Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Ο λόγος που έψαξα την αρχική έρευνα είναι γιατι προσθέτει 35% στις εκπομπές του diesel και επειδή τα νούμερα για τα ηλεκτρικά μου φάνηκαν χαμηλά, ήθελα να δώ αν κάνει το ίδιο και στην κατανάλωση των ηλεκτρικών.

Τελικά η μελέτη της Transport & Environment στρογγυλοποιεί περίπου 10% προς τα κάτω (200Wh/km αντί για 220) τα νούμερα της μελέτης [19], ενώ αυτά αναφέρονται και σε αυτοκίνητα με σημαντικά μικρότερες μπαταρίες απο τα 30KWh, επομένως και χαμηλότερη κατανάλωση. Ήδη δηλαδή κάνει δύο σημαντικά φάουλ.

Αλλά και τα νούμερα της μελέτης [19] είναι έντονα φιλτραρισμένα και δέν είναι σίγουρο κατα πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, και όπως παραδέχονται οι συγγραφείς, μπορεί να περιέχουν συστηματικά λάθη.

Δική μου εκτίμηση, δέν υπολογίζουν σωστά την επιβάρυνση του κρύου καιρού και της θέρμανσης που είναι και η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών και μπορεί να διπλασιάσει την κατανάλωση.

Όσον αφορά το ενα και μοναδικό Nissan Leaf και το λόγο που είχε πολλά χιλιόμετρα και γιατί είναι outlier:

Αντίστοιχα έχουν αφαιρέσει απο τους μέσους όρους και τα outliers με τα πολύ λίγα χιλιόμετρα το χρόνο.

Για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, τα privately owned EV έχουν κατα μέσο όρο 6952, ενώ τα pool driven 4214, και αυτό βγάζει το μέσο όρο των 5508 km το χρόνο.

Όσον αφορά τις μπαταρίες έχουμε επίσης πολλά φάουλ. Καταρχάς τί σημαίνει μισή αλλαγή? Δέν υπάρχει μισή μπαταρία, πρέπει να υπολογιστεί ολόκληρη και να προστεθούν οι αντίστοιχες εκπομπές.

Επίσης απ ότι φαίνεται στα νούμερα δέν υπολογίζει τις αλλαγές των μπαταριών. Σύμφωνα με τα νούμερα της μελέτης, το ηλεκτρικό βγάζει περίπου 18 τόνους CO2 στη ζωή του. Υπολογίζει την μπαταρία στα 30KWh και 55 κιλά ανα κιλοβατώρα, επομένως για 2,5 μπαταρίες (μία η αρχική του αυτοκινήτου και μιαμιση επιπλέον) βγαίνουν 55*30*2,5 = 4 τόνοι και κάτι ψιλά CO2 ή περίπου 23% των 18 τόνων. Όμως στο διάγραμμα αναφέρει την μπαταρία ώς 14%.

Επομένως να συνοψίσουμε τα φάουλ της έρευνας μέχρι εδώ:

1) Παίρνει νούμερα κατανάλωσης για τα ηλεκτρικά απο μοντέλα με μικρότερες μπαταρίες

2) Τα στρογγυλοποιεί και λίγο προς τα κάτω

3) Τα νούμερα αυτά λόγω αδυναμιών της έρευνας είναι αρκετά μικρότερα απο τα πραγματικά

4) Υπολογίζει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα ανα χρόνο για τα EV απ ότι δείχνουν τα πραγματικά στοιχεία.

5) Δέν υπολογίζει τις εκπομπές CO2 απο τις αλλαγμένες μπαταρίες

6) Υπολογίζει λίγες αλλαγμένες μπαταρίες σε σχέση με τα χιλιόμετρα και το χρόνο που θα γίνουν αυτά

7) Συγκρίνει μικρό EV με ICE τουλάχιστον 2 κατηγοριών πάνω

Αυτή η αντιμετώπιση πάει τη συζήτηση σε εντελώς λάθος επίπεδο. Όσοι ασκούν κριτική δέν το κάνουν απαραίτητα ούτε επειδή είναι οπισθοδρομικοί, ούτε επειδή τα παίρνουν απο τους πετρελαιάδες.

Μία καινούρια τεχνολογία επικρατεί στην αγορά όταν έχει σαφή πλεονεκτήματα έναντι αυτής που προσπαθεί να αντικαταστήσει. Αυτό πολύ απλά δέν ισχύει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι πολύ χειρότερα σε κάποια πολύ βασικά σημεία σε σύγκριση με τα συμβατικά.

Το να μήν θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που κοστίζει τα διπλάσια και σου βάζει και σημαντικούς περιορισμούς στο πώς θα το χρησιμοποιείς δέν είναι άρνηση, είναι απλή λογική.

Συνεχως εχεις λαθος δεδομενα και για αυτο καταληγεις σε λανθασμενα συμπερασματα.

 

Ενδεικτικα:

λες οτι οι εκπομπες ρυπων των ICE (120gr CO2) αντιστοιχουν σε μεγαλυτερης κατηγοριας αυτοκινητο, γιατι υπολογιζεις με βαση τις τιμες του κατασκευαστη που ειναι γυρω στα 90gr για diesel κατηγοριας μεγεθους LEAF.

Ομως, οι επισημες τιμες κατασκευαστη δεν εχουν σχεση με την πραγματικοτητα(οπως γνωριζουμε ολοι) και για αυτο οταν συγκρινεις την καταναλωση των EV δεν παιρνεις την επισημη τιμη του κατασκευαστη, αλλα παιρνεις τιμες απο πραγματικες συνθηκες.

 

Με λιγα λογια: δυο μετρα και δυο σταθμα. Επισημες τιμες ρυπων για τα ICE, αλλα πραγματικα νουμερα μετρησεων για τα EV.

 

Y.Γ.: Μπορεις αν θελεις να βρεις ποσο στο περιπου καταναλωνει ενα tesla s(στην πραγματικοτητα) και ποσο καταναλωνει ενα αντιστοιχο αυτοκινητο(στην πραγματικοτητα) και ετσι θα σου λυθουν τα 1,2,3,7 που λανθασμενα βγαζεις εκτος συζητησης.

Επεξ/σία από haHa
  • Απαντ. 67
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Η σύντηξη δεν είναι το θέμα μας ούτε είμαι εξειδικευμένος πυρηνικός φυσικός. Όποιος θέλει πληροφόρηση μπορεί να την βρει εύκολα στο internet, αρκεί να μπορεί υποτυπωδώς να κρίνει την αλήθεια και να απορρίπτει τις ανοησίες, την προπαγάνδα και τα ψέμματα. Μια απλή αναζήτηση για παράδειγμα για το NIF του Lawrence Livermore National Laboratory δείχνει ότι το ερευνητικό αυτό κέντρο είχε πάντοτε σαν κυρίαρχο σκοπό την έρευνα για το Αμερικάνικο πυρηνικό οπλοστάσιο.

Its principal responsibility is ensuring the safety, security and reliability of the nation’s nuclear weapons through the application of advanced science, engineering and technology. (link)

Η τεχνική laser ICF του NIF άλλωστε από σχεδίαση δεν είναι επεκτάσιμη (scalable) όταν σημαντικά μέρη της διάταξης καταστρέφονται και χρειάζονται αντικατάσταση μετά από κάθε πυροδότηση (για εμπορική παραγωγή ενέργειας θα χρειαζόταν να το κάνει αυτό 1 φορά το δευτερόλεπτο, 5 τάξεις μεγέθους αύξηση!). Αυτό που έγινε με το NIF είναι ότι επιστήμονες του διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την συμμετοχή των ΗΠΑ στον ITER θεωρώντας ότι τα χρήματα έπρεπε να κατευθυνθούν σε καλύτερα προγράμματα σύντηξης (με λιγότερα χρήματα έλεγαν μπορεί να φτιαχτεί ένας αληθινός αντιδραστήρας που θα παρήγαγε μεγαβατ ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2020). Τελικά για κάποιο άγνωστο λόγο οι πιο έμπιστοι και διακεκριμένοι πυρηνικοί επιστήμονες των ΗΠΑ (και του κόσμου ίσως) αγνοήθηκαν και τα χρήματα δρομολογήθηκαν σε ένα πρόγραμμα με τεχνολογία 20ετίας (οι υψηλής θερμοκρασίας υπεραγωγοί ανακαλύφθηκαν το 1986 αλλά αγνοήθηκαν για άγνωστους λόγους) που έχει ως δηλωμένο σκοπό να μην φτιάξει ποτέ έναν πρακτικό αντιδραστήρα αλλά να μελετάει τα διδάγματα των περασμένων δεκαετιών για άλλα 50 χρόνια. Σήμερα για διάφορους λόγους αλλάζουν στάση (ίσως ισχύει φυσικά και αυτό για τις στρατιωτικές εφαρμογές). Το ΜΙΤ φυσικά δεν έχει φτιάξει εμπορικό αντιδραστήρα (ούτε πρόκειται) αλλά εξελίσσει τεχνικές και τεχνολογία που μπορεί να επιτρέψει να ασχοληθούν σοβαρά οι μικρές δυναμικές εταιρίες που προανέφερα που έχουν την τάση να μην λογαριάζουν τους ανίδεους πολιτικούς, τα "συμφέροντα" και την ανίδεη συντηρητική "κοινή γνώμη" και να περιμένουν δεκαετίες επί δεκαετιών να συμφωνήσουν μεταξύ τους οι άσχετοι στα αυτονόητα, αλλά να καινοτομούν και να διασπούν τα πάντα. Οπότε θα δούμε αν τα επόμενα χρόνια ξεφυτρώσει από το τίποτα μια νέα spacex/tesla της σύντηξης και αναταράξει τον κόσμο για το καλύτερο.

19 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Αυτή η αντιμετώπιση πάει τη συζήτηση σε εντελώς λάθος επίπεδο. Όσοι ασκούν κριτική δέν το κάνουν απαραίτητα ούτε επειδή είναι οπισθοδρομικοί, ούτε επειδή τα παίρνουν απο τους πετρελαιάδες.

Μία καινούρια τεχνολογία επικρατεί στην αγορά όταν έχει σαφή πλεονεκτήματα έναντι αυτής που προσπαθεί να αντικαταστήσει. Αυτό πολύ απλά δέν ισχύει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι πολύ χειρότερα σε κάποια πολύ βασικά σημεία σε σύγκριση με τα συμβατικά.

Το να μήν θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που κοστίζει τα διπλάσια και σου βάζει και σημαντικούς περιορισμούς στο πώς θα το χρησιμοποιείς δέν είναι άρνηση, είναι απλή λογική.

Η αγορά όμως ήδη αναγνώρισε τα σαφή πλεονεκτήματα και τις προοπτικές και αποφάσισε να την ακολουθήσει.

All Car Makers Go All In With Electric Cars

Ford, GM, Toyota, BMW, Volkswagen έχουν ήδη ανακοινώσει επενδύσεις πάνω από 50 Δις$ Δεν υπάρχει καμία αυτοκινητοβιομηχανία που να μην τρέχει σαν τρελή να πιάσει την Tesla.

German luxury cars go electric

German carmakers, long wedded to diesel, finally see the shift to electric motors as inevitable. Several are launching new e-car models this year, but will people want to buy them?

In the last few years, the German car industry has been waking up in a cold sweat, afraid that it has arrived late and under-armed to the battle that will shape the car industry in the coming decades: the shift to electric cars, flanked by self-driving vehicles. Every major manufacturer, including Audi, VW, BMW, Porsche and Daimler, is rushing to get high-end electric vehicles into production, having realized the combustion engine, which, while still highly profitable, is seen as a compromised and ultimately inferior technology.

Αυτό συμβαίνει στον κόσμο σήμερα. Όσο και αν δυσαρεστούνται, και γκρινιάζουν, και φωνάζουν κάποιοι το νερό μπήκε στο αυλάκι.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Η αγορά όμως ήδη αναγνώρισε τα σαφή πλεονεκτήματα και τις προοπτικές και αποφάσισε να την ακολουθήσει.

All Car Makers Go All In With Electric Cars

Ford, GM, Toyota, BMW, Volkswagen έχουν ήδη ανακοινώσει επενδύσεις πάνω από 50 Δις$ Δεν υπάρχει καμία αυτοκινητοβιομηχανία που να μην τρέχει σαν τρελή να πιάσει την Tesla.

German luxury cars go electric

German carmakers, long wedded to diesel, finally see the shift to electric motors as inevitable. Several are launching new e-car models this year, but will people want to buy them?

In the last few years, the German car industry has been waking up in a cold sweat, afraid that it has arrived late and under-armed to the battle that will shape the car industry in the coming decades: the shift to electric cars, flanked by self-driving vehicles. Every major manufacturer, including Audi, VW, BMW, Porsche and Daimler, is rushing to get high-end electric vehicles into production, having realized the combustion engine, which, while still highly profitable, is seen as a compromised and ultimately inferior technology.

Αυτό συμβαίνει στον κόσμο σήμερα. Όσο και αν δυσαρεστούνται, και γκρινιάζουν, και φωνάζουν κάποιοι το νερό μπήκε στο αυλάκι.

 

Ας δούμε μερικά facts.

Καταρχάς, η εξέλιξη των μπαταριών λιθίου έχει πρακτικά παγώσει. Ενδεικτικά, μας είχανε ζαλίσει για τις δήθεν εξελιγμένες μπαταρίες που θα έχει το Model 3 σε σχέση με τα S και X, όμως τελικά έχουν μικρότερο energy density και πολύ χειρότερους όρους εγγύησης. Γι αυτό όλοι εναποθέτουν τις ελπίδες τους στις "solid state" μπαταρίες και τις διαφορετικές χημείες. Αλλά μέχρι να εξελιχθούν σε σημείο που  να μπορούν να μπούν σε αυτοκίνητο χρειάζονται πολλά χρόνια ακόμα.

Οι δέ τιμές των μπαταριών απο δώ και πέρα μπορεί να αρχίσουν να ανεβαίνουν, καθώς οι τιμές του λιθίου και κοβαλτίου ανεβαίνουν.

Η GM χάνει περίπου $9000 για κάθε Bolt που πουλά. Η CEO δήλωσε οτι τα ηλεκτρικά θα μπορούν να είναι επικερδή μετά το 2021.

Αντίστοιχες δηλώσεις έχει κάνει και ο CEO της Fiat-Chrysler:

FCA loses a staggering $20,000 on every one of its all-electric cars

Marchionne: Electric cars not worth investment
 

Αναφορά σε κείμενο

 

Electric vehicles aren’t profitable, and they show no sign of grabbing enough market share to warrant serious investment. At least not according to Fiat Chrysler Automobiles NV CEO Sergio Marchionne.

No automaker knows what the future of robotic and electric vehicles really looks like. He doesn’t pretend to know, either.

 

 

Η δέ Tesla χάνει απίστευτα χρήματα με την πώληση του κάθε αυτοκινήτου. Απο εδώ:

5a6b0ac504545_TeslaCOGS.png.0c673b8c35b2facfed68eb9949a3701a.png

φαίνεται πώς το Cost of Goods Sold (COGS) ανεβαίνει καθώς ανεβαίνουν οι πωλήσεις. Αυτό δέν είναι φυσιολογικό, κανονικά το COGS πρέπει να ανεβαίνει όσο η εταιρία είναι νέα, αλλά μόλις οι γραμμές παραγωγής στηθούν και αυξηθεί η εμπειρία κατασκευής θα πρέπει να παραμείνουν σταθερά. Το οτι το COGS αυξάνεται μαζί με τις πωλήσεις δείχνει οτι υπάρχουν φιξ κόστη σε κάθε αυτοκίνητο και οτι η Tesla δέν πρόκειται ποτέ να είναι επικερδής όσα αυτοκίνητα και να πουλήσει. Τα υπόλοιπα κόστη ανα αυτοκίνητο τα κρύβει στο SG&A, οπότε τελικά το κέρδος ανα αυτοκίνητο είναι αρνητικό.

Ένα άλλο περίεργο με την Tesla και το Model 3, είναι οτι ενώ φαίνεται πως έχουν πρόβλημα παραγωγής αυτή την περίοδο, παρόλα αυτά κρατά μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων σε αποθήκες, ενω πρίν λίγες ημέρες άρχισε να στέλνει κάποια κομμάτια και σε εκθέσεις. Υποτίθεται οτι έχουν πάνω απο 400 χιλιάδες προ-παραγγελίες και μέχρι τώρα έχουν εκπληρώσει ένα πολύ μικρό αριθμό αυτών. Οπότε δέν έχει λογική να τα αποθηκεύουν και να μην τα παραδίδουν στους πελάτες.

Αναλυτές πιστεύουν οτι η πραγματική ζήτηση για αυτά τα αυτοκίνητα είναι πολύ μικρότερη, αλλά και με κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζουν και πουλάνε χάνουν λεφτά. Οπότε η Tesla έχει σημαντικό λόγο να μήν παραγει. Ενδεικτικά στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 η Tesla φαίνεται οτι κράτησε τεχνητά τις πωλήσεις των S και X σε υψηλά επίπεδα με το να αδειάσει το stock της σκοτώνοντας το σε πολύ χαμηλές τιμές.

Οπότε όλα δείχνουν πως η ζήτηση για τα αυτοκίνητα της Tesla ξεφουσκώνει. Όσοι είχαν την οικονομική άνεση να τα αγοράσουν, καθώς και τη δυνατότητα να τα φορτίζουν στο σπίτι τους, το έκαναν. Απο δώ και πέρα θα έχουν δυσκολία να αυξάνουν τις πωλήσεις με τους ρυθμούς που φαντάζονται.

 

Συμπέρασμα:

Είναι αλήθεια οτι η Tesla έχει βάλει τους άλλους κατασκευαστές στην πρίζα, γιατί τραβά όλα τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της και κάνει στα μάτια του κοινού τις άλλες εταιρίες να φαίνονται οπισθοδρομικές (άσχετα αν στην πραγματικότητα είναι μπροστά τεχνολογικά σε σύγκριση με την Tesla). Όμως αν παρατηρήσεις πιό προσεκτικά, δέν βιάζονται κιόλας, κατα βάση δηλώσεις για επενδύσεις κάνουν, σε σχετικά μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα (2025) και όταν λένε για EV εννοούν μέσα σε αυτά και τα υβριδικά.

Οπότε αν δούμε πίσω απο το hype, τα ηλεκτρικά είναι αυτοκίνητα που ούτε οι κατασκευαστές θέλουν να φτιάχνουν, γιατι χάνουν λεφτά, αλλά και οι αγοραστές πέρα απο μία μικρή, συγκεκριμένη  μερίδα, δέν θέλουν να τα αγοράσουν, γιατι κοστίζουν παραπάνω και έχουν περιορισμούς χρήσης.

Τα ηλεκτρικά δέν είναι τίποτα άλλο απο μία φούσκα υπερβολικής αισιοδοξίας και προσδοκιών που δέν βασίζονται στην πραγματικότητα. Κάτι σαν το dotcom bubble ή τόσες άλλες φούσκες στο παρελθόν.

Με αυτό δέν θέλω να πώ οτι τα ηλεκτρικά θα εξαφανιστούν, όπως και το internet δέν εξαφανίστηκε μετά το σκάσιμο του dotcom. Ίσα ίσα, είναι χρήσιμα σε συγκεκριμένες εφαρμογές, πχ μικρά αθόρυβα φορτηγά για μεταφορές μέσα στην πόλη, οχήματα για χρήση σε εργοστάσια κτλ.

Όμως αυτό που φαντάζονται κάποιοι οτι το 2030-35 δέν θα υπάρχουν βενζινάδικα ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας. Τα οχήματα ICE θα συνεχίσουν να είναι η συντριπτική πλειοψηφία στους δρόμους για πολλές δεκαετίες ακόμα.

Επεξ/σία από Fubar.gr
Το διάγραμμα COGS δεν φαινόταν
Δημοσ.

Αγνοείς την πραγματικότητα γύρω σου και κάνεις ένα απεγνωσμένο quote mining για να βρεις στοιχεία που με το κατάλληλο "μασαζ" θα δικαιώσουν την άποψή σου. Μόνο αυτό με τα οικονομικά της Tesla έχω δει να το ανεβάζεις καμιά δεκαριά φορές μέχρι τώρα και έχει προσπαθήσει να σου το έχει εξηγήσει τόσος κόσμος. Αξιολογείς π.χ. μια εταιρία υψηλής τεχνολογίας που τώρα χτίζει την τεχνολογία και τις υποδομές της (εργοστάσια αυτοκινήτων, μπαταριών, παγκόσμιο δίκτυο με χιλιάδες superchargers) με κριτήρια παραδοσιακών συντηρητικών κατασκευαστών (που αρμέγουν την ίδια τεχνολογία με αργά iterations εδώ και κανά ενάμιση αιώνα). Οι μέτοχοι της Tesla τα ξέρουν όλα αυτά και διαφωνούν με τις εκτιμήσεις σου για τα οικονομικά της, για αυτό πρόσφεραν στον Musk το μεγαλύτερο πακέτο ανταμοιβής στην ιστορία για να μείνει σαν CEO (ο Musk είχε δηλώσει ότι δεν τον ενδιαφέρει να διοικεί μια εισηγμένη εταιρία για κέρδη και μετά το model 3 και την επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιθανόν να αποχωρούσε από CEO για να αφιερώσει όλο τον χρόνο του στην SpaceX και τις άλλες εταιρίες):

Elon Musk Gets Long-Term Tesla Deal With No Salary or Bonus

The unprecedented pay package proposes Musk won’t get paid unless his company’s stock rises, further tying the 46-year-old chief executive officer’s personal wealth to that of shareholders. It envisions a staggering increase in market value to $650 billion that would put Tesla in the league of tech giants like Google parent Alphabet Inc. and Microsoft Corp., now more than 10 times its size. Revenue would expand to $175 billion, ahead of General Motors Co.

 

Δημοσ.

@Omnigeek

 

Τα οικονομικά είναι το Α και Ω για μία εταιρία. Όλα αυτά οτι τον Musk δήθεν δέν τον ενδιαφέρουν τα κέρδη ακούγονται όμορφα και ιδεαλιστικά, αλλά μια οποιαδήποτε εταιρία πρέπει να βγάζει κέρδη, αλλιώς δέν θα έχει λεφτά να επενδύσει στο μέλλον της.

 

Η Tesla στην πραγματικότητα έχει πολύ λίγη δική της τεχνολογία.

-Οι μπαταρίες είναι της Panasonic.

-Το πρώτο Roadster βασιζόταν εξολοκλήρου στην τεχνολογία της AC Propulsion, η οποία ουσιαστικά κατασκεύασε και το GM EV1. Αν και στη συνέχεια η Tesla διέκοψε τη συνεργασία της με την AC Propulsion, το Model S βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική μοτέρ, μπαταριών και inverter.

-Όλα τα συστήματα που σχετίζονται με το autopilot είναι τρίτων κατασκευαστών, όπως Mobileye, Nvidia, Bosch, Continental κτλ που είναι διαθέσιμα στο εμπόριο σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ο Musk έλεγε οτι πρίν τελειώσει το 2017 θα έχει έτοιμο self driving αυτοκίνητο που θα κάνει τη διαδρομή LA-New York μόνο του. Αλλά όπως όλα δείχνουν, έχουν παρατήσει την εξέλιξη του Autopilot και του Full Self Driving: Tesla placed dead last in self-driving race by Navigant, GM and Waymo top list. Το ίδιο προκύπτει και απο το πισωγύρισμα που ήταν το AP2 σε σχέση με το AP1.

-O Musk έλεγε οτι τα robot του εργοστασίου αυτοκινήτων θα είναι τόσο γρήγορα που θα χρειάζεται strobe light για να τα δείς. Όμως τα ρομπότ που χρησιμοποιούν είναι απο τους ίδιους κατασκευαστές που προμηθεύουν και τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

 

Η Tesla δέν ξοδεύει τα λεφτά της στην εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά στα εξής:

1) πουλάει τα αυτοκίνητα της κάτω του κόστους

2) τεράστια έξοδα επισκευών μέσα στην εγγύηση και αλλαγές πανάκριβων μπαταριών

3) δίκτυο supercharger που εκτός των άλλων εξόδων δίνει και τζάμπα το ρεύμα.

4) συντήρηση δικού της δικτύου συνεργείων και αντιπροσωπειών

5) αναλώνεται σε ανούσια, άχρηστα, πανάκριβα και αναξιόπιστα gimmics, όπως πολύπλοκα χερούλια, falcon wing doors, γρίλιες κλιματισμού ελεγχόμενες με servo κτλ.

 

Τα δέ Model 3 φαίνονται απίστευτα παρτάλια, καθώς η Tesla στην βιασύνη της να το βγάλει στην αγορά δέν έκανε καθόλου δοκιμές. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δοκιμάζουν για μήνες εώς χρόνια τα καινούρια μοντέλα πρίν τα βγάλουν στην αγορά.

Έτσι το ταμπλώ αποχρωματίζεται απο τον ήλιο, ενώ οι γυάλινες οροφές ραγίζουν απο τον πάγο. Πολλά Model 3 έμειναν λίγο μετά αφότου βγήκαν απο την αντιπροσωπεία. Η Tesla θα πρέπει να ξοδέψει εκατομμύρια για τις επισκευές μέσα στην εγγύηση.

 

 

Όσον αφορά το σχόλιο για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές (αρμέγουν την ίδια τεχνολογία με αργά iterations εδώ και κανά ενάμιση αιώνα):

1) Μιλάμε για εξαιρετικά ώριμες τεχνολογίες οι οποίες εκ των πραγμάτων έχουν μικρά περιθώρια εξέλιξης.

2) Όταν μια τεχνολογία χρησιμοποιείται για τόσα πολλά χρόνια αυτό σημαίνει κάτι: οτι λειτουργεί. Και ο τροχός είναι εφεύρεση 10 χιλιάδων χρόνων. Κάποιοι θα προσπαθήσουν να τον κάνουν τετράγωνο γιατι ο στρογγυλός μας πάλιωσε ή αλλιώς "innovation for innovation's sake". Οι αλλαγές πρέπει να έχουν κάποιο νόημα και να φέρνουν κάποια βελτίωση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το αυξημένο κόστος τους, περιορισμένο χρόνο ζωής των μπαταριών και το μπελά της φόρτισης είναι πισωγύρισμα για τα περισσότερα σενάρια χρήσης.

Δημοσ.

Οκ. Η Tesla είναι μια φούσκα με μηδέν τεχνολογία και αξία, και τα ηλεκτρικά γενικά είναι πισωγυρισμα, και όλοι όσοι επενδύουν σε αυτά είναι αδαείς και ανόητοι. Ειλικρινά δεν βαρέθηκες να ποσταρεις τα ίδια σεντόνια σε κάθε σχετικό thread;

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Οκ. Η Tesla είναι μια φούσκα με μηδέν τεχνολογία και αξία, και τα ηλεκτρικά γενικά είναι πισωγυρισμα, και όλοι όσοι επενδύουν σε αυτά είναι αδαείς και ανόητοι. Ειλικρινά δεν βαρέθηκες να ποσταρεις τα ίδια σεντόνια σε κάθε σχετικό thread;

Είμαι κλεισμένος στο σπίτι τις τελευταίες μέρες για λόγους υγείας (οχι κάτι σοβαρό), οπότε έχω άπειρο χρόνο να γράφω σεντόνια :D

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...