Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αναλυτικα η αποψη μου ειναι οτι ολο το θεμα  εχει να κανει με καποια αλλαγη στα model S & X, και εχει ως εξης: 

Κοιταω μονο την παραγωγη (αλλωστε παντα για αυτο το νουμερο μιλαω). Τις παραδοσεις δεν τις κοιταω καθολου, εχουν να κανουν με τη γεωγραφια, οσο η Tesla πουλαγε μονο Αμερικη τις τελικωνε, τωρα θα της μενουν καθε φορα πολλα in transit προς Ευρωπη και Κινα.

Απο παραγωγη λοιπον, καυασκευασε στο συνολο 77k το Q1 2019 εναντι 86.5k το Q4 2018.

Απο αυτα, τα model3 ηταν 63k το Q1 και 61.5k το Q4, δηλαδη ελαχιστα περισσοτερα. Ισως να θελαμε περισσοτερα, αλλα κακο αποτελεσμα δεν ειναι.

Η διαφορα ερχεται αποκλειστικα απο τα model S & X που ηταν 14k το Q1 εναντι 25k το Q4. Eιναι μια μεγαλη διαφορα 11k που κανει και τη συνολικη διαφορα. (Αλλιως, αν ειχε φτιαξει τα ιδια S/Χ, τοτε και στο συνολο θα ειχε 88k εναντι 86.5k και κανεις δε θα ελεγε τιποτα).

Γιατι εγινε αυτο? Εχουμε 2 γεγονοτα και 1 ανακοινωση:

- O Μusk καταργησε τα μικρα μοντελα S και X (που κοστιζουν λιγοτερο και λογικα πουλανε περισσοτερο), αφησε μονο το μεγαλα (που κοστιζουν περισσοτερο και λογικα πουλανε λιγοτερο).

- Tesla και Panasonic ειχαν συμφωνησει οτι τον Απριλιο του 2019 θα μεταφερουν τις γραμμες παραγωγης των 18650 cells απο την Ιαπωνια στις ΗΠΑ.

- o Musk ειχε δηλωσει οτι αυτο δεν σημαινει οτι τα S/X θα αποκτησουν μπαταριες με 2170 cells.

Απο τα παραπανω, εγω εκτιμω οτι η Tesla εσκεμμενα μειωσε την παραγωγη S/X για να δωσει χρονο να μαζεψουν τις γραμμες παραγωγης των 18650 cells απο την Ιαπωνια και να τις μεταφερουν στην Αμερικη. Τωρα, αν αυτο θα συνδιαστει και με καποιο product refresh ή αν στην Aμερικη θα ξαναρχισουν ακριβως το ιδιο προιον, θα δειξει..

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

36 λεπτά πριν, sattack είπε

Γιατι εγινε αυτο? Εχουμε 2 γεγονοτα και 1 ανακοινωση:

- O Μusk καταργησε τα μικρα μοντελα S και X (που κοστιζουν λιγοτερο και λογικα πουλανε περισσοτερο), αφησε μονο το μεγαλα (που κοστιζουν περισσοτερο και λογικα πουλανε λιγοτερο).

.......

Απο τα παραπανω, εγω εκτιμω οτι η Tesla εσκεμμενα μειωσε την παραγωγη S/X για να δωσει χρονο να μαζεψουν τις γραμμες παραγωγης των 18650 cells απο την Ιαπωνια και να τις μεταφερουν στην Αμερικη.

 

Εάν ήταν οι μπαταρίες, κάλλιστα θα μπορούσε να μαζέψει μια Α ποσότητα για να κάνει την δουλειά της ένα μήνα μέχρι να μεταφερθούν. Ή θα μετέφεραν τις γραμμές των μπαταριών σιγά σιγά για να μην επηρεάσει σημαντικά την παραγωγή των αυτοκινήτων. Δεν σταματάς τις γραμμές παραγωγής και έσοδα δισεκατομμυρίων έτσι για πλάκα. Η μόνη λογική εξήγηση που υπάρχει για αυτά τα δυο, την μείωση πωλήσεων και την κατάργηση των φθηνών μοντέλων, είναι γιατί πλέον δεν υπάρχει σοβαρή ζήτηση για τα φθηνά model S και αυτό είναι πολύ λογικό.

Το S και τo 3, δεν είναι δυο πλήρως ανεξάρτητα προϊόντα. Η καμπύλες της τιμής, και προφανώς της ζήτησης στην συγκεκριμένη περιοχή τιμών, αλληλεπικαλύπτονται στην περιοχή μεταξύ ακριβού Model 3 και φθηνού model S. Πέραν από τον διαθέσιμο εσωτερικό χώρο, που ελάχιστους ενδιαφέρει στην φτηνή έκδοση, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος γιατί κάποιος να πάει στο φθηνό model S και να μην πάει στο ακριβό model 3 που είναι πιο φθηνό, καλύτερο, AWD, έχει μεγαλύτερη εμβέλεια, πιο καινούργιο, πιο οικονομικό, supercharge 3 compatible κλπ.

Βασικά εάν δεν αναθεωρήσει το model S, και να του αλλάξει χαρακτήρα, δλδ να το κάνει ξεκάθαρα το Luxury model της εταιρείας, αυτό που θα πάρει ο τύπος της Upper Class κατηγορίας, με τα customizations, τα δέρματα, τα γαμάτα extra που δεν θα έχει στην διάθεση του ο "μέσος κοινός θνητός", όπως είναι πχ η S σειρά της Mercedes, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα και το Long Range που πουλά τώρα. Τι περισσότερο έχει που να δικαιολογεί τις ~$40 000 πάνω από το model 3 AWD?

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eπειδη δεν θελω να μπω πολυ βαθεια σε υποθετικες συζητησεις, θα ρωτησω μονο το εξης: ας αφησουμε το model S και 3 και ποιος θα αγορασει ποιο (εχω ενστασεις για αυτο, αλλα δεν εχει σημασια γιατι πλεον θα μπουμε πολυ υποθετικα),

Στο model X γιατι καταργησε το 75D? Αφου το Υ αργει ακομα 1.5 χρονο υποτιθεται. Δεν εχει αλλη εναλλακτικη οποιος θελει SUV. Και το Χ δεν ειναι και τοσο παλιο, 2-3 χρονια πουλιεται. Εκει δεν στεκει η παραπανω αιτιολογηση. Οποιος ηθελε SUV δεν ειχε αλλη εναλλακτικη τωρα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
50 λεπτά πριν, sattack είπε

Στο model X γιατι καταργησε το 75D? Αφου το Υ αργει ακομα 1.5 χρονο υποτιθεται. Δεν εχει αλλη εναλλακτικη οποιος θελει SUV. Και το Χ δεν ειναι και τοσο παλιο, 2-3 χρονια πουλιεται. Εκει δεν στεκει η παραπανω αιτιολογηση. Οποιος ηθελε SUV δεν ειχε αλλη εναλλακτικη τωρα.

Επειδή ούτε αυτό είναι ανεξάρτητο προϊόν. Μπορεί να είναι SUV, άλλη κατηγορία, αλλά και πάλι είναι ένα ηλεκτρικό αμάξι και προφανώς η ζήτηση θα αλληλεπιδράσει με του model 3. Πάλι έχεις ένας φθηνότερο και πολύ καλύτερο αμάξι vs ενός πιο μεγάλου τώρα. Όσοι δεν θέλουν συγκεκριμένα ένα τεράστιο SUV πιθανό να προτιμήσουν το model 3 γιατί έχει πολύ καλύτερο value for money.  Αν κάποιος θέλει να αγοράσει σου και καλά SUV, θα πάρει το ακριβό, και πάνω σε αυτό βασίζεται ο Musk. Χρησιμοποιεί συχνά αυτή την πίεση. Όπως αντικατάστησε το model 3 LR με το MR, για να σπρώξει αμάξια προς το AWD και μετά ξαναθυμήθηκε να το φέρει πίσω. + Ξέρει ότι αυτός που θέλει μόνο Τεσλα, θα πάρει το πιο πιθανό κάποιο άλλο μοντέλο. Δεν θα χαθεί σαν πελάτης οπότε σχετικά μικρό το κακό. 

+ Κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με το model S. Μπορεί οι δυο 75D εκδόσεις να έχουν αρκετά κοινά σημεία στις μπαταρίες ή τα drivetrains (δεν γνωρίζω περί αυτού) οπότε ίσως να είχε περισσότερο οικονομικό και logistics νόημα να το αφαιρέσει και εκείνο. 

-Μια άλλη εξήγηση είναι ότι το 75D πλέον έχει ανταγωνισμό. Το Jaguar και το Audi ( και στις ΗΠΑ όταν πάει). Οπότε ότι αμάξι πωλήσουν, έστω και μικρές ποσότητες θα είναι το πιο πιθανό εναντίων του 75D, ειδικά στις μη ΗΠΑ αγορές.

Οπότε συνδυάζοντας όλα αυτά, μπορεί να μην συμφέρει η παραγωγή του αυτή την στιγμή, ειδικά εάν δεν έχει το περιθώριο να του ρίξει την τιμή. Οπότε βγάζοντας τα δυο 75D από την μέση, απλοποιείς την παραγωγή και αυξάνεις το περιθώριο κέρδους. (όπως έκανε και με τις βαφές)  Μην ξεχνάς ότι η Τεσλα, τουλάχιστο αυτό το τρίμηνο, προσπαθεί να βγάλει $$$$$ από την μύγα ξίγκι. Μπορεί να ακόλουθα το 80/20 rule. 

 

ΤΟ μεγαλύτερο πρόβλημα με το σενάριο σου των μπαταριών, είναι ότι σταμάτησε τελείως την πώλησή τους. Εάν ήξερε ότι θα έχει 1-2 μήνες καθυστέρηση, απλά είτε θα το άφηνε ως έχει, και μετά θα πάρει τηλ, να πεί, θα καθυστερήσουμε, θέλετε να πάρετε το ακριβό?? συχνή πρακτική της Τεσλα και το κάνει και με το model 3 SR (τουλάχιστο έτσι λέει η electrek και οι σχολιαστές από κάτω), ή απλά θα έγραφε στο site της, 4-6 βδομάδες. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να το αφαιρέσει τελείως λόγω μιας καθυστέρησης σε parts. 

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπόλοιπες εξελίξεις των ημερών:

- Το πρώτο πλοίο (για Ευρώπη ή Κίνα) αυτό το τρίμηνο έφθασε περίπου μια εβδομάδα νωρίτερα.

- Αποκαλύφθηκε και επισήμως, ότι η παραγωγή του νέου FSD computer έχει ξεκινήσει. Ενδείξεις υπήρχαν ήδη από διαρροές λίγες εβδομάδες νωρίτερα.

- Προσκλήθηκαν οι μέτοχοι για τις 22 Απριλίου για να δουν από κοντά τις εξελίξεις του FSD.

- Με τελευταίο update υπάρχει η δυνατότητα για αυτόματες προσπεράσεις με τον οδηγό να ειδοποιείται πριν την προσπέραση. (Μέχρι τώρα ο οδηγός για να γίνει η προσπέραση με το autopilot έπρεπε πρώτα να ενεργοποιήσει το φλας)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ακολουθήσει σεντόνι, αλλά νομίζω έχει ενδιαφέρον:

Στις 28/3/2019 στις 6:05 ΜΜ, LongTom είπε

Το insomnia είναι το μόνο μέρος που είδα και διάβασα (τα τελευταία μισή ντουζίνα χρόνια) ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μούφα,

Γνώμη μου είναι οτι η ηλεκτροκίνηση δέν είναι ακριβώς μούφα, αλλά υπάρχει τεράστιο hype γύρω απο αυτή.

Συμφωνα με το consensus των τεχνολογικών site - αναλυτών κτλ, είναι θέμα λίγων χρόνων να αντικαταστήσει τα οχήματα εσωτερικής κάυσης. Εγώ προσωπικά δέν βλέπω κάτι τέτοιο. Τα ίδια προβλήματα των ηλεκτροκίνητων που υπήρχαν 20 χρόνια πρίν (υψηλό κόστος, περιορισμένη αυτονομία, περιορισμένη ζωή μπαταριών, απόδοση στο κρύο, αργή φόρτιση) υπάρχουν και τώρα.

Αν αυτά τα θέματα δέν λυθούν, το πεδίο εφαρμογής των ηλεκτρικών  θα παραμείνει πολύ πιό περιορισμένο απ όσο πιστεύουν, πχ σε μονοψήφια ποσοστά, όπως και τα άλλα οχήματα ειδικών εφαρμογών, CNG, LNG κτλ.

Και δέν υπάρχει καμία ένδειξη οτι θα αλλάξει κάτι δραστικά στην τεχνολογία στο άμεσο μέλλον ωστε να κάνει τα ηλεκτρικά πιό προσιτά στο ευρύ κοινό. Και δέν αρκούν βελτιώσεις του στύλ 5-10%, πρέπει κάποιοι τομείς να βελτιωθούν κατα 100% ή παραπάνω για να είναι πραγματικά ανταγωνιστικά με τα ICE.

Ο λόγος που διαβάζεις αυτή την αντίθετη άποψη στο insomnia είναι αποκλειστικά λόγω του Fubar.gr και 4-5 ατόμων ακόμα. Το insomnia είναι ένα απλό news aggregator, αναπαράγει και ενισχύει το υπάρχον hype.

Στις 28/3/2019 στις 6:05 ΜΜ, LongTom είπε

παρά τον "κόπο" που γίνεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στα κατασκευαστικά μηχανήματα(προσφάτως) με δις σε επενδύσεις και R&D. 

Υπάρχει η εντύπωση οτι οι μεγάλοι οργανισμοί ασκούν πάντα τη "δέουσα επιμέλεια", δηλαδή έχουν ερευνήσει ενδελεχώς ένα τομέα πρίν επενδύσουν πάνω σε αυτόν, επομένως το γεγονός οτι επενδύουν κάπου σημαίνει και οτι υπάρχει και μέλλον εκεί.

Το παραπάνω πολύ απλά δέν ισχύει. Αν δούμε οικονομικές φούσκες προηγούμενων ετών, θα διαπιστώσουμε οτι οι μεγάλοι οργανισμοί είναι το ίδιο και χειρότερα επιρρεπείς να πέσουν θύματα του hype σε σχέση με τον απλό ιδιώτη επενδυτή/καταναλωτή.

Ιστορικά, έχουν υπάρξει πολλές φορές στο παρελθόν οπου έγιναν δίς επενδύσεων βασιζόμενες στο hype, και μόλις σκάσει η φούσκα πήγαν όλες στράφι. Πιστεύω οτι αυτό θα γίνει και στον τομέα του autonomy / mobility / μπαταριών, που προωθείται απο το hype αυτή τη στιγμή.

Έχει ενδιαφέρον να δούμε τί έγινε στα τέλη της δεκαετίας του 90 με αρχές 2000 με τη γνωστή φούσκα του dot.com, γιατι πιστεύω οτι υπάρχουν πολλές ομοιότητες με σήμερα.

Την περίοδο εκείνη υπήρχαν πολλές φούσκες που τρέχανε παράλληλα. Μία απο αυτές ήταν το bandwidth. Λέγανε οτι το internet αναπτύσσεται με τρομακτικούς ρυθμούς, πχ το traffic διπλασιάζεται κάθε 3 μήνες, και υπάρξει άμεσα τεράστια ζήτηση για επιπλέον bandwidth.

Έτσι λοιπόν όλοι οι μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι των ΗΠΑ αλλά και διάφορες νεοσύστατες εταιρίες, μπήκαν στη διαδικασία να ξοδεύουν δίς σε υποδομές οπτικών ινών για το τσουνάμι της ζήτησης bandwidth που έρχεται.

Τελικά το τσουνάμι αυτό δέν ήρθε ποτέ. Τα στατιστικά για τη ραγδαία ανάπτυξη του internet προέρχονταν κατα κύριο λόγο απο την WorldCom (καταδικάστηκε στη συνέχεια για πληθώρα οικονομικών απατών) και ήταν μαιμουδεμένα, ή ήταν σωστά, αλλά ανεφέρονταν σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και συγκεκριμένους τομείς του internet, οπότε δέν ήταν γενικότερα αντιπροσωπευτικά της ζήτησης.

Ενδεικτικά μερικά άρθρα που περιγράφουν την κατάσταση:

Did WorldCom Puff Up the Internet Too?

Surviving the Fiber-Optic Fire Sale

The Great Telecom Implosion

Τα ίδια bullshit statistics χρησιμοποιούνται και σήμερα για να φουσκώσουν την υποτιθέμενη ζήτηση για τα  BEV.

Παρουσιάζουν επιλεκτικά τις πωλήσεις σε χώρες όπως Φινλανδία και Κίνα οπου ο μεγάλος όγκος είναι αποτέλεσμα των επιδοτήσεων και φοροαπαλαγών, λένε οτι το Model 3 κατατρόπωσε BMW, Audi, Mercedes κτλ ενώ οι πωλήσεις αφορούν μαζεμένες παραγγελίες απο 3 χρόνια πρίν, ψεύτικες μειώσεις τιμών στις μπαταρίες κτλ.

Αντίστοιχη μπουρδολογία υπάρχει και στο χώρο του mobility (πατίνια, ταξί τύπου Uber) και στο χώρο της αυτόνομης οδήγησης, αλλά η ανάλυση για αυτά άλλη φορά.

Πιστεύω οτι το ίδιο implosion που έγινε το 2000 στις εταιρίες internet θα γίνει και εδώ. Βέβαια, μου φαίνεται οτι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά δέν χάφτουν το hype και το παίζουν εκ του ασφαλούς. Γι αυτό και έχουμε πολλές εξαγγελίες αλλά λίγες πραγματικές επενδύσεις. Το μάρμαρο θα το πληρώσουν μικρότερες, περιφεριακές εταιρίες, πχ κατασκευαστές εξαρτημάτων, μπαταριών κτλ.

Θεωρήστε το παραπάνω σαν τον δικό μου Καζαμία, βάλτε timestamp κτλ. και θα το δούμε πάλι σε μερικούς μήνες/χρόνια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο δικός μου πολύ μακρινός καζαμίας είναι ότι θα επιτευχθεί η εντελώς αυτόνομη οδήγηση και η κυρίαρχη τάση, ειδικά στις πόλεις, θα είναι η ενοικίαση αυτόνομων αυτοκινήτων όπως με το ταξίμπιτ σε τιμή χαμηλότερη και άνεση μεγαλύτερη από το να έχεις δικό σου αυτοκίνητο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όταν κ οποτε γίνουν αυτοοδηγουμενα (χωρίς οδηγό, χειριστή κτλπ) μεσα σταθερής τροχιάς, αεροπλάνα κ καράβια τότε ίσως συζητήσουμε για τα αυτοκίνητα εντός πόλεων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, sattack είπε

exponential curve.jpg

Εκτός του ότι ο y άξονας είναι πλήρως αυθαίρετος και κάλλιστα θα ήταν μια ευθεία όλο αυτό, τα σημεία είναι επιλεγμένα in case you didnt notice. Tα 9 από τα 16 σημεία της σύγχρονης προόδου που βάζει είναι 100% πληροφορική, ανούσια κιόλας, λες και το facebook είναι πιο σημαντικό από την c#, τα 2 σε ημιαγωγούς εκ των οποίων το ένα είναι απλή εξέλιξη, ipad, cell phones consumer τεχνολογικά προϊόντα που βασίζονται αλλού, ενώ τα υπόλοιπα, πιο παλιά σημεία ήταν τεχνολογικές ανακαλύψεις ή επιτυχίες που δημιουργήθηκαν από το μηδέν. Ούτε και που υπάρχει σύγκριση.  Από τα σύγχρονα το μόνο που συμβαδίζει με το παρελθόν είναι ο μικροεπεξεργαστής, το DVD,  και το WWW. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, bilya είπε

όταν κ οποτε γίνουν αυτοοδηγουμενα (χωρίς οδηγό, χειριστή κτλπ) μεσα σταθερής τροχιάς, αεροπλάνα κ καράβια τότε ίσως συζητήσουμε για τα αυτοκίνητα εντός πόλεων.

Νομίζω ότι έχουν ήδη γίνει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

<τιναφτοιρε> τους δειχνεις το φεγγαρι και κοιτανε το δαχτυλο </τιναφτοιρε>

Τα εχω γραψει εδω πολλες φορες. Οτι ξερατε πριν απο 5 χρονια ειναι ηδη outdated λι οτι ξερατε πριν 10 χρονια ειναι ηδη αρχαιο.

Ζουμε την εποχη της exponential curve ακριβως τη στιγμη που εχει γυρισει και κοιταει το ταβανι. Στα παντα.

Δεν μπορεις να κρινεις με βαση τους ρυθμους του παρελθοντος. Σε 5 χρονια θα εχουν γινει περισσοτερα απο οτι στα προηγουμενα 20 και σε αλλα 5 θα εχουν γινει περισσοτερα απο οσα στα προηγουμενα 100. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...