Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ευρυζωνική πρόσβαση στο Internet σε κάθε πτήση που πραγματοποιείται στην Ευρώπη, υπόσχεται το European Aviation Network (EAN), το πρώτο πανευρωπαϊκό δίκτυο, η ανάπτυξη του οποίου ολοκληρώθηκε ύστερα από μια μικρή καθυστέρηση 6 μηνών.

Στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε χθες, οι συντελεστές του έργου, η Deutche Telekom, ο Inmarsat και η Nokia, έδωσαν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες γύρω από το EAN, η εμπορική διάθεση του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το καλοκαίρι.

Το δίκτυο του EAN αποτελείται από 300 σταθμούς βάσης LTE στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε συνδυασμό με τη δορυφορική τεχνολογία S-ban υπόσχεται απροβλημάτιστη κάλυψη ακόμα και πάνω από τη θάλασσα.  Η κάλυψη της εναέριου χώρου της Ελλάδος πραγματοποιήθηκε από τη Cosmote «παρά τις τεχνικές ιδιαιτερότητες του έργου, με δεδομένο ότι η χώρα μας καλύπτεται κατά 2/3 από θάλασσα». Οι σταθμοί βάσης διαθέτουν ακτίνα κάλυψης 150 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα, καλύπτοντας το σύνολο του ελληνικού εναέριου χώρου. 

Οι επιβάτες των πτήσεων που θα πραγματοποιούνται στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στελέχη του EAN θα πρέπει να περιμένουν υψηλές και αξιόπιστες ευρυζωνικές ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν τα 75Mbps, με το latency να κυμαίνεται κάτω από τα 100 milliseconds. Σε περίπτωση αυξημένων αναγκών, έχει προβλεφθεί εύκολη επέκταση του δικτύου εξαιτίας των τεχνολογιών που έχουν επιλεχθεί κατά τη δημιουργία του.

Σε ότι αφορά τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που θα ενταχθούν στο EAN, την αρχή θα κάνει το International Airlines Group (IAG) στο οποίο ανήκουν οι British Airways, Iberia, Vueling και Aer Lingus, στα αεροσκάφη των οποίων ήδη έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση του εξοπλισμού, ενώ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου έγινε αναφορά και στο ενδιαφέρον που έχει επιδείξει η Lufthansa. Το κόστος εγκατάστασης του εξοπλισμού σε κάθε αεροπλάνο όπως ξεκαθαρίζουν οι συμμετέχοντες είναι χαμηλό, χωρίς να υπάρχει κάποιος περιορισμός στο μέγεθος του αεροσκάφους, κάτι που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται η συμμετοχή και των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Σε ερώτηση του Insomnia, υπήρχε ρητή διαβεβαίωση ότι η χρήση ασύρματου δικτύου σε ένα κλειστό ελεγχόμενο περιβάλλον όπως αυτό ενός αεροπλάνου, δεν έχει οποιαδήποτε επίπτωση στην υγεία των επιβατών, με τις συνθήκες μάλιστα να είναι «αρκετά καλύτερες από αυτές που επικρατούν σε ένα δημόσιο μέρος που παρέχει ασύρματη πρόσβαση στο Internet».

Για την ώρα, δεν υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση γύρω από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν οι αεροπορικές εταιρείες,  αν και στόχος όλων των εμπλεκομένων πλευρών είναι το τελικό κόστος να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Το EAN δεν αποκλείει τη συμμετοχή στο project και τηλεπικοινωνιακών παρόχων, οι οποίοι σε συνδυασμό με τις αεροπορικές εταιρείες, θα μπορούν να προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες που να συμπληρώνουν αυτές του roaming over wi-fi όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

EAN-map.jpg.4cb371dde6ced1549402381dba521ff7.jpg

Ο χάρτης του European Aviation Network

Η εγκατάσταση και λειτουργία της επίγειας δορυφορικής υποδομής του νέου δικτύου πραγματοποιήθηκε από τον Όμιλο ΟΤΕ μετά από επιλογή της Inmarsat,  με την εγκατάσταση του δορυφορικού σταθμού της εταιρείας να  γίνεται στο Κέντρο Δορυφορικών Επικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη Νεμέα. Αυτό αποτελεί το σημείο διασύνδεσης με τον δορυφόρο της Inmarsat ο οποίος επικοινωνεί με τον τερματικό εξοπλισμό των αεροσκαφών (OBE) και εξασφαλίζει την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών Internet.


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Σημαντικό και για περίπτωση ατυχήματος αφού φαντάζομαι ότι τώρα τα αεροδρόμια θα ξέρουν και το στίγμα του αεροπλάνου με ακρίβεια μερικών μέτρων, ακόμη και όταν είναι εκτός radar, αφού πια θα μπορούν να ανταλλάσσουν συνέχεια πληροφορίες και το αεροπλάνο θα δίνει την ακριβή θέση σου.

  • Like 1
Δημοσ.

Ωραία όλα αυτά αλλά ξέρω πως ο τσάμπας πέθανε. Αν είναι να πληρώνεις για μια τέτοια υπηρεσία τότε να μου λείπει. Μπορώ να κάνω υπομονή κάποιες ώρες και χωρίς ίντερνετ. Από την άλλη το τσάμπα ευπρόσδεκτο αν και είμαι βέβαιος πως θα υπάρχει συγκεκριμένο ποσό Mb που θα έχεις στη διάθεσή σου για κάψιμο. 

Δημοσ.

Ωραια θα βγάζουμε selfies μέσα και θα τις στέλνουμε καπάκια για να μην χάνεται η στιγμή..!

Αντε και κανένα news να διαβάσεις αλλιώς είναι σαν να είσαι στο wc του σπιτιού σου χωρίς την ιδιωτικότητα.

  • Sad 1
Δημοσ.

" Σε ερώτηση του Insomnia, υπήρχε ρητή διαβεβαίωση ότι η χρήση ασύρματου δικτύου σε ένα κλειστό ελεγχόμενο περιβάλλον όπως αυτό ενός αεροπλάνου, δεν έχει οποιαδήποτε επίπτωση στην υγεία των επιβατών"

 

Δηλαδη δεν ντραπήκατε να κάνετε αυτήν την ερώτηση; Το επόμενο στάδιο θα ήταν να ρωτούσατε εάν η Γη είναι στρογγυλή ή επίπεδη.

  • Like 8
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σε πρόσφατη πτήση και η Austrian είχε Internet, λιγο τσιμπημένες οι τιμές βέβαια.

 

Επισης δεν ειναι θέμα «αν μπορώ να περιμενω κάποιες ώρες για Ίντερνετ», υπάρχουν επιχειρηματίες που απλα δεν μπορούν να περιμένουν. Ειδικά για πτήσεις που διαρκούν ώρες.

Επεξ/σία από Athanasios2104
  • Like 1
Δημοσ.

Εγώ πάντως πριν 2 χρόνια που πήγα Ινδία με τη Lufthansa έδιναν ίντερνετ μέχρι 24 ώρες με 17 ευρώ. Δεν το λες κακό, απλά ήταν προφανώς δορυφορικό.

  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, mernides είπε

" Σε ερώτηση του Insomnia, υπήρχε ρητή διαβεβαίωση ότι η χρήση ασύρματου δικτύου σε ένα κλειστό ελεγχόμενο περιβάλλον όπως αυτό ενός αεροπλάνου, δεν έχει οποιαδήποτε επίπτωση στην υγεία των επιβατών"

Δηλαδη δεν ντραπήκατε να κάνετε αυτήν την ερώτηση; Το επόμενο στάδιο θα ήταν να ρωτούσατε εάν η Γη είναι στρογγυλή ή επίπεδη.

Η ακτινοβολία μέσα σε ένα κλωβό faraday προφανώς χρήζει μελέτης. Το παράλογο είναι να ρωτάς για τέτοια πράγματα αυτόν που έχει κέρδος από την χρήση του. 

  • Like 2
Δημοσ.

Διαβάζωντας το άρθρο στην αρχή χάρηκα οτι το wifi θα ειναι δωρεάν για όλους τους επιβάτες αλλα δυστηχώς δεν .... οχι στην αρχή τουλάχιστον. Μένει βέβαια να δούμε την τιμολογιακή πολιτική της εκάστοτε εταιρίας αν και φαντάζομαι στην αρχή για να το το προωθήσουν κιόλας σαν υπηρεσία οτι θα ειναι αρκετά προσιτό ως προν την τιμή.

Γενικά νομίζω οτι η συγκεκριμένη υπηρεσία οτι θα ειναι χρήσιμη μόνο για πτήσεις που διαρκούν απο 3 4 ώρες και πάνω και κυρίως σε υπερατλαντικά ταξίδια οπου εισαι πολλές ώρες μεσα σε ενα αεροπλάνο.

Δημοσ.
9 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Σημαντικό και για περίπτωση ατυχήματος αφού φαντάζομαι ότι τώρα τα αεροδρόμια θα ξέρουν και το στίγμα του αεροπλάνου με ακρίβεια μερικών μέτρων, ακόμη και όταν είναι εκτός radar, αφού πια θα μπορούν να ανταλλάσσουν συνέχεια πληροφορίες και το αεροπλάνο θα δίνει την ακριβή θέση σου.

 τα αεροσκάφη εκπέμπουν εδώ και χρόνια τα δεδομένα πτήσης τους για λόγους ασφαλείας. Οι εκπομπές μπορούν να ληφθούν και από ιδιώτες με κόστος εξοπλισμού κάτω από 10 ευρώ

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...