Προς το περιεχόμενο

Σωστός τρόπος οδήγησης


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 hours ago, christopher0016 said:

εσυ βαση των αναλυσεων σου γυρισες και ειπες  οτι δεν βοηθανε τα κατεβασματα με συνδιασμο φρενων

 

Όχι. Εγώ ρωτούσα και προσπαθούσα να βγάλω συμπέρασμα απ τις απαντήσεις των γνώστεων. Το συμπέρασμα που βγήκε ήταν πως σε μερικές περιπτώσεις τα κατεβάσματα βοηθάνε ενώ και σε άλλες όχι. Όπως και να χει δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιο συμπέρασμα που έβγαλα απ τις απαντήσεις και το οποίο διαφωνεί με τις απόψεις κάποιων, πρέπει να μεταφραστεί ως εγωισμός. Θα μπορούσαν απλά να με διορθώσουν αν κατάλαβα κάτι λάθος. Λες και έχω εταιρία με λεβιέδες και έχω προσωπικό συμφέρον. Μάντεψε και πάλι ποιοι είναι οι εγωιστές.

4 hours ago, christopher0016 said:

 

 

  1. Οσο για την τριβη και την απωλεια   φυσικα με μπλοκαρισμενο τροχο  εχεις μεγαλυτερη τριβη  . το abs σε γλυτωνει απο μπλοκαρισμα και την απωλεια   προσφυσης. 
  2. εγω ξαναλεω  οτι πιστευω  με την σωστη τεχνικη φρεναρισματος    χωρις να ανοιξει το abs η χωρις abs   μπορεις να εχεις μηδενικη απωλεια προσφυσης σε  μια εντονη ακινητοποιηση . 
  1. Αν έχουμε μεγαλύτερη τριβή, άρα και απώλεια ενέργειας με μπλοκαρισμένο τροχό τότε γιατί με το abs το αυτοκίνητο σταματάει πιο αργά; Επίσης σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε τριβή στα τακάκια, γι αυτό και ρώτησα ποια τριβή είναι πιο ισχυρή.
  2. Εννοείς πως η χειροκίνητη (ποδοκίνητη για την ακρίβεια) αυτή τεχνική θα είναι καλύτερη του abs ή απλά θα το μιμείται;
On 16/2/2018 at 8:48 AM, nik0laus said:

Μα αυτού του τύπου τα θέματα ,και με τον τίτλο που τίθενται , είναι εξ' ορισμού off-topic  με την έννοια ότι η κουβέντα θα οδηγηθεί σιγά σιγά και προς άλλες κατευθύνσεις από το αρχικό ερώτημα του νηματοθέτη.

Το καλό είναι ότι ανταλλάσονται απόψεις .

Επειδή όμως ο γραπτός λόγος δεν μπορεί να αποτυπώσει πλήρως τις σκέψεις και κυρίως τις αντιδράσεις μας, ακόμα και με τη χρήση των διάφορων εικονιδίων κατάστασης, δημιουργούνται και εσφαλμένες εντυπώσεις.

Εγώ πιστεύω ότι από έναν διάλογο, οιασδήποτε μορφής, πάντα βγαίνουν κάποια συμπεράσματα τα οποία μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον , ο καθένας μας βέβαια από τη μεριά του, κατά το δοκούν.:)

Αυτοί που διαμαρτύρονται όμως δεν θέλουν διάλογο και επεξηγήσεις. Είναι σοφοί και το νήμα έπρεπε να κλείσει μετά από την σοφή απάντηση που έδωσαν χωρίς καμία παραπάνω κουβέντα.

Εγώ πάντως πολύ το χαίρομαι που έχουμε επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα.

On 16/2/2018 at 9:37 AM, mp123 said:

 Διάλογο κάνουμε. Δώσε μου επιχειρήματα να καταλάβω πως είμαι λάθος. Μην ανυσυχεις είμαι άνθρωπος που παραδέχομαι αν είμαι λάθος. 

Ο διάλογος και η διαφωνία απαγορεύεται για κάποιους και αν το κάνεις γίνεσαι εγωιστής.

Επεξ/σία από funbreaker
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 245
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, christopher0016 είπε

μεγαλυτερη τριβη στο λαστιχο απο τον μπλοκαρισμενο τροχο  . μα δεν ειναι αυτονοητο αυτο που λεω   ?   

μα λεω για αυτοκινητα με  abs και χωρις abs  

Μάλλον εννοείς ολίσθηση (γλίστρημα).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με ABS σταματάει πιο γρήγορα απ'ότι με μπλοκαρισμένους τροχούς. Δεν υπάρχει αμφιβολία επ'αυτού.

Αυτό που λένε κάποιοι, είναι ότι ένας εκπαιδευμένος οδηγός μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο το ίδιο καλά/καλύτερα, χωρίς να μπλοκάρει τους τροχούς (και άρα χωρίς να ενεργοποιήσει το ABS). Είναι το λεγόμενο threshold braking, όπου ασκείς δύναμη στο πεντάλ του φρένου ακριβώς μέχρι το σημείο που έχεις την μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης, χωρίς όμως να μπλοκάρουν οι τροχοί (το όριο -threshold αγγλιστί- του μπλοκαρίσματος, εξού κ το όνομα).

Το "πρόβλημα" στη συγκεκριμένη τεχνική είναι ότι το σημείο αυτό δεν είναι σταθερό, αλλά ακόμα και στο ίδιο αυτοκίνητο εξαρτάται κάθε φορά από τις υπόλοιπες παραμέτρους (κατάσταση φρένων, ελαστικών, οδοστρώματος κ καιρικές συνθήκες). Δηλαδή ακόμα κι αν μπεις σε πίστα-αλάνα και μάθεις πώς να το κάνεις (δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται), δεν έχεις καμία εγγύηση ότι σε πραγματικές συνθήκες πανικού, θα καταφέρεις εκείνη τη στιγμή να φρενάρεις σωστά, με ρίσκο είτε να μην φρενάρεις τελικά με την μέγιστη δυνατή επιβράδυνση ή να μπλοκάρεις τους τροχούς και να έχεις και απώλεια σε απόσταση ακινητοποίησης και απώλεια ελέγχου, αν δεν έχεις ABS.

Να διευκρινίσω ότι δεν είναι επικίνδυνη ως τεχνική, κάθε άλλο και σίγουρα είναι χρησιμότατη ακόμα κι αν έχεις σύγχρονο αμάξι με ABS (πχ σε έντονη χιονόπτωση, πριν βγουν οι αλατιέρες κ τα εκχιονιστικά), αλλά θεωρώ λίγο επικίνδυνο να βασίζεσαι 100% σε αυτή, εκτός αν θεωρείς ότι παντού κ πάντα θα έχεις την δυνατότητα να την εκτελέσεις επιτυχημένα, γιατί συνήθως τα ατυχήματα δεν συμβαίνουν υπό ιδεατές συνθήκες... εκτός αν είμαι ο μόνος που έχει τύχει να οδηγήσει κουρασμένος, ξενυχτισμένος ή με το μυαλό 'συννεφιασμένο' με διάφορες έγνοιες.

Εκεί έρχεται το ABS, το οποίο στη σύγχρονη εκδοχή του (περίπου απ'το 2009 κ μετά) αφενός δεν αφήνει τους τροχούς να μπλοκάρουν, προσφέροντας στον οδηγό έλεγχο στο αυτοκίνητο μέσω τιμονιού, ακόμα κι αν τσαρουχώσει τα φρένα και αφετέρου με τον κύκλο πατήματος-αφήματος των φρένων ανά τροχό, προσομοιώνει το threshold braking, σε βαθμό που δεν διαφέρει ουσιαστικά από την ποδοκίνητη τεχνική - με τις εξαιρέσεις που έχουν ήδη αναφερθεί (πάγος-φρέσκο χιόνι). Πάνω σε αυτό πατάνε και τα EBD/ESP που κάνουν πράγματα που κανένας οδηγός δεν μπορεί να κάνει, το πρώτο μοιράζοντας δυναμικά την δύναμη πέδησης και το 2ο φρενάροντας μεμονωμένους τροχούς για να διατηρήσει το αυτοκίνητο την επιθυμητή πορεία σε στροφές/ελιγμούς όταν παρατηρεί απόκλιση μεταξύ της πορείας και της θέσης του τιμονιού.

TLDR; Οπότε αν θες τη μέγιστη ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις σου, θες συνδυασμό κ των 2. Και καλή-σωστή τεχνική φρεναρίσματος, αλλά και τα ηλεκτρονικά, γιατί είτε δεν θα είσαι πάντα στο 100% (ή απλά θα ξαφνιαστείς), είτε γιατί κάνουν κάποιες διορθώσεις που δεν μπορείς εσύ να κάνεις όσο ικανός και να είσαι (δεν έχεις 4 πεντάλ φρένων για να ελέγξεις τον κάθε τροχό ξεχωριστά). Και φυσικά ισχύει πάντα κάλλιον το προλαμβάνειν... καμιά τεχνική και κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα δεν θα σε σώσει αν δεν οδηγείς με σύνεση και προνοητικότητα.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 18/2/2018 στις 8:05 ΜΜ, Zaknafein είπε

Αυτό που λένε κάποιοι

Αυτο που λεγαμε γενικοτερα αλλα δεν καταλαβαιναν ειναι  οτι στους ελληνικους δρομους και με την ελληνικη συντηρηση του οχηματος το abs δε σταματαει πιο γρηγορα απο ενα "καλο" φρεναρισμα χωρις μπλοκαρισμα σε συνδιασμο με κατεβασμα σχεσης.

 

 

Καποτε οδηγουσα ενα παλιο ρενο 2002 μοντελο με abs.
Μου πεταχτηκε απο γωνια στα 10 μετρα  ενας τυπος,ψιλοτρομαξα και πατησα πιο δυνατα απο οσο επρεπε το φρενο.
Η ταχυτητα μου εκεινη τη στιγμη ηταν γυρω στα 30-40 χλμ οποτε και το κατεβασμα δε θα προλαβαινε πολλα.
Δυστυχως δουλεψε το abs,το αμαξι δεν ειχε λαστιχα,κατω ο δρομος χαλια με αποτελεσμα να πεσω αφρεναριστος πανω στον τυπο.
Εκει λοιπον ειδα οτι επειδη η αποσταση ηταν μικρη,το lock/unlock του abs χειροτερεψε την κατασταση.

Οταν κοιταξα μετα κατω δεν υπηρχε πουθενα σημαδι φρεναρισματος..

 

fast forward,πριν κανα χρονο με καινουργιο ( σχετικα ) αμαξι,ταλαιπωρημενα λαστιχα και κακο οδοστρωμα.
Τρεχοντας να παω στο νοσοκομειο,φτανω σε πορτοκαλι φαναρι το οποιο δεν ειμαι σιγουρος αν θα πρεπει να περασω καθως θα κοκκινησει πριν φτασω.
Κατι ο πανικος γιατι ειχα χτυπημενη την κοπελα μου,κατι το..abs,το αμαξι περασε το φαναρι ενω ειχα πατησει φρενο 10 μετρα πριν το φαναρι..και σταματησα 10 μετρα μετα,χωρις καμια φοβερη ταχυτητα. 

Επεξ/σία από webparts
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με τα παλιολάστιχα που λες οτι είxες αν δεν είχες ABS  τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμα χειρότερα .....

Στη πρώτη περίπτωση το "πέσιμο" θα ήταν σφιχτό αγκάλιασμα και στη δεύτερη θα πέρναγες και το επόμενο φανάρι ....

Ενδεικτικά να σου αναφέρω ότι με την "απλή" και καθόλου φοβερή ταχύτητα των 50 χλμ/ω, που είναι και το όριο εντός κατοικημένων περιοχών, σε ένα δευτερόλεπτο διανύεις περί τα 14 μέτρα . Μετά από μετρήσεις έχει υπολογιστεί ότι ο χρόνος αντίδρασης(βλέπω το ερέθισμα -αφήνω το γκάζι - πατάω το φρένο) ενός μέσου οδηγού είναι περίπου στο 0,8 sec οπότε το όχημα έχει διανύσει ήδη 11 μέτρα πριν  αρχίσει να επιβραδύνεται.

 

Επεξ/σία από nik0laus
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί κάποιος που λέει ότι χωρίς το abs το αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα και σε πιο μικρή απόσταση να μας περιγράψει εν  συντομια την τεχνική. Πως το κάνει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, webparts είπε

Αυτο που λεγαμε γενικοτερα αλλα δεν καταλαβαιναν ειναι  οτι στους ελληνικους δρομους και με την ελληνικη συντηρηση του οχηματος το abs δε σταματαει πιο γρηγορα απο ενα "καλο" φρεναρισμα χωρις μπλοκαρισμα σε συνδιασμο με κατεβασμα σχεσης.

Καποτε οδηγουσα ενα παλιο ρενο 2002 μοντελο με abs.
Μου πεταχτηκε απο γωνια στα 10 μετρα  ενας τυπος,ψιλοτρομαξα και πατησα πιο δυνατα απο οσο επρεπε το φρενο.
Η ταχυτητα μου εκεινη τη στιγμη ηταν γυρω στα 30-40 χλμ οποτε και το κατεβασμα δε θα προλαβαινε πολλα.
Δυστυχως δουλεψε το abs,το αμαξι δεν ειχε λαστιχα,κατω ο δρομος χαλια με αποτελεσμα να πεσω αφρεναριστος πανω στον τυπο.
Εκει λοιπον ειδα οτι επειδη η αποσταση ηταν μικρη,το lock/unlock του abs χειροτερεψε την κατασταση.

Οταν κοιταξα μετα κατω δεν υπηρχε πουθενα σημαδι φρεναρισματος..

fast forward,πριν κανα χρονο με καινουργιο ( σχετικα ) αμαξι,ταλαιπωρημενα λαστιχα και κακο οδοστρωμα.
Τρεχοντας να παω στο νοσοκομειο,φτανω σε πορτοκαλι φαναρι το οποιο δεν ειμαι σιγουρος αν θα πρεπει να περασω καθως θα κοκκινησει πριν φτασω.
Κατι ο πανικος γιατι ειχα χτυπημενη την κοπελα μου,κατι το..abs,το αμαξι περασε το φαναρι ενω ειχα πατησει φρενο 10 μετρα πριν το φαναρι..και σταματησα 10 μετρα μετα,χωρις καμια φοβερη ταχυτητα. 

Στη δεύτερη περίπτωση με πόσα πήγαινες; 

Εμένα το αμάξι είναι του 08, δεν θεωρείται και καινούργιο πλέον και δεν έχω δει τέτοια συμπεριφορά στο φρενάρισμα με abs (δεν το έχω κλείσει ποτέ, δεν ξέρω καν αν κλείνει). Λάστιχα αλλάζω κάθε περίπου 40 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Επεξ/σία από zio10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, zio10 είπε

Στη δεύτερη περίπτωση με πόσα πήγαινες; 

Εμένα το αμάξι είναι του 08, δεν θεωρείται και καινούργιο πλέον και δεν έχω δει τέτοια συμπεριφορά στο φρενάρισμα με abs (δεν το έχω κλείσει ποτέ, δεν ξέρω καν αν κλείνει). Λάστιχα αλλάζω κάθε περίπου 40 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Κανα 80ρι,αλλα το αμαξι σε καλο δρομο και με φθαρμενα λαστιχα φρεναρει σαν αγκυρα.

Το golf ειναι του 11.

 

Επεξ/σία από webparts
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, webparts είπε

Κανα 80ρι,αλλα το αμαξι σε καλο δρομο και με φθαρμενα λαστιχα φρεναρει σαν αγκυρα.

Το golf ειναι του 11.

Αντέ να μην το σχολιάσω. 

Δεν το σχολιάζω καν. 

Δεν θέλω να το σχολιάσω. 

Καλύτερα να μην το σχολιάσω. Δεν θα το κάνω. :wub:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, mp123 είπε

Αντέ να μην το σχολιάσω. 

Δεν το σχολιάζω καν. 

Δεν θέλω να το σχολιάσω. 

Καλύτερα να μην το σχολιάσω. Δεν θα το κάνω. :wub:

Τεχνικως νομιζω οτι το σχολιασες.Θα πρεπει ομως να μας απαντησουν οι ειδικοι επι του θεματος.

Με τους υπολοιπους δε μπορω να ασχοληθω,εισαστε κλασσικα τραγικοι,ολο θεωρια και ειρωνια.

Αμα γραψετε κανα εκατομμυριο ωρες στο τιμονι ελατε να μου πειτε για φυσικη.

Επεξ/σία από webparts
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 hours ago, webparts said:

ταλαιπωρημενα λαστιχα 

ειχα πατησει φρενο 10 μετρα πριν το φαναρι..

χωρις καμια φοβερη ταχυτητα. 

 

57 minutes ago, webparts said:

Κανα 80ρι

 

Το ABS φταίει προφανώς. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολη αυτη η συζητηση για το αν φρεναρει καλυτερα η χειροτερα με το abs με ατομα που εχουν μορφωση ταξιτζη, (οδηγουν απο την ιουρασικη περιοδο, και εχουν βγαλει το πανεπιστημιο της ζωης), μου θυμιζει κατι αλλες παρομοιες συζητησεις που ειχα...

Πχ για το αν τα καινουρια αυτοκινητα ειναι ασφαλεστερα απο τα παλια

η χρησιμοτητα της ζωνης

για τον λογο που τα μεγαλυτερα δισκοφρενα φρεναρουν καλυτερα απο τα μικροτερα

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...