Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
Δημοσ.

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο δυσνόητο: η εγγύηση είναι άρρηκτα δεμένη με τη σύμβαση της αγοραπωλησίας. Η σύμβαση της αγοραπωλησίας συνάπτεται μεταξύ δύο μελών: ενός πωλητή (που δίνει ένα πράγμα) και ενός αγοραστή (που δίνει τον οβολό του).

 

Όταν αγοράζεις ένα πράγμα από ένα κατάστημα θα απευθυνθείς στο κατάστημα για να κάνεις χρήση της εγγύησης, γιατί με αυτό σύναψες την αγοραπωλησία σου. Στη συνέχεια, το κατάστημα θα απευθυνθεί στον κατασκευαστή (ή στον χονδρέμπορό του), γιατί με αυτόν σύναψε τη δική του αγοραπωλησία.

 

Ομοίως, αν η Μαρία αγοράσει κάτι από την Ελένη γιατί να απευθυνθεί στον Κωτσόβολο ή στην Gigabyte; Αφού με την Ελένη σύναψε την αγοραπωλησία. Δεν έχει υποχρέωση το κατάστημα ή ο κατασκευαστής απέναντί της,  αφού δεν τους έδωσε κάποιο τίμημα. Η Ελένη θα είχε υποχρεώση απέναντί της, αλλά από τη στιγμή που είναι ιδιώτης τότε δεν υφίσταται εγγύηση.

 

Και για να απαντήσω στο ερώτημά σου, δε νομίζω να τον απασχολεί τον ιδιοκτήτη αν ισχύει η εγγύηση από τη στιγμή που θα είναι νεκρός.

  • Απαντ. 35
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Φανταζει ...λογικο επειδη εχει ψηφιστει.Αν αυριο ψηφιστει κατι αλλο θα φανταζει λογικο το να μηγαινει η Μαρια στο καταστημα (η στον κατασκευαστη ), χωρις ονομαστικη αποδειξη , χωρις καν αποδειξη , μονο με το serial number.Θα φανταζει λογικο να αντικατασταθει το προιν και οχι να θεωρειται πλεον κατι σαν ορφανο, κατι σαν αδεσποτο .

  • Like 1
Δημοσ.

@forgotten: Θυμάμαι κάποια στιγμή που ήθελες να πουλήσεις μεταχειρισμένο 3DS σε τιμή καινούριου και νόμιζες ότι τα είχαμε βάλει μαζί σου όταν σου λέγαμε ότι πουλάς ακριβά. Χαλάρωσε γενικά με το αίσθημα καταδίωξης, δεν σε κυνηγάει κανείς, ούτε κοιτάζει κανείς να σου πάρει την ιδιοκτησία σου για ένα ξεροκόμματο. Δικό σου είναι το οτιδήποτε, μπορείς να το πουλάς όσο θεωρείς ότι αξίζει. Απλά αν σου μένει στο ράφι, λάβε υπόψη σου την πιθανότητα ότι το έχεις υπερεκτιμήσει. Ή μην την λαμβάνεις, δεν ενδιαφέρεται κανείς. :)

 

 

 

τ οποιο τελικα πουλησα ,αλλα αλλο το θεμα αυτο και αλλο η ραμ για την οποια 2 φορες που χρειαστηκε απο 2 εταιριες μονο με serial με υποστηριξαν και για το οποιο θεμα υπαρχει μια γενικη αναστατωση αν υποστηριζεται η εγγυηση μεσω serial ή οχι. Καποτε η κωμωδιες πρεπει να τελειωσουν ,σε γνωστο μου με apple συσκευη αγορασμενη απο καταστημα η apple αναγνωρισε την εγγυηση βαση serial και αρνηθηκε την εγγυηση βαση αποδειξης ,κοινως οτι μας συμφερει και οποτε μας συμφερει κατι. Ε για μενα ενας λογος να ψωνιζω πχ ραμ ειναι τα brands που παρεχουν και την εγγυηση βαση serial αν χαθει η αποδειξη.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο δυσνόητο: η εγγύηση είναι άρρηκτα δεμένη με τη σύμβαση της αγοραπωλησίας. Η σύμβαση της αγοραπωλησίας συνάπτεται μεταξύ δύο μελών: ενός πωλητή (που δίνει ένα πράγμα) και ενός αγοραστή (που δίνει τον οβολό του).

 

Όταν αγοράζεις ένα πράγμα από ένα κατάστημα θα απευθυνθείς στο κατάστημα για να κάνεις χρήση της εγγύησης, γιατί με αυτό σύναψες την αγοραπωλησία σου. Στη συνέχεια, το κατάστημα θα απευθυνθεί στον κατασκευαστή (ή στον χονδρέμπορό του), γιατί με αυτόν σύναψε τη δική του αγοραπωλησία.

 

Ομοίως, αν η Μαρία αγοράσει κάτι από την Ελένη γιατί να απευθυνθεί στον Κωτσόβολο ή στην Gigabyte; Αφού με την Ελένη σύναψε την αγοραπωλησία. Δεν έχει υποχρέωση το κατάστημα ή ο κατασκευαστής απέναντί της,  αφού δεν τους έδωσε κάποιο τίμημα. Η Ελένη θα είχε υποχρεώση απέναντί της, αλλά από τη στιγμή που είναι ιδιώτης τότε δεν υφίσταται εγγύηση.

 

Και για να απαντήσω στο ερώτημά σου, δε νομίζω να τον απασχολεί τον ιδιοκτήτη αν ισχύει η εγγύηση από τη στιγμή που θα είναι νεκρός.

Φιλε Malthador,

αυτα που γραφεις ειναι σωστα αλλα δεν αφορουν την εγγυηση κατασκευαστη(τη λεγομενη εμπορικη εγγυηση), αλλα τα δικαιωματα των καταναλωτων που προκυπτουν απο την πωληση, τη λεγομενη "νομιμη εγγυηση" που παρεχεται απο τον πωλητη. Αυτη μαλιστα η 'εγγυηση' εχει διαφορατικα δικαιωματα αναλογα αν ειναι με αποδειξη ή τιμολογιο, γιατι ακριβως αφορα τη συμβαση μεταξυ αγοραστη και πωλητη.

 

Η συνηθισμενη εγγυηση(η λεγομενη εμπορικη εγγυηση, δηλαδη αυτη του κατασκευαστη) δεν ειναι ονομαστικη στις περισσοτερες των περιπτωσεων. Υπαρχουν βεβαια υπηρεσιες/επεκτασεις εγγυησεων που μπορει να ειναι ονομαστικες.

 

Τι προκειται για κινητο, τι προκεται για ram, τι προκεται για αυτοκινητο, ο κατασκευαστης καλυπτει με εγγυηση το προιον, αλλα φυσικα απαιτει το αποδεικτικο αγορας.

Το αποδεικτικο αγορας μπορει να ειναι σε διαφορετικο ονομα ή το πιο συνηθες ειναι να μην ειναι καν ονομαστικο, αλλα ο κατασκευαστης σε καλυπτει.

 

Για την συνηθισμενη(τη λεγομενη εμπορικη) εγγυηση του κατασκευαστη οι οροι περιλαμβανονται συνηθως σε φυλλαδιο μεσα στο προιον και ο πωλητης δεν εχει σχεση και ουτε ειναι "αρρηκτα δεμενη με την αγοραπωλησια"(πχ ισχυει και για προιοντα που κερδιθηκαν σε διαγωνισμο). Το μονο που χρειαζεται συνηθως(αναφερεται στους ορους) ειναι ενα αποδεικτικο αγορας κλπ ωστε να φαινεται η ημερομηνια αγορας.

 

Οποτε, για να μην μπερδευουμε τον κοσμο:

η συνηθισμενη εγγυηση(εγγυηση κατασκευαστη) δεν ειναι συνηθως ονομαστικη.

Για γελια η ευρωπαικη οδηγια να μην μεταβιβαζεται η εγγυηση.Ελπιζω να αλλαξει καποτε , να συνειδητοποιησουν οτι η αγορα των μεταχειρισμενων κινει την αγορα των καινουργιων , ιδιως στα ηλεκτρονικα  και να γελαμε καποτε με αυτες τις παρωχημενες τυπικοτητες.

Μην μπερδευεσαι απο το λινκ με την ευρωπαικη οδηγια γιατι οπως γραφω και πιο πανω δεν μιλαει για την συνηθισμενη εγγυηση κατασκευαστη. Μιλαει για την "εγγυηση" απο τον πωλητη, δηλαδη τα δικαιωματα των καταναλωτων που προκυπτουν απο την συμβαση μεταξυ πωλητη-αγοραστη.

 

Ειναι διαφορετικα πραγματα αυτα, η συνηθισμενη εγγυηση ομως ειναι απο τον κατασκευαστη.

Οταν παρεις ενα μεταχερισμενο Toyota 2 ετων, θα συνεχισει να εχει εγγγυηση μεχρι 6 χρονια και οταν παρεις ενα μεταχειρισμενο dell latitude μισου ετους, θα συνεχισει να εχει εγγυηση μεχρι 3 χρονια, παρολο που αλλαξε ο κατοχος (αν ειχε αγοραστει απευθειας απο την dell ή ειχε γινε ιregistered, τοτε θα χρειαστει να γινει διαδικασια μεταφορας ownership).

Το μονο που απαιτειται ειναι αποδεικτικο αγορας κλπ για να δειξεις ποτε αρχισε να ισχυει η εγγυηση κατασκευαστη.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.

To κακο ειναι οτι για να φθασεις στην εγγυηση του κατασκευαστη , περνας απο την ''εγγυηση'' του μαγαζιου , αν δεν θελεις να πληρωσεις μεταφορικα.

Δημοσ.

To κακο ειναι οτι για να φθασεις στην εγγυηση του κατασκευαστη , περνας απο την ''εγγυηση'' του μαγαζιου , αν δεν θελεις να πληρωσεις μεταφορικα.

Και αυτη ακριβως ειναι η παροχη που προκυπτει απο τα δικαιωματα των καταναλωτων για αγορα κατι απο τον πωλητη.

 

 

Ο κατασκευαστης ομως εχει υποχρεωση απεναντι στον εκαστοτε κατοχο (ακομα και μετα απο μεταπωληση) για την καλη λειτουργια του προιοντος αν ειναι εντος εγγυησης.(μιλαμε παλι για την εμπορικη εγγυηση κατασκευαστη και οχι για τη νομιμη εγγυηση απο το καταστημα).

 

 

Εδω εξηγηση της διαφορας μεταξυ της λεγομενης Νομιμης εγγυησης και της Εμπορικης εγγυησης απο την hp:

http://support.hp.com/gr-el/document/c03805193

Συνεπώς, εάν είστε καταναλωτής (σύμφωνα με την Οδηγία 1999/44/ΕΚ και το Ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του) και το προϊόν σαςπαρουσιάζει κάποιο ελάττωμα το οποίο υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης και εμφανίζεται σε διάστημα δύο ετών από την παράδοση του προϊόντος, ...

...

Εκτός εάν αποδεικνύεται διαφορετικά, τυχόν έλλειψη συμμόρφωσης η οποία παρατηρείται εντός έξι μηνών από την παράδοση του προϊόντος τεκμαίρεται ότι υφίσταται κατά την παράδοση,...

...

Ως Εμπορική εγγύηση, παραδείγματος χάρη η εγγύηση της HP, ορίζεται μια εγγύηση που παρέχεται εκουσίως από τον εγγυητή (είτε τον πωλητή είτε τον παραγωγό). Η Εμπορική εγγύηση μπορεί να έχει διαφορετική διάρκεια και κάλυψη από τη Νόμιμη εγγύηση και τυπικά (όπως στην περίπτωση της εγγύησης της HP), δεν απαιτεί να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση

 

 

Εδω επεξηγηση απο μια δικηγορικη εταιρεια:

https://www.newlaw.gr/gr/cms_articles/art_new?id=205

Έτσι, ο Έλληνας πωλητής ευθύνεται κατ’ αρχήν αντικειμενικά και υποχρεωτικά εκ του νόμου (νόμιμη εγγύηση) έναντι του καταναλωτή για χρονικό διάστημα δύο ετών για οποιοδήποτε ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας είχε το πράγμα κατά το χρόνο παραλαβής του προϊόντος από τον καταναλωτή βάσει του Αστικού Κώδικα και του Ν. 3043/2002 που μετέφερε στο ελληνικό δίκαιο το άρθρο 5 της ανωτέρω ευρωπαϊκής οδηγίας. Όταν αυτό το ελάττωμα ή η έλλειψη εμφανίζεται εντός έξι μηνών από τον χρόνο της πώλησης τεκμαίρεται ότι αυτό υπήρχε ήδη κατά τον χρόνο της πώλησης. Αντίθετα, για τα ελαττώματα ή ελλείψεις που εμφανίζονται από τον 7ο μήνα και μετά ο καταναλωτής πρέπει να αποδείξει ότι αυτά δεν δημιουργήθηκαν μετά την παραλαβή του προϊόντος. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει με όποια σειρά θέλει είτε α) την επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος, είτε β) τη μείωση του τιμήματος που κατέβαλε είτε τέλος, γ) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση επιστρέφοντας το προϊόν και ζητώντας το τίμημα που είχε καταβάλει, εφόσον το ελάττωμα είναι ουσιώδες. Σε περίπτωση ειδικότερα που το ελάττωμα ή η έλλειψη είναι αποτέλεσμα υπαιτιότητας του πωλητή (δόλου ή αμέλειας) τότε ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει επιπλέον και χρηματική αποζημίωση.

Παράλληλα με αυτήν την ευθύνη, ο προμηθευτής του προϊόντος (δηλ. ο ίδιος ο πωλητής ή ο κατασκευαστής ή ο εισαγωγέας) μπορεί να παράσχει στον καταναλωτή επιπλέον εμπορική εγγύηση καλής λειτουργίας του αγορασθέντος καινούριου προϊόντος.

 

Τα δικαιώματα από αυτήν την εγγύηση είναι τα ίδια όπως και στη νόμιμη εγγύηση με τη διαφορά ότι εδώ αφενός, δεν ενδιαφέρει ο χρόνος δημιουργίας του ελαττώματος, δηλαδή ο προμηθευτής ευθύνεται για κάθε βλάβη που προκύπτει αδιακρίτως.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...