funbreaker Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 Μέλος Share Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) 4 hours ago, christopher0016 said: εσυ βαση των αναλυσεων σου γυρισες και ειπες οτι δεν βοηθανε τα κατεβασματα με συνδιασμο φρενων Όχι. Εγώ ρωτούσα και προσπαθούσα να βγάλω συμπέρασμα απ τις απαντήσεις των γνώστεων. Το συμπέρασμα που βγήκε ήταν πως σε μερικές περιπτώσεις τα κατεβάσματα βοηθάνε ενώ και σε άλλες όχι. Όπως και να χει δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιο συμπέρασμα που έβγαλα απ τις απαντήσεις και το οποίο διαφωνεί με τις απόψεις κάποιων, πρέπει να μεταφραστεί ως εγωισμός. Θα μπορούσαν απλά να με διορθώσουν αν κατάλαβα κάτι λάθος. Λες και έχω εταιρία με λεβιέδες και έχω προσωπικό συμφέρον. Μάντεψε και πάλι ποιοι είναι οι εγωιστές. 4 hours ago, christopher0016 said: Οσο για την τριβη και την απωλεια φυσικα με μπλοκαρισμενο τροχο εχεις μεγαλυτερη τριβη . το abs σε γλυτωνει απο μπλοκαρισμα και την απωλεια προσφυσης. εγω ξαναλεω οτι πιστευω με την σωστη τεχνικη φρεναρισματος χωρις να ανοιξει το abs η χωρις abs μπορεις να εχεις μηδενικη απωλεια προσφυσης σε μια εντονη ακινητοποιηση . Αν έχουμε μεγαλύτερη τριβή, άρα και απώλεια ενέργειας με μπλοκαρισμένο τροχό τότε γιατί με το abs το αυτοκίνητο σταματάει πιο αργά; Επίσης σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε τριβή στα τακάκια, γι αυτό και ρώτησα ποια τριβή είναι πιο ισχυρή. Εννοείς πως η χειροκίνητη (ποδοκίνητη για την ακρίβεια) αυτή τεχνική θα είναι καλύτερη του abs ή απλά θα το μιμείται; On 16/2/2018 at 8:48 AM, nik0laus said: Μα αυτού του τύπου τα θέματα ,και με τον τίτλο που τίθενται , είναι εξ' ορισμού off-topic με την έννοια ότι η κουβέντα θα οδηγηθεί σιγά σιγά και προς άλλες κατευθύνσεις από το αρχικό ερώτημα του νηματοθέτη. Το καλό είναι ότι ανταλλάσονται απόψεις . Επειδή όμως ο γραπτός λόγος δεν μπορεί να αποτυπώσει πλήρως τις σκέψεις και κυρίως τις αντιδράσεις μας, ακόμα και με τη χρήση των διάφορων εικονιδίων κατάστασης, δημιουργούνται και εσφαλμένες εντυπώσεις. Εγώ πιστεύω ότι από έναν διάλογο, οιασδήποτε μορφής, πάντα βγαίνουν κάποια συμπεράσματα τα οποία μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον , ο καθένας μας βέβαια από τη μεριά του, κατά το δοκούν. Αυτοί που διαμαρτύρονται όμως δεν θέλουν διάλογο και επεξηγήσεις. Είναι σοφοί και το νήμα έπρεπε να κλείσει μετά από την σοφή απάντηση που έδωσαν χωρίς καμία παραπάνω κουβέντα. Εγώ πάντως πολύ το χαίρομαι που έχουμε επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα. On 16/2/2018 at 9:37 AM, mp123 said: Διάλογο κάνουμε. Δώσε μου επιχειρήματα να καταλάβω πως είμαι λάθος. Μην ανυσυχεις είμαι άνθρωπος που παραδέχομαι αν είμαι λάθος. Ο διάλογος και η διαφωνία απαγορεύεται για κάποιους και αν το κάνεις γίνεσαι εγωιστής. Επεξ/σία 18 Φεβρουαρίου 2018 από funbreaker 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
eliasjuve Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 1 ώρα πριν, christopher0016 είπε μεγαλυτερη τριβη στο λαστιχο απο τον μπλοκαρισμενο τροχο . μα δεν ειναι αυτονοητο αυτο που λεω ? μα λεω για αυτοκινητα με abs και χωρις abs Μάλλον εννοείς ολίσθηση (γλίστρημα). 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Zaknafein Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 Με ABS σταματάει πιο γρήγορα απ'ότι με μπλοκαρισμένους τροχούς. Δεν υπάρχει αμφιβολία επ'αυτού. Αυτό που λένε κάποιοι, είναι ότι ένας εκπαιδευμένος οδηγός μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο το ίδιο καλά/καλύτερα, χωρίς να μπλοκάρει τους τροχούς (και άρα χωρίς να ενεργοποιήσει το ABS). Είναι το λεγόμενο threshold braking, όπου ασκείς δύναμη στο πεντάλ του φρένου ακριβώς μέχρι το σημείο που έχεις την μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης, χωρίς όμως να μπλοκάρουν οι τροχοί (το όριο -threshold αγγλιστί- του μπλοκαρίσματος, εξού κ το όνομα). Το "πρόβλημα" στη συγκεκριμένη τεχνική είναι ότι το σημείο αυτό δεν είναι σταθερό, αλλά ακόμα και στο ίδιο αυτοκίνητο εξαρτάται κάθε φορά από τις υπόλοιπες παραμέτρους (κατάσταση φρένων, ελαστικών, οδοστρώματος κ καιρικές συνθήκες). Δηλαδή ακόμα κι αν μπεις σε πίστα-αλάνα και μάθεις πώς να το κάνεις (δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται), δεν έχεις καμία εγγύηση ότι σε πραγματικές συνθήκες πανικού, θα καταφέρεις εκείνη τη στιγμή να φρενάρεις σωστά, με ρίσκο είτε να μην φρενάρεις τελικά με την μέγιστη δυνατή επιβράδυνση ή να μπλοκάρεις τους τροχούς και να έχεις και απώλεια σε απόσταση ακινητοποίησης και απώλεια ελέγχου, αν δεν έχεις ABS. Να διευκρινίσω ότι δεν είναι επικίνδυνη ως τεχνική, κάθε άλλο και σίγουρα είναι χρησιμότατη ακόμα κι αν έχεις σύγχρονο αμάξι με ABS (πχ σε έντονη χιονόπτωση, πριν βγουν οι αλατιέρες κ τα εκχιονιστικά), αλλά θεωρώ λίγο επικίνδυνο να βασίζεσαι 100% σε αυτή, εκτός αν θεωρείς ότι παντού κ πάντα θα έχεις την δυνατότητα να την εκτελέσεις επιτυχημένα, γιατί συνήθως τα ατυχήματα δεν συμβαίνουν υπό ιδεατές συνθήκες... εκτός αν είμαι ο μόνος που έχει τύχει να οδηγήσει κουρασμένος, ξενυχτισμένος ή με το μυαλό 'συννεφιασμένο' με διάφορες έγνοιες. Εκεί έρχεται το ABS, το οποίο στη σύγχρονη εκδοχή του (περίπου απ'το 2009 κ μετά) αφενός δεν αφήνει τους τροχούς να μπλοκάρουν, προσφέροντας στον οδηγό έλεγχο στο αυτοκίνητο μέσω τιμονιού, ακόμα κι αν τσαρουχώσει τα φρένα και αφετέρου με τον κύκλο πατήματος-αφήματος των φρένων ανά τροχό, προσομοιώνει το threshold braking, σε βαθμό που δεν διαφέρει ουσιαστικά από την ποδοκίνητη τεχνική - με τις εξαιρέσεις που έχουν ήδη αναφερθεί (πάγος-φρέσκο χιόνι). Πάνω σε αυτό πατάνε και τα EBD/ESP που κάνουν πράγματα που κανένας οδηγός δεν μπορεί να κάνει, το πρώτο μοιράζοντας δυναμικά την δύναμη πέδησης και το 2ο φρενάροντας μεμονωμένους τροχούς για να διατηρήσει το αυτοκίνητο την επιθυμητή πορεία σε στροφές/ελιγμούς όταν παρατηρεί απόκλιση μεταξύ της πορείας και της θέσης του τιμονιού. TLDR; Οπότε αν θες τη μέγιστη ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις σου, θες συνδυασμό κ των 2. Και καλή-σωστή τεχνική φρεναρίσματος, αλλά και τα ηλεκτρονικά, γιατί είτε δεν θα είσαι πάντα στο 100% (ή απλά θα ξαφνιαστείς), είτε γιατί κάνουν κάποιες διορθώσεις που δεν μπορείς εσύ να κάνεις όσο ικανός και να είσαι (δεν έχεις 4 πεντάλ φρένων για να ελέγξεις τον κάθε τροχό ξεχωριστά). Και φυσικά ισχύει πάντα κάλλιον το προλαμβάνειν... καμιά τεχνική και κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα δεν θα σε σώσει αν δεν οδηγείς με σύνεση και προνοητικότητα. 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
christopher0016 Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2018 39 λεπτά πριν, eliasjuve είπε Μάλλον εννοείς ολίσθηση (γλίστρημα). Ναι αυτο εννοω : ) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
webparts Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) Στις 18/2/2018 στις 8:05 ΜΜ, Zaknafein είπε Αυτό που λένε κάποιοι Αυτο που λεγαμε γενικοτερα αλλα δεν καταλαβαιναν ειναι οτι στους ελληνικους δρομους και με την ελληνικη συντηρηση του οχηματος το abs δε σταματαει πιο γρηγορα απο ενα "καλο" φρεναρισμα χωρις μπλοκαρισμα σε συνδιασμο με κατεβασμα σχεσης. Καποτε οδηγουσα ενα παλιο ρενο 2002 μοντελο με abs. Μου πεταχτηκε απο γωνια στα 10 μετρα ενας τυπος,ψιλοτρομαξα και πατησα πιο δυνατα απο οσο επρεπε το φρενο. Η ταχυτητα μου εκεινη τη στιγμη ηταν γυρω στα 30-40 χλμ οποτε και το κατεβασμα δε θα προλαβαινε πολλα. Δυστυχως δουλεψε το abs,το αμαξι δεν ειχε λαστιχα,κατω ο δρομος χαλια με αποτελεσμα να πεσω αφρεναριστος πανω στον τυπο. Εκει λοιπον ειδα οτι επειδη η αποσταση ηταν μικρη,το lock/unlock του abs χειροτερεψε την κατασταση. Οταν κοιταξα μετα κατω δεν υπηρχε πουθενα σημαδι φρεναρισματος.. fast forward,πριν κανα χρονο με καινουργιο ( σχετικα ) αμαξι,ταλαιπωρημενα λαστιχα και κακο οδοστρωμα. Τρεχοντας να παω στο νοσοκομειο,φτανω σε πορτοκαλι φαναρι το οποιο δεν ειμαι σιγουρος αν θα πρεπει να περασω καθως θα κοκκινησει πριν φτασω. Κατι ο πανικος γιατι ειχα χτυπημενη την κοπελα μου,κατι το..abs,το αμαξι περασε το φαναρι ενω ειχα πατησει φρενο 10 μετρα πριν το φαναρι..και σταματησα 10 μετρα μετα,χωρις καμια φοβερη ταχυτητα. Επεξ/σία 20 Φεβρουαρίου 2018 από webparts Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
NickTG Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Μετά και το από πάνω, όντως το ABS φταίει. Το ότι κυκλοφορείς χωρίς λάστιχα αποκλείεται. 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
nik0laus Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) Με τα παλιολάστιχα που λες οτι είxες αν δεν είχες ABS τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμα χειρότερα ..... Στη πρώτη περίπτωση το "πέσιμο" θα ήταν σφιχτό αγκάλιασμα και στη δεύτερη θα πέρναγες και το επόμενο φανάρι .... Ενδεικτικά να σου αναφέρω ότι με την "απλή" και καθόλου φοβερή ταχύτητα των 50 χλμ/ω, που είναι και το όριο εντός κατοικημένων περιοχών, σε ένα δευτερόλεπτο διανύεις περί τα 14 μέτρα . Μετά από μετρήσεις έχει υπολογιστεί ότι ο χρόνος αντίδρασης(βλέπω το ερέθισμα -αφήνω το γκάζι - πατάω το φρένο) ενός μέσου οδηγού είναι περίπου στο 0,8 sec οπότε το όχημα έχει διανύσει ήδη 11 μέτρα πριν αρχίσει να επιβραδύνεται. Επεξ/σία 20 Φεβρουαρίου 2018 από nik0laus Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ntinaras Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Οχι μονο δεν εχει ιδεα απο φυσικη, κυκλοφορει και χωρις λαστιχα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
mp123 Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Μπορεί κάποιος που λέει ότι χωρίς το abs το αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα και σε πιο μικρή απόσταση να μας περιγράψει εν συντομια την τεχνική. Πως το κάνει; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
zio10 Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) 8 ώρες πριν, webparts είπε Αυτο που λεγαμε γενικοτερα αλλα δεν καταλαβαιναν ειναι οτι στους ελληνικους δρομους και με την ελληνικη συντηρηση του οχηματος το abs δε σταματαει πιο γρηγορα απο ενα "καλο" φρεναρισμα χωρις μπλοκαρισμα σε συνδιασμο με κατεβασμα σχεσης. Καποτε οδηγουσα ενα παλιο ρενο 2002 μοντελο με abs. Μου πεταχτηκε απο γωνια στα 10 μετρα ενας τυπος,ψιλοτρομαξα και πατησα πιο δυνατα απο οσο επρεπε το φρενο. Η ταχυτητα μου εκεινη τη στιγμη ηταν γυρω στα 30-40 χλμ οποτε και το κατεβασμα δε θα προλαβαινε πολλα. Δυστυχως δουλεψε το abs,το αμαξι δεν ειχε λαστιχα,κατω ο δρομος χαλια με αποτελεσμα να πεσω αφρεναριστος πανω στον τυπο. Εκει λοιπον ειδα οτι επειδη η αποσταση ηταν μικρη,το lock/unlock του abs χειροτερεψε την κατασταση. Οταν κοιταξα μετα κατω δεν υπηρχε πουθενα σημαδι φρεναρισματος.. fast forward,πριν κανα χρονο με καινουργιο ( σχετικα ) αμαξι,ταλαιπωρημενα λαστιχα και κακο οδοστρωμα. Τρεχοντας να παω στο νοσοκομειο,φτανω σε πορτοκαλι φαναρι το οποιο δεν ειμαι σιγουρος αν θα πρεπει να περασω καθως θα κοκκινησει πριν φτασω. Κατι ο πανικος γιατι ειχα χτυπημενη την κοπελα μου,κατι το..abs,το αμαξι περασε το φαναρι ενω ειχα πατησει φρενο 10 μετρα πριν το φαναρι..και σταματησα 10 μετρα μετα,χωρις καμια φοβερη ταχυτητα. Στη δεύτερη περίπτωση με πόσα πήγαινες; Εμένα το αμάξι είναι του 08, δεν θεωρείται και καινούργιο πλέον και δεν έχω δει τέτοια συμπεριφορά στο φρενάρισμα με abs (δεν το έχω κλείσει ποτέ, δεν ξέρω καν αν κλείνει). Λάστιχα αλλάζω κάθε περίπου 40 χιλιάδες χιλιόμετρα. Επεξ/σία 20 Φεβρουαρίου 2018 από zio10 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
webparts Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, zio10 είπε Στη δεύτερη περίπτωση με πόσα πήγαινες; Εμένα το αμάξι είναι του 08, δεν θεωρείται και καινούργιο πλέον και δεν έχω δει τέτοια συμπεριφορά στο φρενάρισμα με abs (δεν το έχω κλείσει ποτέ, δεν ξέρω καν αν κλείνει). Λάστιχα αλλάζω κάθε περίπου 40 χιλιάδες χιλιόμετρα. Κανα 80ρι,αλλα το αμαξι σε καλο δρομο και με φθαρμενα λαστιχα φρεναρει σαν αγκυρα. Το golf ειναι του 11. Επεξ/σία 20 Φεβρουαρίου 2018 από webparts 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
mp123 Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 11 λεπτά πριν, webparts είπε Κανα 80ρι,αλλα το αμαξι σε καλο δρομο και με φθαρμενα λαστιχα φρεναρει σαν αγκυρα. Το golf ειναι του 11. Αντέ να μην το σχολιάσω. Δεν το σχολιάζω καν. Δεν θέλω να το σχολιάσω. Καλύτερα να μην το σχολιάσω. Δεν θα το κάνω. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
webparts Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) 13 λεπτά πριν, mp123 είπε Αντέ να μην το σχολιάσω. Δεν το σχολιάζω καν. Δεν θέλω να το σχολιάσω. Καλύτερα να μην το σχολιάσω. Δεν θα το κάνω. Τεχνικως νομιζω οτι το σχολιασες.Θα πρεπει ομως να μας απαντησουν οι ειδικοι επι του θεματος. Με τους υπολοιπους δε μπορω να ασχοληθω,εισαστε κλασσικα τραγικοι,ολο θεωρια και ειρωνια. Αμα γραψετε κανα εκατομμυριο ωρες στο τιμονι ελατε να μου πειτε για φυσικη. Επεξ/σία 20 Φεβρουαρίου 2018 από webparts 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
NickTG Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 10 hours ago, webparts said: ταλαιπωρημενα λαστιχα ειχα πατησει φρενο 10 μετρα πριν το φαναρι.. χωρις καμια φοβερη ταχυτητα. 57 minutes ago, webparts said: Κανα 80ρι Το ABS φταίει προφανώς. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ntinaras Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Share Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2018 Ολη αυτη η συζητηση για το αν φρεναρει καλυτερα η χειροτερα με το abs με ατομα που εχουν μορφωση ταξιτζη, (οδηγουν απο την ιουρασικη περιοδο, και εχουν βγαλει το πανεπιστημιο της ζωης), μου θυμιζει κατι αλλες παρομοιες συζητησεις που ειχα... Πχ για το αν τα καινουρια αυτοκινητα ειναι ασφαλεστερα απο τα παλια η χρησιμοτητα της ζωνης για τον λογο που τα μεγαλυτερα δισκοφρενα φρεναρουν καλυτερα απο τα μικροτερα 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις