Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν ξέρω πόσες συνεντεύξεις του έχεις δει, αλλά σε ένα πράγμα ΣΙΓΟΥΡΑ δεν είναι καλός: στο να μιλάει σε κόσμο. Επίσης, ούτε παμπόνηρο τον λες. Τον πρώτο χρόνο που τον παρακολουθούσα, είχα την αίσθηση πως ήταν μαριονέτα. Πλέον είμαι σχεδόν πεπεισμένος πως είναι εξωγήινος.

Το full self driving δεν πιστεύω πως είναι μακρυά. Ίσως αυτή τη φορά το «τέλος του έτους» να μην είναι παπάντζα.

Μια ερώτηση: έχεις μπει σε Tesla; Έχεις οδηγήσει ποτέ ένα τέτοιο;

Επεξ/σία από Thanar
  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Αν δεν κάνω λάθος, αυτή τη στιγμή το net metering είναι το καλό σεναριο, γιατι πλέον το feed in tariff έχει πέσει κάτω απο την τιμή λιανικής.

Απο κει και πέρα, μήν πιστεύετε τους χρόνους απόσβεσης που δίνουν οι έμποροι. Τα 7 χρόνια είναι με ότι πιό φτηνό της αγοράς, προχειροδουλειά, και φυσικά να ευθυγραμιστούν τα αστέρια και να μήν υπάρξει καμία βλάβη, πτώση απόδοσης, ανάγκη για συντήρηση. Και βέβαια να μήν μειωθούν οι τιμές κι άλλο, όπως έγινε το 2011-12

Το Net metering πάντα ήταν το καλό σεναριο για οικιακά συστήματα, για όλες τις χώρες. To FIT μπορεί να είναι και πλήρως ασύμφορο για οικιακούς καταναλωτές, ανάλογα με τις περιπτώσεις και την χώρα. 

Επειδή έχω μια εμπειρία με PV μπορώ να σου πω ότι τα ~7 χρόνια απόσβεσης, είναι εφικτό και με καλή δουλειά και με καλά συστήματα (βασικά μόνο έτσι το επιτυγχάνεις), αλλά υπό αρκετές προϋποθέσεις που ελάχιστοι τις καλύπτουν (δλδ το θεωρητικό ελάχιστο). Για μέσο όρο θα έλεγα 10-12 χρόνια είναι πιο ρεαλιστικό. Και προφανώς μπορούν να μπουν από μια μικρή μερίδα του πληθυσμού δλδ δεν είναι μια κοινωνική λύση, αλλά προσωπική. Τα καλά συστήματα έχουν καλή απόδοση, και εγγύηση πάνω σε αυτή, οπότε υποθέτουμε ότι δεν θα έχεις σημαντικό πρόβλημα σε αυτό.

Για να έχεις μια ευκαιρία να πετύχεις τα 7 χρόνια, κατ, αρχήν πρέπει να έχεις ακάλυπτη ταράτσα ώστε να τοποθετηθούν στις κατάλληλες γωνιές βέλτιστης απόδοσης. Εάν τοποθετηθούν σε υπάρχουσα σκεπή που δεν μπορείς να παίξεις με τις γωνιές, θα έχεις πολύ μικρότερη παραγωγή οπότε θα πρέπει να αυξήσεις τον αριθμό των πάνελ αυξάνοντας το αρχικό κόστος.  + Πρέπει να τα καθαρίζεις τουλάχιστο 2-3 φορές τον χρόνο από τις σκόνες, και σε αυτό πάλι χρειάζεσαι ταράτσα για βέλτιστα αποτελέσματα. 

Έπειτα η μεγαλύτερη απόσβεση σου είναι από το κόστος θέρμανσης, να αντικαταστήσεις δλδ το πετρέλαιο με AC, και αυτό με την προϋπόθεση ότι το σπίτι έχει ένα σχετικά καλό βαθμό μόνωσης. Εάν βολεύει η θέρμανση με AC (πχ δεν είσαι στα βουνά που πέφτουν συχνά οι θερμοκρασίες κάτω από 5-6C), και έχεις ήδη εγκατεστημένο εξοπλισμό, τότε θα γλιτώσεις ένα σημαντικό ποσό. Εάν βολεύει το AC, αλλά δεν τα έχεις ήδη εγκατεστημένα όπου χρειάζονται, πχ στο σαλόνι, κουζίνα, τότε πρέπει να μπουν και αυτά στο αρχικό κόστος της επένδυσης, και άνετα μπορεί να φτάσουν και τις 3-5 000 μόνο τα κλιματιστικά για σαλόνι κουζίνα. + Εάν έχεις θέρμανση με φυσικό αέριο, η με άλλο ¨φθηνό" τρόπο, προφανώς θα αυξηθεί σημαντικά ο χρόνος απόσβεσης. 

Όσο για το περιβαλλοντικό - κοινωνικό όφελος, τα οικιακά PV αυτή τη στιγμή που μπαίνουν έτσι του κουτουρού χωρίς ενεργειακό σχεδιασμό είναι μια βλακεία και μισή. Πληρώνουν οι υπόλοιποι για να έχεις εσύ ταυτόχρονα και χαμηλό λογαριασμό αλλά και άπλετο ρεύμα όταν το χρειάζεσαι. Nothing more, nothing less. Όποιος νομίζει ότι βοηθά το περιβάλλον απλά ζει στον κόσμο του. Επιβαρύνει τα πάντα αντί να βοηθά και υπάρχουν γιατί εξυπηρετούν ι) τα κράτη σαν νούμερο απλά να λένε έχουμε τόσα εγκατεστημένα PV, και τόσα ΑΠΕ οπότε πάμε καλά με τις συμφωνίες, είμαστε μπροστά, είμαστε πράσινοι κλπ κλπ, και ιι) το προσωπικό οικονομικό όφελος

Για να υπάρχει όφελος από τα PV, πρέπει να υπάρχουν παντού, πχ υποχρεωτικά με την ανέγερση νέας κατοικίας, και να ανακατασκευαστεί όλο το σύστημα διαχείρισης ανάλογα με τις πολεοδομικές ζώνες/ πληθυσμό/ ανάγκες  και με τα micro-grids κατά νου, και ταυτόχρονα να υπάρχει τρόπος αποθήκευσης - επαναχρησιμοποίησης της ενέργειας. Και εδώ έρχονται και μπαίνουν τα on-site production πρατήρια υδρογόνου, που λειτουργούν και σαν αποθήκευση excess ενέργεια και σαν σταθεροποιητές του δικτύου (δλδ παράγουν το καύσιμο κίνησης την ώρα που υπάρχει excess ενέργειας), ή τα "local" electrolyzers /fuel cell power plants, που επιστρέφουν πίσω την ενέργεια τοπικά όταν χρειάζεται είτε υπό μορφή ηλεκτρισμού, είτε και σαν αέριο θέρμανσης (πχ 20% μίξη φυσ. αερίου με υδρογόνο όπως ξεκίνησαν να δοκιμάζουν στο UK). 

Με άλλα λόγια, γεμίζεις την Αθήνα (και προφανώς την κάθε "Αθήνα", περιοχή,νησί, σύμπλεγμα χωριών) με PV, οικιακές ανεμογεννήτριες κλπ κλπ, χτίζεις περιμετρικά electrolyzers, και ανάλογα power plants (Fuel cells ή και gas turbines) ή χώρους αποθήκευσης, και την τροφοδοτείς πίσω ανάλογα με τη ζήτηση είτε σαν μίξη φυσ. αερίου για θέρμανση είτε με ηλεκτρισμό, αποφορτίζοντας όσο γίνεται την εισερχόμενη παροχή από τα εργοστάσια βάσης/ πάρκα ΑΠΕ μειώνοντας στο μέγιστο τις απώλειες μεταφοράς και τις ανάγκες πλεονάσματος.

  • Like 2
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Και εδώ έρχονται και μπαίνουν τα on-site production πρατήρια υδρογόνου, που λειτουργούν και σαν αποθήκευση excess ενέργεια και σαν σταθεροποιητές του δικτύου

...μπαταρίες εννοείς μάλλον! 😜

Πολύ σωστά τα λες κατά τα άλλα.

Και για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, προσωπικά έχω οδηγήσει αρκετές διαφορετικές εκδόσεις των model S και model X της Tesla. Στην Ελλάδα. Θα είχα οδηγήσει και model 3, συνταξιδεύοντας με τον τρελοκινέζο You You Xue, που έκανε τον γύρο της Ευρώπης πέρσι, αλλά είχε ατύχημα έξω από τη Φλώρινα και μας έμεινε το model 3 στη Θεσσαλονίκη, τραυματισμένο:

Έχω επίσης οδηγήσει το Nissan Leaf και το Renault ZOE, καθώς επίσης και τα Smart και i3.

Αν δεν έχεις οδηγήσει EV, και ιδίως ένα από το πιο γρήγορα, ειλικρινά δεν μπορείς να γνωρίζεις την εμπειρία. Μην χάσετε την ευκαιρία εάν σας δοθεί.

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Thanar είπε

...μπαταρίες εννοείς μάλλον! 😜

Πολύ σωστά τα λες κατά τα άλλα.

 

Πόσες φορές να του πούμε για να το καταλάβεις. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. Ούτε σήμερα ούτε μέσα στα επόμενα 100 χρόνια!!!! Εάν προσθέσεις σε αυτά και τις ανάγκες θέρμανσης που καλύπτει το πετρέλαιο/φυσικό αέριο, το πιο πιθανό δεν θα είμαστε σε θέση να τις παράξουμε ούτε στα επόμενα 1000. Εάν υπήρχε δεν θα εργαζόμασταν για GEN4 nuclear reactors των 1.5+ GWe και ειδικά σε αυτούς optimized για παραγωγή υδρογόνου, ούτε για Fusion reactors, ούτε θα ψάχνανε στο φεγγάρι για 3He . Θα στήναμε φουρφούρια και εργοστάσια μπαταριών!  

  • Like 1
Δημοσ.
46 λεπτά πριν, Thanar είπε

Δεν ξέρω πόσες συνεντεύξεις του έχεις δει, αλλά σε ένα πράγμα ΣΙΓΟΥΡΑ δεν είναι καλός: στο να μιλάει σε κόσμο. Επίσης, ούτε παμπόνηρο τον λες. Τον πρώτο χρόνο που τον παρακολουθούσα, είχα την αίσθηση πως ήταν μαριονέτα. Πλέον είμαι σχεδόν πεπεισμένος πως είναι εξωγήινος.

Το full self driving δεν πιστεύω πως είναι μακρυά. Ίσως αυτή τη φορά το «τέλος του έτους» να μην είναι παπάντζα.

Μια ερώτηση: έχεις μπει σε Tesla; Έχεις οδηγήσει ποτέ ένα τέτοιο;

Άπειρες συνεντεύξεις και tweets. Κι εγώ τον συμπαθούσα, μέχρι του σημείου που άρχισε να λέει τραβηγμένα πράγματα, και άρχισα να τον αντιπαθώ μετά την φάση με τα εγκλωβισμένα παιδιά. Ότι ντε και καλά η δικιά του λύση ήταν η καλύτερη και όλοι οι άλλοι ήταν το λιγότερο άσχετοι. Εκεί μέχρι και κακή πρόθεση/καοροσκοπία για δημοσιότητα διακρίνει κανείς.

Κατά τα άλλα τα Τέσλα συμπαθητικά είναι, μέχρι εκεί. Δεν χρειάζεται να οδηγήσω κανένα για να ξέρω για τι πράγμα μιλάμε, έχω δει όμως από κοντά (έχουν δύο στο χωριό μου).

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Whargoul είπε

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

Ο καθένας με την εμμονή του. Θα δούμε προς τα πού θα πάει η δουλειά. Εγώ στοιχηματίζω μπαταρίες, εσύ υδρογόνο!

CAF429D8-6C51-4ECC-BC9F-A35969C508D8.jpeg.f2c723748e5ce73e5ebebc12fc972372.jpeg

1 λεπτό πριν, mechpanos είπε

Εκεί μέχρι και κακή πρόθεση/καοροσκοπία για δημοσιότητα διακρίνει κανείς

Είναι μεγάλος ζωρίκλας.

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Πόσες φορές να του πούμε για να το καταλάβεις. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. Ούτε σήμερα ούτε μέσα στα επόμενα 100 χρόνια!!!! Εάν προσθέσεις σε αυτά και τις ανάγκες θέρμανσης που καλύπτει το πετρέλαιο/φυσικό αέριο, το πιο πιθανό δεν θα είμαστε σε θέση να τις παράξουμε ούτε στα επόμενα 1000. Εάν υπήρχε δεν θα εργαζόμασταν για GEN4 nuclear reactors των 1.5+ GWe και ειδικά σε αυτούς optimized για παραγωγή υδρογόνου, ούτε για Fusion reactors, ούτε θα ψάχνανε στο φεγγάρι για 3He . Θα στήναμε φουρφούρια και εργοστάσια μπαταριών!  

Καλά μην πάθεις κάνα εγκεφαλικό.

Χρειάζονται και οι μπαταρίες. Ευστάθεια δεν μπορείς να κάνεις με υδρογόνο. Όπως αντίστοιχα στη Γερμανία μεγάλες μονάδες αποθήκευσης με νερά η βαρυτική ενέργεια δεν μπορούν να δώσουν ευστάθεια στο σύστημα. Θες και μπαταρίες πως να το κάνουμε. Όλα χρειάζονται.

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Vagosman είπε

Καλά μην πάθεις κάνα εγκεφαλικό.

Χρειάζονται και οι μπαταρίες. Ευστάθεια δεν μπορείς να κάνεις με υδρογόνο. Όπως αντίστοιχα στη Γερμανία μεγάλες μονάδες αποθήκευσης με νερά η βαρυτική ενέργεια δεν μπορούν να δώσουν ευστάθεια στο σύστημα. Θες και μπαταρίες πως να το κάνουμε. Όλα χρειάζονται.

ΕΕΕ. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της χρήσης των μπαταριών για ευστάθεια συστήματος και τις αποθήκευσης της περίσσειας ενέργειας αρκετών εκατοντάδων TWh από τα ΑΠΕ. Δεν είπα κάτι για την χρήση τους για σταθεροποίηση ή ότι είναι άχρηστες.... Μην λέμε και ότι θέλουμε κιόλας. Για συγκεκριμένο πράγμα μιλώ. 

  • Like 1
Δημοσ.

Μια μικρή σημείωση-τσόντα ψιλοάσχετη με το νήμα:

Το insomnia είναι το μόνο μέρος που είδα και διάβασα (τα τελευταία μισή ντουζίνα χρόνια) ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μούφα, παρά τον "κόπο" που γίνεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στα κατασκευαστικά μηχανήματα(προσφάτως) με δις σε επενδύσεις και R&D.

Αλλά είπαμε, είναι όλα μαρκετίνγκ και παπάντζες...

Συνεχίστε ελεύθερα.

|

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, Thanar είπε

CAF429D8-6C51-4ECC-BC9F-A35969C508D8.jpeg.f2c723748e5ce73e5ebebc12fc972372.jpeg

 

Επειδή ως γνωστών συνεχίζουμε να αποθηκεύουμε το υδρογόνο μέσα σε υφασμάτινες δεξαμενές! Τα τελευταία 80+ χρόνια δεν βρήκαμε καλύτερα υλικά και τρόπους

Επεξ/σία από Whargoul
Δημοσ.
29 λεπτά πριν, LongTom είπε

Μια μικρή σημείωση-τσόντα ψιλοάσχετη με το νήμα:

Το insomnia είναι το μόνο μέρος που είδα και διάβασα (τα τελευταία μισή ντουζίνα χρόνια) ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μούφα, παρά τον "κόπο" που γίνεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στα κατασκευαστικά μηχανήματα(προσφάτως) με δις σε επενδύσεις και R&D.

Αλλά είπαμε, είναι όλα μαρκετίνγκ και παπάντζες...

Συνεχίστε ελεύθερα.

|

Δεν νομιζω να διαβασες γενικα και αοριστα οτι η ηλεκτροκινηση ειναι μουφα αλλα οτι το μοντελο καθολικης ηλεκτροκινησης με μπαταριες ειναι μουφα. Αυτο ναι. Η ηλεκτροκινηση γενικα ειναι το μελλον αλλα σκετες μπαταριες δεν μπορουν να μας πανε μπροστα σε παγκοσμια νουμερα. Χρειαζονται και αλλες μορφες αποθηκευσης ενεργειας.

1 ώρα πριν, Thanar είπε

...μπαταρίες εννοείς μάλλον! 😜

Πολύ σωστά τα λες κατά τα άλλα.

 

https://energypost.eu/politically-charged-do-you-know-where-your-batteries-come-from/

Eδω ενα ωραιο αρθρο για το πως παραγονται οι πρωτες υλες για τις μπαταριες που λες και κανε μετα μια τεραστιων διαστασεων αναγωγη για το τοσο φοβερο μπαταριοκινητο μελλον που οραματιζεσε. Οικολογια του κωλου αν συμπεριλαβουμε και τους ηδη αρκετους τονους μπαταριων που πεταμε καθε χρονο. Καλες οι μπαταριες αλλα δεν ειναι το μελλον που θα πρεπει να θελουμε παρα μονο ενα μικρο σκαλοπατι προς αυτο και ειδικα για τις μετακινησεις οταν υπαρχουν και αλλες μορφες που δεν θα συμβαλουν με τοσο ασχημο τροπο τοσο στο περιββαλον οσο και στον υπαρχον τροπο ζωης και μετακινησης ολοκλουρου του πλυθισμου της γης.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, LongTom είπε

Μια μικρή σημείωση-τσόντα ψιλοάσχετη με το νήμα:

Το insomnia είναι το μόνο μέρος που είδα και διάβασα (τα τελευταία μισή ντουζίνα χρόνια) ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μούφα, παρά τον "κόπο" που γίνεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στα κατασκευαστικά μηχανήματα(προσφάτως) με δις σε επενδύσεις και R&D.

Αλλά είπαμε, είναι όλα μαρκετίνγκ και παπάντζες...

Συνεχίστε ελεύθερα.

|

Δεν ξέρω γενικά για το ινσόμνια, σε αυτό το thread πάντως εγώ προσωπικά λέω ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια κοινή τεχνολογία, και όχι καμία τεχνολογία αιχμής. Μέχρι εκεί... Προφανώς και η ανθρωπότητα θα πρέπει να στραφεί στην ηλεκτρική ενέργεια για τις μεταφορές της, το μέσο αποθήκευσης της οποίας με χημικό τρόπο όμως πρέπει να είναι εξίσου αειφορικό όσο και η ηλεκτροκίνηση λέει ότι είναι. Εξού και η πιο καλή λύση είναι τα fuel cells... μέχρι να ανακαλύψουμε το portable nuclear fusion reactor :)

Δημοσ.
48 λεπτά πριν, mechpanos είπε

 Εξού και η πιο καλή λύση είναι τα fuel cells... μέχρι να ανακαλύψουμε το portable nuclear fusion reactor :)

Πιο γρηγορο το βλεπω να αγκιστρωνουν αστεροειδεις για mining. Portable nuclear fusion reactor 2nd place, fuel cells τιμητικη διακριση 😛

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...