Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, Ather είπε

Για το τι είναι νοημοσύνη δεν έχουμε δώσει κάποια απάντηση, διαφορετικά θα την είχε υλοποιήσει η Google σε λογισμικό. Καταλαβαίνω όμως τι λες και σίγουρα απέχουμε από αυτό που διαισθητικά ονομάζουμε νοημοσύνη. Οι εφαρμογές δεν περιορίζονται σε επιτραπέζια, πχ η απόδοση που δίνει το youtube καθώς και η μετάφραση σε άλλη γλώσσα δεν έχει καμία σχέση με το επίπεδο προ 10 ετών, ενώ πρόσφατα έκαναν ένα διαγωνισμό (μηχανής-νομικού) στην ανάλυση νομικού κειμένου όπου κέρδισε ο υπολογιστής. Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα.

Άποψή μου, η ΤΝ με το χρήμα και την έρευνα που δέχεται δε θα αργήσει να φτάσει σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης (στα επόμενα 5 χρόνια). Έχει ξεκινήσει και ένας αγώνας για το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος ώστε να τον αντιγράψουμε και ξέρεις ο άνθρωπος έχει πλέον τα μέσα (fMRI, CRISPR, ML ).

Για το θέμα Tesla τώρα, μπαίνουμε σε μία ύφεση που θα τα πάρει όλα σβάρνα. Άρα αναμονή, ή μήπως αγώνας, για να αλλάξει το σύστημα;

Καλό βράδυ.

Ορόσημο στην τεχνητή νοημοσύνη είναι το commonsense reasoning(κοινή λογική). Απέχουμε ΠΟΛΥ από αυτό το στόχο. Τι σημαίνει αυτό και γιατί είναι σημαντικό;

Spoiler

Κοινή λογική είναι η δυνατότητα ενός πλάσματος να κάνει γενικεύσεις σχετικά με τον κόσμο στον οποίο ζει και στη συνέχεια να τις χρησιμοποιεί για να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα και να σχεδιάζει ενέργειες για να πετυχαίνει στόχους. Λέγοντας γενίκευση δεν αναφερόμαστε μόνο σε μιά σκέψη του στυλ "Μετά το κρύο του χειμώνα έρχεται η ζέστη του καλοκαιριού". Όταν βλέπεις πέτρες στο έδαφος καμία δεν είναι ίδια με τις άλλες. Επειδή όμως όλες οι πέτρες μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά ο εγκέφαλος τις εντάσσει όλες κάτω από την ίδια κατηγορία και διαλέγει ένα όνομα(πέτρα, stone κλπ.) Σκέψου ότι τα μαθηματικά είναι γεμάτα έννοιες που κάποτε δεν υπήρχαν. Όταν ο άνθρωπος αντιλήφθηκε π.χ. ότι υπάρχουν αριθμοί που διαιρούνται μόνο με τον εαυτό τους και το 1 τότε γεννήθηκε η έννοια του πρώτου αριθμού. 

Ποιό είναι το πρόβλημα της τωρινής ΑΙ; Δεν μπορεί μόνη της να κάνει τέτοιες γενικεύσεις μέσα από χύμα δεδομένα, ώστε να παραγάγει νέες έννοιες και να αρχίσει σταδιακά να χτίζει ένα μοντέλο του έξω κόσμου.

Ας πούμε ότι θέλουμε να εκπαιδεύσουμε ένα ANN ώστε να κατηγοριοποιεί αριθμούς σε πρώτους και σύνθετους. Αναζητούμε μια μαθηματική συνάρτηση η οποία δοθέντος ενός Χ αριθμού να μας δίνει 1(πρώτος) ή 0(σύνθετος). Δίνουμε εκατομμύρια πρώτους αριθμούς και με backprop φροντίζουμε το ANN να δίνει output 1. Μετά δίνουμε εκατομμύρια σύνθετους και φροντίζουμε να παίρνουμε 0. Έτοιμο το δίκτυο μας. Οι άνθρωποι και τα ζώα δεν περιμένουν από κάποιον άλλο να κάνει τους κάνει την κατηγοριοποίηση. Παίρνουν χύμα data και βρίσκουν έναν τόνο κατηγοριοποιήσεις χωρίς οδηγούς.

Καταλαβαίνεις λοιπόν το χάος για το οποίο μιλάμε; Να πάμε λίγο στη αυτόματη μετάφραση για να δώσω ένα παράδειγμα του Yann LeCun του πόσο σημαντική είναι η κοινή λογική ακόμα και εδώ. Σου δίνω να μου μεταφράσεις την παρακάτω πρόταση:

"Η Μαρία κατέβηκε με τη βαλίτσα της στο αυτοκίνητο για να φύγει. Τελικά όμως δεν ..... πήρε γιατί δεν χωρούσε."

Στα αγγλικά λες "it" τόσο για τη βαλίτσα όσο και για το αυτοκίνητο. Αν μεταφράζεις από αγγλικά σε ελληνικά, πρέπει να βρεις που αναφέρεται το "it" για να βάλεις σωστό άρθρο. Προφανώς αναφέρεται στη βαλίτσα και γράφεις "την" και όχι "το".  Δεν μπαίνουν αυτοκίνητα σε βαλίτσες. Σου φαίνεται γελοίο, αλλά ένα AI δεν ξέρει αυτό το απλό fact της καθημερινότητας. Δεν μπορεί να βγάλει βαθύτερα νοήματα πέρα από μια απλή αντιστοιχία λέξεων και κανόνων σύνταξης/γραμματικής. Γι'αυτό βλέπεις τραγικά λάθη στις μεταφράσεις και ψάχνεσαι να καταλάβεις.

Μας πειράζει η απουσία κοινής λογικής στους μεταφραστές; Όχι και τόσο. Δεν πέθανε και κανένας άνθρωπος αν γίνει λάθος. Στην αυτόνομη οδήγηση κάθε "πατάτα" και θάνατος.

8 ώρες πριν, haHa είπε

Για πολλοστη φορα, κανενα λινκ που να επιβεβαιωνει την ανακριβεια που εγραψες. Εδω ξανα τι εγραψες:

Εχει κανεις 2 ισχυρισμους ουσιαστικα:

α) η εξελιξη του AI εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τη νευροεπιστήμη που βαδίζει με ρυθμό χελώνας.

β) ως εκ τουτου, η εξελιξη του AI ηταν με ρυθμό χελώνας.

Ζητησαμε να παραθεσεις 3-4 πηγες για αυτους τους 2 ισχυρισμους. Εσυ παρεθεσες ασχετα πραγματα σε σχεση με τους παραπανω ισχυρισμους. Ουτε μια πηγη που να λεει οτι η εξελιξη του ΑI εξαρταται σχεδον αποκλειστικα απο την νευροεπιστημη και ουτε μια πηγη που να λεει οτι η εξελιξη του AI ηταν με ρυθμο χελωνας.

Ξέρεις τι μου λες. Να σου βρω επιστημονικά papers που να πιστοποιούν ότι τα κυπαρίσσια είναι πράσινα. Οπότε αν εγώ δεν το καταφέρω, τότε μπορεί να είναι και φούξια.

Η πρόοδος στην οποία αναφέρεσαι είναι για το supervised learning. Αυτά που αραδιάζεις είναι επιτυχίες σε τομείς που επιδέχονται SL όπως το classification μετά από εκπαίδευση με ετικέτες του στυλ "αυτό είναι καρκίνος", "αυτό δεν είναι καρκίνος". Και ο κλασικός προγραμματισμός είναι φοβερός, αλλά δεν θα τον βάλεις ποτέ να σου οδηγήσει αμάξι.

Για αυτόνομη οδήγηση και άλλα παρόμοια καθήκοντα θες unsupervised learning(βλέπε πιο πάνω απάντηση) όπου σύμφωνα με κορυφαίους του χώρου(Hassabis, Yann LeCun) δεν έχουμε καταφέρει σχεδόν τίποτα και θα χρειαστούμε ιδέες από τον εγκέφαλο αν είναι να κάνουμε κάτι. Στα λέει και ο Ather πιο πάνω. Το γιατί είμαστε πίσω στην κατανόηση του εγκεφάλου το καταλαβαίνεις από την άγνοιά μας ακόμα και για τα σκέτα εγκεφαλικά κύτταρα.

https://www.theverge.com/2017/10/26/16552056/a-intelligence-terminator-facebook-yann-lecun-interview

Αναφορά σε κείμενο

I keep repeating this whenever I talk to the public: we’re very far from building truly intelligent machines. All you’re seeing now — all these feats of AI like self-driving cars, interpreting medical images, beating the world champion at Go and so on — these are very narrow intelligences, and they’re really trained for a particular purpose. They’re situations where we can collect a lot of data.

Τι δεν καταλαβαίνεις από το "very far"; Αυτός περιγράφει τα self-driving cars ως narrow AI. Σίγουρα μπορείς να το κάνεις και με narrow AI. Μην κλαις όμως μετά για τα ατυχήματα. 

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 2
  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
8 ώρες πριν, Whargoul είπε

Δεν είναι ούτε συναρτήσει των χιλιομέτρων, ούτε και του χρόνου έτσι σαν γενικές έννοιες... Είναι συνάρτηση του όγκου των χρησίμων δεδομένων που έχεις, και της ικανότητας να τα επεξεργαστείς σωστά για να λύσεις ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Το ότι μαζεύει έτσι γενικά δεδομένα από χιλιάδες αμάξια, δεν σημαίνει ότι έχει καλύτερη ποιότητα δεδομένων από την Waymo που κάνει συγκεκριμένες δοκιμές και μαζεύει περιορισμένα αλλά συγκεκριμένα δεδομένα και χτίζει πάνω στα αποτελέσματα.

Οκ, απλά διαφορετική διατύπωση, όσο περισσότερα χιλιόμετρα, τόσο μεγαλύτερος όγκος δεδομένων. Και εφόσον καταγράφονται τα disengagements μιλάμε πάντα χρήσιμα κυρίως δεδομένα. Οπότε η βασική παράμετρος βελτίωσης (με τον τρόπο που δουλεύει η Τέσλα) παραμένουν τα χιλιόμετρα. Εάν το AI καταφέρει να ανταποκρίνεται σε καταιγίδα ή με αντηλιά στην Καλιφόρνια, θα κάνει το ίδιο και στο Περού.

Δεν έχει δώσει κανείς έτοιμο full self driving προϊόν, οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση, πάντως για την Waymo από κάποια δείγματα που έχουμε δει σε δρόμους όπως το παρακάτω σε συνδυασμό με το lidar που δεν είναι και τόσο βιώσιμο, δεν θα στοιχημάτιζα και πάνω τους.

 

4 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Τι δεν καταλαβαίνεις από το "very far"; Αυτός περιγράφει τα self-driving cars ως narrow AI. Σίγουρα μπορείς να το κάνεις και με narrow AI. Μην κλαις όμως μετά για τα ατυχήματα. 

Πετάγομαι λίγο, αλλά ας μην αλλάζουμε το νόημα των δηλώσεων. Το "very far" το λέει απαντώντας σε ερώτηση για το αν είμαστε κοντά σε μία γενική νοημοσύνη τύπου Terminator. Κανείς εδώ δεν αναφέρεται σε κάτι τέτοιο. Και εννοείται πως η αυτόνομη οδήγηση είναι narrow AI, δεν την ψάχνουμε τώρα για AI που θα μας λαμβάνει κυβερνητικές αποφάσεις, για την οδήγηση αποκλειστικά λέμε. Το μην κλαις για ατυχήματα είναι δική σου προσθήκη, δεν προκύπτει από τον ίδιο. Γιατί ξαναλέμε, ατυχήματα γίνονται και τώρα με το τσουβάλι. Δεν είναι κανείς σε θέση να γνωρίζει εάν ένα πλήρως αυτόνομο όχημα θα έχει περισσότερα ή λιγότερα, γιατί είπαμε, οδηγοί vs αυτόνομη έχουν και τα δύο πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τα οποία εφόσον η αυτόνομη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, είναι μη συγκρίσιμα.

Επίσης στο ίδιο άρθρο διαφωνεί και με τον Hinton για το backpropagation, οπότε όπως εξήγησα πριν, οι επιστήμονες που παραθέτεις, διαφωνούν μαζί σου για την αυτόνομη οδήγηση καθώς θεωρούν σίγουρη την επίτευξή της, αλλά έχουν και μικρές διαφωνίες μεταξύ τους ως προς τις μεθόδους που πιστεύουν ότι θα επιτευχθεί. Οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα η παράθεση συνεντεύξεων, ούτε η επίκληση στην αυθεντία (γιατί ο καθένας εργάζεται πάνω σε διαφορετικά project και για διαφορετικούς εργοδότες) νόημα έχει η παρατήρηση στο τώρα και στην πράξη, κατά την οποία υπάρχει αδιαμφισβήτητη εξέλιξη (σε ότι αφορά το κομμάτι της οδήγησης στο οποίο αναφερόμαστε, και όχι γενικά).

 

@primeragt σωστός, διορθώθηκε

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
57 λεπτά πριν, Emaros είπε

Πετάγομαι λίγο, αλλά ας μην αλλάζουμε το νόημα των δηλώσεων. Το "very far" το λέει απαντώντας σε ερώτηση για το αν είμαστε κοντά σε μία γενική νοημοσύνη τύπου Terminator. Κανείς εδώ δεν αναφέρεται σε κάτι τέτοιο. Και εννοείται πως η αυτόνομη οδήγηση είναι narrow AI, δεν την ψάχνουμε τώρα για AI που θα μας λαμβάνει κυβερνητικές αποφάσεις, για την οδήγηση αποκλειστικά λέμε. Το μην κλαις για ατυχήματα είναι δική σου προσθήκη, δεν προκύπτει από τον ίδιο. Γιατί ξαναλέμε, ατυχήματα γίνονται και τώρα με το τσουβάλι. Δεν είναι κανείς σε θέση να γνωρίζει εάν ένα πλήρως αυτόνομο όχημα θα έχει περισσότερα ή λιγότερα, γιατί είπαμε, οδηγοί vs αυτόνομη έχουν και τα δύο πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τα οποία εφόσον η αυτόνομη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, είναι μη συγκρίσιμα.

Επίσης στο ίδιο άρθρο διαφωνεί και με τον Hinton για το backpropagation, οπότε όπως εξήγησα πριν, οι επιστήμονες που παραθέτεις, διαφωνούν μαζί σου για την αυτόνομη οδήγηση καθώς θεωρούν σίγουρη την επίτευξή της, αλλά έχουν και μικρές διαφωνίες μεταξύ τους ως προς τις μεθόδους που πιστεύουν ότι θα επιτευχθεί. Οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα η παράθεση συνεντεύξεων, ούτε η επίκληση στην αυθεντία (γιατί ο καθένας εργάζεται πάνω σε διαφορετικά project και για διαφορετικούς εργοδότες) νόημα έχει η παρατήρηση στο τώρα και στην πράξη, κατά την οποία υπάρχει αδιαμφισβήτητη εξέλιξη (σε ότι αφορά το κομμάτι της οδήγησης στο οποίο αναφερόμαστε, και όχι γενικά).

Πολλοί επιστήμονες του χώρου θεωρούν ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι narrow AI task*. Είναι δική μου άποψη-στοίχημα, αλλά και ατόμων όπως ο Piekniewski, ότι η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί AGI ικανότητες. Μέσα από τα άρθρα του θέλει να δείξει πόσο απαραίτητη είναι η κοινή λογική(ουσιαστικά το AGI) ακόμα και για φαινομενικά απλά narrow AI tasks, όπως η οδήγηση από το σημείο Α στο σημείο Β.

AGI είναι ακόμα και ένας ποντικός, γιατί τα καταφέρνει όλα μόνος του, σε ένα χαοτικό περιβάλλον, με σχετικά ελάχιστο προγραμματισμό από το DNA του. Μην πάει το μυαλό σου κατευθείαν στον Αϊνστάιν και τον Terminator.

Στην πράξη τα ΑΙ τα πάνε πολύ καλά(όχι τέλεια) σε χώρες με άψογα οδικά δίκτυα(σαφή σήμανση, άψογη διαγράμμιση κτλ.) και ευνοϊκες καιρικές συνθήκες. Με geofencing ακόμα καλύτερα. Σε δρόμους όπως οι αθηναϊκοί, που μπερδεύουν ακόμα και έμπειρους οδηγούς, απλά ξέχνα το μέχρι το 2050 τουλάχιστον. Εκτός αν γίνει κάτι σε geo-fencing που δεν το πολυβλέπω.

*Για να παίρνουν και λεφτουδάκια, μιας και η έρευνα είναι η δουλειά τους.

Επεξ/σία από pirmen56
  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, sattack είπε

https://www.industryweek.com/technology-and-iiot/tesla-motor-mouths

“The Greek guy they hired [Chief Motor Designer Konstantinos Laskaris], this guy is absolutely stunning,” says Munro.” All he thinks about are electronic motors. 

Δεν χαιρεστε να διαβαζετε κατι τετοια? 

Απόλυτα, ο Κωνσταντίνος ήταν άλλωστε πρώην αρχηγός της ομάδας "Προμηθέας" του ΕΜΠ, που έβαλε το ίδρυμα στον χάρτη των παγκοσμίων διοργανώσεων με πολύ καλή παρουσία!

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

16 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Ξέρεις τι μου λες. Να σου βρω επιστημονικά papers που να πιστοποιούν ότι τα κυπαρίσσια είναι πράσινα. Οπότε αν εγώ δεν το καταφέρω, τότε μπορεί να είναι και φούξια.

To αντιθετο εγινε. Εσυ ισχυριστηκες οτι τα κυπαρισσια ειναι φουξια, παρολο που ακομα και οι ερευνητες που αναφερεις λενε οτι ειναι πρασινα.
Ενδεικτικα, απο τον Geoffrey Hinton που παρεθεσες προηγουμενως:
https://www.cio.co.nz/article/565622/ai-getting-smarter/

Αναφορά σε κείμενο

That's the word from artificial intelligence researchers and industry analysts attending the AAAI-15 conference last week in Austin.

"I think big leaps have been made in the last few years," said Geoffrey Hinton, a distinguished researcher at Google and professor at the University of Toronto. "AI is undergoing a growth spurt. We're beginning to solve problems that a few years ago we couldn't solve, like recognizing images."

------------------------

16 ώρες πριν, pirmen56 είπε

https://www.theverge.com/2017/10/26/16552056/a-intelligence-terminator-facebook-yann-lecun-interview

Τι δεν καταλαβαίνεις από το "very far"; Αυτός περιγράφει τα self-driving cars ως narrow AI. Σίγουρα μπορείς να το κάνεις και με narrow AI. Μην κλαις όμως μετά για τα ατυχήματα. 

Παρολο τα πολλαπλα disclaimers που βαλαμε, συνεχιζεις να τα αγνοεις και να μιλας για κατι αλλο.

Δεν συζηταμε αν εχει ακομα δρομο το ολο θεμα, η συζητηση ειναι για το αν γινεται προοδος. Εσυ λανθασμενα θεωρεις οτι η προοδος στο AI ειναι με ρυθμους χελωνας, παρολο που και οι ιδιοι οι ερευνητες που αναφερεις λενε το αντιθετο.
Εδω ξανα τα πολλαπλα disclaimer:

Στις 8/5/2019 στις 9:10 ΠΜ, haHa είπε

Το ενδιαφερον μαλιστα ειναι οτι ακομα και οι ερευνητες που παραθετεις γραφουν ξεκαθαρα οτι εχει υπαρξει μεγαλη προοδος τα τελευταια χρονια στον χωρο(γεγονος βεβαια που ειναι ασχετο με το οτι εχουμε ακομα δρομο μπροστα μας και οτι θα χρειαστουν νεοι τροποι/προσεγγισεις για να συνεχιστει η εξελιξη). Ενδεικτικα, απο τον Geoffrey Hinton που παρεθεσες προηγουμενως:
https://www.cio.co.nz/article/565622/ai-getting-smarter/
--------------------
To ιδιο ακριβως ισχυει και για την αυτονομη οδηγηση:
τεραστια προοδος τα τελευταια χρονια(πχ σε σχεση με το 2014), αλλα εχουμε ακομα δρομο. Αλλο λοιπον να λεμε οτι εχουμε ακομα δρομο και αλλο να λεμε οτι η εξελιξη του ΑΙ γινεται με ρυθμους χελωνας γιατι εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τη νευροεπιστήμη.

Ενδεικτικο της προοδου(disclaimer ξανα: εχει ακομα δρομο, αλλα απλα βλεπουμε οτι εχει υπαρξει μεγαλη προοδος), ειναι οτι χθες η Google(Waymo) ανακοινωσε οτι θα βγαλει 10 αυτονομα οχηματα(παντα με πραγματικο οδηγο για backup) στο δρομο:
Waymo expands Phoenix self-driving service by putting 10 cars on Lyft

(4 φορες γραφτηκε και εσυ συνεχιζεις να τα αγνοεις.. Για προφανεις λογους)

Καλη συνεχεια στο να ποσταρεις αρθρα που απλα ερχονται σε αντιθεση με τις ψευδοεπιστημονικες ανακριβειες που γραφεις.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.

Η Panasonic ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα χθές.

Ζημιές που σχετίζονται με την Tesla

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δέν έχουν μέλλον αν οι κατασκευαστές δέν μπορούν να βγάλουν λεφτά πουλώντας τα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Η Panasonic ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα χθές.

Ζημιές που σχετίζονται με την Tesla

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δέν έχουν μέλλον αν οι κατασκευαστές δέν μπορούν να βγάλουν λεφτά πουλώντας τα.

Οχι αλλη παραπληροφορηση. Δεν ανακοινωσε ζημιες οπως λανθασμενα γραφεις(γιατι αραγε;; ), κερδη ανακοινωσε (που ειναι χαμηλοτερα απο το guidance που ειχε δωσει).

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε

Η Panasonic ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα χθές.

https://www.businessinsider.com/panasonic-battery-cell-operations-tesla-gigafactory-chaotic-2019-4

Ας βάλει τάξη πρώτα στις γραμμές παραγωγής της, ας μειώσει το καθημερινό scrap που φτάνει σχεδόν στο 15% της παραγωγής της και θα βελτιωθεί το κέρδος της.

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Η Panasonic ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα χθές.

Ζημιές που σχετίζονται με την Tesla 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δέν έχουν μέλλον αν οι κατασκευαστές δέν μπορούν να βγάλουν λεφτά πουλώντας τα. 

Δεν είναι ζημιές, κέρδη είναι μειωμένα κατά τα αντίστοιχα ποσά, από τα προβλεφθέντα.

 

1 ώρα πριν, Droulas13 είπε

https://www.businessinsider.com/panasonic-battery-cell-operations-tesla-gigafactory-chaotic-2019-4

Ας βάλει τάξη πρώτα στις γραμμές παραγωγής της, ας μειώσει το καθημερινό scrap που φτάνει σχεδόν στο 15% της παραγωγής της και θα βελτιωθεί το κέρδος της. 

Καλωσήλθατε στην πραγματικότητα όλων των εργοστασίων! (εκτός από της ΤΟΥΟΤΑ έτσι...) Αλλά 15% scrap είναι ΠΑΡΑ πολύ (1% είναι αποδεκτό)...

 

Χρωστάω κάποια links αλλά δεν τα ξαναψαχούλεψα σε πρώτη ευκαιρία θα ποστάρω...

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Αλλά 15% scrap είναι ΠΑΡΑ πολύ (1% είναι αποδεκτό)...

Για αυτό και τα κέρδη της Panasonic είναι μικρότερα από το guidance.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Για αυτό και τα κέρδη της Panasonic είναι μικρότερα από το guidance.

Δεν πιστευω οτι ειναι για αυτο, δεν ειναι κατι ξαφνικο το scrap.
Τα κερδη της Panasonic ειναι μικροτερα απο το guidance για λογους που η ιδια ξερει και προφανως ηταν δικο της λαθος που δεν εκτιμησε σωστα.

Μπορει καλλιστα να ειναι γιατι αργησαν καποιες πληρωμες/εσοδα κλπ, αλλα αυτα ειναι ρισκα που προσπαθεις να προβλεψεις οταν βγαζεις το guidance.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, haHa είπε

Δεν πιστευω οτι ειναι για αυτο, δεν ειναι κατι ξαφνικο το scrap.
Τα κερδη της Panasonic ειναι μικροτερα απο το guidance για λογους που η ιδια ξερει και προφανως ηταν δικο της λαθος που δεν εκτιμησε σωστα. 

 Μπορει καλλιστα να ειναι γιατι αργησαν καποιες πληρωμες/εσοδα κλπ, αλλα αυτα ειναι ρισκα που προσπαθεις να προβλεψεις οταν βγαζεις το guidance.

Μπα, το πότε θα σε πληρώσουν είναι στις χρηματορροές και δεν προσμετρά στα κέρδη. Είτε εκτιμήθηκε λάθος το κόστος παραγωγής (συμπεριλ. του scrap που λέει ο Droulas13), είτε το ύψος των πωλήσεων (μονάδες*τιμή πώλησης σε TESLA), είτε και τα δυο μαζί...πάντως και πάλι κερδοφόρα είναι...

  • Like 2
Δημοσ.
5 ώρες πριν, haHa είπε

Δεν συζηταμε αν εχει ακομα δρομο το ολο θεμα, η συζητηση ειναι για το αν γινεται προοδος. Εσυ λανθασμενα θεωρεις οτι η προοδος στο AI ειναι με ρυθμους χελωνας, παρολο που και οι ιδιοι οι ερευνητες που αναφερεις λενε το αντιθετο.
Εδω ξανα τα πολλαπλα disclaimer:

(4 φορες γραφτηκε και εσυ συνεχιζεις να τα αγνοεις.. Για προφανεις λογους)

Καλη συνεχεια στο να ποσταρεις αρθρα που απλα ερχονται σε αντιθεση με τις ψευδοεπιστημονικες ανακριβειες που γραφεις.

Για ακόμα μια φορά. Η ραγδαία πρόοδος για την οποία μιλούν όλοι αυτοί είναι στο supervised κομμάτι το οποίο:

α) Είναι αναξιόπιστο έως επικίνδυνο για εφαρμογές στον αληθινό κόσμο. Μόνο σε παιχνίδια όπου υπάρχουν σαφείς κανόνες, ξεκάθαρες ανταμοιβές/τιμωρίες, περιορισμένο εύρος κινήσεων και τέλεια πληροφόρηση(έλλειψη ανάγκης για συνειρμούς προς συμπλήρωση ελλιπών στοιχείων). Σε όσα παιχνίδια υπάρχει ατελής πληροφόρηση(π.χ. πόκερ, starcraft) απαιτείται και παραδοσιακός κώδικας που είναι άχρηστος πέρα από το game για το οποίο αναπτύχθηκε.

β) Ακόμα και σε καθήκοντα που το "σηκώνουν" τα ANN κάνουν τραγικά λάθη. Φανερώνοντας πολύ επιφανειακή και στατιστικής φύσεως αντίληψη . Π.χ. παίρνεις μια εικόνα ασθενοφόρου και αλλάζοντας ελάχιστα πίξελ το ΑΝΝ αναγνωρίζει ελέφαντα. Εκεί που ένας άνθρωπος ή και ζώο θα έβλεπε το ίδιο με πριν(δες adversarial attacks). Πάσχουν στον πυρήνα τους δηλαδή και θέλουν επανασχεδιασμό από το μηδέν.

γ) Είναι καθαρά ανθρώπινη-παλιά-εφεύρεση. Γιατί τα ζώα κάνουν μόνα τους ταξινομήσεις χωρίς έτοιμα labels από τον Φούφουτο.

Στο unsupervised κομμάτι δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα ουσιαστικό.Μόνο κάτι μπούρδες τύπου GAN. Γιατί είναι ακριβώς αυτό που κάνουν τα ζώα και δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα πώς περίπου γίνεται. Μόνο η νευροεπιστήμη μπορεί να ρίξει λίγο φως, αλλά και αυτή έχει κολλήσει.

υ.γ.: Αν βέβαια λες ότι υπάρχει πρόοδος σε μια μπούρδα που κάποιοι ερευνητές αυθαίρετα αποφάσισαν να αποκαλούν νοημοσύνη(όπως το τηλεμάρκετινγκ  της "έξυπνης" σίτας), χωρίς να είναι, τότε μαζί σου. Οι σοβαροί όπως ο LeCun το ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει τίποτα το νοήμον στα ANN.

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, haHa είπε

Οχι αλλη παραπληροφορηση. Δεν ανακοινωσε ζημιες οπως λανθασμενα γραφεις(γιατι αραγε;; ), κερδη ανακοινωσε (που ειναι χαμηλοτερα απο το guidance που ειχε δωσει).

Στο αμέσως επόμενο tweet λέει για τις ζημιές:

2) Guidance for 2019 Automotive Biz *only* 3.5% YoY for sales & losses to widen from -$3m to -$41m (!). Unlike Musk, Pana's CEO is obviously not seeing "exponential growth". Who's more realistic? You know my answer to that.

Επίσης ζημιές προέβλεπαν πρίν. Απο αυτό το άρθρο πρίν μερικές ημέρες: Sparks fly: Inside the strained Tesla-Panasonic relationship  Mindful of past losses, battery maker sets limits on Tesla-related investment

Operating losses in Panasonic's Tesla battery segment are estimated to have widened sharply in the year ended March 31, to 20 billion yen.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...