Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

Από την πλευρά ενός μηχανικού

 ενω οι ηλεκτροκινητήρες κινητήρες εχουν αναπτυχτεί πολύ (αλλα ακομα ειναι μακριά απο τις αποδόσεις των εσωτερικής κάυσης).

προφανώς εννοείς ενός "μηχανικού" του insomnia γιατί οι πραγματικοί μηχανικοί στο αντικείμενο γνωρίζουν καλά την διαφορά απόδοσης ηλεκτροκινητήρα-ΜΕΚ

  • Like 7
  • Απαντ. 110
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ε βέβαια ήρθε ξαφνικά το μεγαλύτερο μυαλό της εποχής μας και είπε να κάνει ένα διάλειμμα από το να σώσει την ανθρωπότητα και να κατασκευάσει τράκτορες.

Εντελώς ξαφνικά δε και χωρίς κανένα σπρώξιμο από κανένα για τον Μασκ, ούτε από media, ούτε από εταιρίες ούτε από πολιτικούς, τεράστιες εταιρίας κατασκευής αντίστοιχων οχημάτων με ιστορία στο χώρο δεν πιάνουν μία για την Pepsi που αποφάσισε αντικειμενικά να χώσει τη μεγαλύτερη παραγγελία φορτηγών ever στη μεγαλύτερη απάτη που έχουν παρουσιάσει ποτέ οι ελίτ στην ανθρωπότητα. Τον άνθρωπο λάστιχο, Έλον Μασκ.

Άνθρωπος λάστιχο είναι μόνο ο Luffy..

Δημοσ.

Οι παραγγελίες είναι μικρές οφείλω να πώ...

Περίμενα πολύ πιο εντυπωσιακά νούμερα, απλά και μόνο για να "κλειδώσουν" παραγωγή μιας και ό,τι ανακοίνωσε ο Μασκ είναι πολύ εντυπωσιακό και αλλάζει το παιχνίδι.

 

Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι το τί θα μπει στο φορτηγό δεν έχει ακόμα 100% "κλειδώσει" και τα πρωτότυπα δεν είναι σε 100% τελική μορφή...

Ενναλακτικά ότι οι νέοι υπέρ φορτιστές δεν είναι ακόμα έτοιμοι, μιας και τα φορτηγά πάνε πακέτο με αυτούς.

 

Ειδάλλως δεν βλέπω κανέναν λόγο που μια Pepsi ή η WalMart δεν έσκασαν παραγγελία που να καλύπτει το πρώτο έτος παραγωγής.

Δημοσ.

Γιατι μια εταιρεια να παραγγειλει κατι που να καλυπτει ενα σεβαστο ποσοστο απο ενα προιον που δεν εχει ακομα δοκιμαστει? Τα 100 φορτηγα εινα μια χαρα θα βγαλουν τα συμπερασματα τους για το αν κανουν και μετα βλεπουνε. Σιγα μην αλαζαν κ ολο το στολο τους με υποσχετικες κ μετα τρεχαν κ δεν φτανα αν δεν εκαναν αυτο που τους υποσχεθηκαν.

Δημοσ.

Γενικα αν και ξετρελαθηκα στην αρχη με το φορτηγο τους τελικα μετα απο πολυ ψαξιμο εχει πολλα θεματα.

 

Το 1 ειναι η τιμη, μαλλον η τελικη τιμη πρεπει να ειναι στο θεο γιατι οι μπαταριες μονο κοστιζουν κακονικα οσο το φορτηγο.

 

2. ειναι το βαρος του οφελιμου φορτιοθ. Υπαρχει νομος που το οφελιμο φορτιο ειναι οτι περισσεβει απο το βαρος του φορτηγου γιατι το συνολικο εχει μια μεγιστη τιμη. Εχει ενα βιντεο που το αναλυει και τελικα το τεσλα θα μεταφερει ενα κλασμα του βαρους απο αλλα φορτηγα

 

3. οι μπαταριες ποση ζωη εχουν? Θες ενα φορτηγο λεει για 1 εκατ μιλια. Δε ειναι το ιχ που πας δουλεια σπιτι κ εισαι οκ.

Αν πεσει η αποδοση τους εχεις μεγαλο θεμα γιατι μεταφερεις τονους μπαταριες 

 

νομιζω εχει κρυψει σημαντικα ζητηματα κ οσο κ να ειναι επιτυχια το S που ειναι σπορ λιμουζινα αρα πολυτελεια, τωρα που πας σε πρακτικες κ επαγγελματικες λυσεις αλλαζουν τα δεδομενα. Εκει οι μπαταριες ειναι το μεγαλυτερο προβλημα

  • Like 2
Δημοσ.

Κριμα ομως να ζεις μεσα στην παρανοια.. να το κοιταξεις με ενα ειδικο..

Όχι αδερφέ θα κάτσω να πιστέψω τις παπάτζες του πουθενά με τις ανύπαρκτες εταιρίες που χρηματοδοτούνται χωρίς λόγο κα που προωθεί η νέα τάξη για να νομίζεις εσύ ότι αυτός θέλει και μπορεί να σε πάει στον Άρη και έτσι ξαφνικά απέκτησε διαφορετικό νόημα η ζωή σου.

Δημοσ.

Εταιρίες όπως η Scania και η Volvo, πρίν βγάλουν τα καινούρια φορτηγά τους στην αγορά, παραχωρούν έναν αριθμό σε μεταφορείς σε όλη την Ευρώπη ωστε να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες, και με το feedback που θα πάρουν να διορθώσουν το τελικό προιόν.

 

Εδώ βλέπουμε το αντίθετο, η Tesla έχει αρχίσει να παίρνει παραγγελίες για φορτηγό που δέν υπάρχει κάν. Γενικά η αγορά των φορτηγών είναι πολύ πιο δύσκολη απο του αυτοκινήτου και τα περιθώρια λάθους είναι μηδαμινα. Αν προχωρήσει η Tesla στην κατασκευή αυτών των φορτηγών, θα φάει τα μούτρα της πολύ άσχημα.

 

Σκοπεύω να ανοίξω ένα thread στο Μπλα-μπλά οπου θα συγκεντρώσω όλα τα "περίεργα" της Tesla.

 

Μέχρι τότε, ένα μικρό teaser. Κυκλοφορεί εδώ και καιρό ένα διάγραμμα που υποτίθεται δείχνει οτι η μπαταρία των Tesla είναι "αθάνατη"

 

Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack

 

tesla-battery-degradation-1.png?w=1000&h

 

 

 

Στην πραγματικότητα, μία πίο προσεκτική ανάγνωση των ίδιων δεδομένων δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Θα το αναλύσω στο καινούριο thread.

  • Like 2
Δημοσ.

Όλες οι μπαταρίες έχουν μια πτώση απόδοσης στην αρχή αλλά σταθεροποιούνται στη συνέχεια. Είναι γεγονός όμως ότι στα περισσότερα Tesla με πολλά χιλιόμετρα η μπαταρία έχει αλλαχτεί μια φορά. Όχι τόσο λόγω κλασσικής φθοράς αλλά λόγω αστοχίας. Το θέμα είναι αν αυτό αφορά τις πρώτες μόνο μπαταρίες και αν αντίστοιχα θέματα έχουν πλέον λυθεί.

 

Η Τέσλα όπως είπε ο Μασκ, ανέπτυξε το φορτηγό μαζί με μεγάλους χρήστες. Για αυτό άλλωστε και προχώρησε στην ανάπτυξη για παράδειγμα του αυξημένης αντοχής τζαμιού.

 

Αυτά για "νέα τάξη" κλπ. δυσκολεύομαι να τα καταλάβω. Λες και οι πετρελαιάδες είναι φίλοι μας! lol

 

Η Τέσλα θα εγγυάται το φορτηγό για 1.000.000 μίλια...

Δημοσ.

Αυτή τη μανία πάντως να το βγάλουμε άχρηστο και ελαττωματικό πριν ακόμα βγει δεν την καταλαβαίνω.

Μέχρι τώρα έχουμε πρωτότυπα και υποσχέσεις. Ας μείνουμε σε αυτά.

 

Καταλαβαίνω ότι πολλοί θα χάσουν τη δουλειά τους. Από μηχανικούς μέχρι και οδηγούς (μιας και από νωρίς θα λειτουργεί σε mode αμαξοστοιχίας το Tesla) αλλά δυστυχώς συνήθως έτσι είναι η πρόοδος. Η τάξη των πραγμάτων πάντα θα αλλάζει, δεν γίνεται αλλιώς. Μόνο στον τάφο δεν αλλάζει τίποτα...

Δημοσ.

Σκοπεύω να ανοίξω ένα thread στο Μπλα-μπλά οπου θα συγκεντρώσω όλα τα "περίεργα" της Tesla.

 

 

Να προσθέσεις και αυτό: Η Tesla, απαγόρευσε στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται σαν Uber, Taxi, ή για εμπορικούς σκοπούς (βασικά αυτούς που κόβουν τα περισσότερα χιλιόμετρα) να χρησιμοποιούν τα supercharged stations, και θα μπλοκάρει τα αυτοκίνητα αυτά από το να τους χρησιμοποιούν εάν παραβούν τον νέο κανόνα της. (για σκοπούς δίκαιης μεταχείρισης, όπως πχ internet neutrality και αλλες αμερικανικές βλακείες του στυλ είσαι πελάτης μου, ότι θέλω κάνω)

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-12-15/tesla-tells-new-taxi-uber-drivers-not-to-use-its-superchargers

 

Supercharger Fair Use

To help ensure that Superchargers are available for their intended use, we ask that you not charge your vehicle using a Supercharger if your vehicle is being used:

  • as a taxi;
  • for ridesourcing or ridesharing (through Uber, Lyft or similar services);
  • to commercially deliver or transport goods;
  • for government purposes; or
  • for any other commercial venture.

If you charge your vehicle in a manner that does not comply with this Supercharger Fair Use Policy, we may ask you to modify this behavior. We may also take additional action to protect the availability of Superchargers for their intended purpose, such as limiting or blocking your vehicle’s ability to use Supercharger stations.

 

This Policy applies to all Superchargers worldwide and all Tesla vehicles purchased, either new or used, whether from Tesla or a third party, after December 15, 2017. Tesla may choose to exclude certain Supercharger stations or occasional trips from the scope of this Policy, such as to accommodate specific local circumstances.

  • Like 2
Δημοσ.

Αυτή τη μανία πάντως να το βγάλουμε άχρηστο και ελαττωματικό πριν ακόμα βγει δεν την καταλαβαίνω.

Μέχρι τώρα έχουμε πρωτότυπα και υποσχέσεις. Ας μείνουμε σε αυτά.

 

 

 

Μα στο οτι δεν περιοριζόμαστε στην κριτική σκέψη και τάση αναμονής πραγματικου αποτελέσματος, είναι που δημιουργουν τις συζητήσεις. Με το που βγει κάποια μαρκετιστικη ειδηση, θα βγουν δεκάδες ονειροπόλοι που θα πουν την αερολογία τους, η οποία συνήθως τριγκάρει την κριτική σκέψη κάποιων που ενοχλούνται να διαβάζουν μπούρδες (είμαι μεσα σε αυτους). 

 

Εχει τεράστια διαφορα το "γινονται δοκιμές σε ηλεκτροκίνητα φορτηγα" με το "φίλε σε λιγα χρόνια, ολα τα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγα, αεροπλάνα, καραβια) θα ειναι ηλεκτροκίνητα". Απλώς οι πρώτοι περιμένουν και κρίνουν εκ του αποτελέσματος (και πραγματικά χαίρονται οταν βλέπουν εξελίξεις στην τεχνολογία) και οι δευτεροι τα λένε για λένε κάτι στην καφετέρια.

 

Τη δεκαετία του 60 πολλοί πίστευαν οτι μεχρι το 2000 όλα τα οχήματα θα ήταν ιπτάμενα, δεν θα ειχαμε πολέμους, ο άνθρωπος θα ζουσε 200 χρόνια και όλες τις δουλειές θα τις έκαναν ανδροειδή. Εν έτη 2017 έχουμε άπειρα επιγεια οχήματα (καλό για μετακινησεις/μεταφορες), εχουμε λιγοτερους πολέμους (αλλά οχι μηδενικους) και εχει βελτιωθει πολύ το προσδόκιμο ζωής. 

Δημοσ.

Αυτή τη μανία πάντως να το βγάλουμε άχρηστο και ελαττωματικό πριν ακόμα βγει δεν την καταλαβαίνω.

Μέχρι τώρα έχουμε πρωτότυπα και υποσχέσεις. Ας μείνουμε σε αυτά.

 

Πρίν κάν πάμε στο πρωτότυπο, υπολογίζουμε θεωρητικά τα νούμερα. Αν τα νούμερα φαίνονται να βγαίνουν, ή τελοσπάντον να είναι οριακά, τότε φτιάχνουμε κάποιο proof of concept για να γίνουν δοκιμές στην πράξη.

 

Αν τα νούμερα απέχουν πολύ απο το να είναι βιώσιμα τότε δέν έχει κάν νόημα να μπούμε στη διαδικασία να φτιαχνουμε πρωτότυπα.

 

Τα νούμερα που δημοσίευσε η Tesla σχετικά με το φορτηγό προυποθέτουν πχ μπαταρίες κόστους 60 δολαρίων ανα KWh όταν αυτή τη στιγμή το πραγματικό κόστος σε pack level είναι τουλάχιστον 150-200 δολάρια. Εϊναι τόσο μεγάλη η διαφορά που είναι αδύνατον να γεφυρωθεί με τη βελτιωση της τεχνολογίας των επόμενων 2-3 χρόνων.

 

Για να αντιστρέψω αυτό που λες, δέν είναι οτι έχω κάποια κάψα να βγάλω άχρηστο το προιόν, απλά η Tesla υποτιμά τη νοημοσύνη μας με τα νούμερα που δημοσιεύει.

 

 

Το οτι η Pepsi και άλλες τόσες εταιρίες παραγγέλνουν τα φορτηγά κατα εκατοντάδες, δέν αποτελεί κανενός είδους απόδειξη της βιωσιμότητας του Semi. Έχω δεί πολλές φορές μεγάλα funds, πανεπιστήμια και διεθνείς οργανισμούς να στηρίζουν μουφο-project όπως το Theranos, u-beam, solar roadways κτλ

Επίσης τα κονβόι φορτηγών δέν είναι αποκλειστικότητα της Tesla, μπορεί να εφαρμοστεί και στα πετρελαιοκίνητα, οπότε δέν έχει κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα εδώ.

 

Μάλιστα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές φορτηγών το δοκιμάζουν εδώ και αρκετά χρόνια, οπότε αυτοί έχουν το προβάδισμα και όχι η Tesla.

 

Σε κάθε περίπτωση αυτό είναι κάτι που θα αργήσει αρκετά χρόνια ακόμα, γιατι η τεχνολογία των αυτόνομων αυτοκινήτων θέλει πολύ δουλειά ακόμα. Επίσης το πιό πιθανό είναι οτι θα επιτρέπεται σε συγκεκριμένες αρτηρίες μόνο, καθώς σε μικρότερους δρόμους θα δημιουργεί παρακώληση της συγκοινωνίας.

  • Like 1
Δημοσ.

Εδώ βλέπουμε τις τελευταίες μπαταρίες που χρησιμοποίησε  η τέσλα! τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους! Και τα επιβεβαιώνω καθώς έχω πολλά κελιά και από τα δύο μοντέλα εδώ και 1 χρόνο σχεδόν και τις έχω κάνει διάφορα εργαστηριακά τέστ κι έτσι επιβεβαιώνω τα παρακάτω.

 

https://www.orbtronic.com/content/Datasheet-specs-Sanyo-Panasonic-NCR18650GA-3500mah.pdf

  https://akkuplus.de/mediafiles/Datenblatt/Panasonic/Panasonic_NCR20700B.pdf

 

Bλέπουμε ότι χάνει μόνιμα περίπου 20% ανά 200 κύκλους σε αποφόρτιση μόνο 2C! 

  • Like 1
Δημοσ.

Αν τα διαβάζω καλά αυτά τα τεστ αφορούν discharge με ρεύματα 6Α ή 8Α ανά κελί που είναι πάρα πολύ. Δεν μπορεί να κρατήσει παρατεταμένα τέτοια rate το Tesla ούτε και είναι δυνατό αυτό για φυσικούς περιορισμούς. Ίσως αν η μπαταρία ήταν σε μονοθέσιο σε πίστα...

 

Υπάρχουν Tesla που έχουν κάνει περισσότερους από 200 κύκλους φόρτισης. Το διάγραμμα υπάρχει παραπάνω και κρατάνε περίπου το 94% της ονομαστικής χωρητικότητας σε αυτούς τους κύκλους.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...