Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

"Το υδρογόνο για επιβατικά είναι ηλιθιότητα" (ποίος άλλος άραγε να το είπε ακριβώς έτσι?) αλλά από την άλλη καλός να ορίσουν.

 

Tokyo Hydrogen Olympics 2020 αν σου λέει κάτι, και γενικά όλη η προσπάθεια της Ιαπωνίας να στηθεί πάνω στο υδρογόνο σαν γενικό καύσιμο.

Σαν γενικό καύσιμο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι πλήρως αποδοτικό στα επιβατικά αυτοκίνητα για να υπάρχει γενικό πλεονέκτημα.

 

Άλλα εντάξει. Εννοείται ότι θα είναι βλακεία αφού το λέτε εσείς, και οι Ιάπωνες τίποτα απολύτως δεν ξέρουν

  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Άλλα εντάξει. Εννοείται ότι θα είναι βλακεία αφού το λέτε εσείς, και οι Ιάπωνες τίποτα απολύτως δεν ξέρουν

Ξέρεις από πότε παλεύουν οι Ιάπωνες με το Υδρογόνο;

 

Το μόνο που έχουν καταφέρει είναι μια τρύπα στο νερό.

 

Στα επιβατικά είναι ηλίθιο για πρακτικούς λόγους. Στα βαριά οχήματα μένει να δούμε το αποτέλεσμα από τις δοκιμές της Toyota.

  • Like 1
Δημοσ.

@haHa

 

Έχεις μπεί σε infinite loop και επαναλαμβάνεις ένα σενάριο που δέν είναι ρεαλιστικό ενώ παράλληλα αγνοείς όλα τα αρνητικά, επειδή είναι το μοναδικό το οποίο βγάζει κέρδος απο day one. Και είναι τόσο σαθρό, που ακόμα και ένα downpayment 10% το καταρρίπτει 

 

Όσον αφορά το leasing, η Tesla έχει calculator, τουλάχιστον για τα επιβατικά: https://www.tesla.com/support/affordability-calculator?redirect=no

 

Η μικρότερη δόση με $0 downpayment είναι γύρω στα $1020 για 3 χρόνια για το φτηνό model S των $75K. Δηλαδή στο τέλος της μίσθωσης θα έχεις πληρώσει 36*1020 = 36720

 

Στις δόσεις είναι ήδη υπολογισμένη η έκπτωση των περίπου $7500.

 

Όμως ενδιαφέρον έχει να δούμε τα ψιλά γράμματα:

 

 

Tesla Leasing

Available in most states. On approved credit. Not all customers will qualify. Payments do not include applicable taxes. Tax, title, registration and other fees are additional fees that are due at signing. No security deposit required. Estimated monthly payments shown based on lease program that is valid for vehicles delivered by 12/31/17.

 

 

 

Οπότε πρέπει να έχεις καλό credit score και στις τιμές δέν περιλαμβάνονται φόροι και άλλες χρεώσεις, τα οποία θα πρέπει να πληρωθούν κατα την υπογραφή

 

και:

 

The payment calculations are provided for informational purposes only and may reflect assumptions that may not apply to you or lease terms for which you may not qualify. Price indicated may not include all taxes and registration fees. You will be responsible for additional taxes and fees. The price also does not include savings from gas. Model S and Model X qualify for a federal tax credit up to $7,500 which is already included in the payment calculations.

The lease calculation is based a three year, 10,000 mile lease. Tesla leasing is a three year program with 10,000, 12,000 or 15,000 annual mileage options. A $5,000 down payment, $695 acquisition fee, and the first month's lease payment is due when picking up your Model S or Model X. A $395 disposition fee is required when returning your Model S or Model X at the end of your lease.

 

 

Πρέπει επιπλέον να πληρώσεις ένα ποσό και κατα την παραλαβή, και κατα την παράδοση του οχήματος.

 

Αρα μαζευτήκανε ήδη ένα σωρό ποσα που θα πρέπει να πληρωθούν μπροστά. Οι δε δόσεις είναι υπολογισμένες για 10Κ μιλια το χρόνο, θα είναι μεγαλύτερες για τα μεγαλύτερα πακέτα. Αν τα ξεπεράσεις ενώ εχεις μικρό πακέτο πληρώνεις penalty. Όπως penalty πληρώνεις και αν επιστρέψεις το όχημα χτυπημένο ή με άλλη ζημιά.

 

Επίσης, αν και το calculator επιτρέπει να βάλεις $0 downpayment, εδώ αναφέρει $5000. Οπότε στην πράξη πιθανόν να μήν ισχύει το $0. Άλλωστε και στη σελίδα αναφέρει low downpayment, όχι zero.

 

 

Όσον αφορά τα 7 cents δέν είπα οτι είναι αδύνατο, αλλά οτι είναι πολύ αισιόδοξο. Και αυτό γιατι εκτός του οτι η τιμή είναι κάτω απο τους μέσους όρους βάσει των αριθμών που παρέθεσες εσύ ο ίδιος, μέσα σε αυτή την τιμή θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος κατασκευής των Megachargers. Οι οποίοι Megachargers είναι άλλο ένα τεράστιο can of worms απο μόνοι τους.

 

Η δέ συμφωνία της Apple για 3 cents (τα οποία προς το τέλος της 25ετίας φτάνουν τα 5) όπως σου είπα και πολύ βολικά προσπέρασες, αφορά τιμή LCOE. Μέχρι να φτάσει στην κατανάλωση έχει κι άλλα κόστη.

 

 

 

Απο κεί και πέρα, έχεις γραπωθεί πάνω στο μοναδικό πλεονέκτημα του φτηνού ρεύματος όπως ο ναυαγός στο σωσίβιο, και αρνείσαι πεισματικά να υπολογίσεις τα μειονεκτήματα.

 

Μάλιστα όταν αναφέρω τα ζητήματα βάρους και όγκου λές ψέματα οτι αλλάζω τα νούμερα, ενώ όπως σου έδειξα, τα λέω αυτά εδώ και τους τελευταίους 3 μήνες.

 

Αλλά έστω οτι δέν τα είχα πεί, και τα παρουσίαζα τώρα για πρώτη φορά. Αλλάζει κάτι? Αυτή είναι η πραγματικότητα και αυτά τα κρυφά κόστη υπάρχουν είτε τα πεί ο Fubar ειτε όχι.

 

Απ ότι φαίνεται αυτό που σε νοιάζει δέν είναι τα νούμερα να αποτυπώνουν την πραγματικότητα, αλλά να βγαίνουν έτσι ωστε να κερδίζει η Tesla. Γι αυτό σε ενόχλησε και η σωστή παρατήρηση του Whargoul σχετικά με τους φόρους των καυσίμων.

 

 

Είναι όπως κάποιοι που ανοίγουν μαγαζιά υπερτιμόντας τα πιθανά έσοδα και υποτιμόντας όλα τα κόστη. Μετά τους έρχεται η προκαταβολή φόρου, ΕΦΚΑ, ΦΠΑ, τα έσοδα είναι λιγότερα απο αυτά που υπολόγιζαν και το μαγαζί κλείνει πάνω στο χρόνο αφήνοντας φέσια παντού.

 

 

 

Θυμώνεις όταν λέω για φανμποισμό, αλλά αυτό ακριβώς γίνεται. Κάποιοι (και λέγοντας κάποιοι εννοώ εκτός απο μεμονωμένα άτομα και διάφορα ειδησεογραφικά τύπου wired, mashable κτλ) απο κεί που φορτηγό είχαν δεί μόνο απο φωτογραφία, ξαφνικά με το που ανακοίνωσε η Tesla το Semi, τους έπιασε η κάψα με τα φορτηγά.

 

Και όχι μόνο αυτό, αλλά το παίζουν και ειδικοί στα logistics. Με τραγικά αποτελέσματα, όπως το να αναφέρονται στις 80,000lbs ώς ωφέλιμο φορτίο, ή να μήν μπορούν να υπολογίσουν σωστά τα μίλια.

Δημοσ.

@haHa

 

Έχεις μπεί σε infinite loop και επαναλαμβάνεις ένα σενάριο που δέν είναι ρεαλιστικό ενώ παράλληλα αγνοείς όλα τα αρνητικά, επειδή είναι το μοναδικό το οποίο βγάζει κέρδος απο day one. Και είναι τόσο σαθρό, που ακόμα και ένα downpayment 10% το καταρρίπτει 

Το σεναριο δεν ειναι δικο μου, ειναι δικο σου.

Ολα τα αρνητικα κλπ που λες ειναι παραδοχες ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ και αυτες χρησιμοποιησα.

Η μονη αλλαγη που εκανα ειναι το 0% προκαταβολη.

 

Ολα τα υπολοιπα που γραφεις και πιο κατω για το leasing, ισχυουν για το παραδειγμα που ΕΣΥ εδωσες.

 

Καταλαβαινω οτι δεν θελεις να κανεις για 0% προκαταβολη το παραδειγμα που εσυ εδωσες, γιατι δειχνει οτι δεν ισχυουν αυτα που γραφεις.

Δεν εγινε κατι, πες εγραψα κατι λαθος και πραγματι μπορει να υπαρχει κερδος απο το day one συμφωνα με τα υπολοιπα νουμερα που εσυ χρησιμοποιησες.

 

Δεν θα ειναι αλλωστε η πρωτη φορα που συγχεεις καταστασεις και κανεις λαθη, πχ στην περιπτωση του lease, οπου το οφελος μπορει να ειναι απο την πρωτη μερα και αλλη η περιπτωση της αγορας, οπου "το payback period ειναι 2 χρονια".

Εδώ η ίδια η Tesla λέει για 2 χρόνια payback period, αλλά εσείς επιμένετε οτι το κέρδος θα είναι απο την πρώτη μέρα.

 
Βαλε στην ακρη τα γυαλια σου και θα σταματησεις να τα συγχεεις.

-------------------

Απο κεί και πέρα, έχεις γραπωθεί πάνω στο μοναδικό πλεονέκτημα του φτηνού ρεύματος όπως ο ναυαγός στο σωσίβιο, και αρνείσαι πεισματικά να υπολογίσεις τα μειονεκτήματα.

Δεν εχω γραπωθει απο πουθενα.

Οπως εγραψα και προηγουμενως δεν εχω πει κατι θετικο ή αρνητικο για το tesla semi ή για τα diesel φορτηγα. Εγω απλα θελω να σου δειξω οτι συμφωνα με τα δικα σου νουμερα καταναλωσεων, τιμης ρευματος, πετρελαιου, δοσεις leasing κλπ, το tesla semi ειναι φθηνοτερο απο day one σε leasing με 0% προκαταβολη. Παντα συμφωνα με τα δικα σου νουμερα.

Επισης προσπαθω να σε βοηθησω να ξεμπερδεψεις το leasing με την αγορα και το payback period που μπερδευες.

 

 

Απ ότι φαίνεται αυτό που σε νοιάζει δέν είναι τα νούμερα να αποτυπώνουν την πραγματικότητα, αλλά να βγαίνουν έτσι ωστε να κερδίζει η Tesla. Γι αυτό σε ενόχλησε και η σωστή παρατήρηση του Whargoul σχετικά με τους φόρους των καυσίμων.

 

Για πολλοστη φορα:

τα νουμερα ειναι ΔΙΚΑ ΣΟΥ.

 

 

Μάλιστα όταν αναφέρω τα ζητήματα βάρους και όγκου λές ψέματα οτι αλλάζω τα νούμερα, ενώ όπως σου έδειξα, τα λέω αυτά εδώ και τους τελευταίους 3 μήνες.

 

Εδω δυστυχως ισως αποτυπωνεται καλυτερα το οτι φορας γυαλια για αυτο βγαζεις τοσο λαθος συμπερασματα.

Το να ισχυριζεσαι οτι 'λεω ψεμματα οτι αλλαζεις τα νουμερα' ειναι ενδεικτικο.

 

Ξαναβαζω εδω τα δικα σου νουμερα με τα οποια εκανα τις πραξεις και τωρα θελεις να τα αλλαξεις:

Έφτιαξα το παρακάτω excel για ένα σενάριο leasing.

 

Για το κλασσικό φορτηγό υπολογίζω αρχική αξία 100000, κατανάλωση 7mpg, τιμή γαλονιού $2,5, οπότε το κόστος πετρελαίου ανα 100 μίλια είναι περίπου 35,7 δολάρια.

 

Για το Tesla, 150000 αρχική τιμή, κατανάλωση 2kwh/mi τιμή κιλοβατώρας ,07, οπότε το κόστος του ηλεκτρικού ανα 100 μίλια είναι 14 δολάρια.

 

Υποθέτω οτι και τα δύο φορτηγά κάνουν 5000 μίλια το μήνα. Επομένως το κλασσικό φορτηγό θέλει $1875 σε πετρέλαιο το μήνα, και το Tesla  $700 το μήνα.

 

Υπολογίζω οτι για το leasing δινουν 10% της αξίας προκαταβολή (αρα 10 και 15 χιλιάδες αντίστοιχα) και το υπόλοιπο αποπληρώνεται σε 48 άτοκες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες βγαίνουν 1875 για το κλασσικό φορτηγό και 2812,50 για το Tesla

 

Περιμενουμε να κανεις το ιδιο παραδειγμα , με τα ιδια νουμερα για 0% προκαταβολη.

Το γιατι δεν το κανεις και αρχιζεις να αμφισβητησεις τα νουμερα που εσυ παρεθεσες(πχ τωρα μιλας για το κοστος του ρευματος) περιγραφεται καλυτερα απο αυτο εδω:

Ο φανμποισμός έχει κτυπήσει τέτοιο επίπεδο, που η απλή αριθμητική δημοτικού πηδήχτηκε απο το παράθυρο. 

  • Like 1
Δημοσ.

@haHa

Καλό είναι όταν υποστηρίζεις μια γνώμη, και μάλιστα με τέτοιο σθένος, αυτό να βασίζεται σε εμπειρία απο τον πραγματικό κόσμο.

Αν παίρνεις τις μετρητοίς τα λεγόμενα ενός συστηματικού μπουρδολόγου (Elon Musk) χωρίς να έχεις προσωπική εμπειρία απο το χώρο, θα οδηγηθείς με βεβαιότητα σε λάθος συμπεράσματα.

Αποψη μου, με όσα γνωρίζω απο την προσωπική μου επαγγελματική ενασχόληση με το χώρο των μεταφορών, είναι οτι το Tesla Semi, κάτω απο ιδανικές και πολύ συγκεκριμένες συνθήκες, θα αρχίσει να βγάζει ένα μικρό όφελος μετά απο αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η χρήση του θα είναι ακριβότερη ως πολύ ακριβότερη σε σχέση με τα παραδοσιακά ντιζελοκίνητα. Ίσως στην Ευρώπη να εχει καλύτερη τύχη λόγω υψηλότερης τιμής καυσίμων, αλλά ίσως και όχι, γιατι παράλληλα είναι υψηλότερες και οι τιμές ρεύματος.

Το business case της Tesla σχετικά με το Semi είναι τρύπιο απο παντού σα σουρωτήρι. Όπως ήδη σου έδειξα, αρκεί μόνο και μόνο η προκαταβολή για να βγάλει τα νούμερα εκτός.

Αλλά εφόσον επιμένεις, ας πάρουμε τα νούμερα με 0% προκαταβολή όπως το θέλεις:
 

Υπολογίζω οτι για το leasing δινουν 0% προκαταβολή και το υπόλοιπο αποπληρώνεται σε 50 άτοκες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες βγαίνουν 2000 για το κλασσικό φορτηγό και 3000 για το Tesla.

Συνολικο κοστος ειναι δοση leasing + κοστος καυσιμου/ενεργειας, οποτε εχουμε τα εξης για καθε μηνα:
diesel φορτηγο: 2000 + 1875 = $3875
Tesla Semi: 3000 + 700 = $3700

Βλεπουμε λοιπον οτι το Tesla Semi ειναι πιο οικονομικο απο day one στην περιπτωση του leasing με 0% προκαταβολη."

 

Με βάση αυτά τα νούμερα υπάρχει ένα όφελος υπέρ του Tesla της τάξης των $175 το μήνα.

 

Ας δούμε όμως ποιά είναι η επίπτωση του μειωμένου μεταφορικού έργου που θα εκτελέι το Tesla.

Αυτό είναι το φορτηγό που παρουσίασε η Daimler λίγες μέρες πρίν την παρουσίαση του Semi: Daimler unveils heavy-duty all-electric truck concept with ‘up to 220 miles’ range

 

Αναφέρει οτι το ωφέλιμο φορτίο είναι 1,8 τόνοι μικρότερο απο τα αντίστοιχα ντιζελοκίνητα. Για το Tesla, το οποίο είναι βαρύτερο, δυνατότερο και με μεγαλύτερη αυτονομία, θα υποθέσω πολύ συντηρητικα οτι μπορεί να μεταφέρει 3 τόνους λιγότερο.

 

Αν οι 3 τόνοι φαίνονται λίγοι, να πώ οτι το φορτηγό που χρησιμοποιώ τώρα (Mercedes Atego 814) έχει 8 τόνους μεικτο και 4 ωφέλιμο. Άλλοι συνάδελφοι αυτοκινητιστές βγάζουν το ψωμί τους με ακόμα μικρότερα φορτηγά.


Οπότε υποθέτω οτι το diesel έχει 20 τόνους ωφέλιμο και το Tesla 17.

 

Υποθέτω πολύ συντηρητικά οτι το ton-mile είναι στα 15 cents. Το πραγματικό νούμερο εχει πολύ μεγάλες διακυμάνσεις και εξαρτάται απο πολλούς παράγοντες (μεταφερόμενο προιόν, διαδρομή κτλ.) αλλά ο μέσος όρος είναι κάπου στα 25-30.

5000 μίλια το μήνα, επι 20 τόνους επι 15 cents ανα ton-mile=

5000 x 20 x .15 = $15000

Για το Tesla

5000 x 17 x .15 = $12750

 

Οπότε το Tesla κερδίζει $175 το μήνα σε καύσιμο, αλλά χάνει $2250 το μήνα απο διαφυγόντα κέρδη.

 

 

Αν νομίζεις οτι δέν έχει βάση αυτό που λέω, δές εδώ σχετικά με το νέο φορτηγό της Iveco: New Stralis X-WAY: the completely new construction logistics and urban services range

 

The Stralis X-WAY breaks new ground with the exceptionally low kerb weight of the Super Loader version, tested by UTAC at just 8,845 kg, which delivers the highest payload in its segment. It can carry 355 kg more load than the best vehicle certified by UTAC, resulting in a financial benefit of up to 23,500 € a year.

 

Ελαφρώσανε το φορτηγό κατα 355 κιλά, οπότε το ωφέλιμο φορτίο αυξήθηκε κατα το ίδιο νούμερο.

 

Το χρηματικό ώφελος δέν βγαίνει μόνο απο τα τονοχιλιόμετρα, αλλά και απο το γεγονός οτι οταν το φορτηγό έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο θα χρειαστούν λιγότερες διαδρομές, λιγότερος χρόνος, λιγότερο καύσιμο και λιγότερη συντήρηση.

 

Αυτός είναι και ο λόγος που επιμένω τόσο πολύ με τα βάρη. Είναι το Α και το Ω ενός φορτηγού.

 

Και γι αυτό θεωρώ την παρουσίαση του Semi την πιό άκυρη παρουσίαση φορτηγού ever. Αναφέρει εκ του πονηρού μόνο το μεικτό βάρος και τίποτα για το ωφέλιμο, ωστε οι επενδυτές που δέν ξέρουν απο φορτηγά να τσιμπήσουν.

 

Δημοσ.

@haHa

 

Καλό είναι όταν υποστηρίζεις μια γνώμη, και μάλιστα με τέτοιο σθένος, αυτό να βασίζεται σε εμπειρία απο τον πραγματικό κόσμο.

 

Αν παίρνεις τις μετρητοίς τα λεγόμενα ενός συστηματικού μπουρδολόγου (Elon Musk) χωρίς να έχεις προσωπική εμπειρία απο το χώρο, θα οδηγηθείς με βεβαιότητα σε λάθος συμπεράσματα.

Για πολλοστη φορα:

εξεταζω το δικο σου παραδειγμα με τα νουμερα που εσυ χρησιμοποιησες. Εσυ οπως βλεπεις ησουν αυτος που κατεληξες "σε λαθος συμπερασματα", πιθανως λογω παθους.

 

Ενδεικτικα, επιτελους κατεληξες σε αυτο:

Αλλά εφόσον επιμένεις, ας πάρουμε τα νούμερα με 0% προκαταβολή όπως το θέλεις:

 

Με βάση αυτά τα νούμερα υπάρχει ένα όφελος υπέρ του Tesla της τάξης των $175 το μήνα.

 

το οποιο φυσικα ερχεται σε αντιθεση με τις ανακριβειες που εγραφες προηγουμενως:

Δέν υπάρχει περίπτωση με κανένα lease plan το Tesla να έχει όφελος απο την πρώτη μέρα. Ακόμα και τα δύο χρόνια που λέει η Tesla είναι υπέραισιοδοξα.

 

Η ίδια η Tesla σε διαψεύδει, καθώς στο site της https://www.tesla.com/semi/ αναφέρει "2 year payback period" (το οποίο κατα τη γνώμη μου είναι υπερβολικά αισιόδοξο)

 

Σε καμία περίπτωση δέν θα υπάρχουν οφέλη απο την πρώτη μέρα όπως λές.

 

 

Και αυτό που δέν καταλαβαίνεις εσύ είναι οτι το μόνο σενάριο οπου το Tesla μπορεί να βγάλει όφελος απο την πρώτη μέρα είναι μόνο αν οι δόσεις του leasing είναι ίδιες με του παραδοσιακού φορτηγού.

 

Πράγμα που ποτέ δέν πρόκειται να γίνει γιατι το Tesla (αν ποτέ βγεί) θα είναι σημαντικά ακριβότερο.

 

Ο φανμποισμός έχει κτυπήσει τέτοιο επίπεδο, που η απλή αριθμητική δημοτικού πηδήχτηκε απο το παράθυρο.

 

Εδώ η ίδια η Tesla λέει για 2 χρόνια payback period, αλλά εσείς επιμένετε οτι το κέρδος θα είναι απο την πρώτη μέρα.

 

Το ενδιαφερον ειναι οτι στο γραφανε απο τις 27 Νοεμβριου:

 

Δεν είναι πυρηνική επιστήμη, ότι οι μεγαλύτερες δόσεις για το leasing ισοσκελίζονται και με το παραπάνω από το πολύ φθηνότερο κόστος των καυσίμων.

 

αλλα το παθος σου δεν σε αφηνε να δεις κατι τοσο απλο και μαλιστα σε οδηγουσε να κανεις τετοιες δηλωσεις:

 

Ο φανμποισμός έχει κτυπήσει τέτοιο επίπεδο, που η απλή αριθμητική δημοτικού πηδήχτηκε απο το παράθυρο.

 

Δυστυχως, οι ανακριβειες που γραφεις ειναι αρκετες και ακομα και για κατι τοσο απλο που ειναι "απλη αριθμητικη δημοτικου", χρειαστηκαν 7 μερες.

 

Καλη συνεχεια και ελπιζω μελλοντικα το παθος σου να μην σε τυφλωνει ωστε να μην χρειαζονται 7 μερες για να κατανοησεις "απλη αριθμητικη δημοτικου".

  • Like 2
Δημοσ.

Στο προηγούμενο πόστ είδαμε πώς κάτω απο ιδανικές συνθήκες χρηματοδότησης, το φτηνότερο ρεύμα δίνει φαινομενικά στο Tesla Semi ένα μικρό όφελος έναντι ενός αντίστοιχου πετρελαιοκίνητου. (ειμαι γενναιόδωρος και δινω αυτή τη μικρή νίκη στο φίλο haHa :-D )

 

Και λέω φαινομενικά, γιατι αμέσως μετά έδειξα πώς το μειωμένο ωφέλιμο φορτίο του Semi αντισταθμίζει αυτό το όφελος κατα τουλάχιστον 10 φορές, οπότε στην ουσία ποτέ δεν θα βγάλει τα λεφτά του σε σύγκριση με το πετρελαιοκίνητο.

 

Οι υπολογισμοί αυτοί γίνανε βάση της υπόσχεσης του Musk οτι θα εγγυηθεί σταθερή τιμή ρεύματος 7cent/KWh.

 

Πόσο εφικτή όμως είναι αυτη η τιμή?

 

Θα εξετάσω δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η ηλεκτροδότηση απο το δίκτυο. Το δεύτερο είναι αυτό που υποσχέθηκε ο Musk, δηλαδή αυτονομία μέσω ηλεκτροδότησης απο Φ/Β και αποθήκευση σε μπαταρίες.

 

Ας δούμε πρώτα την ηλεκτροδότηση απο το δίκτυο. Όπως ήδη αναφέρθηκε, στην Αμερική το βιομηχανικό ρεύμα πωλείται κατα μέσο όρο στα 7,25 cent/KWh. Αυτό απο μόνο του δημιουργεί πρόβλημα, καθώς στις περιοχές που έχουν πιό ακριβό ρεύμα απο τα 7, σημαίνει οτι η Tesla θα τσοντάρει τη διαφορά για να φτάσει στα 7.

 

Όμως αυτό απο μόνο του δέν είναι το μόνο κόστος. Βγάζοντας εκτός το κόστος για την κατασκευή των Megachargers, αγορά/leasing  οικοπέδων, εξοπλισμός, που είναι κοινά και στα δύο σενάρια, έχουμε το κόστος σύνδεσης με το δίκτυο υψηλής τάσης (γιατι τα megawatt που απαιτούνται δέν καλύπτονται απο μέση τάση)

 

Ενδεικτικά, σε δικό μου επαγγελματικό χώρο που ζήτησα επαύξηση απο 3x63 σε 3x100, πλήρωσα στο ΔΕΔΔΗΕ 4800 ευρώ. Και αυτό που περιελάμβαναν οι εργασίες ήταν βασικά η αντικατάσταση του καλωδίου περίπου 10 μέτρων απο την κολώνα μέχρι το μετρητή με άλλο, χοντρύτερο.

 

Στην περίπτωση των megachargers, το κόστος μόνο και μόνο για τη σύνδεση με το δίκτυο, ανάλογα και με την απόσταση απο τους κοντινότερους πυλώνες μπορεί να κυμαίνεται απο αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες, εώς κάποια εκατομύρια δολάρια.

 

Απο κεί και πέρα, το χαμηλό κόστος της κιλοβατώρας στο βιομηχανικό ρεύμα έρχεται με κάποιες προυποθέσεις. Σε αντίθεση με τον οικιακό χρήστη, ο οποίος μπορεί να συνδέσει ότι θέλει και όποτε θέλει στην παροχή του χωρίς συνέπειες, στα βιομηχανικά ρεύματα μετρούνται και άλλοι παράγοντες, όπως η Αεργος Ισχύς (συνφ), Χρεωστέα Μέγιστη Ζήτηση και Μέγιστη Ζήτηση Αιχμής.

 

Απο αυτά, το πρώτο (αεργος ισχύς) διορθώνεται σχετικά εύκολα. Η χρεωστέα μέγιστη ζήτηση σημαίνει οτι όταν η συνολική ισχύς (πχ όλες οι θέσεις φόρτισης είναι σε χρήση) ξεπεράσει κάποιο όριο, η κάθε κιλοβατώρα που γράφει ο μετρητής χρεώνεται με καπέλο. Η μέγιστη ζήτηση αιχμής έχει να κάνει με την κατανάλωση κατα τις ώρες αιχμής, οπου επιπλέον χρεώνεται καπέλο.

 

Μερικά σχετικά: http://hellasnrg.gr/el/content/logariasmos-dei-xerete-na-ton-diabazete

http://academics.epu.ntua.gr/LinkClick.aspx?fileticket=kpHbTSTJgNk%3D&tabid=378&mid=2312

 

Σύμφωνα με αυτό το άρθρο: Tesla’s Newest Promises Break the Laws of Batteries

η Tesla θα πρέπει να επιδοτεί την κάθε κιλοβατώρα με τουλαχιστον 40 cents

 

 

Perhaps Tesla's most head-scratching revelation is that it will guarantee truckers electricity rates of 7 cents per kilowatt hour. That could result in fuels savings of more than $30,000 a year for some truckers, according to Bloomberg estimates. Partly, Musk said, this will be done by adding solar power and massive battery packs at the charging stations.  While the economics of such a plan vary by region, under any scenario that BNEF's Morsy expects, Tesla will be heavily subsidizing those electricity rates for customers. He estimated that Tesla will pay a minimum of 40 cents per kilowatt hour, on average, for every 7 cents paid by a trucking company.   “There's no way you can reconcile 7 cents a kilowatt hour with anything on the grid that puts a megawatt hour of energy into a battery,” Morsy said. “That simply does not exist.”

 

 

και:

 

 

Many electric utilities base their commercial rates on the peak amount of electricity that a customer draws at one time, even if that peak occurs only for a brief period. Tesla’s Megacharger stations would incur extremely high charges by drawing so much power so quickly. The best chance for mitigating those charges are to build Megachargers at existing truck terminals that already draw a lot of power, Morsy said, and by adding massive battery packs that can spread demand over time.

 

Ας δούμε όμως τι γίνεται ήδη στους υπάρχοντες Superchargers:

 

Η Tesla σταμάτησε να παρέχει δωρεάν ρεύμα για τα επιβατικά που αγοράστηκαν απο την 15/1/2017 και μετά. Οι χρεώσεις ξεκινάνε απο 8 cents/KWh για το ξεκίνημα της φόρτισης και φτάνουν τα 20 cents μετά. Επίσης βάζουν 40 cents ανα λεπτό ποινή όταν το αυτοκίνητο παραμένει σταθμευμένο, ενώ έχει φορτίσει πλήρως. https://www.theverge.com/2017/1/12/14257914/tesla-supercharger-cost-electric-car-charging

 

Απο το παραπάνω άρθρο, υπολογίζει επίσης οτι το πραγματικό κόστος του ηλεκτρικού στους Superchargers είναι της τάξης του 1 δολαρίου ανα κιλοβατώρα! Δηλαδή εκτός του οτι η Tesla πουλά τα αυτοκίνητα της σε τιμές κάτω του κόστους (θα το αναλύσω και αυτό αργότερα), πουλάει και το "τζάμπα" ρεύμα κάτω του κόστους. Δέν είναι τυχαίο οτι μέχρι τώρα το χρέος συσσωρεύεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και χωρίς την παραμικρή προοπτική να μπουν σε κερδοφορία τα επόμενα χρόνια.

 

 

 

Αυτά είναι για τους σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων που συνολικά δέν ξεπερνούν το μισό MW σε ισχύ.

 

Το κάθε φορτηγό για να φορτίσει 1MWh σε 30 λεπτά θέλει ισχύ 2 MW. Αν υποθέσουμε 8 θέσεις φόρτισης, μας κάνει 16 MW εγκατεστημένης ισχύος. Αυτό το νούμερο  αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ποσοστό της παραγωγής ενός εργοστασίου ηλεκτρισμού, και όπως είναι φυσικό θα έχει μεγάλες χρεώσεις, αρκετά παραπάνω απο αυτές που χρεώνει η Tesla στους απλούς Superchargers.

 

 

 

Αλλά ας δεχτούμε οτι η Tesla με κάποιο μαγικό τρόπο καταφέρνει να δώσει ρεύμα με 7 cents στους πελάτες της. Μια σοβαρή εταιρία που διαχειρίζεται στόλο φορτηγών σε καμία περίπτωση δέν θα πρέπει να βασίζεται στους δημόσιους φορτιστές της Tesla (ήδη υπάρχει αναμονή στους Superchargers στα πολυσύχναστα σημεία) και θα πρέπει να έχει δυνατότητα φόρτισης στο χώρο της.

 

Αυτό σημαίνει φυσικά έξοδα για την εγκατάσταση των φορτιστών, τα οποία θα πρέπει να συνυπολογιστούν στο συνολικό κόστος των φορτηγών, καθώς και φόρτιση με ακριβό ρεύμα. Οπότε αν τα φορτηγά αναγκαζονται να κάνουν 1-2 φορτίσεις την εβδομάδα εκτός Megachargers, το συνολικό κόστος χρήσης εκτοξεύεται.

 

Αυτό ήταν το "λογικό" σενάριο. Στη συνέχεια θα δούμε το σενάριο του Musk με τα ΦΒ και τις μπαταρίες

Δημοσ.

Θα συνέχιζα την αποδόμηση του Tesla Semi, όμως δέν έχει νόημα.

 

Όπως δείχνουν τα οικονομικά στοιχεία, η Tesla αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πολύ ασχημη οικονομική κατάσταση, και όπως έχει διαμορφώσει την τιμολόγηση των προιόντων της, χάνει λεφτά και σε κάθε πώληση αυτοκινήτου (τα πουλάει κάτω του κόστους και ξοδεύει πάρα πολλά στις επισκευές μεσα στην εγγύηση) και χάνει και απο το δίκτυο των Superchargers. 

 

Εντω μεταξύ, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές βγάζουν στην αγορά φτηνότερα και ποιοτικότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε η Tesla χάνει το προβάδισμα που είχε.

 

Δέν υπάρχει περίπτωση ποτε να βγάλει κέρδος υπο αυτές τις συνθήκες, τα χρέη θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

 

Η παρουσίαση του Semi και του καινούριου Roadster απ ότι φαίνεται ήταν απλά ένα πυροτέχνημα για να ανεβάσει τη μετοχή και να μαζέψει λίγα χρήματα απο τις προκαταβολές. Κατα τα άλλα, και τα δύο αυτά προιόντα είναι οικονομοτεχνικά αδύνατον να φτιαχτούν με τα ανακοινωθέντα χαρακτηριστικά και τις ανακοινωθέντες τιμές.

 

Επειδή αυτό συνιστά παραπλάνηση επενδυτών, δέν αποκλείεται να υπάρξουν και ποινικές διώξεις εναντίον του Musk. Κάπου είδα οτι ήδη έχει κατατεθεί class action lawsuit σχετικά με τις καθυστερήσεις παράδοσης του Model 3.

 

Πιστεύω οτι στους επόμενους μήνες θα βγούν πολλά άπλυτα στη φόρα σχετικά με τα πραγματικά κόστη των αυτοκινήτων και τα οικονομικά της εταιρίας. Μέχρι τώρα οι επενδυτές και οι κάτοχοι των αυτοκινήτων είναι προσκολλημένοι σε σημείο φανμποισμού με τον Musk και το "όραμα" του και  δέν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα, αποκρύπτουν τα πραγματικά στοιχεία.

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Σαν να αρχίσανε τα πρώτα συννεφάκια?

Exclusive: How Tesla's first truck charging stations will be built

Αναφορά σε κείμενο

 

[...]Reuters has learned that Tesla is collaborating with Anheuser-Busch, PepsiCo and United Parcel Service Inc to build on-site charging terminals at their facilities as part of the automaker’s efforts to roll out the vehicle next year.

Details of the partnerships, which have not been disclosed previously, are still being hammered out, but include design and engineering from Tesla, the companies said. They declined to disclose what portion of the building costs, if any, Tesla would pay, or whether Tesla would be compensated for its work.

 

Απ ότι φαίνεται η Tesla απο κεί που υποσχόταν δίκτυο Megachargers με εγγυημένη τιμή ρεύματος στα 7 cents ανα κιλοβατώρα (κάτι που οι ειδικοί του Insomnia μας λέγανε οτι είναι απόλυτα εφικτό), τώρα πάει να πετάξει το μπαλάκι της φόρτισης σε αυτούς που παραγγείλανε τα φορτηγά!

Θα έχει πολύ ενδιαφέρον το πώς θα εξελιχθεί το όλο πράγμα. Οι εταιρείες αυτές, σε αντίθεση με τους ιδιώτες, δέν πρόκειται να ανεχτούν ούτε καθηστερήσεις μηνών στις παραδόσεις, ούτε αυξήσεις των τιμών, ούτε άλλες αλλαγές στις συμφωνίες.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Σαν να αρχίσανε τα πρώτα συννεφάκια?

Exclusive: How Tesla's first truck charging stations will be built

Απ ότι φαίνεται η Tesla απο κεί που υποσχόταν δίκτυο Megachargers με εγγυημένη τιμή ρεύματος στα 7 cents ανα κιλοβατώρα (κάτι που οι ειδικοί του Insomnia μας λέγανε οτι είναι απόλυτα εφικτό), τώρα πάει να πετάξει το μπαλάκι της φόρτισης σε αυτούς που παραγγείλανε τα φορτηγά!

Θα έχει πολύ ενδιαφέρον το πώς θα εξελιχθεί το όλο πράγμα. Οι εταιρείες αυτές, σε αντίθεση με τους ιδιώτες, δέν πρόκειται να ανεχτούν ούτε καθηστερήσεις μηνών στις παραδόσεις, ούτε αυξήσεις των τιμών, ούτε άλλες αλλαγές στις συμφωνίες.

Λέει το άρθρο που έβαλες:

[διαπραγματεύονται βοήθεια από την tesla] to build on-site charging terminals [ιδιόκτητους σταθμούς φόρτισης στις εγκαταστάσεις των εταιριών]... [επειδή] We have a lot of in-house capability around energy and engineering.

Διαπραγματεύονται δηλαδή αν/τι συμμετοχή θα έχει η Tesla στο να φτιάξουν δικούς τους σταθμούς με δικό τους ρεύμα (π.χ.από ηλιακά μια γράφει παρακάτω) και εσύ ερμηνεύεις : "απο κεί που υποσχόταν δίκτυο Megachargers με εγγυημένη τιμή ρεύματος..τώρα πάει να πετάξει το μπαλάκι της φόρτισης σε αυτούς που παραγγείλανε τα φορτηγά!"

 

Επεξ/σία από Omnigeek
  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Λέει το άρθρο που έβαλες:

[διαπραγματεύονται βοήθεια από την tesla] to build on-site charging terminals [ιδιόκτητους σταθμούς φόρτισης στις εγκαταστάσεις των εταιριών]... [επειδή] We have a lot of in-house capability around energy and engineering.

Διαπραγματεύονται δηλαδή αν/τι συμμετοχή θα έχει η Tesla στο να φτιάξουν δικούς τους σταθμούς με δικό τους ρεύμα (π.χ.από ηλιακά μια γράφει παρακάτω) και εσύ ερμηνεύεις : "απο κεί που υποσχόταν δίκτυο Megachargers με εγγυημένη τιμή ρεύματος..τώρα πάει να πετάξει το μπαλάκι της φόρτισης σε αυτούς που παραγγείλανε τα φορτηγά!"

 

Δές λίγο πιό προσεκτικά, και ειδικά ανάμεσα στις λέξεις.

Αναφορά σε κείμενο

Companies that spoke with Reuters said the first step is to install charging equipment on their own premises. The Semis would be limited to routes that would get them back to home base before the batteries are spent, the firms said.

Άρα στην αρχή τα φορτηγά θα είναι περιορισμένα σε κοντινές διαδρομές (καθώς η Tesla δέν σκοπεύει να φτιάξει Megachargers άμεσα, συμπληρώνω εγώ)

Αναφορά σε κείμενο

PepsiCo, which has reserved 100 Tesla trucks, said it may eventually explore sharing facilities and costs with other companies. The food conglomerate has held multiple meetings with Tesla to discuss the recharging effort, said PepsiCo executive Mike O‘Connell.

Πολλά meetings με την Tesla και η κατάληξη είναι οτι οι εταιρίες θα μοιραστούν μεταξύ τους τις εγκαταστάσεις και τα κόστη.

 

Εγώ πάντως διακρίνω έναν εκνευρισμό απο την πλευρά των εταιριών.

Τα φωτοβολταικά που μπορούν να εγκατασταθούν στα κέντρα διανομής θα αρκούν για να ανάψουν τα φώτα όγκου των Semi. Τα ποσά ενέργειας και ισχύος που απαιτούνται θα έρθουν αναγκαστικά απο το δίκτυο και με μεγάλο κόστος.

 

 

 

 

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Daimler Throws Shade at Tesla as Truck Rivalry Heats Up


Η Mercedes, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο έχει αμφιβολίες σχετικά με το Tesla Semi

Αναφορά σε κείμενο

 

The German manufacturer, best known for its luxury cars, is also the world’s biggest truckmaker, giving Daimler the most to lose should Tesla boss Elon Musk succeed in producing a semi truck with a 500-mile range for delivery starting in 2019.

If that happened, Daimler would have miscalculated to an unimaginable degree, head of trucks Martin Daum suggested to reporters at an event Wednesday in Stuttgart.

 

και

Αναφορά σε κείμενο

“If Tesla really delivers on this promise, we’ll obviously buy two trucks -- one to take apart and one to test because if that happens, something has passed us by,” Daum said. “But for now, the same laws of physics apply” in Germany and in California, where Tesla is based, he added.

 

Επίσης αμφιβάλλει για την μακροζωία των μπαταριών:

Αναφορά σε κείμενο

“Trucks have to run for 1.5 million miles and then there’s a used-truck buyer too after that,” said Daum. “We don’t know for sure how batteries for trucks will react after being in use for four to five years -- it’s very complex.”

 

Θα γίνουν εκτεταμένες δοκιμές των φορτηγών της Merecdes πρίν βγεί στην παραγωγή:
 

Αναφορά σε κείμενο

 

He announced plans to start rolling out Mercedes-Benz electric trucks for trials this year, followed by mass production as of 2021. The driving range is smaller than Musk is targeting. Current battery technology doesn’t allow for faster timelines, Daum said.

[...]

German supermarket chain Edeka and parcel delivery service Hermes are among early testers who’ll receive vehicles in the next few weeks for a trial lasting around two years.

 

 

Όπως είχα γράψει παλιότερα εδώ: https://www.insomnia.gr/forums/topic/663906-100-φορτηγά-ήταν-η-πρώτη-παραγγελία-της-εταιρείας-pepsico-στην-tesla/?page=3&tab=comments#comment-56162618

Εταιρίες όπως η Scania και η Volvo, πρίν βγάλουν τα καινούρια φορτηγά τους στην αγορά, παραχωρούν έναν αριθμό σε μεταφορείς σε όλη την Ευρώπη ωστε να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες, και με το feedback που θα πάρουν να διορθώσουν το τελικό προιόν.

Εδώ βλέπουμε το αντίθετο, η Tesla έχει αρχίσει να παίρνει παραγγελίες για φορτηγό που δέν υπάρχει κάν. Γενικά η αγορά των φορτηγών είναι πολύ πιο δύσκολη απο του αυτοκινήτου και τα περιθώρια λάθους είναι μηδαμινα. Αν προχωρήσει η Tesla στην κατασκευή αυτών των φορτηγών, θα φάει τα μούτρα της πολύ άσχημα.

 

Η Tesla τα έχει θαλασσώσει με το Model 3, οπου μεταξύ άλλων ατοπημάτων, βιάστηκαν να το βγάλουν στην αγορά χωρίς καθόλου δοκιμές, και ήδη νοιώθει τον πόνο, με τα Service Centers να έχουν φρακάρει απο τα ελαττωματικά αυτοκίνητα, ενώ έχουν παραχθεί μόλις μερικές χιλιάδες. Που να βγάλουν τα 500000 αυτοκίνητα που θέλουν https://forums.tesla.com/forum/forums/model-3-problems

Στο παραπάνω link έχει πλάκα ο χρήστης rxlawdude που στην αρχή κράζει άλλους χρήστες που αντιμετώπισαν προβλήματα, οτι δήθεν σπέρνουν FUD, αλλά μετά αρχίζει και αυτός να εκνευρίζεται με την έλλειψη επικοινωνίας απο τα service centers!

 

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...