοκίνητο πάντως. Επιπλέον όπως σωστά γράφτηκε κατά κανόνα η Νορβηγία παράγει καθαρή ενέργεια, και έχει γίνει τεράστια προσπάθεια από το κράτος στο να φτιάξει υποδομές για αυτούς που έχουν EV. Και φυσικά έχουν δοθεί και οικονομικά κίνητρα. Εγώ π.χ. πάω στη δουλειά, έχω ΔΩΡΕΑΝ σταθμούς φόρτισης εκεί (μία φόρτιση ανά 3,5 βδομάδες αρκεί) και δεν πληρώνω καν φόρτιση οπότε ουσιαστικά έχω δωρεάν "καύσιμο".Επίσης δεν έχω τέλη κυκλοφορίας, δεν πληρώνω σε σταθμούς διοδίων που είναι  παντού εντός των πόλεων (άλλοι πληρώνουν και πάνω από 250 EUR το μήνα για απλές μετακινήσεις εντός των πόλεων!), μπορώ και χρησιμοποιώ traffic lanes που είναι μόνο για ταξί και λεωφορεία, παίρνω δωρεάν ferries, και άλλα διάφορα. Σιγά σιγά το ίδιο γίνεται και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και πρόσφατα διάβασα ότι πέρασε τροπολογία και για την Ελλάδα. Από τη θεωρία στη  πράξη φυσικά θέλει χρόνο...

Σε κάθε περίπτωση τα EV είναι μία πραγματικότητα, ήρθαν και μας αρέσει ή όχι θα μείνουν. Σε κάποιες χώρες θα καθιερωθούν γρήγορα, σε άλλες όχι τόσο. Αλλά σε χώρες που παράγουν καθαρή ενέργεια, σίγουρα στο πέρασμα των χρόνων θα βοηθήσουν στο να έχουμε μειωμένα CO2 emmisions.

Επεξ/σία από Paladin-}LoA{-
  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...