Προς το περιεχόμενο

Διαφορετική φθορά ελαστικών / Αλλαγή


simply88

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, christopher0016 είπε

μετα τα 90 ΚΜ/Η γραφω..  οι δισκοπλακες που λες  θα στο κανει σε καθε φρεναρισμα .   σε τροχους που θελουν ζυγοσταθμιση    πατησε φρενο μετα τα 90km/h και θα καταλαβεις ;)

Οχι παντα, Εξαρτατε το ποσο στραβες ειναι αν δεν ειναι πολυ και εχεις και σωστες πιεσεις στα λαστιχα δεν θα καταλαβεις τιποτα ,έμενα δεν το κανει καθολου, αν ομως παω στα χιλιομετρα που λες ,τσαμικο :( αν εχει στραβούς ζυγους θα το καταλαβεις και χωρις να φρεναρεις μετα τα 90 :)  και εγω ετσι νομιζα και ελεγα οτι θα την βγαλω καθαρη με κανενα 20αρικο αλλα δεν :( αμα στο κανει στο φρεναρισμα στα τοσα που λες ξεκινας με δισκους :( αν δεν ειναι αυτο , το μετα δεν θες να το μαθεις γιατι παιζει πονος :( :(
Εσενα μετα τα 90 παει  καρφι χωρις τρεμουλο ? και στο κανει μονο στο φρεναρισμα ?

1 ώρα πριν, mp123 είπε

Ζυγοστάθμιση 
Το ζύγισμα, δηλαδή η ισομερής κατανομή του βάρους σε κάθε τροχό, διασφαλίζει ότι αυτός κατά την περιστροφή του δεν θα δημιουργεί κραδασμούς(φαινόμενο κοσκινίσματος στο τιμόνι). Το κοσκίνισμα μεταξύ 90 και 120 km/h προέρχεται από το λάθος ζύγισμα των εμπρός τροχών, ενώ σε μεγαλύτερη ταχύτητα προέρχεται από τους πίσω.

Η ζυγοστάθμιση επιβάλλεται ύστερα από κάθε αλλαγή ή επισκευή λάστιχου. Και για τέλειο αποτέλεσμα προτείνουμε αρχικά ζυγοστάθμιση με τον τροχό πάνω στο wheel balancer και στη συνέχεια πάνω στο αυτοκίνητο.

Ευθυγράμμιση 

Κάθε πότε; Θεωρητικά ο έλεγχος και η ευθυγράμμιση των τροχών χρειάζεται να γίνεται κάθε 10.000 km ή μια φορά το χρόνο. Επειδή όμως στην Ελλάδα, οι λακκούβες και οι έντονες ανωμαλίες καραδοκούν, ο έλεγχος κάθε έξι μήνεςδεν θα ήταν υπερβολή. Ειδικά σήμερα που ακόμα και τα μικρά αυτοκίνητα είναι σαν «παπουτσωμένοι γάτοι» με φαρδιά και χαμηλά λάστιχα που είναι ευπαθέστερα. Εξάλλου κατά τη διάρκεια του ελέγχου θα αποκαλυφθούν και τυχόν άλλες φθορές(ψαλίδια, ακρόμπαρα κ.λπ.).

Αρα λόγω των πιο πάνω που τα βρήκα από έγκυρη πηγή καλό είναι να τηρούνται και όχι βάζουμε τα μπρος πίσω και καθαρίσαμε είμαστε οδηγάρες και γνωστές του αυτοκινήτου. 

Με το γραμμα του νομου ναι πρεπει :) ζυγοσταθμιση αλλα κανεις δεν το κανει ;)

Επεξ/σία από darkman
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 66
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

7 ώρες πριν, Joshua21 είπε

 

Αφού δεν μπόρεσες να βγάλεις άκρη μετά από τόσα που γράφτηκαν, δοκίμασε διαβάζοντας το παρακάτω:

http://www.drive.gr/posts/symvoyles/empros-i-piso-ta-dyo-kainoyrgia-lastiha

Αφού λοιπόν σύμφωνα με τις συμβουλές του  άρθρου  τα καινούργια ή τα λιγότερο μεταχειρισμένα ελαστικά είναι καλύτερο να τοποθετούνται στον πίσω άξονα, ποιος ο λόγος να κάνουμε την εναλλαγή  των εμπροσθίων με τα οπίσθια τη στιγμή που τα εμπρόσθια έχουν σχεδόν πάντα μεγαλύτερη φθορά ;

:ph34r:

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.oponeo.co.uk/tyre-article/better-tyres-in-the-front-or-rear-test-results

Εδώ εξηγούν λίγο καλύτερα τα πράγματα , το πινακάκι με τα αποτελέσματα των τεστ της Μισελεν είναι ένας καλός μπούσουλας

Όλοι προτείνουν την αλλαγή όλων των ελαστικών ταυτόχρονα (κι εγώ συμφωνώ , πιστευω ότι όλοι συμφωνούμε με αυτό). Σε περίπτωση που προβεί κάποιος σε αλλαγή μόνο δύο ελαστικών ας τα βάλει όπου θέλει .... αρκεί να ξέρει τι να περιμένει και τι μπορεί να του συμβεί  σύμφωνα με τον τρόπο και τις συνθήκες στις οποίες οδηγεί.

Εγώ προσωπικά προτιμώ πάντα και παντού να έχω την ουρά μου προφυλαγμένη   .....  :D:D

Επεξ/σία από nik0laus
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εντάξει, αυτό το εξήγησε ο άνθρωπος, είπε ότι αν κάνεις την εναλλαγή όταν η διαφορά φθοράς μεταξύ των αξόνων είναι αμελητέα, δεν υπάρχει και τόση διαφορά στην πρόσφυση/πάτημα.

Απλά δεν πρέπει να εκλάβεις το  «τα καινούργια ή λιγότερο μεταχειρισμένα λάστιχα τοποθετούνται ΠΑΝΤΑ πίσω» τοις μετρητοίς.

Επεξ/σία από phanispal
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, zio10 είπε

Εγώ μέχρι τώρα έβαζα τα μπρος πίσω περίπου στα μισά της ζωής τους, γύρω στις 20.000 χλμ. Τώρα δεν ξέρω τι θα κάνω με τα επόμενα.

Είναι απλό. Μην κάνεις τίποτα. Κάνε κάθε χρόνο μια ζυγόσταθμιση - ευθυγράμμιση μέτρα τις αυλακώσεις από το πέλμα να είσαι οκ και μην τα αλλάζεις τα μπρος πίσω. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, mp123 είπε

Είναι απλό. Μην κάνεις τίποτα. Κάνε κάθε χρόνο μια ζυγόσταθμιση - ευθυγράμμιση μέτρα τις αυλακώσεις από το πέλμα να είσαι οκ και μην τα αλλάζεις τα μπρος πίσω. 

δεν παει ετσι :(  αν το κανεις ετσι τα μπροστα θα ειναι χαλια και τα πισω απάτητα :D τιποτα απο οτι εχουμε πει μεχρι τωρα δεν ειναι λαθος :)  μπορεις και θες να τα αλλαζεις καθε 10.000 οκ θες καθε 15.000 και αυτο οκ και στα μισα να το κανεις παλι το ιδιο ειναι :) οτι ψωμια ειναι να βγαλουν θα τα βγαλουν εκτος και τους τραγουδας και κανενα τραγουδακι το βραδυ μαζι με το γαλα πριν τον υπνο :P :P  ολα εχουυν να κανουν με το πως το πας το αμαξι :)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, darkman είπε

Θα σου πω γιατι δεν εχει, το λαστιχο εχει συγκεκριμένα χιλιόμετρα η χρονια που πρεπει να τα αλλαξεις, πχ αν εχει 30.000 και κανεις αλλαγη στα 15.000 στα 30000 μετα τα αλλαζεις ;) αν κανεις καθε 10.000 τα λαστιχα παλι 30.000 θα μαζεψουν απλα εκανες 3 αλλαγες ;) δεν βλεπω καπου να κανεις οικονομία, και μην περνεις απο τον δικο σου μάστορα που μπορει το να κάτσει να σου κανει αλλαγες στα λαστιχα και να μην στο βαζει στην τιμη, η στο συνολο τον εργασιών που κάνεις :) αν βλεπω κατι (που σου ειπα αν δεν εισαι κανενας καγκουρας ειναι αμελητέο) ειναι η ομοιομορφία :) 

Φίλε μου  κάνεις λάθος σε όλα.

Πρώτα από όλα τα λάστιχα δεν έχουν προκαθορισμένο χρονικό και χιλιομετρικό όρια αλλαγής, ίσως το μπερδεύεις με την αλλαγή λαδιών. Τα λάστιχα πρέπει να αλλάζονται εφόσον δείξουν σημάδια γήρανσης, ή η φθορά του πέλματος έχει φτάσει στο νόμιμο όριο των 1,6mm, όταν έχουν ανώμαλη φθορά ή αν σκιστούν/καταστραφούν. Το μόνο που υπάρχει είναι μια εκτίμηση του μέσου όρου χιλιομέτρων με κανονική χρήση, και αυτό είναι οι 50.000 χλμ.

Αν λοιπόν οδηγείς με τέτοιο τρόπο ή σε τέτοιες συνθήκες που τα βγάζεις off στις 30.000 χλμ, τότε επιβάλλεται να γίνεται εναλλαγή εμπρός-πίσω ανά 6.000 χλμ(απλά μαθηματικά είναι). Αν κάνεις την εναλλαγή στις 15.000 τα μπροστινά θα έχουν ήδη υπερβολικά μεγαλύτερη φθορά από τα πίσω, και έτσι το μόνο που θα καταφέρεις είναι να κάνεις πιο επικίνδυνο το αυτοκίνητο σου.

Όσο για το κόστος της εναλλαγής, ίσως δεν έχεις καταλάβει ότι δεν χρειάζεται να ξεμονταριστούν τα λάστιχα από τους τροχούς και να ζυγοσταθμιστούν ξανά, απλά ολόκληροι οι τροχοί αλλάζουν θέση, οι μπροστά πάνε πίσω και οι πίσω πάνε μπροστά χωρίς να αλλάξουν πλευρά. Ακόμα και σε άγνωστο συνεργείο/βουλκανιζατέρ να πας, οποιαδήποτε χρέωση παραπάνω από 5€ είναι κλοπή.

 

Και τέλος, όπως έγραψα και παραπάνω, όλα αυτά δεν είναι δικές μου εκτιμήσεις είναι εκτιμήσεις των κατασκευαστών ελαστικών. Αν νομίζεις ότι ξέρεις καλύτερα, κάνε του κεφαλιού σου, δεν έχω καμία αντίρρηση, μην προσπαθείς όμως να μας πείσεις πως είναι ανούσιο να κάνεις αυτό που προβλέπεται.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Φίλε μου  κάνεις λάθος σε όλα.

Πρώτα από όλα τα λάστιχα δεν έχουν προκαθορισμένο χρονικό και χιλιομετρικό όρια αλλαγής, ίσως το μπερδεύεις με την αλλαγή λαδιών. Τα λάστιχα πρέπει να αλλάζονται εφόσον δείξουν σημάδια γήρανσης, ή η φθορά του πέλματος έχει φτάσει στο νόμιμο όριο των 1,6mm, όταν έχουν ανώμαλη φθορά ή αν σκιστούν/καταστραφούν. Το μόνο που υπάρχει είναι μια εκτίμηση του μέσου όρου χιλιομέτρων με κανονική χρήση, και αυτό είναι οι 50.000 χλμ.

Αν λοιπόν οδηγείς με τέτοιο τρόπο ή σε τέτοιες συνθήκες που τα βγάζεις off στις 30.000 χλμ, τότε επιβάλλεται να γίνεται εναλλαγή εμπρός-πίσω ανά 6.000 χλμ(απλά μαθηματικά είναι). Αν κάνεις την εναλλαγή στις 15.000 τα μπροστινά θα έχουν ήδη υπερβολικά μεγαλύτερη φθορά από τα πίσω, και έτσι το μόνο που θα καταφέρεις είναι να κάνεις πιο επικίνδυνο το αυτοκίνητο σου.

Όσο για το κόστος της εναλλαγής, ίσως δεν έχεις καταλάβει ότι δεν χρειάζεται να ξεμονταριστούν τα λάστιχα από τους τροχούς και να ζυγοσταθμιστούν ξανά, απλά ολόκληροι οι τροχοί αλλάζουν θέση, οι μπροστά πάνε πίσω και οι πίσω πάνε μπροστά χωρίς να αλλάξουν πλευρά. Ακόμα και σε άγνωστο συνεργείο/βουλκανιζατέρ να πας, οποιαδήποτε χρέωση παραπάνω από 5€ είναι κλοπή.

Και τέλος, όπως έγραψα και παραπάνω, όλα αυτά δεν είναι δικές μου εκτιμήσεις είναι εκτιμήσεις των κατασκευαστών ελαστικών. Αν νομίζεις ότι ξέρεις καλύτερα, κάνε του κεφαλιού σου, δεν έχω καμία αντίρρηση, μην προσπαθείς όμως να μας πείσεις πως είναι ανούσιο να κάνεις αυτό που προβλέπεται.

Αμα δεν καταλαβαίνουμε απο παραδειγματα δεν φταιω εγω :( τωρα αν εχω δικιο η οχι μας διαβάζουνε και αλλοι ,οποτε μην τους ακυρώνεις, δεν ειναι ολοι χαζοι να κανουν κατι αμάσητο, ετσι δεν ειναι ,μπορεις να μιλας μονο για εσενα  ..... αν εσυ θες να κανεις αυτο που θες, κανε αυτο που θες, αν δεν θες μην το κανεις  :) και ασε τους αλλους που διαβαζουν να αποφασίσουν το τι θα κανουν :( η αποψη σου κ καταγραφεται οπως και η δικια μου , τωρα η σαλτσα δεν νομιζω οτι βοηθαει καπου.

tyres.jpg

Επεξ/σία από darkman
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, darkman είπε

Αμα δεν καταλαβαίνουμε απο παραδειγματα δεν φταιω εγω :( τωρα αν εχω δικιο η οχι μας διαβάζουνε και αλλοι ,οποτε μην τους ακυρώνεις, δεν ειναι ολοι χαζοι να κανουν κατι αμάσητο, ετσι δεν ειναι ..... αν εσυ θες να κανεις αυτο που θες κανε αυτο που θες αν δεν θες μην το κανεις  :) και ασε τους αλλους που διαβαζουν να αποφασίσουν το τι θα κανουν :( η αποψη σου καταγραφικέ οπως και η δικια μου , τωρα η σαλτσα δεν νομιζω οτι βοηθαει καπου.
 

tyres.jpg

 

Εγώ τα παραδείγματα τα καταλαβαίνω, με την προϋπόθεση όμως να βασίζονται σε επιχειρήματα και στη λογική, κάτι που δεν ισχύει στα δικά σου.

Όσο για τη φωτό τι προσπαθείς να μας πεις τώρα? Πως το λάστιχο έχει συγκεκριμένα χιλιόμετρα που πρέπει να το αλλάξεις επειδή ο Περιστέρας σου έδωσε ένα χαρτάκι που λέει προτεινόμενη επόμενη αλλαγή σε 36.000 χλμ? Μάλλον εμένα επιβεβαιώνει που έγραψα πως "Το μόνο που υπάρχει είναι μια εκτίμηση του μέσου όρου χιλιομέτρων με κανονική χρήση".

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το χαρτακι ηταν για να δεις οτι υπαρχουν καποια χιλιομετρα αναλογος βεβαια με τα λαστιχα ,τι οριο τον 50.000 μου λες , ενα μαλακό λαστιχο θα βγαλει 50.000...... , αν ναι ,το σκληρο θα βγαλει 100.000...... και βεβαια τα λαστιχα εχουν καποια χιλιομετρα που βγαζουν , σαφος και υπαρχουν δεικτες φθορας στα ελαστικα για να βλεπεις ποτε πρεπει να αλαχτουν ειπα εγω οτι δεν υπαρχουν......
Τα λαστιχα πανω κατω αναλογα ,την γόμα , την μαρκα  , την οδήγηση, ο καθε ενας μας ξερει περίπου ποσα βγάζει.....  τι πρέπει να εισαι μαθηματικος για να το βρεις.........
οταν σου γραφω Πχ 30.000   δεν ειναι προ χριστού ,παράδειγμα ειναι  ,το ποσα περιπου βγαζουν τα λαστιχα του το ξερει ο καθενας μας ,και εκει απαντησα .

Δεν εισαι υποχρεωμένος να υοθετισεις την αποψει μου, ουτε κανενας αλλος εδω , αλλα τουλαχιστον οταν μιλας μαζι μου δεν θα βαζεις σαλτσες εντυποσιασμου γιατι απλα εδω κανουμε μια συζητηση,κανενας δεν ειναι υποχρεομενος να κανει κατι , και παντα πρεπει να περνει και δευτερες γνωμες πριν το κανει .

Ειπα.......,  και το λεω για μια και τελευταία φορα αμα δεν εισαι καγκουρας για εμενα και στα μισα να τα αλλαξεις δεν υπαρχει θεμα ,τωρα αμα αυτο δεν σου αρεσει δεν μπορω να κανω κατι ....

Καλο βραδυ

Επεξ/σία από darkman
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω την εντυπωση οτι τα ιδια λετε και διαφωνειτε μονο στο αριθμο χλμ. που πρεπει να γινονται ή εναλλαγες.

Παντως οσο πιο συχνοτερα ειναι οι εναλλαγες τοσο πιο μικρτροτερη ειναι διαφορα στη φθορα μπροστα πισω.

Ολα ειναι σχετικα, γιατι αλλα ελαστικα φθειρονται πιο γρηγορα άλλα πιο αργα αναλογα με τη συνθεση της γομας αλλα και το τροπο, την ταχύτητα οδήγησης και την ποιοτητα του οδοστρωματος. Ακομη και με ιδια μαρκα-μοντελο ελαστικου σε εναν που οδηγει επιθετικα με υψηλες ταχυτητες και σεαγριο οδοστρωμα το πιθανοτερο ειναι να εχει μεγαλυτερη φθορα στις 10.000χλμ απο εναν αλλον στις 15.000χλμ που οδηγει ηρεμα σε χαμηλες ταχυτητες και σχετικα λειο οδοστρωμα και ανοιχτο δρομο χωρις πολλα φρεναρισματα.

Συνηθως αυτο που συνιστούν οι αυτοκινητοβιομηχανιες, χωρις να εινσι δεσμευτικο και απαραιτητο να γινεται, ειναι η εναλλαγη να γίνεται καθε 10.000χλμ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες συνιστούν την αλλαγή κάθε 10.000χλμ;

Σε όλα τα αλλα συμφωνω απόλυτα μαζί σου

Επεξ/σία από jmmys
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...