Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πρόταση για την κατασκευή έως 1.350 δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έχει εκπονήσει ο ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή ο διαχειριστής του ηλεκτρικού δικτύου διανομής.

Η πρόταση έχει υποβληθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), η οποία πρέπει να δώσει το “πράσινο φως” για την υλοποίησή του, αφού το κόστος κατασκευής των σταθμών θα καλυφθεί από τα έσοδα του ΔΕΔΔΗΕ, τα οποία προέρχονται από το τέλος διανομής που υπάρχει σε όλους τους λογαριασμούς ρεύματος.

 

Το σχέδιο έγινε γνωστό από κύκλους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τους οποίους οι 1.000-1.200 σταθμοί φόρτισης προορίζονται για το λεγόμενο “διασυνδεδεμένο σύστημα", δηλαδή το ηλεκτρικό δίκτυο που καλύπτει την ηπειρωτική Ελλάδα, τα νησιά του Ιονίου και την Άνδρο.

 

Ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς

 

Μάλιστα, με βάση τις ίδιες πηγές, εκτός από τους πιο κεντρικούς δρόμους των μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων, προτείνεται η εγκατάσταση ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς, ώστε να μπορεί ένα όχημα να επαναφορτίσει σχετικά γρήγορα την μπαταρία του, κατά ένα σημαντικό ποσοστό. Κάτι που θα σημαίνει πως, για πρώτη φορά στη χώρα μας, ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού Ι.Χ. θα μπορεί να το χρησιμοποιεί και για υπεραστικά δρομολόγια, δηλαδή πρακτικά στα ταξίδια του.

 

Παράλληλα, το πλάνο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την εγκατάσταση 100-150 σταθμών φόρτισης στα νησιά. Επομένως, αν το σχέδιο πάρει την έγκριση της ΡΑΕ, τότε οι 1.350 φορτιστές θα μπορούν θεωρητικά να καλύψουν έναν στόλο έως και 13.500 ηλεκτρικών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, αφού σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94/ΕΕ, κάθε 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να υπάρχει 1 τουλάχιστον δημόσια θέση φόρτισης.

 

Όπως είναι φυσικό το παραπάνω νούμερο υπερβαίνει κατά πολύ τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους ελληνικούς δρόμους – και τα οποία αυτή τη στιγμή δεν ξεπερνούν τα 300. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, θα απέχει πολύ από τον ενδεικτικό στόχο των 13.000 θέσεων δημόσιων φόρτισης, που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χώρα μας, με ορίζοντα το 2020.

 

Ανέφικτη σήμερα μία ιδιωτική επένδυση

 

Σε κάθε περίπτωση, η λογική του ΔΕΔΔΗΕ είναι πως αυτό το δίκτυο φορτιστών αποτελεί το πρώτο βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας , το οποίο δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσω χρηματοδότησης από ιδιώτες, αφού η διείσδυση των ηλεκτρικών Ι.Χ. είναι προς το παρόν εξαιρετικά περιορισμένη και θα καθιστούσε μη βιώσιμη οποιαδήποτε επένδυση.

 

Συνεπώς, αν υλοποιηθεί η πρόταση, θα δοθεί τέλος στον φαύλο κύκλο που ισχύει σήμερα, όπου η έλλειψη δημόσιων υποδομών αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο, την ίδια στιγμή που οι περιορισμένες αγορές τέτοιων μοντέλων λειτουργούν ως αντικίνητρο για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης με ιδιωτικά κεφάλαια.

 

Τα επόμενα βήματα

 

Για τα αμέσως επόμενα βήματα ανάπτυξης του δικτύου φορτιστών, η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει με το ίδιο μοντέλο, δηλαδή με το κόστος να μοιράζεται σε όλους τους καταναλωτές, ως μέρος της χρέωσης χρήσης δικτύου. Επειδή με αυτό τον τρόπο η κατασκευή των δημόσιων σταθμών γίνεται ανεξάρτητα από την είσοδο ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιείται επίσης στην Ιταλία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και τη Σλοβενία.

 

Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα το αμέσως επόμενο “κύμα” σταθμών δημόσιας φόρτισης να υλοποιηθεί με βάση το Μοντέλο της Ανεξάρτητης Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο του οποίου δεν υπάρχει καμία εμπλοκή του ΔΕΔΔΗΕ, αφού την κατασκευή, την ιδιοκτησία και τη διαχείρισή τους αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρείες.

 

Το μοντέλο αυτό θα μπορούσε να “τρέξει” αν στο μεταξύ (και εν μέρει χάρις και στο πρώτο “κύμα” φορτιστών) η ηλεκτροκίνηση έχει αποκτήσει και στη χώρα μας μία “κρίσιμη μάζα”, ώστε να υπάρχει κίνητρο για ιδιωτικές επενδύσεις για την κατασκευή φορτιστών δημόσιας πρόσβασης. Ήδη εφαρμόζεται στην Ισπανία, τη Γαλλία, τη Δανία και τη Γερμανία.

  • Απαντ. 105
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Εξαιρώντας τα τοξικά σχόλια που θα ακολουθήσουν περι νομοθεσιών, ελλαδιστάν, λαμόγιων κλπ..

 

Αυτά είναι καλά νέα.

 

Και μακάρι να φυτρώσει αυτή η ιδέα και να λάβει πραγματικές διαστάσεις.

 

 

λες κ η συντριπτικη πλειοψηφια το προβλημα που εχει ειναι που θα φορτισει το ηλεκτρικο αυτοκινητο που δεν εχει λεφτα να αγορασει

 

*εξαιρουνται τα παλικαρια του insomnia που μονιμως παριστανουν τους μπρουκληδες μην κ ψαρωσει κανενας αφελης

  • Like 12
Δημοσ.

θα τα σπάσουν όλα δεν θα μείνει τίποτα όρθιο

Δημοσ.

Τα ηλεκτρικά θα κάνουν καλο στην μείωση της ρυπανσης , ειδικα αμα αποσυρθούν τα παλιά ταξί με τα ντουμανια που βγάζουν.

Όσο αφορά το οικονομικό θα πέσουν οι τιμές οταν βγουν αρκετα μοντελα. 

Λεφτά ισως να μην γλιτώσουμε λόγω κόστους και φόρων, αλλά η ατμοσφαιρα θα είναι πιο καθαρή.

  • Like 3
Δημοσ.

θα τα σπάσουν όλα δεν θα μείνει τίποτα όρθιο

 

Γιατί ας πούμε τα βενζινάδικα σήμερα τα σπάνε όλη μέρα...

Δημοσ.

Συμφωνούμε όλοι ότι αποτελεί ένα φιλόδοξο σχέδιο. Όμως δυστυχώς ακόμα δεν έχει προχωρήσει το φυσικό αέριο στην Πελοπόννησο, στο εργοστάσιο της Μεγαλόπολης, η απεξάρτηση από τον λιγνίτη, ενώ το δίκτυο διανομής έχει ευτυχώς υποστεί επενδύσεις. Αλλά το θέμα είναι κατά πόσον θα λειτουργήσει το σχέδιο εφόσον μέσα του παρεισφύσουν πολιτικά ή άλλα κριτήρια...

  • Like 1
Δημοσ.

καλα, πριν απο ολα αυτα, ο ΔΕΔΔΗΕ ας αλλαξει τους

 

Σ Α Π Ι Ο Υ Σ

 

υποσταθμους και κολωνες της ΔΕΗ στην ΑΘΗΝΑ και μετα τα λεμε.

 

Εδω στο Μαρουσι εχουμε δεκαδες ΣΑΠΙΕΣ κολωνες/μικρουποσταθμους (η δεν ξερω πως ονομαζονται), που καθε λιγο και λιγακι χαλανε και μενουμε για ΩΡΕΣ χωρις ρευμα.

 

ΟΧΙ στο ορεινο χωριο, στο ΜΑΡΟΥΣΙ.

Δημοσ.

Δλδ θα πληρώνουν όλοι, για να παίρνουν επιδοτήσεις αυτοί που κρατούν λεφτά για να αγοράζουν ηλεκτρικά, να κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν οποιοδήποτε φόρο σχετικά με κίνηση οχήματος τoυς, και να βρίσκουν παντού φορτιστές για να φορτίζονται (13000 θέσεις φόρτισης μέχρι το 2020, και ενώ υπάρχουν 300 ηλεκτρικά), επειδή οι πολιτικοί αποφάσισαν ότι πρέπει να προωθηθούν άμεσα τα plug-in battery electrics.

 

Και ενώ για την επόμενη τουλάχιστο δεκαετία τουλάχιστο, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν σαν κύρια μορφή κίνησης τα 48V hybrids, και στα σκαριά υπάρχουν έρευνες για νέας μορφής ICE με 75% απόδοση (HEHC cycle κλπ).

 

Το lobby παραγωγής και διαχείρισης ηλεκτρικής ενέργειας, προβλέπεται να είναι χειρότερο από αυτού του πετρελαίου.

  • Like 7
  • Super Moderators
Δημοσ.

 να κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν οποιοδήποτε φόρο σχετικά με κίνηση οχήματος τoυς

 

Τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι φόρος. :P

Δημοσ.

Τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι φόρος. :P

 

Εκτός από τα τέλη, στην βενζίνη υπάρχει και συνολικός φόρος περίπου 1 ευρώ το λίτρο (περίπου 7-8 λεπτά ανα km αναλογεί σε ένα σχετικά οικονομικό αυτοκίνητο), ο οποίος πάει κυρίως για ανάπτυξη και συντήρηση του οδικού δικτύου.

Σε ένα tesla πχ που καίει 250 watt/km (+ 10% απώλειες του Inverter) ισοδυναμεί με φόρο τουλάχιστο 20-30cent την kWh

  • Like 1
Δημοσ.

Θα τα κλέψουν οι "Ρομά" σάν τα φωτοβολταϊκά τηλέφωνα SOS που βάλανε στην εθνική και δεν θα ξέρουν τι είναι.

 

Πέρα απο τον χαβαλέ.... άντε να τελειώνουμε με το Μαζούτ σιγά σιγά.

  • Like 9

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...