Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Έχουμε και φρέσκα κουλούρια. Ανακοινώθηκαν οι όροι εγγύησης για το Model 3:

 

Tesla releases Model 3 warranty with new 70% battery capacity retention guarantee

 

 

Δηλαδή απο κεί που μας έλεγαν οτι οι μπαταρίες των S/X στα 200Κ μίλια θα έχουν πτώση της τάξης του 10% το πολύ, τώρα στο Model 3 (που μάλιστα χρησιμοποιεί κελιά με βελτιωμένη χημεία) θεωρείται φυσιολογική η πτώση 30% στα 100Κ μίλια.

 

Πρώτα απ' όλα, όποιος δεν έχει μονοψήφιο IQ καταλαβαίνει ότι δεν βάζεις την εγγύηση στο όριο αλλά αφήνεις αρκετό περιθώριο ώστε να μην χρειαστεί να βάλεις το χέρι στην τσέπη.

 

Αυτό σημαίνει ότι η Tesla περιμένει μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των μπαταριών να φτάσει το 70%.

 

Το ελάχιστο που περιμένουν είναι πάνω από 75% αλλά κάτι μου λέει ότι το παίζουν εκ του ασφαλούς και αναμένουν οι μπαταρίες να είναι πάνω από το 80% - 85% για την συντριπτική πλειοψηφία των πελατών ώστε να μειώσουν τα κόστη όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

Ξέρω ότι αυτά δεν είναι καθόλου το φόρτε σου (όχι ότι είναι τα υπόλοιπα) αλλά ξεκίνα με warranty forecasting και standard normal distribution.

 

 

 

 

Εσύ προσωπικά ως Fubar που θα έβαζες το όριο της εγγύησης στην παρακάτω κατανομή;

 

 

 

687474703a2f2f6d617468616c6f70652e636f2e

 

 

 

 

Όσο για το ποσοστό αυτό καθ' αυτό είναι στα επίπεδα της αγοράς και σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό (Bolt) 10% καλύτερο.

 

Αν βάλεις και τα χιλιόμετρα στην εξίσωση είναι πάλι στα ίδια ή καλύτερα επίπεδα.

 

Your vehicle's Battery and Drive Unit are covered under this Battery and Drive Unit LimitedWarranty for a period of:

•Vehicles with Standard Range Battery - 8 years or 100,000 miles (160,000 km), whichevercomes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period

•Vehicles with Long Range Battery - 8 years or 120,000 miles (192,000 km), whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

 

 

 

 

9bce47417e5229ffec1742799e21bbd5e29b2fe9

 

 

 

 

Ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει τα παραπάνω όπως θέλει. Η δική μου ερμηνεία είναι οτι με αυτούς τους όρους, σε συνδυασμό με τους πρόσφατους περιορισμούς στο supercharging αποδυκνείεται οτι τα μπαταριοκίνητα έχουν μικρό προσδόκιμο ζωής και κάνουν μόνο για πολύ χαλαρή χρήση.

 

Η δική σου ερμηνεία είναι άχρηστη γιατί βαριέσαι να κάνεις την πιο βασική έρευνα (συν του ότι σ' ενδιαφέρει να βρεις πως δεν θα δουλέψει αυτή η τεχνολογία αντί πως μπορεί να γίνει καλύτερη).

 

Όσο για τους superchargers, ο σκοπός της Tesla είναι να περιορίσει τις ουρές γιατί ήδη το δίκτυο αρχίζει να αδυνατεί να καλύψει την ζήτηση στα πιο δημοφιλή σημεία και με τον επικείμενο διπλασιασμό του στόλου τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα.

 

Αυτός ο περιορισμός δεν έχει να κάνει με την προστασία της μπαταρίας.

 

Τα έχουμε ξαναγράψει αλλά συνεχίζεις να επαναλαμβάνεσαι.

 

Επίσης θέλω να δώ πώς θα εξελιχθούν οι τιμές των μεταχειρισμένων μπαταριοκίνητων. Πιστεύω οτι οι τιμές τους θα τείνουν στο μηδέν, καθώς θα είναι τεράστιο ρίσκο να σου χαλάσει η μπαταρία εκτός εγγύησης, το κόστος αντικατάστασης θα είναι όσο το να αγοράσεις καινούριο βενζινοκίνητο.

 

Αν ήσουν σοβαρός θα έκανες μια μικρή έρευνα στο Google πριν αρχίσεις να μυρίζεις τα νύχια σου και να γράφεις ό,τι σε βολεύει.

 

Τα Leaf όχι μόνο έχουν ωριμάσει αλλά και σαπίσει πλέον από τα τόσα χρόνια στην αγορά.

 

Το παρακάτω το είχα βάλει και σε παλιότερο νήμα στο οποίο συμμετείχες αλλά για να πω την αλήθεια δεν περιμένω να θυμάσαι ό,τι δεν σε πολυσυμφέρει.

 

"Ενδεικτικά, το πρώτης γενειάς Nissan Leaf στην Αμερική πωλείτε δεύτερο χέρι από περίπου $7000 και έχει αυτονομία γύρω στα 100-130 χιλιόμετρα.

 

Υπάρχουν πάρα πολλοί που τα κυνηγάνε γιατί με συντήρηση μηδέν μπορούν να πηγαινοέρχονται στην δουλειά και τις αγγαρείες τζάμπα.

 

Για τους πιο μερακλήδες η Nissan πουλάει καινούρια μπαταρία με εγγύηση 8 χρόνια/160000 χιλιόμετρα για $5500."

 

Και με αυτά τα δεδομένα, πόσο αστεία ακούγεται η εγγύηση 1,000,000 μιλίων για το Semi!

 

Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον η.

 

Εντωμεταξύ, ο Musk χθές τουίταρε οτι θέλει να φτιάξει pick-up truck. Θα είναι το μοναδικό στα χρονικά pick-up που δέν μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά ή εκτός δρόμου.

 

Το pickup είναι γνωστό ότι θα βγει εδώ και πολλά χρόνια, κανένας δεν έπεσε από τα σύννεφα.

 

Για τα υπόλοιπα, ξυδάκι.

 

 

 

 

 

 

 

Στο ότι οι NCA είναι χειρότερες από τις NMC (για χρήση σε αυτοκίνητο) διαφωνούμε.

 

Στο ξαναλέω ποτέ δεν είπα κάτι τέτοιο και σε προκαλώ να αποδείξεις το αντίθετο!

 

Άντε πάλι τα ίδια.

 

Παραπάνω έγραψες ότι τα Leaf με NMC χρησιμοποιούν το 80%-90% της μπαταρίας και τα Tesla με NCA το 50% της μπαταρίας γιατί τα Tesla έχουν μπαταρίες για φακούς.

 

Πως γίνεται να είναι το ίδιο καλές οι μπαταρίες για χρήση σε αυτοκίνητο αλλά μόνο η μία χημεία να επιτρέπει πάνω από 80% χρήση;

 

Η τεσλα χρησιμοποιεί τις ΝMC στα power wall της....Το να έχεις battery thermal management είναι αρνητικό δεν είναι θετικό! Και μάντεψε! σε πολλά sites λένε οι καινούριες μπαταρίες που θα χρησιμοποιήσει οι 21700 θα είναι ΝMC! 

 

Η Tesla και η Panasonic εδώ και χρόνια παράγουν τόσο NCA όσο και NMC μπαταρίες. Το ότι βάζουν στα αυτοκίνητα NCA ενώ μπορούν να βάλουν NMC όπως και οι άλλοι θα έπρεπε να σου λέει κάτι.

 

Όσο για το ότι το battery και thermal management είναι αρνητικό ελπίζω να το έγραψες για πλάκα γιατί δεν περίμενα να είσαι τόσο άσχετος.

 

Πρώτα απ' όλα ξέρεις τι κάνουν αυτά και τι παθαίνει μια μπαταρία αν φορτίζει όπως να 'ναι σε θερμοκρασίες ό,τι να 'ναι;

 

Για τα τέσλα ξέρουμε πως αν απενεργοποιήσεις της εργοστασιακές ρυθμίσεις που χρησιμοποιούν το 50% της μπαταρίας  και φορτίζεις τη μπαταρία στο 100% και την αποφορτίζεις στο 5% σε 200 κύκλους θα χάσει μόνιμα 20% και αν αυτούς τους κύκλους τους κάνεις μέσα σε 1χρόνο θα έχεις χάσει άλλο ένα 20% από την φυσική γήρανση της μπαταρίας σύνολο στον 1 χρόνο έχασες μόνιμα 40% μόνιμης χωρητικότητας απλά μαθηματικά είναι.

 

Συνεχίζει με την ηληθιότητα για 50% χρήση της μπαταρίας χωρίς να παραθέσεις ούτε το παραμικρό στοιχείο ενώ πολύ εύκολα μπορείς να βρεις ένα σωρό βίντεο και άρθρα που δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει.

 

Όσο για τις εργοστασιακές ρυθμίσεις που λες, δεν έχεις ιδέα τι είναι ούτε ξέρεις πως λειτουργεί το σύστημα φόρτισης.

 

Το 40% που λες είναι εκτός τόπου και χρόνου, ειδικά από την στιγμή που τα Tesla πλησιάζουν τα 5 χρόνια ζωής πλέον και έχουμε ένα σωρό παραδείγματα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ.

 

 

Λέω να σταματήσεις να παίζεις με φακούς και να ξεκινήσεις και πάλι το διάβασμα.

 

 

 

 

 

Ποιός λέει για την τεράστια ζήτηση? Ο Elon?

 

Το powerwall είναι πονεμένη ιστορία, με τις προδιαγραφές να αλλάζουν συνεχώς και να υπονοούν οτι στην τιμή περιλαμβάνεται το inverter για τη σύνδεση με το σπίτι ενώ τελικά το inverter ήταν μόνο για τη σύνδεση με τα Φ/Β. Τελικά χρειαζόταν ένα πολύ μεγαλύτερο κονδύλι για τη σύνδεση με το σπίτι.

 

Πολύ σύντομα απέσυραν το μεγάλο μοντέλο των 10KWh, καθώς και τις ευρωπαικές εκδόσεις, χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμα ή εστω κάποια υπόσχεση για το πότε θα βγούν στην αγορά.

 

Αυτή τη στιγμή έχει αποσυρθεί εντελώς το πρώτο powerwall για χάρη του 2.0, το οποίο όμως παραδίδεται με ρυθμούς χελώνας.

 

Δηλαδή άλλο ένα vaporware, όπως και το solar roof.

 

Σιγά την πονεμένη ιστορία.

 

Αποφάσισε πάντως αν υπάρχει ζήτηση ή όχι γιατί αν παραδίδεται με ρυθμούς χελώνας σημαίνει ότι δεν μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση (που λογικό είναι μιας και το GF1 δεν έχει ολοκληρωθεί ενώ ταυτόχρονα το βάρος πέφτει στην παραγωγή του Model 3).

 

Το vaporware ελπίζω να το γράφεις ως αστείο.

 

Όσον αφορά τη Solar City: Tesla largely responsible for slide in U.S. home solar sales

 

Η Solar City πούλαγε μεγάλο όγκο Φ/Β χρησιμοποιώντας high pressure tactics και πολύ βολικά χρηματοδοτικά με 0% προκαταβολή. Αποτέλεσμα να μήν παράγει κέρδος, μέχρι που χρειάστηκε να διασωθεί απο την Tesla.

 

Η Tesla με τη σειρά της, μόλις απέκτησε την SC την έβαλε πρακτικα στον πάγο για να σταματήσει η αιμοραγία.

 

Θα ήταν καλό να διάβαζες πρώτα για την πλασάρισμα που παλεύει να πετύχει η Tesla πριν το τέλος της δεκαετίας καθώς και για τον λόγο που το 0% προκαταβολή σταμάτησε.

 

 

Η Tesla δέν είναι τίποτε αλλο απο ένα ponzi scheme αντίστοιχο με την Enron. Πουλάνε οικολογική παραμύθα πρωωθόντας μή βιώσιμες σε βάθος χρόνου τεχνολογίες. Υπόσχονται λαγούς με πετραχείλια όπως Hyperloop, Semi, pick-up ωστε να φουσκώνουν τη μετοχή και να μαζεύουν χρήμα των επενδυτών.

 

Όμως ένα-ένα τα ψέματα θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται και η φούσκα θα σκάσει θεαματικά

 

Οικονομικές γνώσεις από τα Lidl αγαπητέ. Άσε τον σχολιασμό για κανέναν που ξέρει πέντε πράγματα αντί να γράφεις για ponzi scheme, που δεν ξέρει καν τι είναι.

 

Το ότι παίρνει η μπάλα και να μελλοντικά σχέδια της εταιρίας μαζί με πράγματα άσχετα με την εταιρία δείχνει απλά ότι το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι ν' αποτύχει η εταιρία και τίποτα άλλο.

 

Όσο περνάει ο καιρός όλο και περισσότερο βυθίζεσαι στην μιζέρια σου.

 

Προτείνω να το κοιτάξεις γιατί θα καταλήξεις σαν τον Ξενοφών ν' απαρνιέσαι την πραγματικότητα και να το γυρνάς σε θεωρίες συνωμοσίας όποτε αδυνατείς να κατανοήσεις ότι η πραγματικότητα σε έχει ξεπεράσει.

 

Ίσα-ίσα, αυτό ακριβώς κάνουν οι κατασκευαστές σε οποιοδήποτε τομέα, διαπραγματεύονται τις τιμές των εξαρτημάτων.

 

Μάλιστα συνήθως έχουν σαν καβάτζα παραπάνω απο ένα προμηθευτή εξαρτημάτων, ωστε αν ο ένας αντιμετωπίζει προβλήματα να συνεχίζουν με τον άλλο.

 

Γι αυτό για παράδειγμα θα δείς στο ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου, το ένα να έχει εναλλάκτη Denso, ενώ κάποιο άλλο Bosch.

 

Όλα αυτά γίνονται χρόνια πριν ξεκινήσει η παραγωγή και σίγουρα δεν μιλάμε για κανένα μπεκ αλλά για την καρδιά του αυτοκινήτου που είναι η μπαταρία.

 

Η Tesla είναι εισηγμένη εταιρία και όχι το μπακάλικο της γειτονιάς. Απο τη στιγμή που εκδίδει μετοχές και ομόλογα και χρηματοδοτείται μέσω αυτών είναι υποχρεωμένη να τηρεί χρονοδιαγράματα και να ανακοινώνει μελλοντικά προιόντα που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, να δημοσιοποιεί τα πραγματικά έσοδα/εξοδα κτλ.

 

Σε αντίθετη περίπτωση ο SEC περιμένει στη γωνία.

 

Δεν έχεις την παραμικρή ιδέα για το ποιες υποχρεώσεις έχει μια εισηγμένη εταιρία.

 

Ειδικά αυτό για τα χρονοδιαγράμματα ήταν καλό.

 

Γιατί δεν καταθέτεις τα παράπονά σου στην SEC να γελάσουμε λίγο;

  • Απαντ. 110
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Άντε πάλι τα ίδια.

 

Γράψε συγκεκριμένα ένα προς ένα και άσε την φυσική για κανέναν που την σπούδασε.

 

Έχεις σπουδάσει φυσική?

 

Όταν λες μεγάλες καθυστερήσεις πόσο μεγάλες εννοείς;

 

Το διπλάσια τιμή είναι απλά αστείο.

 

Η Tesla έχει περιθώρια κέρδους γύρω στο 25% σε κάθε όχημα. Αν δεν μπορείς να το καταλάβεις αυτό άσε τα οικονομικά για κάποιον που έβγαλε το νηπιαγωγείο.

 

Σύμφωνα με τον Musk, το Model S θα ήταν το προσιτό μοντέλο στα περίπου $45Κ. Η τιμή της εντελώς βασικής έκδοσης τελικά ξεπέρασε τα 70Κ. Επίσης η Tesla έχει μία αλεργία με τις βασικές εκδόσεις. Δές τί έγινε στη Γερμανία με το comfort package που τελικά είχε ώς αποτέλεσμα να βγεί εκτός του προγράματος επιδοτήσεων.

 

 

Όσον αφορά το 25%, αυτό είναι μεικτό περιθώριο κέρδους (gross margin). Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ένα πολύ καλό νούμερο και μάλιστα λίγο πάνω απο το μέσο όρο σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές.

 

Όμως οι άλλοι κατασκευαστές δέν έχουν ούτε μάντρες, ούτε συνεργεία, ούτε συντηρούν δίκτυο "βενζινάδικων" τα οποία μάλιστα δίνουν τζάμπα τη "βενζίνη" (μέχρι πρόσφατα, τώρα την πουλάνε εναντι μικρού αντιτίμου κάτω του κόστους)

 

Αν υπολογίσεις όλα αυτά τα έξοδα, τα κέρδη βγαίνουν αρνητικά, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας.

 

Δές κάποια σοβαρή οικονομική μελέτη, όχι απο fanboi sites στύλ Teslarati ή Electrek.

 

 

Μια χαρά βγαίνει αλλά είναι νωρίς ακόμα για τέτοιες κλίμακες. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει.

Κανονικά η ίδια η Tesla θα έπρεπε να δείξει το καλό παράδειγμα βάζοντας Φ/Β και μπαταρίες στα εργοστάσια και τους φορτιστές. Το έχει τάξει εδώ και χρόνια. Αλλά δέν το κάνει γιατι πολύ απλά το πλάνο δέν βγαίνει οικονομικά.

 

Τα Φ/Β θέλουν όλων των ειδών τις επιδοτήσεις, ταρίφες, net metering και χρηματοδοτικα προγράμματα για να κάνουν απόσβεση μία δεκαετία μετά. Αν μπούν και μπαταρίες μέσα, το σύστημα δέν θα κάνει απόσβεση ποτέ, οι μπαταρίες θα χρειαστούν αντικατάσταση πολύ νωρίτερα απο το break even point.

 

Θα το κάνει όμως τώρα στους Megachargers των φορτηγών και θα πουλά το ρέυμα με 7 cents. Seems legit

 

 

Αρχίζεις να γίνεσαι γελοίος. Πέθανε ένας από μαλακία του και το έκανε σημαία και η κουτσή Μαρία.

 

Άσε τους χρήστες του Autopilot να το κρίνουν και να παίξουν την ζωή τους κορόνα γράμματα.

 

Αυτό που έγινε ήταν πολύ χοντρό και με την ανευθυνότητα της Tesla ήταν θέμα χρόνου να γίνει. Το αυτοκίνητο δέν "είδε" ολόκληρο semi και πέρασε αφρενάριστο απο κάτω του. Κούρεψε την οροφή του και παρόλα αυτά συνέχιζε ακάθεκτο μέχρι που βγήκε εκτός δρόμου και προσέκρουσε σε τοίχο.

 

Παρόμοια τέτοια ατυχήματα έχουν γίνει πάρα πολλά. Αν δείς το βίντεο που έβαλα παραπάνω, φαίνεται πώς φεύγει απο μόνο του το αυτοκίνητο στα χωράφια.

 

 

Και μόλις κατέβασε ρολά ο κλάδος και πήγε να βοσκήσει πρόβατα.

Υπάρχει τεράστιο hype σε όλο το χώρο, όχι μόνο γύρω απο την Tesla.

 

Ενα πολύ απλό παράδειγμα: μπορεί ένα αυτοοδηγούμενο να ακολουθήσει τα σήματα ενός τροχονόμου?

 

Η πλήρης αυτοοδήγηση είναι πολυ πιό δύσκολο πρόβλημα και δέν λύνεται απλά ρίχνοντας μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Θα χρειαστούν εκτός των άλλων και κοινά πρότυπα ωστε τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, καθώς και σταθερές υποδομές στους δρόμους.

 

Θέλει αρκετές δεκαετίες ακόμα για να ωριμάσει αυτή η τεχνολογία.

 

 

 

Ο σκοπός των Superchargers ήταν εξαρχής να διευκολύνουν τα μακρινά ταξίδια.

 

Η Tesla ως άγνωστη εταιρία προτίμησε την διαφήμιση από την αυστηρή πολιτική ορθής χρήσης και γι' αυτό άφησε εντελώς ελεύθερη την χρήση τους αρχικά.

 

Με την αύξηση του στόλου όμως και την κυκλοφορία του Model 3 βάζει περιορισμούς για προφανείς λόγους. Το που θα κάτσει η μπάλα δεν το ξέρουμε ακόμα

Ναί, μόνο που στην αρχή πλήρωναν κάποιο ποσό της τάξης των $3Κ για να έχουν free supercharging για πάντα. Στη συνέχεια το κάνανε δωρεάν για όλους για πάντα, χωρίς κανένα όρο. Μετά είπαν οτι το δωρεάν supercharging θα τελειώσει μόλις παράξουν κάποιο συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων. Μετά άρχισαν προφορικά να ζητούν απο τους heavy users να μειώσουν τη χρήση.

 

Εφόσον απο την αρχή είχαν φαραωνικά σχέδια ωστε να παράγουν εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε χρόνο, όλο αυτό το σταδιακό backtracking δείχνει οτι έχουν πολύ κακό σχεδιασμό για το μέλλον.

 

 

 

Τα υπόλοιπα σε λίγο......

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Πρώτα απ' όλα, όποιος δεν έχει μονοψήφιο IQ καταλαβαίνει ότι δεν βάζεις την εγγύηση στο όριο αλλά αφήνεις αρκετό περιθώριο ώστε να μην χρειαστεί να βάλεις το χέρι στην τσέπη.

 

Αυτό σημαίνει ότι η Tesla περιμένει μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των μπαταριών να φτάσει το 70%.

 

Το ελάχιστο που περιμένουν είναι πάνω από 75% αλλά κάτι μου λέει ότι το παίζουν εκ του ασφαλούς και αναμένουν οι μπαταρίες να είναι πάνω από το 80% - 85% για την συντριπτική πλειοψηφία των πελατών ώστε να μειώσουν τα κόστη όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

Ξέρω ότι αυτά δεν είναι καθόλου το φόρτε σου (όχι ότι είναι τα υπόλοιπα) αλλά ξεκίνα με warranty forecasting και standard normal distribution.

 

 

 

 

Εσύ προσωπικά ως Fubar που θα έβαζες το όριο της εγγύησης στην παρακάτω κατανομή;

 

 

 

687474703a2f2f6d617468616c6f70652e636f2e

 

 

 

 

Όσο για το ποσοστό αυτό καθ' αυτό είναι στα επίπεδα της αγοράς και σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό (Bolt) 10% καλύτερο.

 

Αν βάλεις και τα χιλιόμετρα στην εξίσωση είναι πάλι στα ίδια ή καλύτερα επίπεδα.

 

Your vehicle's Battery and Drive Unit are covered under this Battery and Drive Unit LimitedWarranty for a period of:

•Vehicles with Standard Range Battery - 8 years or 100,000 miles (160,000 km), whichevercomes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period

•Vehicles with Long Range Battery - 8 years or 120,000 miles (192,000 km), whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.

 

 

 

 

9bce47417e5229ffec1742799e21bbd5e29b2fe9

 

 

 

 

 

Η δική σου ερμηνεία είναι άχρηστη γιατί βαριέσαι να κάνεις την πιο βασική έρευνα (συν του ότι σ' ενδιαφέρει να βρεις πως δεν θα δουλέψει αυτή η τεχνολογία αντί πως μπορεί να γίνει καλύτερη).

 

Όσο για τους superchargers, ο σκοπός της Tesla είναι να περιορίσει τις ουρές γιατί ήδη το δίκτυο αρχίζει να αδυνατεί να καλύψει την ζήτηση στα πιο δημοφιλή σημεία και με τον επικείμενο διπλασιασμό του στόλου τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα.

 

Αυτός ο περιορισμός δεν έχει να κάνει με την προστασία της μπαταρίας.

 

Τα έχουμε ξαναγράψει αλλά συνεχίζεις να επαναλαμβάνεσαι.

 

 

Αν ήσουν σοβαρός θα έκανες μια μικρή έρευνα στο Google πριν αρχίσεις να μυρίζεις τα νύχια σου και να γράφεις ό,τι σε βολεύει.

 

Τα Leaf όχι μόνο έχουν ωριμάσει αλλά και σαπίσει πλέον από τα τόσα χρόνια στην αγορά.

 

Το παρακάτω το είχα βάλει και σε παλιότερο νήμα στο οποίο συμμετείχες αλλά για να πω την αλήθεια δεν περιμένω να θυμάσαι ό,τι δεν σε πολυσυμφέρει.

 

"Ενδεικτικά, το πρώτης γενειάς Nissan Leaf στην Αμερική πωλείτε δεύτερο χέρι από περίπου $7000 και έχει αυτονομία γύρω στα 100-130 χιλιόμετρα.

 

Υπάρχουν πάρα πολλοί που τα κυνηγάνε γιατί με συντήρηση μηδέν μπορούν να πηγαινοέρχονται στην δουλειά και τις αγγαρείες τζάμπα.

 

Για τους πιο μερακλήδες η Nissan πουλάει καινούρια μπαταρία με εγγύηση 8 χρόνια/160000 χιλιόμετρα για $5500."

 

 

Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον η.

 

 

Το pickup είναι γνωστό ότι θα βγει εδώ και πολλά χρόνια, κανένας δεν έπεσε από τα σύννεφα.

 

Για τα υπόλοιπα, ξυδάκι.

 

 

 

 

 

 

 

 

Άντε πάλι τα ίδια.

 

Παραπάνω έγραψες ότι τα Leaf με NMC χρησιμοποιούν το 80%-90% της μπαταρίας και τα Tesla με NCA το 50% της μπαταρίας γιατί τα Tesla έχουν μπαταρίες για φακούς.

 

Πως γίνεται να είναι το ίδιο καλές οι μπαταρίες για χρήση σε αυτοκίνητο αλλά μόνο η μία χημεία να επιτρέπει πάνω από 80% χρήση;

 

 

Η Tesla και η Panasonic εδώ και χρόνια παράγουν τόσο NCA όσο και NMC μπαταρίες. Το ότι βάζουν στα αυτοκίνητα NCA ενώ μπορούν να βάλουν NMC όπως και οι άλλοι θα έπρεπε να σου λέει κάτι.

 

Όσο για το ότι το battery και thermal management είναι αρνητικό ελπίζω να το έγραψες για πλάκα γιατί δεν περίμενα να είσαι τόσο άσχετος.

 

Πρώτα απ' όλα ξέρεις τι κάνουν αυτά και τι παθαίνει μια μπαταρία αν φορτίζει όπως να 'ναι σε θερμοκρασίες ό,τι να 'ναι;

 

 

Συνεχίζει με την ηληθιότητα για 50% χρήση της μπαταρίας χωρίς να παραθέσεις ούτε το παραμικρό στοιχείο ενώ πολύ εύκολα μπορείς να βρεις ένα σωρό βίντεο και άρθρα που δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει.

 

Όσο για τις εργοστασιακές ρυθμίσεις που λες, δεν έχεις ιδέα τι είναι ούτε ξέρεις πως λειτουργεί το σύστημα φόρτισης.

 

Το 40% που λες είναι εκτός τόπου και χρόνου, ειδικά από την στιγμή που τα Tesla πλησιάζουν τα 5 χρόνια ζωής πλέον και έχουμε ένα σωρό παραδείγματα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ.

 

 

Λέω να σταματήσεις να παίζεις με φακούς και να ξεκινήσεις και πάλι το διάβασμα.

 

 

 

 

 

 

Σιγά την πονεμένη ιστορία.

 

Αποφάσισε πάντως αν υπάρχει ζήτηση ή όχι γιατί αν παραδίδεται με ρυθμούς χελώνας σημαίνει ότι δεν μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση (που λογικό είναι μιας και το GF1 δεν έχει ολοκληρωθεί ενώ ταυτόχρονα το βάρος πέφτει στην παραγωγή του Model 3).

 

Το vaporware ελπίζω να το γράφεις ως αστείο.

 

 

Θα ήταν καλό να διάβαζες πρώτα για την πλασάρισμα που παλεύει να πετύχει η Tesla πριν το τέλος της δεκαετίας καθώς και για τον λόγο που το 0% προκαταβολή σταμάτησε.

 

 

 

Οικονομικές γνώσεις από τα Lidl αγαπητέ. Άσε τον σχολιασμό για κανέναν που ξέρει πέντε πράγματα αντί να γράφεις για ponzi scheme, που δεν ξέρει καν τι είναι.

 

Το ότι παίρνει η μπάλα και να μελλοντικά σχέδια της εταιρίας μαζί με πράγματα άσχετα με την εταιρία δείχνει απλά ότι το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι ν' αποτύχει η εταιρία και τίποτα άλλο.

 

Όσο περνάει ο καιρός όλο και περισσότερο βυθίζεσαι στην μιζέρια σου.

 

Προτείνω να το κοιτάξεις γιατί θα καταλήξεις σαν τον Ξενοφών ν' απαρνιέσαι την πραγματικότητα και να το γυρνάς σε θεωρίες συνωμοσίας όποτε αδυνατείς να κατανοήσεις ότι η πραγματικότητα σε έχει ξεπεράσει.

 

 

Όλα αυτά γίνονται χρόνια πριν ξεκινήσει η παραγωγή και σίγουρα δεν μιλάμε για κανένα μπεκ αλλά για την καρδιά του αυτοκινήτου που είναι η μπαταρία.

 

 

Δεν έχεις την παραμικρή ιδέα για το ποιες υποχρεώσεις έχει μια εισηγμένη εταιρία.

 

Ειδικά αυτό για τα χρονοδιαγράμματα ήταν καλό.

 

Γιατί δεν καταθέτεις τα παράπονά σου στην SEC να γελάσουμε λίγο;

Στο έχω ξαναπεί όπου σχόλιο σου και γέλιο γιατί σε κάθε σχόλιο σου αποδεικνύεις το υψηλό σου IQ με πρόσημο μείον!  

 

Άντε πάλι τα ίδια.

 

Παραπάνω έγραψες ότι τα Leaf με NMC χρησιμοποιούν το 80%-90% της μπαταρίας και τα Tesla με NCA το 50% της μπαταρίας γιατί τα Tesla έχουν μπαταρίες για φακούς.

 

Πως γίνεται να είναι το ίδιο καλές οι μπαταρίες για χρήση σε αυτοκίνητο αλλά μόνο η μία χημεία να επιτρέπει πάνω από 80% χρήση;

 

Δεν μπορείς να τα καταλάβεις αυτά ,δεν έχεις ούτε τη γνώση ούτε την ευφυϊα να καταλάβεις αλλά συνεχίζω να απαντώ γιατί τα διαβάζουν άτομα που μπορούν να καταλάβουν.Λόγο της χαμηλότερης εσωτερικής αντίστασης μπορούν να φορτίσουν σε μεγαλύτερα ποσοστά από ότι οι ΝCA χωρίς να στρεσάρονται το ίδιο.

 

Η Tesla και η Panasonic εδώ και χρόνια παράγουν τόσο NCA όσο και NMC μπαταρίες. Το ότι βάζουν στα αυτοκίνητα NCA ενώ μπορούν να βάλουν NMC όπως και οι άλλοι θα έπρεπε να σου λέει κάτι.

 Όσο για το ότι το battery και thermal management είναι αρνητικό ελπίζω να το έγραψες για πλάκα γιατί δεν περίμενα να είσαι τόσο άσχετος.

 

Σου είπα ότι η νέα μπαταρία 21700 που θα βάλει θα είναι ΝΜC το έκανες γαργάρα...

Η θερμική διαχείριση γίνετε 99% για τον λόγο ότι οι ΝCA ακόμα και με μεσαίες εντάσεις υπερθερμαίνονται με αποτέλεσμα να γερνάνε οι μπαταρίες πολύ πιο γρήγορα, στους 65 βαθμούς(φαντάσου να είναι και καλοκαίρι) που για την πλάκα πιάνουν οι NCA σε 3 μήνες χάνουν μόνιμα 40% χωρητικότητας.Είμαι τόσο άσχετος όσο μπορεί να είναι ένας κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων που έχει ήδη  ηλεκτρικά οχήματα του στην αγορά!

 

Συνεχίζει με την ηληθιότητα για 50% χρήση της μπαταρίας χωρίς να παραθέσεις ούτε το παραμικρό στοιχείο ενώ πολύ εύκολα μπορείς να βρεις ένα σωρό βίντεο και άρθρα που δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει.

 

Όσο για τις εργοστασιακές ρυθμίσεις που λες, δεν έχεις ιδέα τι είναι ούτε ξέρεις πως λειτουργεί το σύστημα φόρτισης.

 

Το 40% που λες είναι εκτός τόπου και χρόνου, ειδικά από την στιγμή που τα Tesla πλησιάζουν τα 5 χρόνια ζωής πλέον και έχουμε ένα σωρό παραδείγματα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ.

 

Σου έστειλα τα λινκ με τα τεχνικά χαρακτηριστικά από της μπαταρίες που χρησιμοποιεί η τέσλα ,που αποδεικνύουν αδιαμφισβήτητα  τα όσα λέω, δηλαδή σε 200κύλους χάνουν μόνιμα 20% αν φορτίζεις στο 100% και τις αποφορτίζεις στο 5% και αν τα κάνεις σε 1 χρόνο αυτούς τους κύκλους χάνεις άλλο ένα 20% από την γήρανση της μπαταρίας σύνολο 40% σε 1 χρόνο.Που μας έλεγες για επαγγελματίες κτλ και όπως μας ενημέρωσε και ο Fubar η εγγύηση δεν καλύπτει επαγγελματίες μάντεψε γιατί!Και με ρώτησες τότε πώς έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και σου απάντησα με ένα κατεβατό που σου εξηγούσα πώς και γιατί χρησιμοποιεί το 50% μόνο της μπαταρίας, έτσι σου έρχεται το αμάξι εργοστασιακά και έτσι υσχύει η άκρος περιορισμένη εγγύηση, να φανταστείς μετά από 3 μέρες αν το παρακάμψεις και το βάλεις να κάνει ότι θέλεις εσύ  χειροκίνητα, επιστρέφει πάλι σε 3 μέρες στο 50%(φόρτιση μέχρι 80% ,αποφόρτιση έως 30%) να φανταστείς η τεχνικοί της τεσλα λένε τους κατόχους να φορτίζουν μέχρι το 50% και να αποφορτίζουν μέχρι το 40% χρησιμοποιώντας μόνο το 10% της μπαταρίας lol  για να τους βγάλει 8-12 χρόνια! Όλα αυτά θα τα βρεις στα φόρουμ για τεσλα ,δεν είναι μόνο δικά μου λόγια ,είναι και της τέσλα κάνε ένα ψάξιμο στο γούγλι και θα βρείς πολλά απλά εγώ τα ξέρω από πριν ,σαν ειδικός! (Το λέω αυτό γιατί ξέρω ότι σε καίει)χαχαχαχα

 

Και σταμάτησε το αυτό! να μπαίνεις σε κάθε θέμα με τίτλο τεσλα!δεν έχεις κάτι να προσφέρεις αλλά ούτε  μάθεις! και γιαυτό δεν ευθύνεσαι εσύ το παραδέχομαι αλλά το τριψήφιο αρνητικό IQ 

 

Λέω να σταματήσεις να παίζεις με φακούς και να ξεκινήσεις και πάλι το διάβασμα.

 

Εγώ είμαι ήδη στο γήπεδο παίζω μπάλα με ηλεκτρικά οχήματα ;) 

 

edit: grayden νέο θέμα  Τεσλα! τρέξε γράψεις...

http://www.insomnia.gr/_/articles/transport/tesla/%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF-pickup-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-tesla-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BD-r15473

 

Επεξ/σία από xenofonlive
  • Like 1
Δημοσ.

Αυτό που λέει ο xenofonlive για το 50% της μπαταρίας το έχουμε ξανασυζητήσει. Το παρακάτω διάγραμμα απο το Battery University το δείχνει παραστατικά:

 

BU-1003: Electric Vehicle (EV)

 

ev-driving-range-web.jpg

 

Όταν είναι καινούρια η μπαταρία, το BMS τη φορτίζει μέχρι το 80% και την αποφορτίζει μέχρι το 30%. Αυτό δήλαδή που το αυτοκίνητο αναφέρει ώς επίπεδο φόρτισης 100% στην πραγματικότητα είναι μόλις το 80% της μπαταρίας. Αντίστοιχα η ένδειξη 0% αντιστοιχεί στο 30% της πραγματικής χωρητικότητας της μπαταρίας.

 

Το αυτοκίνητο δηλαδή χρησιμοποιεί μόνο το μεσαίο 50% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Αυτό λέγεται και SoC (State of Charge) Window. Το υπόλοιπο 50% το εχει σαν καβάτζα για όταν θα γεράσει η μπαταρία, οπου σταδιακά αυξάνει το SoC window για να διατηρηθεί η ίδια εμβέλεια.

 

 

-----------------------------------------

 

Αυτό όμως το έκαναν στην αρχή.

 

Καθώς βγήκαν τα πιό καινούρια μοντέλα με μεγαλύτερες εμβέλειες, το 50% παραπάνω μπαταρία σημαίνει πολύ μεγαλύτερο κόστος και βάρος οπότε δέν ήταν πρακτικό. Γι αυτό το λόγο βάλανε ελάχιστα μεγαλύτερη μπαταρία και παράλληλα αύξησαν δραματικά το SoC window απο 50% στο 85-90% (σελίδα 17 σε αυτό το PDF)

 

Αυτό φυσικά έχει αρνητικό αντίκτυπο στη μακροζωία της μπαταρίας. Γι αυτό το λόγο, το αυτοκίνητο φορτίζει κανονικά μέχρι το 90% και αν θέλεις να το φορτίσεις στο 100% πρέπει να αλάξεις χειροκίνητα τις ρυθμίσεις, οπου σε αυτή την περίπτωση βγαίνει προειδοποίηση οτι αυτό μακροπρόθεσμα μειώνει τη ζωή της μπαταρίας.

 

Επίπλέον η Tesla στο manual λέει οτι δέν πρέπει να αποφορτίζεται πολύ η μπαταρία και μάλιστα προτείνει οτι καλό είναι σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο να συνδέεται στο φορτιστή όποτε είναι παρκαρισμένο.

 

 

 

 

Δηλαδή σε μεγάλο βαθμό αφήνει στη διακριτική ευχέρεια του χρήστη το να κρατά την μπαταρία στο ιδανικό SoC window.

 

Αυτός είναι και ένας απο τους λόγους που απαγορεύουν πλέον την επαγγελματική χρήση. Ένα ταξί θα θέλει να χρησιμοποιήσει όλη την διαθέσιμη εμβέλεια, οπότε κάθε φορά θα το φορτίζει στο 100% και θα θα το εκφορτίζει μέχρι κάποιο χαμηλό σημείο, πχ 10%.

 

Αυτό δέν θα ήταν πρόβλημα αν η μπαταρία χρησιμοποιούσε ένα συντηρητικό 50% SoC window. Όμως στο 90% ξεπατώνεται η μπαταρία.

 

Δημοσ.

Το νέο layout δέν βοηθά για πολλαπλές παραθέσεις, οπότε θα απαντησω αποσπασματικά σε κάποια πράγματα:

Στις 12/28/2017 στις 1:02 ΠΜ, grayden είπε

Τα έχουμε ξαναγράψει αλλά συνεχίζεις να επαναλαμβάνεσαι.

Αν ήσουν σοβαρός θα έκανες μια μικρή έρευνα στο Google πριν αρχίσεις να μυρίζεις τα νύχια σου και να γράφεις ό,τι σε βολεύει.

Τα Leaf όχι μόνο έχουν ωριμάσει αλλά και σαπίσει πλέον από τα τόσα χρόνια στην αγορά.

Το παρακάτω το είχα βάλει και σε παλιότερο νήμα στο οποίο συμμετείχες αλλά για να πω την αλήθεια δεν περιμένω να θυμάσαι ό,τι δεν σε πολυσυμφέρει.

"Ενδεικτικά, το πρώτης γενειάς Nissan Leaf στην Αμερική πωλείτε δεύτερο χέρι από περίπου $7000 και έχει αυτονομία γύρω στα 100-130 χιλιόμετρα.

Υπάρχουν πάρα πολλοί που τα κυνηγάνε γιατί με συντήρηση μηδέν μπορούν να πηγαινοέρχονται στην δουλειά και τις αγγαρείες τζάμπα.

Για τους πιο μερακλήδες η Nissan πουλάει καινούρια μπαταρία με εγγύηση 8 χρόνια/160000 χιλιόμετρα για $5500."

Δέν ξέρω αν το καταλαβαίνεις αλλά αυτό που γράφεις με επιβεβαιώνει 100%

Το οτι η τιμή έπεσε σε λίγα χρόνια απο 25-30 χιλιάρικα αρχικής τιμής στα μόλις 7 σημαίνει οτι το αυτοκίνητο είναι depreciation disaster. Μάλιστα τώρα οι τιμές είναι στα 6Κ και υπολογίζουν οτι θα πέσουν και κάτω απο τα 5Κ καθώς θα διατεθούν πολλα πρώην leasing στην αγορά.

Εκτός του οτι είναι πάρα πολλά τα μεταχειρισμένα LEAF προς πώληση, επίσης φαίνεται οτι τα δίνουν με ελάχιστα χιλιόμετρα, της τάξης των 20-30 χιλιάδων. Τα λίγα χιλιόμετρα εν μέρει δικαιολογούνται, καθώς με τόσο μικρή αυτονομία εκ των πραγμάτων ειναι αδύνατον να κάνεις πολλά χιλιόμετρα. Αλλά το βασικό νομίζω είναι οτι πολλοί τα αγόρασαν πιστεύοντας στο hype, αλλά τελικά διαπίστωσαν οτι δέν καλύπτουν τις ανάγκες τους, και γι αυτό τα δίνουν τόσο σύντομα.

Η μικρή αυτονομία επίσης σημαίνει οτι ακόμα και ένα 15% να χάσει η μπαταρία στη χωρητικότητα, θα μπορείς να πάς στη δουλειά αλλά όχι να γυρίσεις. Η θα μπορείς να το κάνεις μόνο με καλό καιρό, γιατι στο κρύο πέφτει ακόμα πιο πολύ η αυτονομία.

 

Λέγοντας οτι η μπαταρία κοστίζει όσο ένα αυτοκίνητο είχα υποψιν τις μεγαλύτερες μπαταρίες των Tesla που κοστίζουν 10-20 ή και παραπάνω χιλιάρικα. Αλλά ακόμα και τα 5 χιλιάρικα της μπαταρίας του LEAF δείχνουν όλο τον παραλογισμό των EV. Σε ένα ICE με αυτά τα λεφτά αγοράζεις τις βενζίνες για τα επόμενα τουλάχιστον 5 χρόνια, χωρίς δέσμευση κεφαλαίου, χωρίς περιορισμούς στην εμβέλεια και με άμεση "φόρτιση".

 

Και κάτι σχετικό όσον αφορά το Supercharging. Υπάρχει εδώ και καιρό επιβεβαίωση οτι το συχνό supercharging κάνει ζημιά στις μπαταρίες και γι αυτό το λόγο η Tesla περιορίζει το ρυθμό φόρτισης μετά απο κάποιο αριθμό χρήσης supercharger:

https://electrek.co/2017/05/07/tesla-limits-supercharging-speed-number-charges/

Κάποιοι λέγανε οτι η μικρή αυτονομία δέν πειράζει, γιατι στο μέλλον οι ταχυφορτιστές θα φορτίζουν πλήρως τα EV σε ελάχιστα λέπτά.

Προφανώς, ακόμα και αν ήταν εφικτή τόσο σύντομη φόρτιση, θα κατεστρεφε την μπαταρία μετά απο ελάχιστες φορτίσεις.

Όταν περάσει το hype των EV, τα LEAF κυριολεκτικά θα τα χαρίζουν και κανένας δέν θα τα παίρνει.

  • Like 1
Δημοσ.

Σχετικά με το Autopilot της Tesla, αλλά και την αυτοοδήγηση γενικότερα:

Waymo Engineer's Disturbing Confession Highlights Ignorance At the Heart of the Self-Driving Lobby

 

Αναφορά σε κείμενο

Waymo's test drivers began falling asleep when using semi-autonomous systems, and were unresponsive to transition warnings alerting them to resume control. Studies have suggested that unprepared passengers might need as long as thirty seconds to do so, and Waymo concluded that no transition warning system would be sufficient to make a semi-autonomous car safe. 

Waymo therefore decided to jump from Level 2/ADAS, which is where we are today, straight to R&D for Level 4.

 

Το Autopilot της Tesla είναι στην καλύτερη περίπτωση ένα καλό Level 2 το οποίο το πασάρουν σαν Level 3. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ανεπαρκές και επικίνδυνο, καθώς δίνει στον οδηγό μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, με συνέπεια να είναι απροετοίμαστος να αναλάβει όταν το αυτόνομο σύστημα αποτύχει.

Η mobileye, η οποία προμήθευε την Tesla με τους αισθητήρες θεώρησε οτι η δεύτερη χρησιμοποιεί ανεύθυνα τα συστήματα της πρώτης, οπότε και διέκοψε τη συνεργασία, καθώς δέν ήθελε να είναι συνυπεύθυνη για τυχόν ατυχήματα. https://www.cnbc.com/2016/09/16/tesla-says-mobileye-balked-after-learning-carmaker-to-make-own-cameras.html

 

Η Tesla αναγκάστηκε να αναπτύξει τα δικά της συστήματα, και έτσι το "πισωγύρισμα" σε επιδόσεις απο το AP 1 στο AP 2: https://www.tesla.com/en_EU/blog/all-tesla-cars-being-produced-now-have-full-self-driving-hardware?redirect=no

Αναφορά σε κείμενο

While this is occurring, Teslas with new hardware will temporarily lack certain features currently available on Teslas with first-generation Autopilot hardware, including some standard safety features such as automatic emergency braking, collision warning, lane holding and active cruise control.

 

Και όπως έχω πεί και προηγουμένως, το hype γύρω απο την αυτοοδήγηση είναι τεράστιο σε όλο τον κλάδο γενικότερα:

After Peak Hype, Self-Driving Cars Enter the Trough of Disillusionment

 

Προβλέπω οτι η Tesla θα καταρρεύσει πρώτη, καθώς έχει και τα μεγαλύτερα οικονομικά (και όχι μόνο) προβλήματα. Αυτό θα δημιουργήσει μετασεισμούς σε όλο τον τεχνολογικό τομέα, γιατι το hype επεκτείνεται και πιό πέρα, πχ Uber, Netflix, Bitcoin κτλ. Αναλυτές πιστεύουν οτι θα έχουμε κάτι μεταξύ νέου dot com και ενός μίνι 2008

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...