Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, christopher0016 said:

οσο και να τους το εξηγησεις φιλε web   δεν υπαρχει περιπτωση να το καταλαβουν .    300 σελιδες να  τους εξηγουν καποια πραγματα και  τον χαβα τους.. απλα δεν θελουν να το δεχτουν.

Ποιοί;

13 hours ago, eliasjuve said:

Μόνος σου το θεωρείς λάθος αλλά το υποστηρίζεις. Άρα μάλλον τρολλάρεις.

Δείξε μου που ακριβώς το υποστηρίζω. Θέλω ακριβώς το σημείο. Είδες σχόλια άλλων πως διαφωνώ και τα αναπαράγεις ενώ δεν ξέρεις καν τι λέω, αν διαφωνώ ή ρωτάω και για ποιο πράγμα.

2 hours ago, phanispal said:

Διαβάζοντας κάποια πράγματα χθες, και όχι απαραίτητα πολύ μακριά, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσω κάποια πράγματα.

Η απόσταση πέδησης τελικά φαίνεται να είναι ίδια, καθώς εξαρτάται από το συντελεστή τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος. Εκτός δηλαδή από τις περιπτώσεις όπου μπορεί να έχουμε ολίσθηση των τροχών (γλίστρημα), η απόσταση που διανύει το όχημα δεν αλλάζει.

Αυτό που αλλάζει στην περίπτωση που κάποιος συνδυάζει φρένο με κατέβασμα, σε σχέση με το να πατάει μόνο φρένο, είναι η λιγότερη καταπόνηση του συστήματος πέδησης, αφού δε θα χρειαστεί να το πατήσει τόσο πολύ, απ' τη στιγμή που θα βοηθήσει η τριβή του κινητήρα. Εντάξει, αυτό το έχουμε πει ήδη.

Και το άλλο βέβαια, που επίσης έχουμε ήδη πει, είναι ότι με νεκρά (ή με σχέση στο κιβώτιο αλλά πατημένο το συμπλέκτη) δεν έχεις τον έλεγχο του οχήματος, που έχεις όταν υπάρχει σύμπλεξη.

Ωραία ανάλυση.

Για το αν η απόσταση που θα διανύσει το αυτοκίνητο είναι ίδια υποθέτω πως εξαρτάται από το αν θα σταματήσουν να στρέφονται οι τροχοί με την χρήση του φρένου.

Αν πάψουν να στρέφονται άμεσα και η μείωση των στροφών τους λόγω της πτώσης της σχέσης στο κιβώτιο δεν συμβάλει σε αυτό, τότε ναι είναι απόλυτα λογικό το μήκος πέδησης να εξαρτάται μόνο από την τριβή ελαστικών-οδοστρώματος και την αδρανειακή κατάσταση του οχήματος πριν ακριβώς την πέδηση.

Ως προς την μείωση της φθοράς των φρένων που γλιτώνεις με το κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο υπάρχουν 2 αντίλογοι: 1. Με απότομη πτώση σχέσης στο κιβώτιο προκαλείς φθορά σε άλλα εξαρτήματα νομίζω πιο ακριβά. 2. Δεν σε νοιάζει η φθορά των φρένων καθώς μιλάμε για περιπτώσεις ανάγκης.

Ως προς τον έλεγχο που λες, σε ποιον έλεγχο αναφέρεσαι ενώ το αυτοκίνητο φρενάρει και τσουλάει μέχρι να σταματήσει. Μόνο με το τιμόνι ίσως μπορείς να κάνεις κάτι. Εκτός απ αυτό τί άλλο;

(Κανονίστε τώρα να νευριάσετε οι σουμάχερς επειδή τολμάω να ρωτάω και να σχολίαζω τις απαντήσεις. Όπως βλέπετε όμως ρωτάω και σχολιάζω συγκεκριμένα και με σαφήνεια οπότε είναι εύκολο να με διορθώσετε αν λέω κάτι λάθος. Ο στόχος του νήματος δεν είναι να δεχτούμε ασχολίαστες τις οδηγικές υποδείξεις του οποιουδήποτε αλλά να μάθουμε και το γιατί. Ακόμη κι όταν αναφέρεται μια φαινομενικά σωστή άποψη θεωρώ χρήσιμο να σχολιάζεται και να αναλύεται. Σχολιάζοντας και αναλύοντας μαθαίνεις, όχι δεχόμενος τις σωστές υποδείξεις των αυθεντιών.)

Επεξ/σία από funbreaker
  • Απαντ. 245
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, phanispal είπε

Διαβάζοντας κάποια πράγματα χθες, και όχι απαραίτητα πολύ μακριά, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσω κάποια πράγματα.

Η απόσταση πέδησης τελικά φαίνεται να είναι ίδια, καθώς εξαρτάται από το συντελεστή τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος. Εκτός δηλαδή από τις περιπτώσεις όπου μπορεί να έχουμε ολίσθηση των τροχών (γλίστρημα), η απόσταση που διανύει το όχημα δεν αλλάζει.

Αυτό που αλλάζει στην περίπτωση που κάποιος συνδυάζει φρένο με κατέβασμα, σε σχέση με το να πατάει μόνο φρένο, είναι η λιγότερη καταπόνηση του συστήματος πέδησης, αφού δε θα χρειαστεί να το πατήσει τόσο πολύ, απ' τη στιγμή που θα βοηθήσει η τριβή του κινητήρα. Εντάξει, αυτό το έχουμε πει ήδη.

Και το άλλο βέβαια, που επίσης έχουμε ήδη πει, είναι ότι με νεκρά (ή με σχέση στο κιβώτιο αλλά πατημένο το συμπλέκτη) δεν έχεις τον έλεγχο του οχήματος, που έχεις όταν υπάρχει σύμπλεξη.

Δεν υπαρχει ή το ενα ή το αλλο.
Ο μονος σωστος τροπος ειναι οτι κατεβαζουμε,φρεναρουμε ελεγχομενα ( οχι κοκκαλωμα γιατι θα δουλεψει το ABS και το αμαξι θα αργησει να σταματησει ) και κοιταζουμε να αποφυγουμε εαν εχουμε χωρο. Το κατεβασμα,ειδικα στα διτροχα,βοηθαει απειρα στον ελεγχο,καθως δε μπορεις να κανεις ευκολα αλλαγη κλισης,οποιος και να εισαι.

Επεξ/σία από webparts
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, Phoenix7 είπε

Θυμάμαι όταν έδινα για δίπλωμα ο δάσκαλος μας είπε να βάζουμε μπρος το αμάξι με πατημένο συμπλέκτη το κάνετε εσείς;

Εγώ το κάνω πάντα. Το έλεγε το manual και το συνήθισα. Τώρα το κάνω σε όλα τα αυτοκίνητα.

  • Like 1
Δημοσ.
58 λεπτά πριν, Phoenix7 είπε

Θυμάμαι όταν έδινα για δίπλωμα ο δάσκαλος μας είπε να βάζουμε μπρος το αμάξι με πατημένο συμπλέκτη το κάνετε εσείς;

Ναι.

Σε πολλά αμάξια δεν σε αφήνει να ξεκινήσεις αν δεν πατάς συμπλέκτη.

  • Like 2
Δημοσ.

Έχετε μπλέξει αρκετά διαφορετικά πράγματα, γι'αυτό έχει τρελαθεί ο άνθρωπος.

1) Σαφώς και ΔΕΝ πρέπει να κάνεις το λεγόμενο coasting (νεκρά ή πατημένος συμπλέκτης), σημαίνει ότι θα καθυστερήσεις να επιταχύνεις αν αυτό απαιτηθεί, που είναι πταίσμα συγκριτικά με το τι γίνεται αν σε κατωφέρεια, και δη παρατεταμένη, πχ σε κατέβασμα από βουνό, χρησιμοποιείς μόνο τα φρένα, με αποτέλεσμα να βράσουνε και να μην μπορείς μετά να σταματήσεις καθόλου, που είναι έγκλημα. Οπότε η σωστή επιλογή σχέσης στο κιβώτιο είναι μια σημαντική παράμετρος ασφαλείας, αλλά νομίζω ότι ο ts το έχει αναγνωρίσει ήδη αυτό.

2) Επειδή αναφέρθηκε κι αυτό, ο τύπος του κιβωτίου (αυτόματο-ημιαυτόματο-χειροκίνητο) δεν επηρεάζει την ασφάλεια, είναι το ίδιο ασφαλή, εφόσον ο οδηγός αντιλαμβάνεται τις διαφορές τους και τα χρησιμοποιεί όπως πρέπει.

3) Είναι άλλο πράγμα ο ελιγμός αποφυγής (και άλλη, μεγάλη κουβέντα) και άλλο το φρενάρισμα πανικού. Όταν πρέπει να μειώσουμε άμεσα ταχύτητα λόγω ξαφνικού εμποδίου, η σωστή επιλογή είναι να πατήσουμε δυνατά κ προοδευτικά το πεντάλ του φρένου, χωρίς πάτημα του συμπλέκτη. Το πάτημα του συμπλέκτη έρχεται σε 2ο χρόνο (για να μην σβήσει ο κινητήρας). Οι περισσότεροι οδηγοί αποτυγχάνουν σε αυτό, από έρευνες (πραγματικά περιστατικά κ εξομοιωτές) προκύπτει ότι ούτε ασκούν τη μέγιστη δυνατή δύναμη πέδησης (είτε επειδή δεν τερματίζουν το πεντάλ, είτε επειδή το αφήνουν -λανθασμένα- μόλις νιώσουν το ABS) , ούτε κάνουν κάποιον ελιγμό (στις περιπτώσεις που αυτός είναι εφικτός προφανώς), λόγω του πανικού. Γι'αυτό και αναπτύχθηκαν τα διάφορα emergency brake assist συστήματα.

Επίσης μάλλον υπερεκτιμάτε την επιβράδυνση απ'τον κινητήρα, στα σύγχρονα επιβατηγά αυτοκίνητα είναι πολύ ασθενέστερη συγκριτικά με την επιβράδυνση απ'τα φρένα (σχεδόν 2 τάξεις μεγέθους) και σας διαφεύγει ότι το σύστημα των φρένων έχει σχεδιαστεί ώστε μόνο του να είναι αρκετό για να σταματήσει το αυτοκίνητο και περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση των ελαστικών και όχι η δυνατότητα επιβράδυνσης απ'τα φρένα, δηλαδή το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν επαρκούν τα φρένα και χρειάζονται "βοήθεια" απ'τον κινητήρα, αλλά ότι δεν επαρκεί η πρόσφυση.

  • Like 6
Δημοσ.
15 ώρες πριν, Panos_G2 είπε

Πως μερικοι απο εδω μεσα θα βρεθουν με 100 χιλιομετρα, θα χρειαστει να πατησουν φρενο για να μην πεσουν πανω σε σταθερο εμποδιο και θα κατεβασουν 1-2-3(!) ταχυτητες μεσα σε αυτο το χρονικο περιθωριο δεν μπορω να το καταλαβω. Η δικη μου αντιδραση θα ηταν φρενο, συμπλεκτη και να προσπαθησω να το αποφυγω με το τιμονι, αν γινεται. Ισως αν μιλαμε για φρεναρισμα 60-80 μετρων να κατεβαζα και μια τριτη στην αρχη του γεγονοτος. 

Δεν θεωρω λαθος την λογικη, αλλα λεω σε περιπτωση αυτης την καταστασης. Οσο αφορα τα υπολοιπα σε κατηφορες, κοψιμο ταχυτητας και επιπλεον, ειμαι συμφωνος με τις αποψεις σας. Προσοχη στους δρομους, οχι τρεξιμο και βιασυνη. Ας φαμε κανα δισκο και κανα τακακι παραπανω, τι θα κανου τα συνεργεια; Κλεφτες θα γινουν; Το κεφαλι μας μην φαμε. Peace And Love

Σειριακό οδηγείς; Το ξέρεις ότι ανάλογα με τι ταχύτητα πηγαίνεις μπορείς να παραλείψεις μια σχέση έτσι; Δηλαδή από 4η και 80 χλμ να φρενάρεις στα 30 και να βάλεις 2η σχέση; Ή μήπως τις κατεβάζεις όπως τις ανεβάζεις;

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Super Moderators
Δημοσ.
1 hour ago, Phoenix7 said:

Θυμάμαι όταν έδινα για δίπλωμα ο δάσκαλος μας είπε να βάζουμε μπρος το αμάξι με πατημένο συμπλέκτη το κάνετε εσείς;

Δεν με αφήνει αλλιώς το αυτοκίνητο, βγάζει μήνυμα στην κονσόλα...

Δημοσ.
1 hour ago, Zaknafein said:

Έχετε μπλέξει αρκετά διαφορετικά πράγματα, γι'αυτό έχει τρελαθεί ο άνθρωπος.

1) Σαφώς και ΔΕΝ πρέπει να κάνεις το λεγόμενο coasting (νεκρά ή πατημένος συμπλέκτης), σημαίνει ότι θα καθυστερήσεις να επιταχύνεις αν αυτό απαιτηθεί, που είναι πταίσμα συγκριτικά με το τι γίνεται αν σε κατωφέρεια, και δη παρατεταμένη, πχ σε κατέβασμα από βουνό, χρησιμοποιείς μόνο τα φρένα, με αποτέλεσμα να βράσουνε και να μην μπορείς μετά να σταματήσεις καθόλου, που είναι έγκλημα. Οπότε η σωστή επιλογή σχέσης στο κιβώτιο είναι μια σημαντική παράμετρος ασφαλείας, αλλά νομίζω ότι ο ts το έχει αναγνωρίσει ήδη αυτό.

2) Επειδή αναφέρθηκε κι αυτό, ο τύπος του κιβωτίου (αυτόματο-ημιαυτόματο-χειροκίνητο) δεν επηρεάζει την ασφάλεια, είναι το ίδιο ασφαλή, εφόσον ο οδηγός αντιλαμβάνεται τις διαφορές τους και τα χρησιμοποιεί όπως πρέπει.

3) Είναι άλλο πράγμα ο ελιγμός αποφυγής (και άλλη, μεγάλη κουβέντα) και άλλο το φρενάρισμα πανικού. Όταν πρέπει να μειώσουμε άμεσα ταχύτητα λόγω ξαφνικού εμποδίου, η σωστή επιλογή είναι να πατήσουμε δυνατά κ προοδευτικά το πεντάλ του φρένου, χωρίς πάτημα του συμπλέκτη. Το πάτημα του συμπλέκτη έρχεται σε 2ο χρόνο (για να μην σβήσει ο κινητήρας). Οι περισσότεροι οδηγοί αποτυγχάνουν σε αυτό, από έρευνες (πραγματικά περιστατικά κ εξομοιωτές) προκύπτει ότι ούτε ασκούν τη μέγιστη δυνατή δύναμη πέδησης (είτε επειδή δεν τερματίζουν το πεντάλ, είτε επειδή το αφήνουν -λανθασμένα- μόλις νιώσουν το ABS) , ούτε κάνουν κάποιον ελιγμό (στις περιπτώσεις που αυτός είναι εφικτός προφανώς), λόγω του πανικού. Γι'αυτό και αναπτύχθηκαν τα διάφορα emergency brake assist συστήματα.

Επίσης μάλλον υπερεκτιμάτε την επιβράδυνση απ'τον κινητήρα, στα σύγχρονα επιβατηγά αυτοκίνητα είναι πολύ ασθενέστερη συγκριτικά με την επιβράδυνση απ'τα φρένα (σχεδόν 2 τάξεις μεγέθους) και σας διαφεύγει ότι το σύστημα των φρένων έχει σχεδιαστεί ώστε μόνο του να είναι αρκετό για να σταματήσει το αυτοκίνητο και περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση των ελαστικών και όχι η δυνατότητα επιβράδυνσης απ'τα φρένα, δηλαδή το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν επαρκούν τα φρένα και χρειάζονται "βοήθεια" απ'τον κινητήρα, αλλά ότι δεν επαρκεί η πρόσφυση.

Καταπληκτική απάντηση.

Ως προς το 1, δηλαδή την κίνηση στην κατηφόρα, ναι μου ήταν ξεκάθαρο ακόμη και πριν ανοίξω το θέμα, και τα σχόλια των συνομιλητών ήταν πολύ χρήσιμα για να ξεκαθαρίσει εντελώς. Το μόνο που δεν έχω ξεκαθαρίσει είναι το κριτήριο επιλογής της βέλτιστης σχέσης στο κιβώτιο. Άλλοι πχ είπαν πως στην κατηφόρα πρέπει να έχεις ίδια σχέση με αυτή που θα ειχες στην ίδια ανηφόρα. Άλλοι είπαν πως δεν ισχύει αυτό και πώς κρίνουν την κατάλληλη σχέση από τον ήχο της μηχανής που θέλουν να είναι έντονος. Κάποιο άλλο σχόλιο ως προς αυτό υπάρχει;

 

Ως προς το 2, δηλαδή την σύγκριση χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου ως προς την ασφάλεια, δεν συμφωνώ, καθώς με αυτή την λογική και με δεμένα χέρια να οδηγεί κάνεις είναι το ίδιο ασφαλές αν ξέρει πως να χειριστεί την κατάσταση. Αν τελικά το χειροκίνητο κιβώτιο δεν προσφέρει κάποιο οδηγικό πλεονεκτήμα, όπως το φρενάρισμα που ειπώθηκε τόσο πολύ, τότε το αυτόματο είναι πιο ασφαλές καθώς προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία συγκέντρωσης στον δρόμο και αποφυγή λαθών.

Ως προς το 3 και για το φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης, αν μιλάμε για διαφορά 2 τάξεων μεγέθους στην συμβολή στο φρενάρισμα μεταξύ φρένων και μηχανής τότε τα συμπεράσματα είναι:

1. Το κατέβασμα ταχύτητας κατά το φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης είναι λάθος γιατί σε αποσπά από τις πιο σημαντικές ενέργειες του σωστού πατήματος του πηδαλίου των φρένων και χειρισμού του τιμονιού για αποφυγή εμποδίων.

2. Το κατέβασμα ταχύτητας κατά το φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης είναι λάθος γιατί ενώ δεν συμβάλει σχεδόν καθόλου στο φρενάρισμα (2 τάξεις μεγέθους), φθείρει τα εξαρτήματα.

3. Μεγάλη μερίδα των οδηγών, και δη έμπειρων, έχει λανθασμένες αντιλήψεις για το ζήτημα.

 

1 hour ago, eliasjuve said:

Σειριακό οδηγείς; Το ξέρεις ότι ανάλογα με τι ταχύτητα πηγαίνεις μπορείς να παραλείψεις μια σχέση έτσι; Δηλαδή από 4η και 80 χλμ να φρενάρεις στα 30 και να βάλεις 2η σχέση; Ή μήπως τις κατεβάζεις όπως τις ανεβάζεις;

Ε αν έχεις καταφέρει να φρενάρεις από τα 80 στα 30 το ότι θα βάλεις 2α από 4η δεν θα συμβάλει ιδιαιτερα στο φρενάρισμα, έως και καθόλου. Απλά θα έχεις βάλει την σωστή σχέση στο κιβώτιο για αν τελικά δεν μειώσεις κι άλλο την ταχύτητα του αυτοκινήτου και συνεχίσεις με 30km/h. Αυτό όμως είναι αυτονόητο και η συζήτηση είναι για κοκκαλωμα του αυτοκινήτου σε αναγκη. Δεν είπε κανείς πως θα οδηγήσει με 4η στα 30 km/h.

Δημοσ.
15 ώρες πριν, webparts είπε

Στο εγγυωμαι οτι το εχω κανει πολλες φορες με πολυ περισσοτερα χιλιομετρα,με αμαξια και μηχανες.
Σκοπος ειναι να κρατησεις τον ελεγχο,στα 100 χλμ το οχημα διανυει 27 μετρα ανα δευτερολεπτο,οποτε δεν σταματας οτι και να κανεις.
Κατεβαζεις και αποφευγεις.

Τεραστιο λαθος ο συμπλεκτης.
Διαβασε παλι  οσα εχουμε πει για το φρενο του κινητηρα.

Ενταξει, συμφωνω οτι καθε περιπτωση ειναι διαφορετικη και το καλυτερο ειναι σε οσο χρονικο διαστημα εχεις περιθωριο να παρεις μια σωστη αποφαση ωστε να αποφυγεις το ενδεχομενο να χτυπησεις καπου. Φρενο, γκαζι ή και χειροφρενο (σιγουρα οχι με 100 χιλιομετρα γτ θα φερω κωλοτουμπες).

8 ώρες πριν, christopher0016 είπε

νταξει φιλε υπαρχουν οδηγοι και οδηγοι ..   εσυ πατα συμπλεκτη  ασε το τιμονι και κανε τον σταυρο σου.    που ξερεις  γινονται και θαυματα θα σωθεις!

Απλα ηθελες να πεις αυτο που ειπες! Σε καμια περιπτωση δεν θα αφηνα τιμονι και πιστεψε με,  γνωριζω και εγω απο αναποδα τιμονια. Σιγουρα δεν θα το αφηνα στο ελεος του. Καθε κατασταση ειναι διαφορετικη. 

1 ώρα πριν, eliasjuve είπε

Σειριακό οδηγείς; Το ξέρεις ότι ανάλογα με τι ταχύτητα πηγαίνεις μπορείς να παραλείψεις μια σχέση έτσι; Δηλαδή από 4η και 80 χλμ να φρενάρεις στα 30 και να βάλεις 2η σχέση; Ή μήπως τις κατεβάζεις όπως τις ανεβάζεις;

Ναι φιλε μου σειριακο και το κανω παραπολυ συχνα να παραλειπω ταχυτητες και να ελαττωνω ταχυτητα με αυτες. Αλλωστε για αυτο ειπα να κατεβαζα 3η ταχυτητα θεωρωντας στο μυαλο μου οτι θα πηγαινα με 5η στα 100 χιλιομετρα και θα κατεβαζα μια 3η για να ειχε υψηλες στροφες ο κινητηρας. 

Δημοσ.
1 hour ago, ThReSh said:

Δεν με αφήνει αλλιώς το αυτοκίνητο, βγάζει μήνυμα στην κονσόλα...

Αναρωτιέμαι μηχανολογικως ποιος είναι ο λόγος.

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, funbreaker είπε

Αναρωτιέμαι μηχανολογικως ποιος είναι ο λόγος.

Δεν είναι μηχανολογικός ο λόγος, για ασφάλεια γίνεται αυτό, αν έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο και δεν πατήσεις συμπλέκτη το αυτοκίνητο θα μετακινηθεί...

  • Like 2
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, funbreaker είπε

Αναρωτιέμαι μηχανολογικως ποιος είναι ο λόγος.

Μηχανολογικος μπορει να μην υπαρχει για τα ιχ αυτοκινητα αλλα σκεψου μια περιπτωση να πας να εκκινησεις με ταχυτητα και να βρισκεται καποιος πεζος μπροστα απο το αυτοκινητο, καποιο οχημα, καποιος τοιχος. Απλα μπορει να χτυπησεις. Να το κανω ακομη πιο πολυπλοκο; Μηχανημα ειναι και σου κολλαει η μιζα, αρα σημαινει οτι η μηχανη γυρναει συνεχως, εχει ταχυτητα και σε καποια στιγμη θα παρει και μπρος. Απλα πηρε την δικη του  πορεια. Απλα παρατραβηγμενο. Πχ στα αυτοματα νομιζω οτι θελει να πατησεις φρενο για να κανεις αναψεις το αυτοκινητο σου. Το εχω δει σε αυτοματο μηχανακι οπου ηθελε πατημενο το πισω φρενο (θεωρω πως θελει να αποκλεισει το ενδεχομενο να εχει κολλημενο γκαζι σε υψηλες στροφες και να ξεκινησει να φυγει). 

  • Like 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...