Zazula Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 (επεξεργασμένο) Η ΓΓΚ ξεκινά με διάκριση της θέσης της επί της αρχής: κατά τον νόμο « καταναλωτής είναι κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα», οπότε οι συναλλαγές μεταξύ οντοτήτων που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά ρητώς εξαιρούνται από το να χαρακτηριστούν καταναλωτικές. Επεξ/σία 3 Απριλίου 2018 από Zazula
Moderators Malthador Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Moderators Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 (επεξεργασμένο) 7 hours ago, Zazula said: Αγορά για ίδιους σκοπούς είναι λιανική πώληση. Επίσης, δεν νοείται αγορά για ίδιους σκοπούς όταν ο επιτηδευματίας είναι νομικό πρόσωπο. Επομένως αγορά για ίδιους σκοπούς μπορεί να διενεργήσει μόνον φυσικό πρόσωπο το οποίο έχει ατομική επιχείρηση ενεργώντας όμως αυστηρά ως ιδιώτης και όχι ως επιτηδευματίας. Το παραστατικό για μια λιανική πώληση μπορεί να είναι απόδειξη λιανικής συναλλαγής ή ακόμη και τιμολόγιο (το έγραφα κάπου αυτό τις προάλλες) αλλά επειδή δεν είναι για επαγγελματική χρήση σε μια τέτοια —λιανική— πώληση επιβάλλεται ΦΠΑ εάν αφορά είδη της ΠΟΛ 1150/2017 και, ό,τι είδη κι αν αφορά, ο ΦΠΑ της δεν είναι υποκείμενος σε έκπτωση από την επιχείρηση σε καμία περίπτωση. Μην επαναλαμβάνομαι, το έχω γράψει δύο φορές ως τώρα, πήγα στο Γερμανό να πάρω PS4 και ήταν απόλυτοι, απέκλειαν να μου κόψουν τιμολόγιο με ΦΠΑ εφόσον εμπίπτω στις κατηγορίες της ΠΟΛ. Έχω ατομική επιχείρηση (βιοτεχνία παραγωγής ειδών αρτοποιίας) και κόβω στα πάντα τιμολόγιο (για διάφορους λόγους, αν θες το αναλύουμε κι αυτό) είτε αφορούν προσωπική χρήση, είτε σκοπούς της επιχείρησής μου. Προφανώς όσα αφορούν προσωπικούς σκοπούς ο λογιστής μου τα πετάει εκτός (όπως για παράδειγμα την κονσόλα που ανέφερα). Τι άλλο θα μπορούσα να κάνω εκτός από το να τους ζητήσω ευγενικά να με χρεώσουν ΦΠΑ; Ποιός είναι παράνομος στην περίπτωσή μου κατά την άποψή σου, εγώ που ζήτησα να χρεωθώ ΦΠΑ κανονικά στο τιμολόγιο ή το κατάστημα που δεν το έκανε; 2 hours ago, theavenger said: Αυτό που λέω δεν ειναι η άποψη μου. Αυτή είναι η ερμηνεία της ελληνικής νομοθεσίας από τις αρχές που καλούνται να εξετάσουν την παραβίαση της, βλέπε ΓΓΚ , ΑΑΔΕ κλπ. Τουλάχιστον 2-3 φορές που προσπάθησα να επικοινωνήσω για θέματα καταναλωτικών νόμων αυτήν την απάντηση πήρα από το υπουργείο εμπορείου. Όταν κάνεις αναφορά σε συναλλαγή με τιμολόγιο κατά την επικοινωνία σου με την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σε θεωρούν επιτηδευματία και επομένως λόγω των ιδιατεροτήτων που έχει μια τέτοια συναλλαγή δεν λαμβάνουν ξεκάθαρη θέση αλλά ρίχνουν τη μπάλα στη κερκίδα. Δοκίμασε το θα δεις ότι δεν θα διαψευστώ. Η ερμηνεία που κάνουν οι αρχές είναι κουκουρούκου (όχι με βάση την προσωπική μου ερμηνεία του νόμου, με βάση την ερμηνεία που θα έδινε οποιοσδήποτε χρήστης κοινής λογικής). Τελοσπάντων, όπως είπα θα επικοινωνήσω κι εγώ με την ΑΑΔΕ και θα το κάνω escalate αν χρειαστεί και με γράψουν στα @@ τους. 41 minutes ago, Zazula said: Η ΓΓΚ ξεκινά με διάκριση της θέσης της επί της αρχής: κατά τον νόμο « καταναλωτής είναι κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα», οπότε οι συναλλαγές μεταξύ οντοτήτων που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά ρητώς εξαιρούνται από το να χαρακτηριστούν καταναλωτικές. Άρα λοιπόν κατά την άποψη της ΓΓΚ, αν πάω σε ένα εστιατόριο να φάω, κόψω τιμολόγιο και πάθω τροφική δηλητηρίαση δεν θα μπορώ να κάνω καταγγελία στην ΓΓΚ γιατί το ότι έκοψα τιμολόγιο σημαίνει αυτομάτως ότι δραστηριοποιηθήκαμε επιχειρηματικώς. Επίσης, εγώ που κόβω στα πάντα τιμολόγιο, έχω κάνει δύο φορές καταγγελία στην ΓΓΚ (τους απέστειλα κανονικά τα παραστατικά αγοράς) σε θέμα που αφορούσε παραπλανητική διαφήμιση και σε θέμα που αφορούσε εγγύηση προϊόντος. Και τις δύο φορές εξέτασαν τα ζητήματα και κατέληξαν ότι είχα δίκιο, δεν απέρριψαν τις καταγγελίες μου επειδή είχα κόψει τιμολόγια. Ούτε στον εαυτό τους δεν είναι συνεπείς ετούτοι. Επεξ/σία 3 Απριλίου 2018 από Malthador 1
Zazula Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 (επεξεργασμένο) 41 λεπτά πριν, Malthador είπε Α. Μην επαναλαμβάνομαι, το έχω γράψει δύο φορές ως τώρα, πήγα στο Γερμανό να πάρω PS4 και ήταν απόλυτοι, απέκλειαν να μου κόψουν τιμολόγιο με ΦΠΑ εφόσον εμπίπτω στις κατηγορίες της ΠΟΛ. Έχω ατομική επιχείρηση (βιοτεχνία παραγωγής ειδών αρτοποιίας) και κόβω στα πάντα τιμολόγιο (για διάφορους λόγους, αν θες το αναλύουμε κι αυτό) είτε αφορούν προσωπική χρήση, είτε σκοπούς της επιχείρησής μου. Προφανώς όσα αφορούν προσωπικούς σκοπούς ο λογιστής μου τα πετάει εκτός (όπως για παράδειγμα την κονσόλα που ανέφερα). Β. Τι άλλο θα μπορούσα να κάνω εκτός από το να τους ζητήσω ευγενικά να με χρεώσουν ΦΠΑ; Ποιός είναι παράνομος στην περίπτωσή μου κατά την άποψή σου, εγώ που ζήτησα να χρεωθώ ΦΠΑ κανονικά στο τιμολόγιο ή το κατάστημα που δεν το έκανε; Γ. Άρα λοιπόν κατά την άποψη της ΓΓΚ, αν πάω σε ένα εστιατόριο να φάω, κόψω τιμολόγιο και πάθω τροφική δηλητηρίαση δεν θα μπορώ να κάνω καταγγελία στην ΓΓΚ γιατί το ότι έκοψα τιμολόγιο σημαίνει αυτομάτως ότι δραστηριοποιηθήκαμε επιχειρηματικώς. Δ. Επίσης, εγώ που κόβω στα πάντα τιμολόγιο, έχω κάνει δύο φορές καταγγελία στην ΓΓΚ (τους απέστειλα κανονικά τα παραστατικά αγοράς) σε θέμα που αφορούσε παραπλανητική διαφήμιση και σε θέμα που αφορούσε εγγύηση προϊόντος. Και τις δύο φορές εξέτασαν τα ζητήματα και κατέληξαν ότι είχα δίκιο, δεν απέρριψαν τις καταγγελίες μου επειδή είχα κόψει τιμολόγια. Ούτε στον εαυτό τους δεν είναι συνεπείς ετούτοι. Α. Είναι δικαίωμά σου να λάβεις τιμολόγιο για μια αγορά σου, αλλά εφόσον ο συγκεκριμένος κατά περίπτωση πωλητής για τις λιανικές πωλήσεις του εκδίδει άλλον τύπο παραστατικού (ΑΛΣ κττ) σε κάθε περίπτωση, τότε προκαλείς στην ατομική σου επιχείρηση ένα μεγάλο πρόβλημα στις διασταυρώσεις διότι ο πωλητής θα δηλώσει όλα τα τιμολόγια που σου εξέδωσε στις ΜΥΦ κι εσύ θα έχεις θέμα αποκλίσεων. Επίσης, ένας πωλητής που εκδίδει τιμολόγιο δικαιολογείται να ζητήσει ότι η παράδοση σε αυτόν του πωληθέντος αγαθού (για επισκευή ή επιστροφή) οφείλει να γίνει με το δέον δελτίο αποστολής (κι άρα φορτώνεσαι με άσκοπο overhead). Β. Σου έγραψα πιο πριν για αυτό· η ΠΟΛ έχει ξεκάθαρη διαδικασία για το πώς θα αποδώσεις τον ΦΠΑ εσύ σε αυτή την περίπτωση. Το ότι εσύ ήθελες να είναι σε συνολικό πληρωτέο μεγαλύτερο το τιμολόγιο, ώστε να συγκεντρώσεις περισσότερους πόντους επιστροφής στην πιστωτική κάρτα σου πιχί, δεν αφορά ούτε τον έμπορο ούτε τη Διοίκηση, ούτε καθιστά παράτυπη την έκδοση του παραστατικού που σου δίνει ο έμπορος. Η Διοίκηση θα σου πει να αποδώσεις τον ΦΠΑ κατά τα δέοντα και θα κλείσει το θέμα. Γ. Όταν κάνουμε συγκρίσεις καλό είναι να μην πέφτουμε στη λογική πλάνη της στρεβλής αναλογίας. Στην περίπτωση της τροφικής δηλητηρίασης καλύπτονται από τον Ν. 4235/2014 οι πάντες. Δ. Ειδικά για την εγγύηση προϊόντος, μου προξενεί μεγάλη εντύπωση αυτό που συνέβη με την ΓΓΚ καθότι και οι ενωσιακές οδηγίες χειρίζονται με διακριτό τρόπο τις χονδρικές από τις λιανικές πωλήσεις. Επομένως έχεις δίκιο, εσωτερική ασυνέπεια από μέρους της ΓΓΚ εδώ. Επεξ/σία 3 Απριλίου 2018 από Zazula
Moderators Malthador Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Moderators Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 (επεξεργασμένο) 1 hour ago, Zazula said: Είναι δικαίωμά σου να λάβεις τιμολόγιο για μια αγορά σου, αλλά εφόσον ο συγκεκριμένος κατά περίπτωση πωλητής για τις λιανικές πωλήσεις του εκδίδει άλλον τύπο παραστατικού (ΑΛΣ κττ) σε κάθε περίπτωση, τότε προκαλείς στην ατομική σου επιχείρηση ένα μεγάλο πρόβλημα στις διασταυρώσεις διότι ο πωλητής θα δηλώσει όλα τα τιμολόγια που σου εξέδωσε στις ΜΥΦ κι εσύ θα έχεις θέμα αποκλίσεων. Δεν το καταλαβαίνω αυτό (γενικότερα δεν είμαι αστέρι στα λογιστικά). Θα μου κόψει τιμολόγιο για ένα παπαράκι, θα το δήλωσει στις ΜΥΦ, θα το δηλώσει κι ο δικός μου λογιστής. Γιατί να προκύψει απόκλιση; 1 hour ago, Zazula said: Επίσης, ένας πωλητής που εκδίδει τιμολόγιο δικαιολογείται να ζητήσει ότι η παράδοση σε αυτόν του πωληθέντος αγαθού (για επισκευή ή επιστροφή) οφείλει να γίνει με το δέον δελτίο αποστολής (κι άρα φορτώνεσαι με άσκοπο overhead). Ναι, οκ, αλλά πρακτικά δεν γίνεται αυτό ποτέ για ένα κινητό ή μια κονσόλα. Μόνο αντίγραφο του τιμολογίου πώλησης έχει τύχει να μου ζητήσουν, τόσο για επισκευές όσο και για επιστροφή. Τέσπα, λετπομέρειες. 1 hour ago, Zazula said: Σου έγραψα πιο πριν για αυτό· η ΠΟΛ έχει ξεκάθαρη διαδικασία για το πώς θα αποδώσεις τον ΦΠΑ εσύ σε αυτή την περίπτωση. Το ότι εσύ ήθελες να είναι σε συνολικό πληρωτέο μεγαλύτερο το τιμολόγιο, ώστε να συγκεντρώσεις περισσότερους πόντους επιστροφής στην πιστωτική κάρτα σου πιχί, δεν αφορά ούτε τον έμπορο ούτε τη Διοίκηση, ούτε καθιστά παράτυπη την έκδοση του παραστατικού που σου δίνει ο έμπορος. Η Διοίκηση θα σου πει να αποδώσεις τον ΦΠΑ κατά τα δέοντα και θα κλείσει το θέμα. Άρα λοιπόν δικαιούμαι την έκπτωση τη στιγμή που κόβεται το τιμολόγιο που αφορά προϊόντα της ΠΟΛ, απλά πρέπει να την επιστρέψω μετά. Γιατί έτσι όπως το έθεσες (ο ΦΠΑ της δεν είναι υποκείμενος σε έκπτωση από την επιχείρηση σε καμία περίπτωση) κατάλαβα ότι δεν θα έπρεπε εξαρχής να είχε αφαιρεθεί από το τιμολόγιο. 1 hour ago, Zazula said: Ειδικά για την εγγύηση προϊόντος, μου προξενεί μεγάλη εντύπωση αυτό που συνέβη με την ΓΓΚ καθότι και οι ενωσιακές οδηγίες χειρίζονται με διακριτό τρόπο τις χονδρικές από τις λιανικές πωλήσεις. Επομένως έχεις δίκιο, εσωτερική ασυνέπεια από μέρους της ΓΓΚ εδώ. Γι' αυτό σου λέω, μήπως η έκδοση τιμολογίου δεν σημαίνει αυτόματα και «χονδρική πώληση»; Εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι από τη διατύπωση των ΚΒΣ/ΚΦΑΣ πάντως. Και δεν είμαι ο μόνος. Δες εδώ πχ στο forum των λογιστών που είχαν παλιά διαμάχη για αυτό το θέμα. Οι μισοί υποστηρίζουν ότι έχει σχέση το παραστατικό, οι άλλοι μισοί ότι δεν έχει. Επεξ/σία 3 Απριλίου 2018 από Malthador
Zazula Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 1 ώρα πριν, Malthador είπε Α. Δεν το καταλαβαίνω αυτό (γενικότερα δεν είμαι αστέρι στα λογιστικά). Θα μου κόψει τιμολόγιο για ένα παπαράκι, θα το δήλωσει στις ΜΥΦ, θα το δηλώσει κι ο δικός μου λογιστής. Γιατί να προκύψει απόκλιση; Β. Ναι, οκ, αλλά πρακτικά δεν γίνεται αυτό ποτέ για ένα κινητό ή μια κονσόλα. Μόνο αντίγραφο του τιμολογίου πώλησης έχει τύχει να μου ζητήσουν, τόσο για επισκευές όσο και για επιστροφή. Τέσπα, λετπομέρειες. Γ. Άρα λοιπόν δικαιούμαι την έκπτωση τη στιγμή που κόβεται το τιμολόγιο που αφορά προϊόντα της ΠΟΛ, απλά πρέπει να την επιστρέψω μετά. Γιατί έτσι όπως το έθεσες (ο ΦΠΑ της δεν είναι υποκείμενος σε έκπτωση από την επιχείρηση σε καμία περίπτωση) κατάλαβα ότι δεν θα έπρεπε εξαρχής να είχε αφαιρεθεί από το τιμολόγιο. Δ. Γι' αυτό σου λέω, μήπως η έκδοση τιμολογίου δεν σημαίνει αυτόματα και «χονδρική πώληση»; Εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι από τη διατύπωση των ΚΒΣ/ΚΦΑΣ πάντως. Και δεν είμαι ο μόνος. Δες εδώ πχ στο forum των λογιστών που είχαν παλιά διαμάχη για αυτό το θέμα. Οι μισοί υποστηρίζουν ότι έχει σχέση το παραστατικό, οι άλλοι μισοί ότι δεν έχει. Α. Εάν ο λογιστής σου το βάλει στη ΜΥΦ σημαίνει ότι βεβαιοί και αποδέχεται πως πρόκειται για επαγγελματική δαπάνη κι όχι για αγορά «για προσωπικούς σκοπούς», όπως έγραψες. Δεν μπορεί απ' τη μια να το έχει πετάξει το τιμολόγιο που είναι άσχετο με τους σκοπούς της επιχείρησης επειδή δεν το αναγνωρίζει, κι απ' την άλλη να το βάζει και στη ΜΥΦ. Πρακτικά, τώρα, μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Ναι, μπορεί. Το κάνουν κάποιοι; Ναι, το κάνουν. Αντέχει σε έλεγχο; Δεν θα πω, αλλά θα 'θελα να 'μουν από μια μεριά. Β. Αγορές με τιμολόγιο συνεπάγονται βιβλίο παγίων, αποσβέσεις, παρακολούθηση διακίνησης, και αντικείμενο ελέγχου για πραγματική ύπαρξη των τιμολογηθέντων αγαθών στην επιχείρηση και συσχέτισή τους με τους επιχειρηματικούς σκοπούς της. Θα γίνει έλεγχος για όλα αυτά σε μια μικρή επιχείρηση; Όχι, μόνον για τα χοντρά. Αξίζει τον κόπο; Εξαρτάται. Γ. Το ότι «ο ΦΠΑ της δεν είναι υποκείμενος σε έκπτωση από την επιχείρηση σε καμία περίπτωση» φαίνεται από το ότι πρέπει να πας να τον καταβάλεις. Έκπτωση στον φόρο προστιθέμενης αξίας δεν είναι αυτό που σου κάνει ο πωλητής, αλλά αυτό που σου κάνει ο μοναδικός αρμόδιος να τον διαχειρίζεται — δηλαδή η Διοίκηση. Και προφανώς δεν σου κάνει έκπτωση, γι' αυτό και πρέπει να τον πληρώσεις. Υπάρχει ολόκληρη διαδικασία για αντίστροφη χρέωση του ΦΠΑ, όταν μη υπόχρεος πωλεί αγαθό που υπόκειται στον φόρο· ο ίδιος εκδίδει το παραστατικό του χωρίς ΦΠΑ διότι είναι εκτός κανονικού καθεστώτος, ο δε αγοραστής τον δηλώνει και τον καταβάλλει. Στο άνευ ΦΠΑ αρχικό παραστατικό δεν υπάρχει «έκπτωση ΦΠΑ». Δ. Με παραπέμπεις σε μια ατελέσφορη συζήτηση του 2005. Σου έδωσα διοικητική λύση του 2013. Τα πράγματα είναι απλά· η μέχρι τώρα αντιμετώπιση του θέματος από τη Διοίκηση είναι ότι γενικά οι πωλήσεις με τιμολόγιο μεταξύ επιτηδευματιών είναι πάντα χονδρικές. Άλλωστε, το να αντιμετωπιστεί διαφορετικά μια περίπτωση από τις προβλέψεις του γενικού νομοθετικού πλαισίου δεν συνεπάγεται αυτομάτως και αμφισβήτηση ή κατάρρευση του πλαισίου αυτού. Στην περίπτωση των παραπλανητικών διαφημίσεων η διερεύνηση από τη ΓΓΚ γίνεται διότι, ακόμη κι αν υπάρχει κάποια τύποις υπέρβαση αρμοδιότητας, υπερέχει η αξία του κοινού καλού — δηλαδή να εντοπιστούν και να εξουδετερωθούν κακόβουλοι παραπλανητές ώστε να προστατευτεί το γενικό καταναλωτικό κοινό από δυνητική παραπλάνησή του κι εκείνου.
Moderators Malthador Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Moderators Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 39 minutes ago, Zazula said: Εάν ο λογιστής σου το βάλει στη ΜΥΦ σημαίνει ότι βεβαιοί και αποδέχεται πως πρόκειται για επαγγελματική δαπάνη κι όχι για αγορά «για προσωπικούς σκοπούς», όπως έγραψες. Δεν μπορεί απ' τη μια να το έχει πετάξει το τιμολόγιο που είναι άσχετο με τους σκοπούς της επιχείρησης επειδή δεν το αναγνωρίζει, κι απ' την άλλη να το βάζει και στη ΜΥΦ. Πρακτικά, τώρα, μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Ναι, μπορεί. Το κάνουν κάποιοι; Ναι, το κάνουν. Αντέχει σε έλεγχο; Δεν θα πω, αλλά θα 'θελα να 'μουν από μια μεριά. Ok, επομένως ο λογιστής αν κρίνει ότι δεν πρέπει να μπει στην ΜΥΦ κάποιο πράγμα το βγάζει εκτός και κάνει φορολογική αναμόρφωση υποθέτω. Ακόμα και έτσι να είναι, γιατί να δημιουργηθεί απόκλιση στις ΜΥΦ, δεν θα ενημερωθεί το κατάστημα για την αναμόρφωση; 41 minutes ago, Zazula said: Αγορές με τιμολόγιο συνεπάγονται βιβλίο παγίων, αποσβέσεις, παρακολούθηση διακίνησης, και αντικείμενο ελέγχου για πραγματική ύπαρξη των τιμολογηθέντων αγαθών στην επιχείρηση και συσχέτισή τους με τους επιχειρηματικούς σκοπούς της. Θα γίνει έλεγχος για όλα αυτά σε μια μικρή επιχείρηση; Όχι, μόνον για τα χοντρά. Αξίζει τον κόπο; Εξαρτάται. Καλά, οκ σε ότι αφορά τη δική μου επιχείρηση που θεωρείται μικρή, ήδη τα έχω όλα αυτά. Επίσης, η πείρα λέει ότι ο έλεγχος δεν ασχολείται με μικρά τιμολόγια (π.χ. κάτω από 200-300 ευρώ). Τώρα το αν αξίζει τον κόπο, κι εγώ συμφωνώ ότι εξαρτάται, αλλά μάλλον κλίνω ότι τις περισσότερες φορές αξίζει: in worst case ο έλεγχος θα σου πει να αποδώσεις τον αναλογούντα ΦΠΑ του τιμολογίου που δεν μπορείς να δικαιολογήσεις (μαζί με τις νόμιμες προσαυξήσεις). Μπορεί να γίνει κάτι χειρότερο από αυτό (μιλάμε πάντα για σχετικά μικρά τιμολόγια); Και για να μη μιλάμε στον αέρα, κόβω τιμολόγιο σχεδόν στα πάντα για δύο -κατά βάση- λόγους. Κατ' αρχάς θέλω να έχω ιχνηλάτηση σε ότι αγοράζω, πχ δεν θέλω να φυλάω την απόδειξη λιανικής της τηλεόρασης που αγόρασα σαν κόρη οφθαλμού επειδή μπορεί να χρειαστώ κάποτε την εγγύησή της, προτιμώ να πάω στο κατάστημα να δώσω τον ΑΦΜ μου και να μου επανεκτυπώσουν το τιμολόγιο αγοράς. Κατά δεύτερον, δεν είμαι υποχρεωμένος να γνωρίζω ποιά προϊόντα/υπηρεσίες μπορούν να περαστούν στα έξοδα της επιχείρησής μου, γι' αυτό το λόγο πληρώνω λογιστή, οπότε τα κόβω όλα τιμολόγιο και ας κάνει το ξεκαθάρισμα αυτός. 45 minutes ago, Zazula said: Το ότι «ο ΦΠΑ της δεν είναι υποκείμενος σε έκπτωση από την επιχείρηση σε καμία περίπτωση» φαίνεται από το ότι πρέπει να πας να τον καταβάλεις. Έκπτωση στον φόρο προστιθέμενης αξίας δεν είναι αυτό που σου κάνει ο πωλητής, αλλά αυτό που σου κάνει ο μοναδικός αρμόδιος να τον διαχειρίζεται — δηλαδή η Διοίκηση. Και προφανώς δεν σου κάνει έκπτωση, γι' αυτό και πρέπει να τον πληρώσεις. Υπάρχει ολόκληρη διαδικασία για αντίστροφη χρέωση του ΦΠΑ, όταν μη υπόχρεος πωλεί αγαθό που υπόκειται στον φόρο· ο ίδιος εκδίδει το παραστατικό του χωρίς ΦΠΑ διότι είναι εκτός κανονικού καθεστώτος, ο δε αγοραστής τον δηλώνει και τον καταβάλλει. Στο άνευ ΦΠΑ αρχικό παραστατικό δεν υπάρχει «έκπτωση ΦΠΑ». Δεν έχω να προσθέσω κάτι σε αυτό, έχεις δίκιο, δεν το κατανόησα όπως το είχες γράψει πιο πριν (είπαμε στα λογιστικά δεν σκαμπάζω). 46 minutes ago, Zazula said: Άλλωστε, το να αντιμετωπιστεί διαφορετικά μια περίπτωση από τις προβλέψεις του γενικού νομοθετικού πλαισίου δεν συνεπάγεται αυτομάτως και αμφισβήτηση ή κατάρρευση του πλαισίου αυτού. Όχι, αλλά μας δίνει μια γενικότερη κατεύθυνση στην ουσία της αντιμετώπισης των ζητημάτων του φορέα και στο πόσο σοβαρά αφενός λαμβάνουν υπόψιν τα προβλήματα που προκύπτουν και αφετέρου στο πόσο σοβαρά ανταποκρίνεται ο εσωτερικός τους μηχανισμός στα προβλήματα που προκύπτουν.
Zazula Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Δημοσ. 3 Απριλίου 2018 Πάντως μου κάνει εντύπωση που τόσο πολύς κόσμος δεν έχει τύχει ως τώρα να βρεθεί αντιμέτωπος με διπλές τιμές για το ίδιο πράγμα· μπείτε για παράδειγμα στο nbonline.gr και θα δείτε ότι οι τιμές φυσικού προσώπου και νομικού προσώπου έχουν σημαντικότατη διαφορά για όλο το εύρος των προϊόντων (βιβλία, σεμινάρια, συνδρομές κλπ). Και δεν είναι οι μόνοι· πρόκειται για συνήθη πρακτική εδώ και πολλές δεκαετίες.
fashion Δημοσ. 7 Απριλίου 2018 Δημοσ. 7 Απριλίου 2018 Στις 2/4/2018 στις 7:39 ΜΜ, Malthador είπε Κατ' αρχάς θεωρείς δεδομένη μία υπόθεση η οποία κατά την άποψή μου είναι λανθασμένη: θεωρείς ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί πελάτες που θα ζητήσουν τιμολόγιο οι οποίοι θα είναι αρκετοί ώστε να προκαλέσουν πιστωτικό ΦΠΑ στο όποιο κατάστημα. Το θεωρώ απίθανο κάτι τέτοιο, όπως είπα και πιο πριν, αφενός ο κύριος όγκος των πελατών είναι λιανικής και αφετέρου αυτά τα καταστήματα δεν πουλάνε μόνο πράγματα που εμπίπτουν στην ΠΟΛ. Αλλά ακόμα και έτσι να είναι, ας το δούμε κι αλλιώς: ας έχουν πιστωτικό ΦΠΑ κι ας τους γίνει έλεγχος. Αν δεν έχουν κάτι να κρύψουν, τότε δεν θα έχουν και κάτι να φοβηθούν. Δεν με αποτρέπουν απλά από το να ζητάω τιμολόγιο, με αποτρέπουν από το να ψωνίζω από το μαγαζάκι τους και με στέλνουν στις μεγάλες αλυσίδες από τις οποίες πλέον θα ψωνίζω φθηνότερα με τιμολόγιο. Και η παράγραφος 1 και η παράγραφος 2 παραβιάζονται από την τακτική που ακολουθούν τα skroutzομάγαζα. Και παραπλανούν και δεν συμπεριλαμβάνουν τον ΦΠΑ στην τελική τιμή. Βασικά αυτό που παράθεσες με επιβεβαιώνει. Αυτό που λες, ότι «η ΠΟΛ δικαιολογεί τη μη αναγραφή του ΦΠΑ» είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα και δεν προκύπτει ούτε από την ΠΟΛ, ούτε από τον αγορανομικό κώδικα. Αγοράζει 100, πουλάει 124 στη λιανική για να καρπωθεί τα 24 του ΦΠΑ και 114 με τιμολόγιο για να βγάλει και 14 σε αυτή την περίπτωση. Και την πίτα ολάκερη και το σκύλο χορτάτο. Ποιόν ΦΠΑ έχει πληρώσει ήδη; Αφού τα πράγματα της ΠΟΛ χωρίς ΦΠΑ τα έχει αγοράσει κι αυτός. :/ Δηλ μου λες ότι η Κίνα είναι στην ΕΕ ή ότι στην Κίνα ισχύει η ΠΟΛ? άστο δεν θα βγάλουμε άκρη Αν δεν θέλεις να καταλάβεις αριθμητική Α' δημοτικού δεν έχει νόημα
Moderators Malthador Δημοσ. 7 Απριλίου 2018 Moderators Δημοσ. 7 Απριλίου 2018 (επεξεργασμένο) 38 minutes ago, fashion said: Δηλ μου λες ότι η Κίνα είναι στην ΕΕ ή ότι στην Κίνα ισχύει η ΠΟΛ? άστο δεν θα βγάλουμε άκρη Αν δεν θέλεις να καταλάβεις αριθμητική Α' δημοτικού δεν έχει νόημα Η ΠΟΛ έχεις καταλάβει γιατί βγήκε; Τι σχέση έχει η Κίνα με την απάτη τύπου καρουζέλ; Για άλλη μια φορά: τα μαγαζιά - που κάνουν μόνα τους εισαγωγές απο Κίνα- δεν πουλάνε αποκλειστικά προϊόντα της ΠΟΛ και δεν πουλάνε αποκλειστικά με τιμολόγιο, επομένως εισπράττουν και ΦΠΑ για να συμψηφισουν, άρα δεν μπορούν να βγουν πιστωτικοί. Αλλά και να βγουν, ας προκαλέσουν έλεγχο αν δεν έχουν κάτι να κρύψουν. Επεξ/σία 7 Απριλίου 2018 από Malthador 1
Alejandro Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 11 λεπτά πριν, theavenger είπε να πάρετε ένα κινητό που σας το πουλάει ο κοτσοβολος 500 πιο κάτω με τιμολόγιο και να το κρατήσετε για παρτυ σας. Αν είστε τόσο νομοταγής πολίτες από την στιγμή που αγοράζετε ένα κινητό για προσωπική σας χρήση αγοράστε το με απόδειξη και μην προσπαθείτε να το περάσετε στα έξοδα από την στιγμή που καμιά σχέση δεν έχουν με την επιχείρησή σας. Όταν ο νόμος μου δίνει τη δυνατότητα να το αγοράσω με τιμολόγιο χωρίς ΦΠΑ, πού είναι το δικό σου πρόβλημα; Γιατί να μην το περάσω στα έξοδα της επιχείρησής μου; 18 ώρες τη μέρα για ποιόν τρέχω; Είσαι και λίγο άσχετος με τις επιχειρήσεις μάλλον γιατί δε φαίνεται να γνωρίζεις ότι πλέον όλες εργάζονται με κινητά και υπολογιστές.
Ntinaras Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 1 ώρα πριν, Alejandro είπε Όταν ο νόμος μου δίνει τη δυνατότητα να το αγοράσω με τιμολόγιο χωρίς ΦΠΑ, πού είναι το δικό σου πρόβλημα; Γιατί να μην το περάσω στα έξοδα της επιχείρησής μου; 18 ώρες τη μέρα για ποιόν τρέχω; Είσαι και λίγο άσχετος με τις επιχειρήσεις μάλλον γιατί δε φαίνεται να γνωρίζεις ότι πλέον όλες εργάζονται με κινητά και υπολογιστές. Το κινητο οκ, θα παρεις και καμια τηλεοραση με ηχοσυστημα 5.1 για το γραφειο?
Alejandro Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 4 λεπτά πριν, Ntinaras είπε Το κινητο οκ, θα παρεις και καμια τηλεοραση με ηχοσυστημα 5.1 για το γραφειο? Αφού θες να το παίξεις έξυπνος λοιπόν, σου απαντώ ότι εφόσον ο νόμος μου δίνει το δικαίωμα, μπορώ να το κάνω και θα πρέπει σε περίπτωση ελέγχου να το έχω στο γραφείο. Όμως αυτό τι σχέση έχει με το ότι ο πωλητής δε θέλει να αποδώσει τον ΦΠΑ που εισέπραξε ή με το ότι δίνει άλλη τιμή για τιμολόγιο και άλλη για απόδειξη λιανικής; 1
Super Moderators paredwse Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Super Moderators Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 8 minutes ago, Ntinaras said: Το κινητο οκ, θα παρεις και καμια τηλεοραση με ηχοσυστημα 5.1 για το γραφειο? Αν πάρει και την χρησιμοποιεί για το γραφείο, ποιό είναι το πρόβλημα; Και χυμούς παίρνω στο γραφείο μου, και χαρτί υγείας, και καθαριστικά (χλωρίνη, βετέξ κλπ) και μπαταρίες. Αυτά δεν είναι για επαγγελματική χρήση;
Ntinaras Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Μόλις τώρα, Alejandro είπε Αφού θες να το παίξεις έξυπνος λοιπόν, σου απαντώ ότι εφόσον ο νόμος μου δίνει το δικαίωμα, μπορώ να το κάνω και θα πρέπει σε περίπτωση ελέγχου να το έχω στο γραφείο. Όμως αυτό τι σχέση έχει με το ότι ο πωλητής δε θέλει να αποδώσει τον ΦΠΑ που εισέπραξε ή με το ότι δίνει άλλη τιμή για τιμολόγιο και άλλη για απόδειξη λιανικής; Αν ολα αυτα που παιρνεις τα εχεις στο γραφειο, παρε ο,τι θες, αν ομως τα παιρνεις για αλλου και απλα θες να γλιτωσεις τον φπα και να τα βαλεις και ως εξοδα, τοτε εισαι γιουφτος.
Alejandro Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 Δημοσ. 16 Απριλίου 2018 24 λεπτά πριν, Ntinaras είπε Αν ολα αυτα που παιρνεις τα εχεις στο γραφειο, παρε ο,τι θες, αν ομως τα παιρνεις για αλλου και απλα θες να γλιτωσεις τον φπα και να τα βαλεις και ως εξοδα, τοτε εισαι γιουφτος. Το κινητό να το αφήνω στο γραφείο όταν βγαίνω έξω; Εδώ δεν εξετάζουμε την ορθότητα-λογική του νόμου αλλά την "ζαβολιά" που κάνουν κάποια καταστήματα. Παράδειγμα: στη Θεσσαλονίκη πεζοδρόμησε ο δήμος ένα δρόμο και κάποιοι θεωρούν ότι έγινε παράνομα και συνεχίζουν με τα μηχανάκια τους να περνούν μέσα από τον πεζόδρομο. Θεωρείς ότι κάνουν καλά επειδή η πεζοδρόμηση έγινε (κατά αυτούς) παράνομα;
Προτεινόμενες αναρτήσεις