Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μην συγκρίνεις τα 80 χλμ της ξηράς με τα 80 της θάλασσας που ειναι σε ευθεία. Με 80 χιλ σε ευθεία εξυπηρετεις πολλά νησιά.

Και το κυριότερο ειναι μόλις φτάσεις στο πρώτο νησί, μέχρι να ξεφορτώσεις, έχεις γεμίσει μπαταρίες για αλλα 80. Φτάνεις μέχρι Κύπρο έτσι.

άμα είναι να σταματήσεις 10 φορές μέχρι να πας κύπρο που λες απο 2 ώρες θα φας 20 ώρες μόνο φόρτωμα, μην ακούω παπαγιες μόνο για κοντινές αποστάσεις που το χρησιμοποιούν για μεταφορά άνθρακα.........

άν δεν φτιάξουν μπαταρίες της προκοπής θα μείνει μόνο στα αυτοκίνητα η ηλεκτροκίνηση......

Δημοσ.

Οποιαδήποτε μπαταρία καλύπτει την ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα υπερκαλύπτει τις ανάγκες οποιουδήποτε πλοίου που δεν έχει ουσιαστικούς περιορισμούς στο βάρος. Το πρόβλημα είναι το κόστος. Αν ήταν σοβαροί οι Κινέζοι για την ηλεκτροκίνηση τότε θα έπρεπε να σχεδιάσουν και να φτιάξουν τα δικά τους Gigafactories, αλλά αυτό εύκολα λέγεται δύσκολα γίνεται πραγματικότητα. (θυμίζω ότι η παγκόσμια παραγωγή μπαταριών λιθίου σήμερα είναι ~30 (GW h)/a και το Tesla Gigafactory 1 το '18 θα παράγει μόνο του 50 (GW h)/a ενώ όταν ολοκληρωθεί το '20 θα παράγει 150 (GW h)/a).

Δημοσ.

άμα είναι να σταματήσεις 10 φορές μέχρι να πας κύπρο που λες απο 2 ώρες θα φας 20 ώρες μόνο φόρτωμα, μην ακούω παπαγιες μόνο για κοντινές αποστάσεις που το χρησιμοποιούν για μεταφορά άνθρακα.........

άν δεν φτιάξουν μπαταρίες της προκοπής θα μείνει μόνο στα αυτοκίνητα η ηλεκτροκίνηση......

Παπαριες λες συνήθως εσύ. Δεν θα σταματάει στα νησιά για να φορτίσει, αλλα για να ξεφορτώσει και επί ευκαιρίας θα φορτίζει και τις μπαταριες του
Δημοσ.

Βάλε κάτω μια στιγμή τα νούμερα και πες μου τι βγαίνει. Για Πειραιάς-Χανιά π.χ. που αναφέρεις.

 

Αν πάρουμε τις αναλογίες από τα αυτοκίνητα, η αντιστοιχία είναι περίπου 3kw για κάθε λίτρο diesel. Αν βάλουμε τιμή κιλοβατώρας τα 300 ευρώ (που είναι τεράστια τιμή και σύντομα το κόστος τους θα πέσει κάτω από τα 100 ευρώ) θες 1000 ευρώ μπαταρίες για κάθε λίτρο diesel που γλιτώνεις. Με τιμή ναυτιλιακού πετρελαίου στα 60λεπτά το λίτρο θες λίγο πάνω από 1500 διαδρομές.

Για ένα καράβι που πάει Κρήτη αυτό είναι 3 χρόνια. ...και έβαλα πολύ ακριβές τιμές μπαταρίας. Η Τέσλα μετά το 2020 θα μπορεί να κατασκευάζει μπαταρίες με κόστος κοντά στα 50 ευρώ την kwh.

  • Like 1
Δημοσ.

Σωστος.Γιατι μην ξεχναμε η Κινα εγκαθιδρυσε εδω και 60 χρονια δικτατοριες στη Λατινικη Αμερικη,εχει κανει την μεση ανατολη χαος για να ελεγχει το πετρελαιο,μετεφερε πυρηνικα στα συνορα της ΕΣΣΔ απειλωντας την υπαρξη του ανθρωπινου ειδους,Αδιαφορει για τα ψηφισματα του ΟΗΕ σε οτι την χτυπαει οικονομικα, προχωρησε σε εγκληματα πολυμου στο Ιρακ,Αναγνωρισε χθες παρανομα και περα απο τις αποφασεις τις διεθνης κοινοτητας την Ιερουσαλημ σαν πρωτευουσα του Ισραηλ,Εχει τον μεγαλυτερο στρατο στον κοσμο και αλλα και αλλα.Παιδια η κινα απειλει τον ελευθερο κοσμο.Εχουμε γεμισει τρελους.

 

Eγώ είμαι μαζί τους πάντως, πιο πολλά κοινά έχουμε με αυτούς παρά με τους κουρέληδες της μέσης ανατολής και τους κινέζους.

Δημοσ.

Η ηλεκτροκίνηση είναι "λουκούμι" για τα επιβατικά πλοία της Ελλάδας.

Αυτά που πάνε Κρήτη για παράδειγμα τις περιόδους αιχμής κάνουν δυο δρομολόγια και μένουν ένα 4ωρο στο λιμάνι για επιβίβαση/αποβίβαση.

 

Ένας ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο απλός και μικρός από τους diesel και τα πλοία έχουν αρκετό χώρο για τις μπαταρίες...

Οι οποίες ακριβώς επειδή θα χρησιμοποιούνται 200-500 φορές ετησίως σε λίγα χρόνια θα έχουν ξεπληρώσει το κόστος της μετατροπής από την εξοικονόμηση στα καύσιμα!

 

 

Είδαμε πόσο λουκούμι ήταν και το Tesla Semi. Μόλις μπήκαν σοβαρά νούμερα στην εξίσωση φάνηκε πως όχι μόνο δέν βγάζει κέρδος, αλλά στην πραγματικότητα χάνει λεφτά.

 

Όσο πιό μεγάλο και βαρύ είναι το όχημα, τόσο μεγαλύτερο το μειονέκτημα που δημιουργούν οι μπαταρίες.

 

Δέν είναι τυχαίο οτι το πλοίο του άρθρου μεταφέρει κάρβουνο. Το κάρβουνο έχει χαμηλή πυκνότητα, οπότε μπορεί να γεμίσει τα αμπάρια χωρίς να φτάσει στο όριο βάρους.

 

Ίσως με κάποια άλλη τεχνολογία μπαταριών να είναι εφικτή η ηλεκτροδότηση φορτηγών, πλοίων, αεροπλάνων. Αυτή τη στιγμή όμως όχι, και όσες προσπάθιες γίνονται είναι ξεκάθαρο greenwashing με κρατικές επιδοτήσεις.

 

 

Και αυτό είναι το ένα ζήτημα. Το άλλο είναι πώς θα παράγονται και μεταφέρονται τα μεγαβάτ και οι μεγαβατώρες ηλεκτρικής ισχύος και ενέργειας που απαιτούνται για να φορτίζουν οι μπαταριες σε εύλογο χρονικό διάστημα?

 

Να θυμίσω οτι με τέτοιους αφελείς συλλογισμούς κάποιοι τη δεκαετία του '60 υπολόγιζαν οτι το 2000 θα έχουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα.

 

Ελπίζω οτι μόλις κοπάσει το hype που έχει δημιουργήσει κατα κύριο λόγο η Tesla θα επικρατήσει πάλι η λογική

Η Τέσλα μετά το 2020 θα μπορεί να κατασκευάζει μπαταρίες με κόστος κοντά στα 50 ευρώ την kwh.

 

 

Υπάρχουν ενδείξεις οτι η Tesla αλλά και οι υπόλοιποι κατασκευαστές κρύβουν το πραγματικό κόστος των μπαταριών που βάζουν στα αυτοκίνητά τους.

 

Οι πραγματικές τιμές αυτή τη στιγμή είναι στα $150/KWh, ίσως και λίγο παραπάνω. Το να πέσει αυτή η τιμή το 1/3 της σημερινής στα επόμενα 2 χρόνια απαιτεί απίστευτα τεχνολογικά αλματα.

Δημοσ.

Επιπλέει το κάρβουνο στο νερό? Νομίζω όχι οπότε δεν μπορείς να μιλάς για χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα για κάτι που είναι χύδην.

 

Το καράβι είναι 2000 τόνους και έχει μπαταρίες 2.400kwh δηλαδή χοντρικά λίγο πάνω  από 10 τόνους, σου βάζω 15 τόνους.

15 τόνοι στους 2000 είναι πρακτικά τίποτα! Αν υπολογίσεις και το πόσο πιο ελαφριοί είναι οι ηλεκτροκινητήρες η διαφορά σε βάρος είναι αμελητέα, πολύ λιγότερο από το 1% του μικτού βάρους.

 

Αν υπολογίσουμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 5.000.000 οχήματα που κάνουν κατά μέσο όρο 10.000χλμ. το χρόνο, χρειαζόμαστε χοντρικά ~6TWh ενέργεια το χρόνο.

Αυτό αντιστοιχεί στο 10% της ενεργειακής κατανάλωσης της Ελλάδας προ κρίσης (που τώρα έχει πέσει νομίζω στα ~45TWh)

 

Πραγματικά δεν είναι πρόβλημα...

Δημοσ.

Επιπλέει το κάρβουνο στο νερό? Νομίζω όχι οπότε δεν μπορείς να μιλάς για χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα για κάτι που είναι χύδην.

 

Δέν μίλησα για ενεργειακή πυκνότητα αλλά για σκέτη πυκνότητα (ειδικό βάρος). Για παράδειγμα, ενα φορτηγό φορτωμένο με μπετόβεργες φτάνει το μέγιστο βάρος χρησιμοποιόντας ελάχιστο απο τον διαθέσιμο όγκο

 

Rebar-truckload.jpg

 

 

Αντίθετα, αν φορτώσεις κάτι με χαμηλή πυκνότητα, εκμεταλεύεσαι όλο το διαθέσιμο όγκο αλλά ελάχιστο απο το διαθέσιμο βάρος

 

hgv-flatbed-lorry-towing-trailer-loaded-

 

 

Οπότε πιθανολογώ οτι στο συγκεκριμένο πλοίο του αρκεί η τόσο μικρή μπαταρία (αντίστοιχη με μόλις  2 Tesla Semi και κάτι ψιλά) επειδή εκτός των μικρών διαδρομών, έχει και μικρό φορτίο να μεταφέρει.

 

Δέν ξέρω πώς υπολογίζονται τα βάρη στα πλοία και τί ακριβώς σημαίνουν οι 2000 τόνοι, πόσο απο αυτό είναι το απόβαρο, πόσο το μεικτό και πόσο το οφέλιμο.

 

Στα φορτηγά όμως που τα ξέρω καλά, τα νούμερα για το Semi βγαίνουν απογοητευτικά. Σε ένα πλοίο με πιό ρεαλιστική αυτονομία περιμένω οτι τα νούμερα θα είναι συγκριτικά ακόμη χειρότερα.

 

Για την ιστορία, υπάρχουν πολλοί τύποι άνθρακα, κάποιοι έχουν ειδικό βάρος λίγο πιό κάτω απο τη μονάδα, οπότε και επιπλέουν στο νερό, οι πιό πολλοί έχουν λίγο πιό πάνω απο τη μονάδα και βυθίζονται.

 

Το σίδερο έχει ειδικό βάρος πανω απο 7000

Δημοσ.

Αν πάρουμε τις αναλογίες από τα αυτοκίνητα, η αντιστοιχία είναι περίπου 3kw για κάθε λίτρο diesel. Αν βάλουμε τιμή κιλοβατώρας τα 300 ευρώ (που είναι τεράστια τιμή και σύντομα το κόστος τους θα πέσει κάτω από τα 100 ευρώ) θες 1000 ευρώ μπαταρίες για κάθε λίτρο diesel που γλιτώνεις. Με τιμή ναυτιλιακού πετρελαίου στα 60λεπτά το λίτρο θες λίγο πάνω από 1500 διαδρομές.

Για ένα καράβι που πάει Κρήτη αυτό είναι 3 χρόνια. ...και έβαλα πολύ ακριβές τιμές μπαταρίας. Η Τέσλα μετά το 2020 θα μπορεί να κατασκευάζει μπαταρίες με κόστος κοντά στα 50 ευρώ την kwh.

Η ερώτηση μου πήγαινε στους χρόνους και στις αποστάσεις κυρίως. Τα 80 km που κάνει το πλοίο, τα κάνει σε 6,5 ώρες.

Αλλά μεταφέρει κάρβουνο. Οι άνθρωποι δεν νομίζω να έχουν τόση υπομονή.

Δημοσ.

@NT1G μιλάμε πάντα για ίδιους χρόνους και αποστάσεις.

 

@Fubar το Tesla Semi θα έχει παρόμοιο βάρος με τον τυπικό τράκτορα. Δεν θα υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές στο ωφέλιμο φορτίο. Άλλωστε οι τράκτορες σκέτοι πολλές φορές πλησιάζουν τους 10 τόννους σε βάρος.

Το 1MWh μπαταρίες θα είναι περίπου 4 τόννοι με την τωρινή τεχνολογία. Λέγεται πάντως ότι λόγω βελτιώσεων στην απόδοση θα έχει λίγο μικρότερη χωρητικότητα μπαταρίας και βέβαια συνέχεια αυξάνεται η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.

 

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι το ωφέλιμο στη χειρότερη να μειωθεί κατά 2 τόννους. Πιθανότατα να είναι παρόμοιο.

Δημοσ.

Ειναι για γελια τα σχολια καποιων..

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙΙΙΙ!!

Που το ειδατε να λεει αυτοκινουμενο ωρε παληκαρια;

 

ηλεκτροκινητο γραφει! ΙΛΕΟΣ!

  • Like 2
Δημοσ.

@Fubar το Tesla Semi θα έχει παρόμοιο βάρος με τον τυπικό τράκτορα. Δεν θα υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές στο ωφέλιμο φορτίο. Άλλωστε οι τράκτορες σκέτοι πολλές φορές πλησιάζουν τους 10 τόννους σε βάρος.

Το 1MWh μπαταρίες θα είναι περίπου 4 τόννοι με την τωρινή τεχνολογία.

 

Το Tesla Semi και γιατί δέν πρόκειται να κάνει αυτά που υπόσχεται το έχω αναλύσει μέχρι θανάτου στο άλλο topic

 

Το τελευταίο ηλεκτρικό φορτηγό που παρουσίασε η Daimler θα έχει 300KWh μπαταρίες και 1800 κιλά λιγότερο οφέλιμο. Αν το αναγάγουμε στο 1MWh μας βγάζει 6 τόνους, όχι 4. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα 25%-30% του οφέλιμου φορτίου.

 

Λέγεται πάντως ότι λόγω βελτιώσεων στην απόδοση θα έχει λίγο μικρότερη χωρητικότητα μπαταρίας και βέβαια συνέχεια αυξάνεται η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.

Ποιοί το λένε αυτό?

 

Η απόδοση είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα χειροτερεύσει, γιατι το χαμηλό Cd που διαφημίζουν δέν είναι εφικτό σε φορτηγό παραγωγής.

 

 

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι το ωφέλιμο στη χειρότερη να μειωθεί κατά 2 τόννους. Πιθανότατα να είναι παρόμοιο.

 

 

Όλη αυτή η αισιοδοξία πηγάζει απο την προσδοκία οτι στο μέλλον θα βελτιωθεί η τεχνολογία των μπαταριών. Όμως το μέλλον για το Tesla Semi είναι στο 2019.

 

Για να είναι εφικτό το project θα πρέπει το κόστος και βάρος των μπαταριών να πέσει στο 1/4 του σημερινού μέσα στον επόμενο χρόνο.

 

Χωρίς να μπορώ να το αποκλείσω σαν ενδεχόμενο, αυτό απαιτεί ταυτόχρονα τεχνολογικά άλματα σε πολλούς διαφορετικούς τομείς. Πόσο πιθανό είναι να γίνει κάτι τέτοιο? Η Tesla ουσιαστικά βασίζει το μέλλον της σε ένα θαύμα.

Δημοσ.

Eγώ είμαι μαζί τους πάντως, πιο πολλά κοινά έχουμε με αυτούς παρά με τους κουρέληδες της μέσης ανατολής και τους κινέζους.

Φίλε δεν θα σχολιάσω τα κουρελήδες και αυτού του τύπου τα σχόλια.Αλλά τα πράγματα δεν είναι όπως μας τα παρουσιάζουν.Ωραίο το παραμύθι εμείς είμαστε οι καλοί και οι άλλοι είναι τρομοκράτες/κομμουνιστές/φασίστες/κουρελήδες/κλέφτες και τι άλλο.Αλλά τα περισσότερα εγκλήματα τα έχει κάνει ο δυτικός κόσμος.Και δεν εννοώ ούτε να γίνουμε σωβιέτ(με τον καπιταλισμό είμαι προσωπικά) ούτε επανασατάσεις και ακραία πράγματα.Αλλά το να βομβαρδίζουμε και να καταπιέζουμε τους πάντες για κέρδος των ΗΠΑ της ευρώπης και των υπόλοιπων χωρών του λεγόμενου ανεπτυγμένου κόσμου δεν είναι σωστό.Εσύ είσαι οκ που το ισραήλ χθες έστειλε παιδιά στα νοσοκομεία με βομβαρδισμούς?τι ήταν κουρελήδες?Άμα αυρίο ένας ισλαμιστης δολοφόνος μαχαιρώσει έναν στο Λονδίνο θα βουήξουν τα κανάλια(και πολύ σωστά) αλλά όταν συμμαχοι μας σκοτώνουν σε αριθμό ανθρώπους σε άλλη τάξη μεγέθους τότε κλαιν.

  • Like 1
Δημοσ.

Φίλε δεν θα σχολιάσω τα κουρελήδες και αυτού του τύπου τα σχόλια.Αλλά τα πράγματα δεν είναι όπως μας τα παρουσιάζουν.Ωραίο το παραμύθι εμείς είμαστε οι καλοί και οι άλλοι είναι τρομοκράτες/κομμουνιστές/φασίστες/κουρελήδες/κλέφτες και τι άλλο.Αλλά τα περισσότερα εγκλήματα τα έχει κάνει ο δυτικός κόσμος.Και δεν εννοώ ούτε να γίνουμε σωβιέτ(με τον καπιταλισμό είμαι προσωπικά) ούτε επανασατάσεις και ακραία πράγματα.Αλλά το να βομβαρδίζουμε και να καταπιέζουμε τους πάντες για κέρδος των ΗΠΑ της ευρώπης και των υπόλοιπων χωρών του λεγόμενου ανεπτυγμένου κόσμου δεν είναι σωστό.Εσύ είσαι οκ που το ισραήλ χθες έστειλε παιδιά στα νοσοκομεία με βομβαρδισμούς?τι ήταν κουρελήδες?Άμα αυρίο ένας ισλαμιστης δολοφόνος μαχαιρώσει έναν στο Λονδίνο θα βουήξουν τα κανάλια(και πολύ σωστά) αλλά όταν συμμαχοι μας σκοτώνουν σε αριθμό ανθρώπους σε άλλη τάξη μεγέθους τότε κλαιν.

Βρε χαζούλη, στην political correct ορολογία και φρασεολογία αυτό που μόλις ανέλυσες ονομάζεται "collateral damage / deaths". Δεν έχουν σημασία οι αριθμοί και έτσι ονομάζουν τις ανθρώπινες ψυχές όταν πρόκειται αυτές να είναι ... του αντίπαλου στρατοπέδου / παράταξης, από τις ανθρώπινες ψυχές που έτσι τις ονομάζουν όταν πρόκειται για την από εδώ μεριά.

 

Υ.Γ. Νομίζω ότι στα Ελληνικά "μεταφράζεται" σε παράπλευρες απώλειες.

Υ.Γ.2 Χαίρομαι πάντως που σε ένα πολύ δυνατό από τεχνολογικής άποψης site, υπάρχει χώρος και για ανάλυση θεμάτων γενικότερου περιοχομένου.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...