Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Στις 24/2/2019 στις 8:47 ΜΜ, Droulas13 είπε

Έλεος ξε-έλεος οι εταιρείες με τα "100 χρόνια εμπειρίας" και με τα" δις διαθέσιμα για επενδύσεις" που "θα κάνανε μια χαψιά την τέσλα όταν θα έβγαζαν στην αγορά τα δικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα" μετά από 3+ χρόνια απαντάνε στην καλύτερη των περιπτώσεων με ένα ισάξιο προϊόν.

Δεν απαντάνε στην καλύτερη με ένα ισάξιο προϊόν. Απαντάνε με ένα σχεδόν ισάξιο, αλλά αρκετά φθηνότερο προϊόν. Έχει διαφορά. + Η Tesla είναι μπαταριοβημαχανία, που αναπτύσσει τους δικούς της "10 χρόνια μπροστά" σχεδιασμούς, cells κλπ κλπ, ενώ αυτοί υποτίθεται έκοψαν τόσο πίσω που τρέχουν και δεν φτάνουν. 

Το μόνο που έδειξαν είναι ότι η προηγμένη τεχνολογία από μόνη της δεν αντικατοπτρίζεται σε πραγματικές συνθήκες! Το ίδιο πράγμα που συμβαίνει δλδ σχεδόν σε όλα τα τεχνολογικά προϊόντα. Το φετινό (+20%!!!!) από το πριν τρία χρόνια μοντέλο εκτός από την τσιμπημένη τιμή, η διαφορά τους μόνο στα benchmarks φαίνεται και όχι στην πράξη. Δεν είναι τυχαία που σχεδόν όλα τα επαγγελματικά προϊόντα  είναι "μια γενιά" πίσω σε τεχνολογία, βλέπε πχ Apple. Value for Money! 

 

In other news, πάλι έδειξε ότι ο μεγαλύτερος shortakias της τεσλα είναι ο ίδιος ο Musk, καθώς είναι ο μόνος που χωρίς λόγο (?) τα κάνει μπάχαλο για βλακείες! 

Αναφορά σε κείμενο

Τesla  shares dropped in the extended session Monday following reports that the Securities and Exchange Commission has asked a judge to hold Chief Executive Elon Musk in contempt over an inaccurate tweet.... The SEC claims a production tweet by Musk on Feb. 19 violated terms of an agreement between the two, according to several media reports. Musk had tweeted Tesla would make about 500,000 cars in 2019, and later clarified those remarks that the "annualized production rate at the end of 2019" would be about 500,000, and that 2019 deliveries would be about 400,000 cars.

 

  • Απαντ. 5,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Μάλλον την SEC εννοείς. Το επίσημο guidance της tesla, το οποίο προφανώς έχει εγκριθεί από το board, έκανε λόγο πριν λίγες εβδομάδες για 350.000-500.000 το 2019. Συνεπώς δεν έκανε κάποια καινούρια "αποκάλυψη" όταν μίλησε για περίπου 400.000 το 2019.

Δημοσ.
Στις 24/2/2019 στις 8:47 ΜΜ, Droulas13 είπε

Έλεος ξε-έλεος οι εταιρείες με τα "100 χρόνια εμπειρίας" και με τα" δις διαθέσιμα για επενδύσεις" που "θα κάνανε μια χαψιά την τέσλα όταν θα έβγαζαν στην αγορά τα δικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα" μετά από 3+ χρόνια απαντάνε στην καλύτερη των περιπτώσεων με ένα ισάξιο προϊόν.

 

Για το οτι ο ανταγωνισμός θα εξαφανίσει την Tesla που αναφέρουν κάποιοι, έχω πεί απο καιρό οτι είναι λάθος αντίληψη:

 

Απο κεί και πέρα, όλοι οι κατασκευαστές βασίζονται στην υπάρχουσα τεχνολογία. Δέν καταλαβαίνω τί ακριβώς περίμενες απο τους άλλους κατασκευαστές. Ήδη ανέφερα αρκετά σημεία οπου το e-tron υπερέχει τεχνολογικά έναντι των Tesla.

Η τεχνολογία των BEV στα πιό πολλά σημεία είναι as good as it gets. Για παράδειγμα, τα ηλεκτρονικά ισχύος έχουν εδώ και χρόνια απόδοση της τάξης 90%+ Αντε τα επόμενα χρόνια η απόδοση να πάει απο το 92% στο 95%. Πολύ απλά δέν υπάρχουν άλλα περιθώρια βελτίωσης.

Το ίδιο και η αεροδυναμική. Όλα τα κόλπα για τη βελτίωση της είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες. Απο ένα σημείο και μετά, είτε θα πρέπει να καταφύγεις σε περίεργα σχήματα, είτε active λύσεις που αυξανουν το κόστος και την πολυπλοκότητα.

Αντίστοιχα και οι μπαταρίες λιθίου εχουν φτάσει σε πλατώ εξέλιξης. Γι αυτό ονειρεύονται εξωτικές τεχνολογίες όπως solid state και air breathing, γιατι οι υπάρχουσες είναι dead end.

Αν το πάμε έτσι, ποιά είναι η βελτίωση μέσα σε 5 χρόνια απο το Model S του 2012 στο Model 3 του 2017?

Λίγο πιό φτηνή τιμή με τεράστιες εκπτώσεις στον εξοπλισμό και την ποιότητα κατασκευής.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Μάλλον την SEC εννοείς. Το επίσημο guidance της tesla, το οποίο προφανώς έχει εγκριθεί από το board, έκανε λόγο πριν λίγες εβδομάδες για 350.000-500.000 το 2019. Συνεπώς δεν έκανε κάποια καινούρια "αποκάλυψη" όταν μίλησε για περίπου 400.000 το 2019.

350-400 000 ήταν η ανακοίνωση τους. Αλλά anw, Γι΄αυτό λέω ότι έκανε βλακείες χωρίς να χρειάζεται. Βγήκε, είπε αρχικά ότι θα κατασκευάζουν 500 000, και μετά βγήκε ξανά να επεξηγήσει τι εννοούσε, και να πει αυτά που είχαν πει σαν εταιρεία πριν 20 μέρες. Εντελώς ανούσιο πράγμα να κάνει, αλλά άσχετο με το αν ήταν γκάφα ή "παραπλανητικό"  το πρώτο του tweet, ή αν το δεύτερο βγήκε από τους δικηγόρους για να μετριάσουν την ζημιά,  έδειξε πως τα tweets του δεν έχουν την έγκριση ή τον έλεγχο από την Tesla όπως όριζε η συμφωνία με την SEC, και εδώ έρχονται τώρα να τον πατήσουν. Εάν δημιουργηθούν νέες ιστορίες, είναι απλά μόνο και μόνο από δικές τους αχρείαστες βλακείες! 

Δημοσ.
28 λεπτά πριν, Whargoul είπε

350-400 000 ήταν η ανακοίνωση τους. Αλλά anw,

Όντως στην ανακοίνωση ήταν 360-400.000 για την ακρίβεια (και στη συνέχεια έγραφε, ότι μεταξύ q42019 και q2020 θα έχουν φτάσει την παραγωγή -σε ετήσια βάση- στις 500.000.)

Το 350-500.000 το είπε στο Q&A Webcast σε απάντηση σχετικής ερώτησης.

Συνεπώς δεν ήταν κάτι το καινούριο που "αποκάλυψε" για να χρειάζεται την άδεια του board πριν το δημοσιεύσει.

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Όντως στην ανακοίνωση ήταν 360-400.000 για την ακρίβεια (και στη συνέχεια έγραφε, ότι μεταξύ q42019 και q2020 θα έχουν φτάσει την παραγωγή -σε ετήσια βάση- στις 500.000.)

Το 350-500.000 το είπε στο Q&A Webcast σε απάντηση σχετικής ερώτησης.

Συνεπώς δεν ήταν κάτι το καινούριο που "αποκάλυψε" για να χρειάζεται την άδεια του board πριν το δημοσιεύσει.

Γίνεται στην ανακοίνωση να λέει 360-400 000 και στο WebCast 2 ώρες μετά  350-500 000 (με 43%  περιθώριο σφάλματος?)? Στην ανακοίνωση μιλούσε για Deliveries, στο Web cast ίσως για παραγωγή ή κάτι άλλο? Όπως και να έχει στο αρχικό του Tweet, είπε ότι το 2019 θα κάνει 500 000 αμάξια (όχι ότι τέλος του 2019 θα έχει την ικανότητα για παραγωγή 500 000 αμαξιών).

+ Αν θυμάμαι καλά, δεν είναι την άδεια του board που χρειάζεται αλλά την άδεια (και επίβλεψη) από την Τεσλα, γι αυτό και έβαλαν ομάδα με δικηγόρους υποτίθεται να τον επιβλέπει. Και δεν είναι μόνο για καινούργια πράγματα αλλά για ότι έχει σχέση με την Τεσλα!  Οπότε το πρόβλημα δεν είναι τι δημοσίευσε, αλλά ότι το δημοσίευσε καταπατώντας τη συμφωνία με τη SEC. Με άλλα λόγια, δεν τους νοιάζει ο λόγος για τον οποίο καταπάτησες τον νόμο (από λάθος, βλακεία, ή εσκεμμένα), αλλά ότι τον καταπάτησες! Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον από βλακεία το έκανε (εκτός εάν προσπαθούσε να ανεβάσει την μετοχή στις 360 μονάδες μέχρι το τέλος του Φλεβάρη)

Από την ¨μήνυση¨ τηs SEC

Αναφορά σε κείμενο

In February 19, 2019, Musk tweeted, “Tesla made 0 cars in 2011, but will make around 500k in 2019.” Musk did not seek or receive pre-approval prior to publishing this tweet, which was inaccurate and disseminated to over 24 million people. Musk has thus violated the Court’s Final Judgment by engaging in the very conduct that the pre-approval provision of the Final Judgment was designed to prevent.

 

BTW, αυτός που παραιτήθηκε την προηγούμενη βδομάδα, δλδ 1-2 μέρες μετά το Tweet, δεν είναι αυτός που υποτίθεται επέβλεπε τον Musk?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προφανώς και η επίβλεψη αφορά καινούρια-μη δημοσιευμένα δεδομένα.

Δηλαδή αν γράψει "σήμερα γύρισα από το fremont όπου επέβλεψα την γραμμή παραγωγής του model 3", θα έχει παραβιάσει τη συμφωνία γιατί θα έχει "αποκαλύψει", ότι το model 3 παράγεται στο fremont;

Τεσπα, αν έχεις δίκιο τότε το SEC θα κερδίσει και θα ο Musk θα παυθεί από CEO και αν έχεις άδικο τότε το SEC θα χάσει και ο Musk θα παραμείνει CEO. Σε λίγο καιρό θα ξέρουμε.

Επεξ/σία από Droulas13
Δημοσ.
4 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Για το οτι ο ανταγωνισμός θα εξαφανίσει την Tesla που αναφέρουν κάποιοι, έχω πεί απο καιρό οτι είναι λάθος αντίληψη:

Απο κεί και πέρα, όλοι οι κατασκευαστές βασίζονται στην υπάρχουσα τεχνολογία. Δέν καταλαβαίνω τί ακριβώς περίμενες απο τους άλλους κατασκευαστές. Ήδη ανέφερα αρκετά σημεία οπου το e-tron υπερέχει τεχνολογικά έναντι των Tesla.

Η τεχνολογία των BEV στα πιό πολλά σημεία είναι as good as it gets. Για παράδειγμα, τα ηλεκτρονικά ισχύος έχουν εδώ και χρόνια απόδοση της τάξης 90%+ Αντε τα επόμενα χρόνια η απόδοση να πάει απο το 92% στο 95%. Πολύ απλά δέν υπάρχουν άλλα περιθώρια βελτίωσης.

Το ίδιο και η αεροδυναμική. Όλα τα κόλπα για τη βελτίωση της είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες. Απο ένα σημείο και μετά, είτε θα πρέπει να καταφύγεις σε περίεργα σχήματα, είτε active λύσεις που αυξανουν το κόστος και την πολυπλοκότητα.

Αντίστοιχα και οι μπαταρίες λιθίου εχουν φτάσει σε πλατώ εξέλιξης. Γι αυτό ονειρεύονται εξωτικές τεχνολογίες όπως solid state και air breathing, γιατι οι υπάρχουσες είναι dead end.

Αν το πάμε έτσι, ποιά είναι η βελτίωση μέσα σε 5 χρόνια απο το Model S του 2012 στο Model 3 του 2017?

Λίγο πιό φτηνή τιμή με τεράστιες εκπτώσεις στον εξοπλισμό και την ποιότητα κατασκευής.

Σωστός! Αυτά γράφω 1 χρόνο τώρα που μας τα έχουν πρήξει με την Τέσλα και τον Μασκ ως τεχνολογικό θαύμα...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το μόνο θαύμα της tesla έχει να κάνει με την τρομακτικά γρήγορη ανάπτυξή της στον πολύ απαιτητικό τομέα της αυτοκίνησης.

Από εκεί και πέρα έχει κάποια πλεονεκτήματα στο τομέα του ηλεκτρικού μοτέρ και της μπαταρίας που τα παραδέχονται ακόμα και τρίτοι εμπειρογνώμονες.

Και φυσικά υπάρχει και το "στοίχημα" του autopilot. Εκεί έχει πάρει έναν πολύ διαφορετικό δρόμο από όλες τις υπόλοιπες εταιρείες που ασχολούνται με την αυτόνομη οδήγηση. Που στηρίζεται στην συλλογή δεδομένων από τα εκατοντάδες χιλιάδες και σύντομα εκατομμύρια οχήματα που θα έχει στο δρόμο.

Επεξ/σία από Droulas13
Δημοσ.

Τελικα τι γινεται?

Αρχιζουν σιγα σιγα να τρεχουν κι ολοι σχεδον οι υπολοιποι για να ανακοινωσουν κι αυτοι BEVs? Ή ειναι φουμαρα και κοροιδευουνε τον κοσμο. Για γραψτε παλι για να εχουμε να βλεπουμε και να γελαμε.

Τι 400k συνολο και 500k ετησιοποιημενο ρυθμο παραγωγης στο τελος του 2019? Περυσι τα πιστευατε αυτα τα νουμερα, γι αυτο τσακωνεστε τωρα αν ειπε 400 ειναι οκ αλλα αν ειπε 500 χιλιαδες τοτε το παρακανε λιγακι? Και δε θα χρεωκοπησει δηλαδη φετος η Tesla? Και ο Musk ,που εχει πει για 1.5εκατομμυριο αυτοκινητα σε 2-3 χρονια, να τον πιστευουμε ή μας κοροιδευει?

Kι αν πιασει το 1 εκατομμυριο το 2022, τι θα λετε? Οτι παλι απετυχε κι επεσε εξω? 

https://cleantechnica.com/2018/09/09/elon-musks-2015-forecasts-compared-to-today-the-future-looks-bright/

Εδω ειναι η συγκριση με το τι ελεγε ο Musk και τι εγινε.

Τον Ιανουαριο του 2015 ελεγε σε συνεντευξη οτι στοχευει τα 500k αυτοκινητα το 2020. Και μερικα εκατομμυρια το 2025.

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, sattack είπε

Τον Ιανουαριο του 2015 ελεγε σε συνεντευξη οτι στοχευει τα 500k αυτοκινητα το 2020. Και μερικα εκατομμυρια το 2025.

  • “What people should absolutely have zero concern about, and I mean 0, is that Tesla will achieve a 10,000 unit production week by the end of next year. […] I think people should really not have any concerns that we won’t reach that outcome from a production rate.” - Musk Aug. 2017
  • "We aim to increase production to 10,000 Model 3s per week as fast as we can. We believe that the majority of Tesla's production lines will be ready to produce at this rate by the end of 2018". - Musk Aug. 2018
  • Tesla made 0 cars in 2011, but will make around 500k in 2019......Meant to say annualized production rate at end of 2019 probably around 500k, ie 10k cars/week. - Musk Feb. 2019 (btw, όχι model3 αλλά γενικά cars)

 

ΔιαγωνισμόςΜαντέψτε πια θα είναι η δήλωση του Musk προς το τέλος του 2019: 

A) Το 2020 θα κατασκευάζουμε 10k model 3 την εβδομάδα

Β) Το 2020 θα κατασκευάζουμε 10k model 3 την εβδομάδα

Γ) Το 2020 θα κατασκευάζουμε 10k model 3 την εβδομάδα

Ο νικητής θα πάρει το πρώτο model 3 no.500 000 που θα κατασκευαστεί σε μια χρονιά!  

Δημοσ.

Πάντως τις δυο φορές που έκανε την ανακοίνωση, είτε γύρευε λεφτά σαν τρελός (Aug 2017), είτε ήταν στα όρια της χρεοκοπίας (Aug 2018)! 

Αν και δεν είπα ποτέ ότι θα χρεοκοπήσει σύντομα, προσωπικά δεν τον βλέπω να αντέχει με αυτό το επιχειρηματικό μοντελο μέχρι το 2020-2021 Τουλάχιστο όχι χωρίς σοβαρές συνεργασίες. Τα 10k cars/week it's just a dream. Αλλιώς θα τα έφτιαχνε από φέτος. Αντ αυτού βολεύεται με τα 5-6k. Μετά  από κάποιες αρχικές πωλήσεις σε Ευρώπη και Κίνα, μετά βίας τον βλέπω να μπορεί να κρατήσει μακροπρόθεσμα πάνω από 250k αμάξια τον χρόνο, και αυτό εάν τελικά καταφέρει να φτιάξει αμάξια των 35k. Ταυτόχρονα πρέπει να ανοίξει και service centers και να αρχίσει να κάνει support αυτά που πουλά. 

Δημοσ.
15 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Το μόνο θαύμα της tesla έχει να κάνει με την τρομακτικά γρήγορη ανάπτυξή της στον πολύ απαιτητικό τομέα της αυτοκίνησης.

Από εκεί και πέρα έχει κάποια πλεονεκτήματα στο τομέα του ηλεκτρικού μοτέρ και της μπαταρίας που τα παραδέχονται ακόμα και τρίτοι εμπειρογνώμονες.

Και φυσικά υπάρχει και το "στοίχημα" του autopilot. Εκεί έχει πάρει έναν πολύ διαφορετικό δρόμο από όλες τις υπόλοιπες εταιρείες που ασχολούνται με την αυτόνομη οδήγηση. Που στηρίζεται στην συλλογή δεδομένων από τα εκατοντάδες χιλιάδες και σύντομα εκατομμύρια οχήματα που θα έχει στο δρόμο.

 

Έχει αναχθεί σε κοσμοιστορικό γεγονός η αλλαγή απο 18650 σε 21700 λές και έχει κάποια φοβερή σημασία. Αντίστοιχης σημασίας με το να μετατρέψεις μία συσκευή και αντί για 5 μπαταρίες ΑΑΑ να παίρνει 3 ΑΑ.

Όσο για το battery pack, δέν υπάρχουν και πολλοί διαφορετικοί τρόποι να βάλεις κυλινδρικά cans μέσα σε ένα κουτί και να τα συνδέσεις μεταξύ τους.

Εδώ μία πατέντα της Daimler Benz απο το 2000 που δείχνει τον ίδιο τρόπο τοποθέτησης κελιών με το κυματιστό cooling tube ανάμεσα απο τα κελιά

https://patents.google.com/patent/US20040069620

patent.JPG.531a3d4b1e6606079d7c8566da4c0b8a.JPG

Fun fact: Αν και η Daimler είναι απο τις εταιρίες που έχουν ασχοληθεί λιγότερο με την ηλεκτροκίνηση, παρόλα αυτά έχει πολλές περισσότερες πατέντες απο την Tesla

 

O 'ειδικός" Munro εντυπωσιάστηκε:

- απο μία κάρτα γραφικών με διπλο GPU και FPGA, λέγοντας οτι είναι military grade

- απο ένα πλαστικό μπουκάλι(!)

- απο το custom laser etch πανω σε ένα τσιπάκι

- απο την εξισορρόπηση 2mV των κελιών (το κάνει και ο φορτιστής μπαταριών του ebay)

- απο το ultrasonic bonding των κελιών (η τεχνική έχει εφευρεθεί πρίν καν γεννηθεί ο Musk και το aliexpress είναι γεμάτο μηχανήματα που κάνουν ακριβώς αυτό)

Βασικά το συμπέρασμα είναι οτι το αυτοκίνητο είναι τόσο unremarkable, που το πιό εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι ένα πλαστικό μπουκάλι!

Και όλοι αυτοί οι ειδικοί, όλως τυχαίως παπαγαλίζουν το gross margin που ανακοινώνει και η Tesla.

Οσο για το Autopilot, η μηδενική εξέλιξη μέχρι σήμερα δείχνει πόσο χρήσιμα είναι όλα αυτά τα δεδομένα που συλλέγονται στο shadow mode.

 

13 ώρες πριν, sattack είπε

Αρχιζουν σιγα σιγα να τρεχουν κι ολοι σχεδον οι υπολοιποι για να ανακοινωσουν κι αυτοι BEVs? Ή ειναι φουμαρα και κοροιδευουνε τον κοσμο. Για γραψτε παλι για να εχουμε να βλεπουμε και να γελαμε.

 

Ναί, προετοιμάζονται για την ηλεκτρική επανάσταση των Μουζίκων, οι οποίοι θα παρατήσουν τα ICE και θα αρχίσουν να αγοράζουν ηλεκτρικά Chelsea tractors των 70+ χιλιάδων ευρώ!

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

 

Fun fact: Αν και η Daimler είναι απο τις εταιρίες που έχουν ασχοληθεί λιγότερο με την ηλεκτροκίνηση, παρόλα αυτά έχει πολλές περισσότερες πατέντες απο την Tesla

Η Daimler δεν ασχολήθηκε λιγότερο με την ηλεκτροκίνηση. Είναι από τις top (όπου ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο BEV, και ειδικά BEV ιδιωτών). To 2011 είχε έτοιμο πρότοτυπο για την SLS electric, και το 2012-2013 κυκλοφόρησε! 4 ηλ.κινητήρες των 50 kg, torque vectoring κλπ κλπ. Το ότι δεν ασχολήθηκε περισσότερο είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο και αυτό φαίνεται από τις δοκιμές στος προηγούμενες σελίδες. Πανάκριβα αμάξια με 350km εμβέλεια, δεν έχουν θέση στο πορτοφόλιο της. Βγάζει αμάξια ταξιδιού, να τα παίρνεις ένα πρωί επειδή έτσι σου έδωξε και να πηγαίνεις όπου σε φωτίσει ο θεός. Όχι για να πηγαίνεις τα παιδιά στο φροντιστήριο 10km από την πρίζα του σπιτιού.

+ Για πιο λόγο θα πρέπει να ασχοληθεί με τις Li-on μπαταρίες? Επειδή ο Musk παράγει μόνο αυτές και πρέπει σου και καλά όλα να μετατραπούν προς το συμφέρον των BEV, άμεσα κιόλας αλλιώς το επιχειρηματικό του πλάνο καταρρέει? Για να έχουν νόημα γι αυτούς τα BEV, πρέπει οι μπαταρίες να τετραπλασιαστούν σε kWh/kg, να διπλασιαστουν σε kwh/volume και ταυτόχρονα να υποτετραπλασιαστούν σε $/kwh. Δλδ, 180kwh ( για μια διαδρομή τουλάχιστο 500-550km σε normal συνθήκες με αυτά τα αμάξια) να έχουν τα μισά κιλά από τις 90kwh του σήμερα, να έχουν τον ίδιο όγκο, και ταυτόχρονα να κοστίζουν τουλάχιστο τα μισά! Δλδ ρέπει να γίνουν μαζί 3 scientific and manufacturing brake-troughs, τα οποία κιόλας πάνε και αντίθετα.

+Το 2018 ήταν σημαντική χρονιά για το υδρογόνο. Από το τίποτα των προηγούμενων χρόνων κάθε 2 βδομάδες γίνονταν δημοσιεύσεις για νέους καταλύτες, συμφωνίες εταιρειών, σχέδια κρατών. Μέχρι και τρένα ξεκίνησαν commercial διαδρομές. Ακόμα και η Σαουδική Αραβία ξεκινά τις επενδύσεις σε υδρογόνο! Δεν είναι τυχαία που η Hyundai, εταιρεία που η ραχοκοκαλιά της είναι τα φθηνά αμάξια και τα εταιρικά αμάξια/φορτηγά και όχι τα gadgets για αμερικανάκια, ανακοίνωσε πριν 15 μέρες ότι επενδύει $7δις για εγκαταστάσεις παραγωγής fuel cell και αμαξιών υδρογόνου με στόχο 700 000 αμάξια annually μέχρι το 2030! Ούτε είναι τυχαία που το VW group ξεκίνησε το καλοκαίρι συνεργασία με την Hyundai για hydrogen fuel cells, ούτε ότι η Audi και η ΚIA, που ήδη κυκλοφορούν BEV θα κυκλοφορήσουν το 2020-2021 αυτοκίνητο υδρογόνου. Αν τα BEV είχαν νόημα, πολύ απλά δεν θα ξεκινούσαν νέες επενδύσεις, τόσα $δις σε τεχνολογίες τελείως αντίθετες με τις μπαταριές με σκοπό τη μαζική χρήση στο σχετικά άμεσο μέλλον κιόλας (~2025)! 

Επεξ/σία από Whargoul
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...