Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές μέσα από το Insomnia στην πρόθεση της βιομηχανίας του gaming να μετατρέψει τα παιχνίδια από προϊόντα σε υπηρεσίες, προσβλέποντας σε μεγαλύτερο τζίρο –το λεγόμενο games as a service”.

Οι εταιρείες βλέπουν ότι ένας τίτλος με τη μορφή υπηρεσίας, είναι σε θέση να κρατήσει προσκολλημένους τους παίκτες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εξασφαλίζοντας παράλληλα πως εκείνοι θα πλαισιώνουν την αρχική τους επένδυση με μικροσυναλλαγές ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αντίθετα, το μοντέλο που θέλει το παιχνίδι να αποτελεί μία singe player εμπειρία των $60/60€, αφήνει πολύ μικρά περιθώρια για περαιτέρω έσοδα –και όταν μία επένδυση δεν έχει την επιθυμητή απόδοση για μία εταιρεία, η τελευταία σπάνια παίρνει το ρίσκο να τη στηρίξει.

 

Εδώ είναι και η αντικειμενική δυσκολία για τις εταιρείες του χώρου του gaming, αφού από τη μία πλευρά βρίσκονται οι επενδυτές τους που περιμένουν να δουν έμπρακτα πώς θα αυγατίσουν τα λεφτά τους και από την άλλη το κοινό, οι καταναλωτές, οι παίκτες που δεν βλέπουν με καθόλου καλό μάτι την υιοθέτηση τέτοιων αλλαγών –και ποιος να τους αδικήσει δηλαδή; Έτσι οι εταιρείες καλούνται να κρατήσουν άπαντες ικανοποιημένους –ιδανικά- με καλά μελετημένες και άκρως προσεκτικές κινήσεις. Φυσικά δεν τα καταφέρνουν πάντα εξίσου καλά και η περίπτωση της EA με την οποία καταπιαστήκαμε προ ολίγων εβδομάδων αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Η αγορά απομακρύνεται από τις single player εμπειρίες

 

Δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο από στοιχειώδη παρατηρητικότητα για να αντιληφθεί κανείς ότι η ίδια η βιομηχανία αρχίζει και αντιμετωπίζει το single player περιεχόμενο ως β’ διαλογής, σαν κάτι συμπληρωματικό της multiplayer εμπειρίας, ανατρέποντας το status quo δεκαετιών. Η EA έκλεισε τη Visceral πιστεύοντας ότι ένα single player Star Wars δεν έχει λόγο ύπαρξης. Το GTA V οφείλει τις εξωφρενικές του επιδόσεις σε έναν μεγάλο βαθμό στο online περιεχόμενό του που η Rockstar στηρίζει σταθερά ακόμα και σήμερα, μια τετραετία μετά το λανσάρισμά του. Η Bungie, μία εταιρεία που έφτιαξε το όνομά της χάρη σε single player τίτλους, προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις της εποχής και μας προσέφερε το Destiny.

 

Η αγορά αλλάζει, υιοθετώντας και εστιάζοντας σε τάσεις ικανές να της προσφέρουν το μέγιστο δυνατό κέρδος. Θα αφανιστεί το single player gameplay; Δεν τίθεται προφανώς τέτοιο θέμα. Αυτό που θα δούμε όμως πιθανότατα να αλλάζει, είναι το budget των σχετικών τίτλων/modes: είπαμε, όταν ένας εκδότης δεν θεωρεί ότι μία επένδυση μπορεί να του προσφέρει την επιθυμητή απόδοση, δεν προτίθεται να πάρει και το ρίσκο. Δείτε πώς εξελίχθηκαν σειρές που ξεκίνησαν ως αυστηρά single player όπως τα Uncharted, Assassin’s Creed, Batman: Arkham και GTA και θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοούμε. Και όπως και να ‘χει, ακόμα κι αν οι κολοσσοί του χώρου πάψουν να ασχολούνται το ίδιο ένθερμα με το single player gameplay, κάποιος θα βρεθεί να το κάνει –και να εκμεταλλευτεί το κενό που θα προκύψει στην αγορά.

 

Η δημιουργία επιπρόσθετου ουσιώδους περιεχομένου (χάρτες, αποστολές, σενάριο/πλοκή κλπ) μπορεί να στοιχίζει, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με το απλό DLC όπως skins όπλων, ρούχα και λοιπά διακοσμητικά αξεσουάρ. Ο άνθρωπος άλλωστε έχει την αρχέγονη επιθυμία να ξεχωρίζει από τους γύρω του και όλα αυτά τα “μπιχλιμπίδια” μπορούν να την ικανοποιήσουν, μόνο που για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να έχει διαμορφωθεί πρώτα το κατάλληλο περιβάλλον –από ποιον να ξεχωρίσει κανείς αν παίζει μόνος του; Κάπου εκεί είναι που η ανάγκη για multiplayer περιεχόμενο γίνεται επιτακτική, για να φτάσουμε στο 2017 που η κυκλοφορία αυστηρά single player τίτλου αποτελεί είδηση.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Αν στα προαναφερθέντα διακοσμητικά αντικείμενα προσθέσετε και τα αναλώσιμα, τα consumables” τύπου health packs, χρημάτων και πάσης φύσεως boosts, έχετε περιεχόμενο που δημιουργείται εύκολα –και ανέξοδα- και μπορεί να αποφέρει στην εταιρεία ένα σταθερό εισόδημα στο διηνεκές καθώς οι παίκτες θα προβαίνουν συν τοις άλλοις σε επαναλαμβανόμενες αγορές. Στο single player DLC ο παίκτης αγοράζει μόνο εφ’ όσον ο δημιουργός φτιάξει κάτι. Στα consumables όμως, η απόδοση των εργατοωρών του τελευταίου είναι απείρως μεγαλύτερη. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο εδώ, είναι πως η αλλαγή αυτή δεν μοιάζει να έχει επέλθει φυσικά, βάσει της επιθυμίας του κοινού, αλλά δείχνει να έχει επιβληθεί από τους διοικούντες τους “κολοσσούς” της βιομηχανίας που βλέπουν πως το επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο βασίζονταν οι εταιρείες τους για χρόνια, δεν είναι πια το αποδοτικότερο.

 

Τα mobile games φταίνε για όλα… ή μήπως όχι;

 

Το πιο απλό που μπορεί να κάνει κανείς, είναι να κατηγορήσει για τη στροφή αυτή της βιομηχανίας, το mobile gaming. Σε τελική ανάλυση, αυτό ήταν που έμαθε στο κοινό τις μικροσυναλλαγές. Από την άλλη όμως, βλέποντας κανείς τον τρόπο που η ίδια η βιομηχανία αντιμετώπισε το mobile gaming, θα έπρεπε να έχει καταλάβει χρόνια τώρα προς τα πού πήγαινε το πράμα. Οι φορητές συσκευές με τα δωρεάν παιχνίδια τους, δημιούργησαν ένα τεράστιο κοινό παικτών, μεγάλο μέρος των οποίων δεν υπήρχε περίπτωση να πειστεί από τις κυκλοφορίες σε υπολογιστές και κονσόλες και αιτία γι’ αυτό είναι το υψηλό κόστος εκκίνησης –αυτό που λέμε entry barrier”. Για να παίξει κάποιος ένα παιχνίδι σε μία κονσόλα, εκτός από το ίδιο το σύστημα, χρειάζεται να δαπανήσει 30-60€ για να το αποκτήσει, χρήματα που σε πολύ κόσμο –κατά τα φαινόμενα- φαίνονται πολλά.

 

Με τα mobile games όμως ο κόσμος αυτός είχε τη δυνατότητα να παίξει τίτλους χωρίς την παραμικρή δέσμευση. Όταν πλέον εκείνοι τον είχαν πείσει για την αξία τους, ήταν έτοιμος να αρχίσει να ξοδεύει για να ενισχύσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο την εμπειρία του. Πρόκειται για κάτι που άνθρωποι της βιομηχανίας, αναλυτές και οικονομολόγοι υποστήριζαν για χρόνια αλλά που μόνο τα mobile games κατάφεραν εν τέλει να αποδείξουν εμπράκτως –είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι. Τα δωρεάν παιχνίδια για πλατφόρμες που ο κόσμος ήδη έχει αποδείχθηκαν χρυσοφόρα και αν αμφιβάλλετε, μπορείτε σε κάθε περίπτωση να ρίξετε μια ματιά στην αξία εταιρειών όπως η Tencent, η –προσφάτως εξαγορασθείσα από την Activision- King, η Zynga και η NetEase.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Η αγορά θα βρει τον τρόπο να προσαρμοστεί στη νέα τάξη πραγμάτων: οι προτιμήσεις του κοινού είναι εκείνες που θα κρίνουν το πόσο άμεση θα είναι η μετάβαση που έχει ξεκινήσει –στην περίπτωση της EA, φάνηκε ξεκάθαρα ότι οι άγαρμπες και βιαστικές κινήσεις δεν έχουν αποτέλεσμα. Οι εκδότες θα κληθούν να πάρουν τις αποφάσεις τους, σταθμίζοντας τα υπέρ και τα κατά, πολλές φορές –δυστυχώς- αγνοώντας τους ίδιους τους δημιουργούς. Η απάντηση ενός εκ των παραγωγών του πρώτου BioShock σε μία ερώτηση που του είχα θέσει πριν από κάμποσα –θαρρώ έντεκα- χρόνια σχετικά με την απουσία multiplayer από το παιχνίδι, ακόμα ηχεί στα αυτιά μου: “Ποιος ο λόγος να δεσμεύσουμε ένα σημαντικό τμήμα του budget μας για κάτι που έχει νόημα για το παιχνίδι μας, όταν μπορούμε να κάνουμε ακόμα καλύτερο το single player κομμάτι”;

 

Το μόνο βέβαιο είναι πως το 2018 θα είναι ένα έτος αλλαγών ως προς το κυρίαρχο μοντέλο της αγοράς. Το πόσο σημαντικές, δραστικές και καλοδεχούμενες θα είναι αυτές οι αλλαγές βέβαια, είναι μια άλλη ιστορία…

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Destiny 2 ενα μισό τελειωμένο παιχνίδι και ενα expansion που ηταν για γέλια... Αλλη φορα απλα δεν θα τους δώσω μια θα παίζω παιχνίδια που δεν θα θέλουν 100 ευρώ για να ειναι όπως θα έπρεπε να ειναι εξ αρχής....

  • Like 7
Δημοσ.

 

 

 “Ποιος ο λόγος να δεσμεύσουμε ένα σημαντικό τμήμα του budget μας για κάτι που έχει νόημα για το παιχνίδι μας, όταν μπορούμε να κάνουμε ακόμα καλύτερο το single player κομμάτι”;

whaaaaaat ?

.

.

.

καλά το destiny 2 έφαγε άκυρο μόλις διαπίστωσα ότι το game δεν ήταν καθόλου rewarded από ένα σημείο και μετά(soft cap) έπαιζα δεν έπαιζα το ίδιο και το αυτο, οπότε προχώρησα παρακάτω 

  • Like 1
Δημοσ.

Ολόκληρες αναλύσεις για απλα πραγματα. 

 

Single player παιχνιδι που πωλείται σε retail τιμή ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να έχει transactions που θα ενισχυουν το gameplay (υπο προυποθέσεις, μπορώ να δεχτω κοσμητικές αγορές)

Sigle player παιχνιδι που δινεται δωρεάν μπορεί να έχει οτι και οσες προσθήκες θέλει. Δωρεάν το έχω οπότε αν θελω την 100% εμπειρία πρεπει να πληρώσω

 

Multiplayer παιχνιδι που πωλείται σε retail τιμή (ή έχει μηνιαια συνδρομη) ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να εχει transactions που θα ενισχυουν το gameplay.

Multiplayer παιχνιδι που ειναι δωρεάν ας εχει οτι θελει.

 

Απλά πράγματα. Τώρα αν η βιομηχανία γίνει το μπ...λο που ειναι το mobile gaming, δεν θα φταινε οι εταιρειες αλλα εμεις. 

Δημοσ.

Εδώ πάνε να κάνουν τα αυτοκίνητα υπηρεσίες.. Ναι είναι πρόωρο το βλέπουμε δειλά ως παροχές τύπου remote assistance/care με αυτοκίνητα που έχουν ενσωματωμένες sim για να μηλάς με βοήθεια ή να λειτουργούν οι χάρτες που εντάξει δεν είναι τραγικό.

 

Όμως το μέλλον είναι πιθανόν πιο ζοφερό. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ετοιμάζουν έχουν καλύτερες ιδέες όπως για αγορά "δύναμης" θα πληρώνεις για να έχεις πχ αυτό το μήνα 100 άλογα παραπάνω αλλιώς τα default είναι 50 και άμα θέλεις και άλλα τέτοια γραφικά. Τώρα βέβαια αυτά είναι ιδέες μανατζαρέων δεν σημαίνει θα πετύχουν αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

 

Προσωπικά είμαι υπέρ του παλιού μοντέλου που αγόραζες το παιχνίδι και άμα ήθελες και μπορούσες το πουλούσες και μεταχειρισμένο. Και on line έπαιζες και παραπάνω τπτ δεν έδινες.

 

Βέβαια δεν είμαι και πολύ απαισιόδοξος γιατί η αγορά θα αυτορυθμιστεί και νομίζω στο τέλος θα υπάρχουν πάντα και τα δύο είδη και συνδυασμοί τους.  

  • Like 1
Δημοσ.

Εδώ πάνε να κάνουν τα αυτοκίνητα υπηρεσίες.. Ναι είναι πρόωρο το βλέπουμε δειλά ως παροχές τύπου remote assistance/care με αυτοκίνητα που έχουν ενσωματωμένες sim για να μηλάς με βοήθεια ή να λειτουργούν οι χάρτες που εντάξει δεν είναι τραγικό.

 

Όμως το μέλλον είναι πιθανόν πιο ζοφερό. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ετοιμάζουν έχουν καλύτερες ιδέες όπως για αγορά "δύναμης" θα πληρώνεις για να έχεις πχ αυτό το μήνα 100 άλογα παραπάνω αλλιώς τα default είναι 50 και άμα θέλεις και άλλα τέτοια γραφικά. Τώρα βέβαια αυτά είναι ιδέες μανατζαρέων δεν σημαίνει θα πετύχουν αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

 

Προσωπικά είμαι υπέρ του παλιού μοντέλου που αγόραζες το παιχνίδι και άμα ήθελες και μπορούσες το πουλούσες και μεταχειρισμένο. Και on line έπαιζες και παραπάνω τπτ δεν έδινες.

 

Βέβαια δεν είμαι και πολύ απαισιόδοξος γιατί η αγορά θα αυτορυθμιστεί και νομίζω στο τέλος θα υπάρχουν πάντα και τα δύο είδη και συνδυασμοί τους.  

 

Το παλιό μοντέλο είχε σοβαρό πρόβλημα με την πειρατεία, ειδικά από τότε που απέκτησαν όλοι γρήγορο internet και έμαθαν τα torrents. Η κάθε ομάδα εξέδιδε rips και ενώ παλιά είχαν πρόσβαση σε αυτά λίγοι, αργότερα η απόκτησή τους έγινε υπόθεση ενός κλικ.

 

Το online/remote/downloadable περιεχόμενο και η δημιουργία account είναι τρόποι να περιοριστεί το φαινόμενο της πειρατείας, που μάστιζε τα stand alone single player games. 

 

Βεβαίως δεν ξέρει κανείς πόσοι από τους "πειρατές" θα αγόραζαν το παιχνίδι αν δεν το έβρισκαν σπασμένο... Αλλά αυτό δύσκολα μπορείς να το μάθεις.

  • Like 3
Δημοσ.

Πωπω ρε μλκ πέρασαν 4 χρονια κιόλας απο την κυκλοφορία του gta v... Το online του πάντως για πιτσιρικάδες καλό είναι. Καρκινιαρικο όπως και το cs go.

Δημοσ.

Σε ...βρεφικο σταδιο ακομα , ασχολουμαστε με μερικα expansion , εδω η τολμη και η γοητεια κρατησε 25 χρονια  

 

Kαι τα διακοσμητικα και τα αναλωσιμα , να ξεχωρισεις λεει απο τον γειτονα ,στρατηγικη αλλης εποχης.Με καθε αγορα expanion η helth pack , τοσους ''coins'' .Εξτρα coins καθε φορα που περνας πιστες.Περισσοτερους βαθμους , περισσοτερα coins.Αριστευες εξολοθρευοντας πολλους οχθρους , τοσα coins δωρο.Nα προστιθονται και τα κρυμμενα '' coins'' που θα βρισκεις λιωνοντας στο multiplayer κομματι, και συγκεντρωνοντας εναν αριθμο να μπορεις να συμμετεχεις σε κληρωσεις με δωρα , καρτες γραφικων , ακουστικα , υπολογιστες ο μεγαλος super νικητης θα κερδιζει ενα bitcoin , εισητηρια για μουντιαλ και διανυκτερευσεις σε καποιο πασιγνωστο ξενοδοχειο.

Δεν υπαρχει ενας gaming ceo με προυπηρεσια σε καζινο η εταιρεια στοιχηματισμου  να βαλει το νερο στο αυλακι ?  :-D

  • Like 1
Δημοσ.

Και κάποιοι κράζουν την ninty για τα "παιδικά" παιχνίδια της.

Τουλάχιστον έχει ακόμα single παιχνιδαρες και οχι χαζομάρες τυπου android πλήρωσε για το 1 πλήρωσε για το αλλο

  • Like 1
Δημοσ.

Οι εταιριες χρειαζονται recurring revenue ωστε να μπορουν να αντλουν τα τεραστια κεφαλαια που απαιτουνται πλεον για την αναπτυξη ενος παιχνιδιου. Αν το μοντελο ειναι βιωσιμο θα το δειξει ο χρονος

Δημοσ.

δεν φταίνε οι εταιρίες, φταίει ο κόσμος που ο καθένας το βλέπει απο την δική το πλευρά και λέει εγώ θα δώσω και 100 ευρώ, τι έγινε και έτσι συνεχίζεται η σαπίλα. Εαν όλοι ξαφνικά δεν έδειναν ούτε μισό ευρώ, θα σταματούσαν τα microtransaction. Όμως αυτό δεν πρόκειται να γίνει γιατί έτσι είναι ο άνθρωπος, εγωιστής και κοιτά μόνο τον εαυτό του. Εαν γινόταν θα είχανε λυθεί σχεδόν όλα τα προβλήματα της ανθρωπότητας, κυρίως το οικονομικό και η εγκληματικότητα που έχουν συνάφεια μεταξύ τους και με το τραπεζικό σύστημα που άλλους τους βάζει στα χρυσάφια-κοκα και 10.000τ.μ. και άλλους στον δρόμο

Δημοσ.

Η εξαλειψη των ανθρωπων οντως θα ελυνε τα προβληματα της ανθρωποτητας. Καλα Χριστουγεννα

Δημοσ.

Δεν μπορω να καταλαβω αυτη την μανια με αυτα τα αρθρα.

Πιανουν τις γνωστες μισητες εταιρειες EA και Activision και τσουβαλιαζουν και ολες τις υπολοιπες.

 

Τα περισσοτερα παιχνιδια αλλα και υποψηφιοτητες που πηραν βραβεια στα game awards 2017 ηταν κυριως single player παιχνιδια(cuphead,zelda,Hellblade,persona 5 κλπ),τι χαζομαρες καθομαστε και διαβαζουμε περι β διαλογης του single player?

 

Επειδη τα παραδειγματα μας ειναι της ΕΑ και της activision?Μονο και μονο η Ιαπωνικη και indie βιομηχανια απο μονες τους στηριζουν κυριως τα single player παιχνιδια οπως και παρα πολλες δυτικες(βλεπε πχ bethesda).

 

Παρα πολλη ανακυκλωση πια με αυτα τα αρθρα,ειδικα απο ενα forum που εχει μειωσει δραστικα τα review των παιχνιδιων.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...