Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, phanispal είπε

Να στο πω αλλιώς, όντως ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS σου δίνει την εντύπωση ότι σταματάει πιο άμεσα, και ένα με ABS ότι καθυστερεί. Αλλά σε δρόμο με μικρή πρόσφυση, τι να την κάνω την αμεσότητα άμα αρχίσω να ολισθαίνω (και άρα να μη σταματάω καν);

Εκει παιζει ρολο ο οδηγος και για αυτο εγω εχω αυτη την αποψη,γτ εχω εμπειρια σε φρενα πανικου.

Οι υπολοιποι  μη μου κανετε αλλες παραθεσεις γτ δε θα απαντησω ,η συζητηση κανει κυκλους και δεν εχει νοημα πλεον.

  • Like 1
  • Απαντ. 245
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, webparts είπε

Εκει παιζει ρολο ο οδηγος και για αυτο εγω εχω αυτη την αποψη,γτ εχω εμπειρια σε φρενα πανικου.

Οι υπολοιποι  μη μου κανετε αλλες παραθεσεις γτ δε θα απαντησω ,η συζητηση κανει κυκλους και δεν εχει νοημα πλεον.

Καλύτερα γιατί θα ξεχάσουμε αυτά που ξερουμε, θα μας πέσουν τα μαλλιά, και άλλα πολλά. 

  • Sad 1
Δημοσ.
57 λεπτά πριν, mp123 είπε

Καλύτερα γιατί θα ξεχάσουμε αυτά που ξερουμε, θα μας πέσουν τα μαλλιά, και άλλα πολλά. 

Οτι πεις μαν.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, phanispal είπε

Να στο πω αλλιώς, όντως ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS σου δίνει την εντύπωση ότι σταματάει πιο άμεσα, και ένα με ABS ότι καθυστερεί. Αλλά σε δρόμο με μικρή πρόσφυση, τι να την κάνω την αμεσότητα άμα αρχίσω να ολισθαίνω (και άρα να μη σταματάω καν);

Είναι θέμα συνήθειας... αν κρατήσεις το φρένο πατημένο παρά το "κλώτσημα" του ABS και αφήσεις το ABS να κάνει αυτό για το οποίο είναι σχεδιασμένο, να κρατάει τον τροχό όσο το δυνατόν πιο κοντά στη μέγιστη πρόσφυση δλδ, δεν θα καθυστερήσει. Και το να μην φρενάρεις αρκετά δυνατά ώστε να μην μπει το ABS, σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα επιτύχεις τη μέγιστη δυνατή επιβράδυνση, εκτός αν μπορείς να 'τρομπάρεις' τα φρένα με ακρίβεια και συχνότητα 16 φορές το δευτερόλεπτο, που είναι αυτό που κάνει ένα σύγχρονο ABS. Βάλε μέσα και την παράμετρο 'πανικό' και την κατάσταση του οδηγού, που δεν είναι πάντα στο 100% και δεν βλέπω λόγο να συζητάμε καν.

Εξαίρεση (χιλιοειπωμένη) είναι ο πάγος, εκεί ναι αργεί. Βέβαια στο θέμα ελέγχου, τα ABS/EBD/ESP σαφέστατα κ έχουν το πλεονέκτημα, ακόμα και εκεί.

Παίζει ρόλο και το αυτοκίνητο κ η ηλικία του φυσικά, τα είπαμε ήδη αυτά. Αλλά μιλάμε για σύγχρονα αυτοκίνητα και όχι αμάξια του '90 (κάποτε κάνανε οικονομία ακόμα και στο ABS οι κατασκευαστές...). Νομίζω από το 2009 κ μετά, με υποχρεωτικό EBD+ESP τελείωσαν αυτά (και άρχισαν τις οικονομίες αλλού φυσικά :P )

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παίδες για να δώσουμε ένα τέλος στην όλη κουβέντα ,αν και δεν το πολυβλέπω :), πρέπει να ξεκινήσουμε από το πως φρενάρει το αυτοκίνητο ,τι γίνεται δηλαδή,  όταν πατάμε το πετάλι αριστερά από το γκάζι.

Σκοπός μας είναι να μηδενίσουμε την κινητική ενέργεια που έχει το αυτοκίνητο μας μετατρέποντας τη σε κάποια άλλη μορφή καθότι ισχύει η αρχή διατήρησης της ενέργειας  . Πως γίνεται αυτό ;

Μα φυσικά εξασκόντας δύναμη ενάντια στη φορά της κίνησης  .

Ποιες δυνάμεις ασκούνται στο αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα ;

1. Η τριβή Τ  η οποία εξαρτάται από το βάρος και τον συντελεστή τριβής μεταξύ ελαστικών και οδοστρώματος

2. Η δύναμη πέδης Π (τριβή και αυτή) από τα τακάκια στους δίσκους η οποία εξαρτάται από την πίεση και τον συντελεστή τριβής μεταξύ των αντίστοιχων υλικών (δίσκοι-τακάκια)

Πόση είναι η ενέργεια που αλλάζει μορφή , από κινητική σε θερμότητα στη συγκεκριμένη περίπτωση ;

Ε = Τ*S + Π *α όπου S η απόσταση που διανύει το ελαστικό  πάνω στο οδόστρωμα  και α η απόσταση που διανύει το τακάκι πιεζόμενο πάνω στο δίσκο 

Όταν ο τροχός είναι μπλοκαρισμένος τα φρένα δεν μετατρέπουν  την κινητική ενέργεια σε άλλη μορφή ενέργειας (εν προκειμένω θερμότητα)  καθώς το α =0 και μένει μόνο η τριβή από τα ελαστικά ,που ολισθαίνουν πλέον, να κάνει αυτή τη δουλειά. Για δεδομένο Ε πότε είναι μικρότερο το S με μπλοκαρισμένο τροχό ή όχι  ;

 

Επεξ/σία από nik0laus
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, nik0laus είπε

Παίδες για να δώσουμε ένα τέλος στην όλη κουβέντα ,αν και δεν το πολυβλέπω :), πρέπει να ξεκινήσουμε από το πως φρενάρει το αυτοκίνητο ,τι γίνεται δηλαδή,  όταν πατάμε το πετάλι αριστερά από το γκάζι.

Σκοπός μας είναι να μηδενίσουμε την κινητική ενέργεια που έχει το αυτοκίνητο μας μετατρέποντας τη σε κάποια άλλη μορφή καθότι ισχύει η αρχή διατήρησης της ενέργειας  . Πως γίνεται αυτό ;

Μα φυσικά εξασκόντας δύναμη ενάντια στη φορά της κίνησης  .

Ποιες δυνάμεις ασκούνται στο αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα ;

1. Η τριβή Τ  η οποία εξαρτάται από το βάρος και τον συντελεστή τριβής μεταξύ ελαστικών και οδοστρώματος

2. Η δύναμη πέδης Π (τριβή και αυτή) από τα τακάκια στους δίσκους η οποία εξαρτάται από την πίεση και τον συντελεστή τριβής μεταξύ των αντίστοιχων υλικών (δίσκοι-τακάκια)

Πόση είναι η ενέργεια που αλλάζει μορφή , από κινητική σε θερμότητα στη συγκεκριμένη περίπτωση ;

Ε = Τ*S + Π *α όπου S η απόσταση που διανύει το ελαστικό  πάνω στο οδόστρωμα  και α η απόσταση που διανύει το τακάκι πιεζόμενο πάνω στο δίσκο 

Όταν ο τροχός είναι μπλοκαρισμένος τα φρένα δεν μετατρέπουν  την κινητική ενέργεια σε άλλη μορφή ενέργειας (εν προκειμένω θερμότητα)  καθώς το α =0 και μένει μόνο η τριβή από τα ελαστικά ,που ολισθαίνουν πλέον, να κάνει αυτή τη δουλειά. Για δεδομένο Ε πότε είναι μικρότερο το S με μπλοκαρισμένο τροχό ή όχι  ;

Καλη η σκεψη σου αλλα νομιζω οτι εισαι λαθος.

1. Ναι , αλλα οσο αυξανεται το βαρος του αυτοκινητου, τοσο αυξανεται και η αδρανεια, αρα και η δυναμη που θα απαιτειται απο το συστημα πεδησης για να σταματησει.

2.Ναι, αλλα παντα η δυναμη πεδησης αναμεσα σε τακακια και δισκους θα ειναι μεγαλυτερη απο την προσφυση των ελαστικων στο οδοστρωμα, εκτος κι αν παει καποιος και βαλει σλικ σε zastava.

Η κινητικη ενεργεια ειναι παντα η ιδια, ανεξαρτητα με το τροπο που θα φρεναρει το αυτοκινητο. (αν αγνοησουμε την αντισταση του αερα προφανως)

Οταν ο τροχος ειναι μπλοκαρισμενος, ΟΛΗ η κινητικη ενεργεια που εχει το αυτοκινητο μετατρεπεται σε θερμικη απο τα λαστιχα, ενω οταν δεν ειναι μπλοκαρισμενος η περισσοτερη ειναι απο τους δισκους και τα τακακια. Επισης οταν μπλοκαρουν οι τροχοι, φθειρονται τα λαστιχα τοσο πολυ, που τα τριμματα γινονται σαν ενα ειδος ρουλεμαν για τα λαστιχα , και μειωνεται ακομα περισσοτερο η προσφυση.

Επεξ/σία από Ntinaras
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Μόλις τώρα, Ntinaras είπε

Καλη η σκεψη σου αλλα νομιζω οτι εισαι λαθος.

1. Ναι , αλλα οσο αυξανεται το βαρος του αυτοκινητου, τοσο αυξανεται και η αδρανεια, αρα και η δυναμη που θα απαιτειται απο το συστημα πεδησης για να σταματησει.

2.Ναι, αλλα παντα η δυναμη πεδησης αναμεσα σε τακακια και δισκους θα ειναι μεγαλυτερη απο την προσφυση των ελαστικων στο οδοστρωμα, εκτος κι αν παει καποιος και βαλει σλικ σε zastava.

Η κινητικη ενεργεια ειναι παντα η ιδια, ανεξαρτητα με το τροπο που θα φρεναρει το αυτοκινητο. (αν αγνοησουμε την αντισταση του αερα προφανως)

Οταν ο τροχος ειναι μπλοκαρισμενος, ΟΛΗ η κινητικη ενεργεια που εχει το αυτοκινητο μετατρεπεται σε θερμικη απο τα λαστιχα, ενω οταν δεν ειναι μπλοκαρισμενος η περισσοτερη ειναι απο τους δισκους και τα τακακια. Επισης οταν μπλοκαρουν οι τροχοι, φθειρονται τα λαστιχα τοσο πολυ, που τα τριμματα γινονται σαν ενα ειδος ρουλεμαν για τα λαστιχα , και μειωνεται ακομα περισσοτερο η προσφυση.

εαν και ειπα να μην ξανα απαντησω σε αυτο το θεμα   ειδικα σε  απολιτιστους που δεν ξερουν να μιλανε ομορφα.  θα κανω εξαιρεση..   οσο αυξανεται το βαρος αλλαζουν τα συστηματα πεδησης, δεν εχουν τα ιδια φρενα ενα ιχ και ενα λεωφοριο.  

οσο αφορα την προσφυση   στο βιντεο που ανεβασες abs vs without abs     για να αποφευχθει η προσφυση σε αυτοκινητο χωρις abs πρεπει να χειριστεις σωστα το πενταλ του φρενου , εαν το σανιδωσεις οπως κανεις  στο abs το εχασες το παιχνιδι.  αρα με σωστο πατημα του φρενου σε αυτοκινητο χωρις abs ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ  ΦΡΕΝΑΡΕΙ  με ελαχιστικη  απωλεια προσφυσης.  και μικροτερη διαδρομη φρεναρισματος.

Επεξ/σία από christopher0016
  • Like 1
Δημοσ.
37 λεπτά πριν, christopher0016 είπε

εαν και ειπα να μην ξανα απαντησω σε αυτο το θεμα   ειδικα σε  απολιτιστους που δεν ξερουν να μιλανε ομορφα.  θα κανω εξαιρεση..   οσο αυξανεται το βαρος αλλαζουν τα συστηματα πεδησης, δεν εχουν τα ιδια φρενα ενα ιχ και ενα λεωφοριο.  

οσο αφορα την προσφυση   στο βιντεο που ανεβασες abs vs without abs     για να αποφευχθει η προσφυση σε αυτοκινητο χωρις abs πρεπει να χειριστεις σωστα το πενταλ του φρενου , εαν το σανιδωσεις οπως κανεις  στο abs το εχασες το παιχνιδι.  αρα με σωστο πατημα του φρενου σε αυτοκινητο χωρις abs ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ  ΦΡΕΝΑΡΕΙ  με ελαχιστικη  απωλεια προσφυσης.  και μικροτερη διαδρομη φρεναρισματος.

Ναι προφανως ενα λεωφορειο θα εχει μεγαλυτερα φρενα, αλλα τι φρεναρει καλυτερα, ενα αδειο λεωφορειο η ενα γεματο λεωφορειο?

Αν πιστευεις οτι μπορεις να χειριστεις τοσο καλα το πενταλ του φρενου, μπορεις να κανεις το ιδιο και σε ενα αυτοκινητο με abs, ωστε να μην ενεργοποιηθει...

  • Like 1
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Αν πιστευεις οτι μπορεις να χειριστεις τοσο καλα το πενταλ του φρενου, μπορεις να κανεις το ιδιο και σε ενα αυτοκινητο με abs, ωστε να μην ενεργοποιηθει...

Το μοναδικο σωστο που εχεις πει.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Καλη η σκεψη σου αλλα νομιζω οτι εισαι λαθος.

1. Ναι , αλλα οσο αυξανεται το βαρος του αυτοκινητου, τοσο αυξανεται και η αδρανεια, αρα και η δυναμη που θα απαιτειται απο το συστημα πεδησης για να σταματησει.

2.Ναι, αλλα παντα η δυναμη πεδησης αναμεσα σε τακακια και δισκους θα ειναι μεγαλυτερη απο την προσφυση των ελαστικων στο οδοστρωμα, εκτος κι αν παει καποιος και βαλει σλικ σε zastava.

Η κινητικη ενεργεια ειναι παντα η ιδια, ανεξαρτητα με το τροπο που θα φρεναρει το αυτοκινητο. (αν αγνοησουμε την αντισταση του αερα προφανως)

Οταν ο τροχος ειναι μπλοκαρισμενος, ΟΛΗ η κινητικη ενεργεια που εχει το αυτοκινητο μετατρεπεται σε θερμικη απο τα λαστιχα, ενω οταν δεν ειναι μπλοκαρισμενος η περισσοτερη ειναι απο τους δισκους και τα τακακια. Επισης οταν μπλοκαρουν οι τροχοι, φθειρονται τα λαστιχα τοσο πολυ, που τα τριμματα γινονται σαν ενα ειδος ρουλεμαν για τα λαστιχα , και μειωνεται ακομα περισσοτερο η προσφυση.

1. Σαφώς αυξάνεται η αδράνειά του αλλά εμας μας ενδιαφέρει να μηδενιστεί η κινητική του ενέργεια η οποία όντως θα είναι μεγαλύτερη αφού είναι ανάλογη της μάζας του. Μπορεί όμως να μηδενιστει και εφαρμόζοντας ίση ή  μικρότερη δυναμη για μεγαλύτερο διάστημα .Μή συγχέεις τη Δύναμη με την Ενέργεια , είναι διαφορετικά φυσικά μεγέθη.

2. Πάλι μεγαλύτερη θα είναι ...

 

Που είμαι λάθος ;

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

2 ώρες πριν, zio10 είπε

Βρείτε τα κάπου θα μας τύχει κανένα φρενάρισμα και δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε! :lol:

Ανάλογα την περίπτωση , βέβαια σε  ορισμένες περιπτώσεις  πρέπει να έχεις κάνει και την ανάλογη προετοιμασία :

1. Αυτοκίνητο εφοδιασμένο με σύστημα ABS:

    1α.  Αν είσαι "οδηγάρα" κι έχεις αυτοκίνητο εφοδιασμένο με ABS βγάζεις την αντίστοιχη ασφάλεια το θέτεις εκτός και αρχίζεις να αυξομειώνεις, στο κρίσιμο σημείο, την πίεση που ασκείς στο φρένο προσπαθώντας να προσομοιώσεις τη λειτουργία του . Εννοείται ότι έχεις καλύτερα αποτελέσματα από δαύτο καθότι ο Χάμιλτον μπροστά σου δεν πιάνει μία, αλλά είπαμε: "άτιμη κοινωνία που άλλους τους ανεβάζεις κι άλλους τους κατεβάζεις"

    1β. Αν είσαι "κουλομαρία" αφήνεις την ασφάλεια στη θέση της .

2. Αυτοκίνητο που δεν διαθέτει σύστημα ABS :

    2α.  Είπαμε είσαι οδηγάρα και όχι "γατάκι" οπότε κάνεις ότι και στο 1α

    2β.  Αν είσαι "κουλομαρία" , καλά θα κάνεις  να πηγαίνεις σιγούλια σιγούλια και να κρατάς και καμιά απόσταση από τον προπορευόμενο για να αποφύγεις το ενδεχόμενο να χαλάσει το φασόλι, να μαραζώσει το λεμόνι και να γ@@ηθεί η πιπεριά ....

 

 

 

Επεξ/σία από nik0laus
  • Like 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...