Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Alejandro είπε

Το κινητό να το αφήνω στο γραφείο όταν βγαίνω έξω; Εδώ δεν εξετάζουμε την ορθότητα-λογική του νόμου αλλά την "ζαβολιά" που κάνουν κάποια καταστήματα.

Παράδειγμα: στη Θεσσαλονίκη πεζοδρόμησε ο δήμος ένα δρόμο και κάποιοι θεωρούν ότι έγινε παράνομα και συνεχίζουν με τα μηχανάκια τους να περνούν μέσα από τον πεζόδρομο. Θεωρείς ότι κάνουν καλά επειδή η πεζοδρόμηση έγινε (κατά αυτούς) παράνομα;

Πως γινεται παρανομα μια πεζοδρομηση?

  • Απαντ. 239
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ.
40 minutes ago, Ntinaras said:

Αν ολα αυτα που παιρνεις τα εχεις στο γραφειο, παρε ο,τι θες, αν ομως τα παιρνεις για αλλου και απλα θες να γλιτωσεις τον φπα και να τα βαλεις και ως εξοδα, τοτε εισαι γιουφτος.

Ο νομοθέτης έχει προβλέψει την περίπτωση που περιγράφεις. Αν ο έλεγχος βρει κάτι το οποίο θεωρεί ότι δεν χρησιμοποιείται στην επιχείρηση και κακώς έγινε έκπτωση φόρου, τότε πληρώνεις τον ΦΠΑ μαζί με τις νόμιμες προσαυξήσεις.

Το ότι σπάνια γίνονται έλεγχοι δεν είναι θέμα του επιχειρηματία, θέμα της φορολογικής αρχής είναι.

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Malthador είπε

Αν ο έλεγχος βρει κάτι το οποίο θεωρεί ότι δεν χρησιμοποιείται στην επιχείρηση και κακώς έγινε έκπτωση φόρου, τότε πληρώνεις τον ΦΠΑ μαζί με τις νόμιμες προσαυξήσεις.

Δεν έχουν όλες οι αναγνωριζόμενες δαπάνες έκπτωση φόρου στον ΦΠΑ. Εάν κακώς διενεργήθηκε έκπτωση ΦΠΑ (ακόμη κι αν η δαπάνη ορθώς θεωρήθηκε επαγγελματική), τότε ο έλεγχος προβαίνει στους σχετικούς καταλογισμούς για τον ΦΠΑ. Εάν πάλι μια δαπάνη πει ο έλεγχος ότι κακώς θεωρήθηκε επαγγελματική (ή ότι δεν αναμορφώθηκε ορθά), τότε εγγράφει λογιστικές διαφορές (δλδ το θέμα επηρεάζει και το εισόδημα).

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή διαβάζω διάφορες ανακρίβειες στην μεγάλη αυτή συζήτηση και λόγω της ενασχόλησης μου σημαντικά με το θέμα (νομικά, λογιστικά κ.ο.κ.), μπορώ να καταθέσω την ταπεινή μου άποψη:

1. Η ΠΟΛ.1150/2017 βγήκε κυρίως για να σταματήσει την Κυκλική Απάτη με το ΦΠΑ  που εφαρμόζανε και συνεχίζουν να εφαρμόζουν εκατοντάδες ηλεκτρονικά καταστήματα του ενός έτους ή της μιας νύχτας όπως ψιθύριζε η πιάτσα εδώ και χρόνια. Το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά πανευρωπαικό και έχει πολλές προεκτάσεις που σε διάφορες άλλες ευρωπαικές χώρες. Στην ίδια γραμμή είναι και ο νέος Ευρωπαικός Κανονισμός για τις διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς (EU Net Neutrality) που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου και κυρίως τις απευθείας αγορές από την Κίνα.

2. Το να ζητάει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα διαφορετική τιμή με τιμολόγιο και χωρίς αποτελεί παράνομη πρακτική και θα συνεχίσει όσο την ανεχόμαστε. Οι τιμές πρέπει να εμφανίζονται ως τελικές με ΦΠΑ και αυτό ζητάει και "το αγαπημένο μας" Skroutz που έχει τεράστιο μερίδιο ευθύνης για την ανάδειξη ανύπαρκτων επιχειρήσεων, όπως και για τις παράνομες πρακτικές του παρελθόντος με το νησιώτικο μειωμένο ΦΠΑ ή επιχειρήσεις από εξωτερικό π.χ. Βουλγαρία. Δεν μπορεί να διαχωρίσεις τιμές όσον αφορά τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας σε B2C και B2B , δεν ισχύει πουθενά στην Ευρώπη.
Ο επαγγελματίας ή η επιχείρηση πρέπει να αποστείλει μια βεβαίωση ότι υπόκειται στο καθεστώς ΦΠΑ από το TaxisNet και πρέπει να λάβει ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ αντί για ΑΠΟΔΕΙΞΗ στην οποία η τελική τιμή πρέπει να είναι ΙΔΙΑ αποφορολογημένη! (Ο Έλεγχος για την ακρίβεια των στοιχείων ΑΦΜ προσφέρεται από την ΓΓΠΣ ΔΩΡΕΑΝ! και μπορεί να γίνει για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ επαγγελματικό ΑΦΜ). Στην έκδοση του παραστατικού ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ απλά δεν υπάρχει ΦΠΑ και αναφέρετε το άρθρο 39α .
ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ η επιχείρηση -eshop- που αγοράζει το είδος, το αγοράζει ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ και έτσι το πουλάει. Άρα στον πελάτη ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ δεν υπάρχει ποσό ΦΠΑ ούτε στην αγορά , ούτε στην πώληση, ενώ στον πελάτη ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ πάλι δεν υπάρχει ΦΠΑ στην αγορά, αλλά ολόκληρο το ΦΠΑ 24% το πληρώνει ο τελικός καταναλωτής και πρέπει 100% να αποδωθεί στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ από την επιχείρηση που το πουλάει*. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται με 0% ΦΠΑ όσο το είδος μεταπωλείται από επιχείρηση σε επιχείρηση.
*Εδώ βρίσκεται και το μυστικό των χαμηλών τιμών, πουλάω κάτι με π.χ. 10% κέρδος στην καθαρή αξία και σας κλέβω στην λιανική γιατί ποτέ δεν το δηλώνω ή και όλο το ποσό γιατί δεν αποδίδω πουθενά φόρους... Με λίγα λόγια είναι σαν να το αγόρασες μαύρο αλλά με νόμιμη απόδειξη.

3. Η απώλεια δημοσίων εσόδων από αυτή την κομπίνα υπολογίζεται σε 150 εκατομμύρια € / έτος και όλη η αλλαγή στο καθεστώς και στην νομοθεσία εφαρμόστηκε για να μειωθεί αυτή η φοροδιαφυγή που πονάει όλους μας. Μην ξεχνάμε ότι κάθε ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ αποστέλλεται με το ΑΦΜ του εκδότη στο Υπουργείο Οικονομικών κάτι που δεν ισχύει για τις Λιανικές Πωλήσεις. Άρα κάθε ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ είναι ελεγχόμενο ενώ το πάρτυ γίνεται στις αποδείξεις.

4. Όσο οι μηχανές αναζήτησης τιμών δεν βάλουν κριτήρια και σωστή αξιολόγηση στα ηλεκτρονικά καταστήματα με τα οποία συνεργάζονται, ουσιαστικά συμμετέχουν στο πάρτυ της φοροδιαφυγής που επαναλαμβάνω πονάει όλους μας. Να θυμίσω ότι για τους παιδικούς σταθμούς και την επιδότηση των οικογενειών απαιτούνταν μόνο 30 εκατ. € /έτος; Πως δέχονται συνεργάτες οι οποίοι αναφέρουν δυο διαφορετικές τιμές για το ίδιο προιόν;

5. Αυτό που μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε είναι να καταγγείλει την επιχείρηση που δεν εκδίδει τιμολόγιο στην αναγραφόμενη τιμή (με την αντίστοιχη αποστολή με email των στοιχείων έκδοσης τιμολογίου και τα στοιχεία στο taxisnet) αλλά απαιτεί να εκδώσει μόνο απόδειξη λιανικής πώλησης. To φαινόμενο θα σταματήσει μόνο αν κινητοποιηθούν οι καταναλωτές και απαιτήσουν απο τις επιχειρήσεις να δρουν νόμιμα και χωρίς "κόλπα". Αν πιέσεις και κάνεις φασαρία φυσικά και μπορεί να σου εκδώσουν το σωστό τιμολόγιο, αλλά θα είσαι ο ένας και μικρή η ζημιά. Αν το ζητήσουν όλοι, τότε κάτι μπορεί να αλλάξει.

Επεξ/σία από ComputersGr
  • Like 3
  • Super Moderators
Δημοσ.
9 hours ago, ComputersGr said:

Επειδή διαβάζω διάφορες ανακρίβειες στην μεγάλη αυτή συζήτηση και λόγω της ενασχόλησης μου σημαντικά με το θέμα (νομικά, λογιστικά κ.ο.κ.), μπορώ να καταθέσω την ταπεινή μου άποψη:

[...]

2. Το να ζητάει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα διαφορετική τιμή με τιμολόγιο και χωρίς αποτελεί παράνομη πρακτική και θα συνεχίσει όσο την ανεχόμαστε. [...]

Ξεπερνάω κάποια άλλα σημεία που δεν είναι του παρόντος και στέκομαι μόνο σε αυτό: μπορείς να μου υποδείξεις νομοθετική ή άλλη διάταξη που να θεωρεί παράνομη αυτή την πρακτική; Γιατί χθες, που συνόδεψα πελάτη μου στην Κεντρική Υπηρεσία της ΑΑΔΕ και καθίσαμε σε ένα τραπέζι με έξι υπαλλήλους της Διεύθυνσης Ελέγχων και συζητήσαμε αυτό το θέμα (και άλλα πολλά...), μας είπαν καθαρά και ξάστερα ότι παράνομο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Όχι ο φίλος μου ο Μήτσος, η ΑΑΔΕ.

Έχεις κάποια διαφορετική πληροφόρηση; 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δηλαδη σας ανεφεραν ρητα οτι επαγγελματιας ο οποιος και αρνειται να κοψει τιμολογιο ειναι νομιμος;

Οτι επαγγελματιας που ζητα διαφορετικη τιμη ανα πελατη ειναι νομιμος;

Αυτα ειναι βαση νομου τον οποιο και σας ανεφεραν βαση αρμοδιοτητας τους και ζητημα που δεν εμπιπτει σε αυτους αλλα μαλλον προκειται για αρμοδιοτητα αλλων υπηρεσιων;

Σας ανεφεραν καποιο νομο ή απλα προφορικα εκτιμησαν και προχωρησαν σε ερμηνεια ; Γραπτα , ζητησατε, σας εδωσαν αυτην την συγκεκριμενη απαντηση/γνωματευση;

Επεξ/σία από 29gk
  • Like 1
Δημοσ.
18 minutes ago, paredwse said:

Όχι ο φίλος μου ο Μήτσος, η ΑΑΔΕ.

Ούτε καν ο φίλος σου ο Μήτσος δεν το είπε. Ήταν κάποιος που συνάντησες σε ένα χώρο της ΑΑΔΕ που μπορεί να λέει ότι παπαριά θέλει χωρίς καμία κύρωση.

Θα στο έλεγε η "ΑΑΔΕ" αν είχες επίσημο έγγραφο με σφραγίδα της υπηρεσίας.

Ή δεν κατάλαβες καλά τι έλεγε, ή σου έλεγε βλακείες.

 

  • Super Moderators
Δημοσ.
1 hour ago, 29gk said:

Δηλαδη σας ανεφεραν ρητα οτι επαγγελματιας ο οποιος και αρνειται να κοψει τιμολογιο ειναι νομιμος;

Οτι επαγγελματιας που ζητα διαφορετικη τιμη ανα πελατη ειναι νομιμος;

Αυτα ειναι βαση νομου τον οποιο και σας ανεφεραν βαση αρμοδιοτητας τους και ζητημα που δεν εμπιπτει σε αυτους αλλα μαλλον προκειται για αρμοδιοτητα αλλων υπηρεσιων;

Σας ανεφεραν καποιο νομο ή απλα προφορικα εκτιμησαν και προχωρησαν σε ερμηνεια ; Γραπτα , ζητησατε, σας εδωσαν αυτην την συγκεκριμενη απαντηση/γνωματευση;

Δώσε λίγη βάση στο τι ακριβώς έγραψα και κυρίως σε τι απάντησα. Πουθενά δεν έγραψα ότι είναι νόμιμος ο επαγγελματίας που αρνείται να κόψει τιμολόγιο. Ούτε ότι ζητά διαφορετική τιμή ανά πελάτη. 

Οι υπεύθυνοι της ΑΑΔΕ μου είπαν, σε ερώτησή μου, ότι δεν είναι παράνομο να πουλάς προϊόν με διαφορετική τιμή για την τιμή λιανικής και διαφορετική τιμή για την τιμή με τιμολόγιο. 

Να το γράψω διαφορετικά: ο έμπορος έχει δικαίωμα να διαθέτει ένα προϊόν στη λιανική με τιμή μειωμένη σε σχέση με την τιμή τιμολογίου. Γιατί; Γιατί έχει δικαίωμα να κάνει έκπτωση στην τιμή που διαθέτει ένα προϊόν. 

Αρκεί η έκπτωση να μην είναι μαζική, να μην προσκρούει σε αγορανομικές διατάξεις και να μην είναι τέτοιου βαθμού ώστε η τελική τιμή στην οποία διατίθεται το προϊόν στον καταναλωτή να είναι κάτω του κόστους - γιατί εκεί έχουμε ζητήματα φορολογίας και ΦΠΑ. 

Προφανώς δεν υφίσταται νόμος ή διάταξη που να λέει "ΔΕΝ είναι παράνομο το τάδε τάδε τάδε". Οι διατάξεις συνήθως αναφέρουν τι είναι παράνομο όχι τι ΔΕΝ είναι. 

Και ζητώ εκ νέου να μάθω βάσει ποιας συγκεκριμένης διάταξης είναι παράνομη αυτή η πρακτική. 

 

1 hour ago, Zaytsev said:

Ούτε καν ο φίλος σου ο Μήτσος δεν το είπε. Ήταν κάποιος που συνάντησες σε ένα χώρο της ΑΑΔΕ που μπορεί να λέει ότι παπαριά θέλει χωρίς καμία κύρωση.

Θα στο έλεγε η "ΑΑΔΕ" αν είχες επίσημο έγγραφο με σφραγίδα της υπηρεσίας.

Ή δεν κατάλαβες καλά τι έλεγε, ή σου έλεγε βλακείες.

Έχεις δίκιο, βρήκα τον φύλακα στην είσοδο του κτιρίου, πήγαμε στο καφενείο της ΑΑΔΕ (χώρος της ΑΑΔΕ είναι κι αυτός) τον ρώτησα και αυτό μου είπε. 

Και το κατάλαβα και λάθος γιατί είμαι μειωμένης αντίληψης. 

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, paredwse είπε

Δώσε λίγη βάση στο τι ακριβώς έγραψα και κυρίως σε τι απάντησα. Πουθενά δεν έγραψα ότι είναι νόμιμος ο επαγγελματίας που αρνείται να κόψει τιμολόγιο. Ούτε ότι ζητά διαφορετική τιμή ανά πελάτη. 

Οι υπεύθυνοι της ΑΑΔΕ μου είπαν, σε ερώτησή μου, ότι δεν είναι παράνομο να πουλάς προϊόν με διαφορετική τιμή για την τιμή λιανικής και διαφορετική τιμή για την τιμή με τιμολόγιο. 

Να το γράψω διαφορετικά: ο έμπορος έχει δικαίωμα να διαθέτει ένα προϊόν στη λιανική με τιμή μειωμένη σε σχέση με την τιμή τιμολογίου. Γιατί; Γιατί έχει δικαίωμα να κάνει έκπτωση στην τιμή που διαθέτει ένα προϊόν. 

Αρκεί η έκπτωση να μην είναι μαζική, να μην προσκρούει σε αγορανομικές διατάξεις και να μην είναι τέτοιου βαθμού ώστε η τελική τιμή στην οποία διατίθεται το προϊόν στον καταναλωτή να είναι κάτω του κόστους - γιατί εκεί έχουμε ζητήματα φορολογίας και ΦΠΑ. 

Προφανώς δεν υφίσταται νόμος ή διάταξη που να λέει "ΔΕΝ είναι παράνομο το τάδε τάδε τάδε". Οι διατάξεις συνήθως αναφέρουν τι είναι παράνομο όχι τι ΔΕΝ είναι. 

Και ζητώ εκ νέου να μάθω βάσει ποιας συγκεκριμένης διάταξης είναι παράνομη αυτή η πρακτική. 

Έχεις δίκιο, βρήκα τον φύλακα στην είσοδο του κτιρίου, πήγαμε στο καφενείο της ΑΑΔΕ (χώρος της ΑΑΔΕ είναι κι αυτός) τον ρώτησα και αυτό μου είπε. 

Και το κατάλαβα και λάθος γιατί είμαι μειωμένης αντίληψης. 

Κατσε γιατι ειτε εγω δεν το καταλαβαινω, ειτε επειδη αντιφασκεις, ειτε επειδη δεν το γραφεις καλα.

Λες οτι δου απαντησαν πως οταν μια επιχειρηση αρνειται να κοψει τιμολογιο ειναι παρανομη. Σωστα;

Οπως επισης ειναι παρανομη οταν ζητα διαφορετικη τιμη, για το ιδιο προιον,  απο τη στιγμη που θα κοψει τιμολογιο. Σωστα;

Συνεχιζεις ομως και γραφεις πως ο εμπορος εχει καθε δικαιωμα να κανει καποια εκπτωση στην τιμη του προιοντος. Αυτο ειναι γνωστο και κατανοητο. Αλλα διευκρινιζεις πως υπαρχει παρανομια οταν η εκπτωση ειναι "μαζικη". Μα ειναι "μαζικη" ομως, απο τη στιγμη που αφορα τους παντες ολους οσους ζητουν αποδειξη, με την εξαιρεση οσων ζητουν τιμολογιο. Συντριπτικα μαζικοτερη θα ελεγα, αν και παιζουμε με τις λεξεις.

Επισης, για τα παραπανω, πηρατε καποια γραπτη απαντηση; Περα απο τα προφορικα;

Σας παρεπεμψαν για περαιτερω διευκρινισεις, περα απο μια απλη αναφορα στις αγορανομικες διαταξεις, στο υπουργειο Εμποριου; Και το ρωτω αυτο, καθως χοντρικα και γενικα, η εφορια, απαξ και δηλωθει το εσοδο και η κινηση και εισπραξει τον αναλογουντα φορο, δεν εχει προβλημα. Ομως η πρακτικη αυτη κι ασχετα αν γινεται με γννωμονα το κερδος που θα υπαρξει καθαρα απο φορολογικη αποψη, ξεκινα και βασιζεται ακριβως σε θεματα αγορανομιας. Μηπως ρωτησατε και το εαν εκει στην ΑΑΔΕ, εχουν εντοπισει το προβλημα και το εαν ειναι σε καποιου ειδους συννενοηση, υπηρεσιακα, με το αρμοδιο υπουργειο;

Και βασικα το ξαναρωτω. Γραπτα αυτα τα δινουν; Ετσι ωστε εαν αυριο καποιο αλλο στελεχος τα εκτιμησει ξαφνικα διαφορετικα, να μην βρεθουμε προ εκπληξεως;

Δημοσ.
39 minutes ago, paredwse said:

Δώσε λίγη βάση στο τι ακριβώς έγραψα και κυρίως σε τι απάντησα. Πουθενά δεν έγραψα ότι είναι νόμιμος ο επαγγελματίας που αρνείται να κόψει τιμολόγιο. Ούτε ότι ζητά διαφορετική τιμή ανά πελάτη. 

Οι υπεύθυνοι της ΑΑΔΕ μου είπαν, σε ερώτησή μου, ότι δεν είναι παράνομο να πουλάς προϊόν με διαφορετική τιμή για την τιμή λιανικής και διαφορετική τιμή για την τιμή με τιμολόγιο. 

Να το γράψω διαφορετικά: ο έμπορος έχει δικαίωμα να διαθέτει ένα προϊόν στη λιανική με τιμή μειωμένη σε σχέση με την τιμή τιμολογίου. Γιατί; Γιατί έχει δικαίωμα να κάνει έκπτωση στην τιμή που διαθέτει ένα προϊόν. 

Αρκεί η έκπτωση να μην είναι μαζική, να μην προσκρούει σε αγορανομικές διατάξεις και να μην είναι τέτοιου βαθμού ώστε η τελική τιμή στην οποία διατίθεται το προϊόν στον καταναλωτή να είναι κάτω του κόστους - γιατί εκεί έχουμε ζητήματα φορολογίας και ΦΠΑ. 

Προφανώς δεν υφίσταται νόμος ή διάταξη που να λέει "ΔΕΝ είναι παράνομο το τάδε τάδε τάδε". Οι διατάξεις συνήθως αναφέρουν τι είναι παράνομο όχι τι ΔΕΝ είναι. 

Και ζητώ εκ νέου να μάθω βάσει ποιας συγκεκριμένης διάταξης είναι παράνομη αυτή η πρακτική. 

Έχεις δίκιο, βρήκα τον φύλακα στην είσοδο του κτιρίου, πήγαμε στο καφενείο της ΑΑΔΕ (χώρος της ΑΑΔΕ είναι κι αυτός) τον ρώτησα και αυτό μου είπε. 

Και το κατάλαβα και λάθος γιατί είμαι μειωμένης αντίληψης. 

Σημαντικό ως moderator να δίνεις το καλό παράδειγμα, οπότε η ειρωνία δε νομίζω πως έχει θέση στις απαντήσεις σου.

Δεύτερον, σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία, με τον γενικό διευθυντή να μιλήσεις, δεν παίζει απολύτως κανένα ρόλο τι θα σου σου, αν δε συνδράμει με το νομοθετικό πλαίσιο. Σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης, θέλω να είμαι από μια πλευρά να σε βλέπω να απαντάς στο δικαστήριο ότι "μου του είπε ο Χ στο καφενείο της ΑΑΔΕ"...

Τέλος, με αυτό σου το post ξεκαθαρίζεις τι σου είπε, κάτι που δεν ήταν σαφές στο προηγούμενο. Τώρα συμφωνούμε.

  • Super Moderators
Δημοσ.
2 hours ago, 29gk said:

Κατσε γιατι ειτε εγω δεν το καταλαβαινω, ειτε επειδη αντιφασκεις, ειτε επειδη δεν το γραφεις καλα.

Λες οτι δου απαντησαν πως οταν μια επιχειρηση αρνειται να κοψει τιμολογιο ειναι παρανομη. Σωστα;

Οπως επισης ειναι παρανομη οταν ζητα διαφορετικη τιμη, για το ιδιο προιον,  απο τη στιγμη που θα κοψει τιμολογιο. Σωστα;

Συνεχιζεις ομως και γραφεις πως ο εμπορος εχει καθε δικαιωμα να κανει καποια εκπτωση στην τιμη του προιοντος. Αυτο ειναι γνωστο και κατανοητο. Αλλα διευκρινιζεις πως υπαρχει παρανομια οταν η εκπτωση ειναι "μαζικη". Μα ειναι "μαζικη" ομως, απο τη στιγμη που αφορα τους παντες ολους οσους ζητουν αποδειξη, με την εξαιρεση οσων ζητουν τιμολογιο. Συντριπτικα μαζικοτερη θα ελεγα, αν και παιζουμε με τις λεξεις.

Επισης, για τα παραπανω, πηρατε καποια γραπτη απαντηση; Περα απο τα προφορικα;

Σας παρεπεμψαν για περαιτερω διευκρινισεις, περα απο μια απλη αναφορα στις αγορανομικες διαταξεις, στο υπουργειο Εμποριου; Και το ρωτω αυτο, καθως χοντρικα και γενικα, η εφορια, απαξ και δηλωθει το εσοδο και η κινηση και εισπραξει τον αναλογουντα φορο, δεν εχει προβλημα. Ομως η πρακτικη αυτη κι ασχετα αν γινεται με γννωμονα το κερδος που θα υπαρξει καθαρα απο φορολογικη αποψη, ξεκινα και βασιζεται ακριβως σε θεματα αγορανομιας. Μηπως ρωτησατε και το εαν εκει στην ΑΑΔΕ, εχουν εντοπισει το προβλημα και το εαν ειναι σε καποιου ειδους συννενοηση, υπηρεσιακα, με το αρμοδιο υπουργειο;

Και βασικα το ξαναρωτω. Γραπτα αυτα τα δινουν; Ετσι ωστε εαν αυριο καποιο αλλο στελεχος τα εκτιμησει ξαφνικα διαφορετικα, να μην βρεθουμε προ εκπληξεως;

Δεν φάσκω και αντιφάσκω, ίσως δεν γίνομαι αντιληπτός. Πάμε πάλι. 

«Λες οτι δου απαντησαν πως οταν μια επιχειρηση αρνειται να κοψει τιμολογιο ειναι παρανομη. Σωστα;» Όχι, λάθος. Δεν έκανα τέτοια ερώτηση γιατί ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟ.

«Οπως επισης ειναι παρανομη οταν ζητα διαφορετικη τιμη, για το ιδιο προιον,  απο τη στιγμη που θα κοψει τιμολογιο. Σωστα;» Όχι, λάθος. Ούτε αυτή την ερώτηση έκανα γιατί ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.

Και δεν με ενδιαφέρουν τα παραπάνω γιατί δεν ενδιαφέρουν τον πελάτη μου. Οπότε δεν ενδιαφέρουν και εμένα (σε αυτή τη φάση τουλάχιστον). 

Η ερμηνεία της "μαζικής" ή σε κάθε περίπτωση μη νόμιμης έκπτωσης είναι, όπως καταλαβαίνεις, εκτός αρμοδιοτήτων ΑΑΔΕ - είναι θέμα αγορανομικό και εμπίπτει στο Υπουργείο Ανάπτυξης (ΓΓ Εμπορίου ενδεχομένως). Ούτε αυτό μπορούσαν να μου το θίξουν. Αυτό που μου τονίστηκε είναι ότι η διαφορετική τιμή για λιανική και διαφορετική τιμή για τιμολόγιο δεν είναι παράνομη από πλευράς της φορολογικής διοίκησης. Φορολογικά, ο έμπορος μπορεί να κάνει έκπτωση σε ένα προϊόν - οι συγκεκριμένοι κάνουν έκπτωση στην τιμή λιανικής, όπως δικαιούνται. 

Προφανώς ΔΕΝ μου δίνουν διάταξη που να λέει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι παράνομο γιατί, όπως προανάφερα, στις δυτικές δημοκρατίες ό,τι δεν απαγορεύεται ρητά, επιτρέπεται. Συνήθως δεν υπάρχει διάταξη που να λέει "δεν απαγορεύεται αυτό" - συνήθως οι διατάξεις λένε "απαγορεύεται αυτό". 

  • Like 2
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, paredwse είπε

Δεν φάσκω και αντιφάσκω, ίσως δεν γίνομαι αντιληπτός. Πάμε πάλι. 

«Λες οτι δου απαντησαν πως οταν μια επιχειρηση αρνειται να κοψει τιμολογιο ειναι παρανομη. Σωστα;» Όχι, λάθος. Δεν έκανα τέτοια ερώτηση γιατί ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟ.

«Οπως επισης ειναι παρανομη οταν ζητα διαφορετικη τιμη, για το ιδιο προιον,  απο τη στιγμη που θα κοψει τιμολογιο. Σωστα;» Όχι, λάθος. Ούτε αυτή την ερώτηση έκανα γιατί ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.

Και δεν με ενδιαφέρουν τα παραπάνω γιατί δεν ενδιαφέρουν τον πελάτη μου. Οπότε δεν ενδιαφέρουν και εμένα (σε αυτή τη φάση τουλάχιστον). 

Η ερμηνεία της "μαζικής" ή σε κάθε περίπτωση μη νόμιμης έκπτωσης είναι, όπως καταλαβαίνεις, εκτός αρμοδιοτήτων ΑΑΔΕ - είναι θέμα αγορανομικό και εμπίπτει στο Υπουργείο Ανάπτυξης (ΓΓ Εμπορίου ενδεχομένως). Ούτε αυτό μπορούσαν να μου το θίξουν. Αυτό που μου τονίστηκε είναι ότι η διαφορετική τιμή για λιανική και διαφορετική τιμή για τιμολόγιο δεν είναι παράνομη από πλευράς της φορολογικής διοίκησης. Φορολογικά, ο έμπορος μπορεί να κάνει έκπτωση σε ένα προϊόν - οι συγκεκριμένοι κάνουν έκπτωση στην τιμή λιανικής, όπως δικαιούνται. 

Προφανώς ΔΕΝ μου δίνουν διάταξη που να λέει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι παράνομο γιατί, όπως προανάφερα, στις δυτικές δημοκρατίες ό,τι δεν απαγορεύεται ρητά, επιτρέπεται. Συνήθως δεν υπάρχει διάταξη που να λέει "δεν απαγορεύεται αυτό" - συνήθως οι διατάξεις λένε "απαγορεύεται αυτό". 

Oποτε συνοψιζοντας, βασει και του ξεκαθαρου μηνυματος σου, εχουμε τα εξης:

- δεν γνωριζεις, επειδη δεν ρωτησες, το εαν για την εφορια ( γενικος προσδιορισμος ) ειναι παρανομο το εαν μια επιχειρηση αρνειται να εκδωσει τιμολογιο ή ακομα κι αν δεν εχει καν. Η δικη μου εμπειρια και προυπηρεσια ομως λεει πως ναι ειναι παρανομο.

- δεν εμπιπτει στις αρμοδιοτητες της εφοριας, το κατα ποσο η αναγραφη, χρεωση κι απαιτηση διπλων τμων για το ιδιο προιον ειναι νομιμο ή οχι. Και προφανως παρεπεμψαν προς το υπ. Εμποριου και την αγορανομια. Δεν εχεις ομως απο οσο καταλαβαινω και την εντυπωση πως η συγκεκριμενη πρακτικη τους απασχολει. Σωστο κι αυτο; Εαν ναι, τοτε ειναι μια περιπτωση απαιτησης για γραπτη διαβεβαιωση απο την πλευρα τους, αν και τραβηγμενο. Καλο θα ηταν παντως να υπαρχει.

Τελος, εφοσον εντοπιζουμε το ζητημα καθαρα στο υπ. Εμποριου, αν και νομιζω πως και εκει σε συγκεκριμενη ερωτηση παρεπεμψαν αλλου και μαλιστα στην εφορια ( αν δεν κανω λαθος, υπαρχει τετοια συζητηση στις προηγουμενες σελιδες ) οποτε εχουμε μια περιπτωση δυσκολη και ισως κι επικινδυνη. Καθως εαν καποια επιχειρηση, λειτουργει σημερα με αυτο το καθεστως, ας αφησουμε τις επιχειρησεις πελατες αλλα εκεινες που λειτουργουν με αυτη την πρακτικη των διπλων τιμων/χρεωσεων, ενδεχομενως αυριο που το ελληνικο κρατος αποφασισει να ξεκαθαρισει την κατασταση, θα βρεθουν προ δυσαρεστων εκπληξεων.

Εκτος πια κι αν καποιος καταφυγει στα δικαστηρια, αμεσα ή εμμεσα και υπαρξει επιτελους γραπτη εξηγηση.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, 29gk είπε

Oποτε συνοψιζοντας, βασει και του ξεκαθαρου μηνυματος σου, εχουμε τα εξης:

- δεν γνωριζεις, επειδη δεν ρωτησες, το εαν για την εφορια ( γενικος προσδιορισμος ) ειναι παρανομο το εαν μια επιχειρηση αρνειται να εκδωσει τιμολογιο ή ακομα κι αν δεν εχει καν. Η δικη μου εμπειρια και προυπηρεσια ομως λεει πως ναι ειναι παρανομο.

- δεν εμπιπτει στις αρμοδιοτητες της εφοριας, το κατα ποσο η αναγραφη, χρεωση κι απαιτηση διπλων τμων για το ιδιο προιον ειναι νομιμο ή οχι. Και προφανως παρεπεμψαν προς το υπ. Εμποριου και την αγορανομια. Δεν εχεις ομως απο οσο καταλαβαινω και την εντυπωση πως η συγκεκριμενη πρακτικη τους απασχολει. Σωστο κι αυτο; Εαν ναι, τοτε ειναι μια περιπτωση απαιτησης για γραπτη διαβεβαιωση απο την πλευρα τους, αν και τραβηγμενο. Καλο θα ηταν παντως να υπαρχει.

Τελος, εφοσον εντοπιζουμε το ζητημα καθαρα στο υπ. Εμποριου, αν και νομιζω πως και εκει σε συγκεκριμενη ερωτηση παρεπεμψαν αλλου και μαλιστα στην εφορια ( αν δεν κανω λαθος, υπαρχει τετοια συζητηση στις προηγουμενες σελιδες ) οποτε εχουμε μια περιπτωση δυσκολη και ισως κι επικινδυνη. Καθως εαν καποια επιχειρηση, λειτουργει σημερα με αυτο το καθεστως, ας αφησουμε τις επιχειρησεις πελατες αλλα εκεινες που λειτουργουν με αυτη την πρακτικη των διπλων τιμων/χρεωσεων, ενδεχομενως αυριο που το ελληνικο κρατος αποφασισει να ξεκαθαρισει την κατασταση, θα βρεθουν προ δυσαρεστων εκπληξεων.

Εκτος πια κι αν καποιος καταφυγει στα δικαστηρια, αμεσα ή εμμεσα και υπαρξει επιτελους γραπτη εξηγηση.

Λοιπόν μια και τα έχω απαντήσει τα περισσότερα εγώ αλλά επιμένεις να μην θες να το καταλάβεις θα βοηθήσω.

 

Για το τιμολόγιο προς επιοτηδευματία ειναι υποχρεωτικό στο ΚΑΔ να έχεις χονδρική πώληση. Αν όχι δεν υποχρεούσε και δεν παρανομείς αν δεν κόβεις τιμολόγιο. Αν έχεις μόνο λιανική μπορείς να εκδόσεις τιμολόγιο μόνο προς ιδιώτη το λεγόμενο τιμολόγιο αγοράς και να αποδόσεις χαρτόσημο 3% αγοράζοντας προϊόν από αυτόν. Αν θες να κόψεις τιμολόγιο σε επιτηδευματία πρέπει να βάλεις στο ΚΑΔ σου χονδρική πώληση. Αν κόβεις τιμολόγιο χωρίς αυτη τη δρασηριότητα στο ΚΑΔ κινδυνεύεις με πρόστιμο. Το ανάποδο δεν ισχύει. Απάντηση από την ΑΑΔΕ Τμήμα Ελέγχων. (το τηλέφωνο τους για να στο απαντήσουν στη διάθεση σου με PM)

Δεν εμπίπτει στην ΑΑΔΕ το θέμα της διπλής αναγραφόμενης τιμής. Σε επικοινωνία μου με την Γενικη Γραμματεία Καταναλωτή με προϊστάμενο σε θέματα αγορανομικου κώδικα και ηλεκτρονικού εμπορίου ο οποίος ήταν γνώστης του θέματος απο καταγγελίες καταναλωτών στο 1520 όπως μου είπε, απάντησε σε εμένα ως εξής. Ο αγορανομικός κώδικας και οι διατάξεις του αναφέρονται στη αναγραφόμενη τιμή του ίδιου προϊόντος μεσα στο ίδιο κατάστημα λιανικής αν αυτή ειναι διαφορετική και το απαγορεύουν ρητά. Η πώληση με τιμολόγιο σε επιτηδευματία , θεωρείται συναλλαγή μεταξύ επιτηδευματιών ως εκ τούτου κανένας νόμος του υπουργείου εμπορίου και της ΓΓΚ δεν ορίζει κάτι για αυτό. Ο αγορανομικός κώδικας αφορά καθαρά τις συναλλαγές καταναλωτών με επιχειρήσεις και όχι επιχειρήσεις με επιχειρήσεις. Κατ' εξαίρεση περιλαμβάνει συγκεκριμένες διατάξεις που αφορούν συναλλακτικές διαδικασίες που απαγορεύουν συγκεκριμένα πράγματα σε συναλλαγές επιχειρήσεων με άλλες επιχειρήσεις αλλά καμία από αυτες τις παραγράφους δεν έχει ρητή αναφορά στο παραπάνω και αφορούν κυρίως τρόφιμα , καύσιμα κλπ. Ως εκ τούτου ΔΕΝ υπάρχει διάταξη που να μπορεί να ορίσει ξεκάθαρα αυτή την τακτική ως παράνομη. , (επίσης το τηλέφωνο επικοινωνίας στη διάθεση σου με PM) 

Επομένως μέχρι κάποιος να το ξεκαθαρίσει γραπτά και οριστικά με κάποια νέα διάταξη προφανώς και εξαιτίας της κακογραμμένης ΠΟΛ για το ΦΠΑ, δεν υπάρχει κάτι μεμπτό και κανείς δεν μπορεί να κάνει κάτι για αυτό. Αν δεν μπορούν οι αρχές πόσο όλοι οι υπόλοιποι.

 

Το γεγονός ειναι ότι και η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο πλέον το γνωρίζουν πολύ καλά οπότε σύντομα λογικά με όλη την έκταση που έχει πάρει θα έχουμε νέα... ελπίζω...

 

 

 

 

Επεξ/σία από theavenger
  • Like 1
Δημοσ.

Να διευκρινησω μονον την παρανοηση. Θελω και παραθελω και καιγομαι κιολα, να καταλαβω. Απλα εχω μαθει, ευτυχως οχι προσωπικα αλλα μεσα απο δυσαρεστες εμπειριες αλλων, και τονιζω το ευτυχως, οτι σε οτι αφορα τα παρε δωσε με το ελληνικο κρατος, τα γραπτα ειναι και τα μονα που ισχυουν και ειναι ισχυρα. Τα προφορικα ( κι ευχαριστω για τα τηλεφωνα αλλα δεν αρκουν ) ειναι σαν να μην υπαρχουν.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...