Προς το περιεχόμενο

The Lord of the Rings: The Rings of Power (Amazon Prime, 2022)


thomasG4

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 4,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

45 λεπτά πριν, Kostasspil είπε

Νομιζω το meme αναφερεται στην ξεκαθαρη προτιμηση του Denethor στον Boromir σε αντίθεση με την συνεχή απέχθεια απέναντι στον Faramir για εντελώς άκυρο λόγο. Οπότε το meme έχει βάση

Η καθολική μούντζα που έχει φάει το RoP είναι για εντελώς άκυρο λόγο...μάλιστα.

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, newlynx είπε

Lore - ιστορία Δεν είμαι ειδικός του Τόλκιν αλλά έχω διαβάσει το Σιλμαρίλλιον, το Χόμπιτ και τον Άρχοντα. Το πρώτο αποτελεί τη μυθολογική βάση των υπολοίπων έργων του Τόλκιν και είναι ένα εξαιρετικά καλογραμμένο έργο, πραγματικά σε ταξιδεύει με έναν πλούσιο αφηγηματικό τόνο. Επεκτείνεται όμως σε μια τεράστια χρονολογικό διάσταση, με μεμονωμένα γεγονότα να απλώνονται σε δεκάδες -αν όχι παραπάνω- χρόνια. Μόνο η Πρώτη και Δεύτερη εποχή είναι σχεδόν 4000 χρόνια ενώ αν προσθέσω την αφήγηση για τα πρώτα χρόνια καθώς και γεγονότα από την Τρίτη εποχή τότε έχουμε μυθολογία χιλιάδων ετών που περιγράφονται σε κάτι λιγότερο από 500 σελίδες στo Σιλμαρίλλιον. Κακώς χλευάστηκε στο νήμα κάποιος που έγραψε πως δεν υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες μεταξύ ή και κατά τη διάρκεια γεγονότων, καθώς πράγματι δεν υπάρχουν. Οι διάλογοι σε όλο το βιβλίο είναι ελάχιστοι, ο συγγραφέας επικεντρωνόταν σε Χ χαρακτήρες για να περιγράψει ένα γεγονός ενώ για άλλους  Υ (γνωστούς) χαρακτήρες δεν γνωρίζουμε που βρίσκονταν. Αν το Σιλμαρίλλιον έπρεπε να έχει αναλυτική περιγραφή (όπως ο Αρχοντας) θα απαιτούνταν πάρα πολλά βιβλία. Ως παράδειγμα δίνω τα γεγονότα του Άρχοντα, όπου στο Σιλμαρίλλιον δίνονται σε λίγες σελίδες ενώ σε πλήρη ανάπτυξη απαιτήθηκαν 3 τεράστιοι τόμοι.

Νομίζω ότι δεν έχουν τα δικαιώματα του Silmarillion. Πράγματι, ο Κρίστοφερ Τόλκιν κατάφερε (γιατί περί κατορθώματος πρόκειται) να συγκεντρώσει τις ιστορίες του Σιλμαρίλλιον, ιστορίες συχνά αποσπασματικές, με πολλές παραλλαγές, ακόμη και στα βασικά τους στοιχεία, εκδίδοντας ένα συνεκτικό βιβλίο που αφορά τα γεγονότα πριν τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Εξάλλου, ο Τόλκιν ουδέποτε σκόπευε να εκδώσει την "Ιστορία" (έτσι, νομίζω, ονόμαζε τις ιστορίες που αποτελούσαν το Σιλμαρίλλιον) κι οι φιλοσοφικές-θεολογικές του αναζητήσεις, ιδίως προς το τέλος της ζωής του, επέδρασαν καθοριστικά στις θεμελιακές αλλαγές των κυριότερων ιστοριών του Σιλμαρίλλιον, έτσι ώστε ο Κρίστοφερ να υποχρεωθεί να διαλέξει την εκδοχή εκείνη που (θα) υπηρετούσε καλύτερα τη συνοχή του βιβλίου.

1 ώρα πριν, newlynx είπε

Διάλογοι-ερμηνείες Διαβάζοντας τα πρώτα σχόλια περίμενα βραζιλιάνικη σαπουνόπερα ή έστω μια φωσκολική Λάμψη, οι διάλογοι είναι μια χαρά για το είδος που υπηρετούν (το GoT ήταν λίγο καλύτερο, τουλάχιστον μέχρι τώρα). Στις ερμηνείες η Γκαλάντριελ έπρεπε να είναι λιγότερο πιεστική στις εκφράσεις του προσώπου, δεν καταλαβαίνω πως δεν το βλέπουν οι σκηνοθέτες. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες υπηρετούν μια χαρά το ρόλο τους και δεν καταλαβαίνω τις επιθέσεις που δέχονται. Μπορεί να απέχουν από το Breaking Bad αλλά βρίσκονται στο επίπεδο αντίστοιχων σειρών που ονομάζω ψυχαγωγικές (GoT, Star Wars, Marvel ταινίες κ.α)

Οι διάλογοι δεν είναι επιπέδου Λάμψης ή βραζιλιάνικης σαπουνόπερας, αλλά δεν απέχουν πολύ. Οι σεναριογράφοι πιστεύουν ότι είναι πολύ έξυπνοι και προσπαθούν μέσα από δήθεν ψαγμένες ατάκες να δείξουν πόσο μπροστά είναι σε σχέση με το κοινό του RoP (δες, ας πούμε, το γνωστό meme με τη βάρκα και την πέτρα, το "the sea is always right" κτλ κτλ). Η Galadriel είναι ανυπόφορη. Δεν μπορεί ένα σοφό και παντοδύναμο ξωτικό να συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένο κοριτσάκι. Ούτε στέκει, βέβαια, ο ισχυρισμός των σεναριογράφων ότι βλέπουμε μια ανώριμη Galadriel, εξού και τα νεύρα, ο θυμός κι η αλαζονεία της. Όσον αφορά τους υπόλοιπους χαρακτήρες: όχι, δεν υπηρετούν τον ρόλο τους. Ο Elrond είναι ίσως το δεύτερο πιο ισχυρό ξωτικό στη Μέση-Γη, καθώς είδε την πτώση του Morgoth, πολέμησε στον Πόλεμο της Οργής, επέλεξε να κριθεί με τους Πρωτογέννητους (τα ξωτικά), όταν οι Valar αποφάσισαν να δώσουν σ' αυτόν και στον Elros, τον αδερφό του, το δικαίωμα της επιλογής λόγω της καταγωγής τους (ο πατέρας τους ήταν ο Earendil o μισο-ξωτικός, γιος του Tuor και της Ίντριλ, της κόρης του Turgon, γιου του Fingolfin κι αδερφού του Fingon και της Aredhel, ενώ η μητέρα τους, η Elwing, ήταν κόρη του Ντίορ του Ωραίου, γιου του Beren και της Luthien, και της Nimloth. Η προγιαγιά τους, η Luthien, ήταν κόρη του Thingol και της Melian, που ήταν μια Maia, κι έτσι ο Elrond κι ο Elros, που διάλεξε να κριθεί με τους ανθρώπους κι έγινε ο πρώτος βασιλιάς του Numenor, είχαν καταγωγή από τους 3 οίκους των Ξωτικών, ήτοι τους Noldor, μέσω των Finwe-Fingolfin-Turgon, τους Vanyar, μέσω των Elenwe-Idril, και τους Teleri/Sindar, μέσω των Thingol-Luthien-Dior, από τους 3 οίκους των Edain, ήτοι τον οίκο του Beor, μέσω των Barahir-Beren, τον οίκο του Hador, μέσω των Marach-Hador-Huor-Tuor, και τον οίκο της Haleth, μέσω των Haldad-Haleth-Hareth, και από τους Maia, μέσω της Melian, που ήταν προ-προγιαγιά τους). Ο Gil-Galad (αφήνω την καταγωγή του εκτός, διότι υπάρχουν διάφορες παραλλαγές) είναι ο τελευταίος Υψηλός Βασιλέας των Ξωτικών. Θες να μου πεις, λοιπόν, ότι αυτοί οι χαρακτήρες, με το ιστορικό και γενεαλογικό βάθος τους, παρουσιάζονται όπως πρέπει;

1 ώρα πριν, newlynx είπε

Ροή ιστορίας - διάρκεια επεισοδίων Στην αρχή γίνονται πολλές μεταπηδήσεις μεταξύ περιοχών και γρήγορη εισαγωγή χαρακτήρων, κάτι απαραίτητο γιατί ο κόσμος είναι τεράστιος. Τώρα αν κάποιος δεν καταλαβαίνει που πάει η ιστορία να του πω πως ο Άρχοντας είχε το ίδιο απλή ροή (ένα χόμπιτ μεταφέρει ένα δαχτυλίδι και ενώ η τελική μάχη οδεύει προς το τέλος ανθρώπων και ξωτικών, το δαχτυλίδι καταστρέφεται και ο Σάουρον χάνει). Μην περιμένετε ανατροπές καθώς η ιστορία είναι αρκετά απλή, αυτό που θα την κρατήσει ενδιαφέρουσα είναι το πόσο επική θα είναι η πορεία της. 
Η διάρκεια των επεισοδίων θα μπορούσε να είναι περίπου 50 λεπτά καθώς μερικοί διάλογοι θα μπορούσαν είναι μικρότεροι.

Η πλοκή δεν βγάζει νόημα. Υπηρετεί κάποια προαποφασισμένα χαρακτηριστικά των ηρώων (η Galadriel πρέπει να είναι δυνατή εξαρχής, πρέπει να είναι η πιο έξυπνη και γενναία εξαρχής κτλ κτλ, ο Elrond πρέπει να έχει πολιτικές φιλοδοξίες, αλλά οφείλει να έρχεται πάντα δεύτερος σε σχέση με τη Galadriel), άρα οι χαρακτήρες δεν εξελίσσονται και δεν έρχονται αντιμέτωποι με προβλήματα τα οποία τους αναγκάζουν να πάρουν δύσκολες αποφάσεις και να ωριμάσουν.

1 ώρα πριν, newlynx είπε

ενώ το γεγονός ότι δημιουργούνται (αυτή τη στιγμή) περισσότεροι πρωταγωνιστικοί γυναικείοι ρόλοι οφείλεται στην αύξηση της δυναμικότητας της γυναίκας σε κοινωνικό επίπεδο.

Προσωπικά, δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με αυτό. Μακάρι να δούμε κι άλλους γυναικείους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Όμως, θα πρέπει αυτοί οι ρόλοι να υπηρετούν τον ρεαλισμό. Να ηγηθεί μια γυναίκα, αλλά να δείξουν, βρε αδερφέ, πώς έφτασε να γίνει αρχηγός, πώς οι ικανότητές της, τα εμπόδια που υπερκέρασε σμίλεψαν τον χαρακτήρα της, πώς αντιμετώπισε τις δυσκολίες που βρέθηκαν στο διάβα της. Όχι να βλέπουμε εξαρχής μια τέλεια ηρωίδα, που όλα τα ξέρει, όλα τα καταλαβαίνει, όλα τα κάνει σωστά, όλα της έρχονται δεξιά, ακόμη και τα λάθη της βγαίνουν σωστά και δεν έχει ελαττώματα, παρά μόνο προτερήματα.

Επεξ/σία από DEADLAZARUS
typo
  • Like 15
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, newlynx είπε

Έχοντας παρακολουθήσει τα 4 πρώτα επεισόδια (για να μπορέσω να βγάλω καλύτερα συμπεράσματα) θα πάω  αντίθετα στο  ρεύμα απογοήτευσης και σκοτεινιάς του συγκεκριμένου νήματος. Έλαβα σοβαρά υπόψη τις αρνητικές κριτικές (δεν σημαίνει ότι τις αποδέχτηκα αλλά πολλές από αυτές συνοδεύονταν από τεκμηρίωση) και αγνόησα τους haters για το hating (συγγνώμη αλλά αναφορές σε άρθρα της Daily Mail ή σε clickbait βίντεο του Youtube από τύπους που μαζεύουν likes αγνοήθηκαν επιδεικτικά). 
Lore - ιστορία Δεν είμαι ειδικός του Τόλκιν αλλά έχω διαβάσει το Σιλμαρίλλιον, το Χόμπιτ και τον Άρχοντα. Το πρώτο αποτελεί τη μυθολογική βάση των υπολοίπων έργων του Τόλκιν και είναι ένα εξαιρετικά καλογραμμένο έργο, πραγματικά σε ταξιδεύει με έναν πλούσιο αφηγηματικό τόνο. Επεκτείνεται όμως σε μια τεράστια χρονολογικό διάσταση, με μεμονωμένα γεγονότα να απλώνονται σε δεκάδες -αν όχι παραπάνω- χρόνια. Μόνο η Πρώτη και Δεύτερη εποχή είναι σχεδόν 4000 χρόνια ενώ αν προσθέσω την αφήγηση για τα πρώτα χρόνια καθώς και γεγονότα από την Τρίτη εποχή τότε έχουμε μυθολογία χιλιάδων ετών που περιγράφονται σε κάτι λιγότερο από 500 σελίδες στo Σιλμαρίλλιον. Κακώς χλευάστηκε στο νήμα κάποιος που έγραψε πως δεν υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες μεταξύ ή και κατά τη διάρκεια γεγονότων, καθώς πράγματι δεν υπάρχουν. Οι διάλογοι σε όλο το βιβλίο είναι ελάχιστοι, ο συγγραφέας επικεντρωνόταν σε Χ χαρακτήρες για να περιγράψει ένα γεγονός ενώ για άλλους  Υ (γνωστούς) χαρακτήρες δεν γνωρίζουμε που βρίσκονταν. Αν το Σιλμαρίλλιον έπρεπε να έχει αναλυτική περιγραφή (όπως ο Αρχοντας) θα απαιτούνταν πάρα πολλά βιβλία. Ως παράδειγμα δίνω τα γεγονότα του Άρχοντα, όπου στο Σιλμαρίλλιον δίνονται σε λίγες σελίδες ενώ σε πλήρη ανάπτυξη απαιτήθηκαν 3 τεράστιοι τόμοι.
Προσωπικά αν ήμουν δημιουργός-σκηνοθέτης ποτέ δεν θα αναλάμβανα την ευθύνη-ρίσκο να μεταφέρω το έργο στην τηλεόραση καθώς θα έπρεπε να αποφασίσω για μείξεις, συμπτύξεις γεγονότων και προσθαφαιρέσεις χαρακτήρων με σκοπό να δημιουργηθεί ασφαλής (και όχι βαρετή) ροή. Πως θα περιέγραφα την τελική πτώση του Μόργκοθ όταν μεταξύ της άφιξης του στρατού από το Βάλινορ στο Μπελέριαντ και της τελικής μάχης πέρασαν πολλά χρόνια; Δεν θα έπρεπε να προσθέσω γεγονότα; Για αυτό και η σειρά βασίζεται/προσαρμόζεται (base on/adaptation) στο έργο του Τόλκιν και δεν αποτελεί ακριβή μεταφορά. Επομένως βρίσκω απολύτως λογικό οι φίλοι/θιασώτες/ειδικοί του έργου του Τόλκιν να μην τους αρέσει καθώς δεν ανταποκρίνεται στο lore που περίμεναν. 
Χαρακτήρες Πριν ξεκινήσει η σειρά είχα σκεφτεί ότι ο άξονας της σύνδεσης με τον Άρχοντα θα ήταν ο Έλροντ ή/και η Γκαλάντριελ και τελικά δεν έπεσα έξω. Επίσης περίμενα ισχυρή παρουσία του Έλεντιλ και της οικογένειάς του, κάτι που βλέπω συμβαίνει. Από του "νέους" χαρακτήρες ο Άροντιρ φαίνεται δυνατή προσθήκη ενώ οι Τριχοπόδαροι είναι αντιγραφή των Χόμπιτ και ελπίζω να ενσωματωθούν καλύτερα στην ιστορία.
Διάλογοι-ερμηνείες Διαβάζοντας τα πρώτα σχόλια περίμενα βραζιλιάνικη σαπουνόπερα ή έστω μια φωσκολική Λάμψη, οι διάλογοι είναι μια χαρά για το είδος που υπηρετούν (το GoT ήταν λίγο καλύτερο, τουλάχιστον μέχρι τώρα). Στις ερμηνείες η Γκαλάντριελ έπρεπε να είναι λιγότερο πιεστική στις εκφράσεις του προσώπου, δεν καταλαβαίνω πως δεν το βλέπουν οι σκηνοθέτες. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες υπηρετούν μια χαρά το ρόλο τους και δεν καταλαβαίνω τις επιθέσεις που δέχονται. Μπορεί να απέχουν από το Breaking Bad αλλά βρίσκονται στο επίπεδο αντίστοιχων σειρών που ονομάζω ψυχαγωγικές (GoT, Star Wars, Marvel ταινίες κ.α)
Σκηνοθεσία Ξεκίνησε λίγο άτολμα και προβλέψιμα αλλά έχει γίνει πολύ καλύτερη στα 2 τελευταία επεισόδια όντας συμπαγής και δυνατή.
Εικόνα- Φωτογραφία Εκεί φαίνεται -σε απόλυτο βαθμό- το μεγάλο κόστος της σειράς και το γεγονός ότι η σειρά σε ταξιδεύει στον μαγικό κόσμο του Τόλκιν. Τα πλάνα ακολουθούν σε πολλά σημεία τον Άρχοντα ενώ η λεπτομέρεια σε πολλές σκηνές είναι απαράμιλλη. Με Dolby Vision και μεγάλη οθόνη είναι ότι καλύτερο υπάρχει σε επίπεδο της εικόνας που βλέπει ο θεατής, πραγματικά χάνεσαι στα πλάνα, ενώ αν προσθέσεις και surround ήχο η μαγεία απογειώνεται. Τώρα αν το βλέπεις από κινητό μην περιμένεις εμβάθυνση στον κόσμο.
Μουσική Δεν έχω ακόμα συνδεθεί με ότι έχω ακούσει, μόνο ένα πομπώδες επικό κομμάτι στο 2ο επεισόδιο μου άρεσε πολύ.
Ροή ιστορίας - διάρκεια επεισοδίων Στην αρχή γίνονται πολλές μεταπηδήσεις μεταξύ περιοχών και γρήγορη εισαγωγή χαρακτήρων, κάτι απαραίτητο γιατί ο κόσμος είναι τεράστιος. Τώρα αν κάποιος δεν καταλαβαίνει που πάει η ιστορία να του πω πως ο Άρχοντας είχε το ίδιο απλή ροή (ένα χόμπιτ μεταφέρει ένα δαχτυλίδι και ενώ η τελική μάχη οδεύει προς το τέλος ανθρώπων και ξωτικών, το δαχτυλίδι καταστρέφεται και ο Σάουρον χάνει). Μην περιμένετε ανατροπές καθώς η ιστορία είναι αρκετά απλή, αυτό που θα την κρατήσει ενδιαφέρουσα είναι το πόσο επική θα είναι η πορεία της. 
Η διάρκεια των επεισοδίων θα μπορούσε να είναι περίπου 50 λεπτά καθώς μερικοί διάλογοι θα μπορούσαν είναι μικρότεροι.
Γενικά  Εδώ θα έγραφα διάφορα (σχολιασμός για μαλλιά, υπερανάλυση αφισών, ελεγείες για τον τρόπο κρατήματος βέλους) αλλά έχω ήδη επεκταθεί πολύ. Θα σταθώ μόνο στη συνεχή (και κουραστική) αναφορά στο woke. Ο όρος, αν και πολύ παλιός, ήρθε στην επικαιρότητα μετά τη δολοφονία  του George Floyd και εκφράζει την εγρήγορση σε θέματα συστημικών αδικιών (δικαιοσύνη, παιδεία, υγεία). Όμως πολλοί (από την αριστερά) ξεχείλωσαν τον όρο ώστε να περιλαμβάνει τα πάντα (πχ. ισοκατανομή φύλλων ή/και χρώματος σε εργασιακούς χώρους) ενώ πολλοί (από τη δεξιά) δαιμονοποιήσαν τον όρο (ακόμα και με την αρχική έννοια) ως την αρχή όλων των κακών σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο (η επέκταση στο χώρο της τηλεόρασης και του κινηματογράφου ήρθε ως κερασάκι στην τούρτα).  H ποικιλία (diversity) σε ρόλους σειρών έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του 80 ενώ το γεγονός ότι δημιουργούνται (αυτή τη στιγμή) περισσότεροι πρωταγωνιστικοί γυναικείοι ρόλοι οφείλεται στην αύξηση της δυναμικότητας της γυναίκας σε κοινωνικό επίπεδο.
Τέλος, η οπτική του καθενός είναι διαφορετική σε ότι αφορά την απόδοση μυθοπλασιών, δεν έχω πρόβλημα να βλέπω μαύρο ξωτικό αλλά σε κάποιον μπορεί να μην του αρέσει, δεν χρειάζεται να συμφωνούμε.

Βαθμολογία 8/10 από μένα μέχρι αυτή τη στιγμή.

ΥΓ. Η καλύτερη σειρά φέτος είναι το Severance (Apple TV), ούτε το RoP ούτε το HoD 

 

δεν διαφωνω με αυτα που γραφεις περι woke, αλλα να διευκρινησω κατι. παρα την διαστρεβλωση του ορου, η χρηση του τουλαχιστον απο μια μεριδα του fandom, δεν αφορα το diversity και το inclusivity και ολες τις προοδευτικες ιδεες της αριστερας. δεν εναντιωνεται σε κατι τετοιο. 

συγκεκριμενα, δεν ειναι προβλημα οτι υπαρχει μια  badass γυναικα πρωταγωνιστρια σε μια geek σειρα. ομως αυτη η γυναικα παρουσιαζεται ως τελεια (και μονιμως τσαντισμενη), ενω ολοι οι αντρες ειναι κατωτεροι της. εκει δεν εχεις μια ισοτητα μεταξυ των δυο φυλων, τη οποια υποτιθεται η αριστερα προωθει, αλλα μια ξεκαθαρη προτιμηση και ανυψωση του ενος με παραλληλη κατακεραυνωση του αλλου. η ισοτητα πλεον εγινε defenestrated. 

αυτη ειναι η ειδοποιος διαφορα που χαρακτηριζει την woke ατζεντα. και αυτο ακριβως ειναι που υποδεικνυουμε και κατακρινουμε εμεις. το οποιο εχει αποδειξει η συμπεριφορα μας εως τωρα. οπως σωστα λες το woke ξεκινησε απο το 80 (απο το 60 θα ελεγα με το Star Trek), ομως δεν ειδες να διαμαρτυρομαστε για κατι τετοιο ολα αυτα τα χρονια. Αντιθετως ανεκαθεν σχολιαζαμε τα αρνητικα του Ηοllywood οπως τα whitewashing και tokenism που υπαρχουν ακομη.

Αλλα αυτο ομως που συμβαινει εδω και 10+ χρονια με το woke φαινομενο, ειναι κατι τελειως διαφορετικο και καινουργιο, και στοχευει συγκεριμενα πολυαγαπημενα εργα της geek κουλτουρας  με τα οποια εχουμε μεγαλωσει απο μικροι, και γιαυτο αντιδρουμε παθιασμενα.

αν η ξανθια γκομενα στο ROP  και ολοι οι αντρες ειχαν γραφτει πιο σωστα, και γενικα η σειρα ηταν πιο καλογραμμενη και πιο κοντα στο πνευμα του αρχικου δημιουργου, κανεις δε θα γκρινιαζε τωρα, μονο επαινους θα ειχε.

Επεξ/σία από KilliK
  • Like 7
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@DEADLAZARUS πολύ ωραία η ανάλυσή σου (συμφωνώ και διαφωνώ σε κάποια σημεία), πάντως δεν κρίνω ότι ο Έλροντ είναι τόσο εξαφανισμένος και για αυτό έγραψα ότι πίστευα ότι ένας από τους 2 θα έχει τα ηνία της σειράς. 

@KilliK παράλληλα βλέπουμε και Έλροντ, Άροντιν και Έλεντιλ, δεν είναι μόνο η Γκαλάντριελ που πρωταγωνιστεί. Σχετικά με το woke ήθελα να μιλήσω για την λάθος χρήση του όρου που συνεχώς βλέπω, αναμείχθηκε/μπερδεύτηκε με την πολιτική ορθότητα και το diversity και έκανε ένα εκρηκτικό κοκτέιλ. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όσο αναφορά την Galadriel. Βλέπουμε ότι πολλοί σεναριογράφοι δεν ξέρουν πως να γράψουν έναν δυνατό γυναικείο χαρακτήρα και οι περισσότεροι ακολουθούν μια διαστρεβλωμένη αντίληψη για το πως πρέπει να είναι ένας τέτοιος χαρακτήρας. 

- Δεν πρέπει να έχει οποιαδήποτε "αδυναμία".

- Απαιτεί πράγματα από τους άλλους αντί να τα ζητήσει. 

- Δεν έχει ανάγκη τη βοήθεια κανενώς.

- Δεν κάνει ποτέ λάθος.

- Δεν χάνει ποτέ σε δίκαιη μάχη.

- Αδιαφορεί παντελώς γι αυτούς που την ακολουθούν γιατί αυτή είναι πιο σημαντική από όλους.

- Δεν πρέπει να εκφράζει το παραμικρό συναίσθημα εκτός από μία μόνιμα ενοχλημένη και περιφρονητική έκφραση (νομίζουν ότι αυτό είναι "badass" αλλά στην ουσία κάνει το χαρακτήρα γελοίο και καρικατούρα)

- Πρέπει οι περισσότεροι γύρω της να είναι είτε αδύναμοι φαφλατάδες ή ραδιούργοι δειλοί με σκοτεινή ατζέντα.

Δυστυχώς συνήθως το arc τέτοιου χαρακτήρα είναι στην ουσία ανύπαρκτο γιατί στο τέλος καταλήγει να είναι ίδιος με αυτό που ξεκίνησε. Απλά η διαφορά είναι ότι όλοι οι υπόλοιποι γύρω γύρω παραδέχονται την ανωτερότητα που ήδη υπήρχε από την αρχή. (δηλαδή οι άλλοι θέλουν εξέλιξη όχι αυτή 🤣)

Δεν νομίζω ότι θα δούμε κάποια σοβαρή αλλαγή στην Galadriel. Ακολουθεί πιστά το παράδειγμα της Captain Marvel και της Rey MyNameIsImportant. Απλά too awesome γι αυτό το σύμπαν. Εκτός αν αναλάβει κάποιος άλλος την γραφή της με αφορμή όλη αυτή την αρνητική υποδοχή.

Επεξ/σία από D.Luffy
  • Like 7
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, newlynx είπε


Σκηνοθεσία Ξεκίνησε λίγο άτολμα και προβλέψιμα αλλά έχει γίνει πολύ καλύτερη στα 2 τελευταία επεισόδια όντας συμπαγής και δυνατή.

Ροή ιστορίας - διάρκεια επεισοδίων Στην αρχή γίνονται πολλές μεταπηδήσεις μεταξύ περιοχών και γρήγορη εισαγωγή χαρακτήρων, κάτι απαραίτητο γιατί ο κόσμος είναι τεράστιος. Τώρα αν κάποιος δεν καταλαβαίνει που πάει η ιστορία να του πω πως ο Άρχοντας είχε το ίδιο απλή ροή (ένα χόμπιτ μεταφέρει ένα δαχτυλίδι και ενώ η τελική μάχη οδεύει προς το τέλος ανθρώπων και ξωτικών, το δαχτυλίδι καταστρέφεται και ο Σάουρον χάνει). Μην περιμένετε ανατροπές καθώς η ιστορία είναι αρκετά απλή, αυτό που θα την κρατήσει ενδιαφέρουσα είναι το πόσο επική θα είναι η πορεία της. 
Η διάρκεια των επεισοδίων θα μπορούσε να είναι περίπου 50 λεπτά καθώς μερικοί διάλογοι θα μπορούσαν είναι μικρότεροι.
 

Βαθμολογία 8/10 από μένα μέχρι αυτή τη στιγμή.
 

Αγνοώντας τα υπόλοιπα που γράφεις, ασχέτως αν συμφωνώ ή διαφωνώ, θα σταθώ στα 3 αυτά σημεία. Πραγματικά θέλω να καταλάβω πώς στο καλό σου αρέσει η σκηνοθεσία της σειράς, και ειδικά στα 2 τελευταία επεισόδια?!! Δηλαδή η σκηνή με τα βέλη που έριχναν τα Ορκ, και σε slow motion πιάνει ο άλλος και ρίχνει πίσω, θες να πεις ότι σου άρεσε?????

Η ροή της ιστορίας είναι για πέταμα. Π.χ, συζητούσανε ο Ελροντ με τον Κελεμπριμπορ για το σχέδιο με τον Πύργο, πήγε στο Khazad-dum να μιλήσει με τον Durin, δεν είδαμε ποτέ στο επεισόδιο 2 να γίνεται αποδεκτό αυτό, και ξαφνικά βλέπουμε στο τελευταίο επεισόδιο ο Πύργος να είναι μισός έτοιμος. Πόσες μέρες πέρασαν? Πότε ξεκίνησε? Πού είναι οι Νάνοι και τα Ξωτικά που λέει ο Ελροντ ότι "χαίρεται" που τους βλέπει να δουλεύουν μαζί? Δεν έχουμε καμία σκηνή που να το δείχνει, και ξαφνικά, βλέπουμε τον πύργο μισό χτισμένο (ή έστω 1/3 δε θα κολλήσουμε εκεί) μετά από 2 επεισόδια. Αν αυτό είναι καλή ροή ιστορίας - πλοκής, τότε λογικά δεν έχετε δει καλούς σεναριογράφους.

Ή το τρομερό ότι ο Ελροντ μπόρεσε και διάβασε τα χείλια του Durin και κατάλαβε τι κάνει, με φουλ γενειάδα, αλλά "βολικώς" τα Ξωτικά δεν είδανε ποτέ το έργο των Ορκ που σκάβανε και έχουν ρημάξει ολόκληρες εκτάσεις από δάση. Σενάριο άρτιο λέμε :P 

Υπάρχουν άπειρες τρύπες, σεναριακές και μη, που οι τύποι που ψάχνουν για likes, όπως τα έγραψες, τα λένε εξαιρετικά. Επιλογή σου να μην θες να πάρεις και άλλες απόψεις που ίσως ξεψαχνίζουν το επεισόδιο. Όλα οκ. Αλλά αν κάτσουμε να τις αναλύσουμε, θα χρειαστούμε ολόκληρες σελίδες από αυτά που γίνονται, από απλές σεναριακές τρύπες μέχρι ακόμα και προς τα πού ανοίγει η ρημάδα η πόρτα.

Γενικά υπάρχει μια ξεκάθαρη διαφοροποίηση απόψεων, προτιμήσεων, και στανταρ, ιδίως του τελευταίου.

Τέλος, κανείς δεν κάνει hating για το hating. Όλα τα ποστ λένε ακριβώς αυτό που είναι στραβό, επειδή είναι όντως στραβό. Όπως και όλοι χωρίς καμία εξαίρεση επαίνεσαν τα visuals της σειράς, επειδή όντως είναι καλά. Οπότε δεν στέκει αυτό που λες.

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, newlynx είπε

 

ναι, εχει διαστρεβλωθει ο ορος, ισχυει αυτο.

η ξανθια ειναι ο  κεντρικος χαρακτηρας, το προσωπο της σειρας. οι αλλοι συμπρωταγωνιστουν.

20 λεπτά πριν, D.Luffy είπε

 

ακριβως, δεν υπαρχει character arc, διοτι ο ηρωας ξεκιναει ηδη ως "τελειος". Δεν υπαρχει ταξιδι για να τον αλλαξει ειτε προς το καλυτερο, ειτε προς το χειροτερο. Το ιδιο ακριβως προβλημα που ειχε και η Mary Sue Rey απο το SW. Αυτο ειναι που κανει αυτους τους μοντερνους χαρακτηρες τοσο βαρετους και αδιαφορους.

Επεξ/σία από KilliK
  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, KilliK είπε

 Αυτο ειναι που κανει αυτους τους μοντερνους χαρακτηρες τοσο βαρετους και αδιαφορους.

Θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν όλες τις φράσεις της Galadriel με μία μόνο. "Ξέρεις ποια είμαι Εγώ?". Δεν θα άλλαζε καθόλου την εξέλιξη της πλοκής γιατί δεν έχει να μας πει τίποτα άλλο.

  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, {TDi}Dj2k..infc είπε

Sorry αλλα θα το πω, η μουσική είναι αδιάφορη, δεν μπορώ με την καμια να παίξω στο κεφάλι μου έστω ένα κομμάτι από την σειρά.

Βρέθηκε και ένας που το είπε. Ως τώρα, δεν μου έχει μείνει κανένα κομμάτι...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, newlynx είπε

Θα σταθώ μόνο στη συνεχή (και κουραστική) αναφορά στο woke. Ο όρος, αν και πολύ παλιός, ήρθε στην επικαιρότητα μετά τη δολοφονία  του George Floyd και εκφράζει την εγρήγορση σε θέματα συστημικών αδικιών (δικαιοσύνη, παιδεία, υγεία). Όμως πολλοί (από την αριστερά) ξεχείλωσαν τον όρο ώστε να περιλαμβάνει τα πάντα (πχ. ισοκατανομή φύλλων ή/και χρώματος σε εργασιακούς χώρους) ενώ πολλοί (από τη δεξιά) δαιμονοποιήσαν τον όρο (ακόμα και με την αρχική έννοια) ως την αρχή όλων των κακών σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο (η επέκταση στο χώρο της τηλεόρασης και του κινηματογράφου ήρθε ως κερασάκι στην τούρτα).  H ποικιλία (diversity) σε ρόλους σειρών έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του 80 ενώ το γεγονός ότι δημιουργούνται (αυτή τη στιγμή) περισσότεροι πρωταγωνιστικοί γυναικείοι ρόλοι οφείλεται στην αύξηση της δυναμικότητας της γυναίκας σε κοινωνικό επίπεδο.
Τέλος, η οπτική του καθενός είναι διαφορετική σε ότι αφορά την απόδοση μυθοπλασιών, δεν έχω πρόβλημα να βλέπω μαύρο ξωτικό αλλά σε κάποιον μπορεί να μην του αρέσει, δεν χρειάζεται να συμφωνούμε.

https://dei.amazonstudios.com/


Δεν ξέρω αν το woke ως λέξη ενοχλεί, αλλά το Amazon Studio σίγουρα προσέχει το χρώμα και τις σεξουαλικές προτιμήσεις των ανθρώπων.

Η Amazon έχει έναν τσελεμεντέ που περιγράφει τους ανθρώπους που δουλεύουν στα project. Η αξιοκρατία είναι λέξη άγνωστη. Χρώμα και σεξουαλικότητα είναι οι μαγικές λέξεις. Μερικά σημεία:

-    Κάθε ταινία ή σειρά που έχει περισσότερα από 3 άτομα σε κάθε ένα από τους ρόλους του σκηνοθέτη, συγγραφέα, παραγωγού θα πρέπει κατά το ΕΛΑΧΙΣΤΟ να είναι 30% γυναίκες και 30% μειονότητες. Αυτό μέχρι το 2024 θα πρέπει να γίνει 50%. (Με άλλα λόγια αν οι συνεργάτες σου ή οι φίλοι με τους οποίους δουλεύεις μαζί δεν είναι γυναίκες/μειονότητες δεν προσλαμβάνεσαι)
-    Οι ηθοποιοί θα πρέπει να έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά στην πραγματική ζωή με τον χαρακτήρα που παίζουν όσο αφορά το φύλο, φυλή εθνικότητα, σεξουαλικός προσανατολισμός, αναπηρία. Με άλλα λόγια οι γκέι θα πρέπει να είναι γκέι (φαντάζομαι δεν θα πιέσουν και οι straight να είναι straight) και όσοι έχουν αναπηρία να έχουν αναπηρία και στην πραγματική ζωή !!!! (εδώ αναφέρονται πλαγίως στους ανθρώπους με διανοητικές και ψυχολογικές δυσκολίες)
-    Πρέπει να υπάρχει αντιπροσώπευση σε ομιλούντες ρόλους τουλάχιστον 50% γυναίκες και επίσης κάποιος από την LGBTQIA+ κοινότητα, κάποιος με αναπηρία, και κάποιος από εθνική ή θρησκευτική μειονότητα.
-    Το σύστημα πληρωμών είναι λίγο πολύ όπως το ελληνικό δημόσιο, όλοι τα ίδια, με μεγαλύτερο ρόλο να παίζουν τα χρόνια προϋπηρεσίας σε μια συγκεκριμένη θέση (πχ πρωταγωνιστής, κομπάρσος κτλ) και όχι οι προηγούμενοι μισθοί. (Για όσους αναρωτιέσται γιατί αποφεύγουν μεγάλα ονόματα στο RoP. Σε άλλες πρόσφατες σειρές πχ στο Wheels of time απλά ονόμασαν κάποιους πρώτα ονόματα και άλλους ως δεύτερα. Κόλπα του ελληνικού δημοσίου)
-    Αυτές οι πολιτικές έχουν να κάνουν και με τους τεχνικούς, ακόμα και με τις εταιρίες διανομής. Σε κάθε βήμα της παραγωγής είναι απαραίτητες γυναίκες και μειονότητες.

Υπάρχει και πολύ γραφειοκρατία (reporting). Όλοι οι υπεύθυνοι θα πρέπει σε κάθε βήμα να καταγράφουν τι κάνει κάθε άτομο και με βάση ποια πολιτική πήρε την θέση. Ποιες είναι οι σεξουαλικές προτιμήσεις των ανθρώπων που εμπλέκονται, αν δεν βρήκαν αρκετούς LGBTQIA+, ανάπηρους, ανθρώπους με πνευματικές ασθένειες τι έφταιξε τι κάνανε για να το αποφύγουν. Ποιό το σχέδιο για να βελτιώσουν τα στατιστικά τους στο επόμενο report?

Μπορείς να τα διαβάσεις όλα αυτά στο παραπάνω link της Amazon, χωρίς μεσάζοντες. Δεν ξέρω αν αυτό είναι αρκετό για εσένα για να χαρακτηριστεί το Amazon και η παραγωγή woke, αλλά σε εμένα δεν μου κάθεται ευχάριστα. Checklists, επιτροπές, agenda και reporting για να κάνεις τέχνη. 

Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχουν στις πολεμικές περιπέτειες πολλές γυναίκες και μαύροι, όχι στην "αύξηση της δυναμικότητας της γυναίκας σε κοινωνικό επίπεδο". Είναι απαίτηση του HR και του Twitter. 

Επεξ/σία από merphi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το παραανω συμβαινει και σε αλλες corpos της movie/gaming βιομηχανιας. Παρομοια κριτηρια μπηκαν και στα Oscars και BAFTA για το πως θα γινεται η κατανομη υποψηφιοτητων για βραβευση. Αν πχ δεν εχεις POC στο cast/crew της ταινιας/παιχνιδιου σου, αυτοματως απορριπτεται η πιθανη υποψηφιοτητα σου, κατι που προκαλεσε τις εντονες αντιδρασεις των καλλιτεχνων του χωρου. η κατασταση οσο παει και χειροτερευει.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, Πέτρος said:

Η καθολική μούντζα που έχει φάει το RoP είναι για εντελώς άκυρο λόγο...μάλιστα.

  1. Διαβάζουμε
  2. Καταλαβαίνουμε τι διαβάσαμε
  3. Σχολιάζουμε αυτό που διαβάσαμε

Το Νο.3 είναι προαιρετικό, το Νο.2 υποχρεωτικό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, D.Luffy είπε

- Δεν πρέπει να έχει οποιαδήποτε "αδυναμία".

- Απαιτεί πράγματα από τους άλλους αντί να τα ζητήσει. 

- Δεν έχει ανάγκη τη βοήθεια κανενώς.

- Δεν κάνει ποτέ λάθος.

- Δεν χάνει ποτέ σε δίκαιη μάχη.

- Αδιαφορεί παντελώς γι αυτούς που την ακολουθούν γιατί αυτή είναι πιο σημαντική από όλους.

- Δεν πρέπει να εκφράζει το παραμικρό συναίσθημα εκτός από μία μόνιμα ενοχλημένη και υποτιμητική έκφραση (νομίζουν ότι αυτό είναι "badass" αλλά στην ουσία κάνει το χαρακτήρα γελοίο και καρικατούρα)

- Πρέπει οι περισσότεροι γύρω της να είναι είτε αδύναμοι φαφλατάδες ή ραδιούργοι δειλοί με σκοτεινή ατζέντα.

Δυστυχώς συνήθως το arc τέτοιου χαρακτήρα είναι στην ουσία ανύπαρκτο γιατί στο τέλος καταλήγει να είναι ίδιος με αυτό που ξεκίνησε. Απλά η διαφορά είναι ότι όλοι οι υπόλοιποι γύρω γύρω παραδέχονται την ανωτερότητα που ήδη υπήρχε από την αρχή. (δηλαδή οι άλλοι θέλουν εξέλιξη όχι αυτή 🤣)

Δεν νομίζω ότι θα δούμε κάποια σοβαρή αλλαγή στην Galadriel. Ακολουθεί πιστά το παράδειγμα της Captain Marvel και της Rey MyNameIsImportant. Απλά too awesome γι αυτό το σύμπαν. Εκτός αν αναλάβει κάποιος άλλος την γραφή της με αφορμή όλη αυτή την αρνητική υποδοχή.

Συμφωνώ απόλυτα και το βλέπουμε παντού που υπάρχει πρόβλημα με το wokeism. Και γι αυτό δεν βλέπω σειρές που έχουν βγει από το 2016-17 και μετά. Εξαίρεση το Orville και For All Mankind. Στο τελευταίο μάλιστα χαρακτηριστικά

Spoiler

έχουν την Μεξικανή λαθραία τύπισσα που δεν πήγε καν πανεπιστήμιο και ζούσε σε ένα τροχόσπιτο και την έκαναν επικεφαλής μηχανικό σχεδίασης της ΝΑΣΑ γιατί ήταν κολλητή μίας άλλης που 30 χρόνια ζει στο γραφείο της. (κυριολεκτικά). Και να την λέει σε άτομα που είναι 40 χρόνια εκεί με μια ντουζίνα πτυχία και έχουν δουλέψει στα προηγούμενα προγράμματα από εποχής Gemini. Ενώ για κάποιο περίεργο οι Ρώσοι δεν ξέρουν να φτιάχνουν κινητήρες και της κλέβουν τα σχέδια! 

Πραγματικά είναι ο λόγος που προσπερνώ όλα τα κομμάτια που δεν είχαν τον Ed και τον Gordo. H σειρά βγάζει περισσότερο νόημα, και ιδίως η 2η season από τις 11 ώρες που είναι, ζήτημα να βγουν 3 ώρες που αξίζουν με fast forward αλλά τόση πραγματικά είναι η διάρκεια της σειράς χωρίς woke και άθλιο soap δράμα. 

Το πρόβλημα με το RoP είναι ότι ολόκληρη η σειρά είναι άθλια και δεν μπορείς να προσπεράσεις τίποτα γιατί ο ίδιος ο κεντρικός χαρακτήρας και το arc του είναι άθλια ΜΑΖΙ με όλες τις υπόλοιπες παράλληλες ιστορίες. 

Γι αυτό και έχω κολλήσει και βλέπω σειρές περασμένων δεκαετιών, γιατί δεν είναι κουραστικές με σαλάτα και σε κρατάνε εκεί όλο το 45λεπτο. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, KilliK είπε

το παραανω συμβαινει και σε αλλες corpos της movie/gaming βιομηχανιας. Παρομοια κριτηρια μπηκαν και στα Oscars και BAFTA για το πως θα γινεται η κατανομη υποψηφιοτητων για βραβευση. Αν πχ δεν εχεις POC στο cast/crew της ταινιας/παιχνιδιου σου, αυτοματως απορριπτεται η πιθανη υποψηφιοτητα σου, κατι που προκαλεσε τις εντονες αντιδρασεις των καλλιτεχνων του χωρου. η κατασταση οσο παει και χειροτερευει.

POC?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...