Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πιστεύεις ότι όλες οι βιομηχανίες του χώρου με τεράστια πείρα, που ασχολούνται και επενδύουν εκατομμύρια στην σχετική έρευνα ήταν απλά ηλίθιοι και τους την βγήκε ο Musk;

 

Για να το γράφεις αυτό μάλλον δεν ξέρεις, ότι το gigafactory το κατασκευάζει σε συνεργασία με την Panasonic.

  • Like 1
  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ναι έχει φτιάξει όντως το μεγαλύτερο εργοστάσιο και έχει ρίξει το κόστος παραγωγής.

Τώρα να σου κάνω εγώ μία ερώτηση:

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι γνωστές σαν τεχνολογία εδώ και 15-20 χρόνια. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί καμιά εταιρία από την Sony που ήταν πρωτοπόρος στον τομέα μέχρι την VARTA και τους υπόλοιπους γίγαντες του χώρου δεν προσπάθησαν ποτέ να φτιάξουν τις τεράστιες μπαταρίες του Musk; Πιστεύεις ότι όλες οι βιομηχανίες του χώρου με τεράστια πείρα, που ασχολούνται και επενδύουν εκατομμύρια στην σχετική έρευνα ήταν απλά ηλίθιοι και τους την βγήκε ο Musk;

Βάλε λίγο το μυαλό σου να δουλέψει και κάνε και μερικές σχετικές αναζητήσεις  στα αγγλικά για να καταλάβεις μόνος σου τι συμβαίνει αφού κακά τα ψέματα όσες αναλύσεις και να σου γράψω εγώ εδώ δεν είμαι παρά ένα avatar.

Πρώτα απ' όλα, καμία από τις εταιρίες που αναφέρεις δεν είχε την ανάγκη (ή τα χρήματα) για τέτοιες κατασκευές.

 

Δεύτερον, οι μπαταρίες βελτιώνονται και φθηναίνουν συνεχώς. Η Tesla έχει συνεργασία με την Panasonic για την κατασκευή των μπαταριών και όταν διπλασιάζεις* την παγκόσμια παραγωγή με ένα εργοστάσιο αναγκαστικά ρίχνεις και τα κόστη.

 

Τρίτον, η Panasonic/Tesla δεν είναι η μόνη με φθηνές μπαταρίες. Από πίσω έρχονται Κορεάτες, Ιάπωνες, Κινέζοι και διάφοροι Ευρωπαίοι.

 

 

Μην το γυρνάμε κάθε φορά σε θεωρίες συνωμοσίας, κρίμα είναι.

  • Like 2
Δημοσ.

Και όμως δεν με διαψεύδει.

Τα 25 λεπτά λιγότερο κόστος από την πρώτη ημέρα ισχύει ΓΙΑ LEASING.

 

Το "2 year payback period" ισχύει ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ.

 

Τέλος δεν το "λέω εγώ". Ο Μασκ το ισχυρίστηκε στην παρουσίαση.

 

Έφτιαξα το παρακάτω excel για ένα σενάριο leasing.

 

Για το κλασσικό φορτηγό υπολογίζω αρχική αξία 100000, κατανάλωση 7mpg, τιμή γαλονιού $2,5, οπότε το κόστος πετρελαίου ανα 100 μίλια είναι περίπου 35,7 δολάρια.

 

Για το Tesla, 150000 αρχική τιμή, κατανάλωση 2kwh/mi τιμή κιλοβατώρας ,07, οπότε το κόστος του ηλεκτρικού ανα 100 μίλια είναι 14 δολάρια.

 

Υποθέτω οτι και τα δύο φορτηγά κάνουν 5000 μίλια το μήνα. Επομένως το κλασσικό φορτηγό θέλει $1875 σε πετρέλαιο το μήνα, και το Tesla  $700 το μήνα.

 

Υπολογίζω οτι για το leasing δινουν 10% της αξίας προκαταβολή (αρα 10 και 15 χιλιάδες αντίστοιχα) και το υπόλοιπο αποπληρώνεται σε 48 άτοκες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες βγαίνουν 1875 για το κλασσικό φορτηγό και 2812,50 για το Tesla

 

Η τρίτη στήλη είναι το σύνολο των χρημάτων που έχουν δοθεί για προκαταβολή, δόσεις και καύσιμα εώς αυτό το μήνα.

 

Μέχρι τον 27 μήνα που φαίνεται στην εικόνα, το τέσλα δέν έχει ισοφαρίσει ακόμα το παραδοσιακό φορτηγό. Κάπου μετά το μήνα 31-32 αρχίζει και βγαίνει μπροστά το Tesla.

 

Η κατάσταση βελτιώνεται υπέρ του Tesla αν υπολογίσουμε μικρότερο κόστος για service, αλλά χειροτερεύει αν υπολογίσουμε τόκους στις δόσεις του leasing.

 

post-296988-0-75725300-1511797905_thumb.jpg

Δημοσ.

@ Fubar.gr

 

Ασχολείσαι και εσύ μαζί τους? 

Οι υποστηρικτές της Tesla είναι σαν τους φανατικούς θρησκευόμενους.

Την βρίσκουν με τα γραπτά της "Αγίας γραφής του ecowarrior", δοξάζουν χωρίς σκέψη το αλάθητο το Πάπα Musk, και φαντασιώνονται με πράγματα που κανείς δεν είδε μέχρι τώρα, αλλά υπάρχουν σε εικόνες, και είναι σίγουροι πως θα 'ρθούν με την δευτέρα παρουσία κάπου το 2020κατι.

  • Like 2
Δημοσ.

Έφτιαξα το παρακάτω excel για ένα σενάριο leasing.

 

Για το κλασσικό φορτηγό υπολογίζω αρχική αξία 100000, κατανάλωση 7mpg, τιμή γαλονιού $2,5, οπότε το κόστος πετρελαίου ανα 100 μίλια είναι περίπου 35,7 δολάρια.

 

Για το Tesla, 150000 αρχική τιμή, κατανάλωση 2kwh/mi τιμή κιλοβατώρας ,07, οπότε το κόστος του ηλεκτρικού ανα 100 μίλια είναι 14 δολάρια.

 

Υποθέτω οτι και τα δύο φορτηγά κάνουν 5000 μίλια το μήνα. Επομένως το κλασσικό φορτηγό θέλει $1875 σε πετρέλαιο το μήνα, και το Tesla $700 το μήνα.

 

Υπολογίζω οτι για το leasing δινουν 10% της αξίας προκαταβολή (αρα 10 και 15 χιλιάδες αντίστοιχα) και το υπόλοιπο αποπληρώνεται σε 48 άτοκες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες βγαίνουν 1875 για το κλασσικό φορτηγό και 2812,50 για το Tesla

 

(Αρχικα: 5000μιλια/μηνα, δηλαδη ~200μιλια/ημερα είναι αρκετά χαμηλο νούμερο για ενα φορτηγο)

 

Και σε αυτο το μήνυμα σου αλλα και στα προηγούμενα συνεχιζεις και μπερδευεις το leasing με την αγορα του φορτηγου με δανειο.

 

Είναι διαφορετικά πράγματα, εσυ υπολογισες αγορα με δανειο για 4 χρόνια.

Δεν είναι αυτο το leasing. Στο leasing δεν σου ανηκει το οχημα στο τέλος του lease plan, ουτε φυσικα ξεχρεωνεις ολη την αξια του οχηματος και για αυτο οι δοσεις του lease είναι πολυ χαμηλοτερες απο οτι αν επαιρνες δανειο για αγορά.

 

Ξεμπερδεψε αυτες τις 2 καταστασεις και ετσι δεν θα μπερδευονται και οι υπόλοιποι που δεν καταλαβαινουν καν την εννοια του lease(jimmy κλπ).

  • Like 1
Δημοσ.

[...] πως θα 'ρθούν [...] κάπου το 2020κατι.

Έτσι δουλεύουν τα protorypes, τα παρουσιάζεις σήμερα ενώ βγαίνουν μετά από 1-3 χρόνια.

 

Για πες μας όμως και εσύ, τι έταξε ο Musk και δεν πραγματοποίησε;

  • Like 2
Δημοσ.

(Αρχικα: 5000μιλια/μηνα, δηλαδη ~200μιλια/ημερα είναι αρκετά χαμηλο νούμερο για ενα φορτηγο)

 

Και σε αυτο το μήνυμα σου αλλα και στα προηγούμενα συνεχιζεις και μπερδευεις το leasing με την αγορα του φορτηγου με δανειο.

 

Είναι διαφορετικά πράγματα, εσυ υπολογισες αγορα με δανειο για 4 χρόνια.

Δεν είναι αυτο το leasing. Στο leasing δεν σου ανηκει το οχημα στο τέλος του lease plan, ουτε φυσικα ξεχρεωνεις ολη την αξια του οχηματος και για αυτο οι δοσεις του lease είναι πολυ χαμηλοτερες απο οτι αν επαιρνες δανειο για αγορά.

 

Ξεμπερδεψε αυτες τις 2 καταστασεις και ετσι δεν θα μπερδευονται και οι υπόλοιποι που δεν καταλαβαινουν καν την εννοια του lease(jimmy κλπ).

 

Οκ, τότε δείξε κάποια αντίστοιχα νούμερα για leasing αν μπορείς, για να καταλάβω που κάνω λάθος.

Δημοσ.

Έτσι δουλεύουν τα protorypes, τα παρουσιάζεις σήμερα ενώ βγαίνουν μετά από 1-3 χρόνια.

 

Για πες μας όμως και εσύ, τι έταξε ο Musk και δεν πραγματοποίησε;

 

Συνήθως όμως δεν σου ζητούν 50-250 000 να δώσεις μπροστά όσο είναι στο στάδιο του Prototype.

 

Δεν ξέρω. Πες μου εσύ ένα πράγμα που βγήκε στην ώρα του, χωρίς μεγάλη καθυστέρηση.

Από τα 3 μοντέλα,

Για model S δεν ξέρω αν είχε καθυστέρηση, θεωρώ ότι δεν είχε.

το model X βγήκε με 1.5 χρόνο καθυστέρηση (μόνο 1 αυτοκίνητο σε παραγωγή).

Το model 3, παραδόθηκε στην ώρα του, τουλάχιστο τα πρώτα 50 από τα 500 000 αυτοκίνητα. Τα υπόλοιπα σιγά σιγά φτιάχνονται στο χέρι, καθυστέρηση τουλάχιστο 6 μηνών εάν λυθούν τα προβλήματα με την γραμμή των μπαταριών (2 αυτοκίνητα σε παραγωγή).

 

Τώρα που έχει 3 αυτοκίνητα σε παραγωγή, προβλήματα με την γραμμή παραγωγής των μπαταριών (η ίδια η tesla το παραδέχτηκε στους μετόχους), ο director of battery engineering έφηγε, έχει 1 δις το τετράμηνο λειτουργικές ζημιές, υπάρχει παγκόσμιο πρόβλημα παραγωγής και έλλειψης κοβαλτίου - αγορά και έλεγχος σχεδόν όλης της παραγωγής από την κίνα - ηθικά προβλήματα με την παραγωγή στο Κονγκό, και θέλει να βγάλει και supercar με 200kwh μπαταρίες, και φορτηγά με 1000kwh μπαταρίες δλδ 5 αυτοκίνητα σε παραγωγή σε <2 χρόνια, τι με κάνει να πιστεύω ότι θα τα βγάλει στην ώρα τους?

Δημοσ.

Οκ, τότε δείξε κάποια αντίστοιχα νούμερα για leasing αν μπορείς, για να καταλάβω που κάνω λάθος.

Δες ποσο κανει leasing (σε εταιρείες leasing, οχι δανειο) ενα φορτηγο των 100.000 και ποσο ένα των 150.000 με πιθανως χαμηλοτερο κοστος service και μετα προσθεσε και το κοστος χιλιομετρων.

 

Στο παράδειγμα που εκανες που δεν είναι leasing, αλλα αγορα με δανειο,

πρέπει να υπολογισεις το κοστος για τη συνολικη διάρκεια ζωης του φορτηγου(πχ αν είναι 15 χρονια ή καποιο αριθμων χιλιομετρων).

 

Στο leasing υπολογιζεις κοστος μονο για τα χρόνια που κανεις leasing(αφου μετα δεν σου ανήκει),

στην αγορα(μετρητοις ή με δανειο) υπολογιζεις κοστος για ολη τη διάρκεια ζωης του φορτηγου.

Δημοσ.

Συνήθως όμως δεν σου ζητούν 50-250 000 να δώσεις μπροστά όσο είναι στο στάδιο του Prototype.

Η Tesla δεν είναι η μόνη που το κάνει οπότε δεν βλέπω γιατί κανείς κάνεις τέτοιους διαχωρισμούς.

 

Το ποσό που ζητάει ως προκαταβολή έχει να κάνει τόσο με την ζήτηση όσο και με τα οικονομικά της εταιρείας. Εφόσον οι πελάτες δεν έχουν πρόβλημα να πληρώσουν εσύ γιατί έχεις;

 

Στο φορτηγό για παράδειγμα ξεκίνησε με χαμηλότερη προκαταβολή αλλά (γνώμη μου) όταν είδε την ζήτηση είπε να το εκμεταλλευτεί και ανέβασε το ποσό.

 

Που είναι το πρόβλημα;

Δεν ξέρω. Πες μου εσύ ένα πράγμα που βγήκε στην ώρα του, χωρίς μεγάλη καθυστέρηση.

 

Οι καθυστερήσεις καμία σημασία δεν έχουν από την στιγμή που βγαίνουν στην αγορά.

Αν από πάνω υπολογίσεις ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι υπερβολικά φιλόδοξα και τα συμπιέζουν συνεχώς μια χαρά τα πάνε.

Το Model 3 για παράδειγμα έλεγαν να το βγάλουν το 2020 αλλά το έτρεξαν και υποσχέθηκαν τέλη 2017 και τώρα που πάει αρχές 2018 (ή άντε μέσα) πέσαν όλα τα παπαγαλάκια να τους φάνε για μερικούς μήνες καθυστέρηση (που δεν είναι ακόμα σίγουρο) "ξεχνώντας" ότι χτίσανε συνεργασίες και γραμμές παραγωγής από το μηδέν.

 

Εγώ πάντως περιμένω ακόμα να μου πεις τι έταξε και δεν πραγματοποίησε.

  • Like 1
Δημοσ.

Δες ποσο κανει leasing (σε εταιρείες leasing, οχι δανειο) ενα φορτηγο των 100.000 και ποσο ένα των 150.000 με πιθανως χαμηλοτερο κοστος service και μετα προσθεσε και το κοστος χιλιομετρων.

 

Στο παράδειγμα που εκανες που δεν είναι leasing, αλλα αγορα με δανειο,

πρέπει να υπολογισεις το κοστος για τη συνολικη διάρκεια ζωης του φορτηγου(πχ αν είναι 15 χρονια ή καποιο αριθμων χιλιομετρων).

 

Στο leasing υπολογιζεις κοστος μονο για τα χρόνια που κανεις leasing(αφου μετα δεν σου ανήκει),

στην αγορα(μετρητοις ή με δανειο) υπολογιζεις κοστος για ολη τη διάρκεια ζωης του φορτηγου.

 

 

Έτρεξα πάλι τα νούμερα με διπλάσια χιλιόμετρα, και μισή δόση και το το Tesla ισοφαρίζει σε 7 μήνες. Και αυτό με ένα σωρό παραδοχές προς όφελος του Tesla.

 

Δέν υπάρχει περίπτωση με κανένα lease plan το Tesla να έχει όφελος απο την πρώτη μέρα. Ακόμα και τα δύο χρόνια που λέει η Tesla είναι υπέραισιοδοξα.

Δημοσ.

Οι καθυστερήσεις καμία σημασία δεν έχουν από την στιγμή που βγαίνουν στην αγορά.

Αν από πάνω υπολογίσεις ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι υπερβολικά φιλόδοξα και τα συμπιέζουν συνεχώς μια χαρά τα πάνε.

Το Model 3 για παράδειγμα έλεγαν να το βγάλουν το 2020 αλλά το έτρεξαν και υποσχέθηκαν τέλη 2017 και τώρα που πάει αρχές 2018 (ή άντε μέσα) πέσαν όλα τα παπαγαλάκια να τους φάνε για μερικούς μήνες καθυστέρηση (που δεν είναι ακόμα σίγουρο) "ξεχνώντας" ότι χτίσανε συνεργασίες και γραμμές παραγωγής από το μηδέν.

 

 

Το ότι οι καθυστερήσεις δεν έχουν καμιά σημασία ενώ συνεχίζεις να καις λεφτά, πες το στους επενδυτές τότε να μην ανησυχούν. Μπορείς να βγάλεις και εσύ ένα οικονομικό άρθρο που να λέει ότι τα οικονομικά της Tesla πετούν, και κανένα απολύτως πρόβλημα δεν υπάρχει στο άμεσο μέλλον.

 

Επίσης να τους εξηγήσεις και γιατί το Tesla electric - semi είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα 10 άλλα ηλεκτρικά φορτηγά και semi που υπάρχουν (και δεν αναφέρονται καθόλου σε αυτό το forum) και σίγουρα θα πετύχει, επίσης γιατί είναι και καλύτερο από το Nikola one, με 1200 μίλια αυτονομία, ή ατυτό της ΤΟΥΟΤΑ (τα οποίαπάλι δεν αναφέρονται πουθενά), και γιατί είναι και ποιο οικονομικό από τα άλλα low cost alternatives, (που πάλι δεν αναφέρονται για σύγκριση, μόνο το ακριβό πετρέλαιο) και είδαν τις παραγγελίες τους να πατώνουν γιατί έπεσε η τιμή του πετρελαίου.

 

Προσωπικά εμένα στα @@ και η Tesla και ο Musk. Το μόνο που βλέπω είναι αυτό που ανάφερα πιο πάνω, οπαδισμό ισάξιο του θρησκευτικού φανατισμού, ο οποίος παρατηρείται ΜΟΝΟ με τις  marketing-linked τεχνολογικές εταιρείες. Το δικό μου είναι το καλύτερο, και θα σπάσω το πληκτρολόγιο μου λέγοντας το παντού!

 

Diesel? ΘΑΝΑΤΟΣ, Biofuels? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ, Υδρογόνο? ΜΕΓΑΛΗ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΠΟΤΕ

Μπαταρίες που παράγονται  από υλικά που βγαίνουν με χειρωνακτική εξόρυξη και από παιδιά στο διαλυμένο Κονγκο? ΝΑΙΙΙ, ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ

  • Like 1
Δημοσ.

Χαχαχα είσαι απίστευτος!

 

Συνεχίζεις να μην απαντάς στην ερώτηση ενώ τώρα το γυρνάς και στα φορτηγά των άλλων που είναι στην ίδια και χειρότερη φάση.

 

Με την πρώτη ευκαιρία θα γράψω μια σωστή απάντηση γιατί από το κινητό δεν.

  • Like 1
Δημοσ.

Χαχαχα είσαι απίστευτος!

 

Συνεχίζεις να μην απαντάς στην ερώτηση ενώ τώρα το γυρνάς και στα φορτηγά των άλλων που είναι στην ίδια και χειρότερη φάση.

 

Με την πρώτη ευκαιρία θα γράψω μια σωστή απάντηση γιατί από το κινητό

 

Δεν χρειάζεται να μπεις στον κόπο.

 

Όσο γι αυτό σου απάντησα. Το έκανε με τεράστια χρονική καθυστέρηση, και σε φάση που όλα δούλευαν υπέρ του, χωρίς οικονομικά προβλήματα και ανταγωνισμό. Εσύ όμως δεν είπες γιατί αυτή τη φορά όλα θα δουλέψουν ρολόι και στην ώρα τους, ενώ δεν δούλεψαν ποτέ.

 

Falcon Heavy, Hyperloop, και επανδρωμένα διαστημικά ταξίδια στον Άρη σε 10 χρόνια, κάνω την χάρη και το αφήνω απέξω.

Δημοσ.

Ρε παίδες μια νταλίκα φορτωμένη καίει 40λίτρα/100 χιλιόμετρα, άρα χαλαρά 50 ευρώ/100χλμ.

 

Θες 50.000 ευρώ σε καύσιμα για 100.000χλμ. συγκριτικά με τα κοντά 15.000 για το Τέσλα αν υποθέσουμε 15 λεπτά την KWh (που με το νυκτερινό είναι 6 λεπτά).

 

Αν βάλεις και τα μικρότερα έξοδα συντήρησης σε Ελληνικές συνθήκες σου βγαίνει φτηνότερο από την 1η μέρα. Για την ακρίβεια, αν κάποιος κάνει χιλιόμετρα το φορτηγό με leasing βασικά θα του έρχεται δωρεάν μιας και θα υπαρκαλύπτει το κόστος από την εξοικονόμηση στο κονδύλι για "καύσιμα".

 

Για την Ελληνική πραγματικότητα, αν κάποιος βάλει έναν σταθμό φόρτισης Αθήνα και έναν Θεσσαλονίκη πρακτικά καλύπτει όλη την χώρα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...