Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, haHa είπε

Γραφεις τοσες ανακριβειες που ξεχνας τι εχεις γραψει. Ενδεικτικα σε τι επεσες εξω:

Πιες ανακρίβειες? Πάλι ότι θες διαβάζεις.... 

Το model X 75D με 237mi αυτονομία το πωλούσαν $82k. Τώρα πουλούν 250mi αυτονομία με $83k. 5% βελτίωση στο range με 1% αύξηση στην τιμή. Σιγά τα ωά της τεράστιας διαφοράς. Στην ίδια περιοχή κινούνται. Δεν έδωσαν 285-300mi range, 20-25% βελτίωση κρατώντας την ίδια τιμή. Αν το 4% βελτίωση στη σχέση τιμής/range το βλέπεις σαν τρομερά σημαντικό ή όχι, δικό σου θέμα. Περισσότερο επιρροή στο συγκεκριμένο πράγμα γίνεται από τις διάφορες άλλες μειώσεις/αυξήσεις στην τιμή, που θυμάται κάθε τρεις και λίγο ο Musk. 

 

Επεξ/σία από Whargoul
  • Απαντ. 5,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δεν είμαστε σίγουροι ότι το short range έχει 75kwh. Η νέα πολιτική της τεσλα είναι να μην διαφημίζει το μέγεθος της μπαταρίας. Μπορεί να έχει και λιγότερες kwh.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Whargoul είπε

Πιες ανακρίβειες? Πάλι ότι θες διαβάζεις.... 

Το model X 75D με 237mi αυτονομία το πωλούσαν $82k. Τώρα πουλούν 250mi αυτονομία με $83k. 5% βελτίωση στο range με 1% αύξηση στην τιμή. Σιγά τα ωά της τεράστιας διαφοράς. Στην ίδια περιοχή κινούνται. Δεν έδωσαν 285-300mi range, 20-25% βελτίωση κρατώντας την ίδια τιμή. Αν το 4% βελτίωση στη σχέση τιμής/range το βλέπεις σαν τρομερά σημαντικό ή όχι, δικό σου θέμα. Περισσότερο επιρροή στο συγκεκριμένο πράγμα γίνεται από τις διάφορες άλλες μειώσεις/αυξήσεις στην τιμή, που θυμάται κάθε τρεις και λίγο ο Musk. 

Πουθενά δεν εγραψα οτι το θεωρω τρομερα σημαντικα. Απλα εγραψα οτι δεν είναι ιδια τιμη και εμβέλεια ουτε οτι οποιαδηποτε αυξηση στην εμβέλεια αντισταθμιζεται απο αύξηση στην τιμη, οπως εγραψες αρχικα εσυ. 

Συμφωνουμε λοιπον με αυτο που εγραψες τωρα οτι δεν είναι ιδια τιμη/εμβέλεια σε αντίθεση με την ανακριβεια που εγραψες πριν. 

 

Και δεν χρειαζεται να κανουμε αναγωγες με μοντελα με διαφορετικες τιμες κλπ. Τα top of the line μοντελα πηραν αυξηση range 10%, ενω εσυ εγραφες τα παρακατω:

9 ώρες πριν, Whargoul είπε

...Σχολιασμός φημών είναι απλά ανούσιος. Το ποιο πιθανό η τιμή/range θα παραμείνουν εκεί που ήταν.  

 

7 ώρες πριν, Whargoul είπε

...Μέσες άκρες δείχνουν ότι η τεχνολογία έχει βαλτώσει. Οποιαδήποτε βελτίωση αντισταθμίζεται από αύξηση τιμής. 

 

Φυσικα, ξεφυγαν ακομα περισσοτερο απο τον ανταγωνισμο.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.

Πρέπει να αναθεωρήσεις τότε το τι σημαίνει ανακρίβεια.... Δεν χρειάζεσαι να πας στο 7ο δεκαδικό για να περιγράψεις μια κατάσταση με ακρίβεια, ούτε να είσαι μέσα στο 99%CL ! Και απλή ίδια τάξη μεγέθους μπορεί να είναι αρκετή για να περιγράψει ικανοποιητικά τις περισσότερες περιπτώσεις. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν υπάρχει νόημα σε αυτή την ανούσια συζήτηση.

Ο καθένας υποστηρίζει αυτό που θεωρεί σωστό.

Όσοι έχουν παγιωμένη άποψη για το θέμα δεν αλλάζουν γνώμη και υποστηρίζουν τα δικά τους.

Η TESLA ήρθε για να μείνει. Όποιος δεν είναι ευχαριστημένος... ας μην πάρει.

Απλά τα πράγματα.

Στην Αμερική έχουν τόσες πολλές φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις για την αγορά ηλεκτρικού που έπαθα. Χθες είδα ένα βίντεο στο οποίο ισχυρίζεται το παληκάρι ότι αγόρασε το 35κ model 3 (που με κάποια αξεσουάρ έφτασε στα 39κ) σαν επαγγελματικό όχημα, με 72 (ή 84 δεν θυμάμαι δόσεις χωρίς προκαταβολή, και για τον πρώτο χρόνο μετά τις ελαφρύνσεις του έρχεται να πληρώνει 78$ το μήνα...

Σημειωτέον ότι το αγόρασε online με χρόνο παράδοσης 15 ημέρες και το παρέλαβε ακριβώς στον 1 μήνα.

Όποιος έχει όρεξη και χρόνο να το δει εδώ είναι :

 

Επεξ/σία από macmacmac
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, macmacmac είπε

Δεν υπάρχει νόημα σε αυτή την ανούσια συζήτηση.

Ο καθένας υποστηρίζει αυτό που θεωρεί σωστό.

Όσοι έχουν παγιωμένη άποψη για το θέμα δεν αλλάζουν γνώμη και υποστηρίζουν τα δικά τους.

Η TESLA ήρθε για να μείνει. Όποιος δεν είναι ευχαριστημένος... ας μην πάρει.

Απλά τα πράγματα.

Στην Αμερική έχουν τόσες πολλές φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις για την αγορά ηλεκτρικού που έπαθα. Χθες είδα ένα βίντεο στο οποίο ισχυρίζεται το παληκάρι ότι αγόρασε το 35κ model 3 (που με κάποια αξεσουάρ έφτασε στα 39κ) σαν επαγγελματικό όχημα, με 72 (ή 84 δεν θυμάμαι δόσεις χωρίς προκαταβολή, και για τον πρώτο χρόνο μετά τις ελαφρύνσεις του έρχεται να πληρώνει 78$ το μήνα...

Σημειωτέον ότι το αγόρασε online με χρόνο παράδοσης 15 ημέρες και το παρέλαβε ακριβώς στον 1 μήνα.

Όποιος έχει όρεξη και χρόνο να το δει εδώ είναι :

Γελαει ο κοσμος με τη δημιουργικη λογιστικη του τυπου και το τι κανει για τα views. Επισης, ξεχασε να γραψει ποσο του ερχεται απο τον 2ο χρονο και μετα. Τελος, ο κυριος λογος που βγαινει χαμηλα το κοστος ειναι λογω οτι ειναι επαγγελματικο αυτοκινητο.

 

12 ώρες πριν, Whargoul είπε

Πρέπει να αναθεωρήσεις τότε το τι σημαίνει ανακρίβεια.... Δεν χρειάζεσαι να πας στο 7ο δεκαδικό για να περιγράψεις μια κατάσταση με ακρίβεια, ούτε να είσαι μέσα στο 99%CL ! 

Καταλαβαινω οτι προσπαθεις να τα γυρισεις για να καλυψεις αυτα που εγραψες προηγουμενως. Παντως, η προσπαθεια strawman argument για 7ο δεκαδικο ψηφιο εχει το χαβαλε της.
 

12 ώρες πριν, Whargoul είπε

Και απλή ίδια τάξη μεγέθους μπορεί να είναι αρκετή για να περιγράψει ικανοποιητικά τις περισσότερες περιπτώσεις. 

Για τον Whargoul που αρεσκεται στις ανακριβειες, μπορει να ειναι "αρκετη η ιδια ταξη μεγεθους για να περιγράψει ικανοποιητικά τις περισσότερες περιπτώσεις", πχ μιας και που μιλαμε για αυτοκινητα: ενα vw polo ειναι στην ιδια ταξη μεγεθους ως προς τιμη και ιπποδυναμη με μια porsche   ή ενα tesla model x (vw polo 100 αλογων και $15,000,  porsche $90,000 και 400 αλογα, tesla model x $83,000 ).

Οι υπολοιποι προτιμαμε στις περισσοτερες περιπτωσεις να μην αρκουμαστε στο να λεμε οτι ειναι στην ιδια ταξη μεγεθους, αλλα να θελουμε περισσοτερη ακριβεια.

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, mechpanos είπε

...θέλει μια τεράστια επεξεργαστική ισχύ, τα 2 τσιπάκια που επεξεργάζονται δεδομένα και θα συμφωνούν για να βγάλουν απόφαση είναι αστείο...δεν παίζουμε gta, μιλάμε για οχήματα κινούμενα σε δυναμικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον που κουβαλούν ανθρώπους.

Συνάδελφε, το skydio το έχεις υπ' όψιν σου; Και για να πάω στα πιο επαγγελματικά μας, τη δουλειά που κάνει το pix4d τη γνωρίζεις; Αυτές οι τεχνολογίες ΗΔΗ υπάρχουν και δεν απαιτούν τεράστια mainframes για να τρέξουν. Χρησιμοποιούν ASIC και όχι συμβατικά CPU/GPU. 

Επεξ/σία από Thanar
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βλέποντας το video καταλαβαίνουμε μερικά πράγματα που ίσως θα είχε νόημα να αναφέρουμε.

Αυτό είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται η Tesla. Όχι αυτούς που θα πάνε 7 φορές στην αντιπροσωπία με παιδιά και πεθερά για να δουν το αυτοκίνητο, όχι αυτούς που θεωρούν ότι η απόκτηση ενός αυτοκινήτου, είναι κάτι που τους «σημαδεύει» για τα επόμενα 25 χρόνια, όχι αυτούς που θα κάνουν σε κάθε αγορά τους χίλιες ερωτήσεις (ανούσιες οι περισσότερες) για να δουν τι θα πει και πως θα απαντήσει ο πωλητής, ........

46 λεπτά πριν, haHa είπε

Γελαει ο κοσμος με τη δημιουργικη λογιστικη του τυπου

Δεν είναι καθόλου «δημιουργική» η λογιστική του τύπου ..... Αυτά συμβαίνουν και πραγματοποιούνται άμεσα, στην Αμερική. Οποίος έχει επαφή με την χώρα και τους ανθρώπους το γνωρίζει αυτό. Το Αμερικανικό δημόσιο δεν είναι σαν το Ελληνικό. Οι ελαφρύνσεις δίνονται άμεσα, και κάποιος που έχει μια επιχείρηση  μπορεί να υπολογίσει ακριβώς το κόστος/ώφελος της κάθε του κίνησης. 

Το βασικότερο σημείο είναι η απουσία της αίσθησης της «κοσμογονίας» για την αγορά του αυτοκινήτου. Είναι ένα αυτοκίνητο. Σε μία μέση τιμή για τα αμερικανικά δεδομένα. Και ο κόσμος το αγοράζει. Χωρίς την ψυχολογική πίεση του ότι η κίνηση αυτή καθορίζει τα επόμενα μερικά χρόνια και το ψυχολογικό βάρος που αυτό φέρνει. Εδώ πάει κάποιος να πάρει ένα μεταχειρισμένο ή ένα μικρομεσαίο καινούργιο και το ψάχνει από χίλιες μεριές κάνει χιλιάδες ερωτήσεις σε γνωστούς / φίλους / fora / πωλητές και πάλι παραμένει δύσπιστος. Ε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΠΑΝΤΟΥ. 

Η TESLA παρ’  όλες τις όποιες δυσκολίες έκανε την ηλεκτροκίνηση mainstream και αυτό δεν αλλάζει. Επίσης έχει το κοινό της. Επίσης δεν είναι για όλους, και φυσικά δεν μπορεί να τα τσουβαλιάζουμε όλα λέγοντας ότι «Μένω στον 3 όροφο στου Γκύζη σε πολυκατοικία χωρίς πιλότή άρα δεν μπορώ να φορτίσω άρα τα BEV είναι αποτυχία».

Ας μείνουμε ψύχραιμοι και ας δούμε που θα οδηγήσει αυτό το ταξίδι με την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας που έχει αρκετά βήματα να κάνει αλλά έχει επίσης ήδη αποδείξει  ότι δεν είναι «πυροτέχνημα» και ουτοπία. Και αυτό έγινε (κυρίως) χάριν της TESLA. 

 

Καλό Πάσχα. Καλή Ανάσταση σε ‘όλους .

Επεξ/σία από Jiakometi
  • Like 4
  • Thanks 1
Δημοσ.

-700 εκατομυριακια net income στο Q1 το "ποταμι που δεν γυριζει πισω" 😂 Ηδη ξεγραψε και το Q2 ο ηγετης, που για να κανει προβλεψη αυτος για Loss απο τωρα φανταστειτε τι νουμερα θα δουμε στην πραξη..Ειχε πολλα διαμαντακια και το conference call με τους αναλυτες, πεταξε κλασσικα μπαρουφες απο δω και απο κει για να ξεφυγει η συζητηση απο τα earnings. Tesla Insurance σε ενα μηνα, αρχισε να λεει τη λεξη solar παλι μιας και πουλαει στον κοσμακη κτλ κτλ. Πολυ ροδινα φαινονται και τα πραγματα για το Model Y τον ρωτησε ενας αναλυτης για τα reservations, μαγκωθηκε ο λιντερ, ξεροκαταπιε, τελικα ειπε δεν εχει νοημα να πουμε νουμερα ειναι νωρις ακομα και δεν εχει αρχισει η παραγωγη. Βεβαια στο Model 3 δεν ηταν νωρις, τοτε ειχαμε ενημερωση καθε μερα για τα νουμερα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Δεν είναι καθόλου «δημιουργική» η λογιστική του τύπου ..... Αυτά συμβαίνουν και πραγματοποιούνται άμεσα, στην Αμερική. Οποίος έχει επαφή με την χώρα και τους ανθρώπους το γνωρίζει αυτό. Το Αμερικανικό δημόσιο δεν είναι σαν το Ελληνικό. Οι ελαφρύνσεις δίνονται άμεσα, και κάποιος που έχει μια επιχείρηση  μπορεί να υπολογίσει ακριβώς το κόστος/ώφελος της κάθε του κίνησης. 

Ειναι δημιουργικη η λογιστικη. Γιατι; Γιατι για να βγαλει ενα χαμηλο νουμερο που θα το βαλει στον τιτλο του video ωστε να τσιμπησει views, δεν αναφερει ποσο του κοστιζει απο τον 2ο χρονο και μετα, ενω φυσικα στον τιτλο δεν εβαλε οτι ειναι για επαγγελματικη χρηση που ειναι ο βασικος λογος των φοροαπαλλαγων.

 

Ειναι σαν να παω να αγορασω εγω ενα εξοχικο με δανειο απο τραπεζα που ειμαι καλος πελατης και τον πρωτο χρονο να μου δωσει πολυ χαμηλη δοση(και τον επομενο χρονο να ειναι 5πλασια) και να βγαινω να διαφημιζω οτι αγορασα εξοχικο με 200€/μηνα, το οποιο μαλιστα το νοικιαζω σε τριτους για 500€/μηνα, οποτε να βγαλω video που να λεω οτι αγορασα εξοχικο οπου με πληρωνουν 300€/μηνα!

Ή αν αγορασεις ενα φθηνοτερο ηλεκτρικο αυτοκινητο απο εταιρεια που ακομα δικαιουται το full tax EV Rebate(πχ Chevrolet), τοτε οι συνολικες δοσεις τον 1ο χρονο ειναι περι τα $6000. Ομως παιρνεις πισω το $7500 EV tax rebate(μονο τον 1ο χρονο, αλλα τι σημασια εχει , αρκει να παρουμε τα views), αρα τον πρωτο χρονο 'κερδιζεις' $7500-$6000=$1500, οποτε ανα μηνα ειναι $1500/12=$125 , αρα σε πληρωνουν $125/μηνα για να αγορασεις το Chevrolet Bolt! Μαγικο ε; Αν αγορασεις Chevrolet Bolt, εχεις εισοδημα $125/μηνα!! ΔΙΑΔΟΣΤΑΙ!!11!

-------------------------------------

Η αληθεια περα απο την δημιουργικη λογιστικη και τους τιτλους για να μαζεψει views το video ειναι οτι καποιος ιδιωτης που θα το παρει θα πληρωνει περι τα $600/μηνα για 6 χρονια και
καποιος επαγγελματιας που θα το παρει θα πληρωνει περι τα $500/μηνα για τα υπολοιπα 5 χρονια αν το δηλωσει επαγγελματικο(και εχει φυσικα κερδη η επιχειρηση του) οπως ο δημιουργος του video. Μονο τον πρωτο χρονο θα του βγει φθηνα, αλλα προς τα views, η πραγματικοτητα αποκρυπτεται και ετσι τσιμπανε απο οτι βλεπω αρκετοι ασχετοι με το θεμα.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
Αναφορά σε κείμενο

 

Elon Musk

Yes. I mean, I think something like – returning to the 100,000 a year annualized demand for S and X is what we anticipate. That’s to the best to my knowledge. We don’t have a crystal ball, but that’s probably our best guess. And sorry, what was the other point?

Pierre Ferragu

Yes. My question was about like the run-rate of demand you see at the moment, do you still feel like weak demand in the U.S. because of the pull forward in Q4 or do you think demand returned to normal already?

Elon Musk

I think we expect demand to – we are seeing demand returning to normal in Q2. And it might be a little better than normal. I don’t have a crystal ball, it’s hard for me to say, but my impression right now is that demand is quite solid, quite strong, yes.

 

Μα τι ζουμε?

Ολο το transcript εδω

Δημοσ.
2 ώρες πριν, shikabalas είπε

Ολο το transcript εδω

Thanks για το link.

Οποτε οντως δηλωσαν δημοσια οτι η ιδια η Tesla μειωσε την παραγωγη των S και Χ, διεκοψε τις γραμμες παραγωγης και εκανε retooling και τωρα ξαναρχιζει και ανεβαζει τους αριθμους παραγωγης. 

Εγω ειχα πει οτι αυτο μαλλον εγινε για να μεταφερουν τις γραμμες παραγωγης των μπαυαριων απο την Ιαπωνια και να δουμε αν θα συνοδευτει με καποια αλλαγη στο προιον. Αυτοι δεν ανεφεραν καθολου το θεμα της μεταφορας των μπαταριων, μιλησαν μονο για την αλλαγη στις γραμμες παραγωγης του αυτοκινητου.

Οποτε ηταν απολυτως λογικο οτι σταματησαν τα φτηνα 75αρια, συνεχισαν α πουλανε μονο τα πολυ λιγοτερα σε αριθμο 100αρια, και οταν ξαναστησαν τις αλλαγμενες γραμμες παραγωγης, ανακοινωσαν παλι standard και long range μοντελα. 

Τα δεδομενα ηταν εμφανη στους αριθμους παραγωγης.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 24/4/2019 στις 9:51 ΠΜ, mechpanos είπε

Εγώ από την άλλη αρχικά μπήκα εδώ για να αναδείξω ότι η Tesla δεν είναι και καμία super high-tech εταιρεία, ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτιάχνει τα οποία φτιάχνονταν από πάντα

Φαντάζομαι μπαίνεις και σε θέματα με άλλα οχήματα για να πεις "παιδιά, μην τρελαίνεστε με το νέο βενζινοκίνητο της BMW, τα βενζινοκίνητα φτιάχνονται από πάντα".
Τί να μας πει και η Bugatti, το Ford Model T το έχουμε δει από το 1908, σωστά ;

Πραγματικά δεν έχει κάποια λογική αυτό που λες. Οι τεχνολογίες βελτιώνονται, τα κόστη πέφτουν άρα εξέλιξη υπάρχει. Τέλος. Οτιδήποτε διαφορετικό είναι είτε χαζό είτε ύποπτα χαζό. Πρέπει να προλάβουμε και να ενημερώσουμε τις πολυεθνικές που καταφέρνουν ξοδεύοντας δισ. σε R&D μπαταριών και αυτόνομης οδήγησης να εξελίσσονται μέρα με τη μέρα, ότι είναι άσχετοι και ξοδεύουν τζάμπα χρήμα, επειδή απλά "ηλεκτρικά οχήματα υπήρχαν από πάντα", λες και δεν έχουν βελτιωθεί τα range, λες και δεν έχουν μειωθεί οι χρόνοι φόρτισης, λες και δεν έχουν πέσει τα κόστη των ΑΠΕ, λες και δεν ξέρουμε να διαβάζουμε απλά διαγράμματα.

Επίσης δεν έχει λογική το να λες ότι δεν είναι super high-tech εταιρεία όταν είναι η μοναδική που κοντράρει σε υπολογιστική ισχύ εταιρείες σαν την Nvidia και έχει τα πιο εντυπωσιακά range σε μπαταρία, σε σχέση με όλους τους άλλους, τα οποία μάλιστα τα αυξάνει με...updates. Διαφωτίστε μας, ποιά είναι για εσάς η super high-tech εταιρεία που θα μας πάει μπροστά, γιατί κάτι μου λέει ότι αν ψάξετε για αντίστοιχη εταιρεία στην αυτοκινητοβιομηχανία θα χρειαστείτε κυάλια δυστυχώς. (και το εννοώ, το καλύτερο θα ήταν να υπήρχε σοβαρός ανταγωνισμός τόσα χρόνια μετά). Ποιά είναι πιο high tech από την Tesla; Η Audi, η Mercedes, η Toyota, η GM, η Ford ; 

 

Στις 24/4/2019 στις 9:51 ΠΜ, mechpanos είπε

τώρα βρήκε τα 1 εκατομμύριο αυτόνομα τεσλο-ταξί...

Αυτό που λες είναι προϊόν ημι-ενημέρωσης από τίτλους, δεν έχεις παρακολουθήσει μάλλον το Autonomy Day. Εκεί, είπε πως θα υπάρχουν 1 εκατομμύριο Tesla με FSD hardware το οποίο θα έχει λάβει software updates ικανά για full self-driving. Οπότε ουσιαστικά μίλησε για 1 εκατομμύριο εν δυνάμει robotaxis ("1 million teslas with FSD.......from our standpoint we will have 1 million robotaxis"). Θα υπάρχουν ένα εκατομμύριο οχήματα τα οποία θα μπορούν να λειτουργήσουν ανά πάσα στιγμή ως robotaxi, εάν ο ιδιοκτήτης το επιθυμεί. Και με βάση τον ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται τα οχήματα που φέρουν FSD (χωρίς να έχει μπει ακόμα και η Κίνα στην παραγωγή) τη συγκεκριμένη εκτίμηση δεν την λες και παράλογη. 

image.png.bfc60a432fee94003dff3a9197d997a7.png

Οπότε ναι, δεν θα έχεις 1 εκατομμύριο τεσλο-ταξί στους δρόμους για άλλους λόγους, κυρίως νομοθετικούς, αλλά θα έχεις αυτοκίνητα που μπορούν να λειτουργήσουν ως τέτοια. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι αν θα πέσει έξω 1 μήνα ή 1-2 χρόνια, το ζητούμενο είναι ότι παραμένει μπροστά από τον ανταγωνισμό επειδή βάζει έναν απίθανο στόχο τον οποίο ναι μεν δεν πιάνει τη στιγμή που λέει, τον πιάνει αργότερα, αλλά και πάλι έχει κάνει κάτι το οποίο οι άλλοι το ακολουθούν τουλάχιστον 3-4 χρόνια παραπίσω. Με λίγα λόγια κάποιοι μετράτε ότι κάτι καινοτόμο που "υποσχέθηκε" καθυστέρησε να το πετύχει Χ μήνες, αλλά όταν άλλοι (τύπου Audi E-tron) βάζουν νηπιακούς στόχους αλλά τα σκατώνουν μέχρι και εκεί (range), για κάποιο λόγο εκεί δεν σχολιάζετε την μνημιώδη ανικανότητα τους να ακολουθήσουν την Tesla έστω 2-3 χρόνια παραπίσω.

 

6 ώρες πριν, shikabalas είπε

-700 εκατομυριακια net income στο Q1 το "ποταμι που δεν γυριζει πισω" 😂

Τρομερή η ανάγνωση που έκανες στο earnings call γενικά. Σου φαίνεται υπεκφυγή μέχρι και το να λέει την λέξη "solar" όταν τον έχουν ρωτήσει για "solar" και έχεις και το χάρισμα να ακούς στο ηχητικό το ότι "ξεροκατάπιε". Γενικά δεν ξέρω αν γνωρίζεις πως καινοτόμες εταιρείες που κατέληξαν leaders στον κλάδο τους, ξεκίνησαν επιλέγοντας να θυσιάσουν τα γρήγορα κέρδη (το να ευχαριστήσουν δηλαδή βραχυχρόνια κάποιους επενδυτές) γιατί ξόδευαν προκειμένου να επεκταθούν με ρυθμούς τους οποίους δεν θα μπορέσει να προλάβει ο ανταγωνισμός. Ανταλλάζουν τα κέρδη με το μερίδιο. Γιατί όταν πάρουν το μεγαλύτερο μερίδιο, τα κέρδη θα έρθουν για πλάκα και με μεγαλύτερη ένταση. Και αυτό συμβαίνει και εδώ. Έχεις μία εταιρεία που ξοδεύει σε R&D, επεκτείνει το δίκτυο φόρτισης, εστιάζει στα deliveries, προσπαθεί να κάνει εξαγορές, φτιάχνει νέα εργοστάσια παραγωγής κοκ, και θες παράλληλα να είναι κερδοφόρα. Δεν γίνεται, και εάν γινόταν θα ήταν σημάδι πως η Tesla θα πεθάνει γιατί δεν θα είχε καταφέρει να γίνει ανταγωνιστική μέχρι να ξυπνήσουν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αλλά κάτι μου λέει πως όταν και εάν γίνει κερδοφόρα, και οι ανταγωνιστές, γερμανοί, αμερικάνοι κτλ θα παλεύουν ακόμα να φτάσουν Tesla μοντέλα δεκαετίας, δεν θα κάνεις την ίδια ανάγνωση στα earnings calls, όπως δεν έκανες αντίστοιχη ανάγνωση και στα προηγούμενα τρίμηνα, φαντάζομαι. Όσο χάλια συμπέρασμα είναι το να νομίζει κάποιος ότι με ένα κερδοφόρο τρίμηνο η Tesla έπιασε τον Πάπα απ'τα @@, το ίδιο χάλια συμπέρασμα είναι και το να θεωρήσεις ότι ένα τρίμηνο με απώλειες είναι σημάδι ότι "Η Tesla πέφτει, ο Musk τα'χει χαμένα, στραβοκαταπίνει και ιδρώνουν οι παλάμες του".
 

Επεξ/σία από Emaros
  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...