vsls Δημοσ. 5 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2006 Επ' ευκαιριας της παραπανω κριτικης θα γραψω κ εγω τη δικια μου να συνυπαρχουν οι αντιθετες γνωμες! Κατα την αποψη μου ειναι η καλυτερη (ή εστω στο ιδιο επιπεδο με το La Pianiste (2001)) κ σαφως πιο ωριμη ταινια του Αυστριακου Michael Haneke! Ενδεικτικα ψηφιστηκε με το βραβειο FIPRESCI για το 2005, κ στο τελευταιο Φεστιβαλ των Καννων, θα μπορουσε να φυγει κ με το Χρυσο Φοινικα αλλα πηρε τρία βραβεία! Αυτα απλα προς ενημερωση!. Οπως ειχα διαβασει στη κριτικη του Δημητρη Δανικα κ συμφωνω εχωντας δει τις περισσοτερες ταινιες του, "Σπάνιο προσόν τού Χάνεκε η δημιουργική συνύπαρξη γερμανικού ορθολογισμού, γαλλικής κουλτούρας και αμερικανικού θρίλερ. Με απλά λόγια: Στοχασμός με αγωνία!" Το κακο ειναι πως αν θελω να μπω σε λεπτομεριες για την ταινια θα αποκαλυψω κ μερος της πλοκης της οποτε δε θα το κανω ετσι θα λειπουν καποια συμαντικα στοιχεια για το ποσο καλη ειναι αυτη η ταινια! Εν ολιγοις ο Georges (Daniel Auteuil), ειναι ενας πενηνταρης αστος, διασημος πετυχημενος τηλεπαρουσιαστης για εκπομπη για βιβλια κ συγγραφεας. Η γυναικα του Juliette Binoche (ρολος πολυ αφαιρετικος κ περιορισμενος) παρουσιαζεται ως "σκια" του αντρα της εκτος απο καποιες στιγμες - ξεσπασματα. Ο γιος (Lester Makedonsky) ανησυχος εφηβος εν μερη παραγκωνισμενος απο τουε υπερδραστηριους γονεις. Η ιστορια ξεκιναει με την εμφανιση του μεγαλου αδερφου, βιντεοκασσετες που καποιος παρακολουθει τη ζωη του κ της οικογενειας του μαζι με καποια μηνυματα με αποτελεσμα να ταραξει την φαινομενικη οικογενειακη γαληνη. Το πιο μακρινο που επιτρεπεται να πω για τη πλοκη ειναι πως ολα οδηγουν στο παρελθον. Εχουμε εναν ηρωα που ολα μπροστα του γκρεμιζονται (οικογενεια, δουλεια, φιλοι) κ αυτος τοσο περισσοτερο εγκλοβιζεται στο παρελθον να βρει τι ειναι αυτο που τα καταστρεφει μιας. Στην αρχή δεν δίνει σημασία, στη συνέχεια η αισθηση της κλειστοφοβιας (αφ'ενος το κυνηγι του μεγαλου αδερφου, αφ ετερου ο εγκλωβισμος στο παρελθον) ο Georges κλεινεται στον εαυτο του αποκλειοντας το γυρω περιβαλλον του προσπαθοντας να δει το "εγκλημα" που διεπραξε καποτε κ το πληρωνει ισως τωρα. Θα ηθελα να συνεχισω, επιγραμματικα ομως για να αναφερθω κ στα αλλα θεματα που θιγει η ταινια οπως ξενοφοβια, ρατσισμο, η ανωτερη κυριαρχη αρχουσα ταξη, "δημοκρατικη ευαισθησια" κ το κυριοτερο ισως οι νεκρες Ερινυες! Ο Haneke φροντιζει να δικαιολογισει απολυτα τον τιτλο της ταινιας (Caché) καθως ο Georges ειναι κρυμμενος απο το παρελθον του, την οικογενεια του, τη γυναικα του, τη δουλεια του οπως κρυμμενος ειναι κ ο μεγαλος αδερφος! Κρυμμενη ειναι κ η αληθεια αρκετες φορες απο το θεατη καθως ο φακος του σκηνοθετη δε του επιτρεπει αμεσα να διακρινει αν αυτο που βλεπει τωρα εκτυλυσσετε την ιδια στιγμη η ειναι μια βιντεοκασσετα. Υπαρχουν κ αλλα κρυμμενα στοιχεια στη ταινια αλλα δε θα αποκαλυψω! Τελος για να προχωρισω λιγο το θεμα του ρατισμου κ του ανισου πολεμου χωρις πολλες σεναριακες λεπτομεριεσ απλα θιγεται ξεκαθαρα ο διχασμος της δυτικης κοινωνιας που επιτρεπει τη συνυπαρξη της ωραιας δυτικης βιτρινας με τους εξαθλιωμενους τριτοκοσμικους προσφυγες κατι που ειχε προσπαθησει να κανει κ σε μια απο τις προηγουμενες ταινιες του Code Inconnu (2000), Οσον αφορα τις ερμηνιες ο Daniel Auteuil δειχνει οτι τα καταφερνει ακομα μια φορα δικαιολογοντας ισως κ οτι ειναι ενας απο τους καλυτερους ηθοποιους της γενιας του (ελπιζω το Hollywood να μη τον πλησιασει!) κ η Juliette Binoche απομακρυνσμενη απο τις προσφατες ερμηνιες της σε εμφανη δευτερο ρολο υποστηριζει το σεναριο καθως γινεται πολυ ευθραυστη! Η σκηνοθεσια ειναι απλα Michael Haneke! Βαθμολογια 8/10
cmelegos Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Καταρχάς να διαφωνήσω με αυτόν που έβαλε 5/5 στον εξορκισμό της Εμιλυ.Και αυτό γιατί δεν μπορώ να θεωρήσω τέλεια μία τέτοια ταινία.Δεν ήταν τόσο άριστα σκηνοθετημένη κατά την ταπεινή μου άποψη.Το ότι στηριχθηκε σε πραγματικά στοιχεία ήταν θετικό. (3/5)
cmelegos Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Μόναχο. Μία εκπληκτική ταινία που άδικα δεν πήρε oscar.Το crash χρησιμοποιείσαι την επιτυχημένη συνταγή του traffic και κέρδισε μία ταινία που και σε πραγματικά γεγονότα στηρίχθηκε και μηνύματα περνούσε!Ήταν μία ταινία που πρέπει κάποιος να την έχει δει....(4,5/5)
KaizerSoze Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Pesmou akrivws pou kollaei o titlos(milame lefta sto trapezi etsi?I mean deixe mou ta sto pani) kai pou to xehwrizeis apo to Collateral me Evraious
Sanctu82 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Καταρχάς να διαφωνήσω με αυτόν που έβαλε 5/5 στον εξορκισμό της Εμιλυ.Και αυτό γιατί δεν μπορώ να θεωρήσω τέλεια μία τέτοια ταινία.Δεν ήταν τόσο άριστα σκηνοθετημένη κατά την ταπεινή μου άποψη.Το ότι στηριχθηκε σε πραγματικά στοιχεία ήταν θετικό. (3/5) Simfono mazi sou file mou... kai to kako einai pos to exo dei kai allou grammeno na vazoun 10/10 se afti tin tainia... aporo dld!! Μόναχο.Μία εκπληκτική ταινία που άδικα δεν πήρε oscar.Το crash χρησιμοποιείσαι την επιτυχημένη συνταγή του traffic και κέρδισε μία ταινία που και σε πραγματικά γεγονότα στηρίχθηκε και μηνύματα περνούσε!Ήταν μία ταινία που πρέπει κάποιος να την έχει δει....(4' date='5/5)[/quote'] File mou to Munich axia den pire oscar giati den tou axize... opos kai den axize na to parei kamia alli tainia ektos apo to Crash... to Munich den eixe kamia ennalagi synaisthimaton oute korifoseis pou tha se kratousan kollimeno, giafto kai pernaei kai afti san mia tainia tis seiras kai tipota parapano!
Em_Zed Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Καταρχάς να διαφωνήσω με αυτόν που έβαλε 5/5 στον εξορκισμό της Εμιλυ.Και αυτό γιατί δεν μπορώ να θεωρήσω τέλεια μία τέτοια ταινία.Δεν ήταν τόσο άριστα σκηνοθετημένη κατά την ταπεινή μου άποψη.Το ότι στηριχθηκε σε πραγματικά στοιχεία ήταν θετικό. (3/5) Aν και δεν είμαστε στο σωστό τόπικ, επειδή εγώ είμαι αυτός που έβαλε 5/5 στην Έμιλυ, απλά να πω ότι όταν έδινα την βαθμολογία δεν είχα στο μυαλό μου την τέλεια σκηνοθεσία, γιατί σε τέτοιες ταινίες δεν είναι αυτό το βασικό ζητούμενο. Δεν νομιζω οτι ο εξορκιστής έκανε θραύση επειδή ο κόσμος αναγνώρισε τα σκηνοθετικά χαρίσματα του Friedkin. Ζητούμενα όπως ανατριχίλες, τρόμος - φόβος, γρήγοροι παλμοί, σφίξιμο στο στήθος κτλ, πιστεύω ότι η ταινία τα δίνει και με το παραπάνω, σε μία αίθουσα τύπου village, έτσι, γιατί άμα μου πεις ότι την είδες στο pc με 17αρα και 5.1 ε, τότε είναι φυσικό να μην νιώσεις τίποτα από τα παραπάνω ή να τα νιώσεις σε πολύ μικρό βαθμό.
KaizerSoze Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Giati?Egw sto exorkisti pouda sto pc mia xara eixa xestei
Sanctu82 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Giati?Egw sto exorkisti pouda sto pc mia xara eixa xestei Etsi file mou kai ego ton eixa dei se 14" tv kai xestika kanonika eno tin kira Emily tin eida se 19" me 5.1 kai den mou eipe tipota apolitos... An afti pernei 5/5 tote oi megales tainies opos Shidler's List, Midnight Express kai polla alla min arxiso kai grafo poso eprepe na paroun??
Em_Zed Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 10 Μαρτίου 2006 An afti pernei 5/5 tote oi megales tainies opos Shidler's List, Midnight Express kai polla alla min arxiso kai grafo poso eprepe na paroun?? Έκαστος στο είδος του. Δεν βλέπω πως το ένα αποκλείει το άλλο. Απλά για άλλα πράγματα είναι φτιαγμένη η κυρά Έμιλυ και για άλλα αυτές που αναφέρεις. Υ.Γ. To avatar και το sign σου είναι πολύ τρομακτικά.
Affectuoso31 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2006 TSOTSI Βασισμένη στο μυθιστόρημα του γωνστού θεατρικού συγγραφέα ‘Αθολ Φούγκαρντ, το «Τσότσι» καταγράφει έξι μέρες από τη ζωή ενός αμείλικτου νεαρού αρχηγού συμμορίας στη Νότια Αφρική. Μέσα από το χαρακτήρα του και την ασυμβίβαστη και ριψοκίνδυνη ζωή του ξετυλίγεται μια βαθιά συγκινητική ιστορία , ένα ωμό πορτρέτο της ζωής στο περιθώριο των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Μια μέρα ο ήρωας πυροβολεί μια γυναίκα έξω από το σπίτι της και της κλέβει το αυτοκίνητο, μην προσέχοντας, στον πανικό του, ότι το μωρό της βρίσκεται στο πίσω κάθισμα. Αυτό θα αποτελέσει την αφετηρία ενός ταξιδιού μέσα από το οποίο ο νεαρός άνδρας θα συγκρουστεί με το παρελθόν του και θα δει το μέλλον με διαφορετική ματιά… Στο δυναμικό και γεμάτο οργισμένη ενέργεια ρυθμό της μουσικής Kwaito (το χιπ- χοπ της Νότιας Αφρικής), το «Τsotsi” είναι ένα δυνατό δράμα όπου ο πρωταγωνιστής θ’ αναγκαστεί να έρεθι αντιμέτωπος με τη κτηνώδη φύση του και να υποστεί τις συνέπειες των πράξεων του. Μια ταινία που κοιτά από ανρώπινη σκοπιά και τα θύματα και τους θύτες, μια ιστορία ελπίδας κι ένας θρίαμβος της αγάπης. Βραβευμένη ήδη με τρία βραβεία κοινού από τα φεστιβάλ του Τορόντο, του Λος Άντζελες και του Εδιμβούργου και με το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων ¨Ανθρώπινες αξίες» στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.Oscar καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας . http://www.tsotsi.com/english/index.php
mademoiselle Δημοσ. 11 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2006 o gallikos kinimatografos xanahtupa.psixologiko thriler tou Michael Heneke-Cache-me agapimenous Daniel Auteuil(tha ton latrepsete sto ''koritsi sti gefira''-La Fille sur le pont-kai Juliette Binoche.tainia tou 2005 apespase polla apta vravia tou festival Cannon.polu kali skinothetika.i ataka pou eipa molis teleiwse itan''parta,gallikos kinimatografos'' pou thn xanapa sthn teleutaia skini sto''i daskala tou pianou''.gnisios gallikos fakos ps-vsls-marese to keimeno sou.
mademoiselle Δημοσ. 12 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 12 Μαρτίου 2006 kapoia epipleon pragmata pou tha ithela na pw gia thn tainia einai ta exis: ti vitrina ths siniparxis tou ditikou kosmou me tous exathliomenous tritokosmikous prosfuges opws polu efstoxa xaraktiristike den xreiazete na exeis entrifisei stis texnikes apodosis noimatwn tou kinimatografou gia na to katalaveis-as min mas ta dinoun ola sto piato-einai paragogiko kai omorfo na ta skeftomaste kai monoi mas kamia fora.sto dinei se simeio ikano na to antilifteis kai monos sou an den exeis vevaia to nou sou sta pop korn. epipleon,i apousia mousikis(vasiko stoixeio) pragmati se prosgeiwnei kai dinei sta pragmata kai sta gegonota thn realistiki tous morfi.polu axioprosekti epilogi ek merous tou skinotheti. epita,marese para polu pou den eida tous duo aftous kolosieous ithopoious se ena'akomi' romantzo akrivis paragwgis.tous exoume latrepsei kai xortasei oxi logo posotitas tainiwn oso poiotitas se sxetikes tainies-xehora ton kathe ena tous.fisiologiki roi pragmatwn kai katholou kerdoskopiki(kata ti gnwmi mou)pou tous eidame se kati mi-amanenomeno.den exoun anagh na tous dei to koino tous se kati tetrimeno kinimatografika.exoun apodeixei ti einai.
mademoiselle Δημοσ. 13 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 13 Μαρτίου 2006 akoma kai an i America blepei thn eurwpi ws mouseiako eidws marese vsls polu i euxi sou gia apofigi sinapsi epafwn tou Hollywood me ton Daniel Auteuil.!
greekboy Δημοσ. 28 Μαρτίου 2006 Δημοσ. 28 Μαρτίου 2006 Καταρχάς να διαφωνήσω με αυτόν που έβαλε 5/5 στον εξορκισμό της Εμιλυ.Και αυτό γιατί δεν μπορώ να θεωρήσω τέλεια μία τέτοια ταινία.Δεν ήταν τόσο άριστα σκηνοθετημένη κατά την ταπεινή μου άποψη.Το ότι στηριχθηκε σε πραγματικά στοιχεία ήταν θετικό. (3/5) tha simfoniso kai ego me auto apla ego tha ebaza 4/5 kathara apo apopsi to an mou arese...
Em_Zed Δημοσ. 7 Απριλίου 2006 Δημοσ. 7 Απριλίου 2006 Έψαχνα αρκετή ώρα έναν τρόπο να ξεκινήσω αυτή την κριτική αλλά δυστυχώς δεν μπορούσα να βρω κάποιον κατάλληλο. Το στόρυ, υπόθεση κτλ είναι λίγο πολύ γνωστά, άρα το μόνο που μένει είναι η κριτική αυτή καθ'αυτή. Και δυστυχώς, τα νέα δεν είναι καλά. Κάπου είχα αναφέρει παλαιότερα ότι έχω ακούσει πολύ καλά λόγια και χωρίς να την έχω δει έχω σχηματίσει ήδη καλή γνώμη... Έπρεπε να την δω για να αλλάξει. Και αυτή είναι άλλη μία από τις περιπτώσεις που αδυνατώ να καταλάβω τα θετικά σχόλια γι αυτή την ταινία. Ίσως θα έπρεπε να διαχωρίζονται, δηλ. να λέμε ότι μια ταινία, αυτή πχ, έχει μια πολύ ωραία φωτογραφία με ωραία τοπία και σκηνές, έχει μια μουσική που σε βάζει στην ατμόσφαιρα, μια αξιοπρεπή σκηνοθεσία και πολύ καλές ερμηνείες. Όλα αυτά όμως, αν τα βάλεις μαζί,δεν είναι απαραίτητο ότι θα δημιουργήσουν και μία καλή ταινία. Και εξηγούμαι. Η ταινία, προσωπικά, δεν μου πέρασε κανένα συναίσθημα. Δεν ένιωσα κάτι δυνατό, δεν συγκινήθηκα, δεν έκλαψα.. το μόνο που μπορείς να νιώσεις είναι συμπάθεια και λύπη επειδή απλά βλέπεις στενάχωρες καταστάσεις. Δεν ζεις τα πράγματα -όσο αυτό είναι εφικτό- απλά τα παρατηρείς. Η εξιστόρηση των γεγονότων γίνεται με ένα κάπως αργό ρυθμό και σε συνδυασμό με την αργή μουσική και αυτές τις πόλεις - νεκροταφεία ίσως να δημιουργήσουν την αίσθηση του ότι κάτι λείπει, κάτι έπρεπε να είναι εκεί. Όσο αναφορά τους χαρακτήρες, εδώ τα πράγματα γίνονται καλύτερα. Παρόλο που δεν παίρνεις καμία δικαιολογία γιατί γίνονται αυτά τα "πράγματα", και αναφέρομαι στην πρώτη σεξουαλική σκηνή, που εδώ που τα λέμε ίσως και να μην έχει σημασία, μπορείς εύκολα να καταλάβεις πως ενεργούν οι ήρωες. Προσωπικά, ένιωθα λίγο στην αρχή ότι ο Τζακ ήταν κάπως πιο αυθόρμητος, πιο επιπόλαιος, δεν εμοιαζε να σκέφτεται και πολύ. Από την άλλη ο Ένις ήταν το άκρως αντίθετο, ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος που κρύβει πολλά πράγματα μέσα του. Κάπου στην μέση της ταινίας κατηγορούσα τον Τζακ οτι αυτός φταίει για όλα, ότι στην ουσία αυτός το ξεκίνησε, ότι λόγω της οικονομικής του άνεσης δεν λογάριαζε τις δυσκολίες του Ένις... Από την άλλη, χαλαρά, και ο δικηγόρος του διαβόλου θα μπορούσε να αναθεματίσει τις τόοοσες αναστολές του Ένις και να του πει, χαλάρωσε ρε μεγάλε, έχεις κάτι ωραίο, ζήσ' το. Αλλά δεν γίνεται ούτε το ένα ούτε το άλλο. Η ταινία βασίζεται καθαρά στις ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών, πολύ δυνατές ομολογουμένως και οι δύο, αλλά περισσότερο με κέρδισε ο Ένις του Λέτζερ. Καταρχάς ο τρόπος ομιλίας του είναι όλα τα λεφτά. Πολύ χαρακτηριστική -και λίγο εκνευριστική στην αρχή- προφορά του Νότου, που συμπληρώνεται από όλα τα υπόλοιπα : το πως γέρνει το κεφάλι, πως σέρνει κυριολεκτικά το σώμα του. Αυτό τον ήρωα ένιωσα να συμπαθώ και να νοιάζομαι περισσότερο. Και οι υπόλοιπες ερμηνείες είναι πολύ καλές, με αποκορύφωμα την Γουίλιαμς που είναι αγνώριστη σε δραματικό ρόλο. Θα μου πείτε με τόσο καλές ερμηνείες και δεν πείθει; Δεν είναι ότι δεν πείθει είναι ότι γενικά δεν γίνεται κάτι συνταρακτικό ή σπουδαίο στην ταινία που να καθηλώνει. Ίσως γιατί τα σπουδαία γίνονται μέσα στους δύο ήρωες, αλλάζει όλη τους η ζωή στο κάτω κάτω. Και μην ξανακούσω για gay western, δηλαδή έλεος. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό ερωτικό δράμα χαρακτήρων, που όμως του λείπει αυτό το κάτι παραπάνω για να σε συνεπάρει και να σε γεμίσει αισθήματα. Στα συν η πολύ έντονη μελαγχολία που εκπέμπει όλη η ταινία, από την μουσική μέχρι τα τοπία και τις πόλεις. 1-2 δυνατές και ωραίες σκηνές, όπως αυτή της συνάντησης μετά τα 4 πρώτα χρόνια και αυτή του διαλόγου προς το τέλος και φυσικά οι έξοχες ερμηνείες. Στα πλην ο αργός ρυθμός και η αίσθηση του ανολοκλήρωτου. Και για να κλείσω αισιόδοξα, θα έλεγα ότι αξίζει να την δει κάποιος και μια δεύτερη φορά, σε dvd όμως, μιας και η απουσία διαφόρων σχολίων και το ενοχλητικό ρινγκ-ρινγκ των κινητών μπορεί να φανερώσει πράγματα που ξέφυγαν της πρώτης προβολής.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.