mp123 Δημοσ. 18 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 18 Ιανουαρίου 2018 Έχετε ποτέ ακούσει τον όρο οξείδωση.τα λάδια εφόσον ανοιχτούν από το δοχείο που ειναι σφραγισμένα αρχίζει η οξείδωση.εγω τα αλλάξω 2-3 μήνες προτού λήξει η διάρκεια που μου δίνει ο κατασκευαστής η 3-4000 χλμ πριν το όριο χλμ που δίνει ο κατασκευαστής.με το λάδι του κινητήρα και με την ποιότητας της βενζίνης δεν παίζω.μπορει να φανεί ότι χαλάω άσκοπα χρήματα αλλά μακροπρόθεσμα δεν εχω θέματα με την μηχανη.επισεις βασικό για μένα ειναι αλλαγη φίλτρου λαδιού κάθε φορά που αλλάζω λάδια. 1 1
opcorsa Δημοσ. 18 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 18 Ιανουαρίου 2018 27 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Το μόνο προφανές είναι ότι βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα. Δες την περιγραφή από το επίσημο site της εταιρείας: και παλι αποτελει την εξαιρεση του κανονα, αλλωστε τα λαδια της δεν πολυκυκλοφορουν για να την παρεις στα σοβαρα
phanispal Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Φίλτρο λαδιού αλλάζω κι εγώ με κάθε αλλαγή λαδιών. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να το αλλάζω μία παρά μία που λένε πολλοί. 3-8€ έχει, εκτός κι αν κάποιος βάζει κάτι πιο εξειδικευμένο/ακριβό, που και σε αυτή την περίπτωση, άλλος ένας λόγος να το αλλάζει κάθε φορά. Εκτός κι αν δεν κάνει για κάποιο λόγο. 1
Joshua21 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 8 ώρες πριν, opcorsa είπε και παλι αποτελει την εξαιρεση του κανονα, αλλωστε τα λαδια της δεν πολυκυκλοφορουν για να την παρεις στα σοβαρα Τύπε αντιφάσκεις... πριν δεν μίλησες για κανόνες και εξαιρέσεις, έγραψες ξεκάθαρα ΚΑΝΕΝΑ ΛΑΔΙ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΠΟΤΕ ΓΙΑ "ΠΟΣΑ ΧΛΜ ΚΡΑΤΑΕΙ". 1
opcorsa Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 30 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Τύπε αντιφάσκεις... πριν δεν μίλησες για κανόνες και εξαιρέσεις, έγραψες ξεκάθαρα ΚΑΝΕΝΑ ΛΑΔΙ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΠΟΤΕ ΓΙΑ "ΠΟΣΑ ΧΛΜ ΚΡΑΤΑΕΙ". δεν θα μπω καν σε κοπο να σχολιασω την μουφο σειρα που παρεθεσες και το κουτι που πρεπει να ειναι ελληνικη πατεντα... οσοι γνωριζουν ξερουν... γιατι δεν παρεθεσες τους μεγαλους παικτες της αγορας? κουτοπονηρε 45 λεπτά πριν, phanispal είπε Φίλτρο λαδιού αλλάζω κι εγώ με κάθε αλλαγή λαδιών. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να το αλλάζω μία παρά μία που λένε πολλοί. 3-8€ έχει, εκτός κι αν κάποιος βάζει κάτι πιο εξειδικευμένο/ακριβό, που και σε αυτή την περίπτωση, άλλος ένας λόγος να το αλλάζει κάθε φορά. Εκτός κι αν δεν κάνει για κάποιο λόγο. ΠΑΝΤΑ αλλαγη φιλτρου λαδιου... ολα τα αλλα ειναι συμβιβασμοι... ειναι σαν να κανεις μπανιο και να μην αλλαζεις εσωρουχο... 1
what_if Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 καλα λαδια μια φορα το χρονο κ αν δεν κανεις υπερβολικα πολλα χλμ πχ πανω απο 20000 επισης καθε φορα φιλτρο λαδιου ,αερα,φιλτρα καμπινας ,τσεκαρισμα μπουζι ,υγρα κ τακακια φρενων νομιζω οτι σχεδον ολοι οι αντρες εχουμε την ταση να παραχαιδευουμε τα μηχανοκινητα μας εχουν περασει απο τα χερια μου hyundai 124 peugeot 106 mitsubishi colt mazda 2 honda transalp 650 honda vfr 800 vtec honda xr 250 honda wave ποτε δεν ειχα προβλημα 1
Joshua21 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 19 λεπτά πριν, opcorsa είπε δεν θα μπω καν σε κοπο να σχολιασω την μουφο σειρα που παρεθεσες και το κουτι που πρεπει να ειναι ελληνικη πατεντα... οσοι γνωριζουν ξερουν... γιατι δεν παρεθεσες τους μεγαλους παικτες της αγορας? κουτοπονηρε Επί της ουσίας καμία απάντηση, το μόνο που κάνεις είναι να μοιράζεις αστήρικτους χαρακτηρισμούς και προσβολές. Απαξιώ.
teddy71 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Μερικες εκατονταδες ή και χιλιαδες μοντελα λαδιων κυκλοφορουν και κολησσες στο ενα που απο εξω απο το κουτι 20κ .. Και το 20Κ οπως γραφεται αναφερεται περισσοτεροστο μοντελο και οχι στα ποσα αντεχει...διαφημιστικο τρικ ειναι...και μαλλον θα πρεπει να θεωρήσουμε οτι πέτυχε . Αν θςωρεις οτι αντεχει τοσο και αφου το γραφει κιολας βαζε απο αυτο και κανε αλλαγες καθε 20000χλμ και πες μας τα συμπαιρασματα σου. Ζητα ομως μια υπευθυνη δηλωση απο την Σελενια που να γραφει οτι σου εγγυάται οτι αντεχει τοσα χλμ να δουμε αν θα σου δωσουν!. Ολες μα ολες οι εταιριες κατασκευης λαδιων λενε αλλαγη βαση των χλμ που προτείνει ο κατασκευαστης. Ακομη και στα σαιτ των εταιριων που ψαχνεις βαση μοντελου για το καταλληλο λαδι , η αναφορα στα ποσα χλμ πρεπει να γινεται η αλλαγη έχει αντληθει απο το κατασκευαστη του αυτοκινήτου και οχι απο τον παραγωγό του λιπαντικου. 2 1
mp123 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Για να τελειωσει το πανηγυρι.τα λαδια τα αλλαζουμε βαση κατασκευαστη και πιο νωρις .ολα τα καλα λαδια εχουν ημερομινια ληξης και σφραγισμενα να ειναι.το πολυ 5 χρονια απο την ημερομηνια παραγωγης.για αυτο να βλεπετε τι λαδια βάζετε στο αυτοκινητο.shelf life σημενει διαρκει ζωης απο την ημερα παραγωγης.δειτε φωτογραφια.
darkman Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 12 ώρες πριν, mp123 είπε Έχετε ποτέ ακούσει τον όρο οξείδωση.τα λάδια εφόσον ανοιχτούν από το δοχείο που ειναι σφραγισμένα αρχίζει η οξείδωση.εγω τα αλλάξω 2-3 μήνες προτού λήξει η διάρκεια που μου δίνει ο κατασκευαστής η 3-4000 χλμ πριν το όριο χλμ που δίνει ο κατασκευαστής.με το λάδι του κινητήρα και με την ποιότητας της βενζίνης δεν παίζω.μπορει να φανεί ότι χαλάω άσκοπα χρήματα αλλά μακροπρόθεσμα δεν εχω θέματα με την μηχανη.επισεις βασικό για μένα ειναι αλλαγη φίλτρου λαδιού κάθε φορά που αλλάζω λάδια. Ετσι ακριβώς ουκ ολιγες τρομπες βενζινης και μπεκ εχουν παραδώσει πνεύμα απο κακης ποιοτητας καυσιμα , οσο για το λαδι αν δεν κανεις τα ακολουθα σιγουρα θα το βρεις μετα απο χρονια μπροστά σου
Joshua21 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 1 ώρα πριν, teddy71 είπε Μερικες εκατονταδες ή και χιλιαδες μοντελα λαδιων κυκλοφορουν και κολησσες στο ενα που απο εξω απο το κουτι 20κ .. Και το 20Κ οπως γραφεται αναφερεται περισσοτεροστο μοντελο και οχι στα ποσα αντεχει...διαφημιστικο τρικ ειναι...και μαλλον θα πρεπει να θεωρήσουμε οτι πέτυχε . Αν θςωρεις οτι αντεχει τοσο και αφου το γραφει κιολας βαζε απο αυτο και κανε αλλαγες καθε 20000χλμ και πες μας τα συμπαιρασματα σου. Ζητα ομως μια υπευθυνη δηλωση απο την Σελενια που να γραφει οτι σου εγγυάται οτι αντεχει τοσα χλμ να δουμε αν θα σου δωσουν!. Ολες μα ολες οι εταιριες κατασκευης λαδιων λενε αλλαγη βαση των χλμ που προτείνει ο κατασκευαστης. Ακομη και στα σαιτ των εταιριων που ψαχνεις βαση μοντελου για το καταλληλο λαδι , η αναφορα στα ποσα χλμ πρεπει να γινεται η αλλαγη έχει αντληθει απο το κατασκευαστη του αυτοκινήτου και οχι απο τον παραγωγό του λιπαντικου. Κάπου πρέπει να μπερδεύτηκες, δεν θυμάμαι ποτέ να έγραψα προσωπική άποψη για το πόσο αντέχουν τα συγκεκριμένα λάδια. Μια και το έθιξες όμως, εγώ προσωπικά όσον αφορά τις αλλαγές λαδιών ακολουθώ τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου, και στις προδιαγραφές των λαδιών και στα διανυθέντα χιλιόμετρα ή στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει. Πάντως το τι είχαν στο μυαλό τους όταν ονόμασαν το συγκεκριμένο λάδι 20k δεν μπορώ να το ξέρω, το μόνο σίγουρο είναι ότι δηλώνουν πως αντέχει ως 20.000km, έχω κάνει παράθεση από το επίσημο site τους σε προηγούμενο post . Και όχι μόνο αυτή η εταιρεία, όλες σχεδόν οι εταιρείες λιπαντικών έχουν λάδια "long life" στη γκάμα τους.
opcorsa Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 4 ώρες πριν, Joshua21 είπε Επί της ουσίας καμία απάντηση, το μόνο που κάνεις είναι να μοιράζεις αστήρικτους χαρακτηρισμούς και προσβολές. Απαξιώ. εχεις οδηγησει ποτε τυπε?
Joshua21 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Αναδημοσίευση άρθρου από το Auto Motor und Sport, 14/03/07 Κάποτε αλλάζαμε συχνά λάδια γιατί έπρεπε. Σήμερα τα αλλάζουμε γιατί μας αναγκάζουν. Υπήρχε μια εποχή που αλλάζαμε λάδια στα αυτοκίνητα κάθε 5.000 χιλιόμετρα. Μια εποχή που κυριαρχούσε το καρμπιρατέρ, που οι κατασκευαστικές ανοχές ήταν μεγάλες, τα λάδια ήταν λίγο καλύτερα από τηγανέλαια. Υπήρχε μια εποχή που αν ένα αυτοκίνητο έκανε 100.000 χιλιόμετρα χωρίς ρεκτιφιέ περνούσε στο βιβλίο Γκίνες και ας άλλαζε λάδια κάθε 5.000 χιλιόμετρα. Κι όμως, ακόμη και σήμερα είναι καλύτερα να μιλήσεις υπέρ του καπνίσματος στο ογκολογικό του Παίδων, παρά να προσπαθήσεις να εξηγήσεις γιατί είναι ανώφελο να αλλάζουμε λάδια τόσο συχνά. Υπάρχει αυτή η λογική που λέει πως αντίθετα με την αραιή αλλαγή, η συχνή αλλαγή λαδιών ποτέ δεν έβλαψε. Και δώσ’ του και αλλάζουν λάδια κάθε τόσο και όπως καινούρια τα βάζουν έτσι καινούρια τα βγάζουν και τα πετάνε. Κάτι τέτοιο, ίσως, να ήταν απαραίτητο όταν τα καρμπιρατέρ γέμιζαν με άκαυτη βενζίνη τους θαλάμους καύσης και στα τοιχώματα μαζεύονταν οξέα που κατέληγαν στο λάδι από την κακή επαφή των ελατηρίων των πιστονιών. Όταν οι ατέλειες στην κατασκευή των τμημάτων επέτρεπαν στο γρέζι που δημιουργούταν από τις τριβές να μπαίνει παντού, ναι, η αλλαγή λαδιού ήταν σωτήρια. Σήμερα, με φυσιολογική χρήση ένα αυτοκίνητο μπορεί να μην αλλάξει και ποτέ λάδια, χωρίς να παρουσιάσει πρόβλημα στο ωφέλιμο διάστημα της ζωής του. Στα μέσα του ’80 το auto motor und sport έκανε 100.000 χιλιόμετρα με ένα Golf χωρίς να αλλάξει λάδι και κατόπιν έλυσε το μοτέρ και το έλεγξε με το μικροσκόπιο για βλάβες χωρίς να διαπιστώσει το παραμικρό. Αν σκοπεύει κανείς να κρατήσει το αυτοκίνητό του για πάντα ίσως να υπάρχει λόγος. Αλλιώς τις κάνουμε μόνο για να διατηρήσουμε την εγγύηση. Αυτό είναι λίγο διφορούμενο. Από τη μία ο κατασκευαστής θέλει να κάνεις συντήρηση ώστε να μη χαλάσει το αυτοκίνητο στο διάστημα της εγγύησης και αναγκαστεί να το πληρώσει. Από την άλλη η εισροή χρημάτων στις αυτοκινητοβιομηχανίες αλίμονο αν τελείωνε με την αγορά του αυτοκινήτου. Και φυσικά όσο τα αυτοκίνητα τα αγοράζουμε από την τσέπη μας και η εγγύηση μας καίει, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες, ακόμη και αν καμιά φορά τα διαστήματα σέρβις καθορίζονται, από τις εδώ αντιπροσωπείες, σε σαφώς μικρότερα από ό,τι συνιστά ο κατασκευαστής. Είναι μια τακτική ελαφρώς αφαιμακτική, στην οποία όμως δεν έχουμε τρόπο να αντιδράσουμε. Όμως οι καιροί αλλάζουν. Γιατί ενώ εμείς σαν ιδιώτες δεν έχουμε τρόπο να πιέσουμε για τα μεγαλύτερα διαστήματα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, οι τράπεζες που καλύπτουν τα κόστη αυτά σε αγορές με λίζινγκ δεν είναι και τόσο πρόθυμες. Όταν το λίζινγκ καθιερωθεί και στην Ελλάδα σαν τον κύριο τρόπο απόκτησης αυτοκινήτου, δεν θα μας βγάζουν άλλο το λάδι. Θα πιέσουν οι τράπεζες να μένει περισσότερο καιρό μέσα.
darkman Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 (επεξεργασμένο) 42 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Αναδημοσίευση άρθρου από το Auto Motor und Sport, 14/03/07 Super Αφιέρωμα ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/11/2013 autotriti.gr Τα λιπαντικά των κινητήρων έχουν δυο βασικές λειτουργίες. Πρώτα από όλα λιπαίνουν, δηλαδή μειώνουν τις τριβές ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Το λάδι δημιουργεί ένα φιλμ το οποίο εισχωρεί ανάμεσα στις δυο επιφάνειες, επιτρέποντας τους παράλληλα την κίνηση, χωρίς όμως να έρχονται σε επαφή. Η δεύτερη βασική λειτουργία που εξυπηρετεί το λιπαντικό, είναι η απαγωγή θερμότητας από τα τοιχώματα του κινητήρα. Λειτουργεί για παράδειγμα σαν τον αέρα που φυσάμε πάνω σε καυτό φαγητό για να κρυώσει. Το λάδι που ρέει εντός του κινητήρα πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση που η σύνθεση του να μπορεί να αντέχει τις θερμοκρασίες λειτουργίας. Ο κύκλος ζέστη-κρύο, σιγά-σιγά διασπά τα συστατικά του λαδιού που το κάνουν να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του, ενώ η κατάσταση χειροτερεύει από τις προσμίξεις από το θάλαμο καύσης, τον οποίο το λάδι καθαρίζει σε κάθε ανέβασμα του πιστονιού. Έτσι καθώς τα χιλιόμετρα μαζεύονται, το λάδι μαυρίζει και σταδιακά χάνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Με άλλα λόγια, η διάρκεια ζωής του κάθε λιπαντικού είναι ορισμένη και ορίζεται από τον κατασκευαστή του και στη συνέχεια από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, ο οποίος γνωρίζει τις αντοχές και τις καταπονήσεις που δέχεται το μηχανικό σύνολο. Ακόμα μια σημαντική λειτουργία του λιπαντικού είναι ότι, λόγω των ειδικών καθαριστικών συστατικών που διαθέτει, φροντίζει και απομακρύνει τα διάφορα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται. Για τα παλαιάς κοπής αυτοκίνητα η αλλαγή λιπαντικού γίνεται κάθε 7.500-10.000 χλμ. Στα νέας τεχνολογίας μια φορά το χρόνο. Τι είδη λιπαντικών υπάρχουν στην αγορά; • Τα ορυκτέλαια είναι η πιο φτηνή επιλογή, αλλά αυτά τα λιπαντικά έχουν μόρια που διαφέρουν σε μέγεθος και σύνδεση, με αποτέλεσμα να καταπονούνται περισσότερο και σε μικρότερο χρονικό διάστημα. • Τα συνθετικά (χημικά προϊόντα, διατηρούν σταθερή τη λιπαντική μεμβράνη και οι μεγάλες θερμοκρασίες δεν αλλοιώνουν το ιξώδες τους). Είναι ακριβότερα, αλλά καλύπτουν απόλυτα τους σύγχρονους κινητήρες που κατασκευάζονται με ακραίες ανοχές. • Τα ημισυνθετικά (ορυκτέλαια επεξεργασμένα έτσι, ώστε να έχουν χημική σύνθεση σχεδόν όμοια με αυτήν των συνθετικών) είναι μείγματα ορυκτελαίων και συνθετικών λιπαντικών. • Τα ανακυκλωμένα (ο βαθμός απόδοσής τους φτάνει το 70% σε σχέση με τα μη ανακυκλωμένα). Ποιες είναι οι βασικές ιδιότητες των λιπαντικών; Η χρήση των λιπαντικών είναι αναγκαία για τη λειτουργία των μηχανών, αφού βασικός προορισμός τους είναι η μείωση της τριβής (άρα και της απώλειας έργου) και προστασία από τη φθορά των κινητών μερών. Σε ένα αυτοκίνητο, υπολογίζεται, ότι το 6% από την ενέργεια που αποδίδει το καύσιμο, καταναλώνεται σαν ενέργεια τριβών. Οι βασικές ιδιότητες που πρέπει να έχει ένα λιπαντικό, είναι οι εξής: Η Λιπαντική Ικανότητα: Σ αυτήν την ιδιότητα οφείλεται η μείωση των τριβών καθώς και των φθορών σε μία μηχανή. Με το σχηματισμό ενός φιλμ από λιπαντικό ανάμεσα στις κινούμενες μεταλλικές επιφάνειες, επιτυγχάνεται η μετατροπή της τριβής από «ξηρά» σε «υγρή». Οι λιπαινόμενες μεταλλικές επιφάνειες, ασκούν πίεση τείνοντας να απομακρύνουν το φιλμ του λιπαντικού, το οποίο για να αντισταθεί πρέπει να είναι σε θέση να «φέρει» φορτίο. Η Ψυκτική Ικανότητα: Η θερμότητα που αναπτύσσεται από το έργο της μηχανής που καταναλώνεται σε ενέργεια τριβών πρέπει να απαχθεί από τα σημεία τριβής για να αποτραπεί η δημιουργία υψηλών θερμοκρασιών. Το ρόλο του ψυκτικού μέσου παίζει το λιπαντικό. Η ικανότητα του λιπαντικού να ψύχει τις τριβόμενες επιφάνειες, έχει άμεση σχέση με την ειδική του θερμότητα και τη θερμική του αγωγιμότητα. Μη Διαβρωτικότητα: Το λιπαντικό δεν πρέπει να περιέχει, ούτε να δημιουργεί ουσίες που είναι δυνατό να προσβάλλουν (διαβρώσουν) τις τριβόμενες επιφάνειες, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα λίπανσης (αγωγούς και δεξαμενή αποθήκευσης). Πολλές φορές το λιπαντικό καλείται να προστατεύσει τις λιπαινόμενες επιφάνειες, από διάβρωση οφειλόμενη σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως υγρασία, οξυγόνο κ.λπ. Η Σταθερότητα: Το λιπαντικό δεν πρέπει κάτω από τις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας, να υφίσταται αλλοιώσεις τέτοιες, που να απαγορεύουν την παραπέρα χρήση του. Ένα μέγεθος που χαρακτηρίζει τα λιπαντικά, είναι το ιξώδες. Χονδρικά θα μπορούσαμε να πούμε, ότι το ιξώδες φανερώνει πόσο παχύ ρευστό είναι ένα λιπαντικό. Για μια συγκεκριμένη θερμοκρασία, όσο χαμηλότερο είναι το ιξώδες, τόσο πιο λεπτόρρευστο θα είναι το λιπαντικό. Το ιξώδες ενός λιπαντικού μεταβάλλεται αντιστρόφως ανάλογα σε σχέση με τη θερμοκρασία, πράγμα που σημαίνει, ότι στις υψηλές θερμοκρασίες το λάδι γίνεται πιο λεπτόρρευστο. Οι μεταβολές αυτές είναι ανεπιθύμητες. Στην πραγματικότητα οι απαιτήσεις μας είναι διαμετρικά αντίθετες, αφού για την καλή λίπανση και την εύκολη εκκίνηση ενός κρύου κινητήρα χρειάζεται χαμηλό ιξώδες. Τι σημαίνουν τα νούμερα 0W-40 και τι είναι το ιξώδες; Ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει το τύπο του λιπαντικού για τον κινητήρα που κατασκευάζει, μέσω μιας κωδικής ονομασίας (για παράδειγμα 0W-40). Σύμφωνα με τη Society of Automotive Engineers (SAE), ο βαθμός χειμώνα (winter) ακολουθείται από το γράμμα W και, όσο μικρότερος είναι, τόσο πιο σταθερό παραμένει το ιξώδες του λιπαντικού σε χαμηλές θερμοκρασίες (δηλαδή τα 10W εμφανίζουν καλύτερη συμπεριφορά στο κρύο από τα 20W). Το 40 που ακολουθεί, είναι ο βαθμός καλοκαιριού και, όσο μεγαλύτερος είναι, τόσο περισσότερο παραμένει σταθερό το λάδι σε υψηλές θερμοκρασίες. Ο όρος «ιξώδες», χαρακτηρίζει την αντίσταση που παρουσιάζουν τα υγρά (και τα αέρια) στη ροή τους. Η αντίσταση που παρουσιάζουν τα λιπαντικά (πιο αργή ροή από το νερό, το οινόπνευμα κ.α.) οφείλεται στις διάφορες εσωτερικές τριβές των μορίων του λιπαντικού από τις δυνάμεις συνοχής σε τέτοιο βαθμό, ώστε το ιξώδες αποτελεί το μέτρο αντίστασης του υγρού στη ροή. Δηλαδή, όσο πιο παχύρρευστο είναι ένα υγρό, τόσο μεγαλύτερο ιξώδες. FAQ >> Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω λάδια στον κινητήρα; Αυτό εξαρτάται από τον κατασκευαστή. Εντός του manual αναγράφονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε και να πράττετε, αναλόγως βεβαίως του τρόπου αλλά και των συνθηκών οδήγησης σας. Αν τα περισσότερα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου γίνονται εντός της πόλης, με συχνά σταμάτα – ξεκίνα, κολλημένοι στην κίνηση για πολλή ώρα ή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες (υψηλές ή εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες), τότε συνίσταται η συχνότερη αλλαγή του λιπαντικού. >> Συνθετικά, ημισυνθετικά ή τι άλλο; Τι λάδια να επιλέξω; Η απάντηση είναι μία και μοναδική! Αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας. Το εγχειρίδιο οδηγιών αναφέρει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το λιπαντικό του κινητήρα σας. >> Να αγοράζω τα ακριβά ή αυτά που ορίζει ο κατασκευαστής; Τα ακριβά δεν είναι και τα καταλληλότερα, άρα το σημαντικότερο είναι να χρησιμοποιείτε το λάδι εκείνο που πληροί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Τα συμβατικά λιπαντικά προσφέρουν την απαιτούμενη προστασία στον κινητήρα. Αν πάλι εσείς θέλετε και διαθέτετε τα απαιτούμενα χρήματα, μπορείτε να επιλέξετε συνθετικά λιπαντικά για πρόσθετη προστασία του κινητήρα σας. >> Πόσος χρόνος χρειάζεται για να αλλάξω λάδια. Πολύς; Όχι, ένας έμπειρος μηχανικός δεν θα χρειαστεί παραπάνω από 20 λεπτά για να αλλάξει τα λάδια του αυτοκινήτου σας. >> Πρέπει να αλλάζω φίλτρο λαδιού σε κάθε αλλαγή λιπαντικών; Για την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα συστήνεται αλλαγή του φίλτρου σε κάθε αλλαγή λαδιών. Υπολείμματα από το χρησιμοποιημένο λιπαντικό που επικάθονται στο φίλτρο μπορεί να επιβαρύνουν την λειτουργία του κινητήρα. >> Ο κινητήρας μου «καίει» λάδι. Μήπως πρέπει να αντικαταστήσω το λιπαντικό με άλλο μεγαλύτερου ιξώδους; Η λύση στο πρόβλημα της κατανάλωσης λαδιού εξαρτάται από την ποσότητα της κατανάλωσης και τον τύπο. Τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που χρησιμοποιούν λιπαντικά χαμηλού ιξώδους (π.χ. 0W-20) είναι σχεδιασμένα να καταναλώνουν έως και 1λίτρο λαδιού για κάθε 1.000 χλμ σε ακραίες συνθήκες! Στα αυτοκίνητα που έχουν καταπονημένο κινητήρα και καταναλώνουν λάδι, μια αντικατάσταση με πιο "χοντρό" θα έχει σαν συνέπεια λιγότερη κατανάλωση αλλά όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν η κατανάλωση λαδιού ξεπερνά το 1lt/1.000km, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να απευθυνθεί σε επισκευαστή. Και 6 χρονια ποιο φρεσκο απο το δικο σου Επεξ/σία 19 Ιανουαρίου 2018 από darkman
Joshua21 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2018 3 λεπτά πριν, darkman είπε Και 6 χρονια ποιο φρεσκο απο το δικο σου Ε και? Άσχετα με το πότε γράφτηκε το καθένα αναφέρονται σε διαφορετικά πράγματα, μπήκες στον κόπο να τα διαβάσεις? Ή απλά το έκανες παράθεση μόνο και μόνο επειδή γράφτηκε μεταγενέστερα?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα