Προς το περιεχόμενο

Γιατί τα loot boxes είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο των πλήρων παιχνιδιών


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τους τελευταίους μήνες, το DLC παραδόξως έχει πάψει να αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης σε ό,τι αφορά τα επιχειρηματικά μοντέλα του gaming.

Αιτία γι’ αυτό είναι τα loot boxes, ένας μηχανισμός ο οποίος μήνα με τον μήνα δείχνει να κερδίζει έδαφος και μολονότι ξεκίνησε από τους free-to-play τίτλους, να έχει βρει τη θέση του ακόμα και σε ΑΑΑ κυκλοφορίες σε Xbox One και PS4. Πόσο θετική μπορεί να είναι όμως η εν λόγω εξέλιξη για το gaming, πόσο δίκαιη για τους παίκτες και πώς αλλάζει την εμπειρία ενός τίτλου;

 

Η αρχή έγινε από την Ιαπωνία

 

Η πρακτική των loot boxes έχει τις ρίζες της στην Ιαπωνία και τα λεγόμενα gachapon ή gashapon, τα μηχανήματα δηλαδή που έναντι χρηματικού αντιτίμου, πωλούν ένα παιχνίδι σε κάψουλα. Μυθικοί τζογαδόροι οι Ιάπωνες, δεν υπήρχε περίπτωση να διστάσουν μπροστά σε μία πιο αθώα και “παιχνιδάρικη” μορφή στοιχηματισμού –αν βρεθείτε ποτέ στη χώρα του Ανατέλλοντος ηλίου, τα εν λόγω μηχανήματα μαζί με τους αυτόματους πωλητές νερού, τσαγιού και αναψυκτικών θα τραβήξουν σίγουρα την προσοχή σας.

 

Φυσικά το μοντέλο αυτό δεν είναι ιαπωνική αποκλειστικότητα, αφού το συναντάμε και στη δύση και μάλιστα εδώ και δεκαετίες. Όλα τα παιχνίδια με κάρτες (trading card games ή TCG) τύπου Magic: The Gathering και Pokemon, ακόμα και οι σοκολάτες με δώρο αυτοκόλλητο που παρέπεμπαν τα παιδιά να συμπληρώσουν το συνοδευτικό άλμπουμ για να κερδίσουν “πλούσια δώρα” κατά κάποιον τρόπο στο ίδιο μοντέλο πατούσαν για χρόνια –και πατούν ακόμα δηλαδή.

 

gallery_335201_1967_468196.jpg

 

Στην ίδια λογική βασίστηκαν η Funko, η Riot, η Roblox, η Kidrobot και άλλες εταιρείες που τα τελευταία χρονιά λανσάρουν τις δικές τους “mystery” συλλογές από δημοφιλή franchises –League of Legends, Fallout, Sonic, The Elder Scrolls, Harry Potter και πολλά άλλα ακόμα. Η διαφορά των αρχικών gacha με όλα τα προαναφερθέντα, ήταν πως αυτά υπόσχονταν χρηματικά δώρα σε όσους κατάφερναν να συμπληρώσουν τις συλλογές τους με την ιαπωνική κυβέρνηση να θεωρεί ότι δύνανται να εθίσουν τους παίκτες και δη τα παιδιά στον τζόγο, με αποτέλεσμα να τα καταστήσει παράνομα τον Μάιο του 2012.

 

Από τα παιχνίδια στο gaming

 

Σε ό,τι αφορά τα videogames, το πρώτο που βασίστηκε στο εν λόγω μοντέλο, ήταν το ZT Online, ένα κινέζικο free-to-play MMORPG το 2007. Με δεδομένη τη δημοτικότητα του εν λόγω μοντέλου στην ασιατική αγορά, τα loot boxes ή loot crates αποτέλεσαν μηχανισμό που εκμεταλλεύτηκαν και με το παραπάνω οι δημιουργοί στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν πηγές εσόδων για τους τίτλους τους. Οι παίκτες επενδύοντας χρόνο ή δαπανώντας χρήμα, αγόραζαν ψηφιακά κουτιά με αντικείμενα που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν in-game. Οι παίκτες δεν ήταν και δύσκολο να εθιστούν στο “κυνήγι του θησαυρού” και έτσι πλήθος τίτλων είδε τον τζίρο του να αυξάνεται –χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό του Puzzle & Dragons του 2011 που έγινε ο πρώτος mobile τίτλος με έσοδα άνω του $1 δισ.!

 

Η προσθήκη loot boxes σε έναν free-to-play τίτλο πάντως, δεν είναι κάτι που ξαφνιάζει. Με δεδομένο ότι ο παίκτης δεν έχει πληρώσει τίποτα για να τον εγκαταστήσει στη συσκευή του, είναι αναμενόμενο ότι ο δημιουργός του θα προσπαθήσει να δημιουργήσει κανάλια εσόδων. Ακόμα κι έτσι βέβαια, δεν παύει να αποτελεί μηχανισμό που κρύβει κινδύνους αφού στο πλαίσιο του “παιχνιδιού”, οι παίκτες μπορεί να αναπτύξουν τάσεις εθισμού οι οποίες να έχουν περαιτέρω προεκτάσεις στη ζωή τους. Αρκετές κυβερνήσεις, ιδίως στην Ασία, προσάρμοσαν τη νομοθεσία τους έτσι ώστε να καλύπτουν και αυτή τη μορφή τζόγου, με ορισμένες εταιρείες να συνεργάζονται προκειμένου να ελέγχουν οι ίδιες πρώτα τα προϊόντα τους –η σύσταση της JSGA (Japan Social Game Association) θυμίζει πολύ εκείνη του ESRB στις ΗΠΑ πριν από περίπου 25 χρόνια.

 

gallery_335201_1967_17666.jpg

 

Εννοείται βέβαια πως υπήρξαν –και υπάρχουν- περιπτώσεις εταιρειών που απλά προσπάθησαν να προσπεράσουν τη νομοθεσία τροποποιώντας τους μηχανισμούς τους ως προς την εμφάνιση αλλά όχι και την ουσία. Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν αυτό της Blizzard στην Κίνα, η οποία νωρίτερα μέσα στη χρονιά αποφάσισε να δίνει τα loot boxes του Overwatch δωρεάν με την αγορά της νομισματικής μονάδας του παιχνιδιού. Ενώ στον υπόλοιπο πλανήτη λοιπόν, τα credits αποτελούν τμήμα των loot boxes του Overwatch, στην Κίνα είναι αυτό που αγοράζει στην ουσία ο παίκτης, παίρνοντας σαν δώρο το ίδιο το loot box! Με τον τρόπο αυτό, το Overwatch και η Blizzard δεν υπόκεινται στην κινεζική νομοθεσία, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς ο τίτλος έχει ξεπεράσει προ πολλού τις 5 εκατ. πωλήσεις στη χώρα.

 

Στη δύση, η Valve ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που αντιλήφθηκαν τις προοπτικές των loot boxes. Δεν δίστασε μάλιστα να αλλάξει το μοντέλο που βασιζόταν το Team Fortress 2 το 2010, προκειμένου να τα ενσωματώσει σε αυτό. Έκτοτε βέβαια έχει κυλήσει κάμποσο νερό στο αυλάκι, με τα loot boxes να εμφανίζονται σε ολοένα και περισσότερα παιχνίδια, αρχικά έχοντας εφαρμογή σε συγκεκριμένα –συνήθως online competitive- modes και εσχάτως ακόμα και στο βασικό gameplay τους. Μόνο που η θέα τέτοιων, επί πληρωμή unlockables σε τίτλους όπως το FIFA 17, το Gears of War 4, το Middle-earth: Shadow of War ή το Star Wars: Battlefront II που τιμώνται στα $60/60€, ε, όπως και να το κάνουμε δεν είναι κι ό,τι καλύτερο…

 

gallery_335201_1967_101363.jpg

 

2017: Η χρονιά του loot box

 

Φέτος όμως το κακό παράγινε. Οι ΑΑΑ τίτλοι που υιοθετούσαν την πρακτική των loot boxes, ξαφνικά πλήθυναν σε τέτοιο βαθμό που πλέον συνιστά έκπληξη η μη υιοθέτησή τους. Τα ίδια τα παιχνίδια φροντίζουν να σπρώχνουν τους παίκτες προς την αγορά loot boxes με κάθε δυνατό –έμμεσο- τρόπο, κι ας τα έχει χρυσοπληρώσει κανονικά εκείνος. Ακόμα κι αν οι περισσότεροι τα προσπεράσουν, οι εταιρείες ξέρουν καλά ότι εκείνοι οι λίγοι που ξοδεύουν τα πολλά, οι αποκαλούμενες “φάλαινες” (ήτοι whales) δεν θα μπορέσουν να αντισταθούν, πληρώνοντας έτσι για έναν τίτλο των $60/60€ πολλά περισσότερα, μόνο και μόνο επειδή πρέπει να έχουν τον καλύτερο εξοπλισμό, τα ανώτερα αντικείμενα, τα περισσότερα έξτρα.

 

Το πρόβλημα όμως δεν ήταν μόνο η εξωφρενική αύξηση του αριθμού των ΑΑΑ τίτλων πλήρους τιμής που υιοθέτησαν τον μηχανισμό των loot boxes αλλά και το γεγονός ότι θολωμένες από την απληστία τους, πολλές εταιρείες κατόρθωσαν να τα κάνουν μούσκεμα, βασιζόμενες σε προβληματικά μοντέλα –θυμηθείτε τι έγινε με το τελευταίο Forza, το NBA 2K18 και βέβαια όλα τα προαναφερθέντα. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι αντιδράσεις του κόσμου ήταν χλιαρές, με μοναδική εξαίρεση αυτή του Star Wars: Battlefront II. Εκεί βέβαια έβαλε το χεράκι της και η ίδια η EA καθώς χειρίστηκε την κατάσταση με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, πλήττοντας ανεπανόρθωτα την εικόνα του franchise. Φήμες μάλιστα, λένε ότι το θέμα έληξε με συνοπτικές διαδικασίες και την EA να κάνει κωλοτούμπα για μετάλλιο, όταν έπεσε “τηλεφώνημα εκ των άνωθεν” –βλ. Disney.

 

gallery_335201_1967_9047.jpg

 

Με όλον αυτό τον χαμό που έχει προκληθεί γύρω από τα loot boxes φέτος, δεν γινόταν να μην επέμβουν οι φορείς αξιολόγησης περιεχομένου όπως η διαχειρίστρια του PEGI, ISFE και το ESRB, μόνο που όπως και πολλοί άλλοι, έτσι κι εκείνοι απεφάνθησαν ότι τα loot boxes δεν συνιστούν τζόγο από τη στιγμή που τα κέρδη τους δεν δύνανται να ανταλλαχθούν με πραγματικά χρήματα –αυτός είναι και ο λόγος, σε περίπτωση που αναρωτηθήκατε ποτέ, γιατί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα credits σας στο Steam Wallet και τα FIFA Coins σας για διάφορες αγορές, από μικροαντικείμενα μέχρι ολόκληρα παιχνίδια, αλλά δεν γίνεται να τα εξαργυρώσετε σε πραγματικά χρήματα.

 

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως τα loot boxes δεν συνιστούν πρόβλημα –και μάλιστα μεγάλο. Όταν ο παίκτης καλείται να επενδύσει ξοδέψει εξωφρενικές ώρες για να αποκτήσει πρόσβαση στο περιεχόμενο που –θεωρητικά- έχει ήδη πληρώσει, αν δεν θέλει απλά να καταβάλει τον οβολό του για να το ξεκλειδώσει αυτοστιγμεί (βλ. το εναλλακτικό φινάλε του Middle-earth: Shadow of War και τους Luke και Darth Vader στο Star Wars: Battlefront II μέχρι πρότινος) τότε αν μη τι άλλο, υπάρχει θέμα. Και μπορεί στα προαναφερθέντα παραδείγματα οι παίκτες να “τσίνησαν”, υπάρχουν κι άλλα όμως για τα οποία όχι απλά δεν διαμαρτύρονται αλλά τα στηρίζουν με κάθε τρόπο. Ενδεικτικά, ας θυμηθούμε ότι το FIFA Ultimate Team, απέφερε μέχρι και πέρυσι –γιατί φέτος, ποιος ξέρει- στην EA περί τα $800 εκατ. ετησίως. Όσοι παίζετε Hearthstone, λογικά θα έχετε ιδίαν πείρα…

 

gallery_335201_1967_13193.jpg

 

Οι παίκτες ανάβουν το “πράσινο φως”

 

Όπως με κάθε μοντέλο που κατά καιρούς έχει δοκιμάσει η βιομηχανία του gaming, έτσι και με τα loot boxes, η μακροημέρευσή τους βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια των παικτών κι αν αυτό σας φαίνεται ουτοπικό, δείτε τι συνέβη στην περίπτωση του Star Wars: Battlefront II. Ο τίτλος της DICE θα αποτελεί για πάντα φωτεινό οδηγό σε ό,τι αφορά τη δύναμη του κοινού στις κάθε λογής αποφάσεις των εταιρειών του χώρου. Ναι, του ίδιου κοινού που εδώ και χρόνια πληρώνει αδρά την ίδια εταιρεία (EA) για τα ψηφιακά φακελάκια με τις κάρτες του FIFA Ultimate Team…

 

Τα loot boxes από μόνα τους δεν είναι βλαβερά. Το πρόβλημα ξεκινά όταν έρχονται να αντικαταστήσουν κομμάτι του gameplay που ο παίκτης έχει ήδη πληρώσει. Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί ασχοληθήκαμε με δαύτα εν έτει 2017 και όχι μια δεκαετία πριν; Ο λόγος είναι απλός: διότι φέτος είναι που οι μεγάλοι “παίκτες” της αγοράς του gaming αποφάσισαν να τα ενσωματώσουν με τον πιο πρόχειρο, τσαπατσούλικο και άδικο για τους παίκτες τρόπο στις ΑΑΑ, πλήρους τιμής κυκλοφορίες τους. Ποιος απ’ αυτούς προσέφερε, ας πούμε, ως εναλλακτική επιλογή στα $60/60€ ένα free-to-play παιχνίδι τίγκα στα loot boxes, ώστε να διαλέξει ο παίκτης όποια του ταιριάζει περισσότερο; Ρητορική η ερώτηση, μην απαντήσετε…

 

DLC, season passes, κυκλοφορίες σε επεισόδια, μικροσυναλλαγές… Η βιομηχανία μας έχει συνηθίσει σε “πειράματα” τις τελευταίες δεκαετίες, άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε όχι. Μακάρι οι ίδιοι οι παίκτες να την κάνουν να καταλάβει ότι τα loot boxes δεν έχουν θέση σε τίτλους που ο παίκτης πληρώνει εξ αρχής για να παίξει. Διότι εδώ που έχουμε φτάσει για κάθε FIFA θα υπάρχει κι ένα Battlefront, για κάθε Overwatch κι ένα Forza…


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 61
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στο lol είναι τίμιο το loot box system. Για τα υπόλοιπα δεν γνωρίζω.

 

Σχεδον παντου ειναι τιμιο, το αρθρο όλο ειναι τρομερα υπερβολικο.

 

Σαφως υπαρχει και καταχρηση αλλα σαφως και υπαρχει και ευκολια με το μοντελο αυτο, δωρεαν παροχες κλπ

 

===============================================

 

Το άλλο που λεει στο τελος, οτι επειδη πληρωνεις εξ'αρχης το παιχνιδι και γι'αυτο δεν μπορεις να εχεις microtransactions το θεωρω αστειο επιχειρημα.

 

Συνδρομη WOW γιατι πληρωνε ολος ο κοσμος καποτε δηλαδη;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το άρθρο αυτό θα ήταν επίκαιρο πριν από κανα 2μηνο.

Οι φορείς που γράφει το άρθρο είναι οι ίδιες οι εταιρείες σιγά μην έλεγαν τίποτα διαφορετικό. Self-regulating και κάνουμε ότι γουστάρουμε. Ή έτσι νόμιζαν οι έξυπνοι αλλά λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο.

Εχει επέμβει ήδη η δικαιοσύνη στο Βέλγιο, σήμερα βγήκε η απόφαση με την οποία κρίθηκαν παράνομα και θα μεταφερθεί η υπόθεση και στην Ευρωπαική Ένωση. Επίσης γίνονται αντίστοιχες κινήσεις και στην Αμερική ξεκινώντας από το state της Χαβάης.

Συντονιστείτε έχετε μείνει πίσω.

 

  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο lol είναι τίμιο το loot box system. Για τα υπόλοιπα δεν γνωρίζω.

 

Πουθενά δεν είναι τίμιο. Θέλω τα διάφορα αντικείμενα και ανταμοιβές να δίνονται στον παίχτη διαμέσου της προόδου παίζοντας το παιχνίδι, όντας καλός σε αυτό και ολοκληρώνοντας διάφορα challenges, όπως γινόταν στα πρώτα HALO. Το παιχνίδι σου έδινε έτσι την αίσθηση ότι προσωράς προς ένα στόχο ( είτε αυτό είναι skin, είτε scope για ένα όπλο, είτε costume ).

 

 

Με τα loot boxes όλα είναι στην τύχη, δεν θα έχει ο καλύτερος και πιο καμμένος παίχτης τα skins/costumes αλλά ο πιο τυχερός. Ή ο πιο πλούσιος

  • Like 21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Συνδρομη WOW γιατι πληρωνε ολος ο κοσμος καποτε δηλαδη;

 

Παρόλο που διαφωνώ με όλο μου το είναι με την φιλοσοφία των lootboxes, σε αυτό που λες είσαι άδικος. Το WoW είναι ένα MMORPG με συνεχείς αναβαθμίσεις στο content και με συνεχές moderating τα οποία δικαιολογούν πλήρως τη συνδρομή. Τα free MMORPG ποτέ δεν πιάνουν το επίπεδο αυτών που απαιτούν συνδρομή.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πιο ακραιο που εχω διαβασει ποτε μου ηταν σε αυτο το φορουμ οπου μελος καταφερε με microtransactions να φτασει να εχει ξοδεψει χιλιαρικο για το παιχνιδι... pokemon go

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο λόγος που εχω μειώσει στο ελάχιστο τα video games ειναι ακριβώς αυτος. Καταλαβαίνω την υπαρξη loot boxes σε δωρεαν games οπως το LoL. Αν ομως πληρώσω 70 ευρω για ενα παιχνιδι ΑΠΑΙΤΩ να ειναι ολοκληρο. Να δεχτω cosmetic stuff σε παιχνιδια που εχουν online εφ΄οσον δεν επηρρεάζει το gameplay. πχ στο World of Warcraft, εχ αγοράσει κατα καιρους mounts και pets. Αλλά ομως ειναι καθαρά κοσμητικά και δεν προσθετουν κατι παραπάνω απο τα in game mounts

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οτι και να γραφουμε η αληθεια ειναι μια: ο χωρος του gaming αυτη τη στιγμη αποφερει εκατομμυρια στις εταιρειες και οσο πιο πολλα παιχνιδια πουλανε, τοσο πιο αδιστακτες θα γινονται. Εαν καποια στιγμη ο κοσμος τους σιχαθει και πεσουν οι πωλησεις τους, τοτε θα επανελθουν τα πραγματα στο φυσιολογικο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εαν καποια στιγμη ο κοσμος τους σιχαθει και πεσουν οι πωλησεις τους, τοτε θα επανελθουν τα πραγματα στο φυσιολογικο.

Εμ δεν θα γινει ποτε αυτο.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ υπερβολικό άρθρο.

Σαφώς είναι θέμα, αλλά κανείς εν τέλειε δεν υποχρεώνεται

να αγοράσει loot boxes τουλάχιστον σε εμάς στις κονσόλες. 

 

Τα καρφιά τα βάζουν οι gamers μόνοι τους στον εαυτό τους. 

Μηδενός εξαιρουμένου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι εντελώς κατά σε loot boxes σε single player παιχνίδια. Καταρχήν με βγάζει από την εμπειρία και είναι το απόλυτο αμάρτημα για ένα παιχνίδι στα δικά μου μάτια, παραπάνω ακόμα και από το να είναι βαρετό (το προηγούμενο μου νούμερο ένα αμάρτημα). Είναι εύκολο να ξεφύγει η παραγωγή του παιχνιδιού και να στηθεί γύρω από τα micro-transactions και τα loot boxes και να καταστρέψουν την εμπειρία. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω για άλλα games αλλά σε Overwatch & Heroes of the Storm, τα lootboxes μια χαρά τίμια είναι.

Δεν επηρεάζουν σε τίποτα το παιχνίδι και το skill του παίκτη.
Αν θέλεις να έχεις όλα τα skins και όλα τα poses κλπ.
Πλήρωσε να πάρεις lootboxes και αν δεν σου πέσουν, κρίμα ξαναγόρασε ή με τα shards/gold που έχεις μαζέψει ξεκλείδωσε τα.

Η βασική ιδέα όμως είναι ότι είτε τα έχεις είτε όχι, δεν χάνεις τίποτα από την όλη εμπειρία του παιχνιδιού.
Αν έπρεπε να πάρω boxes για να πάρω καλύτερα items, αυτό καθιστά το παιχνίδι σε Pay 2 Win.
Εκεί με βρίσκουν κάθετα αντίθετο τα boxes.

Παράδειγμα τα packs στο HearthStone.
Έχει καταντήσει αηδία, ειδικά για έναν νέο παίκτη.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τα ζόμπι δεν σταματήσουν να πληρώνουν ένα ήδη αγορασμένο παιχνίδι πολλές φορές, αυτό το καρκίνωμα με τα loot boxes και τα dlc δεν πρόκειται να σταματήσει ποτέ.

 

Δυστυχώς, απ' ότι φαίνεται και  αν δεν συμβεί κάποιο θαύμα, οι χρυσές εποχές που αγοράζαμε πλήρεις τίτλους σε λογικές τιμές και μετά από 1 χρόνο λαμβάναμε και κάποιο μεγάλο expansion που "γέμιζε" το παιχνίδι μας, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

 

Κρίμα. Το gaming έχει καταντήσει πορνογραφία κέρδους.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...