Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μπορεί να μην καλύπτει, καλύπτει όμως περισσότερο από την αερολογη γενικευμένη δική σου άρνηση. 

Επίσης δεν έχει νόημα να χρησιμοποιείς ως παράδειγμα την Αθήνα και την Ελλάδα γενικότερα. Υπάρχουν και φυσιολογικοι λαοί από τους οποίους θα ξεκινήσει η ηλεκτρική επανάσταση. 

  • Like 2
  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Mε την ρημοπτομια της Αθηνας απλα το ξεχναμε το "φορτιζω στο σπιτι" για κοντα στο 70% της πολεως καθως δεν υπαρχουν οι διαθεσιμοι χωροι για κατι τετοιο. Εδω δεν εχουμε καλα καλα πεζοδρομια να περπατησουμε θα στησουμε στα στενα απο 10 φορτιστες και μπαλαντεζες? Εγω το λεω οτι για μενα δεν εχω θεμα καθως ανετα ειτε πεταω μπαλαντεζα απο το μπαλκονι ειτε μπορουμε να στησουμε ανετα απο θεμα χωρου καμια 20αρια φορτιστες και να φορτιζουμε ολο το συγκροτημα ανετα και κυριως μονοι μας χωρις να χρειαζεται αναμονη για να φυγουν καποιοι καθως προκοιται για κλειστο χωρο με χωρητικοτηα ανετα 300-350 αμαξια και μεις ειμαστε περιπου 170 τωρα σε 120 διαμερισματα. Οι υπολοιποι που ακριβως θα φορτιζουν? Το ιδιο ισχυει για ολες τις μεγαλες πολεις αλλου λιγοτερο αλλου περισσοτερο καθως το ολο θεμα εχει κυριως να κανει με το θεμα χρονο. Αν αφηνεις το αμαξι να φορτιζει οσο δουλευεις σε ενα σημοσιο φορτιστη κοβεις χρονο απο οσους αλλους πιθανος χρειαστει να φορτισουν καθως εσυ εχεις φορτισει σε μια ωριτσα και μετα απλα ξαθετε και τρωει χωρο, και οχι δεν μπορουν ολοι να εχουν θεση σε γκαραζ στη δουλεια τους. Το μελλον για μεγαλη διυσδηση ειναι το PHEV και μετα το υδρογονο γιατι δεν χρειαζονται καθολου αυτη τη διαδικασια σε αναγκαστικο επιπεδο. Το με PHEV αν δεν βρει μπριζα θα κινηθει με βενζινη μεχρι να βρει και επιπλεον λογο οτι εχει μικρη μπαταρεια θα γεμισει σε πολυ μικρο χρονο και θα βγαλει την υπολοιπη διαδρομη και το μεν υδρογονου οταν με το καλο γινει mainstream θα εχει την ιδια διαδικασια με τα σημερινης βενζινης. Δηλαδη 5-10 λεπτα σε ενα πρατηριο και ξανα μανα σε καμια βδομαδα ή 2-3 μερες αναλογα το ποσο κινησε. Τα BEV ειναι γαματα για αυτους που εχουν ιδιοκτητο χωρο με παροχη ρευματος για τους αλλους απλα θα βαλουν θεματα στο κεφαλι τους.,

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Droulas13 είπε

Μπορεί να μην καλύπτει, καλύπτει όμως περισσότερο από την αερολογη γενικευμένη δική σου άρνηση. 

Επίσης δεν έχει νόημα να χρησιμοποιείς ως παράδειγμα την Αθήνα και την Ελλάδα γενικότερα. Υπάρχουν και φυσιολογικοι λαοί από τους οποίους θα ξεκινήσει η ηλεκτρική επανάσταση. 

Αερόλογη? Σου παράθεσα στοιχεία σε σχέση ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ. Εσύ απλά είπες, το 60% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Νορβηγία είναι BEV αρα δεν υπάρχει πρόβλημα φόρτισης. Ούτε καν πλησίασες την ερώτηση που προσπάθησες να απαντήσεις. 

Και δεν είναι άρνηση, είναι ρεαλισμός. Αυτά είναι τα δεδομένα. Πρέπει πρώτα να αποδεκτής το πρόβλημα για να καταφέρεις να το λύσεις. Με τις φαντασιώσεις και το "όλα είναι τέλεια, σταματάτε να σκέφτεστε και να κρίνετε", τίποτα δεν δουλεύει στο τέλος. Γίνεσαι έρμαιο του κάθε ενός. Παραδείγματα άπειρα μέσα από την Ιστορία.

 Εάν χρειάζονται 50 000 φορτιστές στην Αθήνα, πρέπει να το ξέρεις και να δημιουργήσεις ένα σχέδιο πως θα το πετύχεις. Εάν τα BEV αυτή την στιγμή είναι άχρηστα, πρέπει να κάτσεις να δώσεις λεφτά στην έρευνα για να γίνουν χρήσιμα και όχι να δίνεις επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές στον κάθε καλά κρατούμενο να το αγοράσει, να του στήνεις φορτιστές που δεν θα καλύπτουν την τεχνολογία σε 5 χρόνια και ταυτόχρονα να φορολογείς τον κάθε πικραμένο με ένα σαράβαλο 10+ χρονών επειδή δεν έχει τα λεφτά να συμμετέχει στο πάρτυ. 

 

+ Η Αθήνα και η Ελλάδα γενικότερη είναι ένα πολύ καλό σημείο, μια σχετικά δύσκολη κατάσταση που πρέπει να λυθεί. Η Αθήνα έχει 3 εκατομμύρια κόσμο, όλη η Νορβηγία 5! Περισσότερο περιβαλλοντικό βάρος έχει η Αθήνα μόνη της (ειδικά εάν υπολογίσεις τον απαρχαιωμένο στόλο οχημάτων) παρά όλη η Νορβηγία μαζί. Να λες ότι μάλλον θα δουλέψει στην πιο βολική και πλούσια περιοχή του πλανήτη οπότε πάμε να το εφαρμόσουμε παντού με κλειστά τα μάτια είναι απλά no-comments. 

 

Η παραπληροφόρηση και απόκρυψη δεδομένων που κάνετε σε σχέση με τα BEV αγγίζει τα όρια της προπαγάνδας. Πλέον χρησιμοποιείται ένα ευγενή τελικό σκοπό, την βελτίωση του περιβάλλοντος, απλά για να πιέσετε και να δημιουργήσετε πωλήσεις σε μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων χωρίς να σας ενδιαφέρει το πραγματικό αποτέλεσμα, είτε στο περιβάλλον, είτε στους ανθρώπους που θα το πληρώσουν. Τα πράγματα πρέπει να γίνουν σωστά και όχι βασισμένα σε φαντασιώσεις. 

  • Like 1
Δημοσ.

Ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τη φόρτιση των ηλεκτρικών:

The Bug in The Battery-Take-All Perspective

Παρατήρηση 1: Φτηνή φόρτιση είναι η αργή φόρτιση

 in broad terms, the more downtime a vehicle has, the cheaper it’ll be to recharge. A battery-electric vehicle owner might not need to spend any capital trickle-charging at 110-120 volts off of a nearby electrical receptacle, and might only spend modestly to install a Level 2 charger. Charging at Level 3 speeds on a DC Fast Charger would involve significant capital and probably incur demand charges from the local utility while charging.

Παρατήρηση 2: Η ύπαρξη γκαράζ για τη φόρτιση είναι καθοριστικός παράγοντας

Apartment-dwellers are a natural market for battery electric vehicles, given that their cars tend to be smaller and their trips tend to be shorter, but charging seems to be holding back adoption. According to the 2017 US National Household Travel Survey plug-in vehicle ownership among renters is significantly lower than among homeowners, even at comparable income levels. This gap is widest where adoption is the strongest: in states like California and among households making more than $200,000 per year.

The message to well-meaning, detached home-owning plug-in electric vehicle enthusiasts who believe everyone can transition to battery-electric vehicles as easily as they did? Remember that Marie Antoinette’s diet tips were also poorly received.

 

Επίσης πολύ ενδιαφέρον αυτό:

Government-subsidised plug-in cars may never have been charged

Tens of thousands of plug-in hybrids (PHEVs) bought with generous government grants may be burning as much fuel as combustion-engine cars.

"The charge cables are still in the boot, in a cellophane wrapper, while the company and the employee are going in and out of petrol stations, paying for all of this additional fuel.

"We have got some situations where company drivers are choosing the vehicle based on their tax liability, rather than having the right vehicle for the right job."

Some companies, he explained, were buying PHEVs - which are best suited to local trips - for employees who did a lot of motorway driving.

 

Το παραπάνω δείχνει σε τί βαθμό επηρρεάζουν οι επιδοτήσεις την καταναλωτική συμπεριφορά. Το ίδιο γίνεται και στη Νορβηγία σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, καθώς υπάρχουν πάρα πολλά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών και παράλληλα αντι-κίνητρα για την αγορά συμβατικών.

Δημοσ.
44 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Αερόλογη? Σου παράθεσα στοιχεία σε σχέση ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ. Εσύ απλά είπες, το 60% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Νορβηγία είναι BEV αρα δεν υπάρχει πρόβλημα φόρτισης. Ούτε καν πλησίασες την ερώτηση που προσπάθησες να απαντήσεις. 

Δεν ισχυρίστηκα, ότι απέδειξα κάτι. Όμως όπως και να το κάνεις, μια χώρα που είναι ικανή να δημιουργήσει επενδυτικό ταμείο 1 τρις δεν την λες χαζή. Και βλέποντας μια χώρα να επενδύει με τα μπούνια στην ηλεκτροκίνηση και αυτή η επένδυση να μην της δημιουργεί πρόβλημα, ούτε να την προβληματίζει, ναι θεωρώ, ότι προσεγγίζω την ερώτηση του primeragt. Εσύ από την άλλη τι ακριβώς στοιχεία παρέθεσες εκτός από κοινότυπους προβληματισμούς;

44 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Και δεν είναι άρνηση, είναι ρεαλισμός. Αυτά είναι τα δεδομένα. Πρέπει πρώτα να αποδεκτής το πρόβλημα για να καταφέρεις να το λύσεις. Με τις φαντασιώσεις και το "όλα είναι τέλεια, σταματάτε να σκέφτεστε και να κρίνετε", τίποτα δεν δουλεύει στο τέλος. Γίνεσαι έρμαιο του κάθε ενός. Παραδείγματα άπειρα μέσα από την Ιστορία.

Τα προβλήματα θα λυθούν με την εξέλιξη όλης της ιστορίας. Δεν θα αποκτήσουν όλοι αύριο BEV ακόμα και αν τους γίνει πλύση εγκεφάλου. Γιατί απλώς δεν γίνεται, δεν υπάρχουν. Μέχρι να αποκτήσουν BEV όλοι όσοι έχουν γκαράζ να το φορτίσουν θα περάσουν 10-20 χρόνια. Στο ενδιάμεσο θα προχωρήσει η έρευνα και θα μειωθούν οι χρόνοι φόρτισης. Που ξέρεις; Μπορεί να φτάσουν και τους χρόνους που θέλει ένα βενζινοκίνητο για να γεμίσει. Εσύ από την άλλη τι προτείνεις; Να επενδύσει κάποιο κορόιδο πρώτα δισεκατομμύρια για να ρίξει τους χρόνους φόρτισης και να κατασκευάσει φθηνές μπαταρίες και μετά βλέπουμε αν θα το γυρίσουμε στα BEV. Δεν γίνεται έτσι δουλειά. Με αυτό τον τρόπο οι μπαταρίες εξελίχθησαν τα τελευταία 100 χρόνια, όσο λίγο εξελίχθησαν. Δηλαδή σχεδόν καθόλου, γιατί δεν υπάρχει κίνητρο να εξελιχθούν εφόσον έστω και έτσι "γίνεται η δουλειά".

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα αρθρα κομιζουν γλαυκα εις Αθηναις written by Captain Obvious. 

Η χρηση BEV ειναι overnight AC charging εως 9.6KW (240V 40A) για να το εχεις γεματο το πρωι. Και DC fast charging μονο οταν πας μεγαλο ταξιδι, κατα τον ιδιο τροπο που γεμιζεις βενζινη στο βενζιναδικο του αυτοκινητοδρομου (αμα μπορεις το αποφευγεις γιατι ειναι πανακριβο. Και το DC fast charging αμα μπορεις το αποφευγεις γιατι φθειρει την μπαταρια).

Και προφανως στην αρχη ξεκιναει η υποθεση με οσους εχουν δικο τους χωρο για ευκολη εγκατασταση και μετα θα συνεχιστει με τις ευρωπαικες και αμερικανικες πολεις (πλην ΝΥ) που εχουν λιγοτερους κατοικους ανα km2 και μετα θα ερθει και η ωρα των τεραστιων μεγαλουπολεων. Θα συμπεσει και με το οτι θα εχει γεμισει ο κοσμος απο προσφερομενα BΕV απο ολες τις εταιρειες και το κοστος τους θα ειναι χαμηλοτερο απο τα ICE και με το οτι θα εχουν φτιαξει οι αμερικανοι, οι ευρωπαιοι και κυριως οι κινεζοι δικτυα AC level2 σε ολα τα πεζοδρομια και οι δευτεροκοσμικοι απλως θα τα αντιγραψουν. 

Τα δε PHEV ειναι ενα προσωρινο παραμυθακι. Δηλ εχεις και ολοκληρο ICE/transmition και ηλεκτροκινητηρα/μπαταρια? Γιατι? Για να λες οτι εισαι "οικολογος"? Πλεον ειναι τετοια η πτωση στις τιμες των μπαταριων που θα τα εξαφανισει αυτα τα μπασταρδεματα.

Ειναι θεμα ελαχιστου χρονου το κοστος κατασκευης κινητηρα εσ. καυσης και συστηματος μεταδοσης να ειναι παρομοιο (και μετα και μεγαλυτερο...) απο ηλεκτροκινητηρα/μπαταρια. Μολις βαλεις μεσα και το κοστος συντηρησης, τελειωσε η υποθεση. Ασε το καυσιμο...

Το model 3 θα αποδειχθει καθοριστικοτατο. Οταν ο average Joe αρχισει να μαθαινει οτι ο γειτονας δε χρειαζεται λαδια, φιλτρα, μπουζι, ξεκιναει καθε μερα "γεματος" και δεν παει ποτε βενζιναδικο, δεν εχει αλλαξει ποτε τακακια στα φρενα, προθερμαινει το αμαξι απο το app, αφηνει το σκυλακι ή ακομα και το μωρο κλειδωμενο μεσα με AC και δε θα πεθανει απο θερμοπληξια, χαμουρευεται με τη γκομενα στο γκαραζ με θερμανση και δε θα πεθανει απo CO, θα αρχισει να ζηλευει...

 

Το model 3 εφερε τα πανω κατω. Πρωτα ειδαν οι αλλες εταιρειες τις προκρατησεις και τη ζητηση και μπηκαν στην πριζα. Τωρα θα αρχισει ο average Joe να βλεπει τον γειτονα και θα μπει κι αυτος στην πριζα...

Επεξ/σία από sattack
  • Like 4
Δημοσ.
15 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Τα προβλήματα θα λυθούν με την εξέλιξη όλης της ιστορίας. Δεν θα αποκτήσουν όλοι αύριο BEV ακόμα και αν τους γίνει πλύση εγκεφάλου. Γιατί απλώς δεν γίνεται, δεν υπάρχουν. Μέχρι να αποκτήσουν BEV όλοι όσοι έχουν γκαράζ να το φορτίσουν θα περάσουν 10-20 χρόνια. Στο ενδιάμεσο θα προχωρήσει η έρευνα και θα μειωθούν οι χρόνοι φόρτισης. Που ξέρεις; Μπορεί να φτάσουν και τους χρόνους που θέλει ένα βενζινοκίνητο για να γεμίσει. Εσύ από την άλλη τι προτείνεις; Να επενδύσει κάποιο κορόιδο πρώτα δισεκατομμύρια για να ρίξει τους χρόνους φόρτισης και να κατασκευάσει φθηνές μπαταρίες και μετά βλέπουμε αν θα το γυρίσουμε στα BEV. Δεν γίνεται έτσι δουλειά. Με αυτό τον τρόπο οι μπαταρίες εξελίχθησαν τα τελευταία 100 χρόνια, όσο λίγο εξελίχθησαν. Δηλαδή σχεδόν καθόλου, γιατί δεν υπάρχει κίνητρο να εξελιχθούν εφόσον έστω και έτσι "γίνεται η δουλειά".

Κάνεις τεράστιο λάθος. Η τεχνολογία των μπαταριών εξελίχθηκε σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, και δεν οφείλονται τα BEV για αυτό. Το χέρι τους έβαλαν τα laptop και τα smart-phones. Αντιθέτως ελάχιστη βελτίωση βλέπουμε την τελευταία δεκαετία γιατί απλά έγιναν επενδύσεις και κανένας δεν θα κάτσει να τις αλλάξει πριν βγάλει τα σπασμένα. Από το model S, μέχρι το model Y που θα βγεί σε 3 χρόνια, οποιαδήποτε βελτίωση είναι από τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την ψύξη των μπαταριών, και όχι από την χημεία ή την τεχνολογία των κελιών. Ακόμα range 500km (in best conditions) θα έχει η τοπ έκδοση του model Υ, μια δεκαετία μετά το model S. Ούτε τριπλάσια, ούτε διπλάσια, ούτε 50% περισσότερη,  ένα 10-20% βελτίωση στην καλύτερη. Μέχρι να φτάσουν τα 700km εμβέλεια, με 20% βελτίωση την δεκαετία θα περάσουν 20 χρόνια. Γι αυτό και οι Li-On είναι dead-end και ανούσιες για αμάξια. Χρειάζεσαι νέα τεχνολογία, που με την εισαγωγή της να είναι τουλάχιστο κατά 50% βελτιωμένη, και να χτίσεις πάνω σε αυτό μελλοντικές 20% την δεκαετία βελτιώσεις.  

Από την άλλη μπορείς να δίνεις επιδοτήσεις σε επιχειρήσεις και ερευνητικά κέντρα για να έρθουν σωστές τεχνολογίες, περιβαλλοντικά καλύτερες, solid-state, sodium ion κλπ μια ώρα νωρίτερα. Σύμφωνα με τις εταιρείες οι solid-state που θεωρούνται το επόμενο big step, σε 10 χρόνια θα είναι commercially available. Οι Li-On, οι φορτιστές τους, και όλα όσα τις περιτριγυρίζουν καλύπτουν στην καλύτερη τα βασικά, και αυτό εάν αφήσεις κριμένα τα αρνητικά και τα στολίσεις με μεταξωτές κορδέλες. Είναι dead-end και όλα τα κρατικά κονδύλια σε commercial αγαθά απλά χαμένα λεφτά σε μια οικονομικά επίφοβη εποχή. Για να μην αναφέρουμε και την μέθοδο παραγωγής ηλεκτρισμού, Μέχρι οι ΑΠΕ να γίνουν τη ραχοκοκαλιά της ενεργειακής κατανάλωσης για να μπορείς να μιλάς για ωφέλη από τα BEV χρειάζονται on-average δεκαετίες. 5-6 χώρες μπορούν να μιλήσουν για τοπική περιβαλλοντική βελτίωση με σημερινή υιοθέτηση BEV, Νορβηγία, Γαλλία, Βραζιλία. Costa-Rica κλπ, που έχουν >75% ουδέτερη ηλεκτροδότηση. Φυσικά αυτό με την προϋπόθεση ότι κάποια τρίτη χώρα θα φάει  στην μάπα την παραγωγή των μπαταριών. 

 

+ Δεν μπορείς να δίνεις δημόσια λεφτά, κονδύλια, φοροαπαλλαγές, για κάτι που απλά δεν δουλεύει τώρα, και είναι κάτι που μπορούν να αγοράσουν μόνο ανώτερα στρώματα της κοινωνικής πυραμίδας. Από τις 200 000 επιχορηγήσεις που θα πάρει κάθε εταιρεία στις ΗΠΑ, πόσα αμάξια θα αγοράσει ο average joe? Απλά κανένα. Πόσα θα γλιτώσει από την απουσία οποιασδήποτε φορολογίας σε αυτά? το μηδαμινό ρεύμα? Πάλι τίποτα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βελτιώσεις σήμερα κιόλας το περιβάλλον και πολλά άλλα εάν είναι αυτός ο σκοπός σου, πχ με αποσύρσεις πανάρχαιων αμαξιών, και ιδιαίτερα των λεωφορείων και φορτηγών που είναι το 90+% του προβλήματος και της κατανάλωσης καυσίμων. Τα BEV ΙΧ σήμερα απλά αντικαθιστούν την αγορά πολύ αποδοτικών αμαξιών. Κάνουν μια τρύπα στο νερό ειδικά σε χώρες που ο στόλος αυτοκινήτων είναι 8+ έτη, δλδ σχεδόν σε όλες. Το μέσο αμάξι στις ανεπτυγμένες χώρες είναι 2+ γενιές πίσω. Ακόμα και η Γερμανία που έχει από τις μικρότερες μέσες ηλικίες, 9 έτη (μέση Ευρώπη 11, μέση ΗΠΑ 11.6), είναι εποχές Euro 4!!! Tα σαράβαλα συνεχίζουν να παραμένουν στους δρόμους επειδή απλά είναι ακριβά για να παίρνει ο average Joe καινούργιο πιο συχνά. Βασικά ο average Joe παίζει να μην πάρει καινούργιο αμάξι ποτέ του ή να πάρει μια φορά. Γι αυτό και η μέση ηλικία των αυτοκινήτων αυξάνεται αντί να μειώνεται. Αυτός που θα δώσει 40-60-100 000 για να πάρει ένα αμάξι, δεν θα πάρει ένα μεταχειρισμένο Μερτσεντε 2.0 compressor δεκαετίας+ για να το παίζει κάποιος. H νέα BMW 320i βγάζει σε WLTP κύκλο 6.5l/100km και ~125g co2/km, H 330i των 255 ίππων 6.8l/100km. Τα αντίστοιχα αμάξια 10ετίας, έχουν τουλάχιστο 50% περισσότερους ρύπους και κατανάλωση. Για να μην βάλουμε στην ιστορία και τις υβριδικές εκδόσεις. 

  • Like 1
Δημοσ.

Βεβαια αυτο που δεν λαμβάνεις υπόψιν ειναι οτι απο τη στιγμή που οι μπαταρίες εχουν τα φώτα της δημοσιότητας και οι ισχυροί επενδύουν πάνω σε αυτές, θα έρθει και η πολυπόθητη καινοτομία.

Η Τέσλα έμμεσα βοηθά σε αυτόν το τομέα. Ήδη πολλά ποσά δαπανώνται στο κεφάλαιο μπαταρία. Το μόνο σίγουρο ειναι οτι θα βρεθεί κάτι νέο.

Η Τέσλα όμως άμεσα όμως προάγει την ηλεκτροκίνηση. Και ήδη φαίνεται με τη στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών θέλοντας και μη, να ακολουθήσουν.

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Κάνεις τεράστιο λάθος. Η τεχνολογία των μπαταριών εξελίχθηκε σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, και δεν οφείλονται τα BEV για αυτό. Το χέρι τους έβαλαν τα laptop και τα smart-phones. Αντιθέτως ελάχιστη βελτίωση βλέπουμε την τελευταία δεκαετία γιατί απλά έγιναν επενδύσεις και κανένας δεν θα κάτσει να τις αλλάξει πριν βγάλει τα σπασμένα. Από το model S, μέχρι το model Y που θα βγεί σε 3 χρόνια, οποιαδήποτε βελτίωση είναι από τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την ψύξη των μπαταριών, και όχι από την χημεία ή την τεχνολογία των κελιών. Ακόμα range 500km (in best conditions) θα έχει η τοπ έκδοση του model Υ, μια δεκαετία μετά το model S. Ούτε τριπλάσια, ούτε διπλάσια, ούτε 50% περισσότερη,  ένα 10-20% βελτίωση στην καλύτερη. Μέχρι να φτάσουν τα 700km εμβέλεια, με 20% βελτίωση την δεκαετία θα περάσουν 20 χρόνια. Γι αυτό και οι Li-On είναι dead-end και ανούσιες για αμάξια. Χρειάζεσαι νέα τεχνολογία, που με την εισαγωγή της να είναι τουλάχιστο κατά 50% βελτιωμένη, και να χτίσεις πάνω σε αυτό μελλοντικές 20% την δεκαετία βελτιώσεις.

Η τέσλα μέχρι σήμερα κατά κύριο λόγο ασχολείτο με την κατασκευή των packs και τα αποτελέσματά είναι αξιοθαύμαστα.

Επίσης η τέσλα είναι μια εταιρεία που δίνει αγώνα δρόμου να δημιουργήσει μια καινούρια αγορά και να επικρατήσει σε αυτήν. Δεν της περισσεύουν και πολλά για την έρευνα για την εξέλιξη των cells και της χημείας τους. Όλοι οι υπόλοιποι, κατά τη γνώμη μου, τα τελευταία χρόνια περιμένουν την αποτυχία της τεσλα και παριστάνουν, ότι επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση.

Από φέτος η τέσλα αποφάσισε να ασχοληθεί ενεργά και με την κατασκευή των cell και για αυτό το λόγο αποφάσισε να αγοράσει την Maxwell Technologies. Απτά αποτελέσματα από την κίνηση αυτή πιστεύω θα φανούν σε 4+ χρόνια, όταν και θα αποφασίσει να κάνει το επόμενο βήμα και θα πλασάρει στην αγορά ακόμα πιο φθηνό αυτοκίνητο (25-30.000).

  • Like 2
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Η τέσλα μέχρι σήμερα κατά κύριο λόγο ασχολείτο με την κατασκευή των packs και τα αποτελέσματά είναι αξιοθαύμαστα.

Επίσης η τέσλα είναι μια εταιρεία που δίνει αγώνα δρόμου να δημιουργήσει μια καινούρια αγορά και να επικρατήσει σε αυτήν. Δεν της περισσεύουν και πολλά για την έρευνα για την εξέλιξη των cells και της χημείας τους. Όλοι οι υπόλοιποι, κατά τη γνώμη μου, τα τελευταία χρόνια περιμένουν την αποτυχία της τεσλα και παριστάνουν, ότι επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση.

Από φέτος η τέσλα αποφάσισε να ασχοληθεί ενεργά και με την κατασκευή των cell και για αυτό το λόγο αποφάσισε να αγοράσει την Maxwell Technologies. Απτά αποτελέσματα από την κίνηση αυτή πιστεύω θα φανούν σε 4+ χρόνια, όταν και θα αποφασίσει να κάνει το επόμενο βήμα και θα πλασάρει στην αγορά ακόμα πιο φθηνό αυτοκίνητο (25-30.000).

 

Αξιοθαύμαστα ή μη, συνολικά σαν πακέτο οι Li-On μπαταρίες είναι απλά άχρηστες για πλήρη αντικατάσταση των ICE. Σαν 2nd car είναι οι δυνατότητες τους για αυτούς που έχουν προσβάσιμη πρίζα.  Δεν έχει να κάνει με την Τεσλα, έχει να κάνει με το συγκεκριμένο είδος μπαταριών. Τα χαμηλά φρούτα της συγκεκριμένης τεχνολογίας έχουν μαζευτεί από καιρό. Οι υπόλοιποι δεν παριστάνουν ότι επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Επενδύουν εδώ και δεκαετίες. Από το 2010 διάφοροι κατασκευαστές πουλούν BEV αμάξια. Απλά αναγνωρίζουν ότι αυτή τη στιγμή είναι pointless για παραγωγή εκατομμυρίων αμαξιών με αξιόλογο all-time range.Καθαρά ενεργειακά χρειάζεσαι 100+ kWh ανά αμάξι για να πετύχεις μια τυπική αυτονομία 650km, + χρειάζεσαι επιπρόσθετα μέχρι και 100% (για τις Li-On) για να αντισταθμίσεις αυξημένες απώλειες λόγο θερμοκρασίας και γήρανσης. Δλδ με τις Li-On θέλουν άνετα 150-200kwh ανά αμάξι. Δεν υπάρχουν καν πρώτες ύλες και δεν θα υπάρχουν διαθέσιμες για καιρό. Είτε περιμένουν το υδρογόνο και επενδύουν σε αυτό (Hyundai, Toyota), είτε την επόμενη γενιά μπαταριών, είτε συνδυασμό. Οι περισσότεροι απλά τώρα θα αρμέξουν όσο μπορούν από το hype που δημιουργήθηκε με τα BEV και επιπρόσθετα θα κάνουν ότι ρίχνουν τους ρύπους για το πορτοφόλιο τους. Το δήλωσαν ξεκάθαρα πέρσι. To 50+% των auto executives θεωρούν ότι τα BEV θα αποτύχουν. Το 80% θεωρεί ότι τα FCEV θα είναι το πραγματικό breakthrough. 

Κάλλιστα μπορεί να αγόρασε την Maxwell για να την βγάλει από την μέση ή για να μην την αγοράσουν άλλοι ή 1002. Στο corporate America δεν δουλεύουν με τον πλέον ηθικό τρόπο. + Τουλάχιστο μέχρι το 2025, σίγουρα δεν έχει σκοπό η Tesla να βγάλει αμάξια των 25-30 000.  Βασικά σωστά αμάξια στις 35k ακόμα δεν κυκλοφόρισε, και όταν λέω σωστά αμάξια, εννοώ να μπορείς τουλάχιστο να έχεις την δυνατότητα να αλλάξεις την μπογιά, να έχει 1-2 τυπικά έξτρα, και να έχει και ένα range της προκοπής. Όχι βγάζω τις μισές μπαταρίες και πάρτε το όπως είναι, μην κλαίγεστε είναι "φθηνό". 

Δημοσ.

Τα BEV δεν εχουν αναγκη απο αυτονομια 650km! Τι να την κανουν? Αφου μπορουν και φορτιζουν εκει που παρκαρεις. Κι ουτε καν καθε μερα. Καθε 2η, 3η, να μην  πω και παραπανω. Ποσα χλμ κανει ο μεσος ανθρωπος καθημερινα? 50? 100? Τα Tesla εχουν 300-400km. Οσο και να μειωθει και παλι φτανει για 2-3 μερες ή και παραπανω. 

Μονο σε μεγαλο ταξιδι (που θα πας μια στο τοσο) θα χρειαστει να φορτισεις ενδιαμεσα και για αυτο εχει φροντισει η Tesla με το δικτυο των superchargers. Μαλιστα αν το ταξιδι εινσι μικροτερο, δεν θα φορτισεις ενδιαμεσα πουθενα. Θα πας πχ 250-300km και θα φορτισεις στον προορισμο σου. Ειτε ειναι εξοχικο ειτε ειναι ξενοδοχειο, θα το αφησεις ολο το βραδυ και το πρωι θα ειναι γεματο εκει που παρκαρες. Ουτε καν θα ψαχνεις για βενζιναδικο. 

Αν δε ειναι μακρυτερο το ταξιδι, τοτε θα κανεις μια ή περισσοτερες στασεις σε supercharger, που ετσι κι αλλιως πρεπει λιγο να ξεκουραστεις. 

Ποσο ποσοστο του πληθυσμου δεν καλυπτεται απο τα παραπανω? Ελαχιστοι. 

Η αυτονομια δεν χρειαζεται να λυθει, εχει ηδη λυθει. Το μονο που χρειαζεται ειναι να βρεθει λυση για αυτους που δεν εχουν ευκολο παρκινγκ με φορτιση. Και στην ελευθερη αγορα, οπου υπαρχουν αναγκες, θα βρεθουν αυτοι που θα προσφερουν λυσεις για να κονομησουν. 

 

ΥΓ. Ο average Joe αρκει μια φορα να παρει BEV και θα μηδενισει για παντα τις εκπομπες καυσαεριων. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.

Εσύ πήγανε στις μητροπόλεις με 1-10 000 κατοίκους/km2 και πες τους να φύγετε να πάτε αλλού. Να φορτίζετε εκεί που παρκάρετε. Τα BEV κανένα πρόβλημα δεν έχουν. Εσείς φταίτε που μένετε στον 5ο και δεν έχετε ιδιόκτητο πάρκινγ.  Μετά πήγαινε σε ένα τουριστικό χωριό με 500 μόνιμους κατοίκους ή κανά νησί και βρες ξενοδοχείο που να έχει πάρκινγ, τρόπο και λεφτά να βάλει φορτιστές για τους πελάτες του. 

Στη θεωρία όλα τέλεια είναι. Στην πράξη είναι που χάνουν. 

 

+ Σιγά να μην πηγαίνει ο καθένας κάθε 2-3 μέρες να περιμένει 45'-1 ώρα (υποθέτουμε ότι οι superchargers θα είναι παντού κιόλας, άμεσα προσβάσιμοι) να φορτίζει. Γι αυτό και το μοντέλο χρήσης που πλασάρει η Τεσλα, αμάξι για τα πάντα, είναι ανούσιο. Το μόνο που βγάζει νόημα αυτή τη στιγμή είναι το μοντέλο των μικρών BEV πόλης. Γνωρίζεις ότι θα είναι το δεύτερο οικογενειακό αμάξι, είναι για μικρές αποστάσεις, για να πηγαίνεις στη δουλειά σου, για τα ψώνια, για να πηγαίνεις τα παιδιά σχολείο, και θα το φορτίζεις στο σπίτι. Thats it. Χρησιμοποιεί τα θετικά των BEV στο maximum, μικρές μπαταρίες με το ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος, και κτυπά μεγάλο μέρος του "προβληματος" χωρίς φανφάρες, χωρίς ανάγκες για δημόσιους φορτιστές δίκτυα, υποσταθμούς κλπ.

 

ΥΓ. O average Joe το 2050+ θα μπορεί να πάρει NEV. Το πανηγύρι των καυσαερίων θα έχει τελειώσει είτε με τον ένα, είτε με τον άλλο τρόπο! Άμεσα είναι που θέλουμε να βελτιώσουμε τα πράγματα, και σήμερα και για την επόμενη δεκαετία ο average Joe θα οδηγεί ένα αμάξι 2-3 γενιές πίσω από την τεχνολογία του παρόντος! 

 

Δημοσ.

Διαφορες χωρες θετουν ηδη στοχους για απαγορευση των ICE απο το 2025, 2030, εως 2040.

VW, BMW και Mercedes συμφωνησαν οτι το μελλον ειναι η ηλεκτροκινηση. Ειπαν οτι θα ριξουν μερικα φραγκα και στην ερευνα για fuel cells, αλλα δεν βλεπουν προοδο στο θεμα νωριτερα απο το 2030.

Δημοσ.

'It's A Car In A Very Small Tunnel': Actual Transportation Professionals Unimpressed With Musk's Boring Company

“I think there’s a lot of show going on here,” said Scott Kasprowicz, a Commonwealth Transportation Board member who made the trip with McLaughlin and public transit chief Jennifer Mitchell.

“I don’t mean to suggest that they don’t have a serious plan in mind, but I don’t consider the steps they’ve taken to date to be substantive. They’ve purchased a used boring machine. They’ve put a bore in the neighbourhood where they developed the SpaceX product, and they’ve taken a Model 3 and put guidewheels on it and they’re running it through the tunnel at 97km per hour.

“None of that, I think, is really significant from a standpoint of moving this process forward.”

 

 

Επιτέλους κάποιος είπε το προφανές.

Κάποια στιγμή στο όχι πολύ μακρυνό μέλλον, θα αναρωτιούνται πώς ήταν δυνατόν ο Musk να αραδιάζει τέτοιες αρλούμπες και ο κόσμος να τον παίρνει στα σοβαρά.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...