Προς το περιεχόμενο

The Lord of the Rings: The Rings of Power (Amazon Prime, 2022)


thomasG4

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
51 λεπτά πριν, pontez2 είπε

Πάλι τα ιδια. Δεν υπάρχουν ορισμένοι νομοι φυσικης στις εν λογω ταινίες. 

Στις ταινίες, ο,τι ειναι ο Γκανταλφ, ειναι και η Γκαλάντριελ. Ο Γκάνταλφ δεν ειναι πνευμα στις ταινίες. Έχει σάρκα και οστά. Μπορει να πληγωθεί (δε ξέρουμε καν αν ειναι δυνατότερος απο ένα αρχαίο ξωτικό. Υποθέτουμε και θεωρουμε μάλλον δεδομένο πως ειναι. Ξέρουμε ομως οτι τα αρχαία ξωτικά τον σέβονται. Αρχαιο ξωτικο οπως η Γκαλάντριελ έχει διωξει νωριτερα το πνευμα του Σάουρον). Πεθαίνει και τον ανασταινουν ανωτερες οντοτητες. "Με έστειλαν πίσω για να ολοκληρωσω το έργο μου". Ποιοι? Δεν αναφέρει. Υποθέτουμε ανωτερες θεότητες. Ο Τολκιν λεει οτι ειναι παρέμβαση Έρου, ομως δε μας αφορά διοτι δε το λέει καθαρά στις ταινίες. Αρα για ποια ορια μιλάμε?

Πνευμα ειναι ο Σαουρον και αυτο επειδη ειχε ητηθει ως ένσαρκη οντοτητα και ο στρατός των καταραμένων. 

Τέλος, απο τον διάλογο της Γκαλάντριελ με τον Φροντο, αντιλαμβάνεται κανεις, οτι αν αποκτουσε το δαχτυλιδι η δυναμή της θα ηταν τουλάχιστον αναλογη με του Σαουρον. Συγκεκριμένα λέει:

Μου το προσφέρεις ελεύθερα. Δεν θα αρνηθώ πως η καρδιά μου το επιθυμεί διακαώς.Όμως αντί του Μαύρου Άρχοντα, θα είχες μια βασίλισσα .Όχι σκοτεινή, μα όμορφη και τρομερή σαν την αυγή! Ύπουλη σαν τη θάλασσα! Πιο δυνατή κι απ' τα θεμέλια της γης! Όλοι θα μ' αγαπούν... και θα απελπίζονται...

 

1. Δεν είναι όμως ξωτικό. Δεν έχει τα όρια του ξωτικού. Συμφωνώ πως ως μεταφυσική οντότητα , δεν έχει όρια. Συμφωνούμε. Για τον Γκάνταλφ λοιπόν δεν ισχύουν τα όρια της φυσικής στον εξεταζόμενο κόσμο.

2. Η Γκαλάντριελ, ΕΙΚΑΖΕΙ, πως κάτι τέτοιο θα γίνονταν ΑΝ ΕΙΧΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ και βεβαίως όχι ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ. Για αυτήν λοιπόν, όσο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ , οι όροι της φυσικής στον εξεταζόμενο κόσμο , για τα ξωτικά ΙΣΧΥΟΥΝ. Δεν μπορεί να κολυμπήσει τον Ατλαντικό γιαυτό και αυτή και τα ξωτικά παίρνουν βάρκες. Και γιαυτό, σε αντίθεση με τον Γκάνταλφ και τον Σάουρον ΔΕΝ πλακώνεται με Balrog ούτε πέφτει σε μερικές χιλιάδες μέτρα βάθος και γλιτώνει ούτε αναστένεται από κομμάτια της, ούτε ανώτερες δυνάμεις την εμφανίζουν σαν μετουσιωμένη προσωπικότητα με άλλο χτένισμα και ρούχα.

Τα παραπάνω είναι στις ταινίες. Λες και θα έπρεπε να συγκρίνουμε με  τις ταινίες για κάποιο λόγο. Αν το ένα λάθος υπάρχει στις ταινίες, δικαιούται να υπάρχει και στην σειρά?

Νομίζω το ξεκαθαρίσαμε .

Τώρα εσύ , βεβαίως μπορείς να προσπαθείς να μας πείσεις, για χάριν κουβέντας , πως το να λειτουργούν χαρακτήρες, σε ένα παραμύθι, τους απαλάσει από τους κανόνες αυτού του παραμυθιού και μπορεί ο δημιουργός τους, ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ , να εισάγει ότι στοιχείο θέλει. Πχ. ένα Chainsword στα χέρια της Γκαλάντριελ ή ένα φωτόσπαθο στο χέρι του Elrond ή πως ένα ξωτικό μπορεί να κολυμπήσει τον Ατλαντικό Ωκεανό.

Έτσι ξεκινάει το Rings of Power, αποδεικνύοντας, αντικειμενικά και όχι υποκειμενικά, πως το γράψιμό του είναι για τα μπάζα.

 

 

 

Επεξ/σία από Dakonblackblade
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 4,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μα ασφαλως έχοντας το δαχτυλίδι θα γινοταν δυνατη.

Νομιζω οτι και ο Σάουρον λογω δαχτυλιδιου παιρνει τέτοια δυναμη. Αλλιως στο ίδιο επιπεδο με τον Γκανταλφ δεν ειναι; Μαιαρ δεν ειναι κανονικά ο Σαουρο πριν διαφθαρει από τον Μorgoth;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, pontez2 είπε

Μα ασφαλως έχοντας το δαχτυλίδι θα γινοταν δυνατη.

Νομιζω οτι και ο Σάουρον λογω δαχτυλιδιου παιρνει τέτοια δυναμη. Αλλιως στο ίδιο επιπεδο με τον Γκανταλφ δεν ειναι; Μαιαρ δεν ειναι κανονικά ο Σαουρο πριν διαφθαρει από τον Μorgoth;

Δεν ξέρω, τι σου λέει στις ταινίες? Αν δεν σου λέει, βάλε εσύ ότι νομίζεις. Λόγω δαχτυλιδιού πχ . το Γκόλουμ, χωρίς να το γνωρίζει, εξουσίαζε τη θέληση των Ορκ.

Επεξ/σία από Dakonblackblade
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Πέτρος είπε

Αν διαφωνείς με το πως αποδόθηκε στην ταινία, να το συζητήσουμε ίσως.

Χάλια ήταν η σκηνή. Δε βλεπόταν. Χίλιες φορές να βλέπω τη Γκαυλάντριελ με φουλ άρμορ να κάνει ακροβατικά πάνω, δίπλα ή κάτω από το άλογο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, Dakonblackblade είπε

Δεν ξέρω, τι σου λέει στις ταινίες? Αν δεν σου λέει, βάλε εσύ ότι νομίζεις. Λόγω δαχτυλιδιού πχ . το Γκόλουμ, χωρίς να το γνωρίζει, εξουσίαζε τη θέληση των Ορκ.

Aυτο που φαινεται απο τα λεγόμενά της, ειναι πως επειδη προκειται για ένα πολυ δυνατο ον, θα ηταν "πιο δυνατή κι απ' τα θεμέλια της γης" ομως παραλληλα τρομερή, λογω της διαφθοράς που θα λάμβανε απο το δαχτυλιδι. Το γκολουμ δεν ειχε τη παραμικρή δυναμη οποτε ασφαλώς δε μπορουσε να κάνει τιποτε.

Αυτά φαινονται απ τις ταινίες.

Το ερωτημα που έκανα αφορά τα βιβλία.

Επεξ/σία από pontez2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο που δεν καταλαβαίνεται είναι ότι όλα αυτά που συζητάτε είναι "σεναριακές ευκολίες" που αργότερα δικαιολογήθηκαν όμορφα (τα περισσότερα) από τον ίδιο τον Τολκιν.

Και εμένα πχ ποτε δε μου έκατσε που ο Μπέρεν έπιασε το Silmaril και δεν έπαθε τίποτα παρότι αναφέρεται ότι: Η Βάρντα τα καθάγιασε, ώστε ούτε σάρκα θνητή, ούτε χέρια ακάθαρτα, ούτε οποιοδήποτε κακοποιό πλάσμα να μπορεί να τα αγγίξει χωρίς να καεί και να καρβουνιάσει το χέρι του.Απλά ο Τόλκιν ήθελε να μπορεί να το αγγίξει και έτσι και έγινε (αν και στο Silmarilion αναφέρεται αυτό δεν έχω 100% εικόνα αν τα ήθελε όλα αυτά) . Το δέχτηκα όπως λέτε, αλλά σύμφωνα με εσάς στο τότε φορουμ θα έπρεπε να το γράφουμε κάθε 4,3 δευτερόλεπτα.

Επίσης μην ξεχναμε ότι (από ότι έχω διαβάσει)  οι σύγχρονοι σεναριογραφοι δεν έχουν δικαιώματα για τα περισσότερα στοιχεία που εμείς γνωρίζουμε (μόνο για τον άρχοντα των δαχτυλιδιών και το Hobbit που δεν είναι στην αντίστοιχη εποχή), απορώ αν θα μπορούσαν να παρουσιάσουν οποιαδήποτε ιστορία (εκτός από τις ήδη γραμμένες που έχουν και τα δικαιώματα) χωρίς δικά τους σκηνικά και πρόσωπα που θα κατέβαζαν από την κεφαλα τους.Το τι θέλετε εσείς να είναι μια κοινή λογική βάσει Τολκιν, ούτε ακόμα και αυτό δε θα μπορουσαν θεωρητικά να πετύχουν χωρίς να τους κυνηγήσουν νομικά.Δηλαδή  πχ και για τον Manwe και την Varda θεωρητικά δεν μπορούν να αναφέρουν πολλά ακόμα και να ήθελαν.Δεν είναι σαν τον Jackson που έκανε πιστά σενάριο πάνω σε ιστορία των βιβλίων και μπορούσε να τα αναφέρει όλα.Θεωρώ πως και ταλέντο να είχαν δε νομίζω να μπορούσαν να παρουσιάσουν κάτι τόσο πιστα στην ιστορία του Τόλκιν όσο εσείς θα θέλατε.Δηλαδή αν για τη ζωή της γκαλάντριελ αναφερόταν κάτι παραπάνω πχ στο Σιλμαρίλιον, δε θα μπορούσαν εξ ορισμου να το χρησιμοποιήσουν.Ίσως για αυτό επέλεξαν και έναν τέτοιο χαρακτήρα από τον Άρχοντα των δαχτυλιδιών.Πιστεύω πως κλήθηκαν να κάνουν ένα story με ένα παζλ που ούτε ο ίδιος ο Τόλκιν δε θα κατάφερνε(εντωμεταξύ ο Τόλκιν εξέλισε την ιστορία σε όλη του τη ζωη για να είναι τόσο λεπτομερής και τρομερη).

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, kip of είπε

Πρωτη φορα γραφω στο thread και η αληθεια ειναι οτι διαβασα μονο 5 σελιδες πισω αλλα νομιζω επιασα το νοημα. Similar με το reddit.

Χαιρομαι που αρχισαν τη δευτερη σεζον, ομολογουμενως η πρωτη ειναι λιγο awkward ακομα. Οι ηθοποιοι ψαχνουν τις χημειες τους, το pacing θελει δουλεια, οι διαλογοι προσπαθουν να ειναι tolkien αλλα και ταυτοχρονα συγχρονοι.

Θεωρω οτι ολοι οι εμπλεκομενοι εχουν εγκλωβιστει κατω απο το βαρος της αποστολης τους. Μη ξεχναμε οτι οταν ο jackson εκανε τις ταινιες το Tolkien estate τον μισησε. Επισης δεν ειχε καλη ταινια στο βιογραφικο του και γενικα ηταν το underdog σε μια μεταφορα ΒΙΒΛΙΟΥ σε ταινια.

Η σειρα ΚΑΙ εχει λιγοτερα δικαιωματα ΚΑΙ εχει να φτασει και μια ταινια σε hype. Βρισκω απολυτα λογικο να υπαρχει ενα αγχος και αυτο φαινεται. Και φαινεται και γιατι (λογικο) οι ηθοποιοι ειναι φρεσκοι. Δεν ειναι τυχαιο που οι καλυτεροι ειναι αυτοι που εχουν παιξει σε αντιστοιχα μεγαλες παραγωγες (benjen, young stark). Θεωρω οτι οσο βρισκει τα πατηματα της θα γινεται και ολο καλυτερη.

Θα ηθελα να θιξω επισης το θεμα του σεναριου. Εγω ειμαι στο αισιοδοξο camp που λεει οτι ακομα δεν εχει δειξει τα δοντια της η σειρα. Εγω νομιζω οτι το 6ο επεισοδειο εδωσε εναυσμα για μια dark τροπη της ιστοριας, που θα ηθελα να δω. Μη ξεχναμε οτι η δευτερη εποχη τελειωνει με την νικη επι του σαουρον αλλα με το βασιλειο των ανθρωπων κομματια και τα elves σε παρακμη. Το τελος της ιστοριας δεν ειναι happy.

H galadriel ειναι αντιπαθητικη, αλλα δεν λεει πουθενα απο οσο γνωριζω ο τολκιν το πως ηταν ο χαρακτηρας της γκαλαντριελ στη δευτερη εποχη. Της προτειναν να παει στα undying lands και αρνηθηκε, αυτο λεει. Γιατι αρνηθηκε, γιατι ηταν σοφη καλη και εξυπνη; Ο αδερφος της πεθανε τραγουδωντας με τον σαουρον (realism hur hur) δε ξερω γιατι να μην αφηνει χωρο αυτο να ειναι αυτη που ειναι τωρα. Το οτι αυτη που βλεπουμε στην τριτη εποχη ειναι μια αλλη, δεν σημαινει οτι δεν εχει χωρο να αναπτυχθει.

Επισης, mithril. Δεν θυμαμαι να ξεορουμε και πολλα για αυτο. Ναι οκ το οτι ειναι απομειναρι του σιλμαριλ ειναι λιγο μουφα αλλα οκ ενα απο αυτα ειναι σε ενα δεντρο, fair enough η εξηγηση αν εξυπηρετει. Το οτι ο πατερας του ελροντ κραταει το αστερι στον ουρανο δεν μου ακουγεται καλυτερο. Επισης, ποιος μας λεει οτι αυτη η εξηγηση δεν ειναι βαλτή; Δεν μας εχει δειξει Σαουρον αλλα ξερουμε οτι καπου ειναι και πιπιλαει το μυαλο καποιου. Why not του celebrimbor?

Τελος, treating τα ορκ ως έμβια οντα με λογο για ζωη εγω το ακουω. Δλδ δεν ειναι σεναριακη ευκολια οτι ο τολκιεν εφτιαξε μια ολοκληρη φυλη που για καποιο λογο ηταν εγγενως κακη και ασχημη και μαυρη και δεν γουσταρε τον ηλιο; Ναι ειναι ενα εργο, αλλα οταν παιρνεις τα δικαιωματα πανω σε κατι, αυτο το εργο αποκτα ζωη μονο του. Γιατι να μην εχουν και τα ork δικαιωμα στη ζωη, γιατι να μην εχουν δικο τους ark;

Και οσο αφορα τα hate για σεναριακα slips, οκ ναι δεν ειχαν strategic position στο χωριο και οκ δε χωραγαν ολα αυτα που εδειξαν λογικα σε 3 καραβια, και ναι ο πυργος επεσε ευκολα.

Αλλα, σιγουρα αμα ψαχνισεις τις ταινιες βρισκεις παρομοια σλιπς που απλα δε σε νοιαζουν γιατι οπως οταν διαβαζεις ενα παραμυθι, δε κοιτας τον ρεαλισμο, κοιτας το μηνυμα. Οι ταινιες εμενα μου αρεσαν οχι γιατι ειναι ρεαλιστικες, αλλα γιατι λενε μια ιστορια με αρχη μεση και τελος με ενα απλο επικο τροπο. Η σειρα μπορει να μην ειναι οι ταινιες, αλλα δεν νομιζω οτι ειναι κακο (ακομα).

ε οχι και δεν ειχε καλες ταινιες στην φιλμογραφια του ο PJ πριν παρει το LOTR. The Frighteners, Dead Alive, Meet the Feebles, Bad Taste και φυσικα το οσκαρικο Heavenly Creatures . ενταξει, μερικες απο αυτες ηταν σκετη καφριλα αλλα ειχε αποδειξει οτι ηξερε να σκηνοθετει, να πει μια καλη ιστορια και κυριως οτι ειχε visual flair. Bεβαια υπηρχε αρκετος κοσμος που, ισως δικαιολογημενα, αμφισβητουσε οτι θα κανει καλη δουλεια, αλλα για μενα τοτε ηταν απο τους αγαπημενους σκηνοθετες, μαζι με Raimi και Cameron.

Η ουσια ειναι οτι ηταν ενας ποιητης που πειναγε τοτε. Και θα δουλευε σκληρα σε ενα τετοιο φιλοδοξο προτζεκτ που του δοθηκε, διοτι ηταν μια και μοναδικη ευκαιρια ζωης. Οι showrunners του ROP ειναι ιδια φαση με Rian Johnson. Λευκα πλουσιοπαιδα της Καλιφορνιας, ξεφυλισανε στα γρηγορα τα βιβλια του Τολκιεν ενω καπνιζανε χορτο, πηρανε το gig μεσω γνωριμιων και χωσανε 2-3 μαλακιες που σκεφτηκαε μεσα στο lore, για να το κανουν μοντερνο και hip. To subversion of expectations απομενει να δουμε τωρα ποιο θα ειναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, stafftw είπε

Αυτο που δεν καταλαβαίνεται είναι ότι όλα αυτά που συζητάτε είναι "σεναριακές ευκολίες" που αργότερα δικαιολογήθηκαν όμορφα (τα περισσότερα) από τον ίδιο τον Τολκιν.

Και εμένα πχ ποτε δε μου έκατσε που ο Μπέρεν έπιασε το Silmaril και δεν έπαθε τίποτα παρότι αναφέρεται ότι: Η Βάρντα τα καθάγιασε, ώστε ούτε σάρκα θνητή, ούτε χέρια ακάθαρτα, ούτε οποιοδήποτε κακοποιό πλάσμα να μπορεί να τα αγγίξει χωρίς να καεί και να καρβουνιάσει το χέρι του.Απλά ο Τόλκιν ήθελε να μπορεί να το αγγίξει και έτσι και έγινε (αν και στο Silmarilion αναφέρεται αυτό δεν έχω 100% εικόνα αν τα ήθελε όλα αυτά) . Το δέχτηκα όπως λέτε, αλλά σύμφωνα με εσάς στο τότε φορουμ θα έπρεπε να το γράφουμε κάθε 4,3 δευτερόλεπτα.

Επίσης μην ξεχναμε ότι (από ότι έχω διαβάσει)  οι σύγχρονοι σεναριογραφοι δεν έχουν δικαιώματα για τα περισσότερα στοιχεία που εμείς γνωρίζουμε (μόνο για τον άρχοντα των δαχτυλιδιών και το Hobbit που δεν είναι στην αντίστοιχη εποχή), απορώ αν θα μπορούσαν να παρουσιάσουν οποιαδήποτε ιστορία (εκτός από τις ήδη γραμμένες που έχουν και τα δικαιώματα) χωρίς δικά τους σκηνικά και πρόσωπα που θα κατέβαζαν από την κεφαλα τους.Το τι θέλετε εσείς να είναι μια κοινή λογική βάσει Τολκιν, ούτε ακόμα και αυτό δε θα μπορουσαν θεωρητικά να πετύχουν χωρίς να τους κυνηγήσουν νομικά.Δηλαδή  πχ και για τον Manwe και την Varda θεωρητικά δεν μπορούν να αναφέρουν πολλά ακόμα και να ήθελαν.Δεν είναι σαν τον Jackson που έκανε πιστά σενάριο πάνω σε ιστορία των βιβλίων και μπορούσε να τα αναφέρει όλα.Θεωρώ πως και ταλέντο να είχαν δε νομίζω να μπορούσαν να παρουσιάσουν κάτι τόσο πιστα στην ιστορία του Τόλκιν όσο εσείς θα θέλατε.Δηλαδή αν για τη ζωή της γκαλάντριελ αναφερόταν κάτι παραπάνω πχ στο Σιλμαρίλιον, δε θα μπορούσαν εξ ορισμου να το χρησιμοποιήσουν.Ίσως για αυτό επέλεξαν και έναν τέτοιο χαρακτήρα από τον Άρχοντα των δαχτυλιδιών.Πιστεύω πως κλήθηκαν να κάνουν ένα story με ένα παζλ που ούτε ο ίδιος ο Τόλκιν δε θα κατάφερνε(εντωμεταξύ ο Τόλκιν εξέλισε την ιστορία σε όλη του τη ζωη για να είναι τόσο λεπτομερής και τρομερη).

 

Ρε παιδιά τι ζητάμε? Να μη κολυμπάει τον Ατλαντικό, να μη επιζεί από ηφαίστειο και νΑ έχει λογική σειρά η ιστορία. 

 

Τα γράφετε αυτά για να παραθέτουμε γεγονότα εκτός σποιλερ μπας και φάμε κανένα Μπαν στα νεύρα μας?

Άπειρα τα κενά στο σενάριο. Ατέλειωτα και απαράδεκτα. Άλλη σειρά βλέπετε?

Spoiler

Ένας πύργος κρατιόταν από ένα σχοινί, ένας στρατός κάλπαζε κάπου χωρίς να υπάρχει λόγος, ένα χωριό είναι καλύτερο αμυντικά από ένα φρούριο, ένα κλειδί ξεκλειδώνει μια κατασκευή άλλης φυλής και λειτουργεί σαν το δαχτυλίδι της δύναμης, ένας άσχετος γίνεται βασιλιάς μιας περιοχής που δεν υπάρχει ούτε πρωτεύουσα , χωρίς λόγο, ένα μαύρο ξωτικό συνεχίζει να έχει άψογο fade απ'τα κομμωτήρια της Middle Earth, ο ήρωας γουστάρει να σκοτώνει και να βασανίζει, ένας τύπος τρώει ένα μήλο, το μοιράζεται με ένα άλογο και το υπόλοιπο το πετάει , ο ίδιος δεν πολεμάει, ο ήρωας που γουστάρει να βασανίζει άλλους του δίνει ένα μάθημα ταπεινοφροσύνης , ποιός θα τη γλιτώσει από έκρηξη ηφαιστείου, σε 3 καράβια χωράνε 160 άλογα, τα timelines ενώ τρέχουν παράλληλα, ΜΕΤΑ για το καθένα διαστέλλεται ο χρόνος όπως βολεύει, instant travel 

Έγραψαν τα μισά και αυτά στο και καλά καλύτερο επεισόδιο, 6 ώρες στη σειρά

Επεξ/σία από Dakonblackblade
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
42 minutes ago, stafftw said:

Επίσης μην ξεχναμε ότι (από ότι έχω διαβάσει)  οι σύγχρονοι σεναριογραφοι δεν έχουν δικαιώματα για τα περισσότερα στοιχεία που εμείς γνωρίζουμε

Ευτυχώς θα έλεγα, μιας και θα ήταν δίκοπο μαχαίρι. Θα μπορούσαν να πουν/δείξουν περισσότερα, αλλά θα μπορούσαν να τα έχουν κι αυτά "αλλαγμένα".

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και εγώ θα πεταχτώ να πω την γνώμη μου, για το κομμάτι του ρεαλισμού. Πράγματι η σειρά πάσχει από ρεαλισμό, για 2 λόγους. Πρώτoν δεν είναι πιστή στα βιβλία και δεύτερον δεν απεικονίζει με ακρίβεια την κοινωνία. Ειδικά για το δεύτερο, στην σειρά βλέπεις πρωταγωνιστή αρρενωπό λευκό άντρα μόνο με κιάλια σε μια βόρειο ευρωπαϊκή ιστορία και αυτό είναι απίστευτο φάουλ. Αν επιμένεις σε αυτό αρχίζουν τα είσαι ρατσιστής, μισογύνη κτλ. Και όμως είναι ένα από τα 2 βασικότερα προβλήματα ρεαλισμού της σειράς.

Όπως δίδαξαν οι αρχαίοι Έλληνες, κυρίως με τον Αριστοτέλη και έγιναν η βάση της αφήγησης στον δυτικό πολιτισμό, η αφήγηση πρέπει να έχει μια ορθολογική κατανόηση της κοινωνίας. Η αφήγηση πρέπει να είναι αντανάκλαση της πραγματικότητας και της κοινωνίας. Η ιστορία πρέπει να βασίζεται στην λογική και στην αιτία. 
 Έχοντας σχεδόν 90% των πρωταγωνιστών, σε μια φανταστική ιστορία του πρώιμου Αγγλικού μεσαίωνα γυναίκες, θηλυπρεπείς άντρες και έγχρωμους είναι μια σφαλιάρα στην πραγματικότητα. Εδώ αυτή την στιγμή, το 2022, έχουμε έναν ευρωπαϊκό πόλεμο και σε καμία περίπτωση τα εμπλεκόμενα μέρη δεν έχουν την σύνθεση που βλέπουμε στην σειρά. 

Για να είναι μια ιστορία καλή θα πρέπει να είναι απλή στην κατανόηση και πρέπει να βασίζεται στην κοινωνία για την οποία απευθύνεται χωρίς να την κρίνει για αυτό. Αν παρουσιάζει μια διαφορετική κοινωνία ή την κρίνει, τότε όλη η ιστορία γίνεται προπαγάνδα και αυτοσκοπός της είναι να κάνει κριτική και να αποδημήσει την κοινωνία. 
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρχουν φανταστικά στοιχεία, αλλά αυτά τα φανταστικά στοιχεία πρέπει να χτίζονται πάνω στην πραγματικότητα. Για παράδειγμα μπορείς να πεις πως ένας viking πάλεψε με έναν ιπτάμενο δράκο. Λες ωραία, έστω υπάρχουν ιπτάμενοι δράκοι, ας δούμε την συνέχεια της ιστορίας. Αν πεις ένας μαύρος viking πάλεψε με έναν δράκο, λες ώπα, ας το πάρουμε από την αρχή. Έχουμε ιπτάμενο δράκο ΚΑΙ μαύρο viking? Βλέπεις είναι σαν το μπάσκετ όπου αν δεν κρατάς ένα σταθερό πόδι, μετράει για βήματα.

Έστω λες την ιστορία όπου ο μυθικός Ηρακλής είναι πλέον μια μικροκαμωμένη γυναίκα και σκοτώνει τον φοβερό λέοντα της Νεμέας, όταν ψηλοί άντρες τρέμουν σαν το φύλο και κρύβονται από πίσω της. Η ιστορία θα μπορούσε να είναι για το λιοντάρι, αλλά στην πραγματικότητα υπάρχει μόνο για τονίσει το γεγονός ότι είναι γυναίκα, έτσι αντί για αφήγηση, έχουμε προπαγάνδα. Αν για παράδειγμα είχαμε μια ιστορία μιας ηρωίδας που σκοτώνει ένα λιοντάρι και ΔΕΝ είναι ο Ηρακλής και δεν την κοιτάνε οι άντρες σαν κάποια 10 φορές δυνατότερη τους, ξέρεις πως έχεις μια ιστορία που βασίζεται σε στοιχεία της καθιερωμένης πραγματικότητας και μπορείς να την πεις.

Αυτό έχουν κάνει σε μεγάλο βαθμό σε αυτή την σειρά και σε πολλές άλλες σύγχρονες. Παρουσιάζουν μια κοινωνία που δεν υπάρχει ή υπάρχει σε περιορισμένους χώρους, πχ safe spaces σε πανεπιστήμια και περιορισμένες γεωγραφικές περιοχές. Από την άλλη ακόμα και τα φανταστικά στοιχεία τα αλλάζουν γιατί δεν δείχνουν σεβασμό στην εικονική πραγματικότητα που ήδη υπάρχει από τα βιβλία του Tolkien. Το RoP είναι μια σύγχρονη φανταστική πολεμική ιστορία, χωρίς άντρες πρωταγωνιστές, με μεγάλα προβλήματα ρεαλισμού.
 

Επεξ/σία από merphi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, merphi είπε

Έχοντας σχεδόν 90% των πρωταγωνιστών, σε μια φανταστική ιστορία του πρώιμου Αγγλικού μεσαίωνα γυναίκες, θηλυπρεπείς άντρες και έγχρωμους είναι μια σφαλιάρα στην πραγματικότητα.

Diversity , αυτή η μάστιγα ….

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Thresh είπε

Ευτυχώς θα έλεγα, μιας και θα ήταν δίκοπο μαχαίρι. Θα μπορούσαν να πουν/δείξουν περισσότερα, αλλά θα μπορούσαν να τα έχουν κι αυτά "αλλαγμένα".

Εγώ πιστεύω πως το ένα συνεπάγεται το άλλο, αν δεν μπορώ να χρησιμοιήσω αυτά τα στοιχεία που σου αρέσουν (αφου τα θες πιστα στον Τολκιν) δε θα σου αρέσουν τα στοιχεια που θα χρησιμοποιήσω.Ειλικρινα δεν μπορώ να φανταστώ κανεναν δημιουργό να μπορέσει να πει μια ιστορία πιστη στα γραφομενα του Τολκιν σε τομους επι τομων (αρκετα απο αυτα μεταγενέστερα από το Χόμπιτ και τον Άρχοντα που τα συμπλήρωνε κυριολεκτικά σε όλη του τη ζωη) χωρίς να χρησιμοποιήσω στοιχεία από αυτους τους τομους.

Τώρα το οτι σε κάποιον μπορεί να μην αρέσει που κάποιος στο σύμπαν του Τολκιν μπορεί με αυτό που λέμε σεναριακη ευκολια να επιζήσει από ένα στοιχείο της φύσης, επίσης θα θεωρήσω ότι δεν ξέρει από Τόλκιν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 5/10/2022 στις 4:09 ΜΜ, stafftw είπε

Ειλικρινα δεν μπορώ να φανταστώ κανεναν δημιουργό να μπορέσει να πει μια ιστορία πιστη στα γραφομενα του Τολκιν

Το μονο σίγουρο ειναι οτι οι McKay & Payne , δεν μπορούνε ούτε ξεπατικωτούρα 

Επεξ/σία από mAs_81
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
6 minutes ago, stafftw said:

Εγώ πιστεύω πως το ένα συνεπάγεται το άλλο, αν δεν μπορώ να χρησιμοιήσω αυτά τα στοιχεία που σου αρέσουν (αφου τα θες πιστα στον Τολκιν) δε θα σου αρέσουν τα στοιχεια που θα χρησιμοποιήσω.Ειλικρινα δεν μπορώ να φανταστώ κανεναν δημιουργό να μπορέσει να πει μια ιστορία πιστη στα γραφομενα του Τολκιν σε τομους επι τομων (αρκετα απο αυτα μεταγενέστερα από το Χόμπιτ και τον Άρχοντα που τα συμπλήρωνε κυριολεκτικά σε όλη του τη ζωη) χωρίς να χρησιμοποιήσω στοιχεία από αυτους τους τομους.

Δεν έχω την απαίτηση να βάζουν όλα τα γεγονότα των βιβλίων, αλλά αυτά που βάζουν, να είναι όπως στο βιβλίο. Υπερβολικό?

Δλδ δεν με χάλασε που δεν έβαλαν τον Bombadil στις ταινίες ή το Scourging του Shire, αλλά με χάλασε πχ η Arwen στη θέση του Glorfindel.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...