Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Για ακόμα μια φορά. Η ραγδαία πρόοδος για την οποία μιλούν όλοι αυτοί είναι στο supervised κομμάτι το οποίο:

.....

υ.γ.: Αν βέβαια λες ότι υπάρχει πρόοδος σε μια μπούρδα που κάποιοι ερευνητές αυθαίρετα αποφάσισαν να αποκαλούν νοημοσύνη(όπως το τηλεμάρκετινγκ  της "έξυπνης" σίτας), χωρίς να είναι, τότε μαζί σου. Οι σοβαροί όπως ο LeCun το ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει τίποτα το νοήμον στα ANN.

Nα τον ακουμε τον pirmen56. Απο την μια λεει οτι δεν υπαρχει προοδος στον χωρο και αναφερει ερευνητες οπως ο Hinton. Οταν ομως του δειχνουμε οτι ακομα και αυτοι οι ερευνητες λενε οτι υπαρχει προοδος, αποφασιζει οτι αυτα που λενε οι ιδιοι οι ερευνητες και δουλευουν σε αυτα ειναι μια μπουρδα!

Το εφθασες σε αλλο επιπεδο.

 

----------------------

8 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Στο αμέσως επόμενο tweet λέει για τις ζημιές:

2) Guidance for 2019 Automotive Biz *only* 3.5% YoY for sales & losses to widen from -$3m to -$41m (!). Unlike Musk, Pana's CEO is obviously not seeing "exponential growth". Who's more realistic? You know my answer to that.

Επίσης ζημιές προέβλεπαν πρίν. Απο αυτό το άρθρο πρίν μερικές ημέρες: Sparks fly: Inside the strained Tesla-Panasonic relationship  Mindful of past losses, battery maker sets limits on Tesla-related investment

Δεν σχολιασα τα αποτελεσματα που αναμενονται(guidance), σχολιασα τα αποτελεσμα που ΕΣΥ παρεθεσες για το Mar 19Q. Εσυ ειπες λανθασμενα(γιατι αραγε;) οτι ειχε ζημιες, ενω ειχε κερδη το Mar 19Q.

Περιμενουμε να μας πεις γιατι λοιπον ειπες οτι στα ανακοινωμενα αποτελεσματα(προσεξε, οχι guidance) για το Mar 19Q ειχε ζημιες, ενω ειχε κερδη.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

DzDc3vuWwAA2UCc?format=jpg&name=4096x409

Το παραπάνω είναι απο έναν Tesla fan απο το twitter (@enn_nafnlaus), σχετικά με τα περιθώρια κέρδους των BEV.

Εν ολίγοις, η μόνη εταιρία η οποία ισχυρίζεται οτι έχει θετικά και μάλιστα μεγάλα περιθώρια κέρδους είναι η Tesla. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές παραδέχονται χάνουν χρήματα ή περιμένουν κάποια στιγμή στο μέλλον να τα κάνουν επικερδή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Στο αμέσως επόμενο tweet λέει για τις ζημιές:

2) Guidance for 2019 Automotive Biz *only* 3.5% YoY for sales & losses to widen from -$3m to -$41m (!). Unlike Musk, Pana's CEO is obviously not seeing "exponential growth". Who's more realistic? You know my answer to that.

Επίσης ζημιές προέβλεπαν πρίν. Απο αυτό το άρθρο πρίν μερικές ημέρες: Sparks fly: Inside the strained Tesla-Panasonic relationship  Mindful of past losses, battery maker sets limits on Tesla-related investment

Operating losses in Panasonic's Tesla battery segment are estimated to have widened sharply in the year ended March 31, to 20 billion yen.

Δεν μου τα βάζεις όμως εγκαίρως και παίρνω το μέρος της tesla, χωρίς να το θέλω! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τρία περιστατικά των τελευταίων ημερών οπου φαίνεται οτι το κλασσικό πρόβλημα που το autopilot/AEB δέν εντοπίζει ακινητοποιημένα οχήματα παραμένει:

Firefighters ask for vigilance after Tesla hits firetruck in I-35 work zone

‘Tesla saved my life’, says owner after walking away from high-speed crash on Autopilot

A Tesla blew through a stop sign at a Florida Keys intersection. The result was fatal

Κατα τα άλλα, ένα εκατομύριο ρομποταξί σε ένα χρόνο απο τώρα 🤣

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

DzDc3vuWwAA2UCc?format=jpg&name=4096x409

Το παραπάνω είναι απο έναν Tesla fan απο το twitter (@enn_nafnlaus), σχετικά με τα περιθώρια κέρδους των BEV.

Εν ολίγοις, η μόνη εταιρία η οποία ισχυρίζεται οτι έχει θετικά και μάλιστα μεγάλα περιθώρια κέρδους είναι η Tesla. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές παραδέχονται χάνουν χρήματα ή περιμένουν κάποια στιγμή στο μέλλον να τα κάνουν επικερδή.

Μα για το Renault/Nissan γράφει ότι ήδη βγάζουν κέρδη.

Προσωπικά ξέρω ότι σε Δανία/Νορβηγία η Τέσλα έκανε/κάνει(; ) πολύ καλές πωλήσεις λόγω του ότι δεν πληρώνουν "πράσινο" φόρο.

|

BTW: Γενικότερα βλέπω ότι η επαγγελματική αγορά βαρέων και μη οχημάτων πάει στα ηλεκτρικά. Λεωφορεία, οχήματα για χρήση σε πόλεις (απορριμματοφόρα) ακόμη και βαρέα οχήματα ορυχείων/κατασκευών ανακοινώνονται δεξιά και αριστερά. Ιδίως για το τελευταίο, βαρέα οχήματα κατασκευών, δεν το περίμενα, αλλά το 2018/19 όλες οι μεγάλες εταιρείες του χώρου πήγαν/ανακοίνωσαν ηλεκτρικά οχήματα και προτάσεις για fully electric site (Komatsu, Hitachi, Volvo, CAT).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

56 λεπτά πριν, LongTom είπε

BTW: Γενικότερα βλέπω ότι η επαγγελματική αγορά βαρέων και μη οχημάτων πάει στα ηλεκτρικά. Λεωφορεία, οχήματα για χρήση σε πόλεις (απορριμματοφόρα) ακόμη και βαρέα οχήματα ορυχείων/κατασκευών ανακοινώνονται δεξιά και αριστερά. Ιδίως για το τελευταίο, βαρέα οχήματα κατασκευών, δεν το περίμενα, αλλά το 2018/19 όλες οι μεγάλες εταιρείες του χώρου πήγαν/ανακοίνωσαν ηλεκτρικά οχήματα και προτάσεις για fully electric site (Komatsu, Hitachi, Volvo, CAT).

Γενικά η αγορά βαρέων οχημάτων, όχι. Το diesel θα παραμείνει με μεγάλη διαφορά η πρώτη επιλογή, με δεύτερο το LNG, το οποίο τα τελευταία χρόνια αυξάνει το μερίδιο, αλλά ακόμα τα ποσοστά είναι χαμηλά.

Τα ηλεκτρικά έχουν νόημα σε κάποιες υποκατηγορίες μόνο, κυρίως στα μεσαία και μικρά φορτηγά.

Για παράδειγμα, οι ηλεκτρικές σκουπιδιάρες έχουν νόημα, για μείωση θορύβου στις αστικές περιοχές. Επίσης δέν έχουν βαριά χρήση, ένα σύντομο δρομολόγιο την ημέρα κάνουν και μετά πίσω για φόρτιση.

Τα λεωφορεία είναι πιο δύσκολη κατηγορία. Πολλές πόλεις αγοράσανε για οικολογικούς λόγους, αλλά το μετάνιωσαν γιατι το πραγματικό range δέν έφτανε για να βγούν τα δρομολόγια. Μόνο στις πολύ εύκολες διαδρομές λειτουργούν.

Στα ορυχεία επίσης έχουν νόημα τα ηλεκτρικά, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κλειστούς χώρους, ενώ ενδεχομένως να παίρνουν και πιό εύκολα έγκριση ATEX. Και τα ορυχεία έχουν μέση/υψηλή τάση διαθέσιμη, οπότε η φόρτιση είναι απλή υπόθεση. Αλλά ένα μηχάνημα έργου γενικής χρήσης, που ενδεχομένως θα πρέπει να δουλέψει για μέρες/εβδομάδες στη μέση του πουθενά, το να είναι ηλεκτρικό μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.

Στα μεγάλα φορτηγά τύπου semi, το να γίνουν ηλεκτρικά δέν έχει κανένα νόημα. Απλά θα κουβαλάνε τις μπαταρίες τους. Κάπου διάβαζα οτι και το υδρογονικίνητο της Nikola, το fuel cell ζυγίζει 10 τόνους, οπότε και αυτό θα έχει το ίδιο πρόβλημα. Επειδή το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του συνδυασμού οχημάτων είναι ~40 τόνοι, 10 επιπλέον τόνοι μπαταριών ή fuel cell σημαίνει 10 λιγότεροι τόνοι ωφέλιμου φορτίου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Γενικά η αγορά βαρέων οχημάτων, όχι. Το diesel θα παραμείνει με μεγάλη διαφορά η πρώτη επιλογή, με δεύτερο το LNG, το οποίο τα τελευταία χρόνια αυξάνει το μερίδιο, αλλά ακόμα τα ποσοστά είναι χαμηλά.

Τα ηλεκτρικά έχουν νόημα σε κάποιες υποκατηγορίες μόνο, κυρίως στα μεσαία και μικρά φορτηγά.

Για παράδειγμα, οι ηλεκτρικές σκουπιδιάρες έχουν νόημα, για μείωση θορύβου στις αστικές περιοχές. Επίσης δέν έχουν βαριά χρήση, ένα σύντομο δρομολόγιο την ημέρα κάνουν και μετά πίσω για φόρτιση.

Τα λεωφορεία είναι πιο δύσκολη κατηγορία. Πολλές πόλεις αγοράσανε για οικολογικούς λόγους, αλλά το μετάνιωσαν γιατι το πραγματικό range δέν έφτανε για να βγούν τα δρομολόγια. Μόνο στις πολύ εύκολες διαδρομές λειτουργούν.

Στα ορυχεία επίσης έχουν νόημα τα ηλεκτρικά, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κλειστούς χώρους, ενώ ενδεχομένως να παίρνουν και πιό εύκολα έγκριση ATEX. Και τα ορυχεία έχουν μέση/υψηλή τάση διαθέσιμη, οπότε η φόρτιση είναι απλή υπόθεση. Αλλά ένα μηχάνημα έργου γενικής χρήσης, που ενδεχομένως θα πρέπει να δουλέψει για μέρες/εβδομάδες στη μέση του πουθενά, το να είναι ηλεκτρικό μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.

Στα μεγάλα φορτηγά τύπου semi, το να γίνουν ηλεκτρικά δέν έχει κανένα νόημα. Απλά θα κουβαλάνε τις μπαταρίες τους. Κάπου διάβαζα οτι και το υδρογονικίνητο της Nikola, το fuel cell ζυγίζει 10 τόνους, οπότε και αυτό θα έχει το ίδιο πρόβλημα. Επειδή το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του συνδυασμού οχημάτων είναι ~40 τόνοι, 10 επιπλέον τόνοι μπαταριών ή fuel cell σημαίνει 10 λιγότεροι τόνοι ωφέλιμου φορτίου.

Διαφωνώ σε αρκετά σημεία. 

|

Τα λεωφορεία από όσο ξέρω ήδη είναι σε πιλοτικό πρόγραμμα σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες και ως κύριο μέσο στην Κινέζικη silicon valey εδώ και κανά δυο χρόνια.

Είναι τομέας που πέφτει πολύ χρήμα και δεν είδα πουθενά (πέρα από το inso) να γράφεται κάτι ιδιαίτερα αρνητικό. Τουναντίον, όλοι προσπαθούν να χωθούν.

|

Τα βαρέα μηχανήματα θα χρησιμοποιηθούν σχεδόν παντού, με κύρια την χρήση στις κατασκευές. Τα electric construction sites είναι το name of the game εδώ και δύο+ χρόνια στον τομέα. Όλοι οι "μεγάλοι" του χώρου το διαλαλούν αριστερά και δεξιά, δεν είναι μυστικό.

 Αρχικά ως hybrids για κάποια μέσα (π.χ. εκσκαφείς), ώστε να αυξηθεί η αξιοπιστία ( δηλαδή να ελαχιστοποιηθεί πιθανό σταμάτημα του μηχανήματος, που είναι το πρώτο και με διαφορά μέλημα της βιομηχανίας) και έπειτα θα πάει πλήρης ηλεκτροποίηση (ώστε να μειωθούν τα κόστη του hybrid). Τα περισσότερα sites είναι δίπλα ή έχουν εύκολη πρόσβαση σε ηλεκτρική παροχή, στις περιπτώσεις φυσικά που είναι η περιοχή δίχως ηλεκτρικό θα χρησιμοποιηθούν είτε legacy μηχανήματα ή hybrids.

|

Εγώ από ότι είδα, σε short haul μια χαρά πουλάνε της τεσλα. Τώρα εάν πραγματικά πιάσουν, άλλου παπά ευαγγέλιο λόγω εξωτερικών συνθηκών (υποστήριξη από την αγορά, παροχές κ.ο.κ).

|

|

Συμπερασματικά, όπως έγραψα και σε άλλο ανάλογο νήμα, στην κυριολεξία το μόνο μέρος που διαβάζω ακόμη ότι τα ηλεκτρικά είναι αποτυχία είναι το inso.🤷‍♂️

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, LongTom είπε

Συμπερασματικά, όπως έγραψα και σε άλλο ανάλογο νήμα, στην κυριολεξία το μόνο μέρος που διαβάζω ακόμη ότι τα ηλεκτρικά είναι αποτυχία είναι το inso.

LongTom, είσαι μήπως και LongTesla; 😉

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ένα ζήτημα είναι αν η Tesla φτιάχνει καλά, ή όχι αυτοκίνητα. Που για εμένα, είναι καλά, με τα θεματάκια τους βέβαια αλλά ΟΚ νέα είναι θα μάθει.

Το έτερο ζήτημα, είναι κατά πόσο το business model της (με τον Elon στο τιμόνι), είναι να γεμίζει μπαρούφες τον κόσμο για να πουλάει προϊόντα και overpriced ή beta (alpha???) features.
Που για εμένα, το κάνει συστηματικά.

Αναλυτές πάντως αντέδρασαν στις δηλώσεις του Elon Musk την περασμένη εβδομάδα, και δεν ήταν ο @mechpanos και ο @Fubar.gr του insomnia :)

https://www.autonomous.gr/analytes-katarriptoun-tis-diloseis-elon-musk-1-ekat-aytonoma-ochimata-syntoma/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Αναλυτές πάντως αντέδρασαν στις δηλώσεις του Elon Musk την περασμένη εβδομάδα, και δεν ήταν ο @mechpanos και ο @Fubar.gr του insomnia :)

Δεν νομιζω ότι μπορεις να βρεις οποιαδήποτε δηλωση, οποιαδήποτε εταιριας, από οποιονδηποτε τομεα δραστηριοποιείται που δεν υπηρχαν αρνητικες αντιδράσεις...

Όχι ότι δεν εχουν νοημα αυτές οι αντιδράσεις αλλα εχουν τοσο οσο και οι θετικες...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
43 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Αναλυτές πάντως αντέδρασαν στις δηλώσεις του Elon Musk την περασμένη εβδομάδα

Τόσο η μετάφραση, όσο και το original κείμενο είναι γεμάτο ανακρίβειες:

Για παράδειγμα, μιλάει για "κλειστό event", ενώ το έβλεπαν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου μέσω YouTube σε πραγματικό χρόνο.

Κατακρίνουν τη δήλωση του Elon Musk πως "μέσα στο 2020 θα έχουν αναπτύξει περίπου ένα εκατομμύριο (!) πλήρως αυτόνομα οχήματα στους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών", ενώ η σωστή δήλωση είναι "A year from now, we’ll have over a million cars with Full Self Driving computer, hardware, everything". Λέει πως θα έχουν ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ 1 εκατ. οχήματα με το απαραίτητο hardware. Με τη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ να γίνουν robo-taxis. Αλλά, είπαμε... από διαστρεύλωση δηλώσεων, άλλο τίποτα!

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Αναλυτές πάντως αντέδρασαν στις δηλώσεις του Elon Musk την περασμένη εβδομάδα, και δεν ήταν ο @mechpanos και ο @Fubar.gr του insomnia

Το άρθρο του λινκ έχει δύο επιστήμονες που διαφωνούν με την δήλωση του Μασκ. Τί γίνεται όμως με αυτούς που συμφωνούν με αυτή τη δήλωση, τους αγνοούμε ; Με αυτούς που ούτε συμφώνησαν, ούτε διαφώνησαν ; Υποθέτουμε ότι διαφωνούν κι αυτοί; Εγώ ας πούμε μπορώ να υποθέσω ότι οι υπόλοιπες εκατοντάδες ειδικών που δεν διαφωνούν με τον Μασκ, σημαίνει πως συμφωνούν μαζί του. Οπότε, καταλαβαίνεις, δεν βγαίνει άκρη έτσι.

------------------------------------------------------------------------------

Το ότι ο Musk κάνει best case scenario δηλώσεις, είναι γνωστό. Θέλει κέρασμα όποιος αναλυτής ή δημοσιογράφος ανακαλύπτει το προφανές ;  Αλλά σκέψου, ενώ πέφτει έξω, ακόμα κι έτσι, δεν μπορούν να τον προλάβουν οι ανταγωνιστές. Οπότε μήπως ο τρόπος για να κινείται πιο γρήγορα ο ίδιος, είναι να θέτει άπιαστους στόχους ώστε να τρέξει περισσότερο, γνωρίζοντας ότι θα φάει κράξιμο από κάποιους που δεν αντιλαμβάνονται πως λειτουργεί ; Ίσως.

Επίσης στο λινκ ο αρθρογράφος αξίζει να εντοπίσει την διαφορά του "καταρρίπτω" με το "διαφωνώ" ή "δεν πιστεύω". Μία "ανάλυση" που λέει ότι κάτι "δεν είναι ρεαλιστικό" ή "αν το πετύχει να μου τρυπήσει τη μύτη", δεν καταρρίπτει κάτι, απλά το αμφισβητεί. Όπως αντίστοιχα ένας επιστήμονας μπορεί άνετα να καταρρίψει κάποιους που αμφισβητούν ότι η γη είναι επίπεδη.

Αν και επαναλαμβάνομαι, η γενική επίκληση σε απόψεις ειδικών ή επιστημόνων ή οικονομικών αναλυτών ή δημοσιογράφων, δεν χρησιμεύει εάν δεν παρέχει παράλληλα κάποια γνώση ή κάποιο αδιαμφισβήτητο στοιχείο. Όπως οι οικονομικοί αναλυτές μπορεί να είναι bears, μπορεί να είναι και bulls, με διαφορετικές λογικές και συμφέροντα. Όπως μέτοχος σε VC Fund (ένας εκ των ειδικών του άρθρου που παρέθεσες) μπορεί να έχει συμφέρον κατά της tesla ή και υπέρ της. Η σύνοψη είναι ότι η μόνη αλήθεια φαίνεται από την εξέλιξη και επιβίωση της εκάστοτε εταιρείας και η Tesla αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται, ακόμα.

Αν δούμε πως δεκάδες αναλυτών έχουν κράξει στο παρελθόν την Amazon επειδή "δεν είναι κερδοφόρα", και χρόνια μετά το πίνουν ακόμα με το ζουμί τους, καταλαβαίνουμε ότι πολλές φορές οι γενικόλογες απόψεις ειδικών περισσότερο μπορεί να τυφλώσουν ή να παραπληροφορήσουν παρά να βοηθήσουν στο να αντιληφθείς μια κατάσταση.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Το παραπάνω είναι απο έναν Tesla fan απο το twitter (@enn_nafnlaus), σχετικά με τα περιθώρια κέρδους των BEV.

Εν ολίγοις, η μόνη εταιρία η οποία ισχυρίζεται οτι έχει θετικά και μάλιστα μεγάλα περιθώρια κέρδους είναι η Tesla. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές παραδέχονται χάνουν χρήματα ή περιμένουν κάποια στιγμή στο μέλλον να τα κάνουν επικερδή.

Μην ανησυχείς καθόλου Fubar. Με τις επιδοτήσεις(για τη σωτηρία του πλανήτη βεβαίως βεβαίως) όλα γίνονται κερδοφόρα. Να 'ναι καλά οι οικονομικές αποικίες(καλή ώρα) που έχουν δεσμευτεί να γίνουν πράσινες σε ποσοστά άνω του 20%, ενώ δεν έχουν να φάνε.

 

10 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Τρία περιστατικά των τελευταίων ημερών οπου φαίνεται οτι το κλασσικό πρόβλημα που το autopilot/AEB δέν εντοπίζει ακινητοποιημένα οχήματα παραμένει:

Firefighters ask for vigilance after Tesla hits firetruck in I-35 work zone

‘Tesla saved my life’, says owner after walking away from high-speed crash on Autopilot

A Tesla blew through a stop sign at a Florida Keys intersection. The result was fatal

Κατα τα άλλα, ένα εκατομύριο ρομποταξί σε ένα χρόνο απο τώρα 🤣

Υπάρχει όμως τεράστια πρόοδος του AI στη μπιρίμπα και το τάβλι.

υ.γ.: Γιατί και στους automated experts(βλέπε IBM Watson στην ιατρική) τα μαντάτα δεν είναι τόσο καλά.

https://futurism.com/doctors-ibm-watson-ai

Αναφορά σε κείμενο

a failure that contrasted IBM’s lofty goals and claims that Watson would be able to pore through medical research to make the best diagnoses and recommend the best treatments for patients.

Μα καλά, τόσοι αδρά πληρωμένοι AI experts και marketeers έκαναν λάθος και τα ξέρει καλύτερα ένας pirmen, που δεν έχει να πάρει φράγκο από κάτι τέτοια και λέει αυτό που βλέπει; Περίεργο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, LongTom είπε

Διαφωνώ σε αρκετά σημεία. 

|

Τα λεωφορεία από όσο ξέρω ήδη είναι σε πιλοτικό πρόγραμμα σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες και ως κύριο μέσο στην Κινέζικη silicon valey εδώ και κανά δυο χρόνια.

Είναι τομέας που πέφτει πολύ χρήμα και δεν είδα πουθενά (πέρα από το inso) να γράφεται κάτι ιδιαίτερα αρνητικό. Τουναντίον, όλοι προσπαθούν να χωθούν.

|

Τα βαρέα μηχανήματα θα χρησιμοποιηθούν σχεδόν παντού, με κύρια την χρήση στις κατασκευές. Τα electric construction sites είναι το name of the game εδώ και δύο+ χρόνια στον τομέα. Όλοι οι "μεγάλοι" του χώρου το διαλαλούν αριστερά και δεξιά, δεν είναι μυστικό.

 Αρχικά ως hybrids για κάποια μέσα (π.χ. εκσκαφείς), ώστε να αυξηθεί η αξιοπιστία ( δηλαδή να ελαχιστοποιηθεί πιθανό σταμάτημα του μηχανήματος, που είναι το πρώτο και με διαφορά μέλημα της βιομηχανίας) και έπειτα θα πάει πλήρης ηλεκτροποίηση (ώστε να μειωθούν τα κόστη του hybrid). Τα περισσότερα sites είναι δίπλα ή έχουν εύκολη πρόσβαση σε ηλεκτρική παροχή, στις περιπτώσεις φυσικά που είναι η περιοχή δίχως ηλεκτρικό θα χρησιμοποιηθούν είτε legacy μηχανήματα ή hybrids.

|

Εγώ από ότι είδα, σε short haul μια χαρά πουλάνε της τεσλα. Τώρα εάν πραγματικά πιάσουν, άλλου παπά ευαγγέλιο λόγω εξωτερικών συνθηκών (υποστήριξη από την αγορά, παροχές κ.ο.κ).

|

|

Συμπερασματικά, όπως έγραψα και σε άλλο ανάλογο νήμα, στην κυριολεξία το μόνο μέρος που διαβάζω ακόμη ότι τα ηλεκτρικά είναι αποτυχία είναι το inso.🤷‍♂️

ουτε καν αυτο που λες για τα εργοτάξια. Στα περισσότερα site compounds έχουμε γεννήτριες πετρελαίου πως ακριβώς θα μπορούν να τροφοδοτηθούν 5-6 βαριά οχήματα επιπλέον? Αν σκεφτείς μεγάλα έργα, μιλαμε για χιλιόμετρα χωρίς επιλογή ρεύματος.

Επίσης υπάρχει μετά το θέμα μπαταρία. 

Έστω κ να χεις τροφοδοσία στο εργοτάξιο τι γίνεται αν τελειώσει η μπαταρία? Εχεις εφεδρικό μηχάνημα, σταματάς το έργο , τι?

Μονο αν ειναι "κουμποτες" θα χει νόημα αλλιώς καμία κατασκευαστική δεν θα πάρει τέτοια ρίσκα.

edit: θεωρώ υποκρισία να κοιτάμε να μειώσουμε τους ρύπους των μηχανημάτων σε ενα εργοτάξιο ενω η παραγωγή σκυροδέματος είναι μια από τις πιο ρυπογόνες διαδικασίες στον κόσμο.

 

Επεξ/σία από bilya
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, bilya είπε

Επίσης υπάρχει μετά το θέμα μπαταρία. 

Έστω κ να χεις τροφοδοσία στο εργοτάξιο τι γίνεται αν τελειώσει η μπαταρία? Εχεις εφεδρικό μηχάνημα, σταματάς το έργο , τι?

Η πλειονότητα των μηχανημάτων αυτών μπορεί να λειτουργήσει tethered, εκτός από τα μηχανήματα μεταφοράς. Στον κατασκευαστικό τομέα που είμαι, αυτό θα ήταν ιδανικό. Εκσκαφείς, μηχανήματα μόρφωσης/σοβά, πρέσσες, bobcat, γερανοί, μπορούν όλα να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Με εξαίρεση τα bobcat, μπορούν να λειτουργήσουν άνετα tethered.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...