Moderators Malthador Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Moderators Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) @theavenger: Υπήρχε μία εγκύκλιος από το 1992, ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) που αντικαταστάθηκε το 2014 από τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ). Παραθέτω τι έγραφε και η παλιά εγκύκλιος για να είναι πιο κατανοητό. Ο παλιός ΚΒΣ έγραφε στο άρθρο 12 παράγραφος 1: Για την πώληση αγαθών για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτου ή δικαιώματος εισαγωγής και την παροχή υπηρεσιών από επιτηδευματία σε άλλο επιτηδευματία και τα πρόσωπα των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 2 του Κώδικα αυτού, για την άσκηση του επαγγέλματος τους ή την εκτέλεση του σκοπού τους, κατά περίπτωση, καθώς και για την πώληση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών εκτός της χώρας εκδίδεται τιμολόγιο. Ο νέος ΚΦΑΣ γράφει στο άρθρο 6 παράγραφος 1: Για την πώληση αγαθών για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτου και την παροχή υπηρεσιών από υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών σε άλλο υπόχρεο, σε πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 ή σε αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α. ή σε πρόσωπα εκτός της χώρας, για την άσκηση του επαγγέλματός τους ή την εκτέλεση του σκοπού τους, κατά περίπτωση, εκδίδεται τιμολόγιο, τουλάχιστον διπλότυπο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Αν εσύ είσαι επαγγελματίας (υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών δηλαδή) και πουλάς κινητά τηλέφωνα και έρθω εγώ που είμαι επαγγελματίας (υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών κι εγώ δηλαδή) να αγοράσω ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο θα χρησιμοποιήσω για την άσκηση του επαγγέλματός μου, τότε είσαι υποχρεωμένος να μου εκδώσεις τιμολόγιο. Κρατάω δύο επιφυλάξεις μόνο στα παραπάνω: α) δεν ξέρω κατά πόσο οι εγκύκλιοι ενέχουν θέσεις νόμων και β) δεν ξέρω τι παίζει με τις επιχειρήσεις που έχουν αποκλειστικά ΚΑΔ λιανικής (π.χ. περίπτερα), αν και αμφιβάλω ότι υπάρχουν skroutzομάγαζα που έχουν αποκλειστικά ΚΑΔ λιανικής. Επεξ/σία 29 Μαρτίου 2018 από Malthador
theavenger Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Στις 2/3/2018 στις 3:39 ΜΜ, Looter είπε Ας πάρουμε τα πράγματα ως έχουν : 1. Οποίος γράφει ότι τα Σκρουτζομαγαζα δε θέλουν να πουλήσουν χωρίς ΦΠΑ για να μη βγαίνουν συσκευές στη μαύρη αγορά είναι ΑΣΧΕΤΟΣ. Η τιμή πώλησης ενός προϊόντος στην οποία συμπεριλαμβάνεται το κέρδος της επιχείρησης που το πουλάει είναι ΠΑΝΤΑ χωρίς το ΦΠΑ. 2. Το ΦΠΑ μπαίνει στην αξία ενός προϊόντος όταν το αγοράζει κάποιος καταναλωτής και δικαιούχος είναι εξολοκλήρου το ΚΡΑΤΟΣ. Η επιχείρηση που κάνει την πώληση το εισπράτει και το αποδίδει στο κράτος στο ακέραιο. 3. Πριν ισχύσει ο νέος νόμος το σκρουτζομαγαζο εισέπραττε το ΦΠΑ και στα τιμολόγια και γινόταν συμψηφισμός όπου με διάφορα τεχνάσματα ΕΚΛΕΒΑΝ όλο ή μέρος του ποσού. Τώρα που ενεργοποιήθηκε ο νέος νόμος και πρέπει να πληρώσουν το ΦΠΑ εξ αρχής ώστε να τον πάρουν πίσω μέσω της απόδειξης σε πελάτες λιανικής αρνούνται να κόψουν τιμολόγια σε εμπόρους γιατί πουλώντας χωρίς ΦΠΑ δε θα μπορούν να βάλουν χέρι. 4. Φορολογικά και λογιστικά δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σύγκριση με πριν. Μιλάμε για στυγνούς κλέφτες! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οποιο κατάστημα λοιπόν σας λέει άλλη τιμή για απόδειξη και άλλη για τιμολόγιο κατά πάσα πιθανότητα ΚΛΕΒΕΙ μέρος ή όλο το ΦΠΑ. Σε κλέφτες απαντάμε με καταγγελίες στο ΣΔΟΕ και σε αρμόδια όργανα... Η κατάσταση είναι ξεκάθαρη. Ξαναλέω... εδώ τα πράγματα ειναι λίγο πιο συνθετα... δεν μπορεί να ειναι τόσο απλό. Εδώ μιλάμε για μαγαζιά που υπάρχουν εδώ και 5 έτη. Αν έκαναν αυτό που λες θα είχαν κλείσει μέσα στο πρώτο άντε στο δεύτερο τρίμηνο ζωής τους.... Κάποια άλλη εξήγηση πρέπει να υπάρχει για το λόγο που το κάνουν. Και σίγουρα θα υπάρχει κάτι από πίσω αρκετά σύνθετο που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε εμείς .. Κάποια στιγμή θα μαθευτεί ο λόγος αυτός και τότε θα είμαστε όλοι λίγο πιο σοφοί. Στις 3/9/2018 στις 2:10 ΜΜ, grousso είπε https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/27089 η οποία προβλέπει ότι 3. Για την επιβεβαίωση της ιδιότητας του υποκείμενου και του δικαιώματος έκπτωσης του αγοραστή, δηλαδή ότι είναι ενταγμένος στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α., ο πωλητής έχει υποχρέωση να ζητά από τον αγοραστή κάθε πρόσφορο αποδεικτικό στοιχείο (π.χ. η εκτύπωση των «στοιχείων μητρώου» του, από την εφαρμογή «προσωποποιημένη πληροφόρηση» στο σύστημα «TAXISnet» με ημερομηνία εκτύπωσης την προηγούμενη της συναλλαγής) και να ελέγχει τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας αυτού ώστε να αποφεύγεται η κατάχρηση του συστήματος από πρόσωπα που δεν είναι υποκείμενα με δικαίωμα έκπτωσης (π.χ. ιδιώτες). Οι εκπρόσωποι των υποκειμένων/αγοραστών προσκομίζουν κάθε πρόσφορο μέσο για να αποδείξουν την νομιμοποίηση αυτών για τις συναλλαγές που πραγματοποιούν. Σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας του πωλητή θα πρέπει να επιβαρύνεται το φορολογικό στοιχείο με Φ.Π.Α.. Από την ΠΟΛ όμως δεν προκύπτει κάτι τέτοιο, παρα μόνο ότι πρέπει να ελεγχθούν τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας του αγοραστή. Αυτό που κάνουν οι τράπεζες τηλεφωνικώς δηλαδή εδώ και 10 χρόνια. ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΡΙΕΡ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΗ Επίσης υπάρχει και η άλλη λύση, που αναφέρεται στο τέλος. Ας βγάλει το τιμολόγιο με ΦΠΑ και ας το ζητήσουμε εμείς πίσω από την εφορία μέσω περιοδικής δήλωσης. Ερώτηση βλεπεις καμιά αναφορά στη παράγραφο σε όρο τιμή web ή τιμή κανονική γιατί εγώ δεν βλέπω. Ο νόμος, ΠΟΛ μιλάει για την έκδοση του τιμολογίου χωρίς ΦΠΑ και τις συνθήκες που πρέπει ο έμπορος να ελέγξει.. Επίσης αν κοιτάξεις λίγο πιο κάτω στην ίδια ΠΟΛ θα δεις ότι δεν ειναι καθόλου σαφές ότι αν στο εκδόσει το τιμολόγιο με ΦΠΑ και τελικά δεν θα έπρεπε να το κάνει αυτό θα συμψιφηστεί με αυτό που χρωστάς. Αντιθέτως λέει ρητά ότι αν σε επιβαρύνει με ΦΠΑ ενώ δεν θα έπρεπε τότε αυτό εσύ δεν θα το πάρεις πίσω με συμψιφησμό όταν έρθει η ώρα να πληρώσεις το ΦΠΑ των πωλήσεων σου και καλή τύχη με την ΔΟΥ σου. Όσον αφορά τιμή web κλπ κλπ αν μου βρεις έστω και μία αναφορά στο νόμο περί υποχρέωσης απόδοσης ίδια τιμής με την τιμή λιανική του προίόντος όταν εκδίδεται παραστατικό εμένα να με κατρίσεις... τον έχω μάθει απέξω από τις φορές που έχω πλακωθεί με όσα καταστήματα μου ζητάνε να πάω απο εκεί τα χαρτια απο τα οποία αποδυκνείεται ότι η εταιρία μου (νομικό πρόσωπο και όχι ατομική) ειναι επιχείρησης και κάνει πάνω απο 10Κ τζίρο το χρόνο. (παρεπιμτώντος αυτό το άρθρο έχει μπει μόνο για τις ατομικές και όχι για τα νομικά πρόσωπα απλά ο καθένας όπως πάντα το ερμηνεύει όπως θέλει γιατί απλά πουθενά δεν γράφει ότι αφορά μόνο τις ατομικές εταιρείες ξεκάθαρα)
29gk Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 1 ώρα πριν, theavenger είπε Fyi επειδή το έχω ψάξει πάρα πολύ και εγω ΔΕΝ υπάρχει καμία απολύτως διάταξη, νομοθεσία που να δηλώνει ξεκάθαρα ότι η πρακτική αυτή ειναι παράβαση άρα και παράνομη. Αν υπήρχε μάλλον θα το είχαν μαζέψει ήδη όσοι εμπλέκονται. Πουθενά στο νόμο , σε κανένα νόμο δεν απαγορεύεται να έχεις web offer ένα κατάστη,α , κανείς νόμος δεν υποχρεώνει ένα κατάστημα να κόβει τιμολόγιο αν δεν θέλει να κόψει, εφόσον αυτό έχει στο ΚΑΔ του Λιανική πώληση, (υπενθυμίζω ότι το τιμολόγιο αφορά επιχειρήσεις οπότε με την καθαρή ένοια του νόμου δεν είναι λιανική πώληση) , και κανείς νόμος δεν απαγορεύει σε κάποιο κατάστημα να έχει διαφορετική εμπορική πολιτική σε internet, στο κατάστημα καθώς και σε χονδρική πώληση (που θεωρητικά είναι η πώληση με το τιμολόγιο). Δεν δικαιολογώ σε καμία περίπτωση την πρακτική αυτή η οποία ειναι απαράδεκτη. Απλά αν βρεις το νόμο αυτό που λές ή την διάταξη κοινοποίησε την μας εδώ νόμο και σχετικό άρθρο ή παραγραφο, γιατί την ψάχνω πολύ καιρό τώρα με την βοήθεια πολλών φίλων νομικών αλλά δεν έχω καταφέρει να την βρώ. Επίσης πουθενά σε κανένα νόμο δεν έχω δει να αναφέρει ότι ένας έμπορος είναι υποχρεωμένος να κόψει τιμολόγιο κατά την απαίτηση ενός πελάτη. Η υποχρεωση αφορά την έκδοση νόμιμου παραστατικού χωρίς να αναφέρει πουθενά το υποχρέωση στο είδος αυτού. Υπάρχουν ουσιαστικοί λόγοι που μια επιχείρηση κατά την κρίση της μπορεί να αρνηθεί την πώληση με τιμολόγιο. Υπενθυμίζω ότι στο παρελθόν μεγάλη και γνωστή αλυσίδα από την δυτική Ευρώπη, αρνούνταν έκδοση τιμολογίου σε προϊόντα τα οποία έβγαζε σε προσφορές , με την αιτιολογία ότι η προσφορές δεν απευθύνονται σε επιχειρήσεις που ενδέχεται να εκμεταλευθούν αυτές για να μεταπουλήσουν το προϊόν μετά στην δική τους επιχείρηση αλλά πελάτες λιανικής. Έχω την εντύπωση ότι ακόμα το κάνει. Ουδέποτε από όσο ξέρω κατάφεραν διάφοροι που έκαναν καταγγελίες σε όλες τις αρμόδιες αρχές να δικαιωθούν. Παρόλα αυτά αν βρείτε αυτόν τον νόμο που λέτε επίσης κοινοποιήστε τον μασ νόμο και άρθρο γιατί επίσης θα χρειαστεί σε πολλούς που στο παρελθόν τους έχουν αρνηθεί έκδοση τιμολογίου. Please βγάλε δημόσια το νόμο στο οποίο το βασίζεις αυτό που λες ... θα μας σώσεις όλους !!! ;-) Γίνομαι κουραστικός... αλλά είσαι πολύ απόλυτος... Το άρθρο please. Δεν έχω καταφέρει να βρω νομικό που να τον γνωρίζει... αν το ξέρεις δείξε το μας. Ο νόμος μιλάει για νόμιμο παραστατικό. Πουθενά δεν δίνει υποχρέωση στο είδος. Η τουλάχιστον δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω το άρθρο που λέει αυτό που λές... διαφώτισε μας λοιπόν σε παρακαλώ... Μην λέμε πράγματα αυθαίρετα... να μιλάμε με στοιχεία... Προφανώς αγνοείς ότι μία επιχείρηση μπορεί να αγοράσει οτιδήποτε θέλει με τιμολόγιο ή και με απόδειξη. Κανείς νόμος δεν απαγορεύει το δεύτερο να αγοράσεις σαν επιχείρηση ένα προϊόν με απόδειξη. Η διαφορά ειναι ότι αν το κάνεις προφανώς και η δαπάνη δεν εκπίπτει , δεν καταγράφεται ώς έξοδο και αναμορφώνεται όπως θα σου πει ο λογιστής σου αν τον ρωτήσεις. Επομένως δεν ειναι παράνομο να αγοράσεις ως επιχείρηση με απόδειξη. Απλά δεν θα μπορέσεις να περάσεις την δαπάνη στα βιβλία σου ως έξοδο ή ως πάγιο. ΤΟ προϊόν θα το έχεις νόμιμα στο μαγαζί σου αν έρθει κάποιος έλεγχος και του δείξεις την απόδειξη, προφανώς θα είναι παγιο και όχι εμπόρευμα προς πώληση ... αλλά για το ποσό που πλήρωσες για αυτό ,θα φορολογηθείς σαν ειναι ειναι καθαρό εισόδημα σου. ...... Βασικοι κανονες εμποριου, οι οποιοι και διεπουν ολα τα καταστηματα, ολων των ειδων και σε ολες τις περιπτωσεις - ειναι υποχρεωτικη η αναγραφη τιμης. Το περιφημο Call us for price ειναι αμερικανικης προελευσης και γινεται ανεκτο στην Ελλαδα, μονον για τις περιπτωσεις οπου υπαρχει αντικειμενικη αδυναμια προσδιορισμου της τελικης τιμης. Πχ παραγγελια τροποποιησεων σε ενα προιον, μεγαλο βαρος αρα και επιπροσθετο κοστος μεταφορας κτλ - ειναι υποχρεωτικη η αναγραφη των ιδιοτητων του προιοντος. Τουτεστιν το "γουρουνι στο σακι" θεωρειται εν ολιγοις απατη - ειναι υποχρεωικη η πωληση στην ιδια κι αναγραφομενη τιμη σε ολους ανεξαιρετως τους πελατες και επισης ανεξαρτητα του τροπου με τον οποιο και θα πληρωσουν την αγορα του προιοντος. Ο πελατης χονδρικης με τον πελατη λιανικης που θα αγορασουν 1 τεμαχιο του ιδιου προιοντος, διαφοροποιουνται μονον με το παραστατικο που θα κοψει η επιχειρηση, οτι δηλαδη ο επαγγελματιας εχει τη δυνατοτητα ή και την υποχρεωση να ζητησει τιμολογιο και οχι απλη αποδειξη. Εαν τα τεμαχια της παραγγελιας ειτε του ενος ειτε του αλλου μπορει να ειναι περισσοτερα, τοτε φυσικα και ΕΑΝ το θελει ο πωλητης μπορει να προσφερει μειωμενη τιμη. Αλλα αυτο συνιστα εμπορικη πρακτικη και οχι νομικη υποχρεωση. Εκεινο που ειναι νομικη υποχρεωση του καταστηματος, ειναι να πουλησει στον ενδιοφερομενο πελατη το προιον, στην αναγραφομενη τιμη, να μην χρεωσει αλλα χρηματα παραπανω πχ το ποσοστο που θα του κρατησει η τραπεζα επειδη ο πελατης χρησιμοποιει πιστωτικη καρτα και να εκδωσει σε καθε περιπτωση το αναλογο παραστατικο. Οποιαδηποτε αρνηση ή εμποδιο του καταστηματος συνιστα αρνηση πωλησης κατι που απαγορευεται. Τωρα δεν γνωριζω τις προσπαθειες σου που δεν επεφεραν αποτελεσμα, αλλα εαν ο πελατης καλεσει απλα το 100 την ωρα που βρισκεται στο καταστημα και δεν του πουλαν το προιον, κανει ερωτημα/καταγγελια προς την αγορανομια- γραμ. εμποριου ή απευθυνει και παλι ερωτημα στην εφορια για το εαν μια επιχειρηση εχει το δικαιωμα να αρνειται να κοψει ενα παραστατικο, ειμαι σιγουρος πως τα παραπανω που γραφω θα επιβεβαιωθουν. Νομο δεν θα σου παραθεσω καθως δεν ειμαι νομικος, ουτε λογιστης κι ουτε και αμειβομαι απο εσενα για να το ψαξω. Μπορεις ομως μονος σου να δεις τις αγορανομικες διαταξεις αρχιζοντας το διαβασμα απο εδω http://gge.gov.gr/?page_id=2723 Ξεκινα απο τις παλαιοτερες αγορανομικες διαταξεις και ανεβα προς τις νεωτερες.
Moderators Malthador Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Moderators Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 19 minutes ago, theavenger said: Όσον αφορά τιμή web κλπ κλπ αν μου βρεις έστω και μία αναφορά στο νόμο περί υποχρέωσης απόδοσης ίδια τιμής με την τιμή λιανική του προίόντος όταν εκδίδεται παραστατικό εμένα να με κατρίσεις... τον έχω μάθει απέξω από τις φορές που έχω πλακωθεί με όσα καταστήματα μου ζητάνε να πάω απο εκεί τα χαρτια απο τα οποία αποδυκνείεται ότι η εταιρία μου (νομικό πρόσωπο και όχι ατομική) ειναι επιχείρησης και κάνει πάνω απο 10Κ τζίρο το χρόνο. (παρεπιμτώντος αυτό το άρθρο έχει μπει μόνο για τις ατομικές και όχι για τα νομικά πρόσωπα απλά ο καθένας όπως πάντα το ερμηνεύει όπως θέλει γιατί απλά πουθενά δεν γράφει ότι αφορά μόνο τις ατομικές εταιρείες ξεκάθαρα) Δεν μπορώ να σου βρω τον νόμο, μπορώ όμως να σε διαβεβαιώσω ότι μπορείς να κάνεις καταγγελία στην ΓΓΚ για αυτό το πράγμα: 3.2 Άνιση μεταχείριση όσον αφορά τις τιμές Στρατηγική τιμολόγησης που χρεώνει στους πελάτες διαφορετικές τιμές για το ίδιο αγαθό ή υπηρεσία. 7.2 Εσφαλμένη ή παραπλανητική ένδειξη τιμών/χρεώσεων και επισήμανση Η τιμή που αναγράφεται στην ετικέτα, στον τιμοκατάλογο ή αλλού δεν αντανακλά πλήρως ή εξ ολοκλήρου την τιμή (κρυφές χρεώσεις) ή είναι απλώς εσφαλμένη.
theavenger Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 24 λεπτά πριν, Malthador είπε @theavenger: Υπήρχε μία εγκύκλιος από το 1992, ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) που αντικαταστάθηκε το 2014 από τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ). Παραθέτω τι έγραφε και η παλιά εγκύκλιος για να είναι πιο κατανοητό. Ο παλιός ΚΒΣ έγραφε στο άρθρο 12 παράγραφος 1: Για την πώληση αγαθών για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτου ή δικαιώματος εισαγωγής και την παροχή υπηρεσιών από επιτηδευματία σε άλλο επιτηδευματία και τα πρόσωπα των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 2 του Κώδικα αυτού, για την άσκηση του επαγγέλματος τους ή την εκτέλεση του σκοπού τους, κατά περίπτωση, καθώς και για την πώληση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών εκτός της χώρας εκδίδεται τιμολόγιο. Ο νέος ΚΦΑΣ γράφει στο άρθρο 6 παράγραφος 1: Για την πώληση αγαθών για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτου και την παροχή υπηρεσιών από υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών σε άλλο υπόχρεο, σε πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 ή σε αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α. ή σε πρόσωπα εκτός της χώρας, για την άσκηση του επαγγέλματός τους ή την εκτέλεση του σκοπού τους, κατά περίπτωση, εκδίδεται τιμολόγιο, τουλάχιστον διπλότυπο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Αν εσύ είσαι επαγγελματίας (υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών δηλαδή) και πουλάς κινητά τηλέφωνα και έρθω εγώ που είμαι επαγγελματίας (υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών κι εγώ δηλαδή) να αγοράσω ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο θα χρησιμοποιήσω για την άσκηση του επαγγέλματός μου, τότε είσαι υποχρεωμένος να μου εκδώσεις τιμολόγιο. Κρατάω δύο επιφυλάξεις μόνο στα παραπάνω: α) δεν ξέρω κατά πόσο οι εγκύκλιοι ενέχουν θέσεις νόμων και β) δεν ξέρω τι παίζει με τις επιχειρήσεις που έχουν αποκλειστικά ΚΑΔ λιανικής (π.χ. περίπτερα), αν και αμφιβάλω ότι υπάρχουν skroutzομάγαζα που έχουν αποκλειστικά ΚΑΔ λιανικής. Οκ ευχαριστώ για την διαφώτιση αυτή. Νομίζω ότι υποχρεούται στο εμπόριο να έχει και καδ χονδρικής για να του επιβληθεί (γιατί στην παροχή υπηρεσίας ειναι διαφορετικό) αλλά σίγουρα κάποιος θα μας το διαφωτίσει αυτό, όπως προανέφερα στο παράδειγμα της μεγάλης αλυσίδας για συγκεκριμένους εμπορικούς λόγους μπορεί να μην εκδίδει σε συγκεκριμένο αριθμό προϊόντων και προσφορών κατά την κρίση του τιμολόγιο (είναι σίγουρο αυτό, το έφτασα στο υπουργείο εμπορείου με αλυσιδα μεγάλη και τρανή στο προσφατο παρελθόν και πήρα τα παπάκια μου) και τρίτο και σημαντικότερο πουθενά σε αυτην την εγκύκλιο η οποία προφανώς ειναι διευκρινιστηκή σε κάποιο νόμο δεν αναφέρει περί ίδιας τιμης web offer με λιανικής και τιμολογίου κλπ κλπ Προφανώς για να το κάνουν τόσα μαγαζιά αυτό ,έχουν βρει το σχετικό παραθυράκι στη νομοθεσία. Δεν γίνεται μαγαζιά που λειτουργούν τόσα χρόνια και σίγουρα διακινούν μεγάλους τζίρους λόγω ανταγωνιστικών τιμών να το κάνουν αυτό στο πόδι ... Δεν ειναι λογικό...
29gk Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 1 λεπτό πριν, Malthador είπε Δεν μπορώ να σου βρω τον νόμο, μπορώ όμως να σε διαβεβαιώσω ότι μπορείς να κάνεις καταγγελία στην ΓΓΚ για αυτό το πράγμα: 3.2 Άνιση μεταχείριση όσον αφορά τις τιμές Στρατηγική τιμολόγησης που χρεώνει στους πελάτες διαφορετικές τιμές για το ίδιο αγαθό ή υπηρεσία. 7.2 Εσφαλμένη ή παραπλανητική ένδειξη τιμών/χρεώσεων και επισήμανση Η τιμή που αναγράφεται στην ετικέτα, στον τιμοκατάλογο ή αλλού δεν αντανακλά πλήρως ή εξ ολοκλήρου την τιμή (κρυφές χρεώσεις) ή είναι απλώς εσφαλμένη. Συν και το παρακατω φυσικα 2.5 Άρνηση πώλησης/παροχής ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας Η άρνηση πώλησης ή προμήθειας προς έναν καταναλωτή του προϊόντος ή της υπηρεσίας που διατίθεται προς πώληση. http://www.1520.gov.gr/plirofories/233-eidos-kataggelias-i-plirofories-aitimatos#tomeakes-2-5 1
theavenger Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 29 Μαρτίου 2018 Στις 3/10/2018 στις 10:18 ΜΜ, kanesaxo είπε Εχω μια απορία. Δηλ λαπτοπ αγοράζουμε με τιμολογιο ανευ ΦΠΑ. Hardware για να στήσουμε PC, όχι; δεν έχει λογική. Μολις βγει καμμια επιστροφη 10-20% θα χτυπήσω κανα ipad. Είναι παράλογο αλλά ο νόμος γράφτηκε για να αποτρέψει το φαινόμενο καρουζέλ που είπε πριν ένασ φίλος εδώ. Πρακτικά το καρουζελ ειναι έντονο σε προϊόντα σχετικά εύκολα στη διακινηση απο χώρα σε χώρα , και με μεγάλη σχετικά αξία. Για αυτό θα δεις και η Πολ αυτή αφορά , κινητά , tablet, laptop, παιχνιδομηχανές και μερικά ακόμα ήδη (νομίζω TV και Φωτογραφικές αν δεν κάνω λάθος θα το δώ και θα επανέλθω) Στις 3/11/2018 στις 12:47 ΜΜ, MakeGreeceSexyAgain είπε Μπορεί κάποιος να εξηγήσει με απλά λόγια γιατί το κάνουν αυτό ορισμένα καταστήματα; Γιατί προφανώς κάπου δεν τους συμφέρει οικονομικά, ειδάλλως δεν θα έμπαιναν σε αυτή τη διαδικασία. Thanks in advance. Μια θεωρία λέει το εξής... Τα τελευταία χρόνια λόγω και των μνημονίων έχουν στηθεί στις αρχες που ελέγχουν τα φορολογικά ΑΑΔΕ κλπ διάφορα εργαλεία πρόληψης για κακόβουλε ενέργειες πχ κλοπής ΦΠΑ. (για αυτό και λέω συνέχεια ότι δεν ειναι τόσο απλό σαν εξήγηση αυτό) Αυτοί οι μηχανισμοί από όσο γνωρίζω ενεροποιούνται πάρα πολύ εύκολα και πάρα πολύ γρήγορα όταν προκύψει κάτι που από την εμπειρία του συστήματος τα προηγούμενα χρόνια υποδηλώνει κίνδυνο φορολογικής παράβασης. Ένας από αυτούς τους μηχανισμούς ελέγχει κατα πόσο μία επιχείρηση στο τέλος κάθε μήνα έχει αρνητική δήλωση ΦΠΑ. Από όσον γνωρίζει μάλιστα υπάρχει και συγκεκριμένο αρνητικό ποσό που αν ξεπεραστεί σε μία δήλωση βαράνε καμπανάκια στην ΑΑΔΕ και γίνονται όλα κόκκινα. Σαν καρδιογράφο που χάνει τον παλμό ένα πράγμα. Πάμε τώρα... οι επιχειρήσεις που μέχρι τώρα συμμετείχαν στο φαινόμενο καρουζέλ είτε ως ενδιάμεσοι σταθμοί , είτε και ώς τελικός προωρισμός των προϊόντων είτε και υβριδικά και τα δυο δηλαδη αυτά (που ειναι και το πιο σύνηθες) φρόντιζαν με το παλιό καθεστός , που τα πάντα όλα είχαν ΦΠΑ, να βγαίνουν πάντα θετικοί στην απόδοση. έστω και λίγο. Αυτό δεν ενεργοποιούσε κανένα μηχανισμό ασφαλείας στις αρμόδιες αρχές. Όσον πληρώνει κάποιος κάθε μήνα ή τρίμηνο ανάλογα με τα βιβλία του ΦΠΑ και δεν βγαίνει πιστωτικός είναι καλός πελάτης οπότε δεν ασχολούμαστε. Με την ψήφιση αυτών των ΠΟΛ ένας μεγάλος αριθμός προϊόντων άρχισε να διακινείται με τιμολόγια χωρίς ΦΠΑ. Μην ξεχνάμε ειμαστε και λίγο έλληνες... όποιος είχε φίλο με επιχείρηση , ζητάει να αγοράσει το προϊόν να κόψει τιμολόγιο σε αυτόν και οι δύο κερδισμένοι ο ένας παίρνει το κινητό φθηνά ο άλλος βγάζει ένα έξοδο στην εταιρεία που δεν έκανε πραγματικά ποτέ ... ζούμε και δύσκολες εποχές άλλωστε. Αυτό λοιπόν έχει ως αποτέλεσμα ενας μεγάλος όγκος να πωλείται χωρίς ΦΠΑ ... επομένως το κατάστημα να έχει αρκετά μεγάλες αγορές σε προϊόντα τα οποία τα αγοράζει με ΦΠΑ τελικά οπότε αυτό συμψηφίζεται με το ΦΠΑ των πωλήσεων... αλλά όταν τελικά σε αρκετό αριθμό πωλήσεων δεν υπάρχει ΦΠΑ προς απόδοση τελικά τότε το μαγαζί στην περιοδική δήλωση γυρνάει σε αρνητικό. που σημαίνει ότι το ΦΠΑ των αγορών , εισαγωγών από τρίτες χώρες ειναι μεγαλύτερο σαν ποσό από το ΦΠΑ που πρέπει να αποδοθεί λόγω των πωλήσεων. Οπότε στην περιοδική δήλωση θα δηλωθεί αρνητικό ΦΠΑ. Αν το κατάστημα δεν ειναι και ο μεγαλύτερος γνωστός εισαγωγέας από χώρες εκτός ΕΕ τα τελευταία 10 χρόνια που το σύστημα τον γνωρίζε... θα αρχίσουν τα καμπανάκια κόκκινα , πορτοκαλί κλπ κλπ. Στις περιπτώσεις αυτές λοιπόν το σύστημα προκαλεί φορολογικό έλεγχο της επιχείρησης.... πράγμα που σημαίνει good luck και καλά ξεμπερδέματα ειδικά αν για να βγαίνεις ανταγωνιστικός εκμεταλεύεσαι παραθυράκια στο σύστημα της χώρας σου και των άλλων ευρωπαϊκων χωρών... πια τα συστήματα αυτά μιλάνε μεταξύ τους στις ανεξάρτητες αρχές. Αρα λοιπόν ποιος ειναι ο καλύτερος τρόπος ... ο καλύτερος τρόπος ειναι να αποτρέψεις να γίνει η αγορά χωρίς ΦΠΑ... έτσι ώστε να μην γυρίσεις ποτέ αρνητικός στην απόδοση του... και πως αποτρέπεις ... κάνοντας την αγορά χωρίς ΦΠΑ σχεδόν πολύ κοντά σε τιμή με αυτήν με ΦΠΑ οπότε και εγώ δεν χρειάζεται να υποχρεωθώ στο φιλαράκι μου με την επιχείρηση για 5 ευρά... Όπως είπα ειναι μια θεωρία... κάποια στιγμή θα ξετυλιχτεί το κουβάρι και θα μάθουμε με ακρίβεια....
theavenger Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 52 λεπτά πριν, 29gk είπε Βασικοι κανονες εμποριου, οι οποιοι και διεπουν ολα τα καταστηματα, ολων των ειδων και σε ολες τις περιπτωσεις - ειναι υποχρεωτικη η αναγραφη τιμης. Το περιφημο Call us for price ειναι αμερικανικης προελευσης και γινεται ανεκτο στην Ελλαδα, μονον για τις περιπτωσεις οπου υπαρχει αντικειμενικη αδυναμια προσδιορισμου της τελικης τιμης. Πχ παραγγελια τροποποιησεων σε ενα προιον, μεγαλο βαρος αρα και επιπροσθετο κοστος μεταφορας κτλ - ειναι υποχρεωτικη η αναγραφη των ιδιοτητων του προιοντος. Τουτεστιν το "γουρουνι στο σακι" θεωρειται εν ολιγοις απατη - ειναι υποχρεωικη η πωληση στην ιδια κι αναγραφομενη τιμη σε ολους ανεξαιρετως τους πελατες και επισης ανεξαρτητα του τροπου με τον οποιο και θα πληρωσουν την αγορα του προιοντος. Ο πελατης χονδρικης με τον πελατη λιανικης που θα αγορασουν 1 τεμαχιο του ιδιου προιοντος, διαφοροποιουνται μονον με το παραστατικο που θα κοψει η επιχειρηση, οτι δηλαδη ο επαγγελματιας εχει τη δυνατοτητα ή και την υποχρεωση να ζητησει τιμολογιο και οχι απλη αποδειξη. Εαν τα τεμαχια της παραγγελιας ειτε του ενος ειτε του αλλου μπορει να ειναι περισσοτερα, τοτε φυσικα και ΕΑΝ το θελει ο πωλητης μπορει να προσφερει μειωμενη τιμη. Αλλα αυτο συνιστα εμπορικη πρακτικη και οχι νομικη υποχρεωση. Εκεινο που ειναι νομικη υποχρεωση του καταστηματος, ειναι να πουλησει στον ενδιοφερομενο πελατη το προιον, στην αναγραφομενη τιμη, να μην χρεωσει αλλα χρηματα παραπανω πχ το ποσοστο που θα του κρατησει η τραπεζα επειδη ο πελατης χρησιμοποιει πιστωτικη καρτα και να εκδωσει σε καθε περιπτωση το αναλογο παραστατικο. Οποιαδηποτε αρνηση ή εμποδιο του καταστηματος συνιστα αρνηση πωλησης κατι που απαγορευεται. Τωρα δεν γνωριζω τις προσπαθειες σου που δεν επεφεραν αποτελεσμα, αλλα εαν ο πελατης καλεσει απλα το 100 την ωρα που βρισκεται στο καταστημα και δεν του πουλαν το προιον, κανει ερωτημα/καταγγελια προς την αγορανομια- γραμ. εμποριου ή απευθυνει και παλι ερωτημα στην εφορια για το εαν μια επιχειρηση εχει το δικαιωμα να αρνειται να κοψει ενα παραστατικο, ειμαι σιγουρος πως τα παραπανω που γραφω θα επιβεβαιωθουν. Νομο δεν θα σου παραθεσω καθως δεν ειμαι νομικος, ουτε λογιστης κι ουτε και αμειβομαι απο εσενα για να το ψαξω. Μπορεις ομως μονος σου να δεις τις αγορανομικες διαταξεις αρχιζοντας το διαβασμα απο εδω http://gge.gov.gr/?page_id=2723 Ξεκινα απο τις παλαιοτερες αγορανομικες διαταξεις και ανεβα προς τις νεωτερες. Θα τις διαβάσω απο περιέργεια... όπως και θα διαβάσω τί αφορουν αυτές ... από εκεί να ξεκινήσουμε πρέπει... Πάω ένα στοιχηματάκι όμως ότι πουθενά δεν θα αναγράφει ξεκάθαρα και ξάστερα μερικά από αυτά που λές έσυ ως βασικούς κανόνες εμπορίου ...επιπλέον όπως ειναι γνωστό άλλοστε όλες οι διατάξεις αυτή της μπανανίας τγράφονται έτσι ώστε ο καθένας από εμάς να μπορεί να τις ερμηνεύσει όπως θέλει μέχρι να γίνει μια αντιδικία από όπου ένα δικαστήριο θα αποφανθεί υπέρ της μίας ή της άλλης ερμηνίας και με το δεδικασμένο στη συνέχεια θα διευκρινιστεί η όποια ασάφεια... Welcome to Greece Επίσης να έχεισ στο μυαλό σου ότι οι γενικές διατάξεις ισχύουν όταν δεν υπάρχουν πιο ειδικές για το κάθε κλάδο που τις ορίζουν καλύτερα με βάση τις ιδιαιτερότητες του κλάδου.. Για παράδειγμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει ο 2251/1994 και ένα σκασμό επιπλέον τροποποιήσεις του κάθε χρόνο από τότε που εξειδικέυουν τα μισά άρθρα του αστικού κώδικά και σίγουρα των γενικών αγορανομικών διατάξεων.Αν λοιπόν σε αυτό το νόμο έχει μια ιδιαιτερη αναφορά σε κάτι που αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο υπερισχύει... ΠΧ στο ηλεκτρονικό και απομακρυσμένο εμπόριο υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος... Αν θυμαμαι καλά στον αγορανομικό κώδικά (θα το δω σε λίγο :-)) δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά σε κάτι τέτοιο .. ο 2251 λοιπόν υπερισχύει... Αυτό με το 1 και τα πολλά επίσης δεν το έχω διαβάσει πουθενά σε καμία διάταξη... και πίστεψε με θα το ψάξω γιατί με ενδιαφέρει πάρα πολύ να ξέρω για να μην με πιάνουν κορόιδο. Τα περισσότερα που αναφέρεις ειναι ορθές και καλές εμπορικές πρακτικές αν θες το μαγαζί σου να ειναι σοβαρό, και fair απέναντι στο πελάτη του. Καλώς η κακώς δεν υπάρχει νομοθεσία που στα επιβάλει...τουλάχιστον όχι όλα , μόνο η καλή σου θέληση. Θα είμαι πιο σίγουρος μόλις τελειώσω το διάβασμα που μου υπέδειξες και θα επανέλθω να το συζητήσουμε περαιτέρω μετά. Επειδή το ερώτημα το έχω κάνει επίσημα και μέσω δικηγόρου σε 2 αρχές στο παρελθόν ΑΑΔΕ, και Γ.Γ.Κ. σε διαβεβαιώ ότι δεν έχω λάβει καμία απάντηση τουλάχιστον ακόμα... ούτε για την περίπτωση που δεν μου δίνανε προσφορά με τιμολόγιο (παρόλο που δεν έχω καν ΚΑΔ εμπόριο στην επιχείρηση μου ,υπηρεσιών είμαι) και ας έχουν περάσει 5 χρόνια περίπου... ούτε για την περίπτωση που η τιμή τιμολογίου χωρίς ΦΠΑ βάση της ΠΟΛ που συζητάμε ήταν τελικά κατά 10 ευρώ φθηνότερη με την τιμή web offer του καταστήματος με απόδειξη λιανικής και ΦΠΑ. Αν το κάνεις και εσύ θα χαρώ να ακούσω ότι ήμουν άτυχος εγώ και κινητοποιήθηκαν σε εσένα... Προφανώς δεν θέλω να δουλέψεις για εμένα... σε καμία περίπτωση... άλλωστε ξέρω να διαβάζω και να βρίσκω ότι χρειάζομαι για να προασπιστώ τα συμφέροντα μου όταν αυτό ειναι απαραίτητο ... ε και έχω και πολλούς φίλους νομικούς και λογιστές που με βοηθάνε ευτυχώς αφιλοκερδώς γιατί ειμαι και περίεργος και αν τους πλήρωνα θα είχα φαληρήσει ;-).... Απλά θα είναι καλό πριν λέμε πράγματα απόλυτα (και το λέω για όλους αυτό και για εμένα) να διαβάζουμε δεξιά και αριστερά για να μπορούμε να αποδείξουμε ότι δεν ειναι απλά η εντύπωση που έχουμε εμείς , αλλά συγκεκριμένος νόμος , διάταξη , άρθρο που επιβάλει ή όχι το ότι παραθέτουμε (σε πριπτώσεις σαν και αυτή) . Αν κάναμε το debate αν είναι ηθικό η όχι ,όλο αυτό ειναι άλλο ευαγγέλιο ... εκεί ο καθένας παραθέτει άποψη... Το αν ειναι παράνομο , απάτη, κομπίνα η όχι δεν αρκει το τί πιστεύουμε πρέπει να έχουμε στα χέρια μας ένα νόμο και μία απόδειξη για την απάτη ή την κομπίνα αλλιώς το πρώτο είναι προσωπική εκτίμηση που δεν έχει καμία αξία να την κάνουμε εμείς ως μη δικαστές (εκτός και αν ειμαστε), το δεύτερο το να λέμε κάτι απάτη, κομπίνα κλπ κλπ χωρίς αποδείξεις είναι λασπολογία... η αλλιώς είναι μια μπαρούφα ή μια τρολιά που απλά γράφτηκε για να κάνει εντύπωση και δεν εχει καμία απολύτως ουσιαστική αξία για κανέναν. Απλά μας κάνει όλους ημιμαθείς και απόλυτους σε ανακρίβειες. Ξεκινάω το διάβασμα και θα επανέλθω... ευχαριστώ για το link...:-)
29gk Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Φιλε theavenger, πολυ πολυ φιλικα και χωρις καμια επιτιμιτικη ή προσβλητικη διαθεση, θα μου επιτρεψεις να παρατηρησω πως μαλλον εχεις...πελαγωσει. Δεν χρειαζονται λοιπον σεντονια, καθως οπως καταλαβαινω εισαι επαγγελματιας αρα και εχεις και το πνευμα να καταλαβεις καποια βασικα που θα σου παραθεσω, εντελως μα εντελως επιγραμματικα. Παμε λοιπον: - ο αγορανομικος κωδικας, ο οποιος και θα παρατηρησεις πως η πρωτη και βασικη του εκδοση ισχυει απο το 1946, διεπει τα παντα ολα οσα εχουν να κανουν με το εμποριο, τις υπηρεσιες και τις σχεσεις επαγγελματια, καταναλωτη, κρατικου μηχανισμου - ολες οι ενημερωσεις απο το 1946 και εως και σημερα, απλα βασιζονται και ανανεωνουν τον αγορανομικο κωδικα. Ετσι λοιπον οι ερμηνευτικες διαταξεις περι ηλεκτρονικου εμποριου, απλα ενημερωνουν τον αγορανομικο κωδικα σε εναν τομεα ο οποιος και προεκυψε - χονδρικα- το 2000 και δεν υπηρχε το 1946. Δεν τον υπερκαλυπτει, δεν υπερτερει απλα διασαφηνιζει, προσθετει, ενημερωνει και εξειδικευει τον βασικο κωδικα. Τα στοιχεια του οποιου φυσικα εξακολουθουν και ισχυουν - στα τελευταια σου μηνυματα βλεπω πως κανεις αναφορες σε "λογικα", σε "παραλογα", σε "μπανανιες" και σε ερμηνειες δικαστηριων. Αυτα ολα, οσο και δικηο και να εχεις που τα διαπιστωνεις και τα αναφερεις, απλα δεν εχουν την παραμικρη σχεση και δεν σε αφορουν ουτε εσενα ως επαγγελματια αλλα ουτε και ενδιαφερουν τον κρατικο ελεγκτικο μηχανισμο. Γιατι; Επειδη ο νομος ειναι εκει και ειναι και απολυτα σαφης. Μα λες πως δεν σου το εξηγησανε οσες φορες το ρωτησες. Φυσικα λοιπον οχι και πολυ καλα κανανε. Σε πραγματικες ομως καταστασεις, οπου δεν θα υπαρχει μια ερωτηση αλλα μια καταγγελια, μια μηνυση ή μια αγωγη αρα και παραπομπη σε δικαστηριο, ο δικαστης θα λειτουργησει βασει του αγορανομικου κωδικα, οχι νομου αλλα κωδικα ο οποιος φυσικα και εχει ισχυ νομου αρα και ειναι υποχρεωτικος, χωρις και παλι να στο εξηγησει παρα μονον ισως στο σκεπτικο της αποφασης που θα λαβει. Τελος και ακριβως επειδη δεν χρειαζονται σεντονια. Δες παραπανω τις παραθεσεις των περιπτωσεων με τις οποιες δεχεται καταγγελια και ερευνα μεσολαβητικα, προσοχη εδω στο "μεσολαβητικα" καθως υπαρχει παντα η δυαντοτητα προσφυγης στη δικαιοσυνη, το αρμοδιο υπουργειο. Απο μονη της δηλαδη αυτη η παραθεση και δειχνει πως ο νομος ειναι ξεκαθαρος και στα 3 - αρνηση πωλησης απαγορευεται - αλλαγη τιμης και υπερχρεωση απαγορευεται - αρνηση εκδοσης παραστατικου απαγορευεται Το γιατι συνεχιζουν καποιες πρακτικες, καλες ή κακες, γιατι το κρατος δεν ασχολειται ή γιατι καποιοι θιγομενοι δεν το συνεχιζουν ειναι αλλες συζητησεις.
theavenger Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, 29gk είπε - αρνηση πωλησης απαγορευεται - αλλαγη τιμης και υπερχρεωση απαγορευεται - αρνηση εκδοσης παραστατικου απαγορευεται Το γιατι συνεχιζουν καποιες πρακτικες, καλες ή κακες, γιατι το κρατος δεν ασχολειται ή γιατι καποιοι θιγομενοι δεν το συνεχιζουν ειναι αλλες συζητησεις. Πάντως ο δικαστής FYI δεν κοιτάει μόνο τις διατάξεις του αγορανομικού κώδικα αλλά και όλες αυτές τις επιμέρους με βάση το γεγονός που δικάζει και που υποδυκνείουν οι όποιοι δικηγόροι στα υπομνήματα τους. Επίσης σε όσες διατάξεις έχω δει όταν προκύπτει κάτι νέο που ειναι αντικρουόμενο με κάτι παλιό, τότε συνήθως καταργείται το παλαιό άρθρο με απλή αναφορά στο νέο νόμο. Τις παραθέσεις που έστειλες εσυ και ο άλλος συμφορουμήτης τις γνωρίζω πολύ καλά. Σε αυτό που διαφωνώ είναι ότι επειδή όντως η διαφερετική τιμή πώλησης απαγορεύεται υπό κάποιες συνθήκες και για αυτό η ΓΓΚ σου το παραθέτει ως λόγο για τον οποίο μπορείς να κάνεις καταγγελία, δεν σημαίνει ότι όλες οι περιπτώσεις με διαφορετικές τιμές υπό όλες τις συνθήκες ειναι παράνομες. Πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις σε όλους τους κανόνες. Οι παραθέσεις άλλοστε ειδικά στην ΓΓΚ αφορούν το καταναλωτικό κοινό και αυτές οι παραθέσει βρίσκονται στην σελίδα της ΓΓΚ (1520.gr). Η συγκεκριμένη ιστορία που συζητάμε δεν εχει να κάνει με τον καταναλωτή. Θεωρητικά ειναι συναλλαγή μεταξύ επιτηδευματιών , επιχειρησέων οπότε υπάρχουν και άλλες διατάξεις από τις οποίες ορίζονται οι ορθές και οι μη ορθές πρακτικές. Μάλιστα όπως θα διαβάσεις στον αγορανομικό κώδικα που μου υπέδειξες υπάρχουν ειδικές διατάξεις ακόμα και με την κατηγορία του προϊόντος που πουλάει μια επιχείρηση. Πχ στα τρόφιμα ή στα βιομηχανικά προϊόντα υπάρχουν διαδικασίες που σε άλλα προϊόντα δεν τις έχουμε κάν διανοηθεί ανάρτηση τιμοκαταλόγων στο υπουργείο κλπ. Επειδή απο εχθές διαβάζω με την σείρα ότι link βρήκα σχετικό από αυτά που μου έστειλες : Δεν βρήκα μέχρι στιγμής πουθενά να αναφέρει ότι απαγορεύεται η άρνηση πώλησης... Αυτό νομίζω αντιθέτως το έχω δεί στο νόμο περί Δεσπόζουσας θέσης και πάλι με κάποια παραθυράκια. Αλλαγή τιμής και υπερχρέωση ειναι γενικές εντελώς έννοιες. Ας πούμε πως ορίζεται η υπερχρέωση .. ποιος ειναι ο κανόνας που ειναι κάπου γραμμένος για να μας διαφωτίζει? Οπότε μένει όταν καταγγέλεις περίπτωση απο αυτές να αποφανθεί αυτός που τις εξετάζει αν ανήκει ή όχι στις όποιες εξαιρέσεις ή αν είναι τελικά ή όχι κάτι από τα δύο αυτά ή όποια περίπτωση. Άρνηση έκδοσης φορολογικού παραστατικού προφανώς και απαγορεύεται είναι φορολογική παράβαση, εξαιρούνται οι ΜΚΟ που δεν έχουν απόδειξη, απλά μια απλή απόδειξη είσπραξης. Άρνηση έκδοσης τιμολογίου από ότι φαίνεται έχει δικαίωμα ενας έμπορος να επιβάλει κάτω υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Συνεχίζω το διάβασμα και θα επανέλθω αν βρω κάτι σχετικό... Στις 2/3/2018 στις 11:55 ΠΜ, laughter είπε Γενικότερα όμως το ψάρι βρωμάει απο το κεφάλι... Να υποθέσω ότι έχεις κάποια σχέση με κατάστημα με κινητά ε? Αν κρίνω από το προφιλ σου στο insomnia: https://www.insomnia.gr/profile/210947-laughter/ Επεξ/σία 30 Μαρτίου 2018 από theavenger 1
Moderators Malthador Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Moderators Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) Να κάνω εγώ μια χαζή ερώτηση; Όταν το ΧΥΖ skroutzομάγαζο λέει ότι «το κινητό κάνει 100 ευρώ με απόδειξη και 124 ευρώ με τιμολόγιο» δεν είναι προφανές για ποιό λόγο το κάνει; Φάση «τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια», με μια καταγγελία στην ΑΑΔΕ κλείνει άμεσα για καρουζέλ και τα λοιπά. Επειδή όμως αναφέρθηκε ότι υπάρχουν και ευηπόληπτα και νομοταγή καταστήματα που το κάνουν αυτό, πραγματικά το έχω απορία, για ποιό λόγο μπορεί να το κάνουν; Τι έχουν να χάσουν αν κόψουν τιμολόγιο αντί για απόδειξη; Δεν θα εισπράξουν ΄τον ΦΠΑ που και να τον εισέπρατταν θα τον απέδιδαν στο δημόσιο, άρα; Τι διαφορά τους κάνει; Επεξ/σία 30 Μαρτίου 2018 από Malthador 1
29gk Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) @theavenger στο εγραψα ηδη, οτι καλη η αναγνωση των νομων και των διαταξεων, καλη η περιπου φιλοσοφικου τυπου συζητηση με νομικους και λογιστες, ομως το ουσιαστικο παραμενει στο οτι καποια βασικα ισχυουν και παντα θα ισχυουν στο εμποριο ενω ταυτοχρονα εφοσον το κρατος εμπλεκεται με πανω απο εναν μηχανισμο του στις εμπορικες δραστηριοτητες των ιδιωτων και επιζητει, προσοχη και παλι στη λεξη, επιζητει και δεν καταλογιζει, δηλαδη κανει το καθετιο για να εισπρατει χρημα και οχι για να διορθωνει τιμωρητικα μια κατασταση, τα προστιμα λοιπον, καποιος θα πρεπει να βρισκεται διαρκως στα δικαστηρια ετσι ωστε να ερμηνευει τα παντα. Και να γραψω εδω, πως εχω προσωπικη εμπειρια απο δημοσιο υπαλληλο, ο οποιος και μπλοκαρε την εναρξη μιας επιχειρησης, κανοντας ερμηνεια νομου, σε αντιθεση με τον αμεσα προισταμενο του, με τους παραπανω προισταμενους του εως γενικο γραμματεα υπουργειου και με ερμηνεια προεδρου πρωτοδικων !! Με κινητρα αλλου τυπου φυσικα και κλεινω εδω. Απο την αλλη η αναγραφη διαφορετικων τιμων πωλησης, δεν απαγορευεται υπο καποιες συνθηκες αλλα επιτρεπεται υπο καποιες και μαλιστα πολυ συγκεκριμενες συνθηκες. Μεγαλη η διαφορα. Το οτι κατι γινεται ως κακη πρακτικη απο μικρα αλλα και μεγαλα μαγαζια και για πολυ καιρο, δεν σημαινει και ουτε και το κανει νομιμο. Απλα στην Ελλαδα κανεις δεν ασχολειται, μεχρι να ...ασχοληθει. Και τοτε ποναει. 11 λεπτά πριν, Malthador είπε Να κάνω εγώ μια χαζή ερώτηση; Όταν το ΧΥΖ skroutzομάγαζο λέει ότι «το κινητό κάνει 100 ευρώ με απόδειξη και 124 ευρώ με τιμολόγιο» δεν είναι προφανές για ποιό λόγο το κάνει; Φάση «τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια», με μια καταγγελία στην ΑΑΔΕ κλείνει άμεσα για καρουζέλ και τα λοιπά. Επειδή όμως αναφέρθηκε ότι υπάρχουν και ευηπόληπτα και νομοταγή καταστήματα που το κάνουν αυτό, πραγματικά το έχω απορία, για ποιό λόγο μπορεί να το κάνουν; Τι έχουν να χάσουν αν κόψουν τιμολόγιο αντί για απόδειξη; Δεν θα εισπράξουν ΄τον ΦΠΑ που και να τον εισέπρατταν θα τον απέδιδαν στο δημόσιο, άρα; Τι διαφορά τους κάνει; Εικαζω οτι το τιμολογιο εχει αλλου ειδους παρενεργειες. Καταρχην ειναι οπωσδηποτε κι αναγκαστικα νομιμο και οχι οπως μια αποδειξη λιανικης που μπορει να κοπει και απο μια "δευτερη" ταμειακη. Κατα δευτερον και σημαντικοτερο, εχει ρητες υποχρεωσεις εγγυησης και υποστηριξης, κατι που σημαινει πως με τον επαγγελματια και το επαγγελματικης χρησης προιον δεν παιζεις, δεν μπορεις να κανεις παιχνιδια του τυπου "θα στο κρατησουμε 10 τερμινα σε περιπτωση βλαβης" και παιζουν ακομα και αποζημιωσεις αν κατι δεν παει καλα, κατι πολυ πιθανο. Επεξ/σία 30 Μαρτίου 2018 από 29gk
theavenger Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) 24 λεπτά πριν, 29gk είπε Και να γραψω εδω, πως εχω προσωπικη εμπειρια απο δημοσιο υπαλληλο, ο οποιος και μπλοκαρε την εναρξη μιας επιχειρησης, κανοντας ερμηνεια νομου, σε αντιθεση με τον αμεσα προισταμενο του, με τους παραπανω προισταμενους του εως γενικο γραμματεα υπουργειου και με ερμηνεια προεδρου πρωτοδικων !! Με κινητρα αλλου τυπου φυσικα και κλεινω εδω. Υποθέτω ότι αναφέρεσαι σε κάποιον τομέα της Νομαρχίας ? Αν ναι, ειναι γνωστός ο δημόσιος υπάλληλος αυτός.. 30 λεπτά πριν, Malthador είπε Να κάνω εγώ μια χαζή ερώτηση; Όταν το ΧΥΖ skroutzομάγαζο λέει ότι «το κινητό κάνει 100 ευρώ με απόδειξη και 124 ευρώ με τιμολόγιο» δεν είναι προφανές για ποιό λόγο το κάνει; Φάση «τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια», με μια καταγγελία στην ΑΑΔΕ κλείνει άμεσα για καρουζέλ και τα λοιπά. Τα όποια μαγαζία κάνουν κάτι τέτοιο πίστεψε με δεν κάνουν το προφανές που μας φαίνεται εμάς (δηλαδή το ότι δεν πληρώνουν ΦΠΑ) παίζουν άλλα πολύ πιο σημαντικά και βαριά παιχνίδια από πίσω από αυτό που πιστεύω ότι ούτε καν μπορούμε να τα διανοηθούμε. Όσον αφορά το Καρουζέλ γνωρίζω ότι η ΑΑΔΕ ασχολείται με αυτό από το 2012 περίπου. Προσπαθεί να βρει τρόπους να το εντοπίσει και να το πατάξει στην Ελλάδα τουλάχιστον. Με τα Capital Control περιορίστηκε στην χώρα μας τουλάχιστον σε επίπεδο να ειναι ανδιάμεσος σταθμός... Τώρα σιγά σιγά έχει αρχίσει να ξαναδουλεύει ... Το γεγονός είναι ότι ο πρώτος νόμος που ψηφίστηκε για την καταπολέμηση του ήρθε τον Αύγουστο του 2017. Μόλις 5 χρόνια τους πήρε να σκεφτούν κάτι για να πατάξουν την παραβατικότητα... οπότε καλή τύχη γενικά Επεξ/σία 30 Μαρτίου 2018 από theavenger 1
29gk Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 33 λεπτά πριν, theavenger είπε Υποθέτω ότι αναφέρεσαι σε κάποιον τομέα της Νομαρχίας ? Αν ναι, ειναι γνωστός ο δημόσιος υπάλληλος αυτός.. υστο του 2017. Οχι της Νομαρχιας αλλα πιο "σοβαρης" υπηρεσιας.
Zazula Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 30 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) 16 ώρες πριν, Malthador είπε Υπήρχε μία εγκύκλιος από το 1992, ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) που αντικαταστάθηκε το 2014 από τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ). Παραθέτω τι έγραφε και η παλιά εγκύκλιος για να είναι πιο κατανοητό. [...] Κρατάω δύο επιφυλάξεις μόνο στα παραπάνω: α) δεν ξέρω κατά πόσο οι εγκύκλιοι ενέχουν θέσεις νόμων και β) δεν ξέρω τι παίζει με τις επιχειρήσεις που έχουν αποκλειστικά ΚΑΔ λιανικής (π.χ. περίπτερα), αν και αμφιβάλω ότι υπάρχουν skroutzομάγαζα που έχουν αποκλειστικά ΚΑΔ λιανικής. Απλώς πληροφοριακά: Οι ΚΒΣ και ΚΦΑΣ δεν ήταν εγκύκλιοι. Ο πρώτος Κώδικας Φορολογικών Στοιχείων (ΚΦΣ) ήταν βασιλικό διάταγμα της 7ης Ιουλίου 1952 (συνδυάζοντας ένα προϋπάρχον νομοθετικό διάταγμα και έναν αναγκαστικό νόμο) και, έπειτα από μια σειρά μεταβολών, ο τελευταίος ήταν προεδρικό διάταγμα (ΠΔ 99/1977). Αντικαταστάθηκε από τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) με το ΠΔ 186/1992. Στη συνέχεια είχαμε αναβάθμιση σε τυπικό νόμο, με τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ) που ψηφίστηκε με τον Ν 4093/2012, ο οποίος αντικαταστάθηκε και αυτός με τον Ν 4308/2014. Άρα σήμερα ισχύει ο Ν 4308/2014, ο οποίος ενσωματώνει τις διατάξεις της Οδηγίας 2006/112/ΕΕ όσον αφορά την έκδοση τιμολογίου. 4 ώρες πριν, 29gk είπε Εικαζω οτι το τιμολογιο εχει αλλου ειδους παρενεργειες. Καταρχην ειναι οπωσδηποτε κι αναγκαστικα νομιμο και οχι οπως μια αποδειξη λιανικης που μπορει να κοπει και απο μια "δευτερη" ταμειακη. Εάν ένα τιμολόγιο «είναι οπωσδήποτε και αναγκαστικά νόμιμο», τότε θα ήταν ανύπαρκτος ο όρος «πλαστά και εικονικά τιμολόγια». Πάντως μια οντότητα μπορεί να επιλέξει να συναλλάσσεται ως πωλητής μόνον με ιδιώτες και όχι με άλλες οντότητες (γι' αυτό άλλωστε υπάρχουν ξέχωροι και διακριτοί ΚΑΔ) και δεν μπορείς να της καταλογίσεις δόλια τακτική εξ αυτού του γεγονότος και μόνον· είναι στοιχειώδης οικονομική ελευθερία αυτή. Επεξ/σία 30 Μαρτίου 2018 από Zazula 1 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις